Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Tervetuloa Ruttu! :wave: lista päivitetty!

Pintsu Toivottavasti vuoto harmitonta :heart:

leijonanmorsian ja Hemu kovasti voimia molemmille :heart:

kyllä nää huonot uutiset saisi jo riittää :/

äityisvaatteet Mulla on säilössä esikoisen aikasia äitiyshousuja, mutta kaikki on aika ohkasia, kun edellinen raskaus osu vähän eri vuodenaikaan. En nyt viitsi ostaa uusiakaan, joten yritän jotenkin selviytyä omilla kevääseen saakka.. :D Mulla on onneksi muutamat housut, joissa voi kireyttä säätää naruilla ja ne kokoa XL kun normaalista on M/L.. :D

Onko täällä muita joilla olis edellisissä raskauksissa kovia liitoskipuja? Mulla oli esikoisesta ihan järkyttävät! Makasin vikat 10 viikkoa sohvalla tekemättä mitään, kun pienikin kävely sai vedet silmiin, kun häpyluun seudulle vihlo niin kovaa. Mua pelottaa ihan hirveesti, että nyt uudestaan käy samalla tavalla. Eilenkin terkkari neuvolakäynnillä sanoi, että kun kerran on niin kovat kivut ollut, niin todennäköisesti uusiutuu.. :'(
 
Pahoitteluni suru-uutisista niitä saaneille. Voimia jatkoon kovasti!

Täällä alkanut mahan juilinnat ja repäisykivut. Pahoinvointi loppui ja nyt sitten tämä vaiva :kieh: Esikoista hankala nostella, kun repii alamahalla...

Kaksi viikkoa ultraan, ei jaksais enää odottaa...

Minix 9+0
 
Voi miten ikäviä uutisia täällä! :'( Hemu2 ja leijonamorsian, olen tosi pahoillani teidän puolesta! Kaikkea hyvää teille jatkoon ja toivottavasti saatte jo pian uusia, parempia uutisia! :hug:

Kaneli83 Toi on varmasti inhottavaa! Sitä niin malttamattomana menee varhaisultraan ja tietysti odottaa ja toivoo, että kaikki on hyvin ja syke näkyy. Mutta totta kai kun varhaisilla viikoilla menee niin on riski, että viikot ovatkin vielä pienemmät ja syke ei siksi näy. Se voi oikeesti olla ihan muutamasta päivästä kiinni, joten älä huolestu vielä! :hug: Mä jännitän ite ihan tota samaa kun mulla on ens keskiviikkona aika, jolloin viikot mun laskujen mukaan 6+4 ja meillä myös esikoisella näkyi syke silloin mutta pelkään kans, että menen liian aikaisin..

Vatsan pömpötyksestä- Kyllä, kyllä ja kyllä! :D Mulla on koulukaverit jo arvanneet, olen normaalisti hoikka ja nyt tuo turvotus ja pömpötys alkaa olemaan sitä luokkaa, että ei paljon epäselvää ole.. ;) Ja mulla viikot vasta 5+5 :D

Pientä pahoinvointisuutta on alkanut ilmestymään, toistaiseksi säännöllisellä syömisellä pysyy poissa :) Paleltaa ja väsyttää...ZzzZZzzz...|O
Repäisykipuja ja jomotuksia tuntuu kovina kun ulkoilutan isoa koiraa ja jos se vaikka toisen koiran kanssa leikkiessä repii ja riuhtoo niin repii kyllä mahassa ja jomottelee sen jälkeen, muistan saman esikoisesta..

Mukavaa torstaita kaikille :wave:

Vaniljainen ja Seesaminsiemen 5+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ne ikävät uutiset vain satelee...voi Hemu2, voimia sinne surun keskelle :hug:

Täällä sitä tehdään jo surutyötä ja itkettää taukoamatta. Toisaalta sitä haluaisi uskoa että kaikki kunnossa mutta jotenkin pelottaa että tämä oli nyt tässä. Ensi viikon tiistaina on sitten kontrolliultra (jos sitä ennen ei ole vuotoja tms.). Tuntuu että aika nyt matelee...Oireihin kai ei nyt kannata luottaa koska ymmärsin että raskausoireet voivat jatkua (kun veressä kumminkin sitä raskaushormoonia) vaikka sikiö kuollut. No ei auta muuta kun odottaa!

Toivottavasti nyt alkaisi tulemaan vähän parempia uutisia tänne palstalle...kovin on ollut masentavia kirjoituksia :'(

Kaneli83 ja mahdollinen pikkuinen 7+0
 
Hemu2:lle valtavat halit ja voimia eteenpäin! :hug: Liiaksi tullut jo näitä surullisia uutisia...

