Heinäkuun Hellemasut-15 *Huhtikuussa*

"StaRR"
ipna : kyllä mäkin herkuttelen välillä mut nyt yritän oikeesti syödä terveellisesti ja mahd. liikkuakin enempi jos mahdollista. Mulla on se et ongelma on ne paastot ja mulla ei muihin sokereihin vaikuta vaikka herkuttelis välillä mut mulla onki insuliinit et saattaa jonkin verran vaikuttaa. Kunhan en illalla karkkia tms. syö niin kaikki ok.. Mut ei siitä tuu mitään jos kaikki jättää pois, kuten mulle sis.tautilääkäri sanoi et raskauden ei pidä olla perseestäkään :D

Nellille haleja ja jaksamista. Tuollasta ei pitäis joutua kestämään muutenkaan niin sit vielä nyt raskausaikana :( Tänne palstalle aina voit kirjottaa, ois ihanaa et voisit nauttia tästä raskausajasta. Voimia oikeesti tosi paljon =)
 
Voi pääsiäistä viettää näinkin, sairaalas vuodelevos.

En touhunnut mitään tavallisuudesta poikkeavaa, ristiselkää juili päivällä ja menin sänkyyn maate ja sitten tuntui hulahdus. Vessas pöksyt täynnä verta. Soitto synnärille ja lääkärin pakeille. Tutkittiin, otettiin kokeita jne. Untolla kaikki hyvin, kohdunsuu hyvin kiinni mutta jostain syystä kohdusta tulee verta. Lääkäri epäili että istukka olis vähä revennyt ihan kohdunsuun vierestä mutta ihmetteli kun rakenneultras ei oltu huomattu että se olis ollu lähelläkään suuta. Määräs vuodelepoa 5 päivää että päästään tilanteeseen 23+5, sitte jos vieläkin tilanne tiukka niin passitus Tampereelle ja siellä ollaan niin kauan kunnes vauva tulee ulos. Jos tulee ennen sitä, luokitellaan myöhäiseksi keskenmenoksi. Vessas ja suihkus saa käydä mut muuten pitää vain maata. Eli täällä sitä nyt sitten maataan jalat ristis ja toivotaan että päivät kuluis nopeasti, että päästään turvallisille viikoille.

Tätä tämä vaivaton alku tiesi, nyt kärsitään sitten senkin edestä.
 
Astrea voi ei :(.... hirmuisesti tsemppiä. Toivotaan että kaikki kääntyy parhainpäin ja vauva pysyy mahdollisimman pikään mahassa ja kunnossa. Täällä on kaikki sormet ja varpaat ristissä että kaikki menee hyvin.
 
Astrea Voi ei! Kaikki peukut pystyssä että vauva pysyy masussa ja tilanne stabiloituu! Varmasti pelottavaa. Jaksamista kovasti! Ja halit!

Kiitos myös minulle osoitetuista viesteistä. Lämmittää mieltä. Eihän se auta ottaa kun vastaan sitä mitä eteen tulee. Aina, tai harvoin, se reilua tai ymmärrettävää on.. :(
 
Voimia, Astrea!

Muista, että et olisi voinut tehdä mitään toisin! Nytkään et voi muuta kuin mennä annettujen ohjeiden mukaan.

Todella kurjaa, kun näillä viikoilla tapahtuu tuollaista. Sormet ja varpaat ristissä, että meillä molemmilla käy hyvin! :hug:

-Ninuka h 23+5, kotiarestissa säännöllisten supistusten takia
 
Huomenta ja virallisesti hyvää pääsiäistä. =)

Ninuka Voimia sinullekin ja peukut pystyyn että lepo sinulla auttaisi myös. Kivaa se ei ole mutta eihän se auta.

