Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Minäkin nimenomaan haluaisin pysyä vielä heinäkuulle saakka yhdessä kasassa, sen vuoksi tuo eilinen limatulpan irtoaminen (irtoamisen alkaminen) oli vähän järkytys. Mulla on vielä juhannukseen saakka täysin ohjelmoituja viikkoja... Sitten olisi vasta aika vaavelin syntyä, mun mielestä! Miehelläkin on menoja vielä vaikka kuinka.
Eilen mies käski kyllä jo pakkaamaan sairaalalaukun ja lupasin sen tänään tehdä, varmuuden vuoksi. :) Mutta en ole vielä valmis tässä kuussa tätä vauvaa saamaan, joten sisällä saisi vielä pysyä... Mutta tietenkin jos vaavi päättää syntyä nyt, niin eihän sille sitten mitään mahda :)

Hoitolaukkua mulla ei ole koskaan ollut, olen käyttänyt jotain suurempaa käsilaukkua, johon on mahtunut kaikki tarpeellinen. Käsilaukuissa (tms.) on niin monia vaihtoehtoja, että niistä löytää varmaan mieleisensä :)

Uinnista oli puhetta, itse en ole hirveän innokas uimaan, joten sinänsä ei häiritse vaikka uimaan ei pääsisikään.
Mutta jostain syystä alkoi ahdistamaan se synnytyksen jälkeinen vuoto ja kesähelteet... voi yökötys... :( Ennen raskautta mulla oli kierukka, eikä moneen vuoteen mitään vuotoja ollenkaan ja nyt sitten vuodot (jotka mulla ovat nomaalistikin runsaat) ja vielä kesähelteillä... ei kivaa...

SweetDream 35+2
 
Maanu Mua on kutitellut aika paljon käsitä ja jaloista (mutta kun kutian normaalistikin ihan älynä kesäaikaan niistä ja ajattelin että kun turvottaa niin kutittaa), ja sitten luettelin : väsymys, huono olo, kiristelyt vatsassa jne. Ja neukkutäti sanoi, että heti aamulla hepatoosikokeisiin. Sain jo tulokset (alustavat), ei ollut mitään Joten tultiin siihen tulokseen, että nuo pikkusupistukset ja kutina vaan tekee väsymystä jne. Mutta liikelaskentaa pitää jatkaa ja seurata oloja.

Hoitolaukku Meillä on hoitolaukkuna björnborgin musta läppälaukku (jotta mieskin kelpuuttaa mukaansa :) ). Sinne sisälle on hankittu sitten erillinen hoitoalusta, niitä saa kirpoilta uutena ja kaikenmaailman tilaajalahjoina, meille taisi tuo tuolla jonkun kaksplussan lahjalehden mukana. Meillä hoitolaukkuun kun pitää mahtua esikoiselle vaihtopökät, äidin kamat ja vauvankamat :p

Siivous vimma, joka ei oikein johda lopputuloksiin, vaivaa täällä. Aloitan kaikkea, mutta mitään en oikein loppuun saa.

Muutoin ihan jees fiilis! :heart:

Tanja ja kekkonen 35+ 1
 
hemmetti ku ärsyttää..usassa oli ihania hoitolaukkuja halvalla ja mä ajattelin silloin et varmaan riittää ihan joku tavallinen laukkukin(mikä kyl on ehkä ihan totta) ni en sit silloin ostanu kun olis alle 20€ saanu.ostin kyl 25€:lla outletista guessin laukun mikä ajaa asian ihan hyvin mut ei se oo hoitolaukku.toisaalta vois kyl tilata vaik englannista ku sieltä ei tuu tulleja ja postikulutki on ihan ok ja toimitus nopeaa. sitä kauhistuin kun 79€ maksaa hartanin oma hoitolaukku joka sopis vaunujen väriin.keinonahkainen mut silti..hemmetti sillähän saa 3 normaalia olkalaukkua kaupasta!!!:O mulla on vanha koulukäyttöön ostettu puman olkalaukku joka on kyl näppärä..sinne mahtuu omien ja vauvan kamojen lisäks vielä läppäri ja isukin tavaratkin eikä se ole silti mahdottoman iso.ja hätätapauksessa sitä voi käyttää hoitoalustana kun avaa läpän auki levälleen :)
ja mä liityin jo alkuraskaudessa sinne libero-kerhoon ja sieltähän saa sen iloisen neonvihreän hoitolaukun sairaalasta lähtiessä ja vielä täynnä kaikkea :D
ON:tänään on taas mässäilypäivä..tai no vähän :) hain kiinalaisesta ruokaa välipalaks et syödään kun mies tulee töistä ja samalla reissulla kävin hesellä hamppariaterialla.tulin kotiin niin oli ihan pakko saada maksamakkaraa ja vetelinkin sitä ihan pelkästään(huomenna mitataan neuvolassa hemppa) ja sit vähän hapankorppuja ja maksamakkaraa :) nyt voikin sit kellahtaa kattelemaan telkkaa samalla ku uudet kirpparihankinnat pyörii pesukoneessa :) kauppareissulla ankka-kävely jatkui kun lonkkia kolotteli ja tuntui kuin vauvan pää olisi entisestään valunut alaspäin.kyllä tää taitaa olla jo lopun alkua :D
 
Viimeksi muokattu:
Siivousvimma tosiaan :D kova halu on ainakin tehdä kaikkee mut jään vaan nysväämään jotain ihme juttuja ja lopputuloksena on että ei mitään järkevää oo tullu tehtyä koko päivänä :S sitte alan itse ärsyttää itseäni ja tuun kiukkuseks :p

Harmittaa vietävästi myös se, että en pysty olemaan meidän tontilla miehen apuna kun siellä pitäis raivaushommia tehdä :( Miesparka nytkin kävi kotona vaan syömässä ja lähti heti töiden jälkeen tontille yksin.. Oon yrittäny muutaman kerran mut ei siitä oikeen mitään tuu että pystyn kantamaan ehkä pari oksaa kerrallaan ja sit pitää taas istua (hyttysten syötävänä) kun alkaa tuntua huonolle. Mies varmaan pelästyi kun kerran valitin että alkoi supistaa se rämpiminen ja kielsi että en saa lähtee enää sinne ollenkaan. ARGH!
 
TanjaSii, mulla myös ollut väsyneempi olo sekä jonkinmoista pahoinvointia/huonoa oloa (makeakaan ei oikein maistu!).. Sitten tuntuu, että masussakin jotenkin hiljaisempaa. Josko mä aamulla kuitenkin varmuuden vuoksi soitan.
 
mulla on hoitolaukkuna ainoastaan se liberon kassi mihin on mahtunn kaikki tarvittava kahelle lpselle. ja jos on pidempi reissu niin kummallekkin omat laukut silloin on yleensä rattaatkin mukana niin niissä on voinu pitää laukut.

mulle tuli jo ÄP.ltä aika torstaille niin näkee ainakin pikkasen ultrassa. kunpa olis lääkäri miltä sais käynnistykseen positiivistä lupausta, mullahan ei oo kuskia viemään mua sairaalaan jos odotellaan loppuun saakka. niin vois lähteä omalla autolla kotiin päin sit on kyytiä jos en itte pysty ajamaan. edellisillä kerroilla oon pystynnyt ajamaan saman tien. jos käynnistykseen pääsen niin pikkunen syntyy luultavammin jo tässä kuussa. toisaalta haluan vaavin jo syliin mutta tuntuu jo siltä että on jo ikävä myllerrystä mahassa varsinkin kun on viimenen tulossa. :)

huisp&pasus 35+4
 
Viimeksi muokattu:
Hihi, mäki täällä yksin hihittelin tolle pikku kirjotusvirheelle :D mut noita sattuu ite kullekkin :)

Joku kyseli hepatoosista. Muthan laitettiin jalkojen ja käsien kutinan vuoksi kokeisiin ja mitään ei löytyny. Kutinan syyksi th epäili siitepölyä, vaikka mulla ei ikinä oo ollu minkään näköstä allergiaa. Nyt vaan on ollu niin paljon siitepölyä, et oireettomatkin oireilee. Mutta aina kannattaa tarkistaa, koska hepatoosi ei ole mikään leikin asia.
 
