Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

nelMH mä niin fiilistelen täällä sun kans! :( Ottaa pannuun, ku mitään ei tapahdu ja alan vahvasti epäillä sitä "1-10pv synnytykseen jos limatulppa irtoaa", pa***t. Toivottavasti sulla tapahtuis pian jotain, kun oot jo noin paljon tuntemuksia tuntenut esim. muhun verrattuna!

Mullahan oli vain nyt se viime maanantai "kipeitä" (pöh) supistuksia ja tiistaina todettiin sormelle auki, sekä 1,5cm kohdunkaulaa. No keskiviikkona siis poistui limatulppa (eli 4pv sitten) ja nyt ollut "vain" peräpukamamaista kipua (ei ole aiemmin ollut peräpukamia/suonikohjuja, joten oletan että nää on niistä tms.) ja ne vetää kyllä aivan hiljaiseksi. Eikä niitä tule kuin vain silloin, mikäli a) ilmaa vatsassa b) "isompi hätä" (tällä hetkellä mennään edelleen ripulilinjalla)..

Missään ei jaksa käydä, aivan rättiväsy ja tänäänkin 2,5h päiväunet nukuin, vaikka lähes koko yön tuutilullasin 9h putkeen (2 veskikäyntiä vain). Ärsyttää ja löysinpä pari raskausarpeakin nyt sitten, eli mitenhän tästä enää nousee "yläilmoihin" olotiloiltaan!?! Voisin kyllä repiä hiuksia päästä, ellei takkujenkin harjaus sattuisi niin vietävästi :D Ärr.

Winny ja 38+1 tyttö
 
Onpas monilla tukalia oloja - tsemppiä ja onnea koko ajan lähestyvään synnytykseen!

Kävin eilen lääkärissä, jossa selvisi, että vauva on nyt onneksi pää alaspäin. Oikeastaan ensimmäistä kertaa yritin oikeasti kysyä siltä superkiireiseltä lääkäriltäni jotain - kysyin, että miten itsestä ja omasta voinnista pitäisi pitää huolta viimeisen raskauskuukauden aikana kun samalla pitää käydä töissä. Halusin saada tähän lääkärin mielipiteen lääketieteen kannalta. Kerroin, että Suomessa ekan raskaudeni aikana painotettiin lepoa ja oman kehon ja vauvan liikkeiden kuulostelua loppuraskaudessa. Mies oli onneksi mukana (joten tämä ei mene pelkästään mun hormoneista johtuvan ylitunteellisuuden piikkiin) ja oltiin molemmat todella yllättyneitä kun lääkäri oikeasti hermostui ja suuttui tästä kysymyksestä! Töissä kuulemma käydään täysipainoisesti viikolle 38 asti. Siitä eteenpäin sinne mennään synnytyksen käynnistymiseen asti, mutta samalla ollaan valmiita siihen, että synnytys voi käynnistyä milloin vain. Hänen mielestään levolla ei ole mitään tekemistä synnytyksen käynnistymisen kanssa joten raskauden tai raskausoireiden takia lääkäri ei voi määrätä lepoa eli sairaslomaa (!!!). Täällä voi itse päättää jäädä sairaslomalle ennen synnytystä, mutta se vähentää sitä 6 viikon sairaslomaa aikaa vauvan syntymän jälkeen. No tämän tiesinkin. USA:ssa on kuulemma "työn kulttuuri" ja kyse on vain kulttuurierosta. Mielestäni lääkärin kiivas suhtautuminen ja suuttuminen olis suorastaan epäammattimaista ja mietinkin nyt että jaksaisinko vaihtaa lääkäriä viellä tässä vaiheessa. Hän on aina hoitanut tapaamiset sellaisella liukuhihna-meiningillä (mutta aiemmin ollut sentään suht asiallinen), joten en kyllä jäisi noita tapaamisia kaipaamaan. Hän nimittäin tulee olemaan henkilö joka myös hoitaa synnytyksen. En haluaisi helposti hermostuvaa ihmistä lähelleni kun synnytän. Tämä tästä viellä puuttui.