Minä illalla etsin tietoa aiheesta "raskaus ja suru/omaisen kuolema" yms. No tiedänhä minä että ei tämä stressi, huoli ja suru hyvää tee vauvalle, mutta vaikea on muutakaan ajatella. Täytyy koittaa yrittää tehdä kaikkee mukavaa välillä että ajatukset ja mieli sais lepoa, sitä mukaan vauvakin. Toive sanottu muutenkin että ei surra liikaa ja liian varhain.. sitten kun aika koittaa :(

Olipas synkkää postausta. Silti aurinkoista pääsiäispäivää kaikille vuoteeseen ja lenkkipoluille =)

Nelli & Timpsu 26 + 6
 
Nelli, esikoisen raskaudessa me otettiin koiranpentu joka jouduttiin lopettamaan synnynnäisen munuaisvian takia. Tämä aikalailla samoilla viikoilla kun nyt. Tämän jälkeen mun mummu sairastui ja menehtyi nopeasti. Ei ollut iloa täynnä se raskaus, tosin tuo neiti koka syntyi on kyllä oikea aurinko.... eli sanoakseni että monet saattaa joutua kokemaan voimakastakin surua ja stressiä ja kaikki menee hyvin raskauden suhteen. Minulle lääkärit ennusti että vauva syntyy ajoissa kun oli laskeutunut alas ja koudunkaulaa ei ollut nimeksikään, mutta kappas melkein 2 viikkoa yliaikaiseksi meni kuitenkin.

Teille vuodelepolaisille hirmuisesti tsemppiä ja voimia!

Ipna 26+0
 
astrea Kovasti voimia! :heart: Toivotaan että vauva pysyy matkassa ja jokainen päivähän on voitto minkä siellä pysyy ja voi hyvin niin turvallinen maailmaantulo on sitä suurempi mahdollisuus. Kamalaa kyllä noilla viikoilla vielä tälläistä kokea :( Mutta muista ettet olisi voinut mitenkään toisin toimia itse ja mitään ei tuolle tilanteelle voi. Haleja ja jaksamista :hug:

Ninukalle myös voimia ja kovasti lepoa =)

Meillä vaihtui eilen suunnitelmat kun miehen piti ensin lähteä yksin n. 500km päähän vanhemmilleen (isänsä sairaana ja molemmat vanh. aika huonossa kunnossa ajoittain) mutta sit meille järjestyikin koiravahti eli saatiin koira hoitoon ja mä pääsin kanssa matkaan mukaan. Pitkältähän tuo matka tuntui mut nyt saa levätä muutaman päivän ja huomenna olis sama reissu edessä takaisin kotiinpäin. Pysähdyttiin monta kertaa matkan aikana ja mäkin kävin jaloittelemassa niin ei tuo pahalta tuntunut tuo matka vaikka pitkä olikin. Olin kyllä ihan väsynyt kun tänne perille päästiin. Siks tää reissu tuli nyt hyvään saumaan et ei muutaman viikon päästä enää välttämättä enää viitsi/jaksa lähteä näin pitkälle.
Vauva liikkuu, eilen autossa oikein jumppas musiikin tahtiin kun Cheekkiä tuli :D ja kaikki hyvin. Mulla alkoi kauhea hikoilu eilen kun toissapäivänä aloitin kilpirauhastabletit niin nyt varmaan sivuoireena hiki valuu mut oon kyllä ollut jo paljon paljon pirteempi ettei koko ajan oo silmät ristissä.
Verensokereita en oo jaksanu nyt tänään mittailla tai eilen illalla kun lomalla ollaan. Ei sillä kyllä et olisin mitään herkkuja hirveesti syöny mut karkkeja tuli eilen napsittua :whistle:
Rauhallista pääsiäistä kaikille ja voimia ja halauksia niitä tarvitseville :heart:

StaRR 27+4
 
Viimeksi muokattu:
Voi astrea, täältä myös lämpimät ajatukset sinne sairaalaan! Vauva vahvistuu onneksi joka päivä mutta toivon sydämestäni että lepo auttaa ja pääsette jatkamaan normaalia odotusta kotona! :heart:

Nellille myös voimia suruun! Täällä vietettiin myös erittäin läheisen ihmisen hautajaisia pari viikkoa sitten ja samojen tunteiden kanssa siis painiskeltu. Toki nämä on niin henkilökohtaisia asioita että ei tietenkään voi toiselle neuvoja antaa mutta itseä auttoi ajatus elämän jatkumisesta tässä pienokaisessa ja se, että se rakas ihminen on nyt tavallaan vielä lähempänä meitä, kun seuraa ja pitää huolta meistä tuolta toiselta puolelta.
 
