Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Belissima: Minulla oli viime raskaudessa myös hematooma ja raskaus meni kesken. Ei kyllä vuotanut missään vaiheessa, joten en tiedä onko hematoomalla mitään tekemistä keskenmenon kanssa. Sikiöllä sykki sydän viikolla 7+0, mutta koko vastasi 6+1 ja raskaustestin olin tehnyt jo 3+4 eli ei oikein voinut olla ns. pitkä kierto. Kasvu oli pysähtynyt 8+ jotain viikolla. nP-ultrassa sitten vasta huomattiin

BDU
: Mulle sanottiin kerran alkuraskauden ultrassa, että syke pitäisi näkyä viikolla 6+1. Nyt olen menossa alkuraskauden ultraan 7+ jotain eli siellä sykkeen pitäisi näkyä, jos kaikki on niin kuin pitää.

Vaunuista.. Meillä on edelleen ne esikoiselle uutena ostetut Brion Kombit, vm 2003 :LOL: Eli ihan retrot jo :LOL: Mutta loppupeleissä se vaunuaika on niiiiin lyhyt, että ajattelin noilla sinnitellä. Rattaatkin meillä on, mutta toisaalta jos halauaa, niin voishan sitä sitten vaikka jotkut nykyaikaisemmat rattaat ostaa, ne on kuitenkin niin paljon pitkäikäisemmät.

Kirppareilla kiertelin viime raskaudessa ja ostelin kaikkea kivaa ja pientä. Raskaus siis meni kesken, joten ne vaatteet oli kaapinpohjalla odottamassa. Nyt en ole mitään uutta ostanut, mutta innostuin pesemään ja laittamaan nätisti ne ostetut vaatteet oikealle paikalleen. Veikkaan, että kirppareilla tulee vielä kierrettyä moneen kertaan ja vaatteita kertyy sen mukaan:)

Omaa napaa sen verrran, että työntyy selkärangasta kauemmaksi päivä päivältä, eli turvotus on nyt todella iskenyt päälle. Todellakin näyttää siltä että olisin 20. viikolla!

Onnellinen79 ja pikkuinen 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Pipsa_79, onnittelut sykkeistä! :heart: Tosiaan alkuraskaudessahan alkion koko voi vaihdella hyvinkin parilla kolmella päivällä, joten sinuna en olisi huolissasi, tsemppiä! :)

mammi85, turvotusta todellakin on - tälläkin hetkellä. Puuuhh... Vatsa pyöristyy niin kuin olisin paljon pidemmillä viikoilla..

BDU, esikoisesta kävin tuhruttelun vuoksi ultrassa, jolloin viikkoja piti olla 8+0, mutta sen sijaan olikin 7+0 (ovis oli vain ollut myöhemmin kuin piti..), ja sydän sykki todella hyvin. Uskon, että olisi jo aikaisempina päivinäkin näkynyt. :)

Onnellinen79, täällä toinen kirpparien kiertäjä. :) Sieltä kun tunnun tekevän parhaimmat löytöni vaatteista isompiin tarvikkeisiin.
 
Huomenia.. Kirjoittelin viestiketjun alkuu nimimerkillä Juulitus. Jostain syystä en enää
kyseisellä nimimerkillä päässy sisään joten olen siis nyt Juulitar

Eli listan pitäjälle, jos voisi vaihtaa nimimerkin Juulitus pois ja tilalle

12.7 Juulitar/29/ toinen


Monet teistä onkin jo käynyt varhaisraskauden ultrassa. Itsekin eilen varasin sinne aikaa ja täytyy odottaa
vielä melkein 2 viikkoa eli aika on 26.11 Neuvola on vasta 18.12 eli sitten kun on viikkoja yli 10

Oireista Viikonloppuna oli pahoinvointia ja pääkipua. Nyt tuntuu että kaikki oireet ovat hävinneet
Olo ei ole yhtään raskaana oleva. Miehelle jo sanoinkin että niinköhän edes olen raskaana..
vaikka 4 testiä on positiivista näyttänyt.. Oireettomus tässä huolestuttaakin niinköhän siellä masussa kaikki on hyvin??

