Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

Heipat!
Tää sai hyviä uutisia. Kävin äitipolilla, jossa taas ultrailtiin ja kateltiin. nt oli uusien mittausten mukaan vain 1.6 ja kaikki luut ja muut oli just oikein. Kaveri heilu kun hullu, ja saatiin ihan 3d vai 4d kuvaakin. Aivan ihana lääkäri kahteli yli puoli tuntia (oli itsekin raskaana=), ja sanoi ettei kyllä mitään syytä olla huolissaan. Kolmen viikon välein pääsen nyt polille kuitenkin ultrailemaan. Eli vielä kaksi rakenne ultraa luvassa ainakin=)
Tämän kunniaksi naPPasin ekan masukuvan, ja jaan sen kanssanne=)

Aijaa.com - rv 13+6 - 9371553.jpg

jaana ja murunen 13+6
 
Joku kyseli onko muita palkkatulottomia ja kyllä, täällä myös ainankin vielä toistaiseksi. Molemmat siis opiskellaan mutta miehellä työtarjous ja tod.näk. aloittaa kohta työt. Kiinnostava paikka onneksi vaikka joutuukin sitten tämän takia jättämään opinnot kesken. Kaikkea kun ei saa kerralla. :) Itse ehdin valmistua nyt kevään aikana (ellei mitään erikoista tapahdu), ansiosidonnaisella siis opiskelen tällä hetkellä.

Hankinnoista: KYllä kuulostaa 800e vaunuista aivan kamalan isolta rahalta. Meillä on molemmilla, mulla ja miehellä, ollut selvää että kaikki mitä saadaan ilmaiseksi tai lainaksi niin otetaan. Sitten vasta ostetaan. Minä en rehellisesti voi ymmärtää teitä jotka hehkutatte tiettyjä rattaita kun minusta ne kaikki näyttää melko samalle :D Itellä ainut kriteeri on se, että jos omat rattaat joudutaan hankkimaan niin ehdottomasti sellaiset jotka käy niin tytölle kuin pojalle. Vaatteitakaan tuskin tarttee hankkia kun sukulaisilta löytyy paljon ja mummot ostaa myös ihan hirveesti.

FB: Fb tunnukset löytyy mutta ainankin toistaiseksi pysyn täällä.

Työpaikalla on sana mun vauvauutisista alkanut levitä. Siellä myös tänään mulle eräs nainen sanoi että hän arvasi heti kun siellä aloitin että olen raskaana :D Olin kuulema muuttunut niin paljon tutustumis kerrasta. Työpaikalla ei siis alunperin tiennyt kuin esimies.

(.) Päänsärkyjä alkanut olla täälläkin. Nyt parina päivänä koskenut inhottavasti päähän mutta vielä ei lääkkeisiin ole tarvinnut koskea. Muuten olo pysynyt samana. Rinnat aristaa, vatsaa kipristää ja väsyttää. Niin ja iski hirmuinen himo rahkaan. :D

Omena ja Napoleon 12+5
 
Iltaa :)

Töissä oltu tänään ihan ok oloki oli vaikka flunssa vähä vie vaivaa. Tosi kiva päivä oli, sain sanotuksi pomollekki että oon raskaana ja kaikille työkavereille :) Pomo onnitteli ja oli ilonen mun puolesta :) ja sanoi että otahan iisisti vältä turhia nosteluita kun oon siis 1-3 v ryhmäs päiväkodis lastenhoitajana. kauheen helpottunu olo ku sai kerrottua :)

Kiva ku perustitte ton FB ryhmän :) eipä mulla muuta tällä kertaa.

Nennu ja Pulputtaja 10+5rv <3
 
jaana Ihana masu!!! :) Itselläni todellakin on pieni,mutta ehkäpä se siitä..
Ja onnittelut hyvistä ultra-kuulumisista! :)

Omena Joo,on ihan sika kalliit ne emmaljungat ja tuskin niitä ostetaankaan ellei hinta yhtäkkiä laske 300e.. Mutta eiköstä vaan,että jokainen hehkuttakoot mitä itsekukin tykkää? ;) Tietysti mekin saadaan meidän suvun pinnis joka siis n. 35v vanha eli käytettykin kelpaa. Vaunut vaan tahdon hankkia ihan uutukaiset,kestävät sitten mahdollisesti useemmalla lapsella jne.

