Heinäkuun Hellemasut-15 *Joulukuussa*

EX4
Heinäkuun Hellemasut 2015




26.6
KeepGoing--Neljäs--30--JS

30.6
Vannila--Kolmas --29--TAYS

1.7
EX4--Kuudes--40--OYS
Marie82--Toinen--32--?
Pompelo--Viides--28--?
Annuu--Esikoinen--25--TYKS
jammailen--Esikoinen--24--?
Tahti90--Esikoinen--24--TYKS
StaRR--Esikoinen-32--SeKS

2.7
Aali--Kolmas--29--OYS
hentokuiskaus--Esikoinen--24--TAYS
Kuura Karpalo--??--??--??

3.7
Bodeguero --Toinen-- 36--PS
Amy2--esikoinen--30--?
Winny--esikoinen--27--TAYS
Tariina--Toinen--28--K-PKS

4.7
crea--Neljäs--25--SAS
Mar Mar--Esikoinen--25-EKKS
VILIINA84--30--Kolmas--KYS

5.7
kaalimaankakara--Toinen--32--TYKS
Riikkunen--Kolmas--28--PKKS
Yllätysäippä--Kuudes --39--OYS
Nannanas--Neljäs--32--PHKS
Ricardina--Esikoinen--30--JS
Vauvahaaveilija87--esikoinen--27--PS

6.7
NelHM--Viides--32-KYS

7.7
Almond--Neljäs--24--?
HappyFeet--29--Toinen--TAYS

8.7.
handed--Toinen--33--JS
Alinaa-- Kolmas--31--KOS
Alexandra_ -- Toinen -- 25 -- KYS

9.7.
Lillian-83-- Neljäs-- 31--TYKS
Onnen Keiju---Toinen-- 29---?

10.7
Susunasu--Kolmas-- 26--KYS
Udafina--Esikoinen-30--??
Toivottavasti--Toinen--35--?

11.7.
anNa87--Toinen--27--??

12.7
Hanna-Maria88--??--??--??
Pihlanen--Toinen-- 29--K-HKS
Ellistiina--Kolmas--36--?

14.7
Nemmee--esikoinen--22--TYKS
Lumilin-- esikoinen--25--TYKS
samour_--Esikoinen--30--JS

15.7
Saratin--Toinen--29--KOS
Tabasco1--Esikoinen--27--KOS

17.7
Salla07--?--?--?

18.7.
Zzara--Toinen--25--??
Angelica-- Toinen--30--KOS

19.7.
Zeni--Neljäs--30--PHKS
Aatoel--Kolmas--??-KOS
Pajunkissa-85--Kolmas--29--??
inppa--Esikoinen--24--OYS

20.7
Säihkiss--Esikoinen--35--PHKS
Nohmu--30--Esikoinen--TYKS
Rompe--Esikoinen--25--KOS

21.7
An79--Kolmas--35--Satks
littlelion--Toinen--29--MKS

22.7.
Mariiii--Esikoinen--24--??
SalVe--Kolmas--31--KOS
Terhitär--Esikoinen-32--?
Tinttamariina77--Viides--37--TAYS

23.7.
{Anskutin}--Toinen--31--TAYS

24.7
Piatu--Esikoinen--28--LKS

25.7
UmmIman--Esikoinen--29-- Ulkomailla

26.7
Laakeri92--Toinen--22--K-PKS
Lapanen85--Toinen--29--KYS

27.7
Hiitu--Esikoinen--21--KOS
Marya--Kolmas--30--SEKS

28.7.
Cassis--Esikoinen--31--LKS
Illusia83--Esikoinen--31--?
*Tiuhti*--Esikoinen--26--KOKS*

29.7
Tiha--Esikoinen--25--KYS
Yemi--Esikoinen--20--?
Pikkumyy88--Toinen, 26--JS

30.7
Smaise---Neljäs---36--?

31.7
Sohvi--Neljäs--37--KOS
mrs.k--Esikoinen--26--?



Surun kokeneet :hug:
Nalle Luppis
Veera_M
VeraS
Riinanen
Frustiina


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

VANHAT PINOT:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2422636-heinakuun-hellemasut-2015-a/sivu29.html#post30476726


