Heinäkuun hellemasut 2013 * Toukokuussa *



Meitä on nyt 128 odottajaa joista 5 odottaa kaksosia!

LA
NIMIMERKKI / IKÄ / MONESKO / SYNNYTYSSAIRAALA

30.6
Lillis85 / 26 / ensimmäinen / KHKS

1.7
Jessina / 25 / kolmas / tyks
Mincha / 25 / toinen / K-HKS
emiliainen / 18 / kolmas / SeKS
Nicci / 31 / ensimmäiset / KYS KAKSOSET POIKALUPAUKSET
Minix / Toinen / LKS
Mandarii / 22 / ensimmäinen / TAYS POIKALUPAUS

2.7
Pipsa79 / 33 / ensimmäinen / TAYS
Iitula / 35 / kolmas / PKKS
Pesco / 24 / toinen / SatKS
Aippa04 / 29 / toinen / K-SKS

3.7
Olumpia / 18 / Ensimmäinen / KOS
bellissima / 33 / kolmas TYTTÖLUPAUS

4.7
roosakaisa / 35 / kolmas / PKKS
appelsiini88 / 24 / toinen
Iinukka / 36 / kolmas / K-SKS
identity / 27 / ensimmäinen / KOKS
zi / 26 / toinen / TAYS
Liitunen / 22 / ensimmäinen
Minsku<3 / 28 / viides / Oys
HeavyMetalMama-77 / 35 / kolmas
~Emmuli~ / 29 / kuudes / EKKS
Nipas / 24 / ensimmäinen / KOS
sovereign / 21 / ensimmäinen / Kaks
Tinde84 / 28 / neljäs / TAYS tai VAS POIKALUPAUS

5.7
Alabama / 30 / kolmas / SeKS
pikkukirppu / 31 / toinen / OYS
Stella77 / 35v. / ensimmäinen / Oys
sofie99 / 29 / toinen / KOS
moonflower / 25 / ensimmäiset / OYS KAKSOSET
Viola77 / 34 / ensimmäinen / JS
Liina78 / 34 / toinen / KOS tai HYS POIKALUPAUS

6.7
Nasulais / 30 / ensimmäinen
tiikkonen / 26 / toinen / EKKS

7.7
invia84 / 28 / kolmas
Häivähdys / 30 / kolmas / k-sks
Kauris-82 / 29 / toinen / PKKS
tartsu74 / 38 / toinen
Henkari / 24 / kolmas / k-hks
Juulitar / 29 / toinen
nuu / 29 / kolmas / OYS
Fionella / 33 / toinen / KOS

8.7
Roosakerttu / 31 / toinen / TAYS
omppunen / 26 / neljäs / TAYS
Varpu13 / 31 / ensimmäinen / PS
tima83 / 29 / ensimmäinen / NKL
Lilla_Myy73 / 39 / ensimmäinen / EKKS

9.7
piuu / 30 / viides / OAS POIKALUPAUS
Taivaanrannan maalari / 21 / ensimmäinen / LKS
Mindela / 28 / kolmas / Kaks
Sointu85 / 5 / Koks
terp / 28 / kolmas / TYKS
maria19 / 21 / ensimmäinen / SatKs

10.7
Jomi / 26 / toinen / KYS
Lalleri / 27 /ensimmäinen / OYS
nannamamma / 26 / toinen / KOS
inq / 23 / ensimmäinen / TYKS
Äidin onni / kolmas / SatKs
Minttu_84 / kolmas / LPKS TYTTÖLUPAUS

11.7
MaisaV / 35 / ensimmäinen / KOKS
Vuorikristalli / 36 / Viides TYTTÖLUPAUS

12.7
vipe- / 22 / ensimmäinen / NKL
Korvenkumma / 28 / toinen / PKKS
Tanni_84 / kolmas / LS POIKALUPAUS
Lumikki87 / 25 / ensimmäinen / PKKS
Noraww / 17 / Ensimmäinen / TYKS

