Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

Moikka pitkästä aikaa! :)

Mulla maha on alkanut pömpöttään, mutta kyllä sen saa peittoon aika helposti vielä.. :) Olen oman mukavuuden takia alkanut käyttään raskausfarkkuja, vaikka normaalitkin vaatteet vielä sopisi. :)

Onko kenelläkään meinannut lähteä tajua? Olin viikko sitten Ikeassa ja oli tullut huonosti syötyä ja juotua sinä aamuna.. Yhtäkkiä mulle tuli törkeen kuuma ja riisuin kaikki ylimääräiset vaatteet päältäni ja hiki vain valui. Sitten aloin nojaileen niihin kaiteisiin, kun ei meinannut jaksaa seistä enää.. Ja yhtäkkiä silmissä sumeni ja korvissa alkoi kohista ja oli pakko olla kyykyssä.. Mahaankin sattui sillä hetkellä..

Oli hieman pelottavaa.. tuon jälkeen ei oo kyllä ollut mitään kipuja eikä muutenkaan, mutta pelotti sillä hetkellä, että jos pienelle on sattunut jotain.. Mutta nyt olo on tosiaan ollut oikein hyvä kaikin puolin, että josko se oli vain nestehukkaa tai verenpainetta tai muuta... :)

Ultran jälkeen oon uskaltautunut tekemään pikkuhiljaa ekoja hankintoja, kuten pinnasängyn, sitterin ja hoitopöydän.. Rattaat ostan varmaan veljeltäni ja hänen vaimoltaan ja turvakaukaloa pitäisi vielä katsella :)


Jebbis ja mini 16 + 5
 
Sunnuntai huomenet!

Täällä ollaan töihin lähdössä ja pikasesti aattelin kirjottaa muutaman sanan merkiksi itselle, että luettu ollaan. Tänne tulee tekstiä niin kovaa vauhtia ettei perässä meinaa pysyä. Luettu siis ollaan, mutta mitä siitä muistaa, onkin sitten eri juttu :D

Maanantaina oli neuvola, jossa kaikki oli hyvin. Laskettua-aikaa ei neuvolatäti nyt vielä sitten muuttanutkaan, vaan hän laskee sen vanhan mukaan edelleen. En nyt kuiten päivitä vielä tuota aikaa etusivulle, katsotaan miten jatkossa laskevat rakenneultrien jälkeen. Sokerirasituksessakin kävin torstaina ja samalla otettiin kilpirauhaskokeet ja pvk. Niiden tuloksia pitää tiistaihin vartoilla, kun neuvolatäti on vasta silloin paikalla seuraavan kerran.

Hiivasta on ollut juttua. Itsellä taipumusta kanssa moiseen aina kuurien ja raskauksien aikana. Aloin kuitenkin neuvolatädin kehotuksesta syömään gefilus-kapseleita tämän raskauden alussa, kun ensimmäinen hiiva taas ilmoitteli itsestään ja ihme kyllä, pois on vaiva pysynyt.

Pitää jatkaa paremmalla ajalla illalla tai huomenissa, työt kutsuu tekijäänsä.

PikkuEmma ja pikkunen 13+6
 
Jebbis, mulla on ollu tollaisia et meinaa lähteä taju ni joka raskaudessa. Tässä raskaudessa se sai mun tekemään testin, ku kolme kertaa tuli sellainen olo et taju lähtee. Niitä tuntuu mulle tulevan aikaajoin, eikä mulla oo tetoakaan mistä johtuu, ku usein oon kuitenkin syönyt ihan hyvin, epäilen omalla kohdalla et vois johtua siitä että verenpaineet laskee syystä tai toisesta. Pirumainen vaiva, voimia sen kanssa.

Omaan napaan ei uutta, kovasti odottelen että koska nää mun makkarat muuttuis nätiks vauvamahaks, mut sitä saan kai odottaa vielä pitkän tovin

Maijamehi ja katkarapu rv 14+3
 
Heikotusta minulla tulee jos edellisestä syömisestä on liian kauan aikaa. Jalat ei ole lähteneet alta mutta tulee semmoinen heikotuksen tunne ja jalat tuntuvat huterilta. Siksi olen pyrkinyt syömään tasaisesti n. kolmen tunnin välein. Jotain pieniä välipaloja syön aina lämpimien ruokien välissä.

