Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Tervetuloa taas uusille ja onnea plussista :wave: Päivittelen listaa tässä illan mittaan
Hemulle iso hali ja jaksamista :hug:

Tulin nyt vaan kommentoimaan tota Facebookia, että mun mielestä on tässä vaiheessa ihan liian aikasta tehdä sinne ryhmää, koska niin ikävää kun se onkin niin karu fakta on, että meillä on vielä tosi aikaset viikot ja porukkaa varmasti tulee putoomaan. Musta olisi ainakin kiva ensin täällä vähän tutustua ihmisiin ja sitten vaikka kun ollaan pikkasen paremmilla viikoilla ja tutustuttu ehkä enemmän toisiimme niin sitte. Siellä kun kuitenkin ollaan omalla nimellä ja naamalla.
Mehän aikanaan esikoisen aikasen ryhmän kanssa tehtiin fb-ryhmä vasta elokuussa la:t siis sillon meillä oli lokakuussa (en tietenkään tarkoita, että meidän pitäs niiiin kauan odottaa :LOL:). En haluaisi kuulostaa kauheen vaativalta, mutta tuolta ryhmästä olen potkinut kaikki taustailijat ulos (oon siellä ylläpitäjänä), koska siellä tulee niin henkilökohtaista juttua, että kukaan ei halua että sielä pyörii "ylimääräisiä" lukamassa, jos ei kerran osallistu keskusteluun, muutenkin ei puhuta siellä muiden kerrottumia asioita muualla..
JOS/KUN me se fb-ryhmä tehdään, niin toivoisin kovasti, että se olisi samalla periaatteella, että siellä olisi vaan aktiivisia keskustelijoita ja ns. taustailijoita ei siellä katteltaisi. :)
Tietenkin siis jos muut haluaa jo sen ryhmän nyt, niin tehkää vaan, mutta itse olen kuitenkin valmis tuleen mukaan vasta vähän varmemmilla viikoilla ihan vaan sen takia, koska siellä ollaan omalla nimellä ja naamalla, niin olisi aika ikävää pudota sieltä pois, jos pallero ei pysykään matkassa..
 
Viimeksi muokattu:
Olen samaa mieltä nannamamman kanssa että ehkä kannattais facen kanssa odotella sinne ens vuoden alkuun AINAKIN ettei tartte koko kaveripiirille kertoa mahdollisia huonoja uutisia. Itteesä ainaki hirvittää ajatus siitä kun tänne liittyminenki tuotti muutaman päivän harkinnan et nyt vai vasta varmana :D

Oli muuten pakko tehdä uus testi kun ei meinaa mennä ittellä jakeluun tämä ihanuus täällä masussa. Ja kerkiäähän noita tekee ennen neuvolaa vielä monen monta! :p

Multa hävis v-lopun aikana kaikki oireet paitsi rintojen herkkyys ja turvotus (onneks) mut heti tuli sellanen olo et nyt tarvii testiä kehiin et se siellä viel on :heart:

Ötökkä 5+4
 
Olen myös edellisten tapaan sitä mieltä, että fb-ryhmä saa vielä odottaa. En ainakaan itse vielä halua/uskalla omalla nimelläni ja naamallani olla näkyvillä, sen verran alussa tässä ollaan. Liityin jo tuonne kerho-puolelle, siellä on mun mielestä ihan ok jutella vähän salaisemmin ilman ylimääräisiä lukijoita.

Nannamamma, melkoinen iltaturvotus sulla! Huisi!
 
Nannamamma Hieno turvotus sulla :D.
Tuosta FB ryhmästä,oon samaa mieltä että joskus ensvuoden alkupuolella voisi olla hyvä aika perustaa ryhmä!
Minä ku oon niin surkea tässä koko palstailussa ni voisiko joku kertoa missä on se toinen ryhmä,kun en löydä....ja sit tää jostain syystä on niin hidas että ei kärsivällisyys riitä....välillä ei avaa mitää sivua :kieh:. Raivostuttaa....!

(.)....ne oireet ne oireet....eikä niitä oo....:O. Olis jotain....ens viikolla ultra,herranjestas miten hitaasti tää aika menee : /.
Joku taisi mainita että maha on sekasi,sitä on täälläkin....ilmaa ainaki ku ilmapallossa :D.

Hemulle voimahaleja ja jaksamista :hug:.

