Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

En tiiä mitä taikoja tässä pitäis tehdä että ottas tulta alleen nyt. Anto tuossa nukahtaa tunniks. Silti kun nousin niin olotila sama. Mullahan on ollut joka kerta alku tooooodella hidas. Viimeks lähdin liian aikasin ja ottivat osastolle missä meni reilu vrk ennen kuin saliin pääsin. Sillo hommaan pisti vauhtia sisätutkimus.. mistäs minä sellasen tähän nyt saisin?! :D
Jospa täss nyt ei kovin montaa päivää enää menis! Ei nää olot kauheen hääppösiä ole nimittäin päiväkausia kitkutella.

Ja esikoinen mahataudissa.. huoh. Sekin vielä :(. Karkuun joutas ite äkkiä että ei vaan tule.. vaikkakin varmaan tarttunut jo jos on tarttuakseen.
 
Hello! ! Viimeyönä meni kokonaan kovissa kivuista ja tuskissa. .. alkoi To illalla klo 21.00 ja jatkui kovina polttoina selässä mahassa jne. Soitin klo 04 synnärille ja menin käyrille puuskuttaen. Oli kohdunsuu kiinni mutta sanoi että vauva kovasti siellä päätään puskee kanavaan. Lapsivedet on tallella vielä. :) Sain koviin kipuihin tramalia 2x ja litalginea 2x. Huh niin kivut helpotti puolessa tunnissa... Vauvalla sykkeet oli hyvät ja supistukset oli vielä epäsäännöllisiä mutta kotiin pääsin tietty kun paikat kiinni. Nyt sitten viikonloppu lepäillään ja ma sairaalaan viimeistään. Olen ihan pökerryksissä lääkkeistä... o_O
 
Viimeksi muokattu:
Kaalimaankakara Taitaa olla sitkeetä sorttia nää meidän vauvat. Mulla nämä olot kyllä enteilee taatusti synnytystä mutta.. iso mutta, milloin?! Melkosta rimpuilua kun polttoja on ja välillä iha säännöllisesti ja tosi kipeetä tekee.. ja sit se säännöllisyys loppuu. Blaah, muut jomotukset jää.. siis edelleen lantion seutu ympäriinsä liekehtii. No.. hyvää ruokaa ja saunaa. . Eiköhän tuota yhtenä vuorokausi taas vaihdeta. Josoa se lähtee sit kerrasta kunnolla käyntiin kun näin kypsyttelee?
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
Juu t
Kaalimaankakara Taitaa olla sitkeetä sorttia nää meidän vauvat. Mulla nämä olot kyllä enteilee taatusti synnytystä mutta.. iso mutta, milloin?! Melkosta rimpuilua kun polttoja on ja välillä iha säännöllisesti ja tosi kipeetä tekee.. ja sit se säännöllisyys loppuu. Blaah, muut jomotukset jää.. siis edelleen lantion seutu ympäriinsä liekehtii. No.. hyvää ruokaa ja saunaa. . Eiköhän tuota yhtenä vuorokausi taas vaihdeta. Josoa se lähtee sit kerrasta kunnolla käyntiin kun näin kypsyttelee?
Taitaa tosiaan olla sitkeitä veijareita meidän vauvat... haluavat selvästi ulos mutta silti eivät tule. :LOL: Lasken vain päiviä siihen että saan vauvan syliini. Maanantaita edelleen odotellen. Toiv käynnistys ei kestäisi vuorokautta... niinkuin tutuilla keillä käynnistetty niin voinu mennä esim 15h. Onhan siinä aika poikki jo. :oops:
 
Täällä samoin yks kärvistelijä :confused:
Viime yön nukuin kuin tukki, ei edes wc:ssä tarvinnut käydä... Lääkäri eilen kyllä äitipolilla pyöräytti kipeästi kaks kertaa sisätutkimusta tehdessään...Illalla ja aamulla ei kyllä tuntunut miltään, juoksemaan olis voinut mennä :)
Mutta tänään puolen päivän jälkeen olen ollut kipeä, lantio tulessa, jalkoihin särkee ja nyt vauva painaa, eli tullut kyllä alaspäin...
Käytiin juhannusajelulla ja sen jälkeen lähin kävelylle ja suoraan saunaan. Kellottaa saa suppareita, ei vielä kovin kipeitä mutta teräviä ja kohdunsuulle tulevia tasaisesti tulee....
Loppuu varmasti jos makuulle menen :D
Istuessa ja kävellessä saa kärvistellä...