AnMaaria ja pikkusisko rv 34 + 5
 
Niin se vaan meni tämäkin päivä, jes!
Käytiin reissussa ja automatkat meni mukavasti ja illalla kun kotiin tultiin niin kävin kävelyllä. Ei mitään tuntemuksia o_O
Eilen oli painetta ja vihlontaa sekä suppareita, tänään ei mitään, siis ei yhtään mitään :mad:
No, keskiviikkona hänet häädetään yksiöstään... Olis vaan se käynnistäminen mukavempaa jos paikat edes vähän kypsät.

Aamullinen paska ja itku olo vaihtui mukavaksi päiväksi. Voi näitä hormooniheilahduksia :D
Tuo tämän päiväinen kuumuus vaan väsytti, tuntui että turpoan vaan vaikka normaalisti ei nyt turvotusta olekkaan :barefoot:

Ajattelin että en tänään tee mitään hierontoja, akupainantaa, kolmea ässää yms. niin jos rentoutuminen lähtöluvan tois (toiveajattelua) :rolleyes:

Piiper ja poika 37+ jotain
 
Ihan oikeasti aion lukea joku päivä tässä nämä teidän jutut mutta nää päivät ja yöt menee niin väsy-sumussa ettei vaan kykene :sleep:
Jotain pikaisesti:
Nelli kyllä sää ot pian menossa synnärille, mullon vahvana semmonen fiilis. Tsemppiä oikeesti loppuaikaan. Kumma miten nuo olot unohtuu nopeesti kun ei satu enää niin kuin raskausaikana :rolleyes: nyt pystyy olla mahallaan ja tehdä kaikkea mitä ei edes muistanut. Toki alapäähän sattuu jos liian kauan istuu yms. kun siellä muutama tikkikin on mut tää on pientä raskausaikaan verrattuna.

piiper hyvä et päivä vaihtui iloksi. Keskiviikko tulee pian :rolleyes:

Meillä vauvalla silmätulehdus johon saatiin eilen onneksi puhelinresepti ettei tarttenu lähteä pienen kanssa päivystykseen 90km päähän.. Vielä silmä rähmii yms. mut nyt vasta toinen päivä tippoja laitettu. Mahavaivaa edelleen, onneksi kakka on saatu tulemaan jo muutaman kerran tänäänkin.
Hulluna meinaan kytätä vauvan silmän valkuaisia ettei vaan muutu kellertäviksi, sen verran jäi kammo noista bilijutuista.
Tänään illasta käytiin ekaa kertaa kylvyssä :love: Kun pääsis huolesta ja pelosta (pääasiassa bilien suhteen) niin hyvin tää menee. Väsymys on toki aikamoinen, en osannut kuvitellakaan. Onneks mies on vauvan kanssa jos mä en saa yöllä nukuttua niin saan sit aamulla/päivällä muutaman tunnin unosia.
Nyt vielä pullojen keittämistä hetken ja sit jos lähtis yrittämään unta kun seuraavaan syöttöön vielä ruhtinaalliset puoltoista tuntia aikaa.. Jos ei masuvaivaa olis tänä yönä niin saatais kaikkia nukuttua, edes hetkisen.

Kestoväsynyt StaRR-mamma ja poika 10 päivää
 
Hei vaan kaikille!

Ihan ensiksi onnea star:ille vauvasta! ja jaksamisia yöherätyksiin:)

Tullut seurattua ahkeraan monesti päivässä tätä palstaa, mut kirjoittelu taas vaan jäänyt..
Jännännyt olen kaikkien oireita ja käynnistysten odotteluja. Monilla jo tosi lupaavia oireita.

Itse kävin keskiviikkona neuvolassa ja siellä kaikki ok. sf mitta oli 35,5cm. Vauva kuulema ihan alhaalla ja melkein kiinnittynyt. Ihan vähä sai vauvan päätä enää liikkumaan. Ja maha on tippunut ns. alas:D

Täällä reissattu ihan urakalla. Viime viikonloppuna oltiin yli 300km päässä reissussa ja tänä viikonloppuna myös samaisessa paikassa. Tosin ei enää automatkoista palautuminen ole nopeaa. Aina mennyt yksi päivä lonkka/jalka kivuissa istumisesta.