Säihkiss Kiitos. Ja otan osaa. Tässä on niin epävarmat ajat menossa että päivä kerrallaan.. voi olla että menee viikko, muutama kuukausi tai tuurillaan jopa kauemmin. Ja niinhän se menee että jotkut lähtee ja toiset tulee. Omalle kohdalle sattuessa tämä teesi on niin vaikea vain hyväksyä. Ehkä tapahtuu ihme? Eihän tätä elämää tiedä.

Astrea Jos jaksat niin käy kertomassa voinnistasi. Toivottavasti parempaan päin! Ja samaa mieltä olen että ihteään on turha syyttää. Nuokin asioita joille ei voi mitään. Oiskohan jollain tavalla perinnöllistä? Kun lukee sun aiemman postauksen ykkös sivulta, pohdit kaikenlaista. Ei voi tietää. Nyt vaan vauvalle mahdollisimman paljon päiviä masussa. Jaksamista ja halit.

Muoks! Astrea: Tarkoitin tossa aiemmi sitä sillä oisko perinnöllistä, että tulee haastavampi odotusaika, en todellakaan sitä että sulla kävisi huonosti! Anteeksi huono ilmaus! Ei ollut tarkoitus!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tsempeistä! Vuoto on saatu loppumaan, onneksi. Hyytymisaine sai vielä niin huonon olon että piti käydä oksentamas aamulla. Antibioottia menee vielä. Doplerilla kuunneltiin untoa päivällä ja kaveri oli hyvin vilkas ja potki anturia niin että hyppäykset oikein näki! <3 Lääkäri vielä muistutti eilen että tämä ei johdu mistään mitä oon tehnyt tai jättänyt tekemättä. Appivanhemmille ei oo kerrottu vielä kun ne alkaa syyttämään itseään ja appiukon synttäreitä mitä olin viime viikolla järkkäämäs. Pari huonoa puolta tässä sairaalas olos on, ikävä kotiin ja mulle meinataan unohtaa tuoda ruuat huoneeseen kun en niitä ite saa hakea. Mutta ens viikolla kun mies palaa töihin niin makaan mieluummin täällä jos jotain sattuiskin.

Jaksamisia Nellille, Säihkikselle ja Ninukalle! Nellille vielä että ymmärsin kyllä mitä tarkoitit, tuota sukurasitusta oon ite pohtinut jo ennen raskauttakin.

Vielä 4päivää! Jaksaa jaksaa!
 
astrealle isot tsempit lepopäiviin ja toivotaan, että auttaa ja masumatkustaja pysyy kyydissä vielä useita viikkoja!

Ninukalle myös jaksuja lepopäiville!

Nelli: voin samaistua tunteisiisi :hug: esikoisen odotusaikana isäni kuoli 59 vuotiaana lyhyen sairauden jälkeen ja siinä sitten yritin "nauttia" raskaudesta ja järjestellä äitini kanssa hautajaisia. Oli raskasta aikaa, mutta jälkeenpäin ajatellen vauva masussa auttoi pahimman yli niin minut kuin äitini. Vieläkin ajoittain tuon ajanjakson muistelu saa kyyneleet silmiin (siitä kuitenkin jo 10vuotta), vaikka muuten isäni muistelu tuo lähinnä iloisia ja hyviä muistoja mieleeni, joita muistella lämmöllä. Mutta sitähän tämä on toiset lähtevät, toiset jäävät ja uusia syntyy (muistin juuri, että veljeni keskimmäinen tytär syntyi samana iltana kuin pappani oli kuollut aamulla).

