Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Mua on eilisestä asti jomotellut päätä ja rr oli eilen ja tänään kotona luokkaa 170/107 :S mentiin sitten tänään KYSiin kontrolliin ja tulos tämä tramalin saannin jälkeen kun muut tropit ei särkyyn auttaneet, rr. laski sairaalassa ok.si ja testit olivat ok. (pastean tuolta facen puolen tekstin):

Jahas, 10km ennen kotia alkoi päänsärky taas. Ei pitkälle tramalilla pötkitty. PLÄÄH. saas nähdä. Vauvan kokoarvio oli tosi mieltä piristävästi välillä 3300-3800g, oli niin oudossa asennossa, että lääkäri ei saanut kunnon mittoja. Siirsivät myös perjantain kontrolliajan jonnekin ensi viikolle (kutsu tulee joskus). Paikat kiinni, kohdunkaulaa jäljellä 1.5cm. Jep. meikä tekee sumosamin maailmaan :) Lapsivedenmäärä on jatkunut vähentymistään, joten ensi viikolla sitten kartoitellaan käynnistysmahdollisuudet jos en sitä ennen jakaantunut ole.

ja siis nyt tätä saakelin päätä särkee taas aivan hemmetisti!!!

Tipetsu Sandra <3 Aivan ihana, sopii pienelle tytölle ja naiselle. Ihana! Niin on myös Elle, mun kaverin tyty on Elle, sekin on kaunis ja samaan sarjaan sopiva nimi, mutta Sandra lämmittää täällä, on harvinaisempi :)
 
Moikka! Tipetsu,minä kannatan Elle-nimeä.Noi kaksoisnimet ei taas kuulosta mun mielestä luontevilta.
Niin..kävin taas äitiyspolilla tänään -arvot oli hyvät.Pikku Dalia on nyt 3,3-kiloinen,aika pikkunen siis. :heart: Laskettu aika (virallinen 23.6.) tuli ja meni..mä arvasinkin että mulla menee yli l.a.:n! Vaikka ei se ole vielä kuin 2 päivää yli..Toivottavasti vaan ei menis käynnistykseen asti..vaikka ei kai sekään mikään katastrofi olisi.Ja jos se tehdään ballonkilla niin ei satukaan niin paljon kuin lääkkeellinen käynnistys,eiks niin? Ja muuten,onko täällä ketään,joka olisi saanut ekan lapsensa ilman epiduraalia? Oliko hirmuista? Mun äiti on synnyttänyt molemmat lapset ilman epiduraalia,mutta..ja ei kuulemma edes ollut kovin kauheaa (vaikka mun veli oli yli 5 kg!) Sisua löytyi! :O Kätilö kyl puhui siihen malliin että ei ensisynnyttäjät pärjää ilman,mutta kaipa se on naisestakin kiinni.Musta olis hienoa pärjätä ilman,kun epiduraali voi kuitenkin hidastaa synnytystä,ja sit täytyy laittaa oksitosiinia jne..eli synnytys vaikeutuu.Voihan se silti sutjakastikin mennä..Suuri kysymys,tuleeko vauvasta kesä- vai heinäkuun vauva! Olen ollut reipas,nyt on pikkuisen mekot + muut vaatteet omassa pikku vaatekaapissa,ne mahtui sinne just sopivasti..ja kaikki tarvikkeet on valmiina,jee! (Paitsi edelleenkin kestovaipat puuttuu! Mulla on vain muutama..kertiksiä ostin jo,ja korvikemaitoa..) =)
Onnea kaikille jo vauvan saaneille :wave:
MB & Dalia rv 40+2!
 
MB, mä oon synnyttänyt molemmat ilman epiduraalia. Esikoisesta ihan pelkällä ilokaasulla ja toisesta sain myös ton kohdunkaula puudutteen (en kyl tiedä kerkeskö alkaa vaikuttaa ku neiti synty melkein heti sen jälkeen ku se puudute oli saatu laitettua). Mä oon aina pelännyt enemmän niitä neuolja, tosin nyt aattelin et jos keritään laittamaan ni voisin spinaalia kokeilla. Saa sitten nähdä mitä synnytys tuo tullessaan.

