Heinäkuun Hellemasut-15 *Joulukuussa*

Nelli minulle kyllä on sattunut varmaan kaikkein ihanin neuvolalääkäri, en voisi olla tyytyväisempi. Kahdesti nyt jo tämän raskauden aikana käyty, ja viimeksi sanoi että seuraava kerta olisi vasta sitten loppuraskaudesta mutta eivät ole täällä niin tarkkoja ja voidaan ottaa puolivälissä ylimääräinen käynti jos on semmonen olo.. eikä sairauslomaa tarvinnut mitenkään rukoilla vaan kirjoitti pyytämättä kun oli kysynyt minun voinnistani ja sanoi että tarpeen mukaan sitten lisää. Mukava kun ei ole sairauslomasta mitenkään "tuomittu" olo. Tosi ihana lääkäri :)

Ja ai niin, Terhitär täällä myös vaatteet on kiristäneet mahan kohdalta jo muutaman viikon, farkut on eksyny päälle muutaman hassun kerran ja huh sitä helpotusta kun ne saa pois! Sukkahousut ja tunikat on ollu siis ahkerassa käytössä. Mies ei usko että raskaus turvottaa jo näin, pistää vain lihomisen piikkiin. On varmaan vähän sitäkin kun liikkua ei ole samalla tavalla jaksanut kuin aiemmin, mutta iso osa on varmasti raskausturvotusta! Yhdet entiset rintaliivit mahtuu jotenkuten päälle, pitäisi lähteä varmaan alusvaate- ja äippähousuostoksille...

Toivottavasti loputkin pääsisivät pian ultraan. Helpottaahan se kummasti kun näkee ja tietää että kaikki on hyvin. Tosin itsellä se helpotus on ollut lyhyt, aina alkaa miettiä että no entä jos jotain sattuu ja alkaa odottaa seuraavaa kertaa, "sitten huokaisen helpotuksesta ja olen loppuraskauden luottavaisin mielin.." Vaikka ihan hulluahan tämäkin stressaaminen on.

Jaksamisia ja hyviä, tai edes siedettäviä vointeja kaikille! :)

Annimiina 10+5
 
Moikka taas pitkästä aikaa! :)

12+0 poksui tänään, hurjaa miten aika on mennytkin lopulta!

Pahoinvointi otti taas ylilyönnin 10-13.12,, norkoilin tiputuksessa aaveen näköisenä ja samalla alotettiin rautalääkitys kun hb oli pudonnut turhan alas. Lauantaista asti oon saanut oltua kotona ja pikku hiljaa näyttää olokin vahvistuvan, vielä en hurraa tässä voi tapahtua mitä vaan. Töihin yritetään palata perjantaina jolloin minulla olisi tiedossa tärkeä kokous ja sunnittelupäivä mutta saas nyt nähdä.

Kai sitä tarvitsisi jotain joululahjojakin hankkia, taas viime tingassa muutaman sada muun ihmisen kanssa kaupassa viikonloppuna. Ilman miestä en uskalla lähteä tällä hetkellä jos kuitenkin pyörryttää tms. Eipä kotikaan näytä niin jouluselta, tänään voisi noi verhot mies vaihtaa. Itellä ollu nii vetämätön olo ja ei oikee innostusta.

Np-ultra on huomenna ja kyllä jännittää, toivotaan että kaikki on hyvin. Kunto on romahtanut tänä aikana, lihakset heikkenemään.. Toivon että olo loppuisu ja pääsiisi vähän salillekkin. Päivä kerrallaan.

Kaikille jaksuja ja haleja

Annu 12+0
 
Tervetuloa Else, Minnie82 ja Annimiina89!

