Heinäkuun Hellemasut-15 *Joulukuussa*

Kiitos kaikille tuesta!<3 Kai täs täytyy koittaa pää pitää vielä pystyssä,kun vuotoja ei ole ja oireet on ennallaan. Mut kyl mä kuitenkin olen varautunut pahimpaan. Tänään soitti kätilö Kättäriltä ja olisin päässyt jo maantaina sinne ultraan,mut oon tietty aamuvuorossa!:( Pakko siis koittaa odottaa perjantaita ja toivoa,ettei vuoto ala! On tää kyl niin hermoja repivää.:( Mutkai tää tästä.

SalVe
 
Olen pitkään lukenut jo kirjoituksianne, jospa nyt viimein rohkenisin matkaan mukaan :) Itselläni takana Tammikuussa nt-ultrassa todettu tuulimunaraskaus, joka otti aika koville :( Kovasti pelottaa myös tämän tulevan raskauden kohtalo kun monella tutulla ollut nyt km tai tm ja täällä ryhmässäkin on suru kohdannut monen ihmisen :(
En kuitenkaan malta enää olla liittymättä tänne, kun niin kovasti aina haluaisi vastata lukemiini teksteihin. FB:hen liityn sitten vasta varhaisultran jälkeen, jos sieltä syke löytyy.
Tuulimunasta ei ollut juuri mitään oireita. Nyt olen n. Viikon kärsinyt kuvottavassa olosta 24/7, välillä ollut pakko oksentaakkin. Tissit on todella arat ja olen todella väsynyt :(
Koska tuulimuna oli niin suuri järkytys niin olen ensi viikolla menossa varhaisultraan, joka jännittää jo ihan hirmuisesti :/

En pysty puhelimella maalaamaan punaiseksi, mutta minut voi lisätä listaan *Tiuhti*, 26v, ensimmäinen, la 28.7, synnytyssairaala KOKS

*Tiuhti* + viuhti 6+4
 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! : )


Täällä viikko vierähti hurjassa pahoinvoinnissa, ihan hirvittävät Tiistai-Torstai päivät. Tiistai aamulla herätessä alkoi oksennusrumba, tiistain aikana oksensin n. 13krt, makasin vain sängyllä liikkunatta. Keskiviikkona olin aivan uupunut, oksensin 12krt ja alas en ollut saanu mitään 2 päivään. Mieheni ln ammatiltaan lääkäri joten huolestui, mentii päivystykseen miehen tuttu oli vuorossa joten pääsin tiputukseen torstaina aamuyöllä. Sairaalassa oksensin torstain aikana 6krt. Oltiin perjantai iltapäivään asti osastolla, näin pikkuisen ultrassa voi kun oli kasvanut taas :)

Olo on ollut tänään kohtalainen. Väsynyt todella paljon, yrittänyt saada jotain syötyä. Mandariini meni mutta kaikki hajut ja maut tökkii. Oksentanut kerran aamulla, toivon ettei näin pahasti jatku montaa viikkoa.

No lähdetään tästä mun vanhemmille, saas nähdä pystynkö olemaan kun pöytä on laitettu ruokia täyteen.. Varmaan ehkä täytyy kertoa, saas nähdä.

Annu 10+3
 
Huh Annu, kuulostaapa hurjille noi sun pahoinvoinnit! Toivottavasti lähtee helpottamaan. Täällä on tänään kärsitty jäytävästä päänsärystä, ainakaan vielä ei parasetamolilla ole vaikutusta... Aika raastavaa. Mut ilonaiheena että tänään poksui viikot!

Möttis 10+0
 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Pahoittelut Nalleluppis, VeeraM ja VeraS ikävistä uutisista :hug: SalVe:lle voimia uuden ultran odotteluun.. Toivotaan parasta.

Vauvahaaveilija, mitä sinulle kuuluu?