Oletteko alkanut jo vatsaa rasvailemaan. Itse kävin ostamassa paikalliseslta kosmetologilta ihon kuorinta voidetta sekä oliivi ihovoidetta joka tarkoitettu kuivalle iholle. Ajattelin sitä käyttää purkin loppuun ennen kuin ostan oikeaa raskausarpi voidetta. Esikoista odottaessa rasvailin vichyn voiteella, mutta joitakin arpia siitä huolimatta tuli vaikka vatsa ei aivan järjettömän kokoinen ollutkaan.

Mutta ei se auta kun töihin lähteä

Juulitar 5+5
 
Heipä hei!
Bellissima Toivotaan että hematooma on täysin vaaraton.. Mulla vuoteli runsaasti viikolla 30 kun odotin toisiksi nuorimmaista,löyty hematooma (ainakin aluksi) ja etinen istukka. En tiedä milloin se tuli ja mistä kun ei aijemmissa ultrissa sitä näkynyt.

Tänään otattamaan HCG arvo ja huomenna ultraan,olen niin stressaantunut ja peloissani etten kykene nukkumaan enkä syömään....huh :|. Säikähin tänää aamulla kun kävin vessassa ja pyyhkäsin ni tuntu oudolta,niin valkovuotoa oli koko paperi ääriään myöten täynnä....sitä ainakin riittää ihan housuihin asti! Huonosti nukutun yön jäljiltä on paikat kun olisi jäänyt jyrän alle,joka paikka ihan hellänä....! Ja oireita ei edelleenkään :kieh:.


Vaunuista Meillä on Emmaljungan duo edget ostettu kuopukselle ( käytettynä) ja on kyllä ollu huiput. Todella tilavat ja hyvät työntää lumessa kuin asfaltilla,suosittelen. Emmaljungista en oo koskaa kuullut huonoa.

Vaatetta niskaa ja lapset kouluu =).

~Emmuli~& pikkuinen 6+5 :heart:
 
seulontoihin osallistutaan kyllä, ja muutenkin oon nyt niin tarkassa syynissä, että neljän viikon välein käyn lääkärillä :)

Vaunuista meillä on emmaljungan city crossit, pinkit ! Pehmeellä kopalla. En tiiä mikä idea oli ostaa sillon pinkit, mutta nyt jo vähän kaduttaa, että jos on poika, niin ei oo kiva pinkeissä työnnellä :D

Mulllei ole vielä mitään etovaa oloa! Oottaa vaan että alkais oksettaa, niin olis varmempi siitä että raskaana on.. Vaikka onhan se sykekin jo nähty mutta oksuoloa "odotan" :D

Paremmalla aikaa kirjottelen lisää, nyt oon ollu aika hiljanen ja käyny vaaan lukemassa teijän juttuja. Koitan nyt vähän tsempata ja jättää useammin itestä merkintääkin ;)
 
Pipsa79 Onnea sykkeistä :heart:

Onnellinen79 & Ilyana Täällä kolmas kirpparien koluaja! :D Hyviäkin löytöjä tulee tehtyä harva se kerta kun kirppiksiä kiertää :)

Bellissima Toivotaan, että hematooma on vaaraton!!!

Emmuli Minullakin oli aiemmin oireita. alkoi olemaan klassisten oireiden kirjo jo jollakin mallilla, mutta nyt huomaan, ettei oireita taas sitten olekkaan. Mietin, että soittaisinko jonnekkin ja kysyisin vai odottaisin ar-ultraa :ashamed: Huolettaa vaan.
Oletan kuitenkin, ettei kohdun ulkoista ole, mutta pelko tuulimunasta vaivaa. Mietin, josko oireet ovatkin sen vuoksi niin vähäiset...

