Heinäkuun hellemasut 2013 * Joulukuussa *

Hajelle paljon voimahaleja :hug:

Meillä ei vielä ole ollut nt-ultraa, mutta uskon kaiken olevan hyvin..
Luotan siihen omaan oloon (toivottavasti en liikaa) :heart:
Esikoisestani masu alkoi näkymään vasta rv.20 paremmalla puolella,
ja ilta ennen sektiota rv.39+ (syyskuussa) naapurikin jo ymmärsi kysellä saapuuko meille seuraavana kesänä vauva.. :LOL: Töissäkin pitivät hyvänä huumoripläjäyksenä uutisia äitiysloman alusta, kun en kaikille ollut erikseen kertonut.. eli hyvin pieni masu mulla oli loppuun saakka, viimeisen parin vk aikana vasta pullahti kunnolla esiin ja silloinkin oli ihan peitettävissä löysillä vaatteilla :)
Tässä raskaudessa sen sijaan alavatsa pömpöttää jo niin, etten koe enää mitään tarvetta peitellä, eikä kukaan tunnu uskovan miten varhaisilla viikoilla mennään :D Ehkä tällä kertaa minäkin saan pyöreän raskausvatsan :heart:

Onko muilla ollut repäisykipuja?
Mulla ei esikoista odottaessa ollut tietoakaan mitä ne ovat,
ja nyt olen pari viikkoa kärvistellyt jumalattomien repäisyjen kanssa;
Kun nousee nopeasti, nostaa äkisti jotakin painavaa, aivastaa yhtäkkiä...
Voi luoja, pistää ihan polvilleen maahan :O
Etenkin tuo vanha sektio-arpi vihoittelee aina välillä,
vaikkakin sektiosta jo vuosia ja parannuinkin ihan kiitettävästi, arpikin on miltein huomaamatonta sorttia.

Täällä odotellaan myös migreeniä ja pahoinvointia alkavaksi,
edellisessä raskaudessa moista ihanuutta kesti n.rv14-> joitakin viikkoja..
Muuten mennään yhtä oireettomana kuin aiemmassa odotuksessa :)


Dada & Nasu 11+1
 
Tervetuloa suolainen :wave: Haluatko ittestäs jotain muitakin tietoja tohon etusivulle ittestäs? esim. ikä, monennetko lapset tulossa, synnytyssairaala.. :) ei tietty ole pakko, jos ei halua :D
Meillä on muuten myös suvussa paljon kaksosia, mutta ittellä ei ole. Mies on näissä meidän molemmissa raskauksissa "pelännyt" kaksosia. Kyllä sitä on itsekin tullut mietittyä, että mitäs jos.. :D

masun näkyminen en tarkkaan muista millon esikoisesta alkoi näkymään, varmaan joskus rv 15 jälkeen. Nyt on rv 12+öööö.... ... ..5 (piti tarkistaa, että nyt varmasti maanantai :whistle: ) ja masu ollut jo jonkin aikaa selkeesti esillä, enää on vähän vaikee vaatteilla peitellä.. :) hihi tajusin muuten just, että mulla vaihtuu viikot keskiviikkosin ja niin oli myös esikoisesta! helppo muistaa, kun sama viikonpäivä. :D

paino vielä ei ole tullut yhtään lähtöpainoon.. :) mullahan sillon ekoilla viikoilla tippui paino pari kiloa, kun ruoka ei maistunut, mutta ne on melkein tullut takaisin.. :)

eläväinen onpas törkeitä tollaset lipsautukset.. kyllä sitä omat uutiset itse haluaa kertoa sitten kun siltä tuntuu!

dada mulla on noita repäisykipuja just kun nousee nopeesti tai kääntää kylkeä.. on tosi inhottavan tuntusia.. : / esikoisesta oli kans, mutta muistaakseni loppuivat ennen puoltaväliä.

Teen meille varmaan tänään jo Tammikuun pinon tossa myöhemmin iltapäivällä tai illalla.. kun eipä mulla parempaakaan tekemistä ole kun roikkua täällä sitten kun saan esikoisen nukkumaan :kieh:
 
Mahtavaa uuttavuotta kaikille!


