Heinäkuun Hellemasut 2012 **HEINÄKUUSSA** Meidän kuu!! **

Täällä sitä kekkuloidaan mahan kanssa. Esikoisen kanssa käytiin tänään kävelemässä jazz-katu päästä päähän, saa nähdä saako aikaiseks mitään. Kävellessä kyl tuntui ilkeeltä moneen otteeseen. Kiukkuinen oon kokoajan, koskahan sitä sais omat hermot takaisin.

Maijamehi ja katkarapu rv 40+4
 
Miss_U: Noi munkin vaunut on Hartanit eli jos niillä on tehtaan kanssa jotain ongelmia ni ei ihme että kestää ikuisuuden saada ne. Mä oon tilannut ne ihan suomalaisesta liikkeestä, OZ babystä. Eiköhän ne pikkuhiljaa ilmesty molemmille. Se
liina minkä ostin ni on nimeomaan trikooliina. Ostin sen kun nimenomaan kuulin siitä vain positiivista. Mulla on lisäksi myös sitten vielä ergo -reppu kunhan vauva vähän kasvaa.
 
Ihanaa lukea noita synnytystarinoita ja vauva-kuulumisia! Kohta se on itselläkin edessä =)

Onnea taas uusille pienten perheille! :flower:

Täällä täyttyi eilen 39 viikkoa, oma raskaana olo ennätys tehty :D Esikoinen oli kaikista hätäsin pääsemään ulos, kakkonen syntyi viikolla 38 ja tällä taitaa olla suuntavaisto hukassa kun yrittää raukka pieni kyljestä ulos.

Jotain kyllä tapahtuu... mahaa ja lantionseutua juilii ja välillä supistelee, limatulppaakin taas irtoilee, mutta sitä nyt on tullut jo jonkun aikaa. Jänniä aikoja =)

Tsempit teille kellä "eräpäivä" jo ohitettu! Ja kaikille muillekin tietty!
 
Ihana lukea että muutkin itkeskelee ja valvoo. Viime yönä mies anto ekaa kertaa pullosta pumpattua maitoa ja se tais tehä jäppiselle ilmavaivoja ku niin nopeesti sen hotkas. Siinä sitten valvottiin 00.30-5.00. Mies valvo seurana ekat pari tuntia mut nukahti sitten vaikka vauva välillä kilju ihan korvan vieressä.

Jäppinen nukku kyllä sitten 5.00-10.00 et nukuttua saatiin kuitenkin jonki verran.

Tänään vauva on sitten nukkunut vähän lyhyempiä pätkiä. Mä oon sit täällä itkua tihrustanu aina välillä ku tuntuu et en osaa mitään. Toivon vaan että rutiinit vauvan kanssa löytyis pian ja oppis tulkitsemaan vauvaa paremmin.

Sit vielä oon katellu tossa, että onkohan jäppinen vähän keltanen. Pitää varmaan kysyä äitiltä illalla, kun hän tulee pariksi päiväksi hoitoapuun..

Vaikka välillä oonkin ihan itkunen, niin silti vauva on aivan ihana. Pitäs vaan itse löytää semmonen itsevarmuus hoitamiseen. Mies on onneksi ihana ja lohduttaa :heart:

Tsemppiä odottajille!!


Noola ja Jäppinen 4 vrk
 
Täälläkin ollaan vielä yhdessä koossa, ettette epäile että olisin johonki päässy synnyttelemään :(. Ei vieläkään mitään fiilistä ja äitikin aamulla soitteli kiukussa (?), että kuinka kauan meinaan päästää yli.. Jessus.
Tänään mun vieraat lähti ja vaikka koko viikonlopun on ollut aktiviteettia, niin ei tosiaan minkäänmoista reaktiota oo mussa aiheuttanu. Mitä ny istuminen on tuntunut kipeältä, mutta ei muuta. Mä en niiiiiiiiin jaksaisi enää. Harmittaa kun itse ei pääse tänä kesänä kyllä mihinkään reissuun.

SiinaS 40+6
 
Täällä on supistuksia tullut nyt noin 8 tuntia. Ei kuitenkaan mitään niin kivuliainta, että pitäisi sairaalaan lähteä. Välillä kellottelen niitä, supparit noin 10-15 minuutin välein. Eivätkä kestä kovin kauaa. Ennakoiskohan nämä jo synnytystä? Selässä polttelua edelleen. Lisäoireena (?) mulla se, että kun olen atoopikko, on iho lehahtanut paikoin ihottumaiseksi. Reagoin siis moneen asiaan ihon kautta, esim. jos olen tulossa kipeäksi, muutamaa päivää aikaisemmin iholle tulee ihottumaa.

Myös mun äiti soitti tänään, on malttanut olla muutaman päivän soittamatta. Ovat kuulemma kuin tulisilla hiilillä siellä, liikkikset odottavat ipanaa niin kovin :heart:
 
Esikoisesta ei tehty kokoarviota eikä kyllä sit synnärille mennessä ultrattukaan. Toisesta ja nyt tästä kolmannesta on kokoarvio tehty, tismalleen samoilla viikoilla tismalleen sama painoarvio. Saapi nähdä kuinka iso tällä kertaa tulee, ku nyt on odotus pidemmällä ku toisesta lapsesta. Ei kyllä oo merkkejä et olis vielä tulossa, tosin tänään on vähän tuntunut et olis voinut vaikka laskeutua alemmas, ku kävely ollut vähän tuskaisempaa, mut huomenna sitten varmaan neuvolassa kuulee. Vissiin sit huomenna varaillaan sinne yliaikais kontrolliin äippäpolille aikaa.

Maijamehi ja katkarapu rv 40+4
 
Täällä tänään 40+2 neuvolassa käyty eikä merkkiäkään et syntyis...
painoa +700g/vko
turvotus -
verenpaine 96/64
pissa puhdas
sf 38 (+3 cm vkossa mut eri mittaaja)
rt
syke 130

laitto lähetteen yliaikaskontrolliin, joka on ens ti sitten, sitä ennen vielä neuvola pe. Sanoi kyllä että eihän ne käynnistä ennenkun 2 vkoa yli kun kaikki kunnossa...
Selkä ottaa kohta lopputilin ja viime yönä taas kivisti selkää ja mahaa, että olin sit taas lämpimässä suihkussa pariin otteeseen. Ja niin mäkin aina iltasin toivon, että syntyspä ja toisaalta apua jos se syntyy...

ninnax rv 40+2
 
onnea uusille vauvautuneille! täytyypi lueskella paremmin teiän kuulumisia.
Tulee toisaalta niin haikea mieli lukea niitä ketkä vielä yhtenä,kun omat raskaana oloajat jo niin takanapäin! ja tämä taisi viimenen vaavi sit olla:| et enää ei tule niitä neuvolakäymisiä ja muita jännityksiä:'(

Poika voi ihan hyvin,syö ja nukkuu tosi hyvin ja paljon! viime yökin meni niin et nukahti tos 20.15-20.30 ja sit heräil ennen 4 yöllä..ja söi,nukhati ja seur.heräs ennen 8 aamulla...ja kun mökillä oltiin oli samanlaisia pitkiä unenpätkiä. tuskin huolissaan tarvii olla?
Tällä viikolla tuleekin sit 1kk :heart:
 
Still here.

Panadolilla mennään, supistusten kesto edelleen n. 40 sekuntia, 10 minuutin välein, joten ei ole sairaalaan asiaa vielä. Pari tuntia unta takana tänä yönä, kumpa saisi edes hieman enemmän nukuttua, että jaksaisi synnytyksen. En tosin tiedä kauanko itse enää jaksan. Vauva tuntuu liikkuvan ihan hyvin, joten senkään puolesta ei sinällään ole hätää.
 
huh, näitä yöheräämisiä....

2h:n välein saa poikaa imettää, ja kun ei saa noista tisseistä
tarpeeks, tarvii vielä pulloa antaa lisäks..Paino ei ole vieläkään kolmea kiloa. Tähän nää meitin yöt sitte menee. Nytkin roikun täällä, kun uni ei enää tule. Sitte päivällä olenkin aivan zombina.
Niinku Noola tossa totes, niitä rutiineita odotellessa.

Vieraita on käynyt ihan kiitettävästi. Vaan tää huusholli tuppaa olemaan pommin jäljiltä, kun energiaa ei ihan vielä kaikkeen riitä. Ja kun ei saa nostaa mtn vauvaa painavampaa.

Vaunulenkille en ole vielä uskaltautunut, koska täällä on todella paljon ylämäkiä, enkä tuon haavan suhteen arvaa kauheasti puskea.

Eipä kateeksi käy, kellä menee kovasti la:n yli.. Muuta ei voi sanoa, kun koittakaa jaksella.

Tarvii tästä varmaan mennä vielä yrittämään pikavuoroa höyhensaarille, katsotaan, onko liput kuitenkin loppuunmyyty..

- Safir ja IhmePoika Robin 15 pv -
 
MiNi87 tsemppejä matkaan!

onnitteluita vauvaantuneille!

hepatoositesteissä eilen aamulla käyty. nyt taas kutiaa jalkapohjia... tuumattiin neuvolassa että voihan olla että tuo turvotuskin se aiheuttaa mutta ei se nyt niin iso lenkki ole käydä niitä verikokeita otattamassa.

jomottaa ja särkee kovasti mutta supistukset ei saa potkua alleen vaan ne loppuu kesken. Tuntee kun supistus alkaa mutta se ei nouse niinkuin sen pitäs ...plaah. tympäsee!

ilmat ollu täälä todella kurjat...vettä sataa vaan.
ei oo paljoa nokkaansa hän ulos tunkenu...eilinen labrareissu oli meille se päivän ulkoilu. sinnekin mentiin autolla.

nyt laitan kämppää tuuletukseen..kaveri tulee koht puoliin aamukaffeelle! :)

onona ja nelonen 39+0 POKS!!!
 
tänään laskettu aika!!! Vaivoja ois vaikka muille jakaa, mutta urhoolliisesti koitan ne kestää, kun vain terve poikakulta saataisiin syliin...eihän sitä tiedä vaikka tämä olisi se ensimmäinen ja viimeinen joka meille annetaan, joten hammasta purren etiäpäin :D mulla on viikkoja jo ollut muka niitä synnytystä ennakoivia merkkejä ja muutama todella tuskainen yö takana, kyljet ja alaselkä tulessa ja tosi kipeänä supistuksista mut sitten vaan aamulla herään ja kappas, en siis ole vielä synnyttäny :D jännään kyllä täällä tosissaan että millonka pääsee Oysiin suuntaamaan mutta silti koitan nauttia tästä loppuajasta ja poitsun möngerryksestä...tsemppiä siis meille kaikille ja parempaa mieltä:) helena85 ja Petteri 40+0 iik!
 
( . ) neuvolassa tuli käytyä, yliaika kontrolliin aika perjantaille. Tosin nyt kun kävin vessassa niin tulipa sitten sellaista limaista hieman veristä vuotoa (tän varmaan kaikki halus kuulla). Joten katsotaan nyt sitten mahtaisko tää pikkuinen kuitenkin osata syntyä ennen sitä äippäpolia

Eilen sain laitettua vauvan kotiintulovaatteet valmiiks kassiin ja naulakkoon roikkumaan (villatakki yms. siitä vielä puuttuu). Jos tänään sais vielä laitettua tuon vauvansängyn suht valmiiks niin hyvä olis.

Maijamehi ja katkarapu rv 40+5
 
  • Tykkää
Reactions: Bobble
Yhtenä kappaleena edelleen täällä.. Mä oon varmana tästä porukasta viimenen, joka synnyttää. Oon niin varma! :) Mutta tällä hetkellä se ei haittaa.. Mieli on oikeen hyvä. Terveydenhoitajaki varas jo viimeset neuvola-ajat sillä mielellä että yli mennään :) Seuraava neuvola siis 39+5 ja sit 40+5. Ja sit sano et seuraavahan onki sit se ya-kontrolli.

MiNi87 iik, tuo sun teksti oli niin ihana! Alko mahan pohjasta kutkuttaan :)

Neuvolakuulumisissa ei mitään uutta.
Painoa oli tullut 200 g/viikko.
Verenpaine oli 132/92 (mulle loistava neuvolassa! Yleensä siellä vielä paljon korkeempi, kotona sit 115/65)
Hb 118, mut ei tarvi rautaa alottaa ollenkaan.
Sf-mitta 34 eli on tullut yläkäyrältä keskikäyrälle. Todella epänormaalia mulle, jolla kaikissa raskauksissa sf-mitta menny aina yläkäyrällä.
Rt, sykkeet 130-140 ja liikkeet ++. Pää ei edelleenkään kiinnittyny saati edes laskeutunu.

Olo ja mieli on oikeen hyviä. Näillä mennään, mitä annetaan. Alkais leipoon voisilmäpullia :D

RauRau täällä ainakaan minkäänlaista painoarviota ei anneta, jos ei ole mitään ihmeellistä. Ei siis edes ennen synnytystä. Esikoisesta painoarvio tehtiin synnytystapa-arvion (ahdasta lantiota epäiltiin) yhteydessä joskus viikolla 36 ja kakkosesta sitten ya-kontrollissa. Eli ainoastaan erikoistapauksissa täällä ainakin ultrataan ja tehdään painoarvio. Se on yllätys syntymään asti!

Voimahalit kaikille toivottaa Ruususuu ja pikkunen 38+3
 
Mini87 tsemppiä sulle!!!
Täälläki jännitetään ja ollaan kärsivällisyyden kanssa koetuksella... Eiliseltä aamulta tullu verensekaista (limaista) vuotoa ja yöllä vessakäynneillä sitä tuli jo paljo. Soitin aamulla synnärille että mitäs tehdään ku mä sit kuitenki synnytyksen alla tarvin sen antibiootin, että kuin kauan odotellaan ku ei nyt ihan selkeitä supistuksia oo sitte tän verenvuodon jälkeen tullukkaa. No, käskettiin vielä seurailla ja odotella josko supistukset muuttuis selkeiksi tai tulee muita "oireita". No, ei oo vielä ainakaa tullu, joten mulla on tässä iltapäivällä sitten vielä neuvolakäyntiki edessä, toivottavasti viimeinen.
Mutta siis.. nyt mennään koko ajan eteenpäin -ihan kiva!=)

Sairaalakassi on jo jonku aikaa odottanu, joten se ei tarvii ku napata matkaan ku se hetki tulee. Aiemmissa raskauksissa sairaalaan lähtö on alkanu kassin pakkaamisella. Ja kotonaki on/ois kaikki valmista tulokkaalle ku vaan syntyä päättäisi. Ja mä oon niin valmis ku vaan voi olla!!!:)

Tiisu 39+3 (joka sitte varmaan ens viikollakin täällä vielä odottelee....heh!)
 
Oukei, kiitos vastanneille. Toisaalta kyllä ymmärrän että ei niillä varmaan oo aikaa kaikkia alkaa ultraamaan, mutta toisaalta taas pöllöä että sitte jos onki tosi iso vauveli niin turhaan antaa ensi väsyttää ittensä punnaamalla jos kerran ei mahdu. Tai, mullahan on eka tulossa että en oikeastaan tiedä mistään mitään että miksi tekevät niin tai näin tai eivät tee =)

Mulla oli eilen päivällä voimakas tunne siitä että kuukautiset alkaa mutta meni sitten pian ohi. Illemmalla oli myös samanlaista ja vähän huonoa oloakin mutta menin sitten päiväunille niin meni ohi. Liekö jotain valmistelevaa tekeillä. Saisi pieni jo tulla kun alkaa olla niin tukala olo, kävely on hankalaa, yöt nukkuu huonosti särkevien lonkkien vuoksi ja huomasin viime yönä että mulle tulee kivuttomia suppareita. Yhden bongasin ihan levossa (en olisi muuten tiennyt mutta hengitystä vähän ahdisti ja kokeilin mahaa) ja loput taisivat tulla kun käänsin kylkeä. Vaikka onpa tuo vaavi varmaan vielä sen verran rääpäle että ehkä sen on ihan hyvä vielä tuolla kypsyä =).

Vadelmanlehtiteetä tässä olen nyt hörppinyt viikon ajan 1-2 kupillista päivässä. Ei ole tarkoitus käynnistellä eikä se mielestäni sellaista teekkään, mutta vahvistaa kohtulihasta tulevaan, eli supistukset ovat tehokkaampia. En tiedä sitten ehtiikö vaikuttaa kun en uskaltanut ennemmin aloittaa.

Minille tsemppejä matkaan ja Maijamehille peukkuja että synnytys lähtee pian käyntiin. Sekä tietysti kaikille muillekin jaksamisia vaivoilla tai ilman =)

RauRau ja pörriäinen 38+1
 
Suuren suuret onnittelut kaikille uusille vauvautuneille! :flower:

Jaksamista kaikille jotka vielä mahan kanssa kekkuloi,niinkuin Maijamehi kirjoitti :)
Kyllä ne mukulat on pian teidän sylissänne! ;)

Kiitos Tanja. Helpotti oloa kun tiedän etten ole ainoa jolle on haavereita vauvan kanssa sattunu..


Meidän neiti kävi tänään neuvolassa ja lääkärissä. Oikeen kivasti on kasvanu. Viimeks käytiin neuvolassa painokontrollissa 28.6. jolloin paino oli 2810g ja pituus 49,5cm. Nyt neito painoi 3650g ja pituutta oli jo 53cm! Tokihan tuo on aika keskimääräinen syntymäkoko vauvoilla,mutta syntymäänsä nähden Käpy on kasvanu kovasti :) :heart:
Painoa tullu syntymästä 1020g ja pituutta 6cm,huh! :)

Nukkumisesta
Miten ihmeessä teidän mukulast nukkuu pitkiä pätkiä yöllä?! :O Meillä tyttö nukkuu pitkin pvää miten sattuu,1-3h sit tissittelyä ja taas unta vähän. Valvookin kyllä välillä tunnin pari. Yöllä ei kyllä nukuta 3h pidempään,paremminkin tuota 2h menee. Oispa ihana jos tyttö kävis untenmaille just 21 ja nukkus sit ihan aamun tunneille,mutta ei. Nukkumaan ruvetaan 24 ja herätään 02 jne.
Me miehenkin kanssa valvotaan aina tuonna puoleen yöhön ja makkarissakin vielä telkkua katellaan,jolloin tyttö on jo ehtiny nukkua sen pari tuntia kun taas on tissittelyn aika tuolloin kun itse ollaan käymässä nukkumaan..:headwall:
No just äskenkin neiti heräs vain 2h unien jälkeen..

Mies sano muuten eilen illalla että sillä on vauvakuume!!? :O Kun meidän neiti on jo niin iso ettei oo enää vauva..jepjep! :) No ehkä sit ku saadaan isompi kämppä joskus..

No jooh,nyt hommat kutsuu. Palaillaan! :wave:


Tipetsu ja Käpy
 
Meille syntyi ihana tummatukkainen poika 13.7 rv 41+1 kokoa pojalla oli 3900g ja 53cm.

Synnytys oli tapahtumarikas, mutta nopea ja meni hyvin. :) Lisää siitä myöhemmin.
Kotona ollaan nyt toista vuorokautta, toinen esikoisista on osoittanut vähän mustasukkaisuuden merkkejä uutta tulokasta kohtaan. Toivottavasti menis tuo vaihe nopsaan ohi.
Poika on äärettömän kiltti. Ei ole syntymähuudon jälkeen itkenyt lainkaan. Aikamoinen syöppö vaan, koko ajan tissillä olisi. Rinnanpäät onkin aika hellänä.

Jonsu87 ja Kasper 4vrk
 
MiNi87: Oi että! Tsemppiä kovasti koitokseen! Ihan alkoi jännittää siun puolesta. :D

Kaikille muillekin lähellä H-hetkeä oleville kovasti tsemppiä ja jaksamisia!

Tipetsu: Minä kanssa mietin tuota nukkumishommaa, meillä pienimies nukkuu päivät ja yöt n. 3h unia, sitten herää syömään. Sinällään ihan ookoo kun häntä vielä pitääkin vähän enempi ruokkia että kasvaa ja saa painoa mutta esim. öisin voisi minun puolesta nukkua vaikka 4-5h putkeen että sais itsekin vähän paremmin unta mutta ei. Liekkö asiaan vaikuttaisi se että ollaan jouduttu häntä alusta asti herättämään syömään 3h välein niin se on nyt sitten jäänyt vauvalle päälle..?
Mutta hurjasti teidän vauveli kasvanut! :)

Vauvakuumeiluista: Itse tuossa koko raskausajan ajattelin että jemmaan sitten mun mammavaatteet mahdollista tulevaa tarvetta varten mutta nyt sitten mietin että myiskö kuitenkin, saahan niitä sitten uusia. Mies tuumasi tähän että elä nyt ihmeessä myy kun on sitten valmiina kun niitä uudestaan tarttee... :D Oli kyllä kiva tuo kuulla kun miehellä tosiaan jo 3 lasta niin onhan sitä välistä miettinyt että haluaakohan hän välttämättä enää enempää ja joskus mulle sanoikin että 4 olisi se maksimi. Mutta kassotaan, mulla ei nyt ihan vielä ole hinkua kokea raskausaikaa ja synnytystä uusiksi. :D

Kanto/rintarepusta: Minkä ikäisenä vauvaa voi kantaa tuollaisessa rintarepussa? Meillä on Baby Björnin rintareppu jossa lukee että käy 3,5kg vauvasta ylöspäin mutta jotenkin mietin että voiko tosiaan jo näin vastasyntyneenä alkaa tuota käyttää? Onko muilla tietoa, kokemusta? Unohdin neuvolassa kysyä viimeeksi. Pitää lääkärikäynnillä sitten kysellä kun eihän tuo meidän poitsu vielä olekaan kuin hikiseen sen 3kg :)

Kummit on viimein valittu ja kysytty! Molemmat oli tosi otettuja ja itseä helpotti kummasti kun on nyt tuokin asia saatu selvitettyä. Nimikin ois pojalle periaatteessa valmiina jos ei tässä muita kuningasideioita ehdi vielä tulla. Eli ei muuta kun ristiäisiä odotellessa. :)

Omena ja Pikku-ukko 2vkoa 3vrk
 

Yhteistyössä