(.) Näin toissayönä unta, että pidin sylissäni pientä vauvaa. Vaaleat hiukset ja niin vaalean siniset silmät ettette voi uskoa, en osaa edes kuvailla niitä silmiä! Olin aivan haltioissani! Niin pieni ja sievä :heart: Sen tiesin, että vauva on minun, mutten tiennyt oliko se tyttö vai poika. Toivottavasti tällä kertaa konkreettisesti saan pienen syliini.


Taivaanrannan maalari & Muru 6+1 :heart:
 
Hei!

Mahtuisko vielä mukaan ketjuunne? :)

Plussasin viikko sitten 2x haalean plussan vaikka silloin jo menkat viikon myöhässä, aiemmat kaikki negoja. Eli vähän epäilevin mielin olen mutta johonkin pakko saada kirjoitella tästä kun ei viitsi lähipiirille puhua vielä mitään =)

Raskauslaskurin mukaan nyt ois muistaakseni 6+2..

Oireita on vain vähän.. Varhaisultraan aion mennä ni saapahan tietää sitten ollaanko sitä vaiko eikö olla raskaana. Pari viikkoa ois jaksettava sitäkin vielä odottaa..

Onnea kaikille heinävaavin odottajille ja mukavaa keskiviikkoa :)

-tupuna ja pikkuihme 6+2..?-
 
Huomenta!

Täällä ei näköjään kannata käydä iltasin enää, en tiedä teistä muista, mutta mulla tää palsta tökkii ihan hirveesti iltasin.. :mad:

bellissimalle ja pipsalle onnea sykkeiden löytymisestä! :heart: Toivottavasti bellissiman hematooma on harmiton.

Tervetuloa Nasulais :wave: en nyt laittanut mitään sairaalaa sun tietoihin.. Laitetaan sitten kun tiedät! :)

Tervetuloa myös Hemu2 :wave:

Äitikissa mulla on noita menkkakipuja ollut lähes päivittäin.. Välillä kipeenpänä ja välillä ei ihan niin kipeenä. Mulla oli esikoisesta kans. Sais alkaa jo helpottaa kun ei tunnu yhtään kivalta.. :/

Juulitar päivitetty :)

Emmulille kovasti tsemppiä tähän päivään ja huomiseen! Toivottavasti alat saamaan vastauksia tilanteeseesi :) Ja toivottavasti tulee hyviä uutisia! :heart:

kirppareista oli useampi täällä puhunut.. Mä oon laiska ja inhoon shoppailua, mutta pyörin kuitenkin useammalla fb-kirppiksellä.. :D kotona shoppailu on kivaa. Ostan lähes kaikki omat vaatteetkin nettikaupoista.. :LOL:

Tervetuloa myös Tupunalle laitahan ittestäs jotain tietoja, jos haluut tonne etusivun listalle. :) laskettu aika / ikä / mones lapsi / synnytyssairaala Ei tietenkään ole pakko noita kaikkia laittaa jos et halua.. :)

).( Täällä ei omassa navassa mitään uutta.. Alle 2 viikkoa enää ekaan neuvolaan.. :)
 
Pipsalle ja Belissimalle onnittelut sykkeistä! Ihanaa!! :heart:

Tervetuloa uusille! :wave:

Onko muita, joilla on iltapahoinvointia?? Yleensä kai pahoinvointia on aamuisin, mutta minulla ehkä kamalin olo on illalla. Mitään ei tee mieli syödä, ja sitten onkin vielä huonompi olo. Vielä ei ole tarvinut pönttöä halailla. Tissit on kasvanu/turvonnu todella paljon, mieskin eilen niitä ihmetteli :D Lisäksi turvotusta on vatsassa melko lailla, mutta se ei ole minulle mitään uutta. Vuoden hormonihoidoissa vatsa oli lähes koko ajan turvoksissa, ja työkaverit kyllästyivät kyttäämään sitä :D En halunnut puhua hoidoista töissä, enkä aio raskaudestakaan ennen np-ultraa.