~Emmuli~ ja pikkuinen 5+3 :heart:
 
nannamamma Mulla on iltasin samanlainen turvotus :D aamula sitte huomaa ku maha on kadonnu.
Minun mielestä kans face saa odottaa.Esikoisesta perustettiin faceryhmä vasta vauvan syntymän jälkeen.Mutta ois tietenki voinu aijemminki.Ja tosiaan sen saa aivan salaiseksi,ettei kukaan kavereista näe koko ryhmää:)
 
Tervehdys -uusi ilmoittautuu! Voimistuva plussa testattu nyt kolmena päivänä ja nyt on päästävä vähän kirjoittelemaan... LA täällä ilmeisesti 15.7.

Varmaa ei kuitenkaan ole mikään - meillä taustalla kaksi keskenmenoa (kkm 3/2012 ja varhainen km 9/2012) Vuoden alusta on yritetty. Raskaudun siis ajatuksesta, mutta plussat eivät ota pysyäkseen. Nyt sain sitten geenitestin kautta tiedon, että kannan raskauteenkin vaikuttavaa geenivirhettä (suomeksi kai "hyytymistekijät") Joten varovaisin, mutta luottavaisin mielin tässä ollaan. Aloitin plussasta miniasperiinit, foolihapot ja b-6-vitamiininjo aiemmin, joten kaikki voitava on tällä hetkellä tety kyytiläisen hyväksi.

Nannamamman turvotus on kuin ehta vauvamaa! Odotan jo itsekin, josko joskus taas saisi vetää raskausvaatteet päälle.

Mulla oli eka raskaus (tyttö) tosi paha, pahoinvointia viikot 6-18 nyt on juuri tosi vitaali ja hyvä olo. Suklaahimon japienen menkkatunnun lisäksi ei oireita - paitsi raivokohtauksen MEINASIN saada tänään töissä ;)

Haaa! Ja vahva poikaolo mulla - tyttökin ihan yhtä tervetullut. Mahtavaa olla raskaana!!!
 
Aiemmalla sivulla joku kysyi oliko minulla erilaisia oireita ns. tuulimunaraskauden kohdalla. Eli siis olen kokenut kaksi tuulimunaraskautta. Toisesta jos en verran aikaa etten muista miten se oireili, vai oireiliko. Mutta tämä viimeisin oli alussa ihan samanlainen. Plussasin normaalisti, minulla oli jopa aamupahoinvointia. Ekasssa neuvolassa sydänäänet ei kuuluneet. Menin kotiin ja parin pvän päästä alkoi vuoto. Vuoto oli aluksi pari päivää sellaista rusehtavaa ja paksumpaa, vähän kuin ruskeaa valkovuotoa. Ultrattiin, näkyi pelkkä ruskuaispussi. Odoteltiin josko alkaa spontaanisti vuotamaan pois, ja se alkoi. Tuska on kummallakin kerralla tuulimunassa ollut lähes keskenmenoon verrattava. kohtu supistelee kipeästi ja vuoto on muutaman päivän ajan runsasta. Kohtu vuosi tyhjäksi spontaanisti, mitään toimenpiteitä ei ole kummallakaan kerralla tarvinnut tehdä. Kakkonen on tullut heti seur. kierrosta tuulimunan jälkeen. Nyt tulin raskaaksi tuulimunan jälkeen, mutta tuo raskaus meni siis kesken. Ensimmäisen tuulimunan kohdalla lri sanoin minulle: "tämä nyt oli tälläinen luonnonoikku, ei tästä vauvaa koskaan olisi tullutkaan". Se sattui, raskaus oli minulle ihan yhtä todellinen kokemus kuin kaikki muutkin raskauteni. Nyt toivon parempaa tuuria, mutta elän sen tiedon kanssa, että koskaan ei tiedä mitä voi tapahtua.

FB ryhmään en itse vielä uskalla vielä osallistua, katsotaan sitten myöhemmin kun tämä raskaus on pidemmällä.
Tein aamulla uuden testin ja soitin neuvolaan. Aika sinne parin viikon päästä ja sitten muutama päivä ja ultra. Soittelen jos aiemmin tulee jotain jonka takia haluaisin ultrattavain aikaisemmin.