Olot Pahoinvointi iski kuvioihin oikein olan takaa tällä viikolla ja loppui lähes yhtä nopeasti kuin alkoikin. Rintojen arkuus on hellittänyt myös. Siitä syystä alkaa vähän hirvittää, että mitä tuolla vatsassa on meneillää. Toisaalta väsymys vaivaa edelleen, mutta sitä voi aiheuttaa aivan muutkin asiat. Neuvola on reilun viikon päästä rv 8+4 joten ajattelin kysäistä voisiko ääniä koittaa jo kuunnella. Tiedän, että ne eivät todennäköisesti kuulu, mutta jostain syystä haluaisin kiduttaa silti itseäni.

hentokuiskaus kyseli seulonta-asioista. Me ei esikoisesta osallistuttu seulontoihin ja ajateltiin nytkin mennä pelkästään alkuraskauden ultralla ja rakenneultralla (+ mahdolliset radin myötä tulevat ultrat). Ainoa mikä koitetaan taas selvittää ultrassa, on mahdollinen huulihalkio. Mun isän puolen suvussa on siitä aika vahva perimä ja sen tahdon tietää etukäteen, jos se näkyy. Edellisessä raskaudessa täällä meillä päin oli käytössä 2D-ultra, jossa huuli ei näkynyt kunnolla (onneksi halkiota ei ollut), mutta käsittääkseni nykyään ollaan jo siirrytty 4D-aikaan täälläkin. Tai sietäis ainakin olla tän kokoisessa kaupungissa :D

Ensimmäinen ultra menee varmaan siihen tammikuun alkuviikoille. 8.1. tulee rv 12 täyteen, joten varmastikin niillä main on luvassa ultraa. Siihen tosiaan tuntuu olevan ikuisuus.

Tänään kerroin, tai annoin äidin kertoa, mummolle meidän kesävauvasta. Oltiin mummoa katsomassa sairaalassa, kun hän sai yhtäkkisen sairauskohtauksen tällä viikolla. Saapa nähdä kauanko pysyy salaisuutena kun meidän mummo on vähän semmoinen tietotoimisto :D Mutta josko nyt vaikka jouluun asti pysyisi salassa. Läheisimmälle serkulle tekisi jo mieli kertoa, mutta lupasin miehelle, että ei ihan vielä. Ja toisaalta tuon epävarmuuden vuoksi ei ehkä tunnukaan siltä, että haluaisi kertoa liian monelle.

Joko muilla on alkanut vauvatarvikkeet puhutella kaupassa? Kävin esikoisen kanssa kaupoilla ja yhtä alerekkiä hiplatessa käsiin tuntui osuvan vain 56 senttisiä vaatteita. Niitä on tosin varasto pullollaan, joten oikeasti en tarvitse mitään :D Mutta siitä huolimatta mieli tekis ostaa vaikka ja mitä.

Josko sitä nyt siirtyisi itsenäisyyspäivän viettoon ja laittaisi kynttilät palamaan.

Anskutin ja Muikku 7+2
 
Anskutin: saako teillä mennä alkuraskauden ultraan, jos ei halua seulontaa? Täällä asiaa esitettiin niin, että jos ei halua seulontaa johon tuo ultra kuuluu, niin ultra tehdään vasta silloin n. rv20, koska silloinhan ei halua tietää niskaturvotustakaan.
 
Ehtoota ja hyvää itsenäisyyspäivää!

Annuun oireet kuullostaa ihan kauheelta. Jaksamista!

Mulla nää iltaoireet vahvana. Närästää eikä tee mieli syödä mitään ku huono olo mutta pakolla sit. Sit tullu sellasta jännää mahan "kramppailua" tjmv. En osaa selittää mutta jännästi kouristaa mahaa tai pakko tehdä niin tai sattuu. En tajua. Onko muilla?

Nelli&Timpsu 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli melko ilkeitäkin supistuksen oloisia tuntemuksia muutamia päiviä sitten. Tietty googlettelin, ja tuli keskenmenojuttuja.. Puuh, pitäis koko netti kieltää ekat 20 viikkoa :D.

Mulla on jatkunut ällötys, oksennella ei tarvi samaan malliin. Harvat ruoat maistuu, niillä on menty. Mies on saanut kokkivastuuta kummasti, kun ei jaksa katsella mua yökkimässä, kun teen esim nakkisoppaa..

Mun hyvä ystävä saa nyt alkuvuonna vauvan, ja oon niin onnellinen jos saatais molemmat alle puolen vuoden sisään vauvat. Ois mulla eka kerta että ois samaan aikaan kaverin kanssa belbit.