Omaan oloon ei kuulu mitään uutta. Kunnon liikkeitä odotellaan kovasti. Seuraavaan neuvolaankin on vielä pari viikkoa aikaa.
Kohtu tuntuu varsinkin aamuisin selällään maaten selkeästi. Herään monesti yöllä siihen, että makaan selälläni ja tunnustelen kädellä mahaa. :D Jollain tavalla se raskaus siis uniinkin tulee vaikka en muista mitään raskaus-unia nähneeni.

puppa 16+4
 
Maijamehi mulla sama homma et tuntuu välillä et kohta lähtee taju. Tässä alkuraskaudessa olin kaupassa ja yks kaks tuli huono olo ja tuntu m,ustenevan silmissä..kiireellä lähdin töihin päin kun sinne piti olla menossa kokoajan mutta olinkin lähtenyt ihan muualle kävelemään. Hetken päästä hoksasin et mitäs mä täälä teen :/ säikähdin tota niin et menin minne sattuu... :(

Pintailuja meillä pikkunen on alottanut ns. pintailun :) huom! mun oma sana tälle jutulle!hih!
eli aamulla heräsin niin hoksasin et kohtu oli ihan toisella puolella ja kovana ja kun koski niin aristi...joka raskaudessa ollut sama ni en hätkähtäny et mikä juttu :) liikkeitä siis odotellessa <3

töissä on suhtauduttu ihanasti uuteen tulokkaaseen. :)

vauvoja kavereille ja tutuille on syntynyt jo tälle vuodelle ainakin neljä ja kaikki tyttöjä :) eli meille tulee sitten poika <3 mun olot vaan vahvistuu!!! ja aiotaan todellakin kysyä sukupuoli rakenneultrassa.
Mä oon liian utelias odoottaakseni heinäkuulle :whistle:

reissu me lähdetään matkalle parin vkon päästä. Ollaan 2 vkoa reissussa ja toivottavasti tullaa hyvin levänneinä ja ruskettuneina kotiin :)

nyt aamupalaa perheelle...

sunnuntainjatkoja!

Onona ja nelonen 12+5
 
Niin joo ja siis teidostan mistä mulla kans johtuu nuo "tajunnan katkokset" .... verenpaineet heittää tai sit just toi syöminen et ei oo syöny kunnolla... muutenkin tuo alkuraskaus meni huonosti syöden...mikään ei oikein maistunut..
 
Heikotusta ont äälläkin havaittaivssa. Olemme nyt muuton ja tulevan kämpän remontin takia kierrelleet paljon kaupoissa. Yhtäkkiä kun kauan seisoo paikoillaan esim. kassan jonossa tai katselemassa jotain niin silmissä sumenee. kertaalleen olenkin pyörtynyt, tällöin mies sai minut onneksi kiinni.
Jo ennen raskautta ja etenkin nuorempana kärsin huimauksesta matalien verenpaineiden ja anemian takia. Nyt tätä vaikaa ei ole moneen vuoteen ollut. Mulla on 25.1 sisätautilääkäri naistenklinikalla oman astman takia, täytyy häneltä kysellä tästä heikotuksesta. Neuvolalääkräiltä en tajunnut asiasta kysyä.
Kiva kuulla että en ole ainut, jotenkin kuvittelin että se johtuu omasta "heikkoudest", lääkityksistä tai jostain. Mutta taitaa sekin olla aika yleinen vaiva raskaana olevalle naiselle.
Jaksamisia kaikille heikotuksen kanssa. Itse en ole keksinyt mitään, mikä helpottaisi oloa. Useasti syöminen ei mielestäni auta.

Tyttönen 87 + salamatkustaja 14+5
 
Heippa vaan! :wave:

Vähän kuulumisia täältä ja tervetuloa uusille!! Meitähän alkaa olla aikamoinen pino jo. :)

Täällä mennään jo 13+5 viikkoja ja ens viikolla taas poksutaan. :)
Pitää kohta tilata jo aika sinne rakenneultraankin, hui! Äkkiä tää aika menee.
Ja niin.. Sokerirasituksessa oli sillon arvot koholla niin nyt tuomio olikin sitten raskausdiabetes. :stick:
Nyt sitten ei syödäkään enää mitä mieleen tulee ja mittaillaan sokereita...
Ainakin tän aamuset luvut oli ihan normaaleja.
Et josko hoituis ihan tuolla ruokavalion korvaamisella ni ei tarvis mitään insuliineja alkaa pistelemään..
Alamasu on jo aikalailla pullahtanut, kunhan alkais näyttää kunnon vauvamasulta ni vois vaihtaa kaavut normipaitoihin. :D
Töissä oon jo käyttäny pari viikkoa mammahousuja ni ei ahista. Varmaan pitää kohta arkioloissakin niihin vaihtaa.
Mut eipä tänne kummempia, masua kasvatellessa. :heart:

Johanna26 & Patu 13+5
 
U2
Heipsan!