Olen onnellinen, peloissani ja jopa kauhuissani. Joka wc-reissulla tarkistan ettei ole tullut verta. Kuinka tästä voi nauttia kun takaraivossa kytee pelko?! Toivotaan meille kaikille positiivisia tuulia ja turvallisia viikkoja, allussahan me kaikki vielä ollaan. Onneksi on kuitenkin tämä ryhmä jonne voi tuntojaan purkaa kiitos siitä!
 
inq
Samaa mieltä FB-ryhmästä. Eli vuoden alussa voisin jo itsekin sellaiseen liittyä :)

Nannamamma näyttääkin jo ihan vauvamasulta, heh ;)

Onko kellään muulla ollut "oireena" aamuheräämistä? Eli koko päivän ja illan väsyttää kyllä, mutta aamulla uni loppuu kesken. Eilen huomasin myös, että välillä vihlaisee navan vierestä, pääasiassa oikealta puolelta, ja kun googlasin vähän niin löysin juttua siitä miten joillain oli ollut alkuraskaudessakin jo tämä oire :) Niin uusia itselle nämä kaikki tuntemukset!

Onko moni jo varannut varhaisultraa? (sanotaanko sitä edes tuollaiseksi..) Itse varasin ja sain ajan rv 6+6 :)

inq ja kirsikka 4+5 :heart:
 
Nannamamma + muut: Joo, vielä ei olisi ollutkaan tarkoitus sitä perustaakkaan. Nyt kaikki olemme niin alussa raskaudessa ja muutoinkin tutustellaan ensin täällä. Mutta myöhemmässä vaiheessa, mikäli halukkaita siihen on. En vain tajunnut ilmaista siinä ensimmäisessä viestissä jo asiaa.
 
Taas on uusia hellemasuja tullut, tervetuloa! :flower:

Mä olisin kiinnostunut tuosta kerhosta, täytyypä tutkia mistä sen sit löydän.
FBryhmän perustamista alkuvuodesta kannatan minäkin.

Mulla taitaa mennä hampaat ihan sika huonoon kuntoon ku pahaolo pysyy pois salmiakeilla :( Tälle aamua vielä ei ole oksu lentänyt. Toivotaan parasta, koska töihin on mentävä. Eilinen päivä meni ihan koomassa....

Inq Mulla oli toi aamuherääminen oireena plussan aikoihin! Heräsin aina neljän-viiden aikaan aamuyöstä virkkuna, piti käydä pissalla ja sit takas petiin mutta unen saantiin meni aikaa. Nyt ei ole tuota enään, oon aamuisin niiiiin väsynyt että....


Varhaisultrassa mä kävin viime viikolla jolloin löytyi ruskuaispussi ja sikiökaiku, vastasi viikkoja 5+1. Luulin olevani pidemmällä kun varasin sen ajan. Kahden viikon päästä on neuvolassa ultra-aika :) Luulen vahvasti että kyllä tuolla masussa hyvin voidaan, kun oma olo on kauhea....

Minix 5+6
 
Tervetuloa Kafka ja onnittelut plussasta :flower:.
Hitto millaisia unia sitä näkee kun päivät pitkät pohtii onko massussa mitään ja onko kaikki hyvin....voi Jessus,pääsisi jo tästä piinasta ja olis jo ens viikon torstai ja ultra. Pelon sekaisin tuntein sinne mennään kuitenkin....

Että huomenta vaan naiset :D. Ja taas puran omaa oloa :ashamed:.

~Emmuli~ ja pikkuinen 5+4 :heart:
 
Emmuli Samat fiilikset täälläkin... Ei oikeastaan oireita... Mutta oikeastaan kun viimeeksi raskaudessa taisin alkaa oireilemaan pikkuhiljaa 5+. Mutta se päättyikin ikävästi KKM. :/ Mutta jotenki kummasti mietityttää tämä oireettomuus. :( En heitä kirvestä kaivoon, mutta varaudutaan kaikkeen.


Inq Minä ainakin heräilen aikaisin, vapaapäivänäkin unet loppuivat kummasti klo 5. Alappa siinä kahvinkeittoon sitte :D Mutta koen kyllä nukkuvani erinomaisen hyvin.

Kun meidän neuvolan kautta en saanut lähetettä varhaisultraan, niin soitin yksityiselle. Yksityiselle pääsy menee loppukuulle, mutta sitten viikkoja olisi 7-8, joten ainakin pitäisi näkyä sykekkin. Mutta saan ajan myöhemmin, aikoi itse lekuri ilmoitella, oli sellaisessa paikassa, ettei pystynyt sanomaan vielä varmaksi päivää.

Hemulle Olen pahoillani & jaksamisia sinulle :hug:


Taivaanrannan maalari & Muru 5+0 :heart:
 
Henkari kävin laittamassa liittymispyynnön kerhoon :).