Töistä oli aikaisemmin puhetta. Kai siinä toimii sama periaate kuin liikunnassa - oman jaksamisen ehdoilla. Tai ainakin tuollaisten nostelemisten ja muun suhteen? Kiva oli kuulla miten muut jakselevat töissä. Pajunkissalla oli kyllä hurjia vuoroja, huh. Vaikea kuvitella että itse jaksaisin, nyt jo eilisen 10h vuoron jäljiltä ihan poikki. Toivottavasti väsymys jossain vaiheessa helpottaa, olisi niin ihana olla pirteä pitkästä aikaa =)

Täällä oli useammalla ultraus lähestymässä, tsemppiä sen odotteluun ja itse ultraukseen! Ja onnittelut ihania ultrakuulumisia tuoneille :heart: Vähän olen kyllä kateellinen, itsellä ultra tammikuun puolella.

Tihalle erityistsempit, toivottavasti kaikki siellä hyvin.

Omat olot ovat pysyneet suhteellisen samoina. Väsyttää yhä vaan ihan julmetusti. Vatsa on ollut tämän viikon todella turvoksissa, näytän siltä kuin olisin jo pidemmällä raskaana ja olo iltaisin vähän tukala. Jouluna jäädään saletisti kiinni :p

Muutama päivä sitten ostin dopplerin ja ensimmäisellä kerralla uskoakseni pieneksi hetkeksi sain pikkuisen sydänäänet kuuluviin mutta saman tien katosi. Tänään (9+0) lyhyen metsästyksen jälkeen sain oikein hyvin äänet kuulumaan ja pitkäksi aikaa :heart: Äänet löytyivät makuuasennossa hiukan oikealla kyljellä maaten aivan alhaalta vasemmalta. Samasta kohtaan etsiessä ei löytynyt kokonaan selällä maatessa vaan tuossa kohden "viuhui" eli mahdollisesti pikkuinen köllöttelee istukan takana piilossa?
 
Minkälaisilla Dopplereilla te olette sykkeet saanut jo viikolla 10 kuulumaan? Itellä se halvin Angel sound,eikä kyl kuulunut kuin ehkä istukan viuhunaa kun tänään kuuntelin. On kyl niin paljon tota makkaraa tossa ta turvotusta osa,et hyvä ku oma syke kuului!:D Tänään siis 9+0 kait. 31.12. seuraava ultra. Onneks on joulu tos välissä,ni menee aika äkkiä. Toivottavasti kaikki olis edelleen hyvin ja sais enemmän selvyyttä viikkoihin. Ei kans kauaa itellä helpota,kun alkaa uudelleen stressata,et jos kuitenkin menee kesken!:( Ehkä ton Np-ultran jälkeen viis jo rauhoittua ja alkaa tehdä pieniä hankintoja.:)

Ihanaa joulun odotusta kaikille ja hyviä vointeja!

SalVe ja Lahja rv 9+0
 
Itselläni on UnbornHeart. Siinäkin muistaakseni lupailtiin että vasta myöhemmillä viikoilla kuuluisi mutta löytyihän tuo jo :) Hain äänet vielä miehen kuultavaksi ja se sitten kestikin tovin etsiskellä vaikka aika tarkkaan tiesin mistä etsiä. Eli en yhtään ihmettele jos ei meinaa näillä viikoilla löytyä. Melkeinpä kuin se kuuluisa neula heinäsuovassa ;)
Angelsoundilla muistelisin kuitenkin täälläkin useamman löytäneen jo aikaisin sykkeet.
 
Mulla angelsounds ja 9+ sain ekan kerran kuulumaan. Sen jälkeen oon välillä saanu ja välillä en vaikka kuinka hakis. Ja mulla ei mitään ylimääräistä tossa edessä ole, tosin kohtu ilmeisesti taaksepäin kallistunut. Niin ja äänet on tosi vaimeina vielä kuuluneet. En olisi huolissaan jos ei vielä kuulu :)

Hirvee ummetus! Ja sitä myötä tosi tukala olo ja jäätävä turvotus, oikeesti vaikea enää peitellä. Varmaan alkaa kiloja kertyä, niinkuin esikoisestakin siinä vaiheessa kun alkoi ummetus, silloin vasta 15+ viikoilla kylläkin. Ois saanu nytkin vielä odottaa. Näytän ihan puolivälissä olevalta :D

Onnen Keiju ja pikkutyyppi 9+6 (10+3)
 
Doplereista. Mulla se halvin vehe, angel sounds 30+€ ja 8+6 kuulin ekan kerran ja sitä ennen kuuntelin päivittäin viikon ajan eikä sykettä, istukka kyllä kuulu.