13.7
Mehiläinen83 / 29 / toinen / KOS
juustopallo / 22 / toinen / OYS
maija0809 / 23 / kolmas / OYS

14.7
Äitikissa / 32 / kolmas / TYKS
juhannuslikka / 30 / toinen / KOS
HannaKat / 32 / toinen / EKKS
Mjahaa / 24 /ensimmäinen / KOS
Ennanniina / 27 / toinen ja kolmas KAKSOSET
nuunuu84 / 28 / toinen / K-SKS

15.7
Kafka
Onnellinen79 / neljäs /
Pikku-Saara / 30 / toinen / JS
Gaia / 30 / ensimmäinen
suolainen / 26 / toinen ja kolmas KAKSOSET
Siukuki / toinen
iltakukka / 28 / ensimmäinen / kanada

16.7
Biana / neljäs / KOKS
Elina29 / KOS

17.7
nanna_ / 21 / toinen /
Sude81 / 30 / ensimmäinen / LKS
maarit_ / ensimmäinen / LKS
Mamis80 / 32 / toinen ja kolmas / NKL KAKSOSET

18.7
CirsiJanita / 21 / ensimmäinen / KAKS POIKALUPAUS
Madagascar / 30 / toinen / JS
Vienda /28 / ensimmäinen / TAYS POIKALUPAUS
BDU / 25 / ensimmäinen / OYS
Ilyana / 20 / toinen / SAS POIKALUPAUS
Ruttu / 33 / neljäs / TAYS TYTTÖLUPAUS

19.7
Unno / 25 / toinen / NKL
Mosmos / 23 / ensimmäinen / TAYS
Taksu / kolmas / LS POIKALUPAUS
MrsO / 30 / viides / Oys
jennimarika / 22 / ensimmäinen / LPKS
dada / 26 / toinen / KOS TYTTÖLUPAUS
Zara85 / 28 / ensimmäinen / VAS
alanna / 30 / neljäs / K-SKS

20.7
marleena-84 / 28 / toinen / K-SKS
AnnaNanna / 31 / ensimmäinen
Mangrovekana / 25 / kolmas / NKL
Matkijalintu / 22 ensimmäinen

21.7

22.7
yuliaana /18 / ensimmäinen / LPKS
Kathrine / 31 / toinen / NKL

23.7
Eveliima / 28 / toinen / KYS
Mertsi92 / 20 / ensimmäinen / OYS
Na-nu / 24 / ensimmäinen / KYS POIKALUPAUS
tintti78 / neljäs / TAYS
Artisokka / ensimmäinen / KOS

24.7
eläväinen / 19 / ensimmäinen / TAYS
Karoliina87 / 25 / toinen / JS

25.7

26.7
brem / viides / kanada

27.7
Nappi06 / 35 / toinen / TAYS

28.7
coffeetogo / 32 v. / toinen / KoKS
cuwe / 22 / toinen / SAS
DeeDee865 / 22 / ensimmäinen / KoKS
neppari / 35 / neljäs / LPKS

29.7
Emmylou / 37 / toinen / KOS
omenainen. / 26 / toinen / K-SKS

30.7
Vaniljainen / 26 / toinen / K-SKS tyttöolo
Nuura / 33 / ensimmäinen / NKL
jedvenna / 22 / toinen / LS
Pneepja / 31 / ensimmäinen / TAYS TYTTÖVEIKKAUS
Kesä-misu / 29 / ensimmäinen / KOS

31.7
nöttö / 26 / toinen / JS

17.8
Gilraen84 / ensimmäinen / KOS

LA ei tiedossa vielä
Vanilja87 / 25 / toinen / TAYS
Dinskunen / 33 / Ensimmäinen
Crassula / 33 / toinen

Hellemasuilla on myös salainen FB-ryhmä. Ryhmän kesken on päätetty, että 31.3 jälkeen ryhmään ei enää uusia jäseniä oteta.

Hellemasuilla on myös oma kerho! Kaikki kerhot - Kaksplus <- kerhot löytyvät tuolta. Kerhon sisältöä ei näe ulkopuoliset ja sinne pääsee vain ylläpitäjän hyväksynnällä. Kerhon jäsenet toivovat, että kaikki kerhon jäsenet olisivat aktiivisia kirjoittajia eli ns. taustailijoita ei kerhoon haluta, koska sielä keskustelu on henkikohtaisempaa kuin täällä. Eli jos haluat kerhooon toivomme, että olisit myös aktiivinen kirjoittaja

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA TAI MUUTEN VAAN MUUSTA TEKSTISTÄ EROTTUVASTI!!