Supisteluista Kyllä ne ovat ns. normaaleita tässä vaiheessa raskautta, jos tosiaan pysyvät kivuttomina. Lääkäri ja kätilö/th sanoivat molemmat, että kohtu kasvaa nyt niin kovaa vauhtia, että aiheuttaa kivuttomia supisteluja. Eli itse otan ainakin rennosti näiden kanssa, kun kerran eivät tee kipeää. Silloin tällöin olen siis havainnut selvän supistuksen.

Huimaus siitäkin kärsin, matala verenpaine ja alhainen hemoglobiini aiheuttavat sitä aina välillä. En onneksi ole kertaakaan pyörtynyt...

Ihanaa, kirpeätä pakkaspäivää Hellemasuille :heart:

U2&Köpiel 16+5
 
Täälläkin on ollut huimaista hieman jos ei ole muistanut tai kerennyt syödä tarpeeksi. Esim. työharjoittelussa alkuunsa oli välistä tosi huippaava olo kun ei kerennyt syödä tarpeeksi usein ja nälkä yllätti. Sitten joutui odottamaan monta tuntia ruokataukoon ja olo oli aivan kamala. Nyt olen ottanut töihin suolakeksejä ym. naposteltavaa jotta se ruokatauko ei tuntuisi niin kaukaiselta ajatukselta. Muutoin ei ole onneksi huimannut enkä ole koskaan pyörtynyt.

Supistuksista: Mistä tuollaisen kivuttoman supistuksen tunnistaa? Odotan siis esikoista enkä ollut koskaan kuullutkaan tällaisista (joskin musta tuntuu että on hirveästi asioita joista en oo koskaan kuullutkaan :D )

(.) Tänne ei ihmeempiä. Vatsa se vaan pömpöttää ja nälkä ja väsymys on pysyneet vakiona. Tai noh, ehkä se väsymys on hieman alkanut hellittää mutta kyllä viime yönä silti 13h yöunet maistui. Seuraavaa neuvolaa pitänee alkaa varailla ensi viikolla. 7 vkoahan siihen jääkin väliä ensimmäiseen kertaan.
Nyt muuten on alkanut tuntua että viikot on alkaneet mennä paljon nopeammin. Alkuun sitä laski päiviä ja raskausviikkoja koko ajan ja tuntui ettei aika kulu mihinkään. Nyt musta on tuntunut parin viikon ajan että mihin tää aika oikein menee? :D Ehkä se on kun ei tartte enää niin stressata vaan voi alkaa nauttia olostaan ja mahastaan.

Omena ja Napoleon 12+4
 
mahan näkymisestä mulla ainakin on jo iso..siis omaan muutenkin isohkon mahan jo ennen raskautta,ja nyt tää raskaus vaan on kasvattanut entisestään:D
otan kuvan vaikka tnä,ja jos saan sen tänne linkitettyä:whistle:
heikotuksesta ei ole ollut minkäänlaista.
supisteluista ei ole niitäkään ollut,eikä edellisissäkään raskauksissa,,mutta tosiaan mahdollisia harjotussuppareita voi olla.juurikin kohdun kasvamisen takia.
johanna 26 voih,toivotaan että saat sokerit pysymään aisoissa pelkällä syömisellä,ettei joudu pistoksiin...

Itse pelkän jo niin tulevaa sokerikoetta,tai en niinkään koetta,vaan tuloksia..mulla ei ole siis ees vielä aikaakaan varattuna.

liikkeistä vielä ei ole vahvistuneet,mutta eilen taisin ekaa kertaa tuntea kuplimista,kun melki makuu asennossa telkkaa katsoin.
Eli kunnon liikkeitä odotellessa...doppleri on kyllä oiva väline!!

Oikein kirpakan aurinkoista sunnuntaita!!! PTT 14+4
 
Moikat!


Täällä ollu puhetta masun kasvusta. Täällä pompsahti näkyviin ehkä rv 12. Tai näin olen sen itse kokenut kun turvotus mielestäni häipyi tuolloin ja silti jäi pömppis :)
Kyllä kai sitä turvotusta voi silti olla toisinaan mutta tuo masu kyllä on aamuisinkin tuossa eli kai se on jo vauvamasu! Voisin laitella kuvan iltasella ;)

Huimauksesta
Mua ei onneks ole huimannut kun ihan alun ällötysten kanssa. Tai kun kaikki ruoka ällötti,niin tokihan sitten tyhjällä mahalla tuli kylmä hiki ja oli pakko sitten jotain syödä. Nyt kyllä ollu semmosta että kun kumartuu jotain nostamaan lattialta tai kun kengät nauhat sitoo ja nousee ylös,voi hieman tuntua silmissä. Verenpaine oli viikko sitten neuvolassa 129/79..