Ummetuksesta. Mulla se on joka raskaudessa vaivana ja aina ihan alusta asti. Plussasta alkaa painumaan ja sillä nii kauan ku syntyy. Ei kiva. Se on todella tukalaa! Puuroja jos tykkää syödä niin leseitä sekaan tai sit apteekista se kuituvalmiste (minkä nimeä en muista), mutta käytetään leseiden tavoin muta kuitupitoisuus on 80% luokkaa jos en väärin muista. Sain apteekissa esittelyn siitä mutta kuulemma täysin mauotonta ei ole ni en tähän pahaan oloon sitä enää ymppää.. kunhan menee ohi ni ois kokeilemisen arvoinen. Pegorion tulee kalliiksi ja oishan toi muutenkin parempi vaihtoehto =).

Ehkä ihan semisti parempi päivä ollu etomisen suhteen tänään. Jee. Viikko ois aikaa helpottaa.. rakastan jouluruokia ja haluan syödä!
 
Nyt pelko persuksissa. Eilen yövuoron jälkeen paperiin pyyhkiessä tullut ruskeaa tuhruvuotoa. Sitä ei tule joka kerta vessassa käydessä, mutta muutaman kerran kuitenkin. En tiedä mitä ajatella, aiemmissa raskauksissa ei ole kertaakaan tullut tuollaista vanhaa verta...voihan tämä olla normaalia tai sitten enteillä pahempaa :(
 
Täällä ollaan vieläkin, vaikka en ole mitää tänne nyt kirjotellutkaan :)

Eli eka neuvola oli viime viikolla. Päähän jäi.. ei mitään! niiin paljon tuli juttua! Siis millon piti mennä mihin verikokeisiin?? Mitkä virtsatestit viikolla mitä? no jaa, ehkä tämä tästä :)
No, eilen oli vihdoin ja viimein varhaisultra. Siellä se otus möllötti :) Oli niin ihmeellistä!!
Oireita ei ole. Ehkä vähän väsyttää enemmän..


Pajunkissa, toivottavasti on harmitonta!!

Tabasco ja Mölli 10+ 3 (gyne tädin mukaan pari päivää vanhempi kun mun laskujen mukaan)
 
Pajunkissa. Toivottavasti on nyt harmitonta! Tuhrut ja vuodotkin ovat ilmeisesti hyvinkin yleisiä alkuraskaudessa. Minulla ne ei vaan ole tiennyt hyvää. Normaaliraskauksissa ei ole ollut mitää valkovuotoa kummempaa mutta km:ssä ja tuulimunassa molemmissa ruskea tuhru oli lopun alkua. En halua pelotella enkä masentaa enempää mutta ajattelin kertoa oman kokemukseni. Onhan täälläkin useammalla ollu jos jonkinlaista tuhrua tai vuotoa ja kaikki ollut hyvin. Verisuonet kohdunsuulla herkillä ja limakalvot samoin, voihan se sieltäkin olla peräisin? Mutta ymmärrän pelkosi. Halit! Pääsisitkö oman mielenrauhan vuoksi ultraan?

Tabascolle moi aikoihin =). Eikös ne seulat anneta labrassa rv9-13 ja samalla otetaan virtsanäyte. Kannattaa muuten hakee purkki ja putki kotiin ku pitää olla vähintään 4h rakossa ollutta pissaa. Ja täällä seuloja otetaan vaa tietyinä viikonpäivinä ja aamulla tiettyyn aikaan.. mut pieni kylä ja pieni labra, varmaan vaa tän kylän käytäntö? Onhan siinä paperia jos jjonkinlaista eka kerralla mutta kyllä niistä selviää =).

Täällä taas levoton yö unien puolesta takana. Unent on iha sekoja ja aamulla muistan ne tosi hyvin. Yhdessäkin unessa Aku Hirviniemi tuli myymään meille kotiin kolmea purkkia banani viilistä ja kahta purkkia banaanijugurttia :D. Ja mitä kaikkee minä Akun kaa touhusinkin. Voi elämä :D :D


Talvista pakkasaamua täältä savosta kaikille!