Madagascar 4+4 (piti ihan laskurilla tarkistaa viikot, kun en meinaa ikinä muistaa niitä) :ashamed:
 
Moi kaikki :wave:

Mahan rasvailusta: Mä en usko sen rasvailun juurikaan auttavan. Esikoisesta rasvasin aika tiuhaan ja pidin ihosta huolta, silti rv35 kun vauva alkoi laskeutua niin maha aivan repes arville. Jokaisen iho on erilainen ja käyttäytyy erilailla, mä en todellakaan usko rasvoilla olevan siihen vaikutusta tuleeko arpia loppupeleissä vaiko ei ;)

turvotuksesta mä en huomaa mitään turvotusta : / Tänään vetasin omat farkutki takas jalkaan, ollu kaks viikkoa collegeissa.

Pahaolo on edelleen aaltoilevaa, välillä on tosi huono olla ja välillä taas ei. Rinnat ja nännit on kipeät ja kosketusarat.

Eipä nyt taas muuta, kirjottelen tuolla kerhon puolella enemmän...

Minix ja mini 7+0 !! :heart:
 
Ilyana Mulla aika lailla samat oireet :D Turvotusta HUHHUH! etovaa olo!maha kurnii :D ja nyt uutena juttuna tullu etttä kahvia ei tee yhtään mieli. Pystyn kahvia kuitenki juomaan...vielä :D Esikoisesta ei tullu tämmöstä oiretta ollenkaan.
Menkkakivuista Esikoisesta mulla oli oireena vaan nuo menkkakivut! Riviviikolle 8 asti. Ja nuo menkkakivut oli pahemmat mitä yleensä oli menkkojen aikaan.

bellissima toivottavasti hematooma on vaaraton!
 
Heippa kaikille :wave:

Täällä olisi jälleen yksi onnellinen ja vielä jännittynyt heinäkuun hellevauvan odottaja. Onpa meitä tosiaan paljon :)

Viola77 4.7? 34 ensimmäinen JS

Alkuraskauden ultra olis meillä ensi viikon tiistaina ja sitä odotan kuin kuuta nousevaa kun saa jotain konkretiaa tähän asiaan. Parina aamuna on kyllä ollut ihan klassiset oksentelut ennen aamupalaa. Täytyy tänään hakea vaikkapa voileipäkeksejä yöpöydälle että saa heti jotain suuhun herättyään.

Muutenkin kyllä ällöttää vähän pitkin päivää ja toinen kunnon aalto on nukkumaan mennessä. Mahaakin turvottaa ja tissit on pinkeät. Raskaana siis jo uskon olevani mutta mietityttää toki tässä vaiheessa että onhan kaikki hyvin ja meneehän kaikki hyvin. Tää huoli kai kuuluu asiaan :)

Hankintoja en vielä osaa edes ajatella. Mulla tosin on siskoilla ja lähipiirissä muutenkin pieniä lapsia, joten tavaraa ja vaatetta tulee lainaan ja lahjoituksinakin.

Ihanaa ja rentoa odottelua kaikille :)

Viola77 6+6
 
nii joo ja eka neuvola on 4.12 silloin viikkoja on kasassa 10
rasvailusta Esikoisesta rasvailin joka aamu ja ilta masua.eikä tullu loppujen lopuksi ku pari tosi haaleaa pientä arpea..käytin weledan öljyä. Olihan se aika kallis pullo..ja monta meni raskauden aikana.nyt aattelin eka ainaki käyttää halvempaa merkkiä..sitä Bio oilia Mutta vasta sitte ku maha alkaa näkymään. Esikoisesta masu tuli esiin rv 15 ja turvotuksen takia luulin eka että se oli tullu esiin jo aijemmin :D
 
Ei kovin positiivisissa fiiliksissä taasen, aamulla alkoi tulla verta oikein kunnolla, hyytymien kera.
Menkkamaisia juilintoja niin että panadolia piti ottaa:'( Tää on ihan kamalaa! Huomenna varmaan
suunnattava yksityiselle ultraan kun ei tuolta meidän tk:sta mitään apua saa:headwall:
 
Voi ei Häivähdys :heart: kylläpä sua nyt koetellaan :hug:

Tosta rasvailusta esikoisesta rasvailin tavallisella perusvoiteella normaalit rasvaukset mitä teen myös ei raskaana ollessa ja mulla ei tullut yhtään arpea mahaan. tissit sitten repes senkin edestä.. Johtu varmaan siitä, että ne kasvo pienessä hetkessä A kupista johonkin D kuppiin..