Maijamehi ja katkarapu rv 37+5
 
Tipetsu: Elle on aivan ihana nimi! Joskin niin on myös Sandra, mutt kuten MB omaan korvaan nuo kaksiosaiset kuulostavat vähän hassulta joten itse varmaan valitsisin joko Elle tai Sandra. :)

MB: Meinaakohan ne että nykyajan äitien kipukynnys on alentunut kun eihän noita epiduraaleja ym. ole kuitenkaan suhteessa niin kauaa ollut? Kyllä se varmasti sattuu mutta on ne äidit kautta aikojen synnyttänyt ilman puudutuksia. Ehkä se nykyaikana on se juttu että kun tiedetään että helpotusta on niin sitä sitten käytetään. Ja miksi tietysti ei kun semmoinen kerta on olemassa. :) Mun mielestä oma äiti on minut ainankin synnyttänyt ilman puudutuksia, liekkö niitä edes ollut silloin :D Ja kolme kertaa senkin jälkeen on synnyttämässä käynyt eli ei hälle traumoja siitä jäänyt.

( . )
Toivon kovasti että ois tältä erää viimeinen yö osastolla takana. Paino alkanut tippua mikä on loistavaa kun sitä pelkästään viime viikon tiistaista lauantaihin tuli n. 4kg, eli melkein kilo per päivä. Turvotus teetti mutta nyt itsekin huomaa että pahin turvotus alkanut hävitä. Paineet pysyneet hyvänä lääkkeiden avulla edelleenkin.
Nyt siis niitä sappiarvoja edelleen odotellaan ja hulluks tulen kyllä täällä :D
Tänä aamuna ja eilen illasta/yöstä ollut aika paljon menkkamaista jomotusta alapäässä. Lienekkö sen takia näin taas synnytysunia koko yön. :p

Mies reppana oli toissa yönä nähnyt unta että synnytyn ja hän ei millään ehtinyt paikalle vaikka miten yritti. :D

Omena ja Pikku N 35+6
 
Hei vaan kaikille!
Täällä laskettu aika olisi huomenna, mutta vielä ei ole mitään merkkiä synnytyksestä. Varmaan se taas käynnistyy yks kaks yllättäen. Esikoisen odotusaikana ensimmäiset kipeät supistukset tuli vasta synnytyksen käynnistyttyä lapsivesien menolla. Nyt on tullut muutama vähän kipeämpi supistus silloin tällöin mutta ei mitään enempää. Kovasti täällä jo odotellaan vauvaa tulevaksi.
Minä en saanut esikoisen synnytyksessä epiduraalia, koska lääkäri oli silloin kiinni toisaalla. Olisin sen siis ottanut mutta mahdollisuutta ei ollut eikä myöhemmin enää ehtinyt kun en ehtinyt olla sairaalassa kuin pari tuntia. Kohdunkaulanpuudutteen sain, mutta se ei minulla juuri auttanut. Nyt olen miettinyt spinaalia, mutta vain jos tuntuu etten ilman pärjää. Tilanteen mukaan mennään.

puppa 39+6
 
zau !!

Ompa kiva lukea jo vauvan saaneiden kirjoituksia :heart: Mukavaa, jos tosiaan odotetaan
koko sakki ensin, ennenku siirrytään muualle kirjoittelemaan :) ettei tarvii sitten viimeisten
jäädä " yksin " ilman toisten tsemppiä. Se on kuitenkin ollut tärkeää varmasti meille kaikille.

BiiQ olo on tosiaan ku ysikymppisellä... et osuvammin ois voinu kuvailla.... On niiiiin ikävä
omaa kroppaa takasin.