Hankinnoista En ole vielä hankkinut vauvalle mitään. Jotkut tesitä on tainnut hommailla jotain jo.
Pinnis on mummoni luona,tätini sen toi. Siihen pitäs patja hankkia. Sitä ei tosin ihan heti tänne voi tuoda (miehen punttipenkki on makkarissa. Sit kun se lähtee,voi vauvan kamat tuoda tänne) ja eikä sitä taida tarvita kun sitten joskus. Mites,tuleeko teille ehdottomasti hoitopöytä? Itse olen ollut sen hankkimisen kannalla tähän saakka,mutta eilen luin jotain keskustelua jossa oli puhetta vauvan tarvikkeista,niin moni mamma oli tullut siihen tulokseen,että ensin hoitopöydällä vaipat vaihtuu,mutta pian se jää ja sitten vaihdellaan sohvalla ja sängyllä jne. Että ehkä vain hoitoalusta pesukoneen päälle. Vauvan vaatteille on lipasto olemassa. Meillä kun tilaa niin rajallisesti..Tänään mennää asuntoesittelyyn,mutta hittojakos sinnekään kun rahaa ei olla pankista ruinattu..


Meinasittekos äippäpakkkauksen laatikkoon hankkia ne reuna-hommelit? Siis se kangas joka peittaa laatikon reunat jne. Tajusitte varmaan..? Eilen joltain sivustolta bongasin semmosen,oli joku 18e..
Ihania härpäkkeitä on kyllä vauvalle! Ihania kuvioituja harsoja,erilaisia tutteja,pulloja ja vaatteet! :) Mut sitteri,kaukalo jne. hankitalistalla. Katsiiko niitä oikeesti alkaa hankkia jo nyt..? Ei sit tarvi rahaa kamalia määriä laittaa yhdellä kertaa.. Mies pitää ihan hulluna,jos alan jotain jo katella.


Sitten asumisesta:
Onko joillakuilla asuntolainaa,miten äippärahalla lyhennykset onnistuu? Pitääkö pankkiin kertoa alkavasta äitiyslomasta jos kuitenkin vakituinen työsoppari olemassa? Miehellä ei kylläkään ole just tällä hetkellä töitä,tosin tienaa silti enemmän kuussa kun mä..



Tipetsu 16+1
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:

Lueskelen melkein päivittäin teidän kuulumisia, mutta olen niin huono itse kirjoittamaan.

Ihania ultra kuulumisia on sadellut, onnea kaikille niitä saaneille :heart:

Ja ikäviä uutisia saaneille :hug:

Niin ja mistäs nyt on ollut puhetta ...

Tarvikkeet: Varasto on täynnä kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta :D hankittava on sitten kun sen aika on: kestovaipat, kantoliina, tutit ja pullot sekä joitain vaateihanuuksia. Jos vaan sukupuolen saa selville ennen kuin pakkauksen haun aika tulee niin poika tapauksessa otetaan paketti, mutta jos tyttö/ ei selviä sukupuoli niin sitten ei oteta. Kaksi pakettia kun varastosta jo löytyy.

Morning Butterfly kyseli kestovaipoista, mä kans puhun noiden sisä vaippojen ja kuoren (meillä villahousut) puolesta pienelle. Isommalle vauvalle sitten täyttövaipat/ aio vaipat. Aiot on kyllä kalliita, ettei sitten enää rahallista hyötyä niistä saa, mutta luontoa säästää kyllä.

Mahan kasvu: Joo kasvanut on, mutta ihan se on vaan turvotusta :D

Johanna26 raskausdiabetes täälläkin :headwall: en ole käynyt edes rasituksessa, mutta neuvolasta jo käskettiin sokereita mittaamaan. mulla oli kuopuksen raskaudessa jo diagnoosi ja silloin riitti ruokavalio hoidoksi. Edellisessä keskenmenneessä raskaudessa kerkesin käymään rasituksessa ja silloin kaikki arvot oli päin p:tä joten nyt ei rasitukseen edes tartte mennä kun sitten 20+ viikoilla :|

Huimaus: löytyy täältä kans. Jos mahan päästää tyhjäksi niin ei meinaa tolpillaan pysyä :|

(.) Hassua lukea, että toiset varailevat aikaa jo rakenneultraan, kun itse ei ole vielä päässyt edes nt-ultraan :) Mulla olisi se kamaluus/ihanuus edessä viikon päästä maanantaina. Jännittää aivan sairaasti, viimeksihän sieltä huonoja uutisia sain :'(

Oireet on hävinneet kokonaan (ainoastaan ähky ruoan jälkeen on kaverini :kieh: aivan sama miten paljon syö niin ähky tulee), mutta siitä en ota stressiä. Doplerilla sydämen syke kuuluu joten eiköhän tämä ole ihan normaalia.