Nelli&Timpsu 11+3 =)
 
Tulin kurkkimaan tuolta Elokuun Epeleiden puolelta :)

Pajunkissalle haluan kertoa, että minulla oli edellisessä raskaudessa ihan runsastakin veristä vuotoa, joka alkoi viikolla kahdeksan. Sitä kesti noin pari vuorokautta. Mitään ei tietenkään sille voitu tehdä, terveyskeskuksessa ei silloin edes ultrattu, käskettiin vain katsomaan mitä tuleman pitää. Mutta vuoto loppui ja aikanaan syntyi terve ponteva poika, nyt jo 11 vuotias :) Tsemppiä ja peukkuja!
 
Pajunkissa, mulla tulee kans sellasta ruskeeta tuhrua. Välillä voi olla viikon tauko ja sitten taas. Välillä tulee ihan vähän niin että pyyhkiessä just huomaa ja välillä taas enemmän. Dopplerilla sydänäänet kuuluu kuitenkin hyvin niin odottelen ekaa ultraa rauhassa. Toivon tosiaan ettei ole mitään vakavaa :/ En kestä jos vauvan nyt menettäisin...

Mun piti seulat antaa 9-11 viikolla, eli tällä viikolla kävin ne labrassa antamassa.

Mulla on kans se halvin angelsounds doppleri ja hyvin kuuluu äänet silläkin jo nyt <3 Varsinkin kun oppi löytämään oikean kohdan.

Mahaa taas särkee ja vihloo oudosti... Kunpa pääsisi pian 12+ viikolle vähän turvallisemmille vesille.

Saratin ja toukka 10+1
 
Jospas sitä taas pitkästä aikaa kirjoittelisisi :)

Tuhruvuotoa mulla ei ole ollut tässä eikä edellisessä raskaudessa, mutta esikoisen kanssa kerran. Yhdellä ystävällä on ollut kaikissa kolmessa raskaudessa, eikä ole ikinä tarkoittanut mitään huonoa. Eli ei välttämättä ole merkki mistään ikävästä :)

Eilen oli eka neuvola, jotenkin jäi vähän ristiriitaiset fiilikset... Oli eri täti kuin jatkossa tulee olemaan (oma täti ilmeisesti sairaana ja aikaa jouduttiin muuttamaan) Tuli jotenkin sellainen olo, että näin kolmatta kertaa odottavana pitää tietää jo kaikki eikä saa olla yhtään hölmö ja avuton. Tottakai sitä jo tietää ennestään vaikka mitä, mutta tavallaan on silti mukavaa jos voi olla ikäänkuin toisen huolehdittavana. Ymmärtääköhän kukaan, mitä ajan takaa? :D Sokerirasitukseen olen menossa kuukauden päästä (varasin jo ajan) ja verikokeisiin vielä ennen uuttavuotta. Ultrakutsu tulee sitten postissa, toivottavasti mahdollisimman pian!

Olo on ehkä aavistuksen parantunut, tosin vaihtelee paljon päivittäin. Väsymys on edelleen karmiva, sen loppumista odotan todella!!! Ja tämä itkuherkkyys, lapsetkin jo nauraa mulle kun itken vähän väliä :)

Aatoel 9+4
 
Annimiinalla on ihanan kuuloinen neuvolalääkäri! Meillä vaihtuu tässä odotuksessa nyt neuvolalääkärikin, joten taas jännityksellä odotetaan miten kemiat kohtaa. Edellisen kanssa asiat meni ehkä vähän jäyhästi, mutta asiallisesti. Kokonaisuutena ihan ok-tyyppi.

