Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

Aluksi päätin etten keskustelupalstoille lähe mut eksyin kuitenkin ja aloin innostumaan =))

handed/30v/ensimmäinen/LA 30.7 jos voi lisätä =))

Äitiypakkaus:Ehdottomasti. Kaveri sai juuri vauvan ja luultavasti saan saman pakkauksen. Se oli niin ihana ja sitä oli ihana hypistellä

Mies synnytykseen:Tulee sairaalaan mutta itse ulostuloa ei ole katsomassa. Itse en halua ja miehen verikammoa ajatellen mieheni voisi löytyä lattialta pyörtyneenä =) Miehen osuuden hoitaa paras ystäväni 27-vuoden ajalta. Hän jo 2 lapsen äitinä jo hieman tietää homman ytimen ja osaa rauhoittaa varmasti mua läsnäolollaan.

Imetys: Sen näkee sit et mikä on fiilis, nyt ei se erityisemmin viehätä.


handed 11+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
tervetuloa uudet,ja onnea ultrassa kävijöille!

Ihanaa mä kuulin eilen ekaa kertaa pikkusen äänet dopplerilla,oli 13+1,ja tnä koitan taas josko löytäs,ja mieskin kuulisi.

istukasta mulla myös on takaseinässä,ja liikkeitä odottelen vahvemmaksi,luulen että olen jo tuntenut niitä,toooodella hentoina kylläkin,ja varmaksi en voi edes sanoa.

kuinkas ne vauvan sykkeet merkkas tuota sukupuolta arvailtaessa? kun joku täällä sanoi vauvalla olevan 150 ja epäili poikaa..en nyt muista nimimerkkiä:ashamed:
Niin onko tietää jollakin mitä nuo sykkeet merkkaa...kun muistaakseni jos on yli 150 niin tarkottas poikaa...jos alle niin tyttöä.

Maha kasvaa mukavasti,tnä sain kaverilta pari mama mekkoa kesäksi,ja housut ja paidan.

ottaako joku muu äitiysrahaa? itse aion sillä hankkia hoitopöydän jonkinlaisen,ja sitterin,ja kanto kopan,kaikkea ei ihan saa mutta osa rahotusta nuihin.
PTT 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!

PTT, minä on äitiysavustuksen rahana. Sitteri meiltä puuttuu, pinnasänky saatiin vauvalehden ystävänlahjana (hih, tosin lehtikin tulee meille). Saapahan sitterin ja kuitattua sairaalassa olomaksun. Toki vaunut pitää ostaa. Työkaveri olisi myymässä omiaan, emmaljungan duo edget muistaakseni. Niihin täytyy hankkia seisomalauta, kunhan rungonmallin kysyn. Mutta sillä ei onneksi ole kiire. Turvakaukalonkin ostin tai ei ole vielä meille kotiutunut, telakallinen malli.

ON, flunssa ja viikon kestänyt päänsärky alkaa helpottaa, mutta tuntuu flunssaa olevan töissä, että niinköhän tässä saa vielä uuden taudin. Hiukan väsytti tänään töiden jälkeen, kun nukuin liian lyhyet yöunet ja näin koko yön ihme unia. Josko ensi yönä saisi paremmin nukuttua. Onneksi alkaa tauti väistyä, pääsee huomenna salille. Huomaa, etten ole moneen viikkoon mitään tehnyt ja joulukuukin meni pahoinvoidessa suurimmaksi osaksi, niin tuntuu, että tyhjästä maksaa. Itseni meinasin kyllä irti sanoa keväällä, kun en sitten tiedä, miten kahden lapsen kanssa joutaa. Onneksi on kesäaika, niin pääsee lenkille ja onhan noita jumppavälineitä kotonakin.

Kattiina ja pirpana 12+0 POKS
 
Heissan hellemasut!

Täällä olot pysyneet melko samana kuin viimeeksi. Väsymys senkuin jatkuu. Ultraa odotan kovasti mutta vielä joutuu hetken malttamaan, ultra siis 12.1. Jos kaikki ok niin sitten voi töissä surutta kertoa muillekin kuin esimiehille.

Tervetuloa kaikille uusille hellemasuille ja onnea ultra kuulumisista muille!