Mutta näitä vaunuja kun on niin miljoonia ja ihme härveleitä näyttävät olevan,mm. 3 in 1 jne muita leikkaa-liimaa-yhdistä meiningillä,kaikki käy kaikkiin runkoihin, niin eipä näistä osaa äkkiä ihminen päättää.. Tosin sen olen päättänyt etten ota muita kun perinteiset vaunut,nämä joissa etupyörät heiluu joka suuntaan,tuntuvat hieman vierailta. Matkarattaat on eriasia ja jotenki luontevammalle tuntuu että niissä ne eturenkaat heiluu,toki ne saa lukitettua jne. Mutta en sen kummemmin ihmettele sitä ihmistä joka semmoset heilurit meinaa hankkia ;)


Päänsärkyä
täälläkin toisinaan ja selkä kipytyy öisin,ihan tuskaa : /



Tipetsu 16+2
 
Viimeksi muokattu:
Hankinnat meinaan tehdä mahdollisimman pienellä budjetilla, sillä periaatteella, että hankitaan tasan tarkkaan vain se mikä on tarpeellista. Varsinkin siis noissa isommissa hankinnoissa tiukasti tällä linjalla. Vaunut saadaan miehen ystäväperheeltä, pinnasänky myös (maksetaan lähinnä nimellinen korvaus noista). Vaunut ovat heillä olleet kahdella lapsella, 4-5 vuotta vanhat, mutta ehjät ja toimivat. Se riittää meille.
Huojentavaa, että niinkin monen talous ei ole "ihanteellinen" lapsen saannille. Jotenkin välillä tuntuu, kun lukee juttuja siitä, miten ostetann tonnin vaunut ja sitä ja tätä ja tuota, että onko kaikilla muilla tulevilla vauvaperheillä niin paljon parempi taloudellinen tilanne. Mutta ei sentään. Meitä "köyhiä" (opiskelijan tuloilla elävät yms) löytyy myös näköjään ihan riittämiin. :)

Tosiaan itse vielä en ole hankintoja vauvalle tehnyt. Tuleva isoäiti sitten senkin edestä. Itse ajattelen, että ehtii sitä vielä myöhemminkin, sitten ehkä kivempaakin, kun raskaus alkaa näkyä jne.

Maha tuntuu kasvaneen parissa päivässä huikeasti. Iltaa kohden lisääntyy aina turvotuskin,mutta nyt se kaikki ei enää lähdekää yön aikana pois :D Tuntuu jotenkin, että olisi vain lihonut hirveästi, vaikka BMI ainakin tähän asti on ihan normaalin puolella aina ollut. Kai se siitä kohdun kasvusta sitten johtuu, toivon ainakin.

Kuurupiilo ja salaisuus 14+5
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys taas!

Viimein sain itsestäni sen verran irti, että sain listan päivitettyä. Pahoitteluni, että kesti taas. :ashamed:

Neuvolassa käytiin viime viikolla, kaikki tuntui olevan ihan ok. Pikkusydän jumputti noin 150 krt/min. :heart: Sokerirasituksesta kyselin aiemmin ja senkin terkka varmensi jonnekin hamaan tulevaisuuteen (viikolla 20 jotain). Itse jäin siihen käsitykseen, että se tehdään nykyään kaikille odottajille?

Ihan vinkkinä niille, joilla VTI-oireita tai antibioottikuuri päällä. Maitohappobakteerivalmisteet tasapainottavat tuota alapään toimintaa ja erityisesti Gefilus Karpalomehu (hyi, järkky että pahaa - mutta tekee hyvää). Itse käytän jo allergian takia Gefilus-tuotteita ja Rela-tabletteja.