Kaneli83:lle jaksuja odotteluun! :heart: Toki sitä malttamattomana haluaa nähdä sen sykkeen mahd. aikaisin. Onneksi ei ole vielä heitetty kirvestä kaivoon tilanteessasi! :heart:

jennimarika, eiköhän siellä kaikki ole kunnossa :) Pikkuinen vain ahkerasti rakentaa pesäänsä sisällesi aiheuttaen epämukavia kipuja :heart:

Heiksun digille! :heart:

Vatsan pömpötys.... Ei tarvitse edes kysyä. :D Voisin tehdä kerhopuolelle sen masukansion, niin lykkään sinne pömpötyskuvaa omasta pallerostani..

Pahoinvointia ja väsymystä, ei edelleen muuta. Eilen ei ollut niin etova olo kuin normaalisti, mutta tänään taas.... :x
 
Ensimmäinen neuvolakäynti lusittu! Paljon en viisastunut, kun olin ehtinyt ottaa itse asioista selvää etukäteen, mutta pääsinpähän näkemään, miten ultratessa kohdussa näkyi "jokin vaalea möykky" :) Neuvolantäti pahoitteli ultralaitetta, joka oli naapurikunnan entinen, eli vanha kuin taivas, eikä sillä kovin tarkkaan mitään voinut nähdä. Mutta parin viikon päästä katsellaan uudestaan, josko sitten niitä sydämenlyöntejäkin saisi näkyviin. LA on vielä epäselvä, mutta koska neuvolakorttiin merkittiin 5.7., minut voisi siirtää sinne ei tiedossa -osiosta. Näyttää muuten olevan meille OYSissa ruuhkaa tuolle päivälle! :)

LA 5.7. Lalleri/27/ensimmäinen/OYS
 
Lalleri päivitetty! :)

sellasta piti kysellä, että aijotteko ottaa influenssarokotteen? kun sitähän raskaana oleville suositellaan. Mä en millään haluaisi, kun en ole niitä koskaan ottanut ja sillon tiistaina neuvolassa terkkari kovasti painosti asiassa. Meillä oli just lokakuun lopussa esikoisen 1v. neuvola niin ei otettu hällekään..
 
Heiksu: Kiitos! Ei mulla enää ole tukilääkitystä, Lugesteronit lopetin vähitellen plussan jälkeen. Onnea sinullekin plussasta! :flower:

Nannamamma: Mä olen tosi skeptinen noita flunssarokotteita kohtaan. En ole myöskään koskaan niitä ottanut, enkä sitä katunut. Nyt tietysti raskaana vähän eri tilanne. Jotenkin se narkolepsiakohu pelästytti pahoin, enkä usko, että otan nytkään.

ON: Ultrassa käyty aamulla, pikkuruinen papu siellä kellui ja sydänkin sykki, mittaa 8,5 mm ja koko vastasi täysin laskettuja viikkoja. :heart: Melkoinen helpotus ja onni. Varasin vielä ultran parin viikon päähän eli viikolle 9+0, ihan oman mielenrauhani vuoksi, vaikka mitään varsinaista syytä ei ollutkaan. Ihana vain nähdä se pikkuinen ja rahaa noihin IVF-hoitoihin on muutenkin jo uponnut ihan sairaasti, joten pari sataa sinne tai tänne ei enää tunnu missään...

Neuvolaan soitin myös tänään ja sain ajan ensi keskiviikoksi. Kiva, kun on kaikkea odoteltavaa, niin menee aika vähän nopeammin. Tekisi jo mieli kertoa kaikille, mutta toisaalta ei meinaa uskaltaa.

Laitan kerhoon anomuksen menemään myös. :)

Vienda, 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Illalla oli verta pyyhittäessä. Kovasti säikäytti. Mutta näyttäis nyt jääneen siihen. Pahaolo jatkuu. Täänään se tuntuu kyllä helpottavalta. Alotin tossa kirjahyllyn vaihto operaation,mutta kesken jäi kun tuli niin pahaolo. Yritän tässä nyt jotain syödä,jos sitten pystyis jatkamaan.

Liitoskivuista kuopusta odottaessa täytyi muistaa nousta autosta jalat yhdessä,kun teki niin kipeää.

alanna ja täys blackout että mitkäs ne viikot nyt olikaan.
 
Tervetuloa uusille!

Hemu2 Voimia surun keskelle , liikaa huonoja uutisia tullu tänne :'(

Vienda Ihanaa että kaikki oli hyvin! :)

Influenssarokotetta en varmaan tänä vuonna hanki, työn kautta olen aiemmin aina saanut, enkä ole huomannut mitään eroja niiden välillä.

oireita Järkyttävä palelu ja väsymys täälläkin, aaltomaista pahaa oloa edelleen..Ei siis mitään uutta. Ai niin tätä odotinki että koska tapahtuu: aamukahvin sain kaataa viemäriin.

Karoliina 7+0 poksuu
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda ja Ilyana
Onko tämä meidän pino tavallista huono-onnisempi kun niin monet tuntuvat tipahtavan listalta?

