Heinäkuun Hellemasut -15 *kesäkuussa*

Onnea nelHM :)

zeniä olenkin toisaalla jo onnitellut :)

Täällä poksuu rv36 tänään. Tuntuu paljon isommalta luvulta kuin 35 :D sen kunniaksi voisin lähtee lenkille koirien kanssa. Kävely on aika tuskaa, mutta hissukseen mennään.
 
Paljon onnea nelHM!!! Ihan mieletöntä ja todella ihanaa, onneksi olkoon! :)

kaalimaaankakara, miten menee??

Täällä ei vieläkään mitään ja vaikka rinnoissa on alkanut tuntua selkeää nousua, en liivinsuojuksia ole tarvinnut rv20-22 jälkeen lainkaan ja kaikenmaailman supistelut yms. lopahtaa aina kun rentoudun enkä tee mitään.

Mutta nyt kuitenkin alkoi mietityttää tuo viime viikkoinen maanantai, kun lääkärin ja kätilön mukaan oli ollut ne "kivuliaat supistelut"? Kun ne ei minusta tuntuneet kivuliailta ja oon alkanut epäileen, että mitäpä jos en koekaan supistuksia kipeinä ja en osaakaan lähteä sairaalaan?! :eek: Ku eilenkin oli kipeä selkä samalla tavoin mitä viikkoa aiemmin ja uskoisin, että mikäli samoilla kaavoilla mennään niin eilenkin aukes jo vähän lisää sit. Kai? Loogiselta tuntuis..:geek: Äh, alkaa olla pikkuhiljaa aivan sama vaikka syntyis laskettuna päivämääränä tai sen jälkeen, ainakin ehdittäis saada ihan kaikki valmiiksi (jos nyt enää mitään keskeneräisenä on:whistle:)..
Kamalaa kun tekisi mieli vain purkaa tuntojaan tänne! Mutta en usko, että se palkitsee ketään ja luulen, että riittää kun totean jälleen kerran: ehjänä ollaan yhdessä osassa ja vauva möllyää masussa melkoisen terhakkaasti..(y)

Winny ja tyttö 38+4
 
Onnea Nelli pojasta <3! Hienoa että kaikki meni hyvin!

Zenille myös onnittelut pienstä tytöstä, toivottavasti pääsette pian kotiin <3.

En minäkään ole tässä synnyttämään menossa vielä vähään aikaan kun en ees tiedä miten synnytän ;)... Jos leikataan niin aikaisintaan todennäköisesti vasta heinäkuun alussa ja perätilan vuoksi viimeistään 19.7 alkavalla viikolla jos ei siihen mennessä luonnollisesti ole tullut. Lapsillakin alkaa torstaina loma hoidosta, joten rankempaa tulee olemaan kun niidenkin kanssa pitää jaksaa enemmän touhuta.

En tiedä minne vauvan jalkat välillä potkii kun tuntuu että jalat lähtee alta välillä itseltä. Ihan sellaisia sähköiskuja nivusiin. Ei tunnu samoilta kuin kohdun suulle potkisi.

Ipna 37+2
 
Zenille onnea pienokaisesta! Toivottavasti pian pääsette nauttimaan vauvan kanssa kotona olemisesta. :)

Nellille myös suuren suuret onnittelut pikku prinssistä! Loppuajan kärvistelyistä sait mitä parhaimman palkinnon! :love:

Ipnalle mielenrauhaa toivottelen perätilavauvan vuoksi! Itsellä kuopus käänneettiin kolmasti, ennenkuin synnytys sitten käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. En tiedä olisinko uskaltanut synnyttää, jos olisikin jäänyt perätilaan. Itse pelkäsin silloin myös sektion mahdollisuutta. Mutta hyvä, että tutkivat magneettikuvilla lantion. En usko, että lääkärit alkaa turhaan riskeeraamaan jos pienikin riski on, että ei mahtuisi syntymään. Mutta ymmärrän myös pelkosi sektiota kohtaan.
Yksi kaverini synnytti esikoisensa, joka oli perätilassa, normaalisti alakautta ja kaikki meni hienosti! :)

Tsempit kaikille keillä on käynnistys menossa/edessä päin, tai lähtölaskenta muuten käsillä! (y)

Starr kyselit mallasuutteesta. Esikoiselle jouduin muutamaan kerran antamaan sitä, kun välillä oli viikonkin väli kakan tulemisella (oli täysimetyksellä). Yleensä riitti kun pari kertaa päivässä annoin n. teelusikallisen pieneen maitomäärään sekoitettuna, niin monesti jo seuraavana päivänä kakkaa tuli tuutin täydeltä. :D

Oma vointi tuntuu, että melkein vain paranee loppua kohden. Ihmeen vähillä vaivoilla olen päässyt ja oon jopa jaksanut käydä kävelylenkeilläkin.
Toisaalta ei malttaisi odottaa pienokaisen näkemistä, mutta toisaalta nautin tästä IIISOSTA mahasta ihan täysillä! :love: Ikävä vielä tulee tätä rantapalloo..
Ensi maanantaina synnytystapa-arvio, jännittää vähän minkä kokoinen kaveri tuolla masussa majailee.

-Susunasu 37+4
 
Onnea Nelli! :cry:

Munkin olot vaan paranee, ei supista kuin paristi päivässä jne. Että varmasti mennään lähelle LA, ja hyvä niin, vauva on sitten valmis. En kyllä jaksa enää uskoa että tää olisi kovinkaan pieni, maha tuntuu niin täydeltä ja silti voi mennä kuukausikin..

Mä mietin kesän reissuja, tyyliin ähtäriä jossa pitäisi kävellä. Että kandeisko lähteä nyt ennen vauvaa, sitähän ei tiedä huutaako vauva sitten, haluaako se koko aika syödä, saako itse miten vahinkoa synnytyksessä että jaksaako sitä hetkeen kävellä pidempään..
 
Salla mä olen miettinyt samaa että kävisikö sitä jossain ennen kuin vauva syntyy vai vasta sen jälkeen varsinkaan kun en tiedä onko edessä leikkaus vai alatiesynnytys. Tytöt tosiaan jää nyt kotiin mun kanssa joten varmaan jotain pientä touhua pitäisi kehitellä. Korkeasaartakin mietin mutta en tiedä jaksanko kävellä niin paljon joten pitää miettiä vähän pienempää kotieläin puistoa vaikka. No pitää miettiä mitä sitä keksii...
 
No niin sektio edessä keskiviikkona 8.7. Yksi mitta 4:stä nafti ja vauva tulossa jalat edellä joka on toinen edellytys sille että synnyttää ei voi. Nopsaan sairaalaan jos synnytys käynnistyy. Vedenmeno tapauksessa makuuasennossa. Tällä suunnitelmalla mennään eteenpäin.... ei voi auttaa ellei ihme tapahdu ja kääntysi vielä oikein päin.
 
Nellille onnea pienen prinssin johdosta! Silloin kun puhuit, että kummasti tuntuu värinää mahassa, niin totesin, että olisko poika, kun ne pissatessaan saattaa täristellä ;)

Zeniä
oonkin onnitellut jo facen puolella :)

Painoarvioultrassa käyty, tänään siis rv 36+2. Vauva oli intoutunut kasvamaan, vaikka verensokerit on olleet seurannassa mulla ihan priimaa :cautious: painoarvio 3,4kg eli kasvetaan 80% käyrällä...minne se rv 32 45% käyrä katos :whistle:...no kyllähän mä tän arvasin, kun esikoinen syntyessään 4720g ja toinen oli 4175g ja tässä raskaudessa vielä toi ruokavaliohoitoinen radi, etten mä missään nimessä alle 4kg vauvaa tule ikinä saamaan. La:n tienoilla vähintään sen 4,2kg, joka ei olis paha, mutta voi kasvaa reippaamminkin. Mulla kuulemma täydellinen synnyttäjän lantio, mutta lääkärin mielestä olis epäinhimillistä laittaa synnyttämään yli 4,5kg ihan suunnitellusti eli laittoi lähetepyynnön taysille, jonne sitten kutsuvat la:n tienoilla arvioon annetaanko mennä yli ja kuinka paljon, kun ilman ihmettä ei ole ennen la:ta tulossa. Paikat kiinni ja kaulaa edelleen se 3cm. Toivoin, että tällä kertaa syntyis ilman käynnistystä, mutta alan asennoitumaan toiseenkin vaihtoehtoon :(. Tosin Tays ei käynnistele mtenkään herkästi eli saattavat antaa kasvaa ihan rauhassa ja alkaa sitten puhumaan sektiosta, kun ei enää mahdu alakautta:eek: ja se on sit se missä vaiheessa mut saadaan hysteerikseks:confused:
 
Me käytiin viimevuonna korkeasaaressa. Ähtäri olisi inhimillisemmän matkan päässä (muistaakseni 150km), en mä en nyt jaksa kauaa istua autossa saati että sieltä varmaan pääsee kotiin synnyttämään :D
Onneksi huvipuistoissa jne on penkkejä , ne reissut ei huoleta. Mä en muutenkaan hirveän laitteista välitä.. samoin telttayöpymiset tälle kesää hoitaa partio ;) asiat siis hyvin hoidossa.

Vaipat pesty ja ikeakassillinen kirppiskamaa, tyttöjen pieniä vaatteita, kasattu.
Torstaina neuvolaan ja siellä onkin joku kesäsijainen..
 
Huomenna menen aamulla suoraan osastolle käynnistykseen. Jännittää ja pelottaa. Viime viikolla peruivat käynnistyksen, toivottavasti sitä ei tehdä enää. :cautious:

Saunassa käyty ja alan ootella aamua :eek:

Miten kaalimaankakara???

Piiper ja poika 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: An79
Mun lenkkeilysuunnitelmat muuttui. 500m pääsin menemään, kunnes löysät lenkkarit, kuoppa tiessä ja koiran nykäisy sai aikaan mahalennon. No äippäpolilla vierähti sitten monta tuntia. Kaikki onneksi kunnossa ja pikkuisen painoarvio tällä hetkellä 3kg :)
 
Onnea pienen rakkaus pakkauksen saaneille :) & onnea koitokseen tuleville. ...


Itselläni oli äitipoli eilen ja koko arvio 2, 8kg, viikot 36+4, kerrankin lääkäri joka kysyi miltä minusta tuntuu lähestyvä synnytys, kun on vasta-aineet yms aiheuttaneet seurantaa jne..itku meinasi tulla, kun kerroin sektion aiheuttamasta kuoleman pelosta ..no mut helpotti oloa.

Täälläkin näillä näkymin edessä käynnistys viimeistään puolivälissä heinäkuuta. Ballongia väläytti..jännä et monella kuitenkin taput. Alakerta oli sormelle auki ja kohdunkaulaa jäljellä 2-3cm...suppareita vain kahtena päivänä ollut..toivottavasti paikat kypsyy enemmän. ..
 
Mä tiesin tämän! :D Het tapahtuu kun en oo netin kuuluvis, niin kävi StaRRin kanssakin.

Onnea Nelli!!! :love:

Mökiltä kotiuduttu, siellä oli onneksi appivanhemmat myös niin sain ottaa vähän rennommin. Tytöt pärjää kyllä mutta helpotti omaa mieltä että jos mulle tulee hätä.

Noista reissuista ennen/jälkeen synnytyksen. Kaveri kyseli risteilemään parin viikon päästä ja en oikeasti tiennyt mitä vastata. Mieli tekis mutta riittääkö fysiikka enää, täältä on kuitenkin eka 4h ajo Helsinkiin ja sit siellä laivallakin pitäis jaksaa muutakin kuin vain nukkua..:(
 
Voi ei An79, onneksi kaikki kuitenkin hyvin.

Tsemppiä Piiper huomiselle käynnistykseen!!!! Toivottavasti menee kaikki nopsaan!.

Astrea selvitteleppä että ottaako ne sua enää laivalle noilla vikkoilla. Lentoyhtiöillä on rajoitukset mutta entä laivayhtiöillä.

Tsemppiä kaikille muillekin ja mitäköhän mahtaa kuulua niille joilla oli lähtötuntemulset lähellä? Joko vauvat on kainalossa!
 
Onnea Nelli <3 ja tsemppiä Piiperille huomiseen!

Saatiinkin typykkä ihan yllättäen tänään kotiin yön yli lomalle! Hieman säikäytti aamulla, kun osastolta soitettiin. Olin jo ihan varma että saa mennä tytön hyvästelemään :unsure: Onneksi olikin vain hyviä uutisia :) Huomenna mennään siis takaisin ehkä mahdollisesti vain käymään ja sitten kahden yön lomalle ennen seuraavaa käyntiä :O Ens viikon alussa mahdollisesti kokonaan kotiutus jos syöminen alkaa sujumaan.
 
Ei oo vauvaa vieläkään sylissä. Ma iltana alkoi jäätävää supistukset ilmoilla kun sain lääkkeitä... ei kauheest edistystä... mut silti kovat kivut. Tää käynnistys on kyl hirveää. En suosittele kellekään ellei pakko. Kivut on rajut kun paikat epäkypsät... Itkenyt olen ma illasta asti ja nukkunut en yhtään... nyt oli kanava hävinnyt kokonaan ja sormi meni .. jotain pientä sentään.. Haluan näistä kivuista eroon ja vauvan syliin :unsure: en oo ikinä tuntenut mitään tämankaltaista kipua. En koskaan. Mut mä ilmottelen taas...
 
Mä en nyt tiedä onko nää alkavia kipeitä supistuksia vai sainko vatsapöpön. Siis kun edelleen supistaa koko aika, oksettaa, kääntää vatsasta ja vauva painaa. En mene hetkeen mäkkäriin kyllä uusiksi.. :sick:

Ostin vauvalle aurinkohatun :love:
 
Voimia kaalimaankakara...tuota pelkään myös. Olisi niin kiva kerrankin päästä kotoa suoriaan synnytyssaliin, mutta kun ei niin ei :(

Salla, voi hyvinkin enteillä h-hetkeä.
Jouduin lopettaa hampparit jo alussa, kun aina meni maha sekaisin. Nyt oon tilannu hampparin osastolle, jos kaikki menee hyvin...

Hieno juttu zeni...

Voimia huomiseen käynnistykseen!!!
 

Yhteistyössä