Edelliset keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2202073-vauva-heinakuussa-2013-onko-viela-muita/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2203574-heinakuun-hellemasut-2013-marraskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2216340-heinakuun-hellemasut-2013-joulukuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2225638-heinakuun-hellemasut-2013-tammikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2235807-heinakuun-hellemasut-2013-helmikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244278-heinakuun-hellemasut-2013-maaliskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2253282-heinakuun-hellemasut-2013-huhtikuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Empsukka! :wave:

Mulla on tässä ollut taas pidempi hiljanen hetki.. On ollut vähän stressiä asuntoasioiden kanssa, mutta nyt voi huokasta helpotuksesta.. :) Jotkut täällä varmaan muistaa, että oon kertonut, että asutaan vuokralla alle 60 neliön asunnossa, eli meitä on täällä minä, mies, 1,5v. lapsi ja koira. Voitte kuvitella kuinka ahdasta. Ollaan oltu asuntojonossa yli puoli vuotta ja meille tässä ajassa ole yhtäkään asuntoa tarjottu (kaupungilta). Päätettiin sitten repästä ja haettiin pankista laina ja ensi viikolla tehdään kaupat omasta asunnosta :heart: Viimeistään kesäkuun puolessa välissä päästään muuttamaan. :)

yllä mainitusta syystä hankintojakaan vauvalle ei juurikaan ole tehty, koska meillä täällä on tarpeeksi ahdasta muutenkin, kattoo sitten kesäkuussa hirveellä kiireellä pääsen tekee kaikki hankinnat.. :D

nicci hienoa, että pääsit vielä kotiin :) toivotaan nyt että loppuraskaus sulla menee hyvin :heart:

Nanna & Pulla rv 30+0
 
BDU
Toukokuun puolella jo! :) Menikö vappu muilla riehakkaasti? ;)

Joku puhui meikoista ja juhlista, täällä kans ois tiedossa parit juhlat kesällä ja mietin että mitähän saan päälle mahtumaan.. Olen katsellut zalandosta mekkoja, siellä on tosi iso valikoima. Mietin että jos löytäisin tarpeeksi pitkän ja joustavan mekon niin voisi tilata normaalin kokoisen ja siitä olisi ehkä myöhemminkin hyötyä.. Ne mamma-mekot näyttää jotenki niin kamalilta joka paikassa ja niillä ei tee mitään enää myöhemmin :/

Tsemppiä RD:n kanssa painiville, ei ole enää pitkään että se heinäkuu sieltä tulee :)

Vauvantarvikkeita olen jonkun verran laitellut, mutta puuttuu vielä hoitopöytä, pinnasänky + muuta pientä.. Onko vinkata hyviä sittereitä? Vaatteita on tullut jo pestyä ja viikkailtua kaappiin kun olen niitä tutuilta paljon saanut. Vauvan huone on kuitenkin vielä järjestelemättä kun en osaa päättää mitä mihinkin nurkkaan laitan ;)

Oma olo on aika vaihteleva, välillä on päiviä että kaikki on loistavasti ja sitten välillä on niin tukalaa ja kolottaa ja ahdistaa ja ja.. Taitaa kuulua asiaan. Eniten harmittaa yöt, kun ei saa koskaan nukkua kunnon unia kun pissattaa, särkee, unet herättelee jne..

BDU ja ötökkä 29+0
 
Minä menin sitten tilaamaan juhlamekon Seraphinesta, se on mammamalli mutta uskoisin, että pystyy käyttämään myös raskauden jälkeenkin, kun malli on sen tyylinen. Oli niin kertakaikkisen kaunis ja ihana, että sorruin, vaikka tarkoitus oli kyllä BDU:n tavoin ostaa jokin joustava tavismekko. Kallis se oli, joten nyt vaan kauhulla odotan sen saapumista ja toivon, että se on sopiva! :kieh:

Vauvatavaroita olen hamstrannut aika paljonkin jo. Hoitopöytä on valmiina ja pinnasänky paketissa. Turvakaukalo odottelee olohuoneessa... :whistle:

Vaatteita olen ostanut paljon kirppareilta, jonkin verran myös uutena ja jo vähän isompia myös (62-68), kun olen löytänyt kivoja. Edelleen haussa on pikkuiset (nepparimallin) kietaisubodyt, missä olisi taitettavat hihansuut! En käsitä, miten niitä on niin vaikea löytää! En kuitenkaan viitsisi yli 15 euroa maksaa yhdestä bodysta, jota tulee käytettyä muutama viikko... En sitten tiedä, tinkiäkö kietaisumallista vai noista hihansuista. Jotenkin sellaisten tumppujen käyttö kuulostaa hirvittävän hankalalta... Kuinkahan paljon vauvat päivällä raapivat itseään? Yökkäreitä olen onneksi löytänyt noilla hihansuilla kyllä hyvin. Ja potkuhousuihin varmaan hukutaan kohta, toivottavasti niitä tulee myös pidettyä... Puolipotkareita on ollut paljon huonommin tarjolla niin olen sitten ostellut kokomalleja. Millaisia vaatteita te muut aiotte hankkia ihan pienille heinäkuisille? Paljonko ihan pienintä kokoa? Hankalaa, kun nuo kootkin taitavat aika paljon vaihdella...

Edit. Ostin sitteriksi Baby Björnin balancen. Ei ole mitään kokemusta mutta eniten sitä tuntuu olevan kehuttu, niin ajattelin pelata "varman päälle". Maksoi 109e uutena tarjouksessa ja niistä pyydetään aika reippaasti käytettyinä, niin eiköhän siitä eroon pääse sitten joskus, jos tarvitsee. :)

Vienda 29+0 (poks!)
 
Viimeksi muokattu:
Hankinnoista olette jutelleet... Meillä on isot läjät saatuja vauvanvaatteita, pinnasänky+kehto, vaunut, turvakaukalo, sitteri ja vanna olemassa. Eiköhän me niillä pärjätä ainakin alkumetrit... Meillä on muutamat bodyt ja olohousut + pari yökkäriä kokoa 50cm, sillä meidän kaikki aiemmat muksut ovat olleet max. 50cm syntyessään ja on ollut kiva käyttää oikeasti sopivan kokoisia vaatteita vauvoilla alusta asti. 56cm vaatteita onkin sitten enemmän kun ne menevät pidempään. Siis meillä, kun lapset on aika lyhyitä kuten vanhempansakin...

Meillä ei taida onneksi suuremmin juhlia olla tulossa ainakaan alkukesästä, eli ei paineita mekkohankinnoille... Hyvän ystävän häät olisi heinäkuun lopulla ja viimeiseen asti tietty pitää katsoa päästäänkö sinne vai ei, kun la 18.7. Pienen vauvan kanssa voin kyllä sinne lähteä tai mennä yksin ainakin kirkkoon katsomaan vihkimistä, mutta ison mahan kanssa ei kyllä jaksa jos siinä vaiheessa on mennyt toista viikkoa yli lasketun ajan. Hankalaa. Eniten harmitti jättää polttarit väliin, kun ne olisivat vasta heinäkuussa enkä sinne kyllä uskalla lähteä koko päiväksi, illaksi ja yöksi riekkumaan...

Päivittäisikö Nannamamma tuonne listaan meille tyttölupauksen, kiitos :)

Eilen oli ensimmäinen kerta kun kovat supistukset ja kiristelyt vaivasivat koko päivän. Kävin aamulla ipanoiden kanssa kävelemässä, siis työnsin vaunuja ja kaksi vanhempaa pyöräilivät edellä eli aika reippaasti mentiin. Ei olisi pitänyt lähteä sille lenkille, loppupäivä menikin sitten todellakin hissutellessa. Lisäksi Hilma tuntuu majailevan poikittain, koska potkut tuntuvat tosi ikävästi ja saavat myös supistuksen tunnetta aikaiseksi. Tänään en uskalla lähteä urheilemaankaan, kun ei olo ole vieläkään normalisoitunut. Onneksi ensi viikolla on neuvolalääkäri.