Kävin eilen joululahjaostoksilla ja samalla poikkesin lastentarvikeliikkeesså. Brion ja Emmaljungan vaunujen hinta on näemmä nykyään sama/kovempi kuin Bugaboon. Toista oli vielä vuosia sitten. Taidanpa tilata jälkimmäiset edullisemmin Hollannista, jos sinne asti ikinä päästään :)

Nannanas rv 10+0 poks!
 
Pajunkissa Mä olen käsittänyt, että alkuraskauden ultralla ensisijaisesti varmistetaan että raskaus ylipäänsä on käynnissä, sikiöiden lukumäärä ja raskauden kesto. Lisäksi siinä voidaan tehdä seulontaan liittyviä tutkimuksia, mutta ei ne viimeksi ainakaan olleet pakollisia. Se ilmoitettiin jo neuvolassa, jos ei halunnut seulontoja ja ultrassa niitä ei sitten kyselty enää.

Muistelisin että meille tulleessa lapussa, jossa seulonnoista puhuttiin, puhuttiin nimenomaan siitä, että ar-ultrassa VOI tehdä seulonnat, mutta ensisijaisesti tarkistetaan nuo muut asiat.

Tai jos meiltä alkuraskauden ultra evätään näillä perustein, niin saatan ihan pienen metelin nostaa :)
 
Anskutin: käytännöt vaihtelee varmasti paikoittain. Täällä neuvolassa mahdollisuus katsoa sellaisella ikivanhalla rakkineella nuo muut asiat, jos ei halua seulontaa. Itse en tosin saanut silloin tuosta lapsesta, joka on syntynyt 2007, niin ollenkaan mitään ultraa ennen rv 20, kun en halunnut seulontaa eli reilu kerho kokoontui :| Kuunneltiin vaan sydänääniä ja todettiin, että yhden sikiön sydänäänet. Nyt selitys oli samanlainen ja tästä syystä tosiaankin halusin tuohon seulaan.
 
Nannanas Mulla ei ole supistuksia nää.. jotain ylämahan kramppailua ja todella rasittavaa. Mutta kurja jos sulla jo nyt suppailee.. harmittomia ne varmasti on. Mulla on alkanut joka raskaudessa rv20 jälkeen
Kuopuksesta eka saikku kolme viikkoa rv22-> ja e töihin enää kyennyt. Samaa odotan taas.

Mulla kans paras ystävä odottaa päivälleen koome viikkoa pidemmällä esikoistaa. Aivan mahtavaa! Asutaa viel iha lähekkäin. Dopleria jo vaihdeltu jne =)

Rankka vkl meillä.. tänään pitäs taas matkustaa keikkailee Robinia muualle. Eilinenki meni tien päällä. Jaksaa jaksaa :D

Nelli & Timpsu 9 + 6
 
Pajunkissa Onpa ikävää, että teillä neuvolassa käytetään valtaa tuolla tavalla :( Seulonta-asetus (tokikaan kyseessä ei ole laki, joten periaatteessa kunta saa päättää miten tätä tulkitsee..) sanoo nimittäin näin:

"Kuntien velvollisuus on tarjota raskaana oleville seuraavat seulonnat:

1. varhaisraskauden yleinen ultraäänitutkimus raskausviikolla 10+0–13+6
2. kromosomipoikkeavuuksien seulonta ensisijaisesti varhaisraskauden yhdistelmäseulonnan avulla (verinäyte raskausviikolla 9+0?11+6 ja niskaturvotuksen mittaus yleisen ultraäänitutkimuksen yhteydessä raskausviikolla 11+0–13+6) tai vaihtoehtoisesti toisen raskauskolmanneksen (keskiraskauden) seerumiseulonnan avulla raskausviikolla 15+0?16+6
3. ultraäänitutkimus vaikeiden rakennepoikkeavuuksien selvittämiseksi raskausviikolla 18+0?21+6 tai raskausviikon 24+0 jälkeen." (lainaus seulonta-asetuksesta)


Meillä ei täällä ainakaan aiemmin ole edes ollut ultrausvehkeitä neuvolassa, vaan kaikki ultraukset on tehty yhdessä ja samassa paikassa. Tällöin laitteetkin on samat meni sinne mistä syystä hyvänsä. Toivottavasti näin jatkossakin :)

Eilen otin ja tuhosin vähän kankaita kotona. Tehtaassa pitäisi piakkoin valmistua satsi liivisuojia ja vaippojen taittoimuja. Liivisuojia tulee tässä vaiheessa 7 paria, mutta täytyy tehdä ehkä lisää. Edellisellä kerralla mulla oli käytössä 2 paria ja olipa ärsyttävää olla koko ajan pesemässä toista paria puhtaaksi :D Sitten pitäisi vielä tehdä rinnanlämmittimet. Luulen, että niille on käyttöä jo tänä talvena, koska ainakin viimeksi mulla esimaitoa tuli jo raskausaikana. Käyttääkö muut kestotuotteita? Vaippoja, liivisuojia jne.