Mä olen onnistunut nyt vähän aktivoimaan itseäni ja käynyt useampana päivänä lenkillä. Salijäsenyyttä ei ole ollut pitkään aikaan enää ja kotona lojuu kaks kahvakuulaa sitä korvaamaan. Tarttis vaan vissiin tehdä jotain niillä :p Mutta kyllä huomaa miten rapakuntoon on saanu ittensä ja tää raskaus ei varsinaisesti taida auttaa tilannetta yhtään. Joten koitan jatkaa samalla noususuhdanteisella linjalla. Tylsää vaan kun joutuu oikeasti aloittamaan aika rauhassa ettei riko mitään paikkoja.

Lomajutuista tuli mieleen vielä, että sen oman loman voi käsittääkseni säästää myös sellaiseen aikaan, kun isä voisi olla vanhempainvapaalla. Pohdin tätäkin vaihtoehtoa, että jos pitäisin lomani vasta loppuvuodesta kun miehellä on taas rauhallista aikaa opiskeluissa ja ns. ehtisi olla vapaalla, jolloin minä voisin olla lomalla. Tosin rahallisesti se on varmaan +-0, joten taidan ottaa loman kuitenkin tuohon alkuun. Toisaalta mun työ on puhtaasti seisomatyötä ja en usko, että selviän niistä parhaimmillaan 6 tunnin yksin tehdyistä vuoroista loppuun asti.

Työt on mua mietityttänyt viime aikoina myös. Olen tällä hetkellä kaupan alalla töissä, mutta tutkinto on tekniikan alan korkeakoulututkinto. Työ on onneksi kevyttä, mutta vuorotyötä. Onneksi työt tapahtuu kuitenkin vain päiväaikaan. Samaan aikaan olen tässä hakenut oman alan töitä, mutta luulen, että jos mitään ihmeellistä ei tapahdu työrintamalla seuraavaan vuoteen, niin rupean tekemään satunnaisia vuoroja vauvan täytettyä 5kk. Toivottavasti mies saa töitä sitä ennen niin ei tarvitse, mutta jos ei saa, niin sitten mun on melkein pakko palata töihin jo varhaisessa vaiheessa. Onneksi mies oli ässä tuon esikoisenkin kanssa, joten tiedän, että lapset ovat hyvässä huomassa hänen kanssaan :)

Mulla ei ole vielä tullut mitään mielihaluja, mutta mies on vaikuttanut jo uhkaavasti siltä, että hänellä ei ole aikomustakaan niihin vastata, mikäli niitä ilmenee. Saapahan nähdä! :D Kun hormonit iskee ja vaimo itkee lohduttomasti klementiinin (tai jonkun epäterveellisen) perään, niin mieshän ottaa ja lähtee kauppaan :D

Ja sit ne unet. HUH! Mitä unia. Just eilen illalla unenpöpperössä miehelle valitin kun se tuli sänkyyn että voitko olla kuolaamatta mun päälle kuin joku bernhandilainen. Se kattoi vähän pitkään ja ilmoitti ettei oo ollut metriä lähempänä sen jälkeen kun mä menin nukkumaan. Havahduin ja tajusin, että olin nähnyt unta että mies oli sellainen miehen ja koiran yhdistelmä ja oli kuolannut mut ihan litimäräksi. Pitkin kroppaa pystyi tuntemaan sen "kuolan". Hyi! :D

Mutta nyt joulujuttujen kimppuun niin ehtii vielä töihin illaksi :)

Anskutin ja Muikku 9+0 (POKSPOKS!)
 
Tuhruvuodoista On hyvä kun on noin monta positiivista kokemusta niistä. Harmihtti ihan ku menin omat kokemukset kirjottaa.

Aatoel Minä ymmärrän mitä tarkotat tuosta neuvolahommasta. Itse koin kuopuksen odotuksessa samalla tavalla. Oli kuitenkin viis vuotta väliä edellisestä raskaudesta ja oisin kans halunnut että ei ajatella "kyllä sinä tiiät ku neljäs tulossa". Nyt en koe että ois sellasta.. ehkä en itsekkään odota niin paljoa nyt kun viimeksi.