Ihanaa kun toukokuu alkoi ja kohta on jo kesäkuu ja mammaloma alkaa jajajaja.... :)

Ruttu ja Hilma 29+0
 
Täällä saikkuillaan äitiysloman alkuun asti. Supistukset ovat muuttuneet kipeämmiksi ja on tullut kaikkea muutakin kremppaa eli jäi multa se energinen, ihana raskausvaihe väliin. Kertaalleen on tullut jo synnärilläkin käytyä, huh. Lääkärin mukaan vielä 3 vkoa pitäisi pysyä kasassa, sitten eivät enää estele, jos meinaa syntyä. Lisäksi tuohon mun omaan "ennätykseen" on aikaa enää 3 vkoa ja 2 päivää, joten eiköhän tämä tässä (lepäillessä).

Tavaroista on ollut puhetta. Meillä alkaa olla kaikki hankittuna vauvaa varten. Mitään ei ole laitettu paikoilleen, kun ei ole vauvalle vielä huonekaan vapautunut, mutta onneksi ei sentään tarvitse kaupoilla ravata. Ja suurimman osan olen tilannut netin kautta tai tehnyt itse, joten aika vähällä stressillä on saatu kaikki kasaan.

Meillä ei ole onneksi mitään juhlia kesällä tiedossa, joten ei ole tuota mekko-ongelmaakaan. Ihan vain t-paita ja lökäpöksy -linjalla mennään :D

bellissima ja prinsessa 31+1
 
Heippati :)

Mulla on ollut pikkaisen hiljaisempi hetki, ja lähinnä olen lueskellut teidän muiden juttusia kotvan aikaa
..oli töissä niin järkyttävän hektistä, että ei jotenkin aivotoiminta riittänyt enää kirjoittelemaan iltojen ratoksi.
Kuinkas ollakkaan, minulta pamahti selkä töissä ja lähdin hakemaan päivystyksestä parin päivän sairaslomaa toipuakseni, kun ei jalat kantaneet vihlonnan vuoksi..
Tässähän sitä nyt sitten ollaan sairaslomalla lomien alkuun saakka.
Onneksi on vuosilomat ennen äitiysloman alkua, niin ei tule rahallista tappiota niin suuresti, ja onpahan ainakin aikaa nyt sitten valmistella vauvan tuloon tarvittavia hankintoja. :)
Jeij, pinnasänky kotiutuu parin viikon kuluttua ja sitten on enää pikkujuttuja kuten harsoja yms "tähdellisiä" joiden etsimistä olen lykännyt vähän viime tippaan..vaatteet,hoitopöytä,vaunut, kaukalo yms tarpeellinen on jo hankittuna. :heart:

Nyt kun olen ollut töistä pois jokusen päivän, alkaa vihdoin energiaa piisaamaan muuhunkin..aivan ihanaa jaksaa tehdä ja touhuta 3v esikoisen kanssa oikein kunnolla, kokkailla ja leipoa, käydä luonnossa kävelyillä tuossa aurinkoisessa ilmassa ja touhuta kotonakin! Mä olen kaivannut tätä aivan älyttömästi..
..vaikkakin samaan aikaan mulla on käsittämättömän huono omatunto siitä, että mä "vaan loisin". Esikoisen aikaan kun pystyin töissä olemaan viimeiseen asti tehokkaana (olin täysin eri alallakin) ja silloin kukaan ei tarvinnut tietysti töistä kotiin palattuanikaan minua, sai vain nukkua..mutta silti.
Miten tästä tunteesta pääsee eroon??

Minkä verran neuvoloita teillä muilla muuten on ollut tähän asti?

