Heinäkuun Hellemasut-15 *Huhtikuussa*

Moikkelis!

Täällä päivät kuluneet mukavasti lueskelun parissa, kahden viikon saikulla olon jälkeen on tullut jo luettua kolme kirjaa :D Tulis jo lämpimämmät säät et pääsisi tuohon rantaan viltille makoilemaan.

Närästyksestä joka yö tulee nyt herättyä siihen että närästää aivan pirusti, ei siis satu mutta tuntuu siltä että yrjö nousee kurkkuun :x Täytyypi ehkä käydä tänään ostamassa jotain närästyslääkettä :rolleyes: Vessaankin tulee herättyä öisin nykyään kolmisen kertaa. Sen lisäksi olen saanut omituisen unirytmin, joka aamu herään itekseen tasan klo 7:30 ja sitten ei enään väsytä yhtään, lieko johtuuko siitä jos Möllillä on joku oma rytmi joka vaikuttaa myös sitten muhun :heart: Tuntuu että Mölli on kääntynyt nokka alaspäin, hikka (oletan että Möllin tasainen kevyt töksähtely on hikka :cool:) tuntuu nimittäin tosi alhaalla ja liikehdintää tuntuu tuossa pari senttiä navan päällä jo :heart:

Raskausarvista tänne ei ole vielä rantautunut yhtään, mutta tuntuu että iho on nyt jotenkin erittäin kireällä eikä venymisvaraa ole yhtään mihinkään suuntaan. Täytyypi siis vaan öljyillä itteään entistä tehokkaammin jos saisi vältettyä arvet. Jostain oon kuullut että on kuulemma periytyvää että tuleeko arpia vai ei. Omalla äidilläni ei ollut raskausarpia, toiveessa elän ettei tännekkään ilmestyisi. Mieskin eilen hämmesteli jo mahan kokoa, kun se lähestyy jo selvästi koripallon mittoja :D

Vyöhyketerapiasta itse oon myös tota mietiskellyt ja kiinnostaisi kokeilla, löysin netistä Lauttasaaressa sijaitsevan hoitolan joka hoitaa vain raskaana olevia, juuri synnyttäneitä ja vastasyntyneitä. Sieltä löytyy kaikenmaailman hierontoja ja vyöhyketerapiaa sun muuta, ja joku synnytyksen käynnistävä hoitopaketti myös. Sitä ajattelin viimeisillä viikoilla käydä testaamassa. Kovasti lupailee että hoidon jälkeen 4-48 tunnin kuluessa synnytys käynnistyisi. Vähän epäilen kyllä :D

Tsemppiä kaikille flunssaisille ja kolotusta omaaville :heart:

Minnimys & Mölli 29+2
 
piiper75 Voimia sinne sairastelun kanssa, toivotaan et jo pian alkaa helpottaa. Mä tykkään Cokis Zerosta, Pepsi Maxikin menee, mutta oon nyt tarkotuksella jättänyt ne kauppaan kun juon kahviakin ja niissä on se rajoitus.. mut kyllä aattelin vapuksi taas ostaa. Pakko saada :D

EX4 Parantumisia myös sinne!

Pajunkissa-85 Kiva et sokeriarvot noin ihanteelliset. Mä oon itsessäni huomannut sen et muulloin voi syödä vähän väljemmin mut aamupala pitää olla tosi pieni koska mulla nousee muuten heti se aamupalan jälkeinen sokeri taivaisiin. Niinpä nykyään syönkin vaan yhden leipäviipaleen kevyillä päällisillä ja maitokahvin. Noilla pysyy hyvin kurissa mut annas olla jos toisen leivän erehtyy syömään :whistle: Mulle sanottiin et jos tuo ei kauaa pidä nälkää niin sit syö vaikka tunnin päästä toisen leivän yms. et nälässä ei kuiteskaan missään nimessä pidä olla.

nelHM Voimia sulle kovasti kipujen kanssa, sekä henkisten että fyysisten :heart: Minäkin olisin periaatteessa jopa erittäin kiinnostunut vyöhyketerapiasta muutamien viikkojen päästä mutta en tiedä oikeesti mihin asti sais täältä meidän kyläpahasesta lähtee et semmosen löytäis :D Täällä ei ole mitään, kerrassaan siis ei mitään..