Mielihalut Niitä ei sillai ole mutta joku ruoka saattaa tulla vaikka päivällä mieleen ja se vaa jää ajatuksiin ni illasta on sit saatava. Esim.yks päivä mietin jo aamulla pakastepizzaa, no piti illasta lähteä hakemaan. Mulla on enemmänkin sitä että sellaset mistä oon tykännyt, ei maistu enää yhtään..suklaa esim :O

Tänään pitäs koesovittaa vkl juhlavehkeitä.. ostin vartalonmyötäsen kotelomekon neljä viikkoa sit... kangas on joustava että sillä ajatuksella ajattelin mahtua siihen vielä. Nyt vähän jännittää kuin käy :D. Ainakaan raskaus ei jää kellekkään epäselväksi siinä asussa ;)
 
Pahoitteluni huonoja uutisia saaneille :'( Kyllä niin lujaa toivon että hyvin sujuisi meillä kaikilla.

Onnea ultrakuulumisista! Erityisesti SalVe
, meidän pomppuinen vauvamatka on edennyt nyt samoja nuotteja ja sinulla kun on ollut surua aiemminkin.

Vuodoista... mulla ei ruskea tuhru myöskään tiennyt hyvää vaan oli merkki keskeytyneestä keskenmenosta MUTTA tämänkin forumin kokemusten perusteella yleisempää taitaa olla että kaikki on kuitenkin hyvin. Tsemppiä Pajunkissalle toivottavasti kohdallasi kyse on jostakin ihan harmittomasta.

Neuvola oli viikko sitten. Ihan mukava kokemus, terveydenhoitaja vaikutti tosi mukavalta ja varmaan oikein sopivalta mulle. Paljon asiaa piti mieleen painaa. Sydänääniä ei vielä kuunneltu, mutta jotenkin on hyvä olo sen suhteen että siellä elämää vieläkin on :heart:

Labroissa kävin tänään. Yksi lähete mukana ja loput koneelta. Pissapurkin sain neuvolasta. Ainoa mikä jäi hämäämään oli se että ottikohan sitä sikiöseulaa ollenkaan. Puhui vain HIV yms. ja vesirokkovasta-aineista. Mulla on nt-ultra vasta 12+6 (5.1) ja sillon kai on liian myöhästä noille verikokeille. No, olin jo jättämässä koko seulaa pois joten eipä iso vahinko oiskaan.

Olo jatkuu ällönä... Ottaa päähän kun ei mitään jaksa kun maata ja kunto romahtaa... Ehkä tää tästä. Masu tuntuu kasvavan, farkut menee vielä mutta ei tunnu kivalta. Vatsaa ei saa enää vedettyä sisään mutta miltään vauvamasulta ei käytä kyl.

Ihanaa joulunodotusta heinäkuiset! Mulla kaksi työpäivää ja sitten ihana 16 päivän loma. Tulee kyllä tarpeeseen...;)

samour 10+2
 
Noissa sikiöseuloissa on aika paljon paikkakuntakohtaisia eroja. Täällä se otetaan nt-ultran jälkeen samana päivänä, ultraava lääkäri antaa siihen lähetteen. Ja nuo molemmat ajoittuu 10+6-12+6 :)

Omia seulontatuloksia tässä odottelenkin, verikoe otettiin viime perjantaina.

Onpa kiva kuulla etten ole yksin näiden hullujen unien kanssa. Yksi yö näin esimerkiksi unta että olin jossain kilpailussa, missä piti kerätä jotain yhtä asiaa metsiköstä. Sit sen keräämisen jälkeen meille kilpailijoille kerrottiin, et jos se oma juttu on jotain syötävää niin se pitää syödä, ja jos ei oo syötävää niin ne pitää nuolla läpikotaisin. Mä sitten olin kerännyt metsästä 86 meetwurstia ja mua ärsytti, kun viereisellä oli vaan muutama auton etupuskuri ja sen piti vaan nuolla ne.. :D

Jammaillen 12+6
 
Oi että, pahoittelut kaikille surullisia uutisia saaneille!

Onnittelut kaikista huolimatta hyviäkin uutisia saaneille. Alkuraskaus on aika inhottavaa aikaa, kun pää on pilvissä ja silti ei voi olla mistään varma.