Tervetuloa Viola :wave:
 
Omenankukalle tsemppiä yskän kanssa! Ja onnittelut poksumisesta =)

Juulitar, itse ajattelin ruveta vasta myöhemmin, ehkä sitten kun itse vauvamasu alkaa pullahtamaan ulos.

~Emmuli~:lle tsemppiä jännityksen kanssa, eiköhän siellä kaikki hyvin ole :)

Taivaanrannan maalari, ihana uni sulla ollut :heart: Eiköhän se enneuni ollut ;)

Tupuna22 ja Viola77, tervetuloa! :wave:

Nannamanna, olen itsekin pannut merkille Kaksplussan sivujen tökkimisen iltaisin, harvinaisen turhauttavaa.

Madagascar, itselläni on ollut iltapahoinvointia, mutta tänään ensikertaa kunnon aamupahoinvointi. :x

appelsiini88, kohtalontoveri :wave:

Voi Häivähdys teidän koettelemistanne! Kovasti voimia tähän päivään, toivottavasti kaikki olisi edelleen harmitonta ja asiat kääntyisivät parhain päin, olet mielessäni :heart:
 
Nannamanna Juu ehkä parempi, et päivitellään sitkun tiiän missä oon heinäkuussa, kun tää miun elämä on vähän seilaavaa : /
Toivottavasti miulla ei noin paljoa kasva tissit, meinaan sit mennään jo DollyParton-osastolle.... :LOL: Ja kyllä, illalla tää jumeili aika paljon, varmaan johtu siitä, et oli paljon ihmisiä läsnä...

Voi hurjaa miten paljon meitä jo on täällä... Kumpa kaikilla menis kaikki hyvin.
Häivähdykselle paljon jaksamisia ja tsemppejä, toivottavasti se on vain vaaratonta vuotoa. :hug:

Iltapahoinvoinnista Itselläni moinen riemu alkoi jo ennenku menkojen piti alkaa, mutta on pysynyt poissa sillä, et muistaa päivän aikana syödä tasasesti ja myös illalla, joka on miulle KATASTROFI, en muista milloin oisin iltapaloja syöny. Myös jos yöllä valvottaa, niin on pakko jotain pientä ottaa, ettei paha olo iske. Itellä on Rainbown Herkkumonsterin minirahkoja, joita syön, niin ei yllätä pahat olot.

Rasvailusta Ite joudun kuivan ihon takia rasvaamaan muutenkin paljon, meinaan pärjätä aika pitkälle tuolla ihan perusrasvalla jota lääpin kroppaani aamuin illoin. Kunhan ei tuleva tenava saisi tätä samaa riesaa... Hyvä pointti tuo reidet ja takamus, joita pitäää myös muistaa rasvailla. :)

Hankinnoista Mie taidan saada hankkia kaikki uusina, vaikka se vähän tuhlausta ehkä onkin... Mutta halvemmaksi tulee ostaa vauvalle uutta ja sopivaa, kun vaihtaa autoa :snotty: Oon löytänyt ihan täydelliset yhdistelmävaunut, jahka tulee ajankohtaiseksi, mennään sovittamaan ne myös miun auton takalootaan, et mahtuu mukaan. Onks teillä jollain kokemusta Akjax-merkkisistä vaunuista??

Ihana päivä, kun saa vaan olla, ei mitään merkittyä tekemistä... Jos kaivais virkkuukoukun esiin ja askartelis yhden työn valmiiks pikkuhiljaa, ettei mee pukin konttiin.