Brita ja vekara 15+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hertta_g
Nennu, täällä on kohtalontoveri. Itsekin taistelen flunssaa vastaan. Tänä aamuna oli olokin kuin olisin raskaana, kun piti halailla vessanpönttöä, ennen kuin lähdin töihin. Täällähän ei siis helposti millekään saikulle jäädä... Valitettavasti! Raskaudesta tuo huono olo ei tosin taida johtua, sillä miehellä on ihan samoja oireita. Muuten olo onkin ollut pelottavan normaali.

Kerroin myöskin pomolle tänään, ja reaktio oli yllättävän positiivinen. Turhaan siis pelkäsin. :) Nyt voisin melkein ruveta laskemaan jäljellä olevia työpäiviä, sillä ajattelin jäädä koko työelämästä vähäksi aikaa pois. Päivähoito on täällä sen verran kallista, että toisen vanhemman on melkein sama olla lapsen kanssa kotona (riippuu tietyisti tuloista). Sitä paitsi, jonkun pitää huolehtia tulevan jälkikasvun suomen osaamisesta. ;)

Inara 15+3
 
Kertokaa joku, onko ihan normaalia, ettei vatsa näy vielä melkeinpä ollenkaan viikoilla 15+1? :O :ashamed: Jostakin olen kuullut, että esikoista odottaessa voi mennä pidempi aika että vauvamasu alkaa kasvaa, kuin aiemmin synnyttäneillä.. :eek:
 
pitkästä aikaa...

mies tuloo mukaan vaikkei itse ihan niin halua.
jos jostain syystä ei pääse mukaan niin sit siskoni tai äitini.
synnytyssalissa ei oo tarvinnu kauaa majailla viimmeisten aikoina,
joten uskoisin et samalla vauhdilla mennään.
muuten en oo huolissaan synnytyksestä,oon kestäny ennenki supistukset luomuna mut ponnistusvaihe,elämäni hirveimmät ja pisimmät pari minuuttiset pelottaa jo valmiiksi.

äitiyspakkauksen otan.mulla on sellainen tapa et jokainen lapsi saa sit muistoksi äippäpaketin haalarit.

kestovaippoja haluaisin kokeilla mut mies on vastaan,ei tykkää ajatella ku niitä sit pitää pestä ym.

imettää meinaan,enkä usko et ongelmia tuloo.ekaa imetin 3kk (iso poika ja kokematon 17v äiti) 3 muuta oonki imettäny 6-7kk.se on mulle sellainen maksimi aika koska hampaita alkaa tulla eikä rinnat tykkää ku niitä purraan.tokan aikana oli rintatulehdus,muuten ei oo tarvinnu siitä kärsiä.

kiva huomata etten oo ainut kuka on miettiny kummeja,nimiä.tytön nimi on valmiina mut pojan nimee ei oo keksitty.kummiaki olla mietitty muttei kysytty.

oma olo on muuten ok mut korvan kans saa ravata lääkäris,ei tulehdusta mut kunnos ei oo.väsy on riesana,voisin nukkua koko ajan.rautalääkettä syön,maha ei vaan kestä niin otan 2 maitohappobakt. tapl. samalla niin maha kestää,kummallista
kuinka maha on muuttunu vuosien mittaan.esikoisen aikana pystyin syömään rautaa mut ny ei maha kestä,siis ilman noita maitoh. tapl.

sukupuolta kysytään rv20 ultras mut en 100% luota siihen.
tyttöä meille toivotaan,varsinki tyttö joka on ainut likka perhees.
 
Täälläkin on vasta pieni kumpu, joten ei hätää :) Voisin jopa ottaa kuvankin jossain vaiheessa.