Vauva täälläki tuntuu väkisin painavan päätään alaspäin ja se tuntuu aikas ikävälle. Supistuksiakin silloin tällöin tulee. Tosin niitä ei voi synnytysupistuksiksi sanoa vielä ainakaan. Nyt oli pitkä ns. kuiva kausi tuol alakerras, mut tänään tuli sit limaa päivällä housun täydeltä. Mutta oli siis väritöntä ja sitä ei tullut sen yhden hulahduksen jälkeen enempää, niin ei ollut tulppa tai lapsivesikään.

Tsemppiä kaikille loppu odotukseen:)
 
Huomenta

Piiper Kiva että sait päivästäsi mukavan tehtyä :). Sekin voimauttaa!

StaRR Jaksamista yöheräilyyn. Tuo huoli tuo vielä oman väsymyksen touhuun mutta on onni että olette kotona ja sinulla mies joka osallistuu vauvan hoitoon kanssasi. Ja todella toivon että sun fiilikset pitäs paikkansa! Mulla piti sun kohdalla sillo ;)

Riikkunen Kiva kuulla sinustakin. Kaikkien kuulumisia on mukava lukea :)

Täällä yhtenä kappaleena herätty uuteen päivään . Nyt kyllä yöllä supisteli välillä kipeästi ja ne piti hereillä mutta kun eivät jatku niin unikin tuli. Nukuin siis melko hyvin ja nyt jaksas.. vaikka synnyttää! Heti aamusta kauhee tuo alapään paine ja tunne että menee koko ajan pissa housuun, mutta ei sieltä tulenku tippa sit. Miehelle valitin että en jaksa enää.. heti aamusta niin tukala olo ja koko päivä pitäis jaksaa taas. Kelikin luvattu lämpimäksi ja sillo pitäs ja pitäs ja pitäs tuolla pellolla jaksaa olla.. turhauttavaa vaan kun ei jaksa/kykene just mitään. Nooh.. keskiviikkoon oon alannu tähdätä ajatuksia ja aion kyllä siellä sanoa tästä olosta että en todellakaan jaksa enää. Jos ja kun paikat kuitenkin kypsyneet ja vauvakin jo iso niin eikö ne vois avittaa hieman tätä hommaa?! Sillä suunnitelmalla sinne menen. Kysyähän aina saa. :)

Aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille!

Nelli & Timpsu 37+6
 
tää painaa myös sillain, että tuntuu vessahädältä ja eipä paljoa mitään tule. pari kipeämpää supistusta tuli illalla ja yöllä, heräsin niihin ajatuksella "ei se voi vielä syntyä". onneksi ei muuta :)
mutta miten sitä osaisi liikkua niin ettei tunnu, että häpyluu halkeaa? erityisesti sänkyyn meno ja nousu on kamalia, kaikissa asennoissa vihloo. ihan sama koettaako jotenkin kieriä jalat yhdessä tiukasti vai ei..
36+2 (kö?) lie tänään, ensiviikolla täysiaikaisena!
 
Huhuuuu Marie, kaalimaankakara, winnie, EX4 ja Piiper ainakin (olikos muita kärvistelijöitä)??!! Ootteko vielä yhtenä?

Täällä mielialan puolesta parempi päivä tänään. Ei ole ottanut päähän just mikään. Käytiin ulkona syömässä ja päiväunet vetelin tuossa. Puistoon piti porukalla lähteä mutta luovutin ja käännyin 300m jälkeen kotiin takas. Supisteli niin kovaa että en olisi kohteeseen asti päässy. Hyvä tietty mutta eihän ne jää päälle tietenkään. Alaselkää on tänään jonkinverran sytkytellyt.. Sillai kun pulssi tuntus siellä sen kivun kanssa. Kestää jonkin aikaa ja loppuu. Mitä lie, ei kokemusta aiemmin? Kuopus syntyi tasan 38+0.. Se ois huomenna. Ei taida tämä olla siskoonsa tullut :(

No mutta ilmotelkaahan illan päälle voinneistanne :)
 