Me ollaan oltu joulunvietossa mummolassa, mummulassa ja vaikka missä, joten en ole juurikaan ehtinyt tänne kirjoittelemaan :(

Ensimmäiseksi täytyy sanoa Hajelle, että olen tosi, tosi pahoillani!! :hug: Niin kurjaa kun vielä tässä vaiheessa käy noin! :(

Repäisykipuja ei juurikaan tunnu, mutta jostain syystä mulla ei ollut niitä juuri yhtään ekassakaan raskaudessa! Mistä lie sitten johtuu..
Kohdun kasvukipuja sen sijaan on alkanut tuntumaan, eli semmoista vihlontaa ja jomotusta alavatsalla. Tämä sen sijaan on tuttu tunne ekasta raskaudesta :D Silloin kävin kerran lääkärissäkin kipujen takia, kun vatsasta tuli ihan kosketusarka ja jomotteli, mutta kaikki oli kunnossa ja lääkärin mukaan ne oli just noista kasvukipuja.

Vatsa näkyy jo täälläkin! :heart: Mistä tulikin mieleen, että pitäisi taas ottaa kuva itselle muistoksi :)

Miten Ennanniina voi? Kamalaa, että on noin pahaa pahoinvointia!! Toivottavasti se nyt pian helpottaisi, että pääsisit nauttimaan raskaudesta! :hug:

Painoa ei ole tullut vielä yhtään lisää :) Ruokahalu on kateissa, joten johtuu varmaan osittain siitäkin. Tosin viimeksikin pääsin pitkälle ilman painon lisääntymistä, mutta kyllä sitä silti vaan lopussa oli tullut 16kg lisää..

Eläväinen Höh :O Tyhmää, että joku kertoo uutisia ennen teitä! :(

Mä jo odottelen postissa kutsua np- ultraan, saisi tulla jo! :whistle: Olisi kiva tietää, että millähän viikolla sitä nyt sitten oikein mennään, kun varhaisultran mukaan laskettu olisi 30.7 ja neuvolan mukaan jo 22.7..Omien laskujen mukaan 27.7 :D

Hyi, mun on muuten pakko kertoa teille TOSI ÄLLÖ JUTTU! (ällövaroitus :D ) Sain tossa ennen joulua neuvolasta pissanäytepurkin, johon sitten teen pisun ja vien labraan, niin ei tarvitse siellä jonotella. Seuraavana aamuna sitten otin purkin semmoisesta läpinäkyvästä pussista, jossa se oli kun sen neuvolasta sain ja ihmettelin kun sieltä tulvahti semmoisen oksettava vanhan kusen haju!!:x:x Siis hyi helv..Se purkki oli päältä ihan kostea ja pussin pohjalla oli selvästi keltaista eritettä, ilmiselvää pissaa!! Siis mun näytepussissa! Jonkun ventovieraan pissaa!! Meinasin oikeesti oksentaa!! Purkissa oli semmoinen sinetti, joten se oli käyttämätön, mutta jotenkin mystisesti sinne pussiin oli päässyt kusta! YÖK!! Sanoin asiasta labrassa, jossa asiaa kovasti ihmeteltiin..Vähän se katsoi mua sen näköisenä, että olen keksinyt koko jutun, mutta kuka keksii huvikseen tommosia? :D Että semmoista...

Nyt viemään tyttö päikkäreille :)

Vaniljainen & masuhiiri 9+6 :heart:
 
Mulla myos tommosia kasvukipuja tuntunut tossa alavatsalla ja sen lisaks sit pariin otteeseen tullut noita repaisykipuja. Eilen piti lahtee ravintolasta melko hataseen pois, yhtakkia tuli vaan kauhee tuskahiki ja paata jomotti ihan kauheesti, no ulkoilma auttoi onneks ja loppuilta meni hyvin. Onneks oltiin jo ehditty syoda. Huomenna olis sitten paluu Suomeen ja torstaina eka neuvolakaynti ja ens viikolle koittavat saada mulle sit ultraan aikaa :)

Gil ja masuasukki 11+3.
 
Anteeksi, että olen myös vähän laiskemmanlainen kirjoittelija. Luen kyllä kaiken mutta en tahdo ehtiä kirjoittelemaan kovin usein.

Hajelle iso halaus ja paljon voimia! :ashamed:

Tuskailin tuossa pari viikkoa, kun en saanut dopplerilla sykkeitä kuuluviin, eilen kuitenkin löysin vihdoin oikean kohdan ja vahvan sykkeen. :heart: Tänään kävin verikokeessa seulaa varten ja ensi viikon tiistaina on vihdoin odotettu np-ultra.

Vienda 11+3
 

Yhteistyössä