Säihkikselle myös voimia surun keskelle :hug:

Täällä laskeskelin, että ei ole enää kuin 16 tai 17 päivää töitä :cool: ja sitten alkaisi kesäloma...sen jälkeen en töihin enää varmasti palaakaan, vaikka siinä muutamia vuoroja vielä olisikin...Supistelut täälläkin sen verran usein vaivoina, samoin kuin tuo iskiaskipu ja tietysti tuo potilaiden nostelu alkaa käydä voimille.
Ensi viikolla olisi sitten toinen sokerirasitus ja sormet sekä varpaat ristissä, että arvot olisivat kunnossa.

(huomenna poksuu rv25)
 
Voi hurja, mitä juttuja täällä! :(

Astrea, onneksi vuoto saatiin loppumaan! Varmasti kaiken huolen ja murheen keskellä helpottaa, että pienellä on kaikki hyvin ja elämöi vatsassa entiseen malliin. Toivon sinulle sinne kaikkea hyvää!

Annulle, Nellille ja Säihkiksellemyöskin jaksamista vaikeissa ja kuormittavista tilanteissa!

Ipna, Minä raskausdementtinä en millään muistaisi ottaa verensokereita oikeaan aikaan, jollen käyttäisi kännykän ajastinta. Mulla aamupalan jälkeiset arvot on kaikista korkeimpia. Aika usein syön puuroa ja jotain maitotuotteita ja se ei mikään kovin optimaalinen kombo näytä minulle itselleni olevan. Nostattavaa vaikutusta tasoittaa toisentyyppinen proteiininlähde esim. kananmuna sekä ruisleseiden ja kauraryynien sekoittaminen.

Muiden murheiden jälkeen omat voivottelut tuntuvat liioitelluilta. Menkkamaisia jomotuksia, oletettavasti harjoitussupistuksia ja issiasvaivoja esiintynyt. Mielialat ovat melko tasaisia, mitä nyt olen hullun onnellinen suurimman osan ajasta. Paitsi silloin kun on nälkä, ja se on tätä nykyä jatkuvasti :D

Maaliskuun keskustelussa vilahti todella ihanat mahakuvat! Vautsi :)

Ai niin, rakenneultrakin oli jo kuukausi sitten. Kaikki oli siellä niin kuin pitääkin. Niin varovainen tyttöveikkaus saatiin, ettei sitä listalle tarvitse laittaa. Haaruksiaan kun ei pieni tahtonut kovin auliisti esitellä. Jotain viivoja siellä näkyi, jotka kätilön mukaan yleensä tarkoittavat häpyä. No heinäkuu näyttäkööt pitikö veikkaus paikkansa :D

Mukavaa viimeistä pääsiäispyhäpäivää!

Lumilin 26+1
 
Viimeksi muokattu:
Astrea hirmuisesti tsemppiä täältäkin! Toivotaan että viimeiset kriittiset päivät sujuu hyvin ja nopsasti! :hug:

Täällä on alkanut lievästi sanottuna vituttamaan työnantajan suhtautuminen raskauteen. Kun tosiaan teen tarjoilijan töitä, ja koko päivän olen jaloillani ja kävelen pelkässä aamuvuorossa sellaiset 10km työpäivän aikana ja joudun kannella painavia ruokatarjottimia, niin alkaa tuo työ olemaan todella rankkaa. Työnantaja ei tunnu tajuavan sitä. Olen nyt viimeiset kolme kuukautta valittanut että minulle ei voi laittaa lauantaille enään tuplavuoroja, jotka on koko firman rankimmat tunnit ja joita kukaan täysissä voimissakaan oleva ei halua tehdä. Lauantain tuplavuoro on aina firmamme kiireisimmässä pisteessä, ja kävelyä tuplavuoron aikana tulee se perkele 25 km Ja päivässä saa pitää tasan yhden 15min kestävän tauon!! Nyt sain taas uudet työvuorot ja kappas, sinne on tietysti tungettu joka lauantaille tuplavuoro ja viikkoon kuusi työpäivää. :mad: :kieh:
Lähetin mailia isolle päällikölle tänään, saa nähdä tekeekö hän asialle mitään vai ei. Jos ei tee, niin sitten pyydän torstain neuvolassa ajan lääkärille ja pyydän sairaslomaa viimeiseksi viideksi viikoksi. Varsinkin kun mahaa on alkanut supistelemaan töissä, mutta supistukset ei kummiskaan onneksi satu vielä. Ja jalat on jo kuuden tunnin työpäivän jälkeen niin kipeät ettei liikkeelle pääse. En todellakaan halua alkaa ottamaan riskiä että vauvalle tai itselleni sattuisi jotain vain sen takia että työnantajani ei tajua tai välitä voinnistani. :kieh:

Puuh. Tulipa vuodatus. Prkl. Muuten täällä on kaikki suht mukavasti, Mölli potkii välillä niin että maha hötkyy :D Närästys on astunut kuvoihin. Eilen tuli tilattua turvaistuin jonka saa myös liitettyä vaunuihin, helpottaa elämää ;) Kyllä aika on mennyt nopsasti! Enään 13 viikkoa jäljellä! Toivottavasti kaikki menee hyvin :heart:

Minnimys& Mölli 26+0

Muoks. Miten ihmeessä te saatte masukuvat näkyviin?? Täällä ei näy mitään! :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Astrea Hyvä että vuoto on saatu kuriin ja vauva virkeä. Jospa se siitä menis levolla nyt. Toivotaan!!

Pajunkissa Kiitos kirjoituksestasi. Olen pahoillani isäsi vuoksi.

Minnimys Sulla on ihan kamala pomo :O Saikkua vaan jos ei ala muutosta tulemaan. Todellakaan työn takia toinna vaarantaa raskautta ja vauvaa tai uuvuttaa itseään romuksi.

Lumilin Kyllä jokaisella on omanlaisiaan murheita ja niitä saa täällä jakaa. Oma kokemus on se mitä toinen ei voi vähätellä tai arvostella. Anna palaa vain!

Tänne väsymys/vatutuspäivä. Ei jaksa mitään. Päässä pyörii miljoona asiaa.. Masukuvan otin ku viikot poksuu ja koitetaas saisko Minnimys sen kans näkyviin =)?

Tossapa siis:
rv27+0 pötsi

Nelli & Timpsu poks 27+0
 
Viimeksi muokattu:
Astrea hienoa että vuoto kurissa ja vauva virkeä, jospa tästä säästyisit pelkällä säikähdyksellä.

Lumilin joo muistutuksen tarvitsee :), no tänään on ei onneksi tarvitse ottaa yhtäkään koetta ja eilenkin vain paasto. Huomenna sitten taas vaan paasto ja pitäisi joku päivä taas ottaa vuorokausiarvo. Nyt pyrin menemään ruokavaliolla eteenpäin, vaikka kyllä kiukuttaakin kun ei saa mitään makeaa syödä... mur... huomaa mun mielialassa tuon kyllä.

Minnimys voi ei mikä pomo sulla... pystykö hankkimaan lääkärin todistuksen niin että ei pomo voisi antaa sulle tuollaisia vuoroja?

Nelli oih kun ihana maha :D. Mä olen kyllä vähän samoissa fiilareissa kuin sinä. Ei jaksa, ei pysty ja vähän masentaakin. Mä olen vielä kuitenkin ihan hyvin voiva mutta maha ahdistaa ja kaikkea ei vaan jaksa tehdä mitä pitäsi ja kuitenkin haluaisi... Sitten vielä kun ei saa syödä edes sitä lohtusuklaata vaan pitää yrittää syödä oikein niin huoh...

Tosiaan kaikkien murheet on ihan yhtä jakamisen arvoisia kuin toistenkin, turha niitä on vähätellä. Ne on kuitenkin siinä omassa elämässä ne mitkä mietityttää eniten. Toisilla on haastavampaa kuin toisilla ja itsestä on ainakin kiva lukea miten muilla menee.