Onneksi oli joukossa myös iloisia ultrakuulumisia. Onnittelut niistä!

Minulla on tämäkin päivä kulunut pesuhuoneen lattialla maatessa ja yökkäillessä... Mies teki minulle suolaista perunamuusia, jota sainkin muutaman haarukallisen syötyä ja ainakin vielä on pysynyt alhaalla. Tuli vähän parempi olo ja sai avattua netin. Ja ensimmäisenä kaksplussalle :D

7+3
 
Äkkiä vaan kysäisen Mitoista.. Tuliko sulla Vienda virhe tuohon mittaan vai onko tosiaan noilla viikoilla 8,5cm! Siis mä en oikeesti tiedä minkä mittaisia milloinkin pitäs olla :D Jostain luin että mun viikoilla ois luumun kokoinen,ja musta tuntu että voi mahoton niin iso jo :D


*piuu&Masukki 8+2* :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Pakko äkkiä kommentoida.. meillä ultrassa 15mm kokoinen kaveri vastasi viikkoja 8+0..

Täälläkin jo aivan älytön pallomaha.. edellisessä raskaudessa pystyin töissä tietyiltä ihmisiltä piilossa pitämää äippä lomaan asti.. nii ajattelin myös tässä raskaudessa että pitkälle ens vuoden puolelle mennään ennen kuin kukaan huomaa mutta vatsani on päättänyt toisin.. Jos osaa katsoa selkeästi jo näkyy
 
Viimeksi muokattu:
Voi, kun on surullisia uutisia paljon tullut. Pahoittelut kaikille surun kohdanneille. :hug:

Ja onnea kovasti hyviä uutisia saaneille. :heart: Voi kun sitä itsekin jo pääsisi ultraan, mutta pakko vaan vielä odottaa.

Kävin maanantaina neuvolassa ja terkkari siellä koitti jo ultrata. No, eipä siellä juuri mitään näkyny.. Pienet on viikot vielä, että siitä yksistään en niin kovasti huolestuisi. MUTTA siihen yhdistettynä oireiden väheneminen ja clearblue digitaalisen testin näyttämä raskaana 1-2 viikkoa, niin huolettaa ja kovasti. Onko kellään tietoa/kokemusta kyseisestä testistä? Kun siis tuon testin mukaan viikkoja olisi tuolloin ollut vasta 3-4, vaikka todellisuudessa oli jo melkein 5?? Että kuinkahan paikkaansapitäviä nuo sitten on.. Ahdistavaa tämä epätietoisuus ja huoli!
 
Pintsullekin suuri voimahali, ei lisää näitä uutisia! :hug:

Aurelia83, sun viikoilla pitäisi digin tosiaan näyttää raskaana 2-3 tai 3+. Teitkö aamupissasta vai päiväpisusta? Olitko juonut paljon? Kannattaa ehdottomasti käydä mittauttamassa hcg verestä. Koska ensimmäisen plussan sait? Yleensä tuo digi on hyvin varma. :/ Tuo raskaana 1-2 on hcg mitattuna 25-200mIU. Veritesti tietysti asian paremmin selvittää. Jaksuja, on hyvin epätietoinen tilanne! :heart:
 
Ilyana: Kiitos, on kyllä rasittavaa tämä huoli. Päivällä testin tein ja juon kyllä päivän mittaan paljon eli varmasti tuo pissa laimeampaa oli.. Pitää varmaan tosiaan käydä siellä verikokeessa niin selviää sitten.
 
Aurelia noi digit kannattaa kyllä aamupissasta tehdä, jos haluu mahdollisimman luotettavan tuloksen.. Mä tein digin kans päiväpissasta en nyt enää muista mitä viikot sillon oli, mutta testin olis mun mielestä näyttää jo 2-3 mutta näytti vaan 1-2.. viikko sen jälkeen tein vielä varmuudeksi normitestin ja siihen pärähti heti tosi tumman punainen viiva.. :)
 
Onko teillä kokemusta lämmöistä raskauden aikana? Olen aamulämpöjä mittaillut yritysaikana säännöllisesti ja nyt raskausaikana satunnaisesti. Alkionsiirron jälkeen lämmöt on olleet selvästi koholla, jopa 37 tai vähän ylikin. Jossain vaiheessa ne laskivat 36,7 tasolle, jossa pysyivätkin 2,5 viikkoa. Nyt kuitenkin keskiviikkona oli enää 36,4 ja tänään vain surkeat 36,1!! Eilen näkyi siis elävä pikkuinen ultralla. Hieman laittaa ihmetyttämään tuo lämpöjen lasku ja siksi kiinnostaa, josko jollain muulla olisi vastaavasta kokemusta. Paleltaa kyllä ihan koko ajan, että siihen tämä ei ole vaikuttanut ja muutkin oireet on tallella...

Vienda 7+0 (POKS!)
 

Yhteistyössä