Minnuska ja Tihuti 12+0 *poks*
 
Kirpsakkaa talvisunnuntaita täältäkin! :)

Tipetsu: Me otettiin miehen kanssa vuosi sitten asuntolaina tätä nykyistä asuntoa varten. Nyt ajatuksena on painella keväällä pankkiin kyselemään josko voitais maksaa mahdollisesti kuussa vähemmän lainaa takaisin tai sitten tämän mun äippäloman ajan pelkkiä asuntolainan korkoja. Tai sit jos vielä äitiyspäivärahan turvin maksais sitä ite lainaa, mutta sit ku putoaa hoitorahalle, niin ei oo kyllä mitään toiveita maksaa lainoja mun pois. Eikä se ole reilua miestä kohtaan, että hänen koko palkkansa menisi aina asunnon maksuun. Taloudellisestihan ensi vuosi tulee olemaan tiukka, kun tulot putoaa, mutta kyl mie uskon, et ne pankissa ymmärtää ja joustaa. Minäkin kuitenkin jatkan syksyllä 2013 takaisin töihin. Mut kannattaa ehdottomasti mennä pankkiin juttelemaan. Eihän se mitään ota, jos ei annakaan :)

Eipähän täältä tämän enempää tällä kertaa. Nyt ulos nauttimaan ihanasta talvisäästä koiran ja miehen kanssa :)

sopaka & mutkula 14+4
 
Hauskaa sunnuntaita kaikille hellemasuille ! :)

Täälläkin poksuttiin tänään, nyt rv 15 ! :D Innolla odotan masun kasvua edelleen, silti pikkuinen ero on jo huomattavissa! Rinnat kasvaneet senkin edestä :D Huomasin eilen että mun nännit haisee maidolle :LOL: Onko muilla ollut tällaista näin alussa raskautta? Mitään maitoa ei vielä erity, paitsi sellaista joka ehtii jo kovettua nänneille, ettei mitään siis ns. valu tai vuoda. :) Ja odotan esikoistamme!

Tarvikkeista sen verran, että omalta äidiltäni on tulossa aika paljon tarpeellista vauvalle (minun ja sisareni vauva-ajoilta :D), samoin tätini aikoo ostaa jotakin. Itse ostamme vaunut, koska minulle on todelle tärkeää että saadaan juuri sellaiset vaunut kun haluamme. :) Ikävä kyllä olen täysin rakastunut Emmaljungan Mondial Duo Combeihin, ja ne ovat niin tajuttoman kalliit. :/ Mutta kerranhan se vain kirpaisee :D Eikä sitä tiedä jos sitten liikkeestä löytyy samantyyliset halvemmalla. Onko teillä muilla unelmavaunuja? :)

Huimaus ja heikotus minulla on ollut aika pientä. Minnuska78 mainitsi, että heikotus tulee voimakkaana jos vatsa on tyhjä. Minulla puolestaan tyhjällä vatsalla tulee todella voimakas pahoinvointi. Ihan alkuajan raskauspahoinvointiinkin minulla helpotti syöminen, vaikka sitten pakolla pitikin ängetä naamaan! Mutta pahaolo tulee siis edelleen, jos on pitkään syömättä.

En millään malta odottaa rakenneultraa! :D Ensi kuussahan se jo on.. :) Olisi niin hienoa jos sukupuolen saisi tietää! Tavaroiden ja vaatteiden ostaminen olisi helpompaa, ja jotenkin vauvasta saisi jo paljon selkeämmän mielikuvan itselleen. Tottakai rakenneultran tärkein asia on sikiön terveyden tarkastelu, mutta kyllä sitä joskus voi olla niinkin turhamainen että innoitsee tuostakin sukupuolen tietämisestä! :)

MSB ja pikkuinen 15+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hertta_g
MySweetBaby Täällä kans ollaan rakastuttu juurikin emmaljunga mondial duo combeihin ja valkeet nahkaset!!! Käytiin lastentarvikkeessa kattomassa niitä,hinta oli 885e..On kyllä ihan äly kalliit,mutta eipä taida alle 500e saada kovin kummosia.
No ei kai niiden kummoset tarviis kai ollakaan,mutta nämä mondialit mä haluan. Mies ei oo kovin innokas varsinkaan valkeisiin.