Tsemppiä! Kohta kaikki ollaan voiton puolella tässä raskaudessa (eli siinä missä vauvalla on jo todella hyvät mahdollisuudet selviytyä vaikka syntyisikin)

ipna 26+2
 
Minnimys Kuulostaapa hurjalta tuo sun työ ja lauantaivuorot :O Jos ei työnantaja tajua eikä korjaa asennettaan ja toimintaansa niin sit vaan saikkua. Sä ja vauva ootte tärkeintä, ei työnantajan välinpitämättömyys. Henk.koht. en tajua miten oot noille viikoille asti jaksanut. Tota liikkumista ja kävelyä kuulostaa tulevan hurjat määrät jo yhdessä vuorossa, puhumattakaan noista tuplista.. Ite en jaksais enkä ois jaksanu pitkään aikaan enää..

Ihana masuli Nellillä =)

Mä oon kans sitä mieltä et omia vuodatuksia tänne ei todellakaan tarvitse pyydellä anteeksi ja kenenkään huolia ei varmastikaan kukaan vähättele. Mun mielestä on tärkeetä et on paikka jossa jokainen on vähän niinkuin samassa veneessä ja muiden asioita ja tilanteita on mukava lukea ja oman parhaansa mukaan tukeakin antaa sitä tarvitseville. Ja tärkeetä on myös se et tänne saa ja pitääkin kirjoittaa niistä asioista jotka hituttaa, huolettaa tai ilostuttaa. Tää on ihan meidän kaikkien oma ketju =)

Me tultiin eilen illalla pääsiäislomalta miehen vanhemmilta jossa oltiin siis 2 yötä. Menomatka tosiaan sujui monen sadan kilsan päähän ihan ok mutta eilinen tulomatka olikin something else :$ En ois millään jaksanu istua autossa ja puoli matkassa viimeistään alko kolottamaan mahaa ja joka paikkaa särkemään. Yritin jaloitellakin mut ei auttanut. Sit ei yhtään auttanut loppumatkasta kuoppainen tie ja kamala pissahätä.. Jalat oli ekaa kertaa raskauden aikana ihan turvoksissa ja kun alettiin miehen kans purkamaan laukkuja niin enkö mennyt pudottamaan painavan kassin jalkani päälle ja varvas aukesi. Verta tuli ja se kipu oli jotain sairasta. Luultiin jo et pitää lähteä ompeluttamaan se varvas sairaalaan mut sit suihkutin sitä ja mies puhdisti sen ja se tyrehtyi. Kamala särky ja kipu siinä oli eikä panadol auttanut mihinkään. Yölläkin särki niin että pari irvistystä tuli vessareissuilla. Kamalaltahan se näyttää vieläkin mut särky on vähän laantunut vaikka kipeä ja särkevä se on vieläkin. Voi sitä eilisillan itkun määrää ja kova väsymys vielä siihen päälle niin mieshän se sai taas kuulla kiukuttelua mut sovittiin sit ja lupasin olla kiltti taas :rolleyes:
Tein päätöksen eilen etten enää nyt raskausaikana lähde pitkille automatkoille, rasittaa liikaa eikä musta ole siihen. Kerkee sitä sit myöhemminkin.
Parempi vointi kun pysyttelen kotimaisemissa.
Ainiin, mies tunsi eilen ekaa kertaa vauvan potkut masun päältä ihan kunnolla kun piti kättä mun mahan päällä :heart: se oli meille molemmille ihan korvaamaton ja ainnutlaatuinen hetki kun ekaa odotellaan.
Muuten vointi mulla nyt ok, mitä nyt vähän vihloo tuonne alas/alamahaan yms. mutta kaikki ok muuten.
Ihanaa olla omassa kotona ja arki on taas alkanut.

StaRR ja pirun kipeä varvas 27+6
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Täällä olisi mukaan tulossa uusi odottaja. Ensimmäistä odotellaan, ja laskettu aika on 17.7., pojalta kovasti näytti rakenneultrassa.:) odotus on sujunut kohtuu hyvin, tosin lonkkakipuja ja harjoitussupistuksia on ollut.
Olen pidempään lueskellut teidän juttuja melko säännöllisesti, mukava nyt itsekin uskaltautua mukaan näin loppumetreillä :) Tsemppiä kaikille arkeen palaamineen!