Omppu pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että pääset vihdoi kotiin !! Samoin muut
sairaalassa olevat.

TanjaSii noi päänsäryt ovat kyllä ihan hirveitä, kun iskevät :/ Toivotaan, että sun paineet
ois laskemaan päin, ja että pikkuinen ois kääntyny oikeaan suuntaan !!

Onnea myös POKSUVILLE!! aina lähemmäksi käy määränpää ;)

ON:
Olin eilen Nla:ssa viimeistä ( !! ) kertaa näytillä. Maha oli hieman laskenut alaspäin, syd. äänet ok.
Mulla oli ollut todella kovia supistuksia tuossa jussin aikaan, joten terkka pisti mut samantien
lääkäriin ultrattavaks. Onneks vettä oli normimäärä, kohd.kaulaa vaivaiset 0,5 cm, pehmeä.
Sais nyt vielä vajaan viikon pysyä sisällä, koska silloin on tuo sektio aika..
Kokoarvio oli 2700-2800g.
Todella pikkuinen sieltä on tulossa.. mutta kuulemma riittävä paino, sanoi lekuri. Mulla oli aivan järkky pahoinvointi/oksentelu ihan näille loppumetreille asti, joten oiskohan osasyy tohon painoon..paitsi
vauva otta sen minkä tarvitsee, lohdutteli lääkäri..
Mutta kylläpä oli kovakourainen tohtori, en meinannut päästä tutkimuspöydältä ylös, kun sattui aivan sikana.
Olin loppu päivän aivan kuollut.

Päiväruokana vetäisin mansikoita, mikään muu ei mennyt alas.

Toivottavasti muilla sentään ois vähän valoisampaa :) Sorry tää valivali..

- safir 37+2 -
 
Huomenta! Täälläkin ensimmäinen yö kunnon supistuksilla takana. Tosin, olen molempien aikasempien lasten kanssa saanut viettä n. 20 yötä (!!) kolmen minuutin välein tulevilla kovilla supistuksilla, joten en usko kuitenkaan että vielä ollan menossa synnyttämään (toivon vaan).

Tsemppiä uuteen päivään kaikille, ei tarvitse ainakaan kiroa hellettä ;)

Trean2012 (37+3)
 
  • Tykkää
Reactions: onona
Tanjasii olipas huikeat lukemat verenpaineissa... toivottavasti olo jo parempi. Jaksuja!

Omena toivottavasti pääset kotio jo tänään! :) mutta hyvähän tuo on että seurailevat tilannetta.

mahan laskeutuminen mieskin illalla tuumaili kun tulin suihkusta että ompas sun maha laskeentunu ihan parin päivän sisällä...

leipomispäivää vietellään lasten kanssa täälä.
joten kait sitä on könköiltävä keittiöön päin :p

onona ja nelonen 36+ 0 POKS!!!!
 
Juuh huomenta vaan. Tai oon mä nyt heränny tossa ennen kymmentä mutta.. :D

Koko yön oon nähny kaikenlaista synnytysunista muuten vaan aiheeseen liittyvää. Esim. yksi uni oli sellainen, että meillä oli kuukauden ikäinen poika joka oli kooltaan kuin 4-vuotias. Eli puhui jne. kuten 4-vuotiaat ja olin samaan aikaan viimeisilläni raskaana. Kukkuu.. Liekö syynä näihin uniin sitten se, kun vaavi mylläsi koko eilisen päivän melkein yhteen soittoon, ei paljoa kyllä nukkunut. Sitten vielä menin crosstrainerilla 20 minuuttia ja illasta olinkin aika puhki, hyvä jos sohvalta pääsin lyllertämään itteni ylös.