Minnimys Lämpimiä kelejä täälläkin odotellessa =) Toivottavasti ei pidä paikkaansa raskausarpien perinnöllisyys koska mun äitiin verrattuna oon sit pulassa :D Mulla on kyllä tullut niitä jo ikävä kyllä paljon eikä oo auttanut vaikka oon mahaa ahkeraan rasvaillut välillä montakin kertaa päivässä. No, mutta tätä se teettää ja onneks ne vaalenee sit joskus..

Tänne ei oikeestaan erikoisia mulle. Kotona löhöämistä ja kova halu lenkille mut nivuskivut ja muut muistuttaa ennen eteiseen kävelemistä et kannattaakohan.. kyllä mä silti ajattelin lähikauppaan tänään silti kömpiä. Vähän mietittiin et lähettäiskö mun vanhemmilla käymään tänään kun äiti paistais vappumunkkeja mutta toisaalta sinne on yli 100 kilsan ajomatka ja huomenna äitipoli toisessa suunnassa jonne 80km yhteen suuntaan niin rasitunko sit liikaa.. et voi olla et kotiin jään tänään.
Ajattelin alkaa tehdä vielä pikkulistaa mitä vauvaa varten tarvii vielä hankkia kun isommat jutut on sitteriä lukuunottamatta jo ostettu. Esim. tutteja, varulta korviketta yms. pitää vielä hankkia sekä amme ja kylpymittari yms. Tuntuu et nykyään kaikesta pitäis tehdä listaa jos meinaa muistaa vielä kohta omat ajatuksensa, mulla on niin hajamielinen pää ja ei muistia juurikaan nykyään :D
Kivaa keskiviikkosta kaikille!

StaRR 31+0
 
Viimeksi muokattu:
"salla07"
Kävin miehen kanssa tekemässä vapun ruoka-ostokset, ne mummot varmaan luuli että synnytän kun roikuin kärryssä ja hiivin eteenpäin. Eiköhän viidellä kassilla ruokaa maata taas monta päivää.. :) mies paistaa munkitkin huomenna kun teen taikinat vaan, saas nähdä millainen tuosta gluteiinittomasta versiosta tulee :D
 
Heipparallaa!

Mä voin vaikka naputella seuraavan pinon, jos osaan :) Laitan linkkiä huomenna tulemaan :)

Oikein kesäiset kelit pamautti tälle illalle. Jestas sentään. En oo tosin varma jäikö se räntä tonne kaduille, mutta toivottavasti sulaa huomiseen puoleen päivään mennessä pois! Muuten on ollut tosi kesäinen olo jo kaksi päivää. Tuttavapiirissä on ollut paljon parisuhdesuruja ja vaikka olenkin todella pahoillani heidän puolestaan, niin jotenkin on entistä onnellisempi tuosta omasta miehestä ja meidän perheestä :heart:

Het alkuun Tsempit kaikille, joilla olot alkaa mennä liian raskaiksi. Ainakin Kaalimaankakara, Annuuu (mitä siulle kuuluu?), StaRR, nelHM ja piiper ja kaikki muutkin!