Täällä olotila kovin kummallinen. Oon kyllä syönyt vähän huonosti tänään, ja tuli sitten herkuteltua muutamalla mokkapalasellakin... Sokeritkin siitä sitten pomppas pariin kertaan, mikä nyt oli ihan oletettavaakin. Iltapäivällä tosiaan alkoi päänsärky, huimaus ja huono olo. Äsken sitten yritin syödä leipää ja kasviksia, mutta edelleen on outo olo. Väsyttääkin ihan kamalasti, väsymyskin alkoi ihan yhtäkkiä. Otin 1 gramman parasetamoliakin tossa pari tuntia sitten.

Hippu kyllä on liikkunut ihan normaalisti ja verenpaineenkin mittasin ja se oli ok. Ilmeisesti noi sokerit nyt sitten vaan heittelee. Jännä vaan, kun ei mulle näin huono olo ole aikaisemmin tullut jos oon syönyt vähän huonosti jonain päivänä. Noh, toivottavasti tasaantuu huomiseen mennessä.

Tuli vaan taas niin epäonnistunut fiilis, kun oon pystynyt pitään ton ruokavalion niin hyvin, mutta sitten nyt viimeisinä päivinä on taas homma repsahtanut täysin. Viime viikosta asti joka päivä tullu herkuteltua jotain.... Kamalaa kun tulee sitten se pelko, että jos tekeekin jotain vauvalleen sillä ja sit syyttää itseään, että miksi en pysty olemaan ilman herkkuja.... Ei se niin vaikeaa voi olla.... Masentaa....:ashamed:

MiNi87 ja Hippu 33+0
 
Mini87 paljo sulla nousi sit sokrut?
Mäkin söin äsken tossa täysjyvävehnästä tehtyjä tortilloja 2 kpl,jane oli isoja ja välis tavaraa+ sit viä magnum jäätelön ja mul pysy kyl aisoissa 5.7 oli jälk.

Mullakin tulee monesti herkun jälk.morkkikset:ashamed:
Muakin alkaa masentaa pikku hiljaa tää sokeritouhu!!
Oonkin aatellut et olisko järkee mennä uudestaan sokerirasitukseen?
 
Mini87Ne sokerit pomppii nyt just sen taki mistä pari päivää sitten puhuttiin :) Mitä epätasaisemmin syöt sitä enemmän herkut vaikuttaa

PTT Sulla on tuntunut olevan sokerit ihan kondiksessa, mistä arvosta sä jäit rasituksessa kiinni vai tuliko kotimittauksissa heittoja? Kun mitä Rd.n puolella ja täällä oon seurannut sun kertomia arvoja niin ei sulla kauheesti mitään oo ollut =) Joka on tosi hyvä juttu.
 
:) :) :) korjasin sen "pikkuisen" kyllä koneella kirjoitin mut tää ampuu välillä kirjaimii
miten sattuu. :) :) :) mut hyvä jos piristi jonkun päivää!!!