[Taivaanrannan maalari Nää alku viikot on kyllä oikee piina viikkoja,kun olis oireita ni voisi uskoakkin tähän mutta mutta :(. Toivon ja haluan uskoa että jatketaan kumpikin hienosti tässä ryhmässä heinäkuuhun asti,tai ainakin kesäkuuhun ;). Niin ja tietysti kaikki muutkin pysyy mukana :heart:
 
Taas niin happy olo! Ihana huomata miten mieskin osaa vielä innostua viiden lapsen jälkeen vaikka tuntu ensin kun ehkäisy jätettin pois että tää on ihan mun oma projekti jossa hän tekee vaan sen oman joka kiertoisen osuutensa :D Eilen puheltiin kaikkea, hän alkoi pelotella jopa kahdella vauvalla vielä tämän jälkeen!! Tyttöä hän kovasti toivoisi kun hänellä jo 4 poikaa mutta olisi kuulemma ylpeä saadessaan kyseilyihin vastata että hänellä on 5 poikaa =) Vähän ollaan apen kans veikkailtu ettei hän osaa kuin poikia tehdä :D (Meillä siis uusioperhe jossa mulla on edellisestä liitosta tyttö ja hänellä poika + meidän 3 yhteistä poikaa)
Mutta nyt takaisin nukkumaan kun se on sallittua :cool:

*piuu&Masukki pyöreät 5+0* :heart:


Nannamamma Täydellinen turvotus :heart:
 
Täälläkin ilmottautuu uusi odottelija... Perheeseen kuuluu jo 1v 9kk tyttö ja nyt sitten toivottu kakkonen tulossa. Laskettu aika näyttää laskureitten mukaan olevan 14.7. Muut tiedot: juhannuslikka/30/toinen/KOS

Vihlontaa, turvotusta ja yökötystä jo, toivottavasti ihan kauhean pahaaoloa tai ainakaan sitä ihan hirveää väsymystä ei taas tulisi...

Joku tuolla kyseli liikunnasta. Minä lopetin viimeksi repivän liikunnan (juoksun yms) kun vihlonta alkoi tuntua ikävältä, aika aikaisin. Mutta koiralenkkejä ja pilatesta harrastin ihan loppuun asti!
 
BDU
Moikka! Olen käyny pari päivää lueskeleen teidän porinoita ja toivoisin liittyväni seuraan pian :) tein aamulla hätäisenä testin joka näytti hyvin haaleaa haamuviivaa.. Joten varovaisen toiveikkaana ollaan :) Mahtava ryhmä teillä täällä!
 
Täällä ollaan vaikkasta pitkään aikan en ole kirjoitellukkaan vaikkasta kuulumisia on käynyt välillä nopesti lukemassa, on ollut niin hankala olo ettei pitkään koneella istuminen ole tuntunut hyvältä. Kuuluu asiaan joten näillä mennään ;). Tosiaan joutuu jo isompia housuja ehtimään. Turvotus ja pahaolo on kyllä sitä luokkaa nyt, ei aikaisemmin näin ole kärvistellyt :).

Vesijuoksua harrastin viime raskauksissa ihan loppuun asti ja niin teen nytkin, omien voimavarojen ja voinnin puitteissa.

Pahoitteluni niille joilla ei VIELÄ ollut jarruja matkassa ja kaikille muille ja uusille lykkyä matkaan!

* roosakaisa ja "Viljami":heart:
 
Heippa,täällä ilmottautuu uusi heinäkuinen. Viidettä odotellaan jos vaan hyvin käy,vähän epäuskonen olo kun ei oikein oireen oiretta mut viikot tietenkin niin pienet että eiköhän niitäkin kerkeä tulemaan. Oireiden vähyydenkin takia jo alkuraskauden ultra varattu parin viikon päähän,nyt kun aika vaan menisi nopeaan.
Sointu85/9.7/5/Koks
 
Tervetuloa uusille :wave:

Hemulle :hug: ja jaksamisia

Liikunnasta oli puhetta. Salilla ajattelin käydä ja uimassa. Nyt tosin on ollut niin etova olo, etten ole salille päässyt. Hiukan myös jännittää, et miten sitä töissä pystyy olemaan tän huonon olon kanssa, no huomenna se selviää..

nannamamma vau mikä turvotus :)

Täytyyki käydä liittymässä tuonne kerhon puolelle.

Jessina 7+1 :heart:
 
Tervetuloa taas uusille :wave: Lista päivitetty!