Anskutin ja Muikku 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Yemi
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa:)
Tervetuloa uusille!
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille:(

Täällä huonovointisuus alkaa jo aamupäivästä ja kestää pahimpana sinne alku iltaan. Oksentelua ollut yksittäisinä joinaki päivinä. Joudun syömään alle tunnin välein jotain koko ajan, ettei lentäisi oksennus. Ja tämä vaatii työtä, koska ei tee mieli syödä oikein mitään. Päivät menee ruokaa mietties ja öllö oloa kammotessa:(

Joku kyseli vatsakrampeista. Itsellä oli muutamana päivänä alkuviikosta ihan kauhea paineen tunne alavatsalla, mutta nyt taas hävinnyt. Mikä lie olikaan.

Ja doplerista.. Mullahan se on, mutta ei siitä kuulu paikallaan pitäes mitään, vain silloin jos liikuttaa sitä niin rätisee. Onkohan se rikki? Ostaes kun menin aukoo sitä väärästä kohtaa, kun etsin patterikoteloa:D Lähiaikoina en ole taas edes kokeillu. Mitä muiden doplerista kuuluu, kun pidätte sitä ihan paikallaan?

Täällä tuli aika ennen joulua siihen nt ultraan. Saa nähdä työvuoroista riippuen joudunko aikaa vaihtaa vielä:)

Täällä nyt tissit kasvanut:D Ja mahaki jonkinverran. Näkyy paidasta kuin paidasta maha:)

Riikkunen ja 10+0 poksaus
 
Täällä ei ole vieläkään isompia oireita ja tuhruvuotoa tulee :/ Pelottaa tosiaan ettei kaikki ole kunnossa. Laitoin jo dopplerin tilaukseen jos sillä saisi jotain kuulumaan. Tänään ja eilen ollut vuodoton päivä, mutta aina vessassa käydessä pelottaa...
Seulontoihin mä meinaan osallistua. Oon aina miettinyt heitä jotka eivät siihen osallistu, että onhan se hyvä tietää jos vauva ei olekaan terve niin osaa varautua asiaan.
Lastenvaateosastoilta oon koittanut pysyä poissa. Ei sillä että meillä on jo kaikkea, vaan siksi jos vauvaa ei tulekaan. Tytöille olisi niin paljon kyllä kaikkea söpöä :D

Saratin ja toukka 8+4
 
Mullakin noita masutuntemuksia ollu... Enimmäkseen repäsyjä asentoa vaihtaessa tai aivastaessa. Äsken vihlo vähän kun keittiössä touhusin. Liittyy varmaan kohdun kiinnikkeisiin? Tuntuu nimittäin siltä että ihan kun joku kuminauha venyis siellä, ei tee kipeetä varsinaisesti ja menee pian ohi. Voimakkaammin tuntuu vasemmalla nivusen yläpuolella, välillä toisella puolella.

samour n. 8+5
 
Riikkunen Doplerista, en usko että on rikki. Josnite pidän paikallaan eikä osu sikiön tai istukan kohdalle ni ei sieltä mitää kuulu. Liiluttaessa toki rätisee. Itse olen todennut että volume täysille.. korvaan se sattuu ku liikuttelee mut sillai ne äänetkin pparemmin kuuluu. Ja alussa sai pitkään hakea ennen ku löysin. Nyt ku tiiän paikan ni joka kerta kuuluu samasta kohdasta. Ei kait se tyyppi siellä vielä pörrää?

Huhhuh. Nyt oon niin tööööööt, niii-in tööööööt että kaadun sänkyyn kun kotiuduttiin vasta äsken.
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

riikkunen dopplerista tosiaan ei kuulu yhtään mitään paikalla pidettäessä minullakaan ja liikuttaessa rätisee. Veikkaan, että pitää vielä kärsivällisesti muutama viikko odottaa ennenkuin niitä ääniä saa kuuluviin.