Tänään on neuvola, jee! Voikun mullakin kuunneltaisiin sydänäänet.. :heart:

Ja nimistä, täällä on myös jo sekä tytölle että pojalle nimet valmiina, jopa toisetkin nimet! Helpottaa sekin vähän :)

Vielä tosta taloudesta; me kyllä lykättiin ihan "tarkoituksella" vauvan yritystä. Mulla on nimittäin ollut vauvakuumetta jo pari vuotta. Ehkä ollaan sitten tosi suunnitelmallisia, mutta kyllä itse halusin A) muuttaa pois 40m2 kerrostalokämpästä jossa mulla alko loppuaikana hajoomaan pää jo ihan ilman vauvaakin, B) valmistua edes yhteen ammattiin C) saada vakituisen työpaikan ja tää oli mulle kyllä se ihan tärkein juttu. Mulle tiettu turvallisuus ja pysyvyys on tärkeää, stressaisin ihan hulluna jos pitäisi jäädä äippälomalle eikä olisi työpaikkaa mihin palata. On kuitenkin asuntolainaa aika paljon maksettavana. Enkä ole ammatiltani mikään lääkäri tai lähihoitaja joka saa töitä tosta noin vaan. Noh se siitä :)

Toivottavasti kaikki ei nyt häviä täältä Facebookiiin, mä nimittäin pysyn täällä. Kyllä niitä yksityisiä kavereita on sitten niitä yksityisiä keskusteluja varten :)
 
Viimeksi muokattu:
facebook on mulla melkeinpä 24/7 auki mut en aio vissiinkään tonne liittyä.

masunkasvu oon kirjotellu aiheesta aiemminkin,odotan toista eikä oo vielä mahaa,paitsi ehkä sillain huomaa ettei kaikki vanhat vaatteet oikeen istu päälle enää. Hyvä syy siis lähteä shoppaileen :D Mä aion myös tämän raskauden jälkeen alottaa himo treenin,toivon vaan et leikkauksesta toivun nopeesti.

vessassa juoksu kyllä taas huumori kaukana oli yöllä! Tunnin välein sai vessassa juosta ja ihan kun olis kauemminkin ollu vessassa käymättä joka kerta! Ei jaksais,joku vois katetroida mut aina yöks :)

eilen tulikin 14 viikkoo täyteen,et pikkuhiljaa puoltaväliä lähestytään!! :)
 
Heippati hei!

Äsken tulin lääkärineuvolasta ja kaikki oli hyvin...sydänäänetkin kuuluivat taas...jei!!!

Mä olen kanssa opiskelija mutta mies on onneksi töissä joten taloudellisesti tullaan varmaan ihan ok toimeen. Ei mitään kalliita juttuja haluta edes ostella vaan kaikki mahdolliset jutut vanhana jos vaan löytyy.

Wau mitä mahoja Tipetsulla ja Jaanalla.....kunpa itekkin vois jo kohta laittaa tänne kivoja masukuvia...vielä ei ole kauheasti näytettävää. Kiva juttuu muuten Jaana että se turvotus olikin niin pientä...niin mä vähän aavistelinkin.


Mukavaa päivänjatkoja kaikille =)

Penni3+leppis 12+3
 
Kyllä se mahankasvu on niin henkilökohtaista ja olen itse huomannut, että myös raskauskohtaista. Itselläni tämä on nyt 4. raskaus. Jos vertaa esim edelliseen raskauteen 5 vuotta sitten, kerroin raskaudesta vasta sukulaisille ja ystäville, kun maha alkoi näkymään ja se alkoi näkymään vasta 4 kk ennen pojan syntymää. Nyt tätä mahaa ei taasen peittele enää millään. Ja kyllä sitä mahaa ehti silti kasvaa ihan riittävästi sen 4 kk:den aikanakin :)

Yritän muistaa soittaa tuonne neuvolaan tänään niitä verikoevastauksia, mutta jostain syystä se tunnin soittoaika meinaa aina multa unohtua ja nyt vielä kun pitäs iltaan vielä lähteä niin se osuu juur siihen hetkeen tietenkin.

PikkuEmma+Anselmi 14+1
 
hei,olin kerhossa kuopuksen kanssa, näinpä siellä sitten äitin jolla oli 4kk tyttä,se oli down vauva,ja piukkusella sydeämessä reikä,mikä downissa yleistä.
Noh juteltiin siinä kaikesta raskaudestakin ja kysyin koska huomattiin reikä,niin kaikki arvot olivat olleet hyviä siis np-ultra ja rakenne,sielläkään ei oltu huomattu mitn! vasta synnytksen jälk.oltiin huomattu reikä sydämessä ja samalla downi...oli siis tuttu tuo äiti.

noh tulipa itelle tosi hyvä luottamus taas kerran noiden kaiken maailman arvojen ja lukujen suhteen!! sillä oli ollut np 1.6

joten juu eipä ole luottamista kyllä kovinkaan suuri enään nuihin..vaikka pieni prosenttihan se on mitä vuodessa down lapsia syntyy...silti:|
 
Täällä uusi odottaja, la 29.7/toinen lapsi/NKL ja minulla ikää 41.

