Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Pahoittelut jokaiselle tässä pinossa km/tuulimunan kokeneelle! :hug:

Perhesuunnittelun sivuilta kävin lukemassa seuraavaa: "On arvioitu että noin 50-60% hedelmöityksistä päättyy keskenmenoon ennen kuin raskautta on edes todettu. Todetuista raskauksista keskeytyy n. 12-15 %. ...... Kun sydämen syke on havaittu (yleensä 6. raskausviikon jälkeen) on raskaudella 90 % todennäköisyys jatkua normaalisti."

Näitä surullisia uutisia pienistä, jotka eivät ole pysyneet matkassa, tulee valitettavasti jokaisessa odotusryhmässä vastaan. Meitä taitaa olla tässä pinossa n. 90 odottajaa, joten prosentteja miettiessä mitä isompi ryhmä, sitä enemmän teoriassa surua pinoon mahtuu. Toisaalta nämä nykyiset herkät testit kertovat niin aikaisessa vaiheessa raskauksista, että siitäkin johtuen joskus tuntuu km määrien nousseen. Toivotaan, ettei enempää km tulisi ja odotusaika sujuisi loppuun asti ilman isompia murheita meillä kaikilla.:hug:

Eka neuvolakäynti takana, josta käteen jäi neuvolakortti ja aika ultraan ensivuoden alkuun. Seuraavaa nl-käyntiä varten tulee aika joskus ultran jälkeen. La neuvolan mukaan on 10.7., mutta se tulee muuttumaan ultrassa. Ja toisaalta la on vain arvio, joten sitä on turha kovin tarkasti tuijottaa.
 
Pintsulle kovasti voimia :hug:

Influenssarokotteesta, en aio ottaa ylimääräisiä rokotuksia. En ole ikinä ottanut yhtään influenssarokotusta, en ottanut sitä sikapiikkiäkään. Tietenkin olisi eri asia, jos olisi jokin perussairaus olemassa.

ar-neuvola vasta ensi viikon tiistaina, silloin viikkoja 7+3. Jos kaikki on silloin hyvin, voi jo pienen huokauksen päästää. Silloinhan pitäisi jo 90% todennäköisyydellä raskauden jatkua normaalisti, kuten Äidin onni tuossa kirjoitti :) Mutta odottavan aika on pitkä!

Madagascar 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hirveen surullisia kohtaloita - isot halit kaikille :hug:

Vaikka, kuten Aidin onni sanoit, nama todetaan nykyaan niin aikaisin, etta "turhaan" joudutaan suremaan, kun on normaalia, etta alkuraskaudesta moni keskeytyy syysta tai toisesta. Ei se tosin lohduta - menetys on aina menetys joka koskee! Ja eihan sita malta ola testaamatta heti kun ekat oireet ilmaantuu, kaikki sen varmaan allekirjottaa ;)

Mullakin on tanaan illalla se eka ultra - toivon tuovani iloisia uutisia tahan kovan onnen pinoon! Nyt laskujen mukaan oltaisiin nimittain 6+5 :) Joudun ottamaan 3-v esikoisen mukaan kun katsotaan miksi aidin maha tuntuu niin "oudolta".. en todellakaan halua halle kertoa viela yhtaan mitaan..toivotaaan ettei kysele liian tarkkoja.
 
Tänne tulee nykyään käymään jotenkin pelokkaalla mielellä, pelkää että taas on tullut lisää murheellisia uutisia. :'(

Pintsulle paljon lämpimiä ajatuksia. :hug:

Influenssarokotteesta Mulla on järkky pohdinta käynnissä, että otanko vai en. Mulla siis perussairautena se 1-tyypin diabetes, joka jo sellaisenaan on riski influenssalle ja sen vakaville jälkitaudeille. Ja nyt kun olen raskaana, korkea riski vielä tilastollisesti viisinkertaistuu. Oon ottanut rokotteen yli 20 vuoden ajan eikä siitä oo tullut koskaan ainakaan mitään näkyvää haittaa, myös sikarokotteen otin. Viime vuonna sairastin elämäni ensimmäisen influenssan (en ottanut rokotetta!) ja von sanoa, että se on kaukana tavallisesta flunssasta. En ole milloinkaan ollut niin kipeä kuin influenssassa olin. Sairastan ylipäätään aika vähän mitään perusflunssia tai oksennustauteja, joten mitenkään superaltis en koe olevani kausiflunssille. Mutta kun se osuu kohdalle, ei sille mitään voi. Seuraamukset tosin voivat olla hyvinkin vakavat.