Ajoin isännän lasten kanssa kokkoja katselemaan että voin tutkailla oloani rauhassa...täältä sen verran sairaalaan matkaa että ei ihan helpoin perustein viitsi käydä piipahtamassa...
Mutta luulen että jos nää tästä ei kovene niin huomiseen mennään kotona.

Mites nelHM?
Entäs loppuko sulla kaalimaankakara supistukset kun kotiin tulit vai jatkuuko ne?

Piiper ja poika 37+3
 
Piiper Hyvin samanlaiselta kuulllstaa sinun olo kuin minunkin. Jalkeilla oon minäkin enimmäkseen ollut. Saunaan kohta ja sama on suunnitelma; mies lasten kanssa sit kokolle. Mua ärsyttää kun ei lähe kunnolla käyntiin. Kuitenkin kokemuksella tiedän että nämä olot on iha erilaisia kuin tähän asti. . Mutta ei ota tulta alleen. Meilläkin tunnin matka sairaalaan ni ei huvikseen kehtoo lähtee näytille.

Kiva kun on kohtalotovereita. Vaikka ei kiva että joutuu kärvistelee. Jospa teillä muilla ois nyt parempi onni ja pääsisitte synnyttää :). Täällä käyn kytiksellä kun oikein tässä muutakaan ole. Syöty on niin hyvin jaksas!
 
Kakkoselta lähin illalla näytille kun oli juuri samanlaiset olot kuin nyt. Silloin sain jäädä osastolle yöksi kun halusivat katsoa että onko lähtenyt käyntiin oikeasti vai loppuuko koko homma. Aamulla sit sisätutkimus ja sanoivat että makaa sängyssä siihen asti kunnes miehesi tulee jos haluat hänet mukaan :LOL:
Mutta nyt en ole ihan varma että mitä tässä tapahtuu...

No, ootellaan lisää oloja nelHM (y)(y)

Syönyt minäkin olen ja ripuli tyhjennyksellä jo kolmatta päivää ;)
Mutta en valu mitään...kahdesta edellisestä tullut vasta limatulppa ihan synnytyshetkellä ulos, joten en odota sitäkään... Veet on tullu puhkaisemalla kalvot, mutta kuka tietää miten tää menee :D
 
Piiper Tosi paljon samalla tavalla menny sun kakkonen ku mun nelonen. Mentiin lähes tämänkaltaisista oloista näytille, osastolle ottivat kun ei ihan ollu käynnissä kunnolla mutta kotiinkaan eivät päästäneet. Sisätutkimuksesta seuraavana päivänä lähti kunnolla käyntiin mutta silti syntyi vasta vuorokausi siitä. Mutta ei valu nyt eikä aiemminkaan ole valunu mitää ennen tollasta käynnistävää sisätutkimusta (paitsi viikko sit tuli tulppaa psrina päivänä mutcei verta. . Mitä siis tarvitaan!). Kalvot on puhkastu joka kerta kun ne ei puhkea itelleen. Että ei mitää syöksyhommia tarvitse nytkään odotella. Haluisin vaan malttaa olla kotona mahdollisimman pitkään koska en kestä kotiin käännyttämistä. Luulen kyllä että siitä yli viikon takasesta on paikat lisää nyt kypsyny. Sillo oli 3cm auki ja 1.5cm kanavaa ja iha pehmeä. Kalvotkin pullotti hyvin jo. Tuo vauvakin todella alhaalla niin miksi ei vois nyt vaa porata ihteesä läpi?!

No odotellaan. Nyt ois saunottukin oikein sillai normia kovemmin. Pittääkö tässä alakaa tekemään juhannustaikoja ja kirmaamaan alasti tuolla pellolla :D ?

Pitäkäähän ajantasalla! Jännittää teidän puolesta :)
 
Jänniä paikkoja teillä monella jo :) jännittää täällä muakin ihan väsynyttä mammaa.
Mä jo soittelin osastolle ja vierihoitoon kun vauva ei ollut kakannut eilisen iltapäivän jälkeen ja välillä huus mahaansa mutta ei pahasti. Kuulemma voi seurailla kotona mut sit soittamisen jälkeen kakka tuli. Huh. Kuulemma normaalia ettei välttämättä tule niin usein ja jos vauva ei selkeesti oo kamalan kivulias niin voi odotella kun kakka tekee jossain tuolla tuloaan.
Meillä vaan vauva kakkas koko ajan melkein ja loppui kuin seinään mut pissaa tulee kyllä ja nyt onneks tuo kakka. Kaikesta sitä huolestuu..
Jokohan saadaan tässä muutaman päivän sisään ihania uusia vauvauutisia? Alkakaahan töihin! :ROFLMAO:

t. uber-väsynyt StaRR ja pojken 9vrk
 
Viimeksi muokattu:
Lapset on tapelleet KOKO päivän. Ihan hirveä juhannus.
Tultiin mummon luota, mä sain ommeltua babynestin ja imetystyynyyn uuden päällisen.
Paristo on supistanut mutta eipä muuta, ihan jees olot koko päivän :)

Täällä kyllä taitaa syntyä lähipäivinä monta vauvaa, tsempit tuskaileville!
 
Täällä samoin yks kärvistelijä :confused:
Viime yön nukuin kuin tukki, ei edes wc:ssä tarvinnut käydä... Lääkäri eilen kyllä äitipolilla pyöräytti kipeästi kaks kertaa sisätutkimusta tehdessään...Illalla ja aamulla ei kyllä tuntunut miltään, juoksemaan olis voinut mennä :)
Mutta tänään puolen päivän jälkeen olen ollut kipeä, lantio tulessa, jalkoihin särkee ja nyt vauva painaa, eli tullut kyllä alaspäin...
Käytiin juhannusajelulla ja sen jälkeen lähin kävelylle ja suoraan saunaan. Kellottaa saa suppareita, ei vielä kovin kipeitä mutta teräviä ja kohdunsuulle tulevia tasaisesti tulee....
Loppuu varmasti jos makuulle menen :D
Istuessa ja kävellessä saa kärvistellä...

Ajoin isännän lasten kanssa kokkoja katselemaan että voin tutkailla oloani rauhassa...täältä sen verran sairaalaan matkaa että ei ihan helpoin perustein viitsi käydä piipahtamassa...
Mutta luulen että jos nää tästä ei kovene niin huomiseen mennään kotona.

Mites nelHM?
Entäs loppuko sulla kaalimaankakara supistukset kun kotiin tulit vai jatkuuko ne?

Piiper ja poika 37+3
Moikka! Joo mulla loppui supistelut ja kaikki sen jälkeen kun lääkkeet vaikutti. Ei oo ollut koko päivänä mitään. Nyt illalla kun istun sohvalla niin vauva puskee alas Kauheella paineella.. mutta alavatsakivut ja selkä poltot tipotiessään. Nukuin sairaalareissun jälkeen pääni selväksi ja ei oo mitään kipuja. Katsellaan alkaako aamuyöstä taas... onhan näitä kipuja ollut päivittäin jo 8.6 asti. :confused: Nyt taidan mennä pehkuihin kun kerrankin ei satu niin saisi nukuttua. :geek: Koittakaahan muutkin jaksolla. Öitä. ❤
 
Kaalimaankakara Toisaalta hyvä niin saat kerättyä voimia. Sulla synnytys jokatapauksessa pian :)

Menee hermo kohta. Saunan jälkeen alkanut taas kunnon polttoja tulemaan. Ei hitto jaksa tällasta montaa päivää. Tästä ne taatusti taas loppuu ku nukkumaan lähden. Nämä vaan sattuu oikeasti ja tuntuu että vauva tulee läpi siitä paineesta. Silti selkeä säännöllisyys puuttuu.

Palataanpa taas huomenna. Hyvää yötä :)
 
Edelliset synnytykset on kestäneet noin 5h, 6h ja 5h, joten se on sitten kunnon menoa kun alkaa :) sairaalassakin ollut vain pari tuntia ennen syntymää. On sen silti jotenkin tiennyt kun se oikeasti sitten alkaa, ikinä en oikein turhaa käyntiä sen vuoksi tehnyt. Nyt alkaa vasta verenpaineet tasaantua päivän jäljiltä, jos lähtisi nukkumaan.
Öitä ja nellille tujuja supistuksia niin saadaan juhannusvauva ;)
 
Huomenta.

Ei yhen yhtä supistusta koko yönä! Sen sijaan tuo alapään vihlonta on niin kamalaa että meinaa itku päästä :(. Sattuu niin niin paljon! Ja samanlaista painetta ja polttoa tässä on ku eilinenkin oli. En jaksa!

Onko Kaalimaankakara ja Piiper jo laitoksella?

Nelli & Timpsu 37+5
 
Täällä mä oon vielä. Kotona ja vauva masussa. Viimeyönä meni hyvin nukkuessa mikä hyvä asia koska synnytys lähestyy. Hyvä kerätä voimia. Tehokkaita lääkkeitä kyllä kun ei koske mihinkään. :geek: Harmittaa vaan tää tylsyys... Kun ei oo mitään tekemistä. Montapäivää maannut kotona selannut tv kanavia mistä tulee uusintoja. Pitkiä päiviä kun on vaan sohvalla. Siitä oon kiukutellut miehelleni. .. tukala olo niin ei jaksa ihmeitä kävelläkään. ..mutta enpä jaksais sohvallakaan. Ihan kyr . ..ä otsassa ei voi mitään.:sick::cry:
 
Mistäs muualla kuin kotona :sleep:
Yö meni pyöriessä ja muutaman kerran heräsin horteesta kipeään suppariin. Grammasen panadolin otin yöksi. Ei muuta. Nyt olo sellainen että vois lähteä juoksulenkille ja tekee mieli Aino nougat jäätelöä :mad: mutta tietysti tää on toinen päivä vuodessa kun kaikki puljut on kiinni sadan kilometrin säteellä :(

Tylsä päivä tulossa kun itkettää mukamas kaikki :cry:
 
EX4
Yhdessä koossa täälläkin!

Kuudes antaa odottaa itseään, supistelee ja polttaa mutta ei vielä tarpeeksi!
Saas nähdä kuinka pitkä tai lyhyt synnytys tulee kuudennen kanssa, viides synnytys kesti muistaakseni 8 tuntia vai..

Supistuksia tulee päivittäin kivuliaita ja ei kivuliaita sekaisin. Alapää polttaa lähes taukoamatta. Ehkä tässä pian tapahtuisi jotakin. Vaikka viidestä raskaudesta neljä on mennyt yli lasketun joten ehkä asennoidutaan siihen :D

Juhannus oltiin kotona ja kavereita tuli kylään ja lähtivät tuossa äskettäin. Ja nyt illemmalla tulee molempien vanhemmat kun en nyt enää halunnut mökille lähteä.

Tsempit!