Tänään alkoikin viikko 36. Hassua miten ajattelin että mitä vaan voi tapahtua viikon 30 jälkeen ja kohta niitä on jo 40 :D

Tipetsu Molemmat nättejä nimiä, eli musta ei sen suhteen ole apua. Mutta Elle on helpompi lausua. Joillakin ei välttämättä "ree" taivu.. mutta mitäpä senkään on väliä =)
 
Onnea PTT:lle, Katille ja ällille vauvan saannin johdosta! :):flower:

Omenalle peukkuja, että pääsisit kotiin!

Meillä poju syö ja nukkuu edelleen pääsääntöisesti. Viime yönä nukkui n. 7h pätkän jo! :O olipa aika luksusta äidille :) meillä mies osallistuu ihanan paljon vauvan hoitoon :) Eilen nimittäin pääsin jo agilitytreeneihin koirien kanssa :)

Pääsin tuossa viime viikolla jo kokemaan rintatulehduksen ja vauvan hoitaminen 39-asteen kuumeessa ei oo hirveän kivaa, onneksi mies teki kaiken muun kuin imetyksen :)

Jebbis ja mini 13vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Safir2012 ja Maanu
Neuvolakuulumisia RV 36+0:

Paino: 1 kg alle viikossa, vissiin juhannuksen ruokavalio vähän nostanut... :D
Turvotus: +/-
RR: 114/78
Pissa: Puhdas
HB: 130
SF: 30, sama kuin 2 viikkoa sitten, TH sanoi että taitaa vauva olla hiukan laskeutunut
Lapsivesi: N
Tarjonta: RT
Syke: 130
Liikkeet: ++

Muuten vointi väsynyt. En ole oikein saanut nukuttua, juhannuksen valvomiset tuntuu edelleen enkä meinaa saada rytmiä käännettyä. Yöllä kolottaa selkää, supistaa, mikään asento ei ole hyvä ja tulee heti paha olo. Päätä särkee kovasti, panadol ei auta. TH sanoi, että voin ihan hyvin ottaa buranan että saisin säryn katkaistua ja nukuttua. Onneksi olen kotona niin voin nukkua silloin kun nukuttaa, olen vaan tosi huono ottamaan päiväunia. Menee sydämen rytmit aina sekaisin jos yritän nukkua päivällä.

Tipetsu: Minä myös kannatan tuota Elle Lahja Johanna-nimeä, kaunis nimi. =)

Tsemppiä kaikille olojenne kanssa! =)

MiNi87 ja Hippu 36+0 POKS POKS POKS!! :heart:
 
Hellou mammat!

Maijamehi: tekemättömät hommat painaa täälläkin, mutta asia kerrallaan mennään ja riittävillä tauoilla :). Mulla kirjahylly odottaa siivoamistaan, siihen hommaan pitäisi tarttua kohta. Mutta ehkä sen kerkeää.

Synnytysunia on nähty täälläkin, viime yönä olin unessani työkaverin kanssa yrityskäynnillä ja sieltä piti lähteä synnärille kolmosia ulos punkeamaan... Eilenhän alkoi kolmas viikko äippälomaa, joten voisi luulla että työkuviot ovat jo mielestä pois painuneet, mutta jännästi sain nekin synnyttämiseen yhdistettyä.

Turvotus on pysynyt maltillisena eli olemattomana, siitä olen kyllä iloinen. Mutta kokonainen nukuttu yö olisi ihana... Tänä aamuna mies varmisti aamu-unettomuuden jättämällä herätyksen päälle, joten uni ei seitsemää pidemmälle jatkunut minulla. Kertaalleen meinasin kyllä jo sohvalle kellahtaa, mutta en sitten joutanut, kun meidän vieraatkin heräsivät.

Remppa etenee, seinät saavat laattaa pintaan ja perjantaina lähdetään tekemään loput tarvittavat hankinnat, jeah! Kohta meillä on uusi wc ja suihku ja päästään purkamaan eteisen vanhaa ja kulahtanutta veskiä pois.

Joku, nyt kangaskauppaan ja hämmentämään ihmisiä tuonne kylillle tämän valtavan kummin kanssa. Mukavaa päivän jatkoa kaikille ja jaksamista osastolla oleville!
 