Omena ja Napoleon 11+1
 
Täälä ollaan nyt hiukan varpaillaan,sain semmosen pienen säikäytyksen tänään vessassa käydessäni kun paperissa oli hailakan punasta :/ muutaman kerran kun pyyhkäs niin sitä tuli mut sit ei enää,ja nyt tostakin on monta tuntia. Mitään kipuja ei oo..Jotenkin odottavalla kannalla et koska lorahtaa vai lorahtaako,inohttavaa. en haluis enää mitään paskaa kun oon näinkin pitkällä jo alkuraskaudessa 12+4. Eikös joillakin oo täälä kokemusta vuotelusta raskauden aikana,jos tota nyt vuodoksi voi sanoa kun ei mihinkään muuhun kun paperiin tosiaan jälkeä jääni. Ja mistäköhän se sitten tulee?? Keskiviikkona onneks neuvola niin kuulee sydänäänet jos kuulee..
 
Tervetuloa uusille! Ja onnea ultrauutisista! Jaa-a,ei taida toi sykkeen nopeus olla mitenkään kiinni sukupuolesta.Uskomuksen mukaanhan matala/voimakas syke tarkoittaisi poikaa,nopeampi/hennompi ääni= tyttö.Kysyin tästä ultrahoitajaltakin,ja hän sanoi että ei siitä voi päätellä,ainakaan "pikkusikiöllä".Vaikka jotkut kätilötkin puhuu tyttö/poikasykkeistä..siihen nopeuteen vaikuttaa sikiön senhetkinen aktiivisuuskin.Ehkä jos syke on toistuvasti aivan ääripäässä,170 tai 130,niin siitä voi jotain päätellä..mun lapsosella syke oli viimeksi n. 150.Ja ultrassa sen sukupuolen sit ainakin näkee varmasti..mun lapsi näyttäis olevan tyttö.Myönnän,että vähän petyn,jos toisessa ultrassa se osoittautuukin pojaksi..sain tänään äidiltä 2 aivan ihanaa vaaleanpunavalkoista vauvan kesämekkoa,ohutta puuvillaa,pitsikoristein..ihanuutta! Huomenna poksahtaa 17. raskausviikko käyntiin! :heart: MB & pikku Dalia 15+6
 
Brooke,yritä olla rauhallisena,joka kolmannella äidillä tulee verivuotoa jossain vaiheessa,ja silti kaikki on hyvin.Se voi tulla kohdun seinästä,mutta olla viatonta.Kun istukka valtaa lisää alaa kohdusta niin se voi aiheuttaa verenvuotoa.Jos sulla ei kerran ole kipuja niin tod. näk. kaikki on hyvin.Ja vuoto on vähäistä.Hyvä silti että pääset kohta neuvolaan huojentamaan mieltä.. :rolleyes:
 
Brooke, täällä sama homma. mulla kans hieman punaista. nyt ei tuu mitää mut koko ajan panikoitt et jatkuuko se :/ sangen ikävää. Mulla kuitenkin vielä se maaginen 12 raja ens viikolla.
ja ultrakin vasta keskiviikkona. nyt pitää vaan rennosti ottaa.

tänään ollut kyllä niin itku-päivä, aamulla kun joutui syömään aamupalan niin siitä se alkoi. ja pitkin päivää saanu kaiken höhlän takia pillittää :)

S & Tirriäinen 11+1
 
Mirella_36: Siis 2 kertaa olen ultrassa käynyt (eri lääkäreillä) ja mitään selkeää syytä ei ole siellä näkynyt. Ja nyt tällä viikolla kävin vielä neuvolalääkärillä. Siis vuotelu ei johdu istukan paikasta eikä mistään tulehduksesta tmv. Nämä on luettu pois. Lääkäri sanoi, että joskus vain joillain naisilla on niin verekkään paikat raskauden aika ja esim. kohdunkaula tihuttaa verta. Ja minullahan jo yhdessä vaiheessa vuoto oli päivän pois, mutta sitten rupesin liikkumaan normaalisti tai siis en koko aikaa makoillut ja vuoto taas alkoi. Neuvolalääkäri sanoi, että vuodon loputtuakin on oltava vielä ainakin viikko varovaisesti eli levossa mahdollisimman paljon. Neuvolalääkäri tuntui kyllä asiantuntevalta ja hänen sanaan kyllä luotan. Ja siis vuoto on sellaista, että pikkuhousunsuojalla pärjään. Mutta tuntuu vain niin pitkältä tämä aika... Lääkäri kyllä sanoi, että voi hyvinkin vuodella monta viikkoa. Ja siis riskinähän on tulehduksen mahdollisuus ja keskenmeno helpommin. Nyt vain olisi maltettava olla ihan totaalilevossa, niin saisi tuon vuodon tyrehtymään.