Mulla oli vain alussa yksi neuvola rv.8 tienoolla, sitten oli neuvola rv.22 koska edellinen tätsky ei halunnut "turhia välineuvoloita".
Onnekseni neuvolan hoitaja vaihtui tuossa välissä ja rv.22 oli jo uusi tapaus,
joka laittoi valmiiksi tarvittavat lähetteet mm.labraan kun seurailtava rh- vereni takia joitakin kokeita (aiemman neukan mielestä nämä on ihan huuhaata niinkuin asian ilmaisi :D ) ja pääsen sitten rv.36 synnytystapa-arvioonkin :)
Sen sijaan huonoa tässä neukassa on, että minulla piti olla jo yksi lääkärineuvola-käynti, joka siirtyi siksi että paikalle mennessäni sovittuna aikana sain tietää neukan varanneen tuolle lääkärille aikani vahingossa KOKONAAN VÄÄRÄÄN NEUVOLAAN.
Niinpä minun kolmas käyntini on nyt sitten vasta tuo lääkärineuvola ensi viikolla, rv.29+.
Onneksi sain tuon sairasloman, niin en osaa mitään stressatakkaan..liikehdintää on tasaisesti ja masu kasvaa..töissä ollessa minua arvelluttivat minun napakat supistukset. Jännittää toki kyllä, onhan paikat vielä ihan sopivissa määrin "kiinni" yms vaikka tulokas kovin porailee pitkin päivää, selkä vihmoo lantiosta, ja supistelee kun erehtyy ottamaan rivakampia askelia.


Huomenna poksuu :heart:
Tänään 28+6
 
Huomenia!

dada kyseli neuvolakäyntien määrää. Katselin tuossa tuota korttia ja laskin, että terv.hoitajalla olen käynyt 5 kertaa ja lääkärissä 3 kertaa + 2 ultraa ja 1 synnärikäynti. On mua ainakin tarkkailtu :D

Eikä oo edes eka raskaus...
 
IHANAA TOUKOKUU JO JA AURINKO PAISTAA!!!

dada Ymmärrän tunteen, itse alussa kamppailin kanssa tuon asian suhteen. Kun enhän ollut sairas vaan raskaana vihdoin. Kuitenkin mieheni sai minut ylipuhuttua että jäisin kotiin. Alkuun koin aivan kamalaa pitkästymistä ja huonoa omaatuntoa, mutta se jäi ajan kanssa pois. Anna ajan korjata tunteet. Onneksi olet saanut uuden neukkutätin. Minä joudun juoksemaan kaksosraskauden vuoksi kys:llä ja neuvolassa noin parin viikon välein, mutta parempi näin kun pojat ovat jo lähtökuopissa ja la ois vasta 2.7.

Täällä eilen käyty neuvolassa ja kaikki ok. Sf-mitta oli kasvanut jo 40 cm:n :whistle: ja painoa oli tullut viikossa lisää 2,6 kg. En meinannut tätä niellä, koska olenhan ollut nyt sillä radi-dietilläkin. Katsottiin sitten, että edellisen 3 viikon aikana ei ollut paino noussut ollenkaan. Neuvolantäti lohdutteli, että nythän ne kasvaa pojat, joten ei oteta hirveesti stressiä. Eipä juu, mä en ikinä pääse näistä kiloista :'(

Nicci ja jäbät 31+3
 
Taalla kanssa pidetty hiljaiseloa. Alkaa olemaan tukalat oltavat.
Arsyttaa kun alkaa vaatteet kiristamaan enka enaa jaksaisi kauheasti mamma vaatteita ostella... ja meilla paukkuu tanaa yli +20, huoh pida siina sitten lyhyita hameita kun nilkat on ku norsulla :/
Oon varmaa ainoo joka valittaa nain...

Mietin etta jaksan hyvin olla toissa ainakin kuukauden, mutta nyt on alkannu niin etta supistelee ku imuroikin... laakari 2 viikon paasta, jolloin tyorupeama alkaa olemaan myos pulkassa...

Taytyy kerata energiaa etta jaksaa tarinoida ja kommentoida...kuumuus vie voimat :/

Iltakukka ja Torsti 29+jotain...
 
Onpas täällä hiljaista. Kaikki varmaan viettämässä viikonloppua. Täällä vaan ollut koko päivä sateinen, niin ei ole ollut kyllä ulkoilu kelejä. Pientä pakkailua ja remonttia ollut ohjelmassa. Eilen saatiin kyllä kesämökki siivottua talven jäliltä, joten ens viikonloppuna sit pääsee jo sinne päiväseltään. Yöksi en uskalla jäädä enää täs vaiheessa. Ja yön veskireissutkin pitäis ulkoveskiin sit tehdä. No thanks =) viel niin kylmät yöt.