Nänneistä Ei mulla ainakaan tuoksu maidolta :D Ovat kyllä semmoset tahmeet/nihkeet/hikiset (?) ja kipeet.
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Eikö sitä raskaana ollessa saakkin olla hieman hömppä? Mä nimittäin menin tilaamaan semmosen raskausajan kalenterin. Olikohan sen nimi joku Moikka masutyyppi tai jotain. Vaikutti ihan kivalta ku vaan muistaa sitä sit täytelläkkin :)

Minulla on pari kertaa tullut tuommonen heikotuskohtaus. Yksi kerta vain oli semmonen et olin syönyt huonosti mutta muut kerrat on ollut semmosia et oon syönytkin ihan hyvin. Viimeksi töissä tuli semmonen et alko puskeen hikeä ja jalat/kädet alko täriseen. Meni jossain 15 minuutissa ohi ku huilailin. Verensokerin otinkin sillon ja se oli ok mut nyt vasta aloin ajatteleen et oliskohan sit verenpaineet ollut matalalla ku yleensäkkin tahtoo olla mut jos keho nyt reagoi siihen eri tavalla. Tänäänkin mittailin töissä niin yläpainekkin oli alle 100.

Huono omatunto täällä on tullut kehiin, tuntuu et jos oon vaikka tosi väsynyt niin tuntuu ettei mulle ole oikeutta keskellä päivää vedellä unia ku mies ja muut pakertaa raksalla meidän tulevan talon parissa. Mies kyllä onneksi on kultanen ja ymmärtää tämän väsymyksen ja tietää et autan raksalla parhaani mukaan.
 
Hehei täältäkin!

Paljon on tekstiä taas tullut sitten viime kirjoitteluni.

Huomenna pitäisi poksua, itse en niin tarkkaan muistanu viikkoja, mutta mies muisti minunkin puolestani :). Ja huomenna aamusta heti neuvolaan, ahdistaa hieman se puntarille hyppääminen, nyt nimittäin tunnen kilojen lisääntyneen. Toivottavasti ei sentään kovin paljon vielä ole tullut lisää.

Maha on alkanut hieman kasvaa ja ensimmäiset housut kiristämään. Pikkuhiljaa alan orientoitumaan vaatekaupoille lähtemiseen. Viikonloppuna kävin jo vähän ostamassa lisää paitoja. Hieman ottaa päähän ostaa muutaman kuukauden vuoksi vaatteita töihin, mutta ei auta. Treenihousut js fleecepusakka eivät ihan menisi töissä läpi, vaikka kohtuullisen rentoa meillä pukeutuminen onkin. Tulevat työmatkat kyllä aiheuttavat vaatepulmia.

Päänsärky on jatkuva murhe. Panadolit eivät auta ja oma oleminen on vähän niin ja näin sen takia. Täytyy varata aika lääkärille ja pyytää jotain lääkettä migreeniini. Viimeksikin tämä vaiva kesti koko raskauden, joten en suuria toiveita elättele ohimenemisestä.

Kohti uutta viikkoa taas,

annales 13+6
 
Tipetsu me taidetaan vieläpä olla molemmat samasta kaupungista? :D Ainakin synnytyssairaalasta päättelin, ja muistelin jossain vielä lukeneeni. :) Voi voi, eli se 885e on sitten se hinta.. Ihan järkyttävä, suoraan sanottuna. :LOL: Mulla on ollut mielessä lähinnä ne mustat ja sitten beiget. Eikös ne mustat ole halvemmat, muistelisin että 800e? Saako kysyä, että kävitkö siis Kuopion Lastentarvikkeessa? Satuitko sinä näkemään yhtään samantyylisiä, mutta edullisempia vaunuja? Kylläpä minäkin olen netissä selannut vaikka minkälaisia, mutta ei mikään miellytä silmää yhtä paljon kuin juuri nuo vaunut.. Ne on vaan niin upeat!! :heart:
 
No niin, johan on päivän työt tehty ja päikkärit otettu, ja kohta pikku levyllinen suklaata maisteltu jälkkäriks :ashamed: Ei kyllä paljon paranis herkuttella, mutta mulle on tullut niin hirvee himo tohon geisha-suklaaseen, että voisin syödä sitä vaikka kuinka...