Moikka. Mulla on henkisesti ollut ahdistava päivä tänään.. oon itkenyt hysteerisesti kun pelkään että vauvalle sattuu jotain... esim ensiyön aikana kun huomenna meen käynnistyksen klo 9. Kauhee pelko jos se ei eläkään aamulla jne... :cry: Kauheeta tällainen mutta minkä sitä peloilleen voi? Olen muutenkin ylihuolehtivainen ihminen niin raskaus tekee tällaista mielelle... Pelkää etukäteen sellaista mitä ei ole tapahtunut. Mies sai rauhoiteltua mua... ja sanoi että jos jotain sattuu siitä selvitään. ❤ ensiyönä tuskin nukun silmäystäkään pelon vuoksi... :confused:
 
mun kävelyvauhti on hidastunut entisestään, kaikki mummotkin ohitteli mua prismassa :D
kaivelin kaikki vaatteet odottamaan huomista ja pesua, harmi että moni valkoinen yläosa on saanut säilytyksessä jonkin kellertävän tahran kaulukseen (ehkä puklua/maitoa?) , vaikka ne on säilytetty suljetussa pahvilaatikossa vaatehuoneen hyllyllä.
testaillaan huomenna että haalistaako aurinko ne pois, kun se aamupäivästä paistaa tuohon etupihalle.
 
Kaalimaankakara Voi sinua. Uskon että kaikki menee hyvin, vaikka se tuskin lohduttaa jos pelot vahvoja. Ootko koittanut rentoutumista? Ite teen välillä niin että yksin pitkälleen hyvään asentoon ja puhelimesta youtubesta rentoutusmusiikkia. Sit mielikuvittelen sen hetken kun näen vauvan ekaa kertaa, imetän jne. Ajattele, sulla saattaa olla jo huomenna oma vauva sylissä :) !

Pajunkissa sillai tullu vauvat että: 1. 39+1 itelleen, 2. 38+2 cytotec käynnistys, 3. 39+0 kalvot puhkastiin polikäynnin päätteeksi kun oli niin kypsä homma ja 4. 38+0 ja lähti itelleen. Että eihän mulla ole kokemusta kuin kahdesta itekseen lähteneestä synnytyksestä. Ja kauheen hitaasti eteni alussa ne molemmat ennen ku sai tulta alleen Ja sit mentiin loppu rytinällä. Jotenkin kun tämä vielä näitä laskettuja viikkoja isompana kasvanu niin olen ajatellut että tulee todella viimestään juhannuksena. Pöh! Mulla ku noi kolme tyttöä mahtuu syntymäpainossaan 40g sisään kaikki ja poikakin vain 200g tytöistä isompi. Että silläpä elätellyt toiveita kun tää nyt on selkeesti isompi kaveri. No tulloopa sit joskus.. lupas ne sen käynnistyksen kun rv39 täynnä, eli viikon päähän. Haluisin kyllä kotoa lähdön.

Käytii tuossa pitkäaikainen minun suunnitelma toteuttamassa; kiipesin rappusia 15sta kerrokseen paikalliseen kattoravintolaan :D. Siis ihmeen hyvin jaksoin. Nyt vasta alkaa urakka tuntumaan mahanpohjassa..
 
Kaalimaankakara, toivottavasti pystyt rentoutumaan rauhoittumaan. Huomenna pääset seurantaan niin kaikki menee varmasti hyvin. Tiedän että nämä on turhalta kuulostavia sanoja kun pelko on päällä mutta silti. Ite jännään joka kerta ennen lääkäriä, nla käyntiä en enää niinkään. Silloin kun en vielä tuntenut liikkeitä kaikki meni hyvin tutkimusta edeltävään päivään asti mutta sitten iski aina pelko että laps on lopettanut kasvunsa. Onneksi ne osoittautui aina turhiksi. Mutta anyway, sulla on enää yksi yö välissä! Kaikki menee varmasti hyvin! (y)

(.) Mä ahdistuin sen verran nlatädin sanoista että oon alkanut pesemään vauvan vaatteita ja suunnittelemaan sairaalakassin sisältöä. Ompa sit valmiina, vaikka tuskin niitä tarvitaan vielä yli kuukauteen. Isäntäkin ilmoitti että kun sillä alkaa loma viikon päästä niin ei parane enää hirveästi juhlistaa lomaa alkolla kun pitää olla kuski kunnos. :D
Alkaa munkin olo hiipumaan. Henkeä ahdistaa nykyään päivittäin, lenkillä pitää pysähtyä kun pumppu vetää ylikierroksilla, istumaan ei oikein pysty ja makaaminenkin hankalaa kun henki ei vaan kulje.