EX4 ja Eppu 38+3
 
mä en eilisen jälkeen taas hetkeen lähde lasten kanssa yksin kyläilemään koko päiväksi :D
joten tänään ajattelin aloitella tekemällä makkariin tilaa vauvalle, ja etsimään vaatteet pyykkikoriin. en muistanut ostaa oikeanlaista pyykinpesuainetta, enkä viitsi vauvan kamoja pestä millään hajusteellisella. ja toki ne kaupat on kiinni tänään :D
mihinkään ei satu, musiikkia lujemmalle vaan. naapuritkin taitaa olla poissa kotoa niin ei häiritse niitä.
 
Jokohan Nelli noilla oloilla ja tuntemuksilla pääsis hakemaan juhannusvauvaa...No kohta Piiperillä vauva sylissä, eikä varmaan Kaalimaankakarallakaan kauaa mene...

Ex4: minkä verran la:n ohittaneet on menneet yli?

Totesin eilen, että parempi pysyä pois kävelyiltä, kun en kerran kotiin asti pääse takas ilman autokyytiä :unsure: en vaan helpolla tunnu uskovan, kun ennen raskautta tottunut liikkumaan säännöllisesti ja hyvää se tekis vieläkin, jos vaan pystyis...kevyttä jumppaa pystyy sentään tekemään, mutta kävellessä alkaa pistämään jäätävästi kohdunsuulle ja alavatsa tuntuu siltä, että jokin revähtäis, toki supistaakin mutta ei mitenkään hirveän kipeästi...lähinnä saa aikaan menkkajomotusta.
Toinen ongelma on noi lonkat ja puutuvat kädet, jotka eivät anna rauhaa yöllä ja uni on muutenkin katkonaista wc:ssä ravaamisen takia...päivisin sitten väsyttää ja laiskottaa niin ettei mitään järkevää saa aikaiseksi. Huomenna olisi sitten rv 36, tuntuu että aika ei kulu, vaikka oikeasti kaikki on mennyt nopeasti, mutta kun toimintakyky laskenut, niin tylsää on ja synnytys alkaa pyöriä enemmän päässä ja sitä alkaa odottamaan ihan toisella tapaa:rolleyes:
 
Pajunkissa Toivon että pian pääsisin. Viimeksi nämä olot johti synnytykseen. Enkä olisi uskonut että olen juhannuksen jälkeen vielä kasassa.. En missään vaiheessa. Eipä ole uskon asia nyt kyseessä!
Noista lonkkakivuista.. Mulla on kans ollu niitä ja ne on kyllä hermoja raastavaa, koska se jomotus tekee hulluksi. Yksi yö sain unta kuuman kaurapussin avulla. Ootko koittanut laittaa lonkan päälle? Ja itsekin tosi liikkuvana ihmisenä kärsin tästä loppuvaiheesta eritoten .Kun ei vaa pysty -> ottaa rankasti aivoon.

EX4 Eipä sitä sullakaan taida enää kauaa mennä noissa oloissa kun pääset synnyttämään. :)

Mulla on keskiviikkona se äitipoli käynti. En taida suostua lähtee sieltä kotiin :D ! Ainakin semmoset sisätutkimukset että alkaa veret valua ja tullee tähän hommaan sitä vauhtia! Oon ihan loppu näihin oloihin. Paremmin jaksaisin odottaa, jos olo olisi hyvä , tai edes kohtalainen . Tuntuu että tulen hulluksi tuosta paineesta peräpäässä ja kohdunsuulla, alamahalla, alaselällä.. Ja siihen päälle nii kauheet vihlonnat alapäässä.. Itku tässä pääsee. Enpä ois uskonut toissailtana kun tämä homma muuttui tällaiseksi että vielä tänään kasassa olen :(. Valivali.
 
voi kun teitä kärvisteleviä on noinkin paljon. Toivottavasti olo helpottuu pian teillä. Itsellä kun olo on suhteessa ihan hyvä. Närästyskin on helpottanut. Välillän on vähän hankalampaa mutta ei merkittävästi.

Maanantain kääntöyrityksen jälkeen voin olla toista mieltä.

Hyvää lauantaita kaikille!!!!

Ipna 36+6... Huomenna poksuu sitten täysiaikaisuus
 

Yhteistyössä