Brooke: Ei tosiaan pienet vuotelut mitään haittaa, kuten minullekin lääkäri sanoi, että raskaana ollessa paikat ovat verekkäämmät ja helposti vuotelevat. Kannattaa vain nyt ottaa rauhallisesti, niin vuoto ei ylly.

Mekin otetaan varmaan äitiysavustus rahana. Esikoiselta on nimittäin kaikki hyvin tallessa, niin turhalta tuntuu ottaa pakkausta. Toisaalta olisihan se ihan kiva hipeltää uusia pakkauksen tavaroita. :D No katsoo nytten vielä mitä päätetään.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Lily 14+2
 
Laittaisiko joku minut tuonne listalle... Elikkas:
Hansman, 35 v/ ensimmainen/ USAssa synnytan/ ei oloa kummastakaan

Vielakin olo niiiiin huojentunut eilisesta ultrasta, etta kaikki oli hyvin:). Tanaan ostin muutamat aitiyshousut, tai leggareita ne oli kun farkkuja tms tuskin loydan...sisasaumalla 37" :D. Ja pari aitiyspaitaa. Farkkuja tms. pitkia housuja tuskin tarvitsen edes kun tuossa huhtikuussa alkaa taallapain (Floridassa) olemaan sellaiset (tuskallisen kuumat ja kosteat) kelit etta shortseja ja mekkoja mielummin kuin pitkia housuja. Yhdet ihanat valkoiset aitiysshortsit loysinkin:). Normifarkut ja leggarit kiristaa joten kiva etta loysin alesta tosi hyvaan hintaan vahan vaatteita.

Pikkasen oli tanaan kuvottavaa oloa mutta luulen etta se alkaa olla vaistymaan pain, onneksi. Vaunuista, ym. tarvikkeista ei ole viela mitaan hajua...hommaillaan niita varmaan sitten joskus kevaalla tms. Mies lahti 3 kk:ksi reissuun tanaan tyohommien takia, saa katsella sitten kasvavaa masua skypen kautta:).
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan uusille masukkaille!
Oon käyny kyllä taas luskelemassa mut kun ei oo oikein raportoitavaa ni ei jaksais turhanpäiväisiä kirjotella. :D
En jaksais uskoa mut täällä taitaa olla aluillaan toinen hiivatulehdus! Voi v****!!
Viimeeks lähti canestenilla mut onkohan mitään ns. kertahoitoa millä tän sais het kuriin?
Muuten ei ihmeempiä oloja, täälläkin saatu kotidopplerilla syke kuuluviin. On se vaan kivan kuuloista. :heart:

Johanna26&patu 12+4
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista - ihanaa luettavaa! <3

Tänne ei mitään erityistä kuulu. Raskausoireet ovat vähentyneet huimasti, kuvotusta on enää todella harvoin. Sen tilalle tuli tosin (nyt vasta/jo?) jatkuva pissahätä. Luulin jo, että oli vti iskenyt, mutta onneksi ei sentään. Parina yönä ja vatsassa tuntunut tosi kummalta, ja nyt olen tuntevinani kohdun ihan tuossa häpykummun yläpuolella. Tuntevinani siis, kun en tiedä miltä kohtu tuntuu - vatsa vaan tuntuu erilaiselta ;) Voiko kohdun nousemisen tuntea? Vai tekeekö vilkas mielivitus tässäkin kohtaa tepposet? :)

Sain eilen ison kassillisen äitiysvaatteita ystävältä, joten niitä ei tarvi hetkeen miettiä :) Olin päättänyt, että ennen rakenneultraa en vauvalle hanki mitään, mutta mukana oli myös kassillinen pieniä bodyja, housuja ja potkareita - voi miten pieniä ja ihania ne on!! <3 Vieläkin tuntuu usein siltä, että voiko tämä olla tottakaan, voiko mulle käydä jotain näin ihanaa <3

Ihanaa, kun Espooseen on tullut lunta!! Lähdetään kohta koiran kanssa piiitkälle aamulenkille. Koira siis meilläkin, vanha mummukka jo tosin. Toivottavasti jaksaisi koira vielä ensi kesän yli, niin ehtisi tutustua pikkuiseenkin sitten.