Nicci ja jäbät 31+5
 
Täysin omanapailukertomusta:

Tänään oli minun viides neuvolakäynti: kaksi kertaa on ollut neuvolalääkärikäynti ja kolme näitä perusneuvolakäyntejä. Kaikki oli sinänsä ihan jees. Siellä oli tänään th-opiskelija, joka teki mittaukset. Jouduttiin vähän kyllä uusimaan esim. verenpaineen mittausta, sillä ekalla kertaa tulos oli 89/60. Joo, on mulla normaalistikin suht alhanen verenpaine, muttei ihan tuollaista yläpainetta ole aikaisemmin ollut ja ihmettelin sitä, kun olo on kuitenkin normaali. Mitattiin pari kertaa lisää, toisella kertaa vielä korjattiin sitä mansettia ja sitten oli paineet jo normaalissa lukemissa 102/63. Hb oli laskussa (110), mutta epäilen, että siitä sormenpäästä ei ihan tullut oikeaa tulosta, kun verta tuli niin huonosti..mutta käynpä taasen hakemassa uutta rautalääkettä kuitenkin.

Painoa oli tullut ihan huisasti, 690g/vko! Mutta eivät sanoneet tuohonkaan yhtään mitään, mitä vähän ihmettelin. Toisaalta, nythän se pikkuinen siellä kasvaa ihan kohisten, että johtuisko siitä?! SF-mitta oli reipas 27cm eli vähän keskikäyrän alapuolella, mutta suhteellisen samoissa mitoissa kuin edellisessä raskaudessa näillä viikoilla.

Siellä se pikkuinen tyytyväisenä möllötteli pää alaspäin ja syke tasaisena 130-135.
Eipä siellä mitään ihmeempiä. Seuraava nlakäynti on sitten kolmen viikon päästä.

Olo on ollut ihan kohtuullinen, vaikka tuo selkä tuossa vihoitteleekin. :( Välillä menee yöt heikosti, mutta sitten pitää vaan keskellä yötä tehdä selkäjumppaa. Nää koneen äärellä istumiset eivät ole hyvästä, harmi, että työ on juuri tätä päätetyöskentelyä. Noh, huomasin, ettei se liikkuminenkaan niin herkkua ololle tee, kun viime perjantaina tein pienen kävelylenkin (oisko ollut jotain 3km), niin vaikka mielestäni kyllä löntystelin, niin silti alkoi kesken kaiken supistella ja sitten kotiin päästyä supisteli koko illan enemmän tai vähemmän. En ymmärrä, että miten paljon tuota vauhtia pitäisi vähentää ja kateellisena mietin näitä, jotka lenkkeilee täysin vielä LA:n jälkeenkin... Niin on kropat vissiin erilaisia!!

Liina 31+3
 
Todella pikainen sokerimittaustuskailu ennen kun pitää taas lentää...

Oon nyt mittaillut niitä sokereita viidettä päivää ja huomasin eilen, että se mittari antaa mitä sattuu tuloksia! Aamuarvo oli 5,7 ja sitä en hyväksynyt eli mittasin uudestaan: tulos 5,6... Mittasin vielä kolme kertaa lisää, suurin tulos oli 5,9 ja pienin 5,5.
Tänään aamulla sama homma eli aamuarvo oli 5,6. Seuraava (samasta verestä) oli 5,9 ja sitten 6,0 ja sitten eri sormesta 5,6 ja lopuksi 4,3 (samasta sormesta kuin edellinen). Aamupalan jälkeen arvot on olleet alle 5,6. Eilen oli jopa 3,8...

Mä en luota tuohon kapineeseen ollenkaan!! Aamuarvot on liian korkeat, muuten olleet selvästi alle sallitun, vaikka olenkin syönyt mitä sattuu hyvin erikoisesta viikosta johtuen. Saas nähdä mitä sanovat neuvolassa asiaan...

Huomenna ultraan ja tulen sitten lukemaan tarkkaan aiemmat kirjoitukset ja kirjoittelemaan myyrän kuulumiset =) Aurinkoista ja ihanaa päivää kaikille!!

- Pneepja ja myyrä 27+6 (kait..) -
 
Pneepja: Mullakin ne arvot vaihteli jonkin verran. Kai se vaikuttaa, kuinka kylmät sormet on ja tuleeko siihen