Kielletyistä ruoka-aineista Ootteko te muut välttäneet ruokia edellisissä raskauksissa? Onko teille niistä neuvolassa puhuttu?
Itselläni kun on suuri herkkuruoka ihan mikä tahansa soosi, mikä on tehty siihen aurajuustokermaan... Nyt ajattelin olla ilman, vaikka vaikeaa se onkin! Toinen suuri herkkuni on mozarellatikut, joista edellisellä odottelukerralla neuvolan täti sanoi, että senkun syöt, jos ne on oikeesti paistettu kunnolla kypsiksi, etkä syö niitä satoja päivässä.

neuvolantäti[/B9] ahdistaa ihan lievästi. Miulla on hänestä edellisistä raskauksista huonot kokemukset, ARGH! Nyt kun vihdoin ja viimein pääsin linjalla läpi ja kerroin tilanteestani, niin se oli ihan et HÄH? No ei riittänyt tämä häh, vaan soitti vielä kahdesti perään ja tarkensi asioita. Jos ei taho, niin eihän sinne neuvolaan ole pakko mennä? : / Ja neuvolanlääkäri piti viimeksi miulle sellasia palopuheita, ettei tosikaan. Tulin aina itkien pois sieltä, toivottavasti mie saan nyt käydä äippäpolilla alusta loppuun.

-Nasulais ja möhkö 6+3-
 
voi ei Häivähdys :( toivotaan että kaikki on kuitenkin kunnossa :heart:

Ja hyvä kuulla etten ole tosiaan yksin tämän pömppikseni kanssa.. huuuh.. omat housut kyllä menee jalkaan liiankin hyvin, välillä ei ole ollut ruokahalua ollenkaan ja välillä taas pitää ahmia koko ajan jtn :D
Mutta masu pömpöttää kun mikäkin, tosin sama homma oli kyllä edellisessäkin..eikä se oikein laskenut siitä,tilalle tuli sitten se oikea vauvamasu..

Ja hei, mä oon näköjään laittanut itselleni yhden ylimääräisen vuoden :D eli voiko iäkseni korjata 27 :D
 
Nasulais noi neuvolantädit on välillä ihan uskomattomia :((
mä en tiedä yhtään minkälainen on tää täti joka meillä nyt on, vaihtui nimittäin.. se vanha oli tosi mukava, mutta tää kuulosti jotenkin tosi tympeeltä..

Saisitkohan sä vaihdettua sen tädin?
 
Mammi toivottavasti saisin muutettua... En halua sitä, huonoja kokemuksia vain.
No toivottavasti ma selviää, et missä mie tuun käymään tään koko raskauden ajan ihmettelemässä ja hämmästelemässä...
Missäpäin muut Turun odottajat ovat neuvolassa??
 
Nyt on varattu ensimmäinen neuvola-aika ja se olisi kahden viikon päästä. Alkuraskauden ultraan tekisi mieli kovasti, jotta saisi vähän selvyyttä, millä viikolla olen menossa oikeasti. Kuukautisten mukaan nyt olisi 6+1, mutta en ole yhtään varma, minkä pituinen kierto mulla olisi ja sehän vaikuttaa tuohon. Tein plussan nimittäin vasta joskus kp50... Olisi sieltä saattanut aiemminkin tulla plussa, mutta vielä kp 28 ei tullut. Joten ehkä varaan sen ultran jos sieltä saisi jotain vinkkiä miuten se asia on :)
 
Hemu2: jos sulla on ny menkkojen mukaan 6+1, niin sehän on sama asia kuin kp 44 ja kp 29 on sama kuin 4+0, jos siis raskausviikoiksi muuttaa.

Täällä turvotus eikun lisääntyy ja joku outo maku on suussa, ei varsaisesti metallin maku, mutta joku outo kuitenkin. Pahoinvointia ei juurikaan ole, paitsi ehkä vähän aamuisin. Hitsi, kun olis jo se varhaisultra!
 

Yhteistyössä