TanjaSII mä asun saaristossa lauttojen takana kilometreissä matka on vaan 90km
mut lauttojen odottelu kestää! varsinlin yöllä kun niitä pitää tilailla ja odottaa että tänne saapuvat
taksi on mutta yksi kuski enkä todellakaan mene sen kyytiin! ambulanssi vaihtoetona olis
mut periaatteessa sama aika ongelma. periaatteessa lähellä mut jos on muualla keikalla
niin seuraavat autot on taas paljon kauempana. katotaan nyt mitä tässä saa junailtua :)

huisp& pasus 35+5
 
PTT: Sulla kyllä pysyy noi sun arvot tosi hyvin, onnittelut siitä! :) Hassua toisaalta, että sun edes täytyy mitata, kun ei sulla mene ollenkaan yli, vaikka syötkin välillä herkkuja. Älä siis pode huonoa omatuntoa herkuista, kun ei ne edes nosta sulla sokereita. :)
Ennen lounasta oli siis 4,3 ja söin nakkikeittoo (jossa ei ollut perunaa) ja pari palaa sitä mokkapalaa. Tätä ennen olin siis syönyt vaan aamupalan. Sokerit nousi jälkeen 8,5, sitten kävin rauhallisella kävelyllä ja söin vähän leipää, maustamattoman viilin ja vielä pienen palan mokkapalaa :)ashamed:), niin sen jälkeen oli 7,8. Iltapalan jälkeen oli enää 6,7. Unohdin mitata ennen aterioita, tai oikeastaan en edes uskaltanut mitata kun ne arvot olisi kuitenkin ollut yli sallitun. Aamuarvo oli äsken 5,7.

TanjaSii: Kiitos muistutuksesta! :) Kyllä tää taas tästä, eilen vaan masensi kauheasti. Tää on jotenkin niin raskasta välillä, vaikka kyse on tosiaan ruuasta eikä esim. jostain tosi tosi vakavasta. Välillä ihan itseensä ihmetyttää kuinka voi ollakin niin henkisesti raskasta tämä homma.
Mutta ei muuta kuin uuteen nousuun (tai paremminkin sokereiden laskuun ;))!

MiNi87 ja Hippu 33+1
 
PTT: Onko sulla siis ollut aikaisemmissa raskauksissa ongelmia sokereiden kanssa? Vai miten sulla on toi RD ilmennyt? Sulla on niin ihaltavan hyviä arvoja, että alkoi ihan kiinnostaaan, miksi ylipäätään joudut mittaileen. =)
Ja tosiaan ei sun varmaan uudestaan rasitukseen kannata/pidä mennä, kun arvot kotimittauksilla niin loistavia.
 
Täällä on ollut paljon keskustelua sokerimorkkiksesta. Näin ykköstyypin diabeetikkona ajattelin tulla lohduttamaan, että ihan turhaan pahoitatte mielenne yksittäisistä korkeista sokereista!Se yleinen taso on paljon tärkeämpi hoitotasapainossa. Ja ne korkeat sokerit, jotka kuulostavat teidän korvaan korkeilta, olisivat minulle hyvät sokerit. Ne tavoitearvot ovat vain tavoitearvot. Eivät ne tarkoita, että terveen vauvan voi saada vain jos pysyy niiden sisällä. Ja ne sokerit vaan ovat hepreaa, myös meille asiaan tottuneille. :D

Kissoista Me jouduttiin laittamaan makkarin oveen lukko, kun esikoinen syntyi, että saatiin nukkua ilman kissoja. Mutta huoli oli loppujen lopuksi turha. Kun vauva tuotiin kantokopassaan eteiseen, kissat meni heti uteliaana haistelemaan. Ja kun sieltä kopasta pääsikin pieni "ÄÄÄÄ", kissat pelästyi niin perusteellisesti, etteivät uskaltaneet lähestyä moneen viikkoon. Ja niin siinä kävi, että vauvaan pidettiin sopivaa välimatkaa kun siihen totuttiin. Ja nytkin, kun esikoinen ja kissat ovat parhaat ystävät, eivät kissat tule ikinä viereen nukkumaan. Meilläkin siis mietittiin niitä verkkoja ym. kun tuntui toivottomalta ajatukselta pitää sisäkissat erossa vauvasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Juuli-Luuli
Unohtui neuvolakuulumiset näin aamupöpperössä.:D