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille ja toivottavasti hyvinvoivien olot jatkuu!

Astrea ja unto 34+1
 
Moikka. Juu mä koitan rauhoittua ja relata. Ilta hyvällä mallilla ja huomenna alkaa tapahtua. Oltiin tossa saunassa ja hyvää teki lämmitellä. Sitten ei hetkeen pääse saunaan... ja jos helteet tulee niin ei tarvitsekaan. :) Kiitos kannustavista sanoista. Ne auttavat todella. ❤ ilmoittelen sairaalasta huomenissa miten sujuu ja sitten kun vauva syntynyt. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!! Terv. Kaalimaankakara ja vauveli rv 38
 
Nelli Juu toivotaan et mun fiilis pitää sun kohdalla paikkansa kun sinunkin piti mun kohdalla :)

Kaalimaaankakaralle hirmuisesti voimia ja tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia täältä. Ja onnea huomiselle. Yritä ottaa rennosti ja rauhassa vaikka se onkin pelkojen keskellä varmasti vaikeaa. Vauvalla on varmasti kaikki hyvin ja ei mene enää kauaa kun saat pienen nyytin syliin :love:

Tänne edelleen väsymystä :sleep: Vaihdettiin tänään korvikemerkkiä kun tuo Nan1 meidän mielestä aiheutti mahavaivaa, saas nähdä mitä Tuuti1 tekee. Välillä toki vauva mahaa itkee ja näin vissiin useimmilla et tähän asti tuon vaivan kanssa kyllä vähällä päästy.
Nyt pitäis mennä nukkumaan kohta kun mies saa vauvan kanssa kakkajumpan tehtyä et jaksaa sit herätä yöllä taas. Koskaan kun ei voi tietää et nukutaanko 15min. pätkissä vai 2h+ kerrallaan. Mut mihkään en tätä vaihtais.
Mun ruokahalu edelleen tipotiessään, puuroa ja leivän oon tänään saanut syötyä. Laihtunut tosiaan olen ihan paljon, mutta se ei välttämättä oo huono juttu :ROFLMAO:
Koiran kanssa oon käynyt kävelyllä ja käveleminen menee hyvin jo kun laitoksella vaapuin kuin ankka vielä. Kyl tää tästä.

StaRR ja poika 11 vrk
 
Heipparallaa! Täällä taas ja yhes koos, tietenkin :sleep:
Päivä meni autossa istuessa ja se ei tuntunut miltään, joten annan olla :confused:

Kaalimaankakaralle tsempit huomiseen käynnistykseen ja ihan samalla tavalla täällä alkaa pelot nostaa päätään. Mutta tiedätkö mitä? Me selvitään niistä, tuli mitä tuli (y)

nelHm --> aloitetaan urakkamme keskiviikkona jos ei aiemmin lähe:cautious:

Mahani on kovin suuri. Esikoinen hokee että äiti on kovin pullea :ROFLMAO: Tunnen kyllä itseni valaaksi kun kaikki tekeminen on hankalaa. Mutta onneksi liikkeet tunnen ja ja vielä ihan ite mahani kannan. Sydämen tykytykset useaan kertaan päivässä tuntuu ikäviltä mutta on vissiin vaarattomia.

Oon miettinyt että mikähän synnytysasento olis paras ettei peräsuoli sais niin kipiää? Viimeksi synnytin jakkaralta ja se oli hyvä kun poika tuli avosuisena. Muuten en olis ehkä jaksanut mutta siinä peräreikä sai kipiää...
Amme olis toiveena tälläkin kertaa jos pystyy valita. Aina kun ei tiedä millä konseptilla mennään (n)

Piiper ja poika 37+5
 
Mä en ole sen kummemmin miettinyt synnytystä, siinähän se menee kuin edellisetkin.
Epiä tai spinaalia en ole koskaan saanut, täällä ei ole ammetta tai ilokaasua kuten TYKSissä.
Mutta tää turvotus! Eilen sattui riisua sukat, ne oli niin paljon puristaneet nilkoista vaikka pidin niitä tyyliin vasta iltapäivästä iltaan. Parina aamuna ollut vaikeaa laittaa kädet nyrkkiin, ja nyt aamusta mua tuijotti peilistä duckface kun mun naamakin on näköjään turvoksissa. Vanha kansa tosin ennustaa synnytystä kun ylähuuli muuttuu :ninja:
Mutta muttailenpa verenpaineita ja stiksaan pissaa tänään.
 