Jebbis oon niin kade, että pääsit jo koiratreeneihinkin !! Sitä mäkin odottelen, että pääsis noitten kahden kanssa taas piiiiiiitkän tauon jälkeen kentälle :heart:
Antoisaa treenaamista teille!! Koiruudet olivat varmaan ihan onnesta soikeena, kun pääsit lähtemään heidän kanssa :)
Ja kiva kuulla, että mies on ottanut asiakseen hoitaa vauvaa oikein kunnolla !! aivan mahtavaa !!
Siitä rintatulehduksesta, pystyitkö imettämään kivuista huolimatta ?? kuulostaa ihan kamalalta.

annales, mukava, että remppa etenee !! meillä on VIELÄKIN tuo terassin laatoitus kesken :(...Nuo vesisateet ovat sotkeneet entisestään jo hidasta työntekoa...prkle..ei mee nappiin taas vaihteeksi..

- Safir-
 
Heippa hei (pitkästä aikaa)

ja ensimmäiseksi LÄMPIMÄT onnittelut kaikille vauvan saaneille!! Niin ne alkaa vaan olemaan melkein päivittäisiä täälläkin nuo vauvauutiset, mahtavaa! Ja muutaman päivän päästä onkin jo HEINÄkuu :)) Aika huikeeta! Minusta on kans ihana lukea teidän vauvan saaneiden kuulumisia täältä kautta, eli mahtava jos jaksatte edes suunnilleen pysyä mukana!

Tsemppiä myös kaikille remppaajille.. kuulostaa kyllä aika stressaavalta!

Synnytysunet on ihan tuttuja, tosin ei nyt pitkään aikaan eikä tässä raskaudessa paljon muutenkaan. Aikasemmissa raskauksissa senkin edestä! Jotenki muutenki synnytys tuntuu vielä niin kaukaiselta asialta.. niinku koko vauvan saanti. Ehkä sen vuoksi en oo tännekään saanu vähään aikaan kirjoteltua. Jotenki raskaus menee ihan huomaamatta tällä hetkellä.. Tietenki lukuunottamatta pieniä kolotuksia, kiristyksiä yms. Ja aikaimoista väsymystä. On niin ihana vaan nauttia olosta, kun koko perhe on lomalla ja saadaan viettää aikaa yhdessä. Ehkä mä sit osaan asennoitua paremmin vauvan syntymään ku mies palaa töihin, ja jonkulainen "arki" palaa. Vaikka lapset ei hoitoon vielä menekään. Mä kun luulen, että tämä menee vähintään sinne laskettuun aikaan (28.7.) asti, hyvin luultavasti pari viikkoa ylikin!

Omenalle hurjasti tsemppiä. Toivottavasti pääset välillä kotiinki, kotona on niin paljon mukavampi (ainaki mulla) levähtää. Toki hyvä, että siellä on koko ajan tarkan valvonnan alla ja hyvässä hoidossa. TanjaSii, kuulostaa kyllä kans aika hurjalta noi sun paineet! Toivottavasti kaikki menis nyt kuitenki hyvin, tsemppiä!

Jaksamisia kaikille masuille ja vauvoille :)

Ruususuu 35+3
 
Viikon päästä pääsis sinne kokoarvioon, vasta. Olisin halunnut heti tällä viikolla jo sinne=) No kai sitä sitten vielä kerkiää silloin ens viikollakin..

Jotain edistystä hankinnoissa, meinaan ostin vauvalle paketin vaippoja sekä itselleni ostin paketin yösiteitä (tarvis kyllä ostaa muutama paketti vielä varoiks lisää ku ei tiedä kuinka kauan tällä kertaa jälkivuoto kestää). Niin ja vauvalle tuli ostettua kotiintulo housut (bodyn oon ostanut aikapäiviä sitten).