Minulla oli nt-ultra ja veriseula viime viikolla ja niissä kaikki ok. Kovasti kyllä jännitti, kun ikääkin on jo 6v enemmän kuin viime raskaudessa..

Seuraavan kerran neuvola vasta helmikuun lopussa ja tuntuu tosi pitkältä tämä odotus...Siksi tuo kotidoppleri asia kiinnostaa. Mistä olette hommanneet? Olisi kiva ennen tuota helmikuun lopun neuvolaa välillä kuunnella mitä tuolta vatsasta kuuluu :)

Oletteko muuten käyneet jalkahoidossa raskauden aikana? Onko ihan ok mennä? Kummallisia asioita tulee mieleen. Viime kerrasta en muista kielloista tms. oikeastaan mitään :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SiinaS
PTT Niimpä,kuka näihin seuloihin voi luottaa..En mäkään luota siihen ettei meidän lapsella olisi fragile x:ää vaikka kaksi perinnöllisyyslääkäriä on sanonut lapsen olevan terve. Mistä nekään sitä tietää?! Kuten nuo seulojen lukemat. Meillä nt oli 1.1mm ja riskiluku oli 1:17000 mutta silti.
Kädet ja jalat vauvalla on,aivojen molemmat puoliskot ja selkäranka sekä nenäluu näkyi,mutta nuohan eivät kerro yhtikäs mitään!
Musta on typerää ottaa jotain testejä niin alussa raskautta kun ei nähtävästi ole tottakaan testien ns. negatiiviset tulokset. Vanhemmat saavat hyviä uutisia seuloista,joissa lähestulokoon luvataan tervettä lasta, mutta sitten lapsen synnyttyä totuus onkin toinen..
Toisaalta,kyllähän niistä seuloistakin sanotaan että vaikka ne hälyttäs,lapsi voi olla täysin terve..

Älä suotta panikoi,kun näihin asioihin ei voi vaikuttaa itse tai kukaan muukaan. Tokihan se pelottaa varmasti,mutta eiköhän vauva ole terve! :hug: :)


Nimistä
Ei mitään hajua!! Just sanoin eilen kaverille,että ei ole yhtään semmosta nimeä mielessä joka ois ns. must. Joskus aikoinaan oli jotain nimiä valmiina,mutta nyt pää lyö tyhjään. Olen selaillut kaikenmaailman nimi-sivustoja jne. mutta mikään ei iske. Enkä halua näitä massa-nimiä eetu,veeti,aleksi,jne.. Nättejä nimiä,enkä tarkoita pahaa ketään kohtaa jolla em. nimisiä mukuloita,itse haluan jonkun ei-niin-yleisen.

Mulla on poskessa jotain punasta syheröö. Sitä kuumottaa. Heti säikähdin eilen että varmaan joku vihurirokko,mutta se onneks kuuluu rokotusohjelmiin ja näin ollen hävinnyt melkein kokonaan suomesta. Sit tuli mieleen,että olenko allerginen antibiootille jota syön. Sen haittavaikutuksissa lukee ihottuma tai nokkosihottuma. Tuokin oli harvinaista,alle 1 100:sta.. Sitten mietin että oisko voinu olla eilinen kylmä viima päin kasvoja..Tai se että kävin veljen luona eilen,heillä kaksi koiraa. Meilläkin ns. osa-aika koira joka allergisoi mua enemmän nyt kuin ennen..
Usklataskohan ottaa allergialääkkeen? Neuvolalääkäri sanoi että heinixiä voi käyttää raskaana..


Tipetsu 16+3
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby

Yhteistyössä