Huomenta

Kaalimaankakara Onnea matkaan!

Piiper Mulla on kans maha aika valtava. En jaksas enää kikkailla sen kaa. Kaikki niin vaikeeta. Varsinkin ton kaks veen hoitaminen.

Minäpä se luulin että pääsen yöllä synnyttää. Heräsin kipeisiin supistuksiin vaille kaks ja ihmetyksesksi ei jäänyt niihin pariin vaan jatkui 5-10min välein. Pakko oli nousta kävelee välillä ja kakkoselle ajo vessaan kans kahdesti. Sit tulin sänkyyn ku en jaksanu pörrätä tossa.. supistelu jatkui mutta välit piteni hiljakseen ja viiden maissa olen nukahtanut. Voi vattu! Kyrsii nyt!

Nelli & Timpsu POKSPOKS 38+0
 
Nelli varmasti kyrsii, uskon sen. Mut lähtö ei oo kaukana, ei voi olla noilla oloilla. Sit helpottaa ja vaivat unohtuu, näin ainakin mulla. Muista ees miten karmeeta tuo loppuraskaus oli enää. Kumma miten olin sitä mieltä synnärillä ettei koskaan myöskään enää synnytykseen, niin kauheeta se oli mut kappas vaan, nyt pidän koko hommaa tosi positiivisena kokemuksena :ROFLMAO: jotenkin luonto hoitaa et kaikki unohtuu ja muuttuu positiiviseksi. Emmä silti oo heti paksuuntumassa uudelleen, ei ei.. :love:

Joo, korviketta vaihtamalla ei parantunu. Ilta huudettiin masua ja sit kun vaihdettiin tuohon entiseen takas niin syöttövälit on nukuttu ja saatiin siis miehenkin kans muutaman tunnin pätkissä nukkua. Ihanaa et vauvva alkaa virkistymään ja kasvamaan. Luksusta, sanoisinko jo. Muuten vauva valvoikin monta tuntia illalla vaikkei koko ajan huutanutkaan. Aiemminhan ei oo sillai jaksanu hereillä ollakaan kauaa mut nukkui eka monta tuntia ja sit valvoikin. Ajattelin silti kaupasta tiirailla josko löytyis tuosta samasta korvikkeesta se hypoallerginen vaihtoehto kun tiedän sitä oleman markkinoilla.
Väsynyt olo itsellä muttei semmosta katki-poikkifiilistä kummiskaan.
Ai että mua jännittää milloin seuraava vauvauutinen tänne pötkähtää, on se ihanaa ja jännää.
Kaalimaaankakaralle tuhannesti haleja ja tsemppiä ja peukkuja ja kaikkea tähän päivään. Toivottavasti käynnistyy nopeasti eikä tartte päiviä odotella. Hyvin menee kaikki.

StaRR with the boy 12 vrk
 
Huomenta!! Viimeyönä en oikeen nukkunut. .. alkoi alavatsakivut taas lupaavasti ja limatulppaa jälleen irtosi pyttyyn mikä kuulostaa lupaavalta... käynnistystä ajatellen. Jännittää pelottaa jne.. Olen vaan lukenut että jos ballonki laitetaan niin potilas passitettiin kotiin... kunnes alkaa tapahtua. Olen päättänyt etten lähde kotiin enää.. muutenkin rampannut siellä ihan tarpeeksi J nyt kipuja ja muuta. Pelkotilat en takia haluan pysyä siellä. :sick::) Mä ilmoittelen taas...
 