Kävin eilen neuvolassa ja jostain syystä paineet olivat aivan katossa. 149/97. Ja sama tulos, vaikka mitattiin useampaan kertaan. Neuvolantäti käski mitata ahkerasti kotona ja täällä arvot ovat olleet tällä viikolla tasoa 130/80. En siis oikein luota tuohon neuvolan tulokseen, kun se oli noin paljon korkeampi. Pissi on onneksi puhdas, mutta painoa oli tullut viikossa 2 kiloa! Aivan järkyttävä turvotus!
 
Huomenta! Me ollaan mietitty sitäkin vaihtoehtoa, että kisu muuttais "mummon" eli anopin luokse ihan pysyvästi.. Kuulostaa pahalta mut voin vakuuttaa että kissan mielestä tää ois varmasti jopa parempi vaihtoehto! :D Me kun asutaan tylsässä kerrostalossa ja mummolassa saa jahdata hiiriä yms. pihalla vapaana.. Nyt vois olla hyvä sauma tehdä päätös vaikka ikävähän tuota tietysti tulis, onhan se meidän pieni poju kuitenkin (vaikka hankala välillä, tää kevät/kesäaika on yhtä tuskaa kun huutokonsertti alkaa aamuyöllä vaikka miten on leikattu kolli!) Saapa nähdä, pitää alkuun rauhassa katella ja jos uus tilanne tuntuu sekä meistä että kissasta hankalalle niin tämäkin vaihtoehto siis on olemassa..
 
Meillä myös on kaksi kissaa. Esikoisen syntyessä olimme huolissamme miten saadaan pidettyä kissa pois vauvan sängystä kun olimme joitakin kertoja löytäneet kissat nukkumasta pinniksesta samoin kuin vaunuista. Huoli oli kuitenkin turha. Kissat pitivät välimatkaa vauvaan. Ei he halunneet olla tekemisissä kummallisia ääniä pitävän nyytin kanssa. Hän oli kai pieniin lapsiin tottumattomille kissoille turhan outo tuttavuus. Ostimme kissaverkonkin pinnikseen mutta käyttämättä jäi. Nykyään kun poika on kohta 3v tulevat kyllä juttuun keskenään. Tosin kissat ei vieläkään saa nukkua pojan sängyssä, siitä pitää poika itse huolen huutamalla ne aina pois sängystään. :D

puppa 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Juuli-Luuli
Huomenta!

Täällä ollaan silmät ristissä, aamulla piti mennä labraan verikokeisiin ja meinasin nukkua ihan täysin onneni ohi. Nykyään en saa enää silmiä auki enkä luita ylös sängystä. Liekö sitten hemoglobiini vielä laskenut entisestään lisäraudasta huolimatta.

Meillä tuo kissa on ihan liian ihmisrakas ja hakeutuu lämpöön turhankin innokkaasti. Pyrkii myös kohta 7 v. tyttären pään viereen nukkumaan, mutta sieltä saa usein lähdöt. Joten meillä verkot taitavat tulla tarpeeseen. Vaikka erikoisia ääniä kissa säikkyykin.

Herkut ovat minullekin maistuneet, huomenna saan taas kuulla tuomion neuvolassa painonnoususta, viimeksi sitä oli 100g kolmelta viikolta, nyt ei varmasti niin pieneen jää. Loppuaikana onneksi liikkuminen lisääntyy, kun istumatyö loppuu. Eilen reippailin laattalaatikoiden kanssa, yllätyin ettei tullut supistuksen supistusta, kun auton perää tyhjensin. Yksi ilta lettutaikinan tekeminen oli liian rankkaa.