Huimaava ja pyörryttävä olo ei ole onneksi viime päivinä enää vaivannut. Eilen tuli ensimmäistä kertaa sellainen etovan paha olo hetkeksi. Samoin tänään oli aamupalaa mutustaessa melko vaikea saada ruoka pysymään sisällä. Melkein kaikki ruoka kuitenkin maistuu ihan entiseen tapaan, kahvi on ainoa joka yököttää ja sitäkin pystyy väkisin vähän litkimään.

Lauantaina oli mielenkiintoinen vierailu äidin luokse. Ajateltiin miehen kanssa, että selvitään vierailusta varmasti helposti, koska äidillä ei yleensä tarjoilla alkoholia. No, ei tarjoiltu alkoholia, mutta ruokaillessa alkupala sisälsi mätiä, salaatissa oli graavilohta ja punajuurikeittoon olisi pitänyt laittaa lisukkeeksi sinihomejuustoa. Onneksi pystyin väistämään huomaamatta salaatin ja sinihomejuuston, mutta mätiä jouduin hieman närppimään. Miten ihmeessä juuri silloin, kun pitäisi hetken aikaa vielä salata raskaus, tulee koko ajan tilanteita joissa joutuu jemmailemaan sitä ettei pysty syömään ja juomaan kaikkea. Ihan älytöntä.

illusia83 & Möykky 6+6
 
Heippa kaikki!

Minä voisin liittyä mukaan ketjuun. Esikoista siis odotellaan avomiehen kanssa. Itse olen 21v ja mies 23v, opiskellaan kumpikin vielä ja asustellaan Helsingissä.

Nyt siis meneillään rv 7+0 (neuvolan mukaan 7+2). Ensimmäinen neuvola olisi ensi viikolla, jännittää enkä jaksaisi enää odottaaaa! Oireina kokopäiväinen pahoinvointi, kaikki hajut ällöttää, ruoka ei oikeen maistu ja väsyttää! Olen todella suuri kahvin ystävä mutta nyt ei kyllä kahviakaan saa alas.

Itse kerroin heti plussattuani läheisimmälle ystävälleni, vanhemmille kerrotaan ehkä vähän ennen joulua. Hiukan hirvittää kun minulla olisi tällä viikolla kolme tenttiä, että miten pystyn raahautumaan paikalle kun olo on niin huono..

Salvelle voimia ultran odotteluun, toivottavasti kaikki olisi hyvin!

La. 27.7./ Hiitu / esikoinen/ 21v/ KOS
 
Moi kaikille! Oon aika hiljaiseloa täällä viettänyt, lukenut olen ketjua kyllä. Jotenkin elämäntilanteen haasteet ja alkuraskauden ketutus on vaan nyt niin voimakkaasti esillä ettei paljon ylimääräiseen oo energiaa löytynyt. Toivottavasti tilanteet selkeytyis ja mieliala muuttuis, nyt ainakin jo hippusen parempi kuin viikko-pari taaksepäin.

Eka neuvola oli viime viikolla, sydänääniä ei vielä koitettu kuunnella (10+0). Aattelin että viikkojen puolesta olisi saattanut jo kokeilla, mutta ei. En tosin oo mikään ihan laihakaan (bmi 25), mutta ei mahassa hirveästi ylimmäräistäkään, mutta oisko voinu johtua siitä?

Ultrakeskusteluista: täällä eka ultra pyritään tekemään viikoilla 11+0 - 13+6, on kuulemma yhdistelmäseulaan paras aika. Ja ultrassa voi valita haluaako siellä tehdä mitään tutkimuksia (np, yhdistelmä yms), ei ole pakko, mutta ultraan saa tulla jokatapauksessa.

Frustiina rv 10+3
 
Täälläpäs ei mitään ihmeellistä. Kuukauden kestävä tissikipu on hävinnyt melkein kokonaan (jee, toivottavasti ok). Mulla on tänään etäpäivä ja sen myötä syöminen unohtui aamutuimaan pari tuntia normaalia kauemmaksi. Tuli aivan kamala horkka ja järkyttävän huono olo, joka kesti vielä reippaan tunnin syömisen jälkeen.

Onko muilla jano? Mulla on koko ajan. Ja jatkuvasti pitää syödä jotakin raikasta, omenia ja mandariinejä menee useita kiloja viikossa... hups.