Neuvolassa kävin eilen. Varailtiin urakalla aikoja, jutustelut jäi aika vähiin, mutta tuttua kauraahan tämä loppupeleissä. Joulun jälkeisellä viikolla tai viimeistään uuden vuoden jälkeen pitäisi käydä veriseulassa ja jättää pissapurkki. Nt-ultra varattiin tammikuun 12. päivälle. Myös lääkärineuvola varattiin ja samantien myös seuraava terkkari maaliskuun puolelle. Aika jännää. Ristiriitaiset fiilikset, kun jos neuvolan taholta suhtaudutaan näin positiivisesti raskauteen vaikka alkuraskaushan on vielä niin riskialtista aikaa.

En tiedä onko tämä jo raskausvatsa, mutta maha on kyllä ihan järkyttävä pallero. En väitä, että vatsani olisi koskaan ollutkaan mikään lauta - pientä makkaraa löytyy kyllä! Mutta, että tämmönen pömppä. Huhhuh! Farkut kyllä mahtuu vielä jotensakin päälle, mutta kiva illalla niistä kuoriutua poiskin.

Ihanaa joulun odotusta kaikille! Katsotaan mitä ultra huomenna sanoo. Tuleeko isovanhemmille iloinen jouluyllätys vai ei, aika näyttää.

Lapanen 8+4
 
Mä sain tänään postissa tuon dopplerin mutta en mä sillä mitään kuule.. :( no oon nii paksuki etten varmaan senkään takia saa kuulumaan.. Tosi ärsyttävää kyl olla tällänen paksukainen ni tälläsetki jää sit väliin. :'(

Pahat olot hiukan hellittäny, enää lähinnä iltasin.. Tissit edelleen tosi arat ja kipeät.

Lilian&Pähkinä 11+0
 
Ultrassa käyty, koska terkka epäili työn fyysisyyden aiheuttaneen vuotoa...kaikki oli hyvin, sydän jumpsutti kovasti ja lääkäri yllättyi kohdun kasvutahdista, mutta se selittynee sillä, että kolmas tulossa ja kohtu eteenpäin voimakkaasti kallellaan. Vuodot kuulemma yleisempiä mitä enemmän ikää ja raskauksia takana. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään, mutta olenkin hänen mielestään ollut silloin parhaassa mahdollisessa iässä (eka raskaus alkanut 19v ja toinen 21v).
Nyt vuodon aiheuttaja oli sitten kohdunnapukan limakalvo, kohdunsuu kuitenkin tiukasti kiinni ja mittaakin reilusti, vuotokin vähenemään päin...ärtynyt ponnistelusta nostojen yhteydessä, kehoitti ottamaan rauhallisemmin, saikkua ei kuitenkaan kirjoittanut. Lääkäri sanoi, että näillä viikoilla alkaa olla todella pieni keskenmenoriski enää, kun kaikki kunnossa ja asukki vastaa about viikkoja.

Pajunkissa-85 9+4
 
Ihanaa Pajunkissa,että kaikki hyvin!

On tää alkuraskaus kyl niin rasittavaa aikaa,kun mitä tahansa voi käydä ja koko ajan saa jännittää! Mua pelottaa edelleen,et menee kesken,vaik ei mitään vuotoa tai pahoja kipuja oo ollut ja pahoinvointikin on kuvioissa mukana aika karseena! Pitäs koittaa vaan pitää ajatukset ihan muualla. Uuden vuoden aattona selvii onko kaikki edelleen hyvin. Jotenki kaikkien näiden kokemusten jälkeen ei vaan osaa luottaa,et nyt kaikki menis hyvin.

Mut kaikkeni teen sen eteen. Foolihappoa syön 900ug päivässä,monivitamiinit,kalaöljyt ja D:tä 60ug. Tota foolihappoa lisäsin reilusti viimeisen km jälkeen. Liekö se auttanut,kun mennään jo näin pitkällä. Sit ku on yli 11+0,ni sit ehkä voin alkaa vähän rentoutua,saa nähdä.

SalVe ja Lahja rv 9+1
 

Yhteistyössä