Masu on kasvanut siinä määrin, että kyllä vain pitää uusia tuota vaatekaappia. Ja kyllä muistuttaa vauvamahaa jo selkeesti. Töissä ovat kaikki nyt lopulta sen huomanneet ja näkyyhän se kun työvaatteet alkaa kiristää vatsan kohdalta, pitää vaihtaa työvaatteet varmaan myös kohta taas kokoo isompiin. Kerran jo vaihtanut. Kun on muuten käyttänyt kovin pieniä vaatteita (xs,s,36) niin pitää kyllä hankkia vähän isompia, kun ei kerran mitkään enää mahdu päälle. Yhdet mammahousut tilasin netistä ja totesin etten enää netin kautta hankintoja tee. Oli koon 38 äitiyshousut ja enhän mä saanut niitä vedettyä kun reisiin asti, käyttämättä jäi ja kierrätykseen vein. Yhden topin oon ostanut ja yhdet farkut normi malliset mut isompaa kokoo. Tällä viikolla oli pakko ostaa uus talvitakki, kun ei mahtuneet nuo vanhat enää kiinni.

Mulle tuli ihan tippa linssiin, kun yks työkaveri tuli onnitteleen vauvauutisista. Hänellä ois la aika myös ollut heinäkuussa samoihin aikoihin kuin minulla, mutta oli saanut ikäviä uutisia neuvolassa ennen joulua ultrasta. Oli kehitys lakannut rv:lla 7 :'(

Minä sain rakenneultraan ajan jo nt-ultrakäynnillä, joten ei tarvitse sitä erikseen varailla. On maaliskuussa se sitten. Jos kysäsis sillon, että näyttääkö tää meitin vaavi Anselmilta niin kuin nuo lapset ja mies ja itsekin kyllä sitä jo kutsutaan :D

Tarvikkeista Täällä on jo ennestään vaunut, pinnasänky sitteri ja turvakaukalo. Hankkia ollaan aateltu ainakin hoitopöytä. Ja äitiyspakkaus otetaan varmasti. Jotain söpösiä unisex vaatteita on tullut salaa hankittua ja voi kun ne on niin pieniä.

Heikotusta ja huonoaoloa täällä aiheuttaa liian pitkä syömättömyys ja kuumat paikat eli sauna sekä autossa, jos on liian lämmin jne. Eilenkin, kun nuorempi tytöistä halus saunaan ja laitto sen päälle ennen kuin ehdin itse suihkussa käymään, ei tarvinnut kuvitellakaan menevänsä wc:hen (pesuhuoneen yhteydessä). Onneks on alakerran wc keksitty. Töissä se aiheuttaa hankaluutta, kun on noita saunotusvuoroja, mutta onneksi niitä on nyt osunut kohdalle hyvin vähän.

Itse olen huomannut tämän raskauden aikana myös sen, että asioiden ärsyttävyyskynnys on muuttunut todella pieneksi. Töissä ärsyttää oikeastaan kaikki, miehen vitsit on muuttunut todella ärsyttäviksi ja tyhmiksi. Joskus tästä mainitsin hälle, niin hän vaan lähinnä naureskeli, et sellattii ne on aina ollut ja ennen kyllä naurettiin samoille asioille. Onneks se on miehen mielestä vaan hauskaa, kun en niitä ymmärrä ja kilahtelen tämän tästä... Vielä on kuitenkin matkaa heinäkuuhun, saas nähä vieläkö heinäkuussa häntä naurattaa. Menis vaan tää aika äkkiä.

Onkos kenelläkään taipumusta ollut ennen synnytyksen jälkeiseen masennukseen? Täällä on ja se vähän pelottaa, kuinka siitä taas selviää:(

Mutta nyt on pakko mennä suihkuun, ennen kuin joku haluu taas saunoo :D On kyllä kiva lueskella teidän muiden kokemuksia ja juttuja vaikka ite en ihan kauhian usein oo ehtinyt kirjoitellakaan :heart:
 
Lueskelen tätä kyllä päivittäin, mutta olen todella huono kirjoittamaan tänne.. :D

Itselläni oli myös pyörtymistä tuossa jouluviikolla.. En meinannut sängystä päästä ylös.. Ainakun meinasin nousta ylös, päässä pyöri niin kovin et ihan sumeni ja kaaduin sänkyyn.. Mieheni piti auttaa minut vessaan ja toi ruokaa sänkyyn.. Ensimmäisen kerran pääsin sängystä ylös vasta aina puolen päivän aikoihin.. Oli ultra samoihin aikoihin ja siellä mitattiin verenpaine ja se oli hieman koholla. Ei mitään muuta ollut.