Mä en ole varsinaisesti vyöhyketerapiaa kokeillut, mutta tuota esikoista lähdettiin synnyttämään nännejä pyörittelemällä. Tai ehdin toista nänniä pyöräyttää pari kertaa ja se aloitti säännölliset supistukset. Sitä ennen ei ollut varsinaisesti ollut kuin satunnaisia harjoitussupistuksia rasituksessa, joten ero oli selkeä. Mutta tiedä sitten sattuiko mulla olemaan vaan hyvä ajoitus :) Jos tällä kertaa toimii yhtä hyvin, niin sitten uskon sen tehoon :D

Valmistautumisesta mä kaipasin ensimmäisen kuukauden aikana kotiin paljon helppoa syötävää, esim pähkinöitä tmv josta sai helposti yhdellä kädellä syötyä jotain. Ja sit Lansinohia. Sen lisäksi jossain vaiheessa rupesin juomaan fenkoliteetä, koska sen sanotaan rauhoittavan lapsen vatsaa. En tiä auttoiko se, mutta ainakin se oli hyvä korvike kahville :D Nyt rupesin juuri pohtimaan, että mitähän meiltä vielä puuttuu, mutta lista on hyvin vajaa. Ainakin täytynee ostaa pari tetraa korviketta, isompi amme esikoiselle ja uusi nenäfriida ja Physiomerin babymist. Kaksi jälkimmäistä ei ehkä oo tarpeellisia (toivottavasti) vielä kotiin tullessa, mutta sitten kun niitä tarvii, on apteekki liian kaukana. Muuten pitäis tavaroiden olla olemassa, mutta ne vaan täytyy järjestellä paikalleen. Onneks alkaa se kesäloma kohta :D

Mut huomenna ei oo radia eikä mitään vaivaa kun tehdään munkkeja vapuksi. Jos sitä yhden söis tuoreena ja sit loput jättäis perheelle :)

Anskutin ja Muikku 27+6
 
Väsy. Tiistain neuvola ja kela käynti otti niin voimille että nukuin seuraavan yön putkeen, ei vessassa käyntiä, eikä yösyömistä. Eilen sitten leivoin hiukan urakalla kun oli isän syntymäpäivät, kävin aina välillä lepäämässä ja illalla kävin leipomusten kanssa kahvittelemassa isän luona. Olin vasta kymmenen jälkeen kotona ja ajattelin että saan taas nukkua koko yön kun oli pitkä päivä. Väärin! Heräsin kolmelta nälkään ja sen jälkeen ei unta millään. Potuttaa!!...ja nälkä taas koko ajan.

Kävin koiran kanssa kävelemässä ja totesin että hiukan ehkä hb alhaalla kun 15 metrin kävely pisti hengästymään mutta sinnillä vedettiin kilsa, koira onneksi liikkuu hitaasti myös.

Oli mulla jotain muutakin mutta en muista enää... kommentointia tms.

Vappuja nyt ainakin, jos ei tuu täällä pyörähdettyä aiemmin vielä!! :)
 
Äippäpolilta kotiuduttu. Vauvalla kaikki loistavasti ja kasvaa keskikäyrän mukaan hienossa linjassa. Kuulemma mun kivut liitoskipuja, gyne ei sisätutkimusta tällä kertaa tehnyt ollenkaan mutta ultrattiin tottakai vauvaa ja mittailtiin. Paino tällä hetkellä 1815g eli aikamoinen jytky tuolla asustelee jo :heart: Vauva oikeinpäin pää alhaalla. Istukka ylhäällä, kuulemma loistava sijainti.
Paino oli viime kerrasta tippunut n. 3,5kg eli kyllä mä jotain oon oikein tehnyt mut sis.tautilääkäri sanoi ettei nyt tartte laihdutella eikä heti synnytyksenkään jälkeen mut paljon kehuja sain sokeriarvoista ja pitkäaikaisarvo oli ihannelukemissa. Yritin sanoa etten oo laihduttanut vaan paino on itsestään tippunut. Eli nyt raskauden alusta tähän päivään painoa tullut +4kg eli olen tosi tyytyväinen.
Samaan malliin jatkan mutta pitäähän munkkia maistella näin vappuna :)
Mukavaa vappua kaikille ja hyviä vointeja!

StaRR 31+1
 
  • Tykkää
Reactions: Minnimys ja ipna

Yhteistyössä