Hei, miten teillä muilla saunominen sujuu? Jaksatteko hyvin istua löylyissä ja onko veto pois saunan jälkeen? Minulla alkaa sekin ottamaan voimille, liekö sitten rentoudun riittävästi ja viimeisetkin kunnonrippeet sula hien mukana lauteille... :/

annales 34+2 (oiskohan noin)
 
Huomenta hellemasut :)

Hoitolaukkuna mulla on ollut aina marimekon olkalaukku, johon oon saanu kyllä kaiken sopimaan hyvin. Olkalaukku | Olkalaukut | Marimekko
Tuo on toki hintava, mutta "köyhällä ei ole vara ostaa halpaa". On nimittäin todella kestävä, ja oon voinu käyttää sit koululaukkunakin ilman vauvan tavaroita. Me saatiin esikoiselle ostettujen emmaljungan käytettyjen yhdistelmien mukana hoitolaukku, jota en oo käyttäny yhtään kertaa. En vaan oo osannu.

Saunominen on täälläkin jo aika tuskaa, tosin meidän saunakin on tosi huono! Pikkunen, sähkökiukaalla varustettu koppi, jossa yleensäkin happi loppuu hyvin pian. Mut mulla on vaavi vielä niin ylhäällä, että en todellakaan jaksa istua pitkään, ja veto on saunan jälkeen pois. Muutama viikko sitten saunottiin mun vanhempien mökillä rantasaunassa, ja siellä ei tehnyt yhtään heikkoa! Eli syy on varmaan tuossa meidän priima-saunassa :D

Mä aloitin äsken vauvan vaatteiden pesun, ja mulla pääsi nauru! On jo ihme, jos meidän muksu ehtii käyttää noita kaikkia vaatteita joskus päällään. Siis tuota vaatetta on ihan valtavasti, ja yhden ainoan bodyn olen siis kirpparilta ostanut :D Perintönä on siis meidän esikoisen (poika) ja siskonpojan vaatteet ja se lisäksi vielä meidän tytön ja siskon tyttöjen unisex-vaatteet. Lopputulos on se, että me hukutaan noihin vaatteisiin. Tosin, jos tämä uusin tulokas on samalainen pulauttelija kuin meidän esikoinen niin vaatetta todellakin tarvii. Esikoisella meni varmaan neljä vaatekertaa päivässä aina ihan litimäräksi...

Sellasta tällä kertaa, huomenna sitten neuvolakuulumisia varmaan jossain vaiheessa.
Mukavaa päivää masuilijat!

Ruususuu ja pikkunen 32+4
 
TanjaSii ja MiNi87 mulla siis nyt eka kerran rd todettu,edellisissä raskauksissa sokerirasituksen arvot oli loistavat.
Nyt narahdin siitä viimeisestä arvosta eli 2h jälkeisestä,ja se oli vielä reilusti ylikin 10.3
Eikä ne kaksi muutakaan arvoa olleet kauheen hyviä mut ei kuiteskaan ylittyneet.

Mullahan on sukurasitekin taustalla,isällä on 2tyypin,ja siskolla on 1 tyypin.
Entiä olisko tällä mun painonpudotuksella ollut nyt asiaa..kun mä oon saanut nyt painoa laskemaan! siihen et ei nouse ne sokrut enää niin...

paino nousi ihan hirveesti ekoilla neuvolakäynneillä,eka oli 85.2kg,sit tokalla käynnillä oli laskenut 83kg, 3.käynti 92.5kg 4.käynti 94.1kg 5.käynti 95.1kg 6.käynti 93.2 ja nyt viimenen oli se tayssin ultra 92.2,ja eilen kävin koto vaa alla oli 91.5kg..mut toi 85kg on niinkus se mun normi painoni...vaikka oonkin yrittänyt laskea sitä 80kg täs raskauksien välissä mut ei...ei laske junnaa paikallaan: /
Onneksi pituutta löytyy 172cm,etten ihan lyhyt nakki ole.