Torstaina sitten oliskin neuvola, joten sitä odotellessa...
 
Täälä jännittäminen vaan jatkuu :) mua kutkuttaa ja pelottaa vuoron perään. Äsken googlettelin sektio kokemuksia (ei sais) mutta onneksi suurinosa oli positiivisia. Oon itse koittanut ajatella et pääasia jos hengissä selviän ja koitan asennoitua mahdollisimman suuriin kipuihin ym niin ei pääse ainakaan sitten pettyyn. Ja yllättyy tietenkin positiivisesti jos kaikkia niitä pahoja ei tapahdukkaan.

Mietityttää vaan se et kunpa tää vauva ei joutuis kans teho-hoitoon kun esikoinen oli sielä 4pvää sokereiden takia,mulla ei ole diabetesta tms..varmaan oma karkin syönti vaikutti tohon ja nyt oon koittanu olla järkevämpi,mut pahalta tuntuu jos sinne joutuu. No viime synnytyksenkin jälkeen pyörätuolilla kävin katsomassa vierestä kun vauvaa hoidettiin koska olin niin huonossa kunnossa,ja se oli siis alatie synnytys.

Tuntuu et puhun tässä ihan puuta heinää :D vauvan vaatteet silitetty ja pesty ja nyt viikonloppuna sit asunto loppu puunaukseen ja sänky kasataan. Jotain järkevää pitää koittaa saada aikaseks viä,tuntuu et istun vaan ja kelaan tulevaa..
 
Hengissä ollaan =) Aamupäivällä laukesi päänsärky ja samalla verenpaineet palautui normaaliksi=mulla kiputila nostaa siis älyttömästi näköjään. Yöllä oksentelin pari kertaa kun koski niin älyttömästi ja vielä aamullakin happoja kertaaleen ökäsin. Nukuttua ei kyllä tullut, mutta jospa ensi yönä sitten.

brooke meillä menee just ristiin, mä taas TOIVON pääseväni alatie hommiin, kun en sille sektiolle lämmennyt yhtään esikoisesta :D Tosin, mulla alkaa oma toivo olemaan mennyttä kun pelottaa, että josko toi 3800g osuikin kohdalleen kokoarviossa, niin noinkohan enää ensi viikolla mahtuu tulemaan jos alkavat käynnistää.
Saisi pikkuinen käynnistyä nyt vaan omia aikojaan täällä kotona ollessa

jebbiksen vauva-arki kuulostaa hyvälle <3 Onneksi rintatulehdus helpotti :) ja sun miehes auttoi

safirMä aina ihmettelen mistä noita kovakouraisi tohtoreita löytyy, mulla kun aina koittaneet paikat niin että oon ihan ihmeissäni ollut "kun ei tunnu miltään" xD
 
Kyllä on odottavan aika pitkä ei voi muuta sanoa. Äsken kätilö jo soitteli labraan mutta ei oo mun tulokset tullu. Pitäis tänään kuitenkin selvitä.
Ärsyttää tämmöinen odottelu, mieluummin ottais vastaan vaikka ne huonot uutiset kun oottelis koko päivän. Sattu vielä tälle illalle tänne just tuo kätilö josta en niin välitä niin alkaa jo käydä mielessä karata koko sairaalasta. :D

Omena ja Pikku N 35+6
 
Mä olin tänään äitiyspolilla ja sain itse päättää käynnistetäänkö synnytys vai ei.. ja mä jänistin! Eli en halunnut käynnistystä :D ja nyt jo pohdin kuinkahan pitkäksi tämä odotus menee ja tuleekohan kaduttua mun "nynneilyä" :).

SiinaS 38+0 (poks)
 
Tipetsu, mä kannatan Elle Lahja Johannaa :) Sandrakin on kiva nimi, mutta jotenkin tuo kolahti!

SiinaS, saako udella miksi olisi käynnistetty? On siitä varmaan ollut puhetta, mutta en nyt muista..