Ihanaa viikonloppua kaikille! Meillä ohjelmassa elokuviin menoa ja intialaista ruokaa :)

hertta_g ja masu 13+5
 
Hertta_g, en tiedä voiko kohdun nousemisen tuntea, mutta itse huomasin nimenomaan muutamana yönä (ennen kuin eilen itse "löysin" kohtuni) jännän tuntuista painetta, ei niinkään kipua vaikka vähän muistutti menkkakipuja,tuossa alavatsalla. Alkuraskauden kipuilujen ja nippailujen jälkeen ei oikein tuollaisia tuntemuksia ole ollut,joten uskon sen olevan kohdun kasvun aiheuttamaa kipuilua. Ja ei kai se ihme ole jos vähän tuntuukin, kun kohtu venyy ja muut sisukset joutuvat tekemään tilaa:)

Johanna26, kirjoittelin tuolla aiemmin jo omasta ongelmasta hiivaan liittyen, kun Canesten hoiti hiivan pois vain hetkeksi. Koetan nyt ruokavaliolla saada oireet pidettyä poissa, happamia maitotuotteita, varsinkin gefilus piimää ja maitohappobakteereita muutenkin reilusti, ja sokereita yms vähemmälle. Toimi minulla,kannattaa ainakin kokeilla.

Olenko muuten ainut joka raskauden myötä on alkanut potea huonoa omatuntoa vähän kaikesta? Tämä ilmenee ihan arkipäiväisissä asioissa, unohdin ottaa muutamana päivänä vitamiinit ja heti alkoi mieli soimata, että turha sitten itkeä jos vauva ei saa tarpeeksi ravinteita kun ei itse viitsi sen vertaa vaivaa nähdä, että napit heittäisi aamulla naamaan.
Toinen vähän suurempi huonon omantunnon aiheuttaja on hyvin nopea raskautumiseni. Tuntuu, että niin moni kamppailee lapsettomuuden kanssa, ja meille lapsi tuli heti ensimmäisellä kerralla kun annettiin lupa, ei edes ehditty varsinaisesti yrittää kun jo tärppäsi. Tiedän,minun lapseni ei ole pois lapsettomilta,mutta jotenkin sellainen olo, että enpä viitsi kauheasti kuulutella miten nopeaa ja ihanaa oli heti tulla raskaaksi... :ashamed: Ihan kuin ne parit, jotka lapsen eteen joutuvat näkemään enemmän vaivaa, olisivat jotenkin oikeutetumpia raskauteen...

Huoh. Eipä muuta tällä kertaa.

Kuurupiilo ja Salaisuus 13+3
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää loppiaisen jälkeistä elämää. Nyt se on sitten todettava, että joulu on jälleen kerran ohi. Ensi joulua odotellessa. Se on jännä, miten joulua odottaa ja laittaa ja sit se on ohi aina yhtä nopeasti.

Tsemppiä vuoteluiden kanssa painiskeleville! Minullahan oli sitä verivuotoa lähes tauotta 4-5 viikkoa, en edes kunnolla muista. Todella stressaavaa aikaa, vaikka minullakin vuoto oli vähäistä (pikkuhousunsuojalla pärjäsi) eikä minkäänlaisia kipuja ilmaantunut. Minulla lääkäri epäili istukan sijaitsevan osittain kohdunsuulla, jolloin istukan alta pääsee veri tihkumaan koko ajan ulos. Lääkäri myös meinasi, että vuoto loppuu, kun istukka nousee kohdun kasvaessa ja niin tapahtuikin. Rv 10 vuoto loppui kuin seinään eikä ole enää jatkunut. Useammat lääkärit (kyllä, ramppasin vaikka kenen luona paniikissa) sanoivat niukan vuotelun olevan ihan normaalia, kun pieniä verisuonia katkeilee ja nirhautuu kohdun kasvaessa. Toisilla kuulemma vuotaa koko raskausajan vähäisesti eikä siitä ole mitään haittaa. Jos se vuoto siis ei lisäänny huomattavasti lyhyessä ajassa eikä tule mitään kipuja, kaikki on hyvin todennäköisesti hyvin! :) Ihanaa kuitenkin, että Brooke, sinäkin pääset pian neuvolaan kuulemaan sydänääniä, niin helpottaa stressi.