Huoh,siinä tulikin paino asiat selvitettyä..järkyttäviä lukuja!!!! joten älkää te 60kg huolehtiko;)

saunominen sujuu ihan hyvin,meil on vaan 1 viikossa sauna vuoro,ei oo omaa,mut nautin siellä olosta,ja viimeksi taisin olla kyl aika naatti kun tuli löylyteltyä.

poksumisiin 35+0,oi että kun tuo aika nyt vaan menisi..tai no viikot vierii kyl tosi nopeeta:)
 
UnetNäin viime yönä sitten unta, ensi viikon kokoarviosta (RV 36+3), ennusti unessa lääkäri, että LA vauva painaisi jo 7 kiloa, mutta ei se mitään! Katsellaan etiä päin kyllä se sieltä tulee! Eihän siinä, esikoisesta näin samantyylisen unen ennen arviota (nostelin siinä unessa vauvaa peräkontista pulkkaan kun ei se muualle mahtunut :D )ja kun menin arvioon 36+(4?) niin paino oli silloin jo 3340g..

Mä sitten keskellä yötä tunnustelin tuota vatsan asukkiani, kun tuntui pyllyt ja selät niin selvästi ja mietin et kyllä tuokin taitaa iso olla. Helpompi jotenkin henkisesti valmistautua jo siihen, että tulee "ison tuomio". Jos onkin iloinen yllätys, että saa vielä vähän aikaa kypsyä niin se on hienoa, mutta pessimisti ei pety..Multahan siis ei mahdu se yli 4kiloinen vauva tulemaan :/Synnytysasiat pyörii siis mielessä miltei kokoajan ja ahdistaa.

Sokerit, mä oon nyt vähän vähennellyt mittauksia, ovat olleet suht tasapainossa ja kun en ole herkutellut tai syömisiäni muutellut niin mittaan jokatoinen päivä nyt tarkemmin ja muuten otan jos oloja johonkin suuntaan. Jaksan syvästi ihmetellä, että miten nämä ovat näin hyvässä kunnossa olleet, kun esikoisesta oli jo insuliinit menneet jonkin aikaa.

mami2010 mittailet niitä RR tuloksia kotona, joskus ne neuvolassa vaan pysyy korkealla kun päässä muhii se ajatus "voi ei onpas ne korkeet" =)

Mini87 Tuetaan toisiamme, se helpottaa kovin, mulle ainakin tää palsta on tärkeä keino purkaa tunteita, niin sokereista kun muistakin jutuista. <3

Huisp Meilläkin 80km (suunnilleen) matkaa sairaalaan, mutta ei kyllä asuta saaristossa. Sullapas on extrem synnytys edessä! Tsemppiä siis kovin, että pystyt ja pääset sinne lähtemään hyvissä ajoin.
 
  • Tykkää
Reactions: MiNi87 ja Ruususuu
TanjaSii: meillä on sitten sama tilanne, yli 4 kg ei alateitse synny. Mulla on synnytystapa-arvio juhannuksen jälkeisellä viikolla edessä ja olen henkisesti valmistautunut sektiopäätökseen ja alan orientoitumaan siihen, että vauva on sylissä viiden viikon päästä. Ja siis oletettavasti minullakin on iso vauva tulossa, ainakin sf-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella ja komeasti. Esikoinen oli 4340g. Hieman vain mietityttää tuo synnytystapa-arvio ja siellä tehtävä päätös asiasta. Myös viimeksi kävin synnytystapa-arviossa ja silloin lantio magneettikuvattiin ja todettiin ahtaaksi, siltikin lääkärin päätös oli alatie ilman käynnistysyrityksiä, piti mahtua tulemaan. Tosin ultran painoarvio heitti aika reilusti todellisuudesta. Tyttö syntyi 41+ jotain ja oli tosiaan ihan reippaan kokoinen. Koko synnytys pysähtyikin ja sitten päädyttiin kiireelliseen sektioon ja sitä en tällä kertaa haluaisi kokea.
 

Yhteistyössä