sirhe 25+4
 
Viimeksi muokattu:
Heips

StaRR Voehan varvas! :( Että jos muuten vähän parempi niin sitten vaikka varvas mäsäksi! Toivottavasti nyt alkaa kipu laantumaan ja paranee pian. Ja noi sun automatkat kuullostaa pitkälle. . Ite ei pystys. Varmaan iha hyvä pysytellä vähän lähempänä loppuaika, joutaahan tuota vielä ajella =)

Oma (.) Yö meni suht ketuiks. Nivuset ja ihan ite tuo toosa, meinas kertakaikkiaan haleta että kylkeäkään ei voinu kääntää ilman tuskaa. Vessareissut vaapuin kumarassa. Eikä tämä tilanne paljoa parempi nytkään ole. Pyöräilystä johtuvaa sanoisin itse.. mutta kävellen en enää pääse just mihinkään ja pyöräillen on antanu mennä vielä hissukseen pieniä matkoja. Supistelua on iha napakkaa välillä. Sain huonoja uutisia lisää tänään ja sen jälkeen kiristelly. Onneks kolmonen on ip hoidossa huhtikuun ajan niin voin huilata pienen päiväunien ajan. Maha on todella pinkeenä ja on iso niin vaikeeta on istumisesta lähtien jo kaikki.. en tiiä millä tavoin muuta ku pirunmoisella sisulla pääsen mihinkään täältä ennen kun tää syntyy. Plus kaikki murheet.. en tiiä, jotenkin sulkee kaikki pahat ajatukset pois ja koittaa olla ku niitä ei oiskaan. Rankkaa tulee olee kahtoo vierestä rakkaimman kamppailua ja siinä samassa kestää ite kasassa :(.

Nelli&Timpsu 27+1
 
Anteeksi kaikille, en jaksa nyt kommentoida muille. Päivitän vain omat kuulumiset ja yritän olla itkemättä.

Unto masussa, elossa ja liikkuvainen ja siihen ne positiiviset sit loppuukin. Olin äsken ultras. Riskiraskaus, istukka siellä missä pitääkin mutta siitä on valunu hematooma kohdunsuun viereen. On kuulemma kohtuu iso. Vettä sais olla enemmän. Lepo jatkuu ja jossain vaiheessa tehdään ainakin yks reissu treelle. Lekuri vain toivoi että olisin oikeaan aikaan oikeas paikas vauvan kannalta. Ymmärsin niin että todennäköisempää on että syntyy keskosena kuin täysaikaisena.

Nyt siis kerätään päiviä ja viikkoja.

Mieli matalalla vaikka vauvan kannalta olis parempi että olisin positiivinen.

Astea&unto 23+3
 
Hei kaikille! Kyselisin sellaista, että onko teillä jotain facebook ryhmää, johon pääsisi mukaan? Heräsin nyt vasta tähän. Mulla nyt kolmas lapsi tulossa ja laskettuaika 16.7. Oon niin huono täällä käymään niin olisi kiva, jos facebookissa pääsisi mukaan. :)
 
Sirhe ja tinja86 tervetuloa mukaan! Facebook-ryhmästä, aikasemman kuukausien ketjuissa siitä on varmasti ollut juttua miten liittyä, mutta veikkaisin että eivät enää tässä vaiheessa ota uusia mukaan (en tiedä kun en ole Face-ryhmässä mukana mutta ihankuin olisin maaliskuun ketjussa jotain tähän viittaavaa nähnyt).

Astrea voi ei... koita nyt ajatella niitä aurinkoisia ajatuksia (ajattele niitä ihania potkuja ja eloisaa vauvaa) ja pääasia kuitenkin niin että olet jo valmiiksi sairaalassa ja toivottavasti oikeassa paikassa jos pienokainen päättää tulla maailmaan aikaisin. Toivotaan että ne viikot vaan vierähtäisi ja pieni pysyy mahassa pitkään.