Muuten ei ihmeitä. Torstaiaamun ultraa odotellessa
Meillä koko perhe veikkaa tuplia, johtuen hoidoista. Oishan se loistavaa kyllä.

Cassis & nimetön 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen
Olisko täällä jollain tietoa enterorokosta raskausaikana? Meillä on töissä sitä, ja esimieheltä tuli ohje että yhteys työterveyteen tai neuvolaan vasta-aineiden selvittämistä varten. En ehtinyt enää noihin tänään soittaa, ja yleisestä terveysneuvonnasta tuli vastaus että ei vaadi toimenpiteitä tai ole vaarallinen. Netissäkin on tosi ristiriitaista tietoa.
 
Tervetuloa uusille :)

Surullisia uutisiaki oli tullu viime kirjoitusten jälkeen, halit teille <3

Mulla eilen alko vuotaan eka iha punasta ja sit ruskeeta ja jatkunu tänää. Kävin työterveydestä hakee pari päivää saikkua ja keskiviikkona olis gynelle aika sieltä. Dopplerilla oon kuullu vielä tänäänki päivällä sydänäänet nii toivottavasti ei oo mitään vakavaa...

Tuliko sitä Facebook ketjun yhdyshenkilöä jo tähä ketjuun? Vai pitääkö mennä kahlaan se 700 viestin ketju viimekuulta :D
 
Moro kaikille!

Minäkin voisin jo liittyä tähän ketjuun, taustalla olen lueskellut jo useamman viikon. Tuntuu, että tunnen jo monia.

Raskaus on mulle jo 8. Lapsia on 4, lisäksi on ollut 2 kkm ja 1 tm, viimeksi mainittujen vuoksi olen ollut varovainen kertomisissa, tänne liittymisissä yms. Viime viikolla kävin ar-uä:ssä ja kaikki oli hyvin. Ke on jo eka neuvolakin.

Oireita ja oloja on ollut. Rinnat on pinkeät ja suuret, nukun melkein joka päivä päikkärit väsymyksen vuoksi ja kestokrapula vaivaa. Pahoinvointi oli jo muuttumassa närästykseksi, mutta palasi taas. Oksentaa ei ole onneksi vielä tarvinnut, mutta ei se kaukana ole. Syön paljon hedelmiä ja juon hunajalla makeutettua teetä tai makeaa mehua. Inhoan molempia normaalisti. Kahvia voin juoda vain hyvin maltilla, vaikka ennen sitä meni saavillinen päivässä.

Miehen kanssa oltiin jo neljännen lapsen jälkeen ajateltu, että lapsiluku on täynnä, etenkin kun kolmen pojan jälkeen saatiin tyttö. Mutta eihän nämä vauvajutut ole mitään järjen asioita ja tässä taas mennään. Kaikki, siis ihan kaikki vauvatavarat on laitettu eteenpäin joten ne kaikki saa taas haalia, huh. Lisäksi vaihtoon menee ainakin asunto; tämä pikku neliö on ihan liian pieni 7:lle. Voi olla, että vaihdetaan paikkakuntaakin, jos saadaan työasiat järjestettyä. Putkiremppaevakkoon muutetaan nyt ihan ensimmäisenä tammikuun alussa.

Katselin tänään jo äitiysvaatteita nettikaupoista. Omat housut lökäreitä lukuunottamatta jo puristaa aivan valtavasti. Mistä te ostatte etenkin housut? Aiemmissa raskauksissa ostin ne kohtuuhinnalla ketjuliikkeistä (Lindex, h&m jne) mutta ainakin Lindex myy vain nyt netissä. Housut kun vielä täytyy niin hyvin sovittaa, mun maha ei kestä yhtään puristusta. Töihin hankin mammahousut huomenna, sen verran kiristävät puuvillaiset työpuvun housut jo kiristävät. Koska oma vatsa on pehmeä ja vähän pullea jo luonnostaan, ei raskaus vielä hirveästi näy. Loppua kohden kasvaakin taatusti valtaisaksi palloksi.

Minusta voi siis päivittää: Tinttamariina77, ikä 37v, 5. lapsi, TAYS, la 22.7. En saa punaiseksi puhelimella.

Oikein hyvää vointia kaikille!

Terv. Tinttis 7+5.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä