Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

miss_understood oispa mullaki noin. koitin kolme tuntia sitte alkaa nukumaan ja ei tästä tuu mitää. päätin tulla kattomaa että onko tapahtunu mitää ihmeellistä.

itelä on semmoset kivat menkkakivut. aattelin vaan tossa äsken että mitä jos mulla alkaaki menkat :D mutta ei nää supistuksia oo sen verran jänniä :D

huomenna ois pitkälista asioita joita pitäis tehä mut näillä unilla niitä ei tehdä ollenkaan! :)
 
ei tässä talossa taideta enää nukkua seuraavaan vuoteen :) supistuksia satelee 7-20 min välein ja kipu vaihtelee aikalailla myös.eikö ne supistusvälit nyt laskettu niin että aina alkamisaika laitettiin ylös?? mun piti tänään vielä mennä ostamaan muumijulisteita ja kehykset niille vauvan huoneeseen mut taitaa jäädä väliin :D

Edit: lapsivedet meni tossa pari tuntia sit et kai tää on nyt sitä sit. Vielä pärjäilen kotona mutta eiköhän tästä tänne vuorokauden aikana ole matka tayssiin edessä
 
Viimeksi muokattu:
moikka! En oo piiiitkään aikaan kommentoinut tänne itse mitään, mut päivittäin käyn lukemassa aina teidän rupatteluja :) nopeasti omat kuulumiset: pari viikkoa viihtynyt äitiyslomalla, kylppäriremppa käynnissä... valmistunee viikon sisään jee! Tiistaina oli viimeinen lääkärineuvola; edelleen rt, pää laskeutunut; tunsi sormillaan :D kohdunkaula 1cm lyhentynyt, nyt siis 2cm ja pehmeä, kohdun ulkosuu auki, sisäsuu kiinni, jee ihanaa eli suikkapuikkokivut ja menkkajomotukset on oikeastikin tarkoittaneet jotain! Mulle tuo ei tosin kerro paljon muuta kuin että jotain on tapahtunut, mutta mitä nuo loppupeleissä kertoo, milloin tulee lähtö synnärille tms ni oishan se kiva tietää :) Toisaalta rakastan tätä loppuraskauttakin, olo on sen verran hyvä, mutta odotan jo innolla poitsua tulevaksi :) mulla linea näkynyt koko mahan pituudelta kuukausia ja sykkeet vaihdelleet 130-170 pojulla... Helena85 ja Petteri 37+2
 
Onnea kaikille vauvaantuneille! :) Voimia vauvantuoksuiseen arkeen!

Voi, kun täälläkin tapahtuisi jotain jännää, mutta kun ei. Ei supista, eikä oo mitään oloja, että vauva tulisi ulos seuraavaan pariin viikkon. Toisaalta, ei kyllä ollut esikoisestakaan.

Odottelevalla mielellä ollaan siis täällä. Huomenna taas neuvola...saisi jäädä jo viimeiseksi.

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen,

poksahtamista odottava Lavelyn 39+5
 
miss_understood: canestenia ainakin saa käyttää :)

Safir2012: samaa oon ihmetelly itsekin.. ilmeisesti oon vaan laihtunu jotenkin tässä samalla (lähtöpaino siis oli 104kg ja pituutta 175cm, joten pudottamisenvaraa on ollutkin!) :) toisaalta on kyllä käyny tuuri, sillä turvotusta ei (vielä) ole tullut kuin hetkellisesti *koputtaa puuta* :)
 
  • Tykkää
Reactions: Safir2012
Tänään olis iltapäivällä neuvola edessä. Lisäks olis illemmalla tarkoitus käydä katsomassa yksiä kaksosten rattaita. Päätä särkee, toivottavasti vaan johtuu noista mun niskoista.

Tsemppiä miss_understood. Kuulostaa ainakin siltä että lähtö olis edessä.

Maijamehi ja katkarapu rv 38+0
 
Hurjasti tsemppiä miss_understood! Jännää, pian taas uusi hellemasuasukki maailmassa =)

Nyt on jälleen meneillään sellanen kausi, että alkuyöstä ei unta sitten millään ja vasta aamusta nukkuisin, huonosti tosin koska lonkat kipuilevat ja tänä aamuna näköjään häpyluuliitoksen kivutkin olivat sitä luokkaa että hyvä jos kävelemään pääsi sängystä noustua o_O. Eilen niitä ei juurikaan ollut.

Sitten välillä tuo unen saanti vaihtuukin niin, että alkuyöstä nukahdan heti kun saan pään tyynyyn mutta sitten herään taas joskus kolmen-viiden aikaan, valvon pari tuntia ja taas yritän pätkittäin lonkkakipujen kanssa nukkua. Eilen menin vielä crosstrainerilla 20 min ja ajattelin että nyt jos ei nukuta niin ei sitten millään, mutta kaikki uneliaisuus katosi sänkyyn päästessä :kieh:.

Te jotka odottelette synnytyksen alkamista, oletteko kokeilleet painella noita akupisteitä? Babyidean sivulla muistaakseni oli ohjeita. Ajattelin itse kokeilla lähellä laskettua aikaa, ihan piruuttanikin vaikka ei niillä pakolla toki saa mitään aikaiseksi =)

Virtahepo ja pikkuhippo 35+3 (meinaa mennä päivissä sekaisin jo)
 
Ninnax: Kun olisinkin synnyttämässä :D

Hurjasti tsemppiä miss_understood!! Taidat olla jo tositoimissa tai stten pieni myttynen on jo sylissä. Ihanaa!

Onkohan mulla alkanu nyt limatulppa vuotaa ulos, kun koko ajan on pikkuhousut märkinä aivan kuin hyvin vetisestä valkovuodosta. Vai onko tämä sitten ihan vaan valkovuotoa? Lapsivettä ei kuitenkaan ole. Maha on laskeutunu tosi paljon ja supistuksiakin on ollu. Mutta täällä lapsi kyllä on möyrynny enemmän kuin normaalisti, joten jos lapsen rauhoittuminen on merkki lähestyvästä synnytyksestä, täällä ollaan yhdessä kasassa vielä jonkin aikaa :D

Kaikki vauvauutiset ja pienet vauvat saa mut itkemään. Mun synnytyskin menee varmaan vaan parkuessa :D

sopaka & seelis 38+1
 
Jaahas, täällä oltu nyt se kaksi yötä kotona, mies tuli eilen illasta kalareissulta kotia ja tänä aamuna alkoi sitten tulla lapsivettä. :D
Soittelin synnärille niin tässä on nyt sitten pakattu sairaalakassi (taas) ja kunhan vetäisen vähän evästä naamaan niin se ois suuntana synnäri. Nyt vähän supistaakin itseasiassa joten taitaa pikkuinen olla tulossa.

Omena ja Pikku N 36+1
 
Arvatkaa vaan tuo omenan ilmoitus, voi hyvä ihme, miä täällä purskahin nyt itkuun. En usko että omppu suuttuu vaikka kerron syyn. Kun mie olin lapsi/ teini niin Omena oli miun paraskaveri, teininä tehtiin yhdessä jos vaikka mitä, elämä vei meidät erikaupunkeihin ja eri suuntiin, mutta jotenkin nyt kun hän odottaa esikoistaan miä oon tuntenut että elämä saattaa lähentää meidät uudestaan. Voi hyvä ihme että miua alkoi jännittää nyt heidän puolestaan =) Vihloo ihan omaakin mahaa, tänään myös täältä varkaudesta lähti ystäväå synnärille. Johan näitä vauvoja nyt sataaaaaaa.
 
Kovasti tsemppiä synnärillä oleville! Täällä ei ole yhtään mitään synnytykseen viittaavaakaan havaittavissa. Mieskin mietti eilen omaa lomansa alkua, jotta aloittaisiko ensi viikolla vai seuraavalla. Noh, huominen äitipolikäynti ehkä antaa ratkaisun tuohonkin.

Eilen illalla käytiin vähän kävelyllä, teki hyvää ja yllättäin selvisin ilman pahempia puhkumisia ja puhalteluita. Tosin kelit saisivat olla vähän lämpimämmät niin tuolla pihalla voisi taretakin.

Tänä aamuna olin ihan tyytyväinen, että remppamies oli nukkunut pommiin ja tuli vasta myöhempään hommiin, sain aamusta nukuttua lisää pari tuntia valvottuani taas kerran. Huomenna taidan leipoa sämpylöitä, jos aamulla herätys tulee taas neljän pintaan.

Joko teille muille alkavat kaverit soittelemaan aktiivisemmin ja kyselemään kuulumisia eli kierrellen vauvauutisia?
 
annales: Kyllä kyselyitä tulee jo, että "joko nyt pian?", ja perkule että se ärsyttää!!! Ei, ei mitään ei tapahdu itekseen, ei ole ollut supistuksen supistusta ja paikat ei oo tosiaan ollenkaan valmiit muksun tulemiseen. Oikein harmittaa kun ihmiset kyselee, enkä aio itse ikinä keneltäkään raskaana olevalta kysellä että "joko?!". Prkl.

Kävin äsken neuvolassa, ja jotenki sieltä tuli semmonen masennuksen fiilis. En tiedä miksi... kaipa se ens viikon mahdollinen käynnistäminen alkoi harmittamaan kun tosiaan tämä vauveli ei itekseen kuitenkaan halua tulla. Ja sitten kun olen menossa ensi viikolla äitiyspolille yksin - ja jos käynnistetään, niin saatan synnyttääkin yksin hmm. Voi kumpa tämä yksilö tajuais viikonlopun aikana syntyä. Kiva oli tulla neuvolan jälkeen kotipihalle, kun heti naapuri kyselee että "jokos pian tulee". Murrrrstnaprkl**%%!!

SiinaS 38+2
 
heippa kaikille :) oon pitänyt "hiljaiseloa" ja lopetin facebookin puolella kokonaan rustaamisen ja poistuin ryhmästä.siirryin lukemaan vaan täältä juttuja ja nyt ajattelin uskaltautua taas kommentoimaankin.

Ihanaa miten paljon on jo vauvoja syntynyt,onnea kaikille vauvautuneille :heart: !!

itellä raskausviikkoja nyt 38+6 ja viimeviikon ä-polikäynnillä vauvan painoarvio 2,5kiloa , kohdunsuu pehmeä,kaulaa 2cm jäljellä ja sormelle auki. vauva ollut laskeutuneena jo kolmisen viikkoa ja alkaa olla tukalat paikat! verenpaineiden takia käyn 2 päivän välein neuvolassa, sekä kontrolliaika ä-polille torstaina 5.7 ja mahdollinen käynnistys sitten 6.7 ( laskettuna) jos vauva ei itse ole lähtenyt jo syntymään :)

ja tosta ihmisten kyselystä oon niin samaa mieltä= ÄRSYTTÄVÄÄ.
multa kysytään lähes päivittäin, fb viestein,tekstiviestein ja puheluin että JOKO, vaikka varmasti tulen asiasta sitten ilmoittamaan kun tapahtuu, tai kun vauva syntynyt !

Onko muilla vaikeuksia saada unta öisin ? itellä ihmeellisen levoton olo eikä malta nukkua. ihme koiranunta ja tunninvälein heräilyä,puuh :(
 
kiitos tsempeistä! Sairaalassa ollaan, vesiä tulee edelleen ja hieman supistaa. Osastolle ottavat ja katsotaan sitten miten tää tästä etenee. Vielä en oikein itsekään tiedä mistään mitään :)

Ei tässä nyt vielä ajatellut että synnyttämään tullaan mut liekö tuo pikkuinen pihalle hinkuu.

Tanjasii: *hali*
 
Tulin vaan toivottamaan tsempit Omenalle ja Miss_U :lle!!! Ihan mielettömän upea juttu!! Uskomaton tuuri että Omena sun mies sattus justiinsa tulemaan kotiin kun vedet meni :)
Hauska juttu myös se että Tanjasii ja omppu ootte ennestään hyviä tuttuja. Miten se selvis että tunnette toisenne, vai tiesittekö jo alusta asti?

Minityyppi: alkoi kyllä hiukan pelottamaan toi sun tieto Tyksin tilanteesta heinäkuussa. Pääasia että synnytyshuoneita olis ainakin riittävästi ettei tarvii käytävällä sentään synnyttää:O. Olis kyllä kiva sitten kuulla Tyksiläisiltä kokemuksia kun moni teistä synnyttää todennäköisesti ennen mua.

(.)
Mä olen aina ollut hyvä nukkuja mutta nyt on jopa mullakin pieniä vaikeuksia saada illalla unta. Luulen kyllä että en ole vaan tarpeeksi väsynyt nukkumaan mennessä niin siksi joudun pyörimään usein toista tuntia. Mullakin alkaa lonkat olemaan aika kipeät kun on vain kaksi asentoa missä voi nukkua.
En tiiä mistä yhtäkkiä tullut joku energiapyrähdys kun viimeviikon olin ihan raato ja valmis synnyttämään ja nyt jaksaa touhuta taas....johtuu varmaan aavistuksen paremmista keleistä.:cool:

Onnea tosiaankin teille synnärillä oleville! Täällä pidetään sormet ja varpaat pystyssä!!

Penni ja Monottaja 35+5
 
Saa nähä milloin sitä itsellä lähtee synnytys käyntiin kun on remontti ollut koko ajan käynnissä ja viikonloppuna olis muutto edessä..:)tulee tietenkin siivottua kamalasti, mutta täytyy katsoa, että malttaa olla kantelematta muuttolaatikoita..ettei samantien synnytä. Vauveli saisi olla mahassa vielä jonkin aikaa kun olis reisssu isovanhempien luo tiedossa, jos sitä pystyy vielä muutaman tunnin matkustelemaan autolla.
Onnea teille, jota kohta jo nyyttiä sylissä kannatta, ihanaa:)..aika menee niin nopeasti ainakin omasta mielestä.

äityli ja 37+1 olis menossa
 
mitä sä omppu hätäilet..mulla on jo 7h vesien menosta ja oon edelleen kotona..aika tuskaa kylläkin mut suppareita ei tuu kuin öööh..8min välein :) mut kaipa tästä illalla täytyy lähteä.en oo ees ilmottanu kellekkään et on käynnissä synnytys saatikka sit soittanu sairaalaan..neuvolaan ilmoitin etten huomenna tule. veljen vaimo tossa laitteli viestiä että miten menee.mut laitoin sille sellasen ympäripyöreän vastauksen et ilmottelen sitten kun jotain tapahtuu :D
mun kamulla kävi pari viikkoa synnytyksen jälkeen niin hassusti että sillä ei oikein ollut maha palautunut ja meni lähikauppaan niin kaupan täti oli ihmetellyt että etkö oo vieläkään synnyttäny :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: MiNi87
penni3siitä lähtien kun mä liityin tänne niin varmaan omppu jo tunnisti mut, kun läjäytin ihan omalla naamalla olevan kuvan. Ja minä taas sitten hoksasin kun hänen kaikki tekstinsä (vaikka ihmisten nimiä ei ollut) löi yks yhteen niin hyvin hänen elämänsä ihmisten kanssa :)
Omena tosiaan oli vuosia vuosia minun paras paras ystävä, ah niitä aikoja, jaksan aina muistella <3 Miusta ei kuitenkaan sillai tuntunut kivalle, eikä varmaan omenastakaan "paljastella" että tunnetaa, tuntuu jo hassulle kirjoitella omasta seksielämästään "vieraille" niin helpompi tälläi :p

Soittelut kavereilta SIIS MULTA KYSYY SELLASETKIN IHMISET JO VOINTIA JOTKA EI EES KOSKAAN ENNEN OO PITÄNEET YHTEYTTÄ, perkele. Ammun ne :D ja jokainen haluaa tulla vauvaa ihastelemaan, siis sellaisetkin jotka mua ei pätkän paskaa kiinnosta :D Mut kai se on normaalia ihmisille, ohan ne vauvat ihania.

Mua on tänään supistellut enemmän, ei nämä kipeitä vieläkään ole, lähinnä epämukavia joten liekö tuolla jotain tapahtuu, äsken vaan vilasin peilistä että kun supistus tulee niin maha sinertää o_O joten taianpa lähteä pojan kanssa lenkille :)
 
Miss_Understood: Jostain joskus luin, että viim. 6 tunnin jälkeen vesien menosta pitäis mennä sairaalaan tarkistettavaks, jos supistukset ei oo alkanu ja synnytys selkeesti käynnistyny. Eli kannattais sinne varmaan ainakin soitella...
 
Miss_Understood Täällä Porissa ainakin sanottiin valmennuksessa, että vesien menon jälkeen pitää lähtee synnärille. Ei tarvitse juosten mennä, mutta ymmärsin, että kuitenkin parin tunnin sisällä. Kannattaa varmaan soittaa ainakin!
 

Yhteistyössä