Päänsärky on minullekin lähes päivittäistä, mutta en halua joka kerta sitä panadolia ottaa.. Menen mielummin pienille päikkäreille.. Jos töissä tulee päänsärky, otan sitten puolikkaan panadolin. Kärsin itsekin migreenistä, ja minulla ei ole siihen mitään lääkitystä, koska entinen ei sovi raskaana oleville. Pitää varata tämä neuvolalääkärin aika että saan oikeat migreenilääkkeet. Onneksi nyt on vain ollut päänsärkyä, ettei ole mennyt migreeniin..

Olen itse ollut tässä viikon aikana tosi herkkä kaikille pienillekin asioilla, vaikka en ennen ollut.. Nyt vain huvittaa kun ajattelee niitä mistä olen herneet nenään laittanut.. Esimerkiksi mieheni sanoi jotain "väärää" kun olin tullut kotiin töistä niin ei mennyt kuin hetki kun olin itkemässä makuuhuoneessa.. Onneksi mieheni on kauhean ymmärtäväinen minua kohtaan ja tulee kyllä lohduttamaan, koska ei halua nähdä että itken.. ;) Onko muilla tälläisiä kokemuksia? :)

Haluaisin tietää millaisilta ne supistukset tuntuu? Odotan esikoistani, enkä ole vielä tuntenut tai en tiedä olenko.. :D
 
Tipetsu joo, kolehti kuulostaa hyvältä idealta! :D Ja ymmärrän kyllä mitä meinaat; mäkin kun netistä "löydän" toiset vaunut et hei, näähän onki kivat myös, ja paljo halvemmat! Nooo, sit ku kattoo taas niistä ihanuuksista kuvaa, ni ei tuu mitään. :LOL: Vielä yksi asia! Voi että sulla on kaunis masu! :O Näyttää erityisen nätiltä ku olet niin upean hoikka muuten! :)
 
Huimaamisesta: Täällä ollt nyt viikon ajan, lähes aina kun nousee istualtaankin ylös, niin silmissä sumenee. saattaa olla tuon hb:nkin takia (105)...Taikka sitten vaan muutoin.
Kyssäri: klexanea pistävät: Onko teillä tuon takia lisäkontrolleja, ultria, lääkärin käyntejä tms? Käväsin neuvolan lähetteestä Äpolilla, ja sieltä erikoistuva lääkäri konsultoi sisätautipolille(ei siis äitiyspuolen lääkäriä), joka sanoi että ei tarvitse mitään erikoisseurantaa...Mullahan on siis tuo tukos jalassa, ja pistän maximi annoksen klexanea 2 x päivässä. Neuvolasta tästä oltiin hieman ihmeissään, ja oli sitä mieltä, että seurantaa olisi ehkä tarvinnut, mutta kun on jo laittanut yhden lähetteen asiasta, ei oikein voi toistakaan tehdä. Olen menossa ens vkolla sisätautipolille kontrolliin jalasta, ja siis lääkärin luokse, ja mietin, että vaadinko sieltä kautta mulle lähetteen laittamista...Mutta siis onko se todella käytäntö, ettei mitään sen suhteen tarvita?

JA & 14+3
 
Moikka! Tipetsu, sun maha on aika pikkunen,mut kyllä se vauvamahalta näyttää,on pinkeä.Olet varmaan ollut ennen raskautta ihan litteävatsainen! Heh,mun äiti aina kyselee pikkuisesta,että onks se kasvanut ja tuntuuko liikkeet..mä sitten kerron mitä neuvolan oppaassa sanotaan sikiön koosta! :D Kiva kun on niin innoissaan.Äiti on lahjoittanutkin jo vauvalle yhtä sun toista... :) Vaunuista..me hommataan jotku käytetyt,mutta semmoset,mitkä miellyttää mun silmää.Onneksi netissä on noita huutokauppoja,ja Turku on sen verran iso paikka että valinnanvaraakin on.Vaunut sais olla aika keveät,ja hinta max. 250 e..ja sekin raha on vaikeaa kaivaa meidän "tuloista".Onko täällä muita joilla kummallakaan puolisolla ei ole palkkatuloja? PikkuEmma,mulla on taipumusta tavalliseen masennukseen,lapsiahan mulla ei ole ennestään.Mutta syön lääkettä ja en koe enää olevani masentunut.Toivottavasti en siihen vajoa synnytyksen jälkeenkään,huh..mutta en usko.Se aikaisempi masennuskin oli enemmän elämäntilanteesta johtuvaa,ja nyt kaikki on hyvin..vaikka kai se synnytys ja valvominen + hormonit voi aiheuttaa kaikenlaista.. :O Toivon pysyväni tolkuissani! Pitäiskö ottaa se puheeksi neuvolassa? Hm.
 

Yhteistyössä