Nyt siis pitäisi laittaa eri vaihtoehdot ja riskit puntariin ja miettiä, mikä on paras ratkaisu. Influenssan iskiessä siitä on vaaraa sekä minulle itselleni että alkiolle/sikiölle, pahimmillaan siitä on hengenvaaraa meille molemmille. Rokotteessa voi olla omat riskinsä, joita ei oikein voi etukäteen tietää. Tarkoituksenani oli hakea rokote ennen kuin raskauden, mutta sitten kävikin onnekas ja odotettua nopeampi tärppi. Kumpihan siis olisi pienempi paha...

Ja kokemuksestani olen myös sitä mieltä, että hyvälläkään käsihygienialla ei influenssaa torjuta. Olen aina ollut etenkin flunssakausina todella tarkka käsihygieniastani ja olen pitänyt siitä myös kiinni. Satuin viime vuonna ilmeisesti vain väärällä hetkellä väärään paikkaan ja pahaksi onnekseni sain tartunnan jostain.

Mutta mietitään, mietitään...katotaan mihin ratkaisuun päädyn. :whistle:
 
Vienda mulla on käynyt lämpöjen kanssa samantapaisesti. Aluksi ne olivat reilustikin koholla (viikon-kaksi) ja nyt ne ovat laskeneet oikeastaan normaalille tasolle. Enintään muutaman kymmenyksen ovat satunnaisesti koholla. Siitä tietenkin iski hirveä paniikki, koska lisäksi olen muutenkin lähes oireeton.

Tänään olin ar-ultrassa (6+6) ja alkio löytyi sieltä mistä pitikin. Ja myös syke löytyi. :heart: Päätin etten enää mittaile lämpöjä. :LOL:
 
Kiitos tsempeistä! Tänään lääkäri soitti, että hcg arvo on 5 ja että tuskin edes olin raskaana...Tuntuu ehkä jopa entistä pahemmalta jos mahdollista. Nytkö ei sitten saisi surra menetystä kun en muka raskaana edes ollut? Miten on voinut sitten käydä niin, että raskaustesti näytti positiivisen 17.11., oli raskausoireita ja kuukautisia ei ole näkynyt? Mikä mua sitten vaivaa jos en ollut raskaana? Mitä ihmettä tuli ulos? No ei kai tästä auta kuin yrittää päivä kerrallaan ja lähteä uuteen yritykseen..
 
Pintsu :hug: Voimia.

Mulla on vähän sekavat fiilikset. Pelottaa että kaikki ei ole hyvin. Nyt on parina päivänä tullut semmoista rusehtavaa valkovuotoa.Ei tule alkkareihin asti eikä ole runsasta, just ja just vaan huomaa että valkovuoto on rusehtavaa. sitä ei siis valu koko ajan. Soitin neuvolaan niin sieltä sanottiin että voi olla normaalia alkuraskauden vuotoa tai johtua herkitä limakalvoista. KUitenkin olen vähän huolissani. Onneksi ei ole mitään veren vuotoa tai kipuja mutta kuitenkin. Toivottavsti pienellä on kaikki hyvin.
Mun sisko ja mies epäilee, että olis kaksoset tulossa, koska niiden mielestä mulla on paljon oireita :D Mutta sen saa tietää vasta joskus tammikuussa. Ar-ultraan en ole menossa. Eka neuvolakin on 1,5 viikon päästä :) Jänskättää :D
 
Hei vaan, ja anteeksi että tuppaudun teidän ketjuun kommentoimaan. Tuosta digitestistä vaan haluaisin kertoa kun monet tuntuvat olevan sen näyttämistä lukemista huolissaan, että sehän näyttää siis viikot hedelmöittymisestä eikä sitä "virallista" raskausviikkojen määrää, joka taas lasketaan edellisistä kuukautisista. Eli jos on säännöllinen kierto n. 28 päivää, niin hedelmöitys tapahtuu n. 2 viikkoa edellisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä. Sen mukaan siis raskausviikolla 3-4 digitesti näyttää "raskaana 1-2" jne. Jos olet viikolla 5+, testin kuuluisi näyttää 3+.

