Heinäkuun hellemasut 2012 -HELMIKUU

Liitoskivut on yhtä tuskaa. Kävely vaikeaa ja yöllä ei pysty sängyssä kääntymään. Nivuset todella kipeät.:(

Ens viikolla olisi kauan odotettu neuvola ja josko viimein pääsis ekaa kertaa kuuntelee sydänäänet. :) Rakenne-ultra on vasta 12.3 eli nelisen viikon päästä. Mahdottoman pitkä aika siis vielä. :)

Kotiin alkanut jo kertymään vauvan tarvikkeita. Löytyy vaunut, sänky ja turvakaukalo. Seuraavaksi sit pitäis tilata tuollainen tärinäsitteri mikä menee sit vanhemmal lapsel keinutuolina.:)

Tälläinen pikavisiitti tällä kertaa.:)

Siiseli84 ja Nuppu 16+0 POKS!!!! :)
 
Huh, palailen takaisin elävien kirjoihin.
Sain lauantai-iltana matkaevääksi eräästä tuntemastamme donitsi-ketjustamme ruokamyrkytyksen! :kieh:
Eilen vasta kolmen aikaan pystyin tekemään jotain muutakin kuin makaamaan. Pari tuntia donitsin syömisestä alkoi laatta lentää. Onneksi tuli yhdellä rytinällä ulos, ettei tarvinut koko iltaa halailla pönttöä, mutta naama on nyt mukavalla pikku mustelmalla poskista ja silmien ympäriltä. Oikein nappi viikonloppu täällä siis!

U2 Kiitos tuosta liitoskipu-selostuksesta! Oon tässä jo pidempään ihmetellyt näitä mun alaselkä, häpyluu ja nivuskipuja, niin varmaan lieviä liitoskipuja täälläkin. Esikoisen odotusaikana ei kyllä ollut, mutta jossainhan sen varmaan pitää näkyä/tuntua, että lantio on joutunut joustamaan aika paljon, kun sieltä välistä on puskettu tuo himpun verran vajaa 5kg poika.

Tervetuloa uusille ketjuun! :)

Muakin on pikkuhiljaa alkanut jännittää toi rakenneultra, joka on perjantaina. Erityisesti jännittää, että onko kaikki kunnossa ja kuinka iso pikkuinen jo on. Ei olla vieläkään päätetty miehen kanssa, halutaanko tietää sukupuolta. No, ehkä siellä ultrassa mennään sitten tilanteen mukaan.

Lavelyn 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: U2
Mua ei ultra jännitä siten, että olettaisin/pelkäisin, että kaikki ei ole kunnossa. Vaan jotenkin kiva jännitys: mies pääsee mukaan, pääsee kurkkaamaan paljonko pikkune on kasvanut ja tietenkin sukupuoli, utelias kun olen =)

Urheilusta Itsellä ei myöskään urheillessa ole ollut mitään kipuja tms. Täällä oli vissiin muitakin agilityn ja tokon harrastajia? Näitä lajeja itsekin treenaan aktiivisesti, lisäksi pk-puolen juttuja. Keväämmällä yritän kyllä päästä vielä Tokossa ulkokokeisiin kisaamaan, jos vain vointi on yhtä normaali kuin nyt. Pieniä liitoskipuja (?) on ollut nyt muutaman päivän havaittavissa, mutta koiria treenatessa ei ole tuntunut missään. Ehkäpä jannusta tulee yhtä koiraurheilu ihminen kuin äitistänsäkin ;) Lisäksi kun omistaa aktiivisia paimenia, on meidän minimi päivälenkki n. 10 kilometriä. Toivottavasti olo jatkuu hyvänä loppuun asti.
 
Turvakaukaloksi meille tulee Gracon Logico S, autoillaan niin paljon ja haluan sen jalustan/telakan. Vauvatalo Johannassa oli nyt joku tarjous et Gracon kaukalot alk. 159e, tuohon hintaan sisältyy se telakkakin.
Muutamalla tutulla on/on ollut sama kaukalo ja ovat kehuneet että se on helppo ja mukava käyttää kun ei tartte vöiden kans aina taistella.

Rakenneultra on viikon päästä niin sen jälkeen ois tarkotus lähtä shoppaileen vauvalle tarvikkeita :) Vielä ei ultra jännitä, mutta voi olla että sitten se edeltävä yö menee valvoessa.
Alkuraskaudessa mua huoletti melkein kaikki mahdollinen mutta nyt oon ollut jotenkin ihmeen rauhallinen enkä oo stressannu mistään. Ainut mikä mua nyt ärsyttää on tuo nivustyrä kun se vaikeuttaa koirien kans ulkoilua ja töiden tekoa :/
Vähän tietysti ihmetyttää että miten mulla ei paino meinaa nousta. Ekalla neuvolakäynnillä (8+4) oli 56,1kg ja nyt viime viikolla (19+3) painoin tasan saman verran... 4kg mulla tippui paino marras-joulukuun aikana ja ne onneksi tuli takaisin tammikuussa. Lääkäri tosin ei ollut huolissaan tosta mun painosta ku kuitenkin syön hyvin, maha (+vauva) kasvaa ja kaikki oli muutenkin tosi hyvin, eiköhän sitä painoa vielä ehdi tulemaan ennen heinäkuuta :D
 
Pepi, kiva kun ilmoittautuu muitakin koiraurheilijoita =). Me harrastetaan etenkin agilityä. Eilen tuli taas kisoissa juostua 6 rataa.. Ihmeen hyvin sitä masun kanssa pystyy. En millään malttaisi lopettaa kisaamista, mut viimeistään sitten täytyy, kun treeniliivi ei mahdu enää kiinni :D Treenata ajattelin kyllä ihan loppuun asti, jos vaan ei mitään kummallista ilmene.

Ja tervetuloa kaikki uudet Hellemasut :wave:

19+5
 
Tervetuloa uusille hellemasuille! :)

Pepi, täällä myös koiraharrastaja (agilitya ja tokoa) :) Mä kanssa kävin viime viikonloppuna vetämässä 5 starttia ja tulevana lauantaina 5 starttia. Agikisoja olen katsellut sinne huhtikuulle asti, että saa nähdä, pystyykö kisaamaan ihan tosissaan tuonne asti :D Tokossa kisatavoitteet on vielä toukokuussa, jolloin on koirien tokorotumestaruudet, niin pakkohan sinne on osallistua :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu
Poks 17+0!

Olette ihmeen hyvin ilmeisesti pitäytyneet ostamasta paljoa mitään ennen rakenneultraa, itse on tullut osteltua jo vaikka mitä pientä. ;)

Pidän värikkäistä melko sukupuolineutraaleista vauvanvaatteista, jotenka niitä on tullut haalittua 56-70 kokoisina sekä alennusmyynneistä, että nettikirppareilta. Olen ihan koukussa fb:n Turun alueen lastenvaatekirppikseen, ja sieltä tehnytkin kyllä todella hyviä löytöjä melkein jopa pilkkahintaankin. Pikku hiljaa hyvä tulee, olen miehelle sanonut. ;D

Isommat hankinnat meille tulee olemaan ainoastaan vaunut (ei hajuakaan vielä millaiset, mutta alle 400 €) ja Gracon turvakaukalo + jalusta + matkarattaat, jotka ostamme ystäviltämme. Pinnasänky saadaan eräältä ystävältäni, ja hoitotasoa ei katsota tarvitsevamme.

Liikkeet ovat voimistuneet päivä päivältä (ensimmäisen selkeän potkun tunsin 15+4), ja nyt tuntuu jo mahan päältäkin. Tosin liikkeessä ollessani en vielä mitään huomaa, mutta koulussa istuessa ja muuten rauhoittuessa paikalleen alkaa kyllä tsempalot, varsinkin jos hiukankin kyyryssä istuu. Nytkin aikamoisia muksahduksia satelee. :heart:

En ainakaan vielä ole alkanut murehtia rakenneultraa, tosin sinne tuntuu edelleen olevan niin pitkä aikakin (12.3), että kyllä sitä sitten lähempänä varmaan kerkeää alkaa vielä murehtimaan. Ihanaa, että tänne alkaa tulla jo kuulumisia rakenneultrista!

Äitíysjoogasta piti sen verran mainita vielä, että tosiaan olen nyt kaksi kertaa käynyt ja suosittelen ehdottomasti! Tuntuu, että ainakin alaselkäkivut ovat heti hiukan hellittäneet, kun kotonakin on vielä liikkeitä toistellut, ja muutenkin, se vaan on niin ihanan rauhallista ja mahtavaa. :D

Ai niin ja tervetuloa uudet Masut! :wave:

En osaa kirjoittaa lyhyesti, jotenka tässäpä tätä tekstiä taas tuli.

-A & pikkumuru 17+0
 
MOIKKA! :wave: Olin tosiaan tänään rakenneultrassa! Siellä se pikkuinen oli kovasti aktiivisena,potkiskeli ja kieriskeli kovin.Kosketteli kasvojaankin ja heilutti käsiä.. :D Vieläpä potkiskeli anturia ja väisteli sitä! Aika kovaa se täti painoikin mun mahaa.Olisko lapsi aktivoitunut siitä kun söin just ennen ultraa suklaata? Vinkki: jos haluaa että vauva liikkuu ultrassa,kannattaa syödä ennen sitä jotain makeaa tai juoda tuoremehua. :p No,pikkunen näytti olevan terve,kuulemma hyvän näköinen.Sukupuoltaan ei lapsonen suostunut esittelemään! Tuhma tyttö! :LOL: Hoitaja yritti kauan tutkia sitä eri kulmista,mutta ei nähnyt jalkojen väliin.Harmittaa.. :( Yllättävän vakavasti tuo hoitaja otti tuon sukupuoliasian,oli "tosi pahoillaan" kun ei sitä näkynyt.Varasi minulle uusinta-ajan (!) 2 kuukauden päähän,pitää kuulemma katsoa,onko istukka noussut ylemmäs.Vaikka siis kaikki oli ilmeisesti hyvin (sukupuolen katsomisen takia??).Aika helposti näköjään varataan uusinta-ultria ties mistä syystä.Mutta ihan hyvä niin! Onko teillä ollut tällaista? Toivottavasti se sukupuoli näkyy silloin! Rv 15 näytti kuulemma tytöltä,mutta siinä vaiheessa ei vielä voi tehdä luotettavaa arviota..Entäs onko kenelläkään kokemusta ultraajasta,joka ei haluaisi katsoa sukupuolta?? Ostin kuitenkin taas tytön vaatteita lastenkirppikseltä! Järkevää.. :LOL: Ostin myös söpön apinakuvioisen taskuvaipan (uusi),oli tarjouksessa 16 e..käsityötä..Niin ja pikkunen painoi 390 grammaa,vastasi viikkoja.Ihanaa että on terve ja aktiivinen! :heart:
 
Pikaisesti tulin vain kirjoittamaan =)

Tervetuloa uusille odottajille ja onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:

MB Mulla oli esikoisen kohdalla sama juttu että rakenneultrassa istukka oli vielä kohdunsuulla ja halusivat katsoa rv. 28 että on noussut pois siitä. Useimmiten istukka siis nousee raskauden edetessä pois kohdunsuulta mutta jos ei nouse niin sehän estää sitten alatiesynnytyksen, että sen takia haluavat varmistaa sen. Ja kivahan se on käydä uudestaan pikkuista katsomassa, toivottavasti saatte sitten tietää sukupuolenkin =)

Mulla on tänään rakenneultra, se siirtyi päivällä aikaisemmaksi mitä en tietenkään pistänyt pahaksi ;) Jännittää vaan niin ettei meinannut yöllä saada nukutuksi... Toivottavasti kaikki olisi hyvin. Nyt en ehdi enempää kirjoittelemaan...

Hippuliina ja yllätys rv. 19+2
 
tänään neuvolaan. Kovasti jo odotan sitä, liikkeistä en oo ihan varma oonko niitä tuntenut, mut luulisin että niitä aina silloin tällöin vähän tuntuu. Voi olla aika jännä neuvolareissu kun tuo 1,5vuotias tulee mukaan.

Rakenneultrahan mulla on 7.3. ja sinne tuntuu olevan vielä piiiiitkä aika, no kai tämä tästä pikku hiljaa.

Maijamehi ja katkarapu rv 18+5
 
Täällä nyt sitten "virallinen" rakenneultra takana =). Tarkasti syynättiin kaikki soft markerit (kun se riskiluku oli 1:30), mutta mitään huolestuttavaa ei löytynyt. Perunanenäinen tyttönen siellä näyttäisi olevan :heart:. Kyselin/vaadin :)whistle:) vielä mahdollisuutta päästä jonkinlaiseen kontrolliultraan, ja sainkin lääkärille ajan 36.viikolle. Kuhan ei vaan sitä ennen ehtisi syntyä.. Meillä on vielä hieman mietinnässä, mennäänkö vielä yhteen yksityiseen ultraan 24-25.vkolla, mutta ehkä sitä voisi alkaa luottamaan siihen, ettei siellä mitään hätää ole =)

Ihanaa ystävänpäivää kaikille Hellemasuille! :hug:

Maanu ja Kepa 19+6
 
mukavia ultrakuulumisia!!!!
Toivotaan nyt MB että tyttö siellä olisi..kun sulla niin kauhiasti jo vaalenpunaista.

Mä aloitin eilen jumpan..ja huh...huomas kyllä että raskaana ollaan ei niin vaan jalat taipuneet,ja ei voinut hyppiä niinku ennen..ja hetken päästä jumppailua,tuntui että kauhee vessa hätä..no se meni kyl ohi sit..¨
ja sit tehtiin selkäliikkeitä mahalleen..öööö...ei oikein meikäläiseltä onnistunut,koitin sit siinä kiemurrella vaan:D

Hierojalle olisi aivan mahtavaa päästä,mulla on aivan totaalisen jumissa nyt niskat...entiä mistä johtuu...yöheräämisistä vai siitä kun tuo kuopus aina joka yö tulee keskelle...Mut eihän sielläkään voi enää mahalleen maata: /

Taidan mennä tästä kuunteluttaan dopplerilla sydänäänet...kun ei liikkeitä taas tuntunut moneen päivään...PTT 18+6
 
Hyvää ystävänpäivää hellemasuille! :)

Rakenneultraa odotellaan jo kovin. 20pvä sekin edessä, vähän jännittää onko kaikki hyvin ja esitteleekö masuasukki sukupuolensa siellä. Liikkeitä on alkanut vähitellen tuntua, pieniä hipaisuja ja potkuja. Viime neuvolassa painoa oli tullut 1,5kg lähtöön, vauvan sykkeet saatiin kuulumaan pienen etsinnän jälkeen. Tykkäs mennä doppleria karkuun. Sykkeet oli 150-160 luokkaa. Muuten oli kaikki ok.

Hankinnoista on aika pitkälti kaikenlaista kotona jo valmiina. Jotkut vaunut pitää hommata. Vaikken tiedä miten pystyn työnnellä poikia kaksosrattaissa ja uutta tulokasta omissaan. :D No onneks on kantoliinoja/reppuja valmiina. Meillä on pojilla käytössä Gracon turvakaukalot telakoilla ja ihan loistavat olleet. Ei ole tarvinnut sählätä auton omien vöiden kanssa. Jos jotakuta kiinnostaa toinen kaukaloista tulee vapautumaan tässä kevään aikana käytöstä, niin myisin mielelläni pois. Uutena ostettu lastentarvikkeesta 2011. Otettu käyttöön 3/2011. Auto joutaa vaihtoon, ei tuu meidän farkkuun mahtuun 3 turvaistuinta taakse eikä kaksia rattaita takaluukkuun, puhumattakaan kahdesta koirasta. :LOL:

Jonsu87 ja masuasukki 19+5
 
Tervetuloa uusille!

Meillä on nuorimmaisen kaukalo vielä tallella,gracon logico S jalustalla ja tyytyväisiä oltiin siihen ku käytössä oli. Oli niin jotenki helppoo ku ei tarvinu turvavöiden kans pelailla ja pääs suh nopeesti matkaan ku sai vaan laittaa kaukalon autoon.

Saa nähä kuinka me autoon mahutaan sit kesästä lähtien. Meijän farkkuun ei taakse kyl mahu kolmee istuinta. Esikoisella on recaron turvavyöistuin ja sit nuorimmaisel on kans recaron turvaistuin ja keskelle jää kyl suht pieni tila et näkee het silmämääräsestikki et sinne ei tuu kaukaloo enää mahtumaan. Toki me kuljetaan suht harvoin koko perhe samaan aikaan autolla mut sit ku johonki pitäs lähtee ni tulee ahasta. Ja täl hetkellä ei oo mahollisuutta ostaa uutta autoo ku vanhaa on viel jonku verran maksamatta. On sit mietitty et jos on pakko jonnekkin mennä koko perheen voimin autolla ni sit on esikoinen laitettava eteen turvaistuimensa kanssa ja toisen meistä vanhemmista mentävä kahen kans takapenkille. Vaik lasten paikka on takana mut pakko tilantees on noin tehtävä. Kaukaloo ku ei voi eteen laittaa airbagien takia. Tosin onnex viel on aikaa tuota asiaa miettiä..

Mun pitäs mennä penkoo poikien vanhoja vaatteita et mitä haluan säästää ja mitä heitän pois..pojilta on vaatteita 86cm asti parin kolmen äitiyspakkauslaatikon verran ja suurinta osaa on käytetty vaan pari kolme kertaa. Ni osasta olis kyl aika päästä eroon. Talvihaalareitaki on ainaki 4 tai 5 68-86cm. Täytyis vaan ensin saada tietoon et kumpi masus köllöttelee. Jos on masus poika ni vaatteita ei kyl tarvi ostaa mut jos tyttö ni sit onki vaatteita ostettava.

Si88 ja nuppu 19+4
 
Paha flunssa & poskiontelotulehdus ovat vieneet voimat täysin :mad:

Hyviä uutisia tuli viime viikolla rv18 rakenneultrasta; kaikki normaalia. Sukupuoltaan Pikkuinen ei suostunut näyttämään.

Hankinnat Kävimme katselemassa vaunuja. Voi huokaus ja itku! Kauniita ovat jne., mutta miten ihmeessä osata valita oikeat. Kääntyvät etupyörät vai ei? Millaisella kopalla, heittoaisalla yms. yms. Lukemattomia pohdintoja joihin tuo oman osansa meidän taloyhtiömme pieni hissi. Eli joudun valitsemaan vaunut koon perusteella :p

Olisiko jollain vinkkejä missä pystyisi vertailemaan eri vaunuja (linkkejä).
 
Tervetuloa uusille!

Äitipolilla tuli taas istuskeltua pari tuntia ja pikkuinen voi hyvin:heart: Ihan normaali väliultra ennen rakenneultraa, joten tarkasti ei katseltu. Sain ensimmäisen painoarvion: pikkuinen painaa 187g:D Pieni karkkipussillinen siis. Rakenneultra meni maaliskuun puoleen väliin ja se tehdään sikiötutkimus-yksikössä. Siellä onkin tosi hyvät laitteet.

Poskiontelon tulehdus vie voimat täysin. Sain antibioottikuurin, mutta ei ole tepsinyt ja edessä on pelätty punkteeraus:x Kilpirauhasarvot oli kuitenkin parantuneet ja verenpaineet oli hyvät.

Vaatteita olen haalinut kirppareilta, esikoisen vaatteet käy myös tytölle, koska suosin värikkäitä, sukupuolettomia vaatteita. Mutta esikoiselle hankittiin todella vähän pieniä kokoja. En ehtinyt kissaa sanoa, kun poika kasvoi. 6kk iässä esikoinen käytti jo 80 kokoa. Joten nyt olen hommannut vaan niitä pienimpiä. Itse suosin kietaisubodeja ja potkuhousuja. Makuasioita.

Jos saan tietää sukupuolen etukäteen, ompelen varmaan jotain kivaa pikkuiselle.

Hyvää ystävänpäivää! T. Mami ja maha rv17+5

Muoks! Oli pakko tulla lisäämään, että en siis pyri sukupuolineutraalisuuteen, vaan tykkään värikkäistä vaatteista pienillä lapsilla. Poika 2v. on jo auto-paita vaiheessa:D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Nyt tulee pelkkää omaa napaa..

Täällä on koettu tänään kunnon kauhunhetkiä. Olen potenut pari päivää järkyttävää alaselkä- ja lantiokipua. Ajattelin sen kuuluvan asiaan, mutta kun tänään kävin vessassa, pönttöön hulahti kunnolla kirkasta verta. Soitto siitä sitten äitiyspolin päivystykseen ja onneksi sanoivat ottavansa heti sisään. Matkalla verta ei ollut tullut enempää.

Ensin perusmittaukset ja pissan katsominen hoitajan kanssa. Pissa puhdas, mutta lämpö oli koholla (liekö flunssa tulossa). Siitä sitten tuskallisen odottelun jälkeen vihdoin ja viimein lääkärille. Alatietutkimus suoritettiin ja kaikki kunnossa. Lääkäri tutki peräaukkoakin, mutta ei löytänyt mitään järkevää syytä vuodolle. Kohtu napakasti kiinni. Sain sitten ylimääräisen ultrankin, kun lääkäri halusi tarkistaa, että vauvalla kaikki hyvin. Siellä se pienokainen oli ilmeisesti unosille käymässä, koska liikuskeli hyvin maltillisesti. Lääkärin mukaan kaikki vauvalla kunnossa ja on kasvanut ja kehittynyt niinkuin pitääkin. Istukka on edessä, joten siksi liikkeet eivät niin selvästi tunnu.

Nyt olo todella huojentunut, mutta kuitenkin hieman epävarma. Olisin halunnut saada jonkun selkeän syyn vuodolle (, joka ei enää jatku). Nyt sanoi vaan, että jos menkkamaiset kivut alkaa tai verta tulee uudestaan, niin pitää hakeutua takaisin polille. Ja tämä puoliväli kun pitäisi olla sitä stressitöntä aikaa...

sopaka & mukana menossa vielä pysynyt "mutkula" 18+6
 
Rakenneultrassa käyty. Kaikki oli pienellä hyvin. Painoarvioksi saatiin 380 grammaa. Vastasi viikkoja ja kaikki näytti olevan kunnossa. Vauva oli mittauksen kannalta hankalassa asennossa selkäranka mahaan päin, joten kasvoista ei saatu kunnon kuvaa.
Lopuksi kun kysyin sukupuolta, ultraaja näytti minulle monesta eri kuvakulmasta pippelin ja kivekset. :D Joten pidän aika lailla varmana (ja niin ultraajakin piti) että meille on tulossa toinen poika! Nyt olo on huojentunut. Voin viimein huokaista ja ottaa rennosti.

puppa 20+6
 

Yhteistyössä