StaRR Mulla on neljästä vauvasta kolme ollu koliikkia. Oletteko koittanut hierontaa ja pumppausta? Suolen suuntainen hieronta maksusta kevyesti ja sitten minusta paras se jalkojen pumppaus ihan reippaalla otteella. Yleensä helpottaa, mutta aikaa voi mennä. Nimim.monet yöt pumppaillut. Kuplatonia kannattaa kans ostaa apteekista ja antaa ennen syöttöjä. D vitamiinien kanssa kans voi olla säätöä. Näillä koliikivauvoilla koski öljypohjaiset mahaan entisestään. Jekovit taitaa edelleen olla ainut vesipohjainen D vitamiini valmiste,mikä sopi ja kaikille sitä vain antanut. Mutta hienoa kun poika kasvaa. Haleja sinne!

Tässä tunnin verran pystyssä ollut ja vessassa ekana käytätti. Vähän on herkillä ja olo outo, supistaa ja vihloo harvakseltaan. Oispa viime öinen ollu vain lämmittely ja lähtis nyt tulee!
Mulla myös turvotus jaloissa pamahtanu yhtäkkiä. Hitto. Ei kiva kun tähän asti säästynyt. No jospa tää syntyy pian ni jää nää voivatkin.
 
Täällä tuntuu kaikilla muilla paitsi minulla olevan lähtölaskenta päällä. Lääkäri totesi, että paikat on yhtä tiukasti kiinni, kuin ekassa tutkimuksessa. Vaikka millaisia supistuksia on tullut rv20 asti, niin mitään ne ei ole tehneet. Lääkäri passitti lenkkeilemään et josko edes vähän paikat pehmenee. No aikaa tässä on toki vielä. Huomenna poksuu vasta rv36. Tänään vois olla siivouspäivä...
 
Nelli voiko tuota cuplatonia antaa jo tälläselle alle kaksviikkoselle? Tai minkä ikäiselle oot antanu?
Onkos kokemusta mallasuutteesta kun siitä ihmiset puhuu et auttais esim. kakkaamiseen? Missään ei vain sanota et minkäikäiselle noita vois jo antaa..

Joo, me oltais saatu nyt aamulla viel tunti nukuttua kun pikkumieskin nukkui ja mulla oli kello soimassa syötön takia vasta tunnin päästä. Pomppasin jostain syystä sängystä ylös ja kuvittelin et kello oli soinu. Vaipanvaihtoon ja maitdon lämmitykseen. Ihmettelin miten vauva ei oikein ois ottanu pulloa vastaan kun aina ottaa sen. Söikin vaan 20ml ja sit tajusin et shit! Tarjosin liian aikaiseen ruokaa kun edellisestä syötöstä alle 1,5h aikaa et ei ihme ettei maistunu.. Ja me oltais saatu nukkua (y) no nyt kahvia koneeseen ja uuteen nousuun niin sanotusti.
 
Käännytysyritys tehty ja ei tää käänny :(
... nyt ollaan käyrillä yrityksen jälkeen ja hirvee nälkä kun mitään ei ole saanut syödä. Seuraavaksi magneettikuvaus jossain vaiheessa että pystyykö synnyttämään alateitse. Suositteli lääkäri sitä mieluummin kun leikkausta uudelleen synnyttäjä kun olen. Avautumisvaihe on nopeampaa joten aika äkkiä saa sairaalaan tulla kun aikaisemmat synnytykset olleet melko nopeita. Jos magneettikuvien perusteella ei mahdu niin sitten leikkaus 39+ viikoilla. Jos mahtuu ja ei tule ennen 41 viikkoa niin leikkaus. Vedenmenotapauksessa sitten makuuasennossa sairaalaan. Ääh ois nyt voinut kääntyä....

Kääntöyritys itsessään ei ollut mitenkään erikoinen tuntuu inhottavalta mutta ei sattunut.

Tällaisia kuuluu siis tänne.

Tsemppiä kaalimaankakaralle käynnistykseen ja muille olojen kanssa.

Ipna 37+1
 
Star, täällä sitä(olikohan nutrilon omneo) löytyy marketeista ainakin.
Toisaalta osa on vatsavaivaisia vaikka päällään seisoisi.. kahden viikon iässä vauvat on muutenkin itkuisimpia.
Cuplaton, kupla-stop ennen syöttöjä , noita ainakin voi koettaa. Kysyppä apteekista

Mua on supistellut noin puolen tunnin välein aamusta, oon aina herännyt siihen tässä kun olen torkkunut. Ei ne kovin kipeitä ole, mutta häiritsee unta.
 

Yhteistyössä