Ja vielä laitan tähän nuo ClearBluen digitestin HcG-rajat:
hcg alle 25= ei raskaana
hcg 25-200= 1-2 viikkoa
hcg 201-2000= 2-3 viikkoa
hcg 2001+= 3+ viikkoa

Eli jotta ei menisi liian helpoksi, jos HcG on keskivertoa korkeampi tai matalampi niin digitestin viikkonäyttö voi näyttää väärää lukemaa. HcG-arvojen vaihtelu alkuraskaudessa on todella suurta (vaihteluvälit löytyvät täältä: Beta values main chart), joten kaikki voi silti olla ihan hyvin vaikka digi näyttäisi ns. liian vähän.

Toivottavasti tästä on apua murehtijoille ;) Itse olin koko alkuraskauden ihan hysteerinen, tein tyyliin 12 testiä ja kävin 2 kertaa verikokeissa. Mutta pikkuhiljaa se helpottaa. Onnea kovasti kaikille ja vauvaliimaa!!!!

Rödluvan rv 37 joulukuisista
 
Voi miten paljon ikäviä uutisia tänne joukkoon mahtuu, paljon voimia teille kaikille! :hug:

Mä en malttanut odottaa enää yhtään vaan käväisin alkuraskauden ultrassa äsken. Voi mikä kokemus! Miksei kukaan varoittanut, että se on noin liikuttavaa ja siinä sitten kyynelehdin ruutua tuijottaen :D Nyt sain edes aavistusta missä kohtaa mennään, täysiä viikkoja 6 ja tällä pikkuriikkisellä ihmisen taimella on mittaa 3,5 mm. Sydänkin siellä jo sykki :heart:

Firman pikkujouluista selvisin paljastuksitta. Kanniskelin samaa viinilasia kädessä koko illan eikä kukaan kiinnittänyt huomiota, hörppääkö siitä vai ei! Baarijatkoilla tilasin karpalomehua :) Aamulla kollegat vielä kyselivät oloja tältä juhlijalta ja sain ihan rehellisesti vastata että heikottaa, mutta tietenkään heillä ei ollut aavistustakaan että eri syystä kuin heitä :D Mulla ei vieläkään mitään kovin pahaa oloa ole ollut, mutta pientä heikotusta aina välillä.

Viikon vielä kruunaa puhtaanvalkoinen lumipeite pihamaalla :) Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille vastauksista tuohon digitestiasiaan. Näinhän se tietty on, että nuo hormonitasotkin kovin ovat kovin yksilöllisiä, mutta kyllä se vaan laittaa tällaisen panikoijan panikoimaan :) Ostin vielä kuitenkin uuden samaisen testin, jonka teen aamulla. Jos edelleen näyttää liian pieniä lukemia, menen verikokeeseen.

Pintsu: :hug:

AnnaNanna ja Dinskunen: Onnea ihanista uutisista :heart:
 
Pintsulle halit täältäkin :hug: Kyllähän sä raskaana olet ollut, kun positiivisen tuloksen saanut testiinkin. Mutta positiivinen asia että hormoni laskenut noin hyvin ja pääsette uuten yritykseen mahd. pian! Tsempit!

ON: Täällä kun alkoi rv 9+ niin pahoinvointi katosi :) Juuri niinkuin kirjoissa sanotaan :D mulla ei mikään esikoisen odotuksessa mennyt kirjojen mukaan.... Nyt on energinen olo, ruoka maistuu ja kahvikin taas.

Minix 9+2
 
Isot halit :hug: kaikille suuren menetyksen kohdanneille!!
Toivottavasti niitä ei enää uusia tähän ketjuun tulisi...

Eilen tosiaan käyty toisessa ar-ultrassa, jossa kaveri kasvanut 6,5mm:stä 21,2mm:iin ja hieman on alkanut jo liikkua. Seuraavaksi sitten olisi nt-ultra kahden ja puolen viikon päästä.
Jotenkaan ei vieläkään uskalla huokaista ja rentoutua vaan edelleen pelko takaraivossa siitä, että kaikki ei menekään hyvin. Lääkärikin yritti mua lohduttaa, että tässä vaiheessa kun löytyy sykkeellinen alkio, niin km-riski ei ole enää kovinkaan suuri. Ehkä mä sitten ens kesänä pystyn huokaisemaan ja alkamaan murehtia erilaisia asioita...;)

Pipsa79 9+3
 

Yhteistyössä