MB:lla ja U2:lla on jännät paikat, tsemppiä teille :heart: Ja Tanjalle myös :heart: Ja kaikille osastolla kärvistelijöille! Miten ihmeessä ne Omenan tulokset voi kestää noin kauan??!!

Jebbis, ihanaa kuulla että pääsit treenaamaan!! Pystyitkö jo ihan kunnolla juoksemaan? En nyt muista, tuliko sulle tikkejä synnytyksestä? Itse olin tänäänkin aamusta treenaamassa ja torstaina olisi vikat ohjatut ennen kesätaukoa. Eipä tuo aksa aiheuta mulla yhtään mitään ns. tuntemuksia, plaah. Meinasin kisoihinkin lähteä eilen, mutta tulin sitten "järkiini" :D. Kisoissa tulee kuitenkin reviteltyä enempi, eikä muista masua. Lisäksi tossa edellisviikolla kaaduin treenatessa kun koira juoksi jalkoihin, sain onneksi kädet vastaan niin ei sattunut :).

Jotenkin niin hermostunut olo, vaikka yrittää olla kärsivällinen.. Jotenkin tuota mahaakin kyttää ja se tuntuu kun ois kutistunut?? :O Minusta ei oo kasvanut yhtään nyt vähään aikaan. Liikelaskentaakin piti juhannuksena yhtenä päivänä tehdä pariin otteeseen. Kaipa se hermoilu kuuluu tähän? Huomenna onneksi neuvola.

38+6
 
Maanu: En ole itseasiassa kirjoittanut tänne mitään miksi oltais käynnistetty, mutta vauvalla on toinen munuaisallas laajentunut ja sitä on seurailtu useamman viikon. Viime viikolla oli puhetta mahdollisen hoidon aloittamisesta (en tiedä mitä se hoito oikein olisi), mutta nyt todettiin ettei se vaadi käynnistystä. Mutta sitten lapsivettä on nyt vähän ja kädet puutuu, niin sain tosiaan itse sanoa haluanko käynnistyksen. Antakoon kasvaa vielä, kokoarviokin oli "vain" 3200g. Kyllä mää pärjään.
 
Maanu: Itseasiassa laajentunut munuaisallas vaihtelee puolelta toiselle (?), ja kun ei siitä välttämättä lapselle mitään haittaa ole (näyttäisi munuaiset toimivan noinkin) niin en osaa olla paniikissa. Enkä kyllä murehdi muutenkaan, koska murehtii sitten vasta, jos jotain murehdittavaa on.

muoks: Niin ja uusi kontrolli on taas viikon päästä.
 
Onnea hirmuisesti vauvoistanne Tipetsu, JA82, PTT, Kati-81 ja älli-79! Ihanaa, kun tänne jo tulvii vauvauutisia!

Ja hurjasti tsemppiä sitä tarvitseville <3

Penni3: Juu, minähän se mietin Saloa vaihtoehdoksi, ja siihen olen myös nyt päätymässä. Torstaina seuraava neuvola, jolloin ajattelin siellä siitä jutella. Ja sitten josko seuraavana torstaina menisi tutustumaan Saloon. :) Kuulin meinaan, että Tyksiin on tulossa heinäkuun aikana n. 400 synnytystä, ja tosiaan se yksi vuodeosasto syksyyn asti remontissa. Eli tod. näk. käytäväpaikkoja on runsaasti tarjolla. :/

(.) Mulle tapahtui eilen joku ihme herääminen, että synnytyshän voi tosissaan alkaa milloin vaan! Tähän asti jotenkin tuudittautunut, että siihen on vaikka kuinka vielä aikaa, ehkä sen takia ettei turhaa stressailisi. Nyt se stressailu sitten alkoikin. Niin paljon on jo valmiina, mutta silti tuntuu, että niin paljon olis vielä tekemistäkin. Huoh.

-A & Pikku-A 36+1
 

Yhteistyössä