Hertta_g: Minulla myös vasta nyt/nyt jo alkanut tämä vessassa ramppaaminen. Alkuraskaudesta en huomannut mitään eroa vessakäyntien määrässä, mutta nyt heräilen yöllä monta kertaa vessaan. Se on todella raivostuttavaa, koska tottakai muutaman tunnin välein heräily vaikuttaa unen laatuun. Olen nyt yrittänyt välttää illalla juomasta kauheasti ja siitä onkin ollut apua. Valitettavasti kuitenkin olen niinä aamuina huonovointinen, kun olen illalla jättänyt juomisen vähemmälle. Joten olen mennyt ojasta allikkoon. Itse luulen, että sikiö remuaa nyt rakon lähellä ja siitä tuo ramppaaminen. Toivottavasti tilanne muuttuu paremmaksi eikä enää pahene :D

Kuurupiilo: Minä olen joutunut taistelemaan myös tuon huonon omantunnon kanssa. Työkaverini sai loppuvuodesta keskenmenon ja hänelläkin olisi ollut la heinäkuussa. Hän ei tiedä minun raskaudestani, mutta tokihan asia hänelle nyt alkuvuodesta selviää. Tunnen todella suurta huonoa omaatuntoa siitä, että hänen lapsensa lopetti kehittymisen ja minun jatkaa kasvua. Lomani loppuu huomenna ja menen maanantaina töihin. En tiedä yhtään, miten minun pitäisi työkaveri kohdata, vaikka järjellä tiedostan, ettei hänen keskenmenonsa ole minun syytäni. Nämä ajatukset kuitenkin vaivaavat, vaikka miten yrittäisi järkeillä.

Oletteko kukaan ajatelleet vielä haluaisitteko mahdollisesti harrastaa jotakin lapsennen kanssa? Minä katselin neuvolan seiniltä perhekerhojen kokoontumisaikoja ja -paikkoja. Luulen, että aluksi halutaan olla ihan kotona ja tutustua uuteen tulokkaaseen. Esikoista kun odotellaan, niin kaikki tulee olemaan ihan uutta. Mies aikoo jäädä kesälomalle vauvan syntymästä ja varmaankin siitä vielä perään pitää isyysvapaat. Kuitenkin kun mies palaa töihin, haluan minäkin lähteä muiden aikuisten seuraan. Tuollainen kerho vois olla sitten ihan mukava. Täytyy tosin toivoa, että siellä ihmiset osaisivat keskustella muustakin kuin vauvoistaan ja niiden kehityksestä. Koska vaikka vauva varmasti täyttääkin suuren osan elämästä, haluaisin keskustella aikuisten kanssa muustakin elämästä.

Olemme miettineet myös vauvauintiin menoa. Onko teillä kenelläkään kokemusta siitä? Entäs vauvamuskarista? Vauva itsehän ei varmasti mitään suuria harrastuksia kaipaa, mutta minä olen sellainen, että jos jumiudun kotiin, seinät kaatuvat päälleni. Kaipaan elämään muutakin tohinaa ja uskon, että jonkinlaiset harrastukset virittävät myös vauvan aivoja.

sopaka & mutkula 13+3
 
kuurupiilo jännä olo oli itselläkin tosiaan parina yönä ennen eilistä kohdun "löytymistä", ei kipuja vaan sellainen kummallinen ja erilainen olo. Ja veikkaan pienen täälläkin hengailevan virtsarakon lähellä josta jatkuva pissahätä johtuu. Yöunien laatu on tosiaan laskenut kuin lehmän häntä, mutta onneksi ei mitään vakavempaa ole.