Päivityspyynnöt punaisella; Laskettu-aika, Nimimerkki, kuinka mones, ikä, synnytyssairaala
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa nelHM!:)

Täällä on turvotus ihan hillitöntä! Nuorempi oli tänään kuulemma kysynytkin, että miksi äidin maha on niin pullea!:D Enpä tiedä sitten mitä mies siihen vastasi. Mut on ko huolissaan ja kyselee mitä mä oikein syön ja kun monta kertaa päivässä oksentelenkin...ei voi tajuta että johtuu raskaudesta! Et se täällä tuesta!:( Pinna on tosi kireellä! Päiväunista voin vaan haaveilla. Tänään tosin pilkin, kun oli pakko saada töiden jälkeen vähän lepoa. Toinen pelas tabletilla ja toinen mun puhelimella ja minä yritin nukkua siinä välissä!:D Et tosi läsnä.:/ Mut sit jaksoi taas hoitaa iltahommat, kun mies lähti luistelee.

Välil tulee ajatelleeks, et mihin sitä on kaan ryhtynyt, mut on se vauvankaipuu ollut kyllä niin suuri, et ei siihen ole muuta lääkettä!:) Ja tytöt on sit jo melkeen 7 ja 5,kun vauva syntyy.:)

Mut nyt unta, kun huomenna taas aamuvuoro...

SalVe 6+4 (7+4)
 
Mulle vois päivittää HappyFeet 29 toinen tays la 7.7.

Joo ihan siitä alhaalta mullaki äänet nelli kuuluu :) ja on nii ihana ääni et pakko kuunnella lähes joka ilta. Tuleepa rasvailtua mahaa samalla :D

En saanu punaseks nyt laitettua mut toivottavasti päivittäjä huomaa :)
 
Kiitos EX4-pinosta :)

Meillä on tänään naisten reissupäivä. Heräiltiin tuossa ja Ipana lähti aamupuuhiinsa. Yhtäkkiä se hihkaisi "Me mennään tänään sinne reissuun!" Joo, yhden päivän reissu junanraiteiden avulla, mutta ilmeisen tärkeä hänelle :)

Kauheasti himottaisi semmoisen dopplerin lainaaminen. Täytyy vähän katsella, että mistä sellaisen saisi lainaan.

-Anskutin ja Muikku 6+4
 
{Anskutin} Mun on nyt pakko sanoa kun niin monesti on näin käynyt. Kun kännykällä olen lukenut näitä ja näkyy sinun teksti, niin monesti lukenut että lopussa lukee: -Anskutin ja Mulkku Voi luoja sitä räkätystä mikä mulle tuli siitä että jos joku oikeesti antaiski sellaisen työnimen pienelle.. :D Eihän ihmisistä koskaan tiedä.. :)

EX4 Kiitos uudesta pinosta. :)

nelHM Ihanaa että oot saanu sydänäänet kuuluviin, minä kans tahtoisin lainata/ostaa jostain edullisesti dopplerin. En ole koskaan sellaista kokeillut. :)

Oloja: Täällä töissä jälleen, olikin puoltoista viikkoa kotona. Pahoinvointi on tullut takaisin pysyvästi ja olot on heikot mutta eiköhän se tästä. Huuh.. Mutta nyt on sentään taas hieman luottoa että siellä masussa ois Pähkinä hengissä kuitenkin. <3

Ainiin ja ihan tuo Ticker jonka olin asentanu työkoneelle jossain vaiheessa. Oli niin kiva avata kone kun se oli tuossa. <3

Lilian&Pähkinä 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: {Anskutin}
Huomenta!
Kiitoksia EX4 uudesta pinosta!