Täällä oli useammalla puhetta oireiden erilaisuudesta. Mulla on ihan sama! Nyt on paljon voimakkaampaa pahaa oloa mitä esikoisesta oli ja närästys on jo alkanut. Sen vuoksi ehkä voisi olla tyttöolo.. katoin tässä yks päivä huvikseen, että mitä kiinalainen kalenteri sanoo ja tyttöähän sekin ehdotteli :) Esikoisesta se piti paikkansa... En siis tietenkään mene tohon 100% luottamaan :LOL: mutta mun mielestä on vaan hauska arvailla. :)
Kalenteri löytyy esim. Täältä: Kiinalainen syntymäkalenteri Jos joku muukin haluaa katsoa. :)

Olipas kiva aamunavaus tänään, kun pääsin heti heräämisen jälkeen pesemään kanan verta vessan lattialta, kun oli jo valmiiksi vähän heikko olo.. :x Me siis oltiin laitettu illalla jäisiä kanan kauloja koiraa varten vessaan sulamaan ja ehköhän siinä pussissa ollut reikä..

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa taisteleville ja jaksamista varsinkin jos töissä joudutte olee.. :hug:
 
Täällä uusi tähän ryhmään: La 7.7./pkks/ toinen.

Ensimmäinen laps täytti tosiaan vasta 10kk, eli syntyi viime joulukuussa ja vähän tuli puun takaa tämä raskaus, vaikkakin tiedettiin kyllä mitä touhuttiin :)
Ekan kanssa vain hurahti 3 vuotta ennenkuin tuli eka plussa tikkuun ja nyt sitten melkein heti.. huih!!
Onnellisia kyllä ollaan tästä, mutta vähän jänskättää tuleva, kun pienokaisemme ei vielä oikein nuku öitään kunnolla, joten se pitäisi saada kyllä korjattua ennen uusia yöheräämisiä ja lisäksi olen palaamassa vuoden alusta töihin, josta jäänkin sitten muutaman kuukauden perästä taas pois :) Nooh, ihanhan tällainen on sallittua :)

Viikkoja tällä hetkellä siis 5+2 ja viime perjantaina aloin aavistella raskautta ja tilasin netistä raskaustestejä. Menkkojen olisi pitänyt alkaa viime tai tällä viikolla (eivät ole vielä säännölliset), mutta aloin olemaan iltaisin tosi väsynyt ja minua palelsi, mahaa vähän nippaili, mutta se nyt kuuluu menkkoihinkin. Huomasin myös, että imettäessäni tunsin kohdussa nippailua. Ei mitään kipeää, mutta sellaista harjoitussupistuksen omaista kutinaa. Täysin samoja oireita siis kuin ekassakin raskaudessa. ..huonovointisuutta ei ole ollut, ei ollut myöskään aiemmassa.

On tämä jännittävää :) Pahoittelen sekavaa tekstiä ja palailen myöhemmin vähän rauhoittuneempana kirjoittelemaan.. tein vain tuon positiivisen testin ihan hetki sitten ja enkä malttaisi odotella, että mies palaa töistä kuulemaan uutisen.. hirveästi tekisi mieli jo ilmoittaa.. eilen jo vähän vinkkasin asiasta, joten saattaa osata jo odottaa uutisia :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille kanssasisarille! Vertaistukea kaipaan tänne keskelle-ei-mitään, joten ilmoittaudun mukaan joukkoonne iloiseen. (Ja välillä valitettavasti ei niin iloiseen. Pahoittelut joukosta jo pudonneille.) Olen 28-vuotias äärimmäisen vilkkaan kohta 10 kuukautta täyttävän pojan äiti Pohjois-Karjalasta. Katselin, että listoilla oli jo pari muutakin pohjoiskarjalaista - kivaa!

Niin, jo alkukesästä päätimme, että haluamme lapsille pienen ikäeron. Menihän tässä lähemmäs puoli vuotta, mutta nyt tuli sitten vihdoin kaivattu plussa testiin. Luultavasti nämä kaksi olisivat nyt toistaiseksi tässä (mikäli tämän kanssa heinäkuuhun saakka päästään), iltatähteä voi harkita sitten myöhemmin vauvakuumeen iskiessä. Peikkona kummittelevat ennen esikoista koetut tuulimunaraskaudet - vaan mitäpä sitä turhia pelätä, murehditaan sitten jos murhe meidät saavuttaa. Tällä hetkellä on olotila vahvasti raskaana. LA olisi nyt alustavasti 12.7.

Korvenkumma / 28 / toinen / PKKS
 

Yhteistyössä