Vitamiineista Syöttekö muut vitamiineja? Itse syön Minisun Mama-vitamiineja. Niistä tulee aina vaan noin puoleksi tunniksi tosi huono olo.. :( Mites muilla?

hertta_g 13+5
 
Hello ladies! Kuurupiilo,pois pois huono omatunto,kun siihen ei ole mitään syytä! Kyllä nopeasti raskautuneet on varmasti yhtä paljon "ansainneet" lapsen kuin ne,joilla on vaikeuksia! Sitäpaitsi joillakin on järkyttävät elintavat,niin ei ihmekään jos ei tärppää..tavallaan oma vika.. :stick: Olenpas ilkeä.Mulla myös tärppäsi HETI,ja olen kyllä ollut siitä tosi iloinen! Mun luonteella odottelu olis ollut horroria..sitäpaitsi olin odottanut yrittämistä yli 2 vuotta,ja siinä tuli itkettyä monet itkut..Se oli oikeasti tosi rankkaa! :headwall: Onko täällä muita (on varmaan),joilla mies on siirtänyt lapsentekoa? Miten kestitte sen? On toi hedelmällisyys varmaan suvussakin,kun mun äidilläkin tärppäsi 2 kertaa HETI.Lisäksi meillä molemmilla on terveelliset elämäntavat,olen kiitollinen että äiti opetti meille ravintotietoisuutta.Äiti ei juo edes kahvia eikä alkoholia! No,mä juon välillä,mutta olen melko askeettinen kasvissyöjä (kalaa syön).Tosin sokeria mässytän vähän liikaa.. :popcorn:
 
Kuurupiilo, älä poden huonoa omatuntoa. Meillä tärrpäsi myös heti, vaikka olisi voinut luulla, ettei heti tärppää. Esikoisen kohdalla tärppäsi muistaakseni kolmannella kierrolla.

Hertta_ g, Syön samoja vitamiineja, muttei minulla tule niistä huonoa oloa. Otan aina aamiaisen yhteydessä.
 
Hertta_g syön myös noita samoja vitamiineja enkä oo huomannu mitään pahoinvointia. Muisti on kyllä niin huono että pakko oli laittaa lappu purkin viereen mihin kirjotin päivät ja pistän sit aina ruksin ku oon pillerin ottanu muuten en kyllä illalla tiedä et oonko jo aamulla yhden napannu...

Huonosta omasta tunnosta sitä näkyy täälläkin, nyt viimesempänä sitä on aiheuttanut koira joka ei oo päässy ihan tarpeeks usein tarpeeks pitkille lenkeille koska polvi kenkkuilee ja oon edelleen niin väsyny et ei juuri jaksa muuta kun töissä käydä. Myös kaikenlainen aikaansaamattomuus aiheuttaa huonoa omaa tuntoa, etenkin kun en oo kauheesti jaksanu siivota ni tulee sellanen olo et toinen on vaivalla meille näin hienon talon rakentanu enkä jaksa sitä sitten ees pitää siistinä. Meillä siis isäntä sähköyhtiössä töissä ja on tapaninpäivästä saakka tehny 12-16 tuntista työpäivää ja sama jatkuu vielä ainakin ens viikon ni ois siivous hiukka niinku meikäläisen heiniä, no jos sitä huomenna piristys.

Huomenna vuorossa myös ensimmäinen yövuoro raskauden aikana, hiukan jännittää et miten jaksaa valvoa. Aiemmin oon tehny paljonkin yövuoroja eikä oo ollu minkäänlaisia ongelmia, oikeestaan oon nukkunu päivisin paremmin ku öisin. Onkos muilla kokemuksia yötyöstä raskauden aikana?

Hiiha & KeijoAnnikki 12+5
 
sykkeistä: ei tosiaan voi päätellä sukupuolta..oon ollu kahdesti yliaikaiskontrollissa kun raskaus menny 10 pv yli ja puol tuntia otettiin käyrää ja vauvan sykkeet vaihteli 120-150 välilllä riippuen siitä oliko paikoillaan vai liikkuiko..ja poika se sitten syntyi..

kerhoista: käyn lasten kanssa perhekerhossa...ekan kanssa menin vasta kun lapsi oli vuoden ikäinen, kun kerho aamulla ja vauva nukkui sen ajan niin en viittiny sit mennä..toinen pääsi kerhoon jo vkon vanhana..tosin nukkui alkuun et varmaan 4 kk:n jälkeen muut kerholaiset näki vauvan silmät auki :)

veriseulasta: nt-ultrauksen yhteydessä kätilö sanoi että neuvolaankin menee tuloksista tieto, että ne voi sieltäkin kysyä (kun muuten ilmoittavat vaan jos jotain häikkää) en sit tiedä tuleeko sinne neuvolan koneelle myös riskiluku...pitää varmaan kysäistä sitten seuraavalla kerralla kun neuvola.

ninnax rv 13
 
Moi!