Kuvottava olo rantautunut tänne :) Ainut mitä pystyin syömään olikin jäätelö. Pikkasen ku sai syötyä nii olo helpotti.

Tänään täytyy soitella neuvolaan ja vaihtaa aika kun sattuikin juuri aamuvuoro siihen päivää ku suunniteltiin ekaa aikaa.

Doppleria oon kans haaveillut. Tuolla raskauskeijussa näytti halvin maksavan n. 31 e.
Toispa pukki sellasen joulupaketissa :D

Turvotusta täälläkin huoh. Kotona oon nyt ollu olohousuissa ne ei purista mistään. Jännä ku töissä mulla sellanen isohko edestä napitettava paita nii voi kauhee ku siinä jo napit aukee :D :D

-Milla ja papu 5+4 ?
 
Kiitos EX4 :)

Mulla olis huomenna neuvola. Vähän jännittää, kun on uusi terkka ja tosiaan edellisestä raskaudesta on jo 7 vuotta. Kaikki on unohtunut jo ;) mulla ei enään ole edes äitiyskorttia tallella. Olen vaihtanut paikkakuntaakin, niin tiedot ei automaattisesti siirry. Pitää tänään täytellä esitietolomake loppuun.
 
Kiitos EX4 uudesta pinosta!

Täällä myös ollaan viikon verran podettu ihanaa kestokrapulaa.. Tuntuu että pahoinvointi pahenee päivä päivältä mutta oksentaa ei onneksi ole vielä tarvinut. Aamuisin pääsee jotenkin liikkeelle, kun ottaa ensimmäisenä lasin tuoremehua. Yleensä en mehuja juo mutta toi tuoremehu on nyt tullut ruokavalioon kyllä jäädäkseen. Niin nopean avun se antaa.

Eilen uskalsin tehdä salilla taas vähän jalkaliikkeitäkin, tosin pienemmillä painoilla kuin yleensä. Hyvältä tuntui, joten ehkä en saanut pahaa vahinkoa aikaiseksi.

Huomenna olisi ultra lapsettomuuspolilla. Jännittää, pelottaa... Voiko meille muka ihan oikeasti olla tulossa vauva?!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Säihkiss 7+0
 
Täältäkin kiitokset uudesta pinosta EX4 :)

Itsekin katselin sitä raskauskeijun kolmenkympin doppleria, onko vastaavista kokemuksia, voiko tuon hintaluokan doppler olla mistään kotoisin?

Neuvolaa pitäisi jaksaa odottaa vielä 2,5 viikkoa, jotenkin tuntuu että aika matelee. Oireita on alkanut ilmaantua, miestä nauratti eilen kaupoilla kun en pystynyt olemaan pesuaine-osastolla hajujen vuoksi. Parkkihallissa meinasi tulla oksennus siitä pakokaasun ja bensiinni kärystä. Tuoremehu aamulla pelastaa, koska en saa aamupalaa alas heti herätessä. Jotkin hajut ja ruoat kuvottaa, mutta mitään järkyttävää pahoinvointia ei ole vielä havaittavissa. Rinnat on turvonneet naurettavan kokoisiksi, myös kroppa on turvoksissa. Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että on raskaana.

Tänään menossa 5+6
 
Hei kaikkille!
Ihania ultrakuulumisia jo tullut ja kovasti meille tuntuu tapahtuvan kaikkea jännää.

Mulla ei sen kummemmin vielä ole pahoja oloja - tänään EHKÄ vähän enemmän kuin aiemmin. Tai sitten johtuu vaan huonosti nukutusta yöstä.

Yleinen turvotus alkaa hellittää onneksi ja painokin tuli viikonlopun aikana alas 1,7 kg. Rinnat kasvaa raivostuttavaa tahtia - ei mahdu enää mitkään liivit. Mies toki tykkää - olis varmaan tosi kiva jos mulla edes etäisesti haluttais...hoitokierron alusta lähtien ollut halutonta elämää ja menee kohta itsekin hermot, sitä riemua on siis jo 11 viikko menossa.