StaRR auts varpaalle :(

Tänään sain tietää itselleni seuraajan työpaikallani mikä on positiivista, mutta toisaalta en välttämättä ole kovin tyytyväinen seuraajaani. Vähän harmissani olen alaisteni puolelta mutta toisaalta tässä on onneksi aikaa perehdyttää seuraajaa ja eikä ole niin katastrofaalista jos vaikka jäisinkin saikulle loppuvaiheessa.

ipna
 
Moi ja tervetuloa uusille!

astrea, voimia lepäilyyn ja toivotaan että Unto pysyy mahan sisäpuolella vielä pitkään:hug:

Tsempit myös muille vaivaisille!

Omat olot ei oo kovin hehkeet, turvotusta ihan miljoonasti ja yöt hajanaisia ku varsinki lonkat särkee kovasti. Lenkkeily kostautuu supistusten muodossa ja liitoskivut on kauheet. Vielä ois pari viikkoa neuvolaan.

KeepGoing 28+4
 
astrea voi elämä! :( Toivottavasti istukka toimis nyt kuitenkin ja välittäisi vauvalle ravintoaineita että jaksaa potkia ja hillua. Kohta on onneks jo niin pitkällä että tarvittaessa selviäisi ulkopuolellakin. Toivottavasti oli vaan kertaluontoinen istukkahäiriö ja parantuisi itsekseen ja lapsiveden määrä normalisoituisi. Pidetään sormet ja varpaat ristissä!

Kiva muuten lukea muiden radilaisten kuulumisia. Mulla oli viime viikolla pari kertaa paastoarvot 5.6 ja 5.7, mutta luin jostain että flunssa nostaa arvoja. Ja noi arvot oli mitattu sen jälkeen kun olin heti herättyäni sännännyt suihkuun yskimään, kakomaan ja niistämään vihreää limaa pois hengityselimistä kilokaupalla. Nyt on taas ollut 5.1, onneks. Jos rupeaa olemaan paastot jatkuvasti korkeammalla tai yli 6 niin sitten olen hoitsuun yhteydessä. Pääsiäisenä tuli kyllä syötyä pashaa ja muuta liian paljon eli siis ollenkaan. Olen ollut tosi ankara sokerin kanssa ja tunnen aina huonoa omaatuntoa jos sorrun. :( Vaikka neukkutäti sanoikin että jos ei nosta sokereita niin senkus.

Kaneli on ilmeisesti kääntynyt mahassa naama ulospäin kun potkut ja kumautukset tuntuu selvemmin. Maha hyppii ihan välillä. Kolmessa viikossa mulle on ilmestynyt näkyvä maha, kun tähän asti olen vaan kadottanut sen vähäisenkin vyötärölinjan mitä on koskaan ollut. Mieskin tunsi ekaa kertaa potkut. <3 Hämmentävän tuntuista kun joku potkii kirjaimellisesti perseelle, sisältäpäin. Joskus osuu sen verran napakasti suolistoon että koko persalue hytkähtää.

Liitoskivut on alkanut pari viikkoa sitten. Edestä keskeltä häpyluuta on jomotellut ja nyt tuntuu että lantiorengas ei anna enää samanlaista tukea kuin aiemmin vaan "notkuu" niin että tuntuu välillä että jalkoihin ei voi luottaa. Kävellessä sattuu, mutta se menee ohi kun matka jatkuu. Vauhti on kyllä hidastunut ja kävelytyyli on vaihtunut sulavammaksi.

Muuten tässä menee ihan kivasti, mielialat ei ole heitelleet pahasti. Uutena ihastuksena mulla on puolukka, jota siis en ole todellakaan aiemmin syönyt. Minkähänlainen fennomaani tuolta putkahtaakaan kun on tässä pitkin matkaa halunnut lanttulaatikkoa, ruisleipää, piimää, mustikkakeittoa, kaurapuuroa ja marjoja. Jos sillä on mukana oma kantele niin mä en ala. :D

Tänään täyttelin netissä kelan paprut ja kai sain kaikki täytettyä oikein. Vaikeita kysyivät. Kesäkuun puolessa välissä alkais äitiysloma, joten vähän yli kaksi kuukautta vielä pykimistä. Työmotivaatio ei kyllä ole kovin korkea...

Terhitär 25+0
 

Yhteistyössä