Lista päivitetty, tervetuloa taas kaikille uusille! :) Tarkistakaa sitten myös listan alalaidassa myös "ilman eräpäivää" olevat ja ilmoitelkaa LA:t, mulla on voinut mennä ohi...

Kiireinen viikko. Ihme vatsakipua on ollu ja sain jo antibioottikuurinkin mutta eipä se sitten VTI ollutkaan. Hiivakoe otettiin, samoin se negatiivinen. Maanantaille sain sitten ultra-ajan äitiyspolille - jospa siellä sitten selviäisi, onko aihetta suurempaan huoleen... Neuvola olisi sitten torstaiaamuna.

Kivaa viikonloppua kaikille! :)

Brita ja salarakas 14+5
 
Syön multitabs raskaus ja imetys ja raskaus omega 3 vitamiineja +kalkkitabletteja. Teen joka päivä 10 tuntia, viikonloppusin 14h työpäiviä, ja siis teen työkseni ruokaa, mutta silti ei tule tehtyä itelle mitään, jonka vuoksi syön vitamiineja, että pikkunen sais kaikki tarvittavat kasvuun ja kehitykseen. Olen kasvissyöjä (syön kyllä ite pyydettyä hirveä ja lohta, mutten mitään tehotuotettua kaupallista lihaa), niin seki vähentää näiden ruokien syömistä...

Oireita ei vieläkään ole onneksi(?) ollut, väsymyskin on jäänyt vähemmälle, välillä miettii että onko siellä enää elämää, mutta aivan turhaa panikointia, ja pitäisi kai olla hyvillään ettei mitään hirveitä pahoinvointeja olekkaan. :)

Seuraava neuvolakäynti olisiki lääkärineuvola vasta sitten 18 pvä, tuntuu niiin pitkältä ajalta näin alussa odotella aina seuraavaa käyntiä että pääsee kuulemaan/näkemään pienokaisen. Mitä muuten ensimmäisellä lääkärineuvola käynnillä tehdään ja tarkistetaan?

Jansu & Massikka (12+4)
 
Huono-omatunto: Kaikki ketkä potee huonoa omaatuntoa niin ihan suotta! Nyt pois semmoiset ajatukset omasta päästä. Täällä ei kyllä ole ollut tietoakaan huonosta omasta tunnosta, välistä on vähän harmittanut kun ei ole kotia jaksanut pitää ihan niin kunnossa kun yleensä mutta sitten taas olen ottanut asian niin päin että mun pitää nyt levätä paljon joten jos ei jaksa niin sitten ei tee ja piste. :)

Vitamiinit: Minä syön multitabsin raskaus ja imetys vitamiineja eikä mulle ole niistä tullut minkäänlaisia oloja. Syön myös kalkkitabletteja kun en juo maitoa enkä piimää. Juustoa ja jugurttia kyllä menee mutta sekin vähän vaihtelee.

Mies ja lapsenteko: Joku kyseli onko mies jarruttanut lapsentekoa, meillä ei onneksi. Alusta asti oli selvää että mies haluaa lisää lapsia ja minä se taisin olla se osapuoli joka pidempään tätä asiaa päässä pyörittelin. :)

Vauva ja harrastukset: Taas kerran enpä ole kyllä vielä juuri miettinyt asiaa :D Vaikka todennäköisesti johonkin kerhoon tms. varmaan tulee lähdettyä, erityisesti jos jostain läheltä löytyy. Mulla tosin on aika hyvä tukiverkosto ympärillä joten yksinäistä tuskin tulee olemaan. Mutta kyllä se itsellekin päivät käy pitkäksi jos neljän seinän sisällä vaavin kanssa koko ajan kyhnöttää.

Omena ja Napoleon 11+2
 
Minä sitten taas lapsettomuuden kokeneena poden välillä huonoa omatuntoa siitä, että meidän pieni lähti alulle heti ensimmäisestä hoidosta. Onneksi se tunne on jo hieman väistynyt ja iloitsen pienestä pelosta huolimatta ( pelko jos kaikki ei meneekään hyvin ) Tänään tehtiin ensimmäinen hankinta vauvalle, ostettiin alesta toppapussi talvea varten. Itselle ostin myös töihin yhdet mama-housut.
 

Yhteistyössä