Kummallisia unia hiipii öihin. Toki sitä nukkuukin niin paljon, että siinä ajassa ehtii uneksia. Viime yönä poltin koko ajan tupakkaa. Siitä tulee pian 3 v kun olen lopettanut.

Neuvolan lappuset tuli - aivan kamalaa hommaa se ruokatottumusten kirjaaminen. Mitä ihmettä kaikella sillä tiedolla tehdään =) Ymmärrän tietysti, että täytyy olla käsitys mitä syödään yleensä että voidaan tarpeen mukaan korjata, mutta jotenkin ärsytti koko lipare. Neuvola-aikaa odotellaan vielä melkein kolme viikkoa.

Doplerin ajattelin hankkia itsekin, on sitten ainakin jouluna mukava kuunteluttaa mummoilla ja papoilla sydänäänet. Tulokas on ensimmäinen lapsenlapsi molempiin sukuihin. (voi tätä hössötyksen määrää =)

Ihanaa ja turvallista viikkoa kaikille

Cassis & ? 5+6
 
Meillä tänään miehen kanssa 10v. hääpäivä ja mietin että oliskos tänään sellainen päivä kun uskaltais kertoa muille lapsille tulevasta vauvasta. Ja sitten samalla ehkä myös omalle äidille.. :) Jännittävää.. Oon odottanu kuin kuuta nousevaa että saisin puhella tästä oikeen ääneen jonkun kanssa ja eilen mies sanoi että kyllä kai sen jo voi sanoa. Nyt en oikein enää tiedä miten sen sitten sanoisin.. :D

Lilian&Pähkinä 8+4
 
Mulla on just tuo mitä raskauskeijussa myydään kolmeenkymppiin. Iha se asiansa ajaa. Kuulokkeet on huonot. Tykkään ite kuunnella sellasilla kunnollisilla isoilla kuullokkeilla. Sit peitän teipillä sen paristoluukun ettei geeliä mene sinne väliin.

Kertomisesta. Appiukko tietää. Anopille haluan kertoa iha nyt pian koska sitä näkee useammin. Omat vanhemmat onkin eri juttu. . Äiti saa syvänhalavauksen. Sanoin miehelle että itsenäisyyspäivänä kun mennään sinne ni yhdessä lasten kaa kerrotaan, ehkä se siinä vähemmän meuhkaa. Nähdään melko harvoin ni en puhelimessa ole halunnut kertoa. Isäkin tulee päivittelemään uutista aikansa. Ei nii väliks kiirehtiä niille kertomista siis. Kaverit yms. saavat ite oivaltaa asian. Salaile en enkä kiellä asiaa. Enkä peittele =)

Nelli & Timpsu poksuu 9+0 =)
 
Kiitos uudesta pinosta!


Pikkujoulut meni ihan hyvin. Firman pikkujoulut oli juomapainotteiset, itse hörpiskelin alkoholitonta siideriä ja alkoholitonta glögiä. Kukaan ei muistanu aamulla mitään, kukaan ei edes ihmetellyt juomapuoltani.
No lauantaina oli valmennusryhmän pikkujoulut. Lähtivät jatkoille yökerhoon, ite en lähteny "vanha bilehile". Ihmettelivät sitä mutta sanoi että sunnuntai aamuna on sukulaisen hautajaiset. Eivät onneksi kyselleet enempää. Join jälleen alkoholitonta siideriä.

Doppler kiinnostaisi myös minua. Selailin nettikauppoja mistä saisi. Raskauskeijusta katsoin niitä 70e ja 37e dopplereita. Minkä merkkisiä teillä muilla on jos on?

Olo aamupahoinvointia on kyllä! Oksennusrumba jatkuu eikä loppua näy. Alamahaa kivistää silloin tällöin ja väsymystä on liikenteessä!

Kertomista ollaan mietitty tämän viikonloppuna kun mennään molempien vanhemmille syömään.. Toisaalta piti odottaa kyllä NT-ultran jälkeen. En tiedä, yhdelle todella parhaalle ystävälle kerroin, joka osaa pitää suun kiinni :) Saas nähdä nyt miten käy.


Hyviä viikonalkuja!

Annuu 9+5
 
Täälläkin eka neuvola varattu, 10pvä jolloin olisi rv 7+5, toivoin että ultrataan samalla, saas nähdä. Vielä 9 piiiiiiiitkää päivää odottelua :/
Oireita ei vieläkään ole kuin tissikipu ja ehkä nälkä on useammin, tai ehkä kiinnitän siihen enemmän huomiota :)

Pikkujoulut oli viikonloppuna ja olinkin sitten muka antibioottikuurilla, en juonut kuin yhden "siiderin", eli läpinäkymättömässä pullossa olevaa vissyä :D

Kertomisesta ajattelimme että vanhemmille ekan neuvolan/ultran jälkeen ja jouluna muulle perheelle. Muille sitten varmaankin nt-ultran jälkeen jos sinne asti päästään.
Kaksi ystävääni tietää siis jo.

Doppleria en ole ajatellut hommata, olisin varmaan neuroottisesti kuuntelemassa koko ajan.

Edelleen pelottaa kovasti että mitä jos menee kesken, mutta toisaalta kun siihen ei voi juuri itse vaikuttaa niin yritän olla ajattelematta asiaa.

Piatu 6+3
 
Kiitos uudesta ketjusta :)

Täällä ois jännät paikat. Keskiviikko-aamuna on eka neuvola ja ultraus. Välillä tulee olo että onkohan tuolla edes ketään ku ei tunnu miltään. Mutta sitten välillä taas housuja kiristää ja rintoja aristaa, silloin taas on ihan satavarma että tottakai siellä on.
Hurjaa vauhtia menee kyllä viikot, huomenna jo 9 viikkoa täynnä ja 10.viikko alkaa!

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Tuntuu että ollaan tarvittu nyt eka itsellemme aikaa sulatella asiaa ennen kuin julkistetaan tää. Ehkä ton ekan ultran jälkeen vois alkaa kertoon jos vain tulee sopiva tilaisuus. Mikään kiire ei vielä ole. Lapsille ois kiva kertoa esim.joululomalla <3 Odotan kyllä innolla heidän reaktioitaan, ovat varmasti siinä luulossa että meille ei enää pikkuisia tule ;)

Nalle Luppis & pikkunalle 8+6 !!
 
Meillä on kans toi Raskauskeijun Doppleri ja ihan hyvin toimii. En mä enempää raaskis kuitenkaan sellaseen sijoittaa. Ceridalin kanssa toimii hyvin ja tulee vatsakin rasvattua samalla!:) Tuskin maltan odottaa,et pääsis kokeilee.:)

Ihanaa ,kaks yötä neuvolaan ja kolme ultraan!:) Jännittää/pelottaa kyl aika paljon!

SalVe ja Lahja rv 6+5 (7+5)
 
Heippa kaikille! :) Ajattelin liittyä joukkoonne! :) Mulla lukee tällä hetkellä äitiyskortissa laskettu aika 5.7.2015. Kävin viime keskiviikkona ekassa ultrassa (silloin menkkojen mukaan 8+3), sikiö oli tuolloin 22mm pitkä ja vastasi 9+0. Onnenkyyneleet valu silmistä kun näin sen pienen papuseni ruudulta... <3 Kunnes ne vaihtu epätoivon ja surun kyyneliksi.. :'( Gyne ei nähny sykettä missään! :O Ylihuomenna olis uus aika ultraan, jossa koitetaan löytää se syke.. en muuta maailmassa oo ikinä niin paljoa toivonu ku että saisin nähdä pikkusen sykkeen! <3 Toivoahan on vielä?!?! :O

(En saa/osaa puhelimella vaihtaa väriä punaseks!! :/, mutta tässä mun "tiedot"...)

Vauvahaaveilija87-esikoinen-27-PS ja laskettu aika 5.7.2015
 
Itse ostin ebaysta about 10e maksavan dopplerin ja hyvin toimii :) En raaskinut ostaa kalliimpaa.

Tsemppiä Vauvahaaveilija87, toivottavasti syke löytyy! Inhottavaa olla epävarmuudessa.

Mulle on jostain syystä palannut takaisin aamuinen kuvotus parin viikon tauon jälkeen... Tosin flunssa alkaa kans helpottaa, en tiiä johtuisko siitä sit. En oo näitä oloja kaivannut! Vissiin pitäis helpottaa kymppiviikon jälkeen...

9+3
 
Vauvahaaveilijalle isot tsempit. Josko se syke vielä löytyis..

Mulla on ihan perus angelsound doppler ja oon kans teipannu patteriaukon. Hyvin on toiminu ja tosiaa jo muutamana päivänä kuunnellu ääniä <3

Kelle piti facesta laittaa viestiä? Pitäskö se lisätä tohon listan yhteyteen alas vaikka?
Uskaltaisin jo liittyä ehkä sinneki :)
 
Heipparallaa taasen kaikille ihanille odottajille!

Täällä lähti juuri käyntiin neljäs flunssaviikko. Arvatkaa vain kuinka paljon ottaa kupoliin. Muutama päivä olikin tässä välissä ettei ollut yskästä tietoakaan, niin nyt se alkoi taas jälleen kerran. Voi vitsi! Jos ei ala helpottaa lähipäivien aikana, lähden kyllä lääkäriin. Ei tämä nyt ihan normaalia voi olla. Vai onko mulla nyt tämän raskauden takia niin olematon vastustuskyky, että imuroin kaikki mahdolliset flunssapöpöt itselleni.

Itselleni ei ole nämä dopplerit käynyt mielessäkään. Toki joskus ajatellut neuvolakäyntien välissä ekan raskauden aikana, että olisihan se ihan kiva mutta toisaalta myös turha. En siis hommaa sitä tähänkään raskauteen. Olo on sellainen, ettei raskaudesta ole mitään tuntemusta ellen itse siitä tietäisi. Ainoastaan puuttuvat menkat ainut joka tähän viittaa. Omituinen fiilis. Varhaisultraakin olen miettinyt mielenrauhan takia, mutta en ole vielä saanut tehtyä päätöksiä senkään suhteen. Jotenkin tätä raskautta ei ajattele yhtään samalla mitalla kuin sitä ensimmäistä, jolloin tuleva lapsi oli kaiken aikaa mielessä.

Ensimmäinen neuvolakäynti joka tapauksessa 17.12, jolloin täytyy viimeistään ottaa puheeksi, että saadaanko raskauteni jotenkin varmistettua jo sen käynnin yhteydessä :D

Mun tietojani ei ole muuten vieläkään päivitetty vaikka laitoin ne jo edelliseen ketjuun muutama viikko takaperin. Tässä siis uudelleen: 26.7. Lapanen85--Toinen--29--KYS

Lapanen ja Nöttönen 6+2
 
Heips

Vauvahaaveilja Valtavasti jaksamista ja onnea ultraan että syke näkyisi!

Mulla oli neuvola tänään. Aika nopea eka käynti. Puol tuntia meni. Eipä muuta ku labralähetteet ja hb&paino. Hb oli hyvä 141. Paino noussu kolme kiloa niiku tiesinkin. Sydänäänet halus kuunnella ja sataaviittäkymppiä ? hakkas Timpsulla ja löytyi lähes heti =). Neuvolaseuranta on muuttunut aikalailla viime kerrasta.. sillo kävin v.12/13. Mutta hyvä fiilis. Paras kaveri odottaa kolme viikkoa pidemmällä ja hänelläkin nt:ssä kaikki hienosti. Kyllä tästö pikkuhiljaa alkaa nauttia ku olotilakin paranee.

Nelli&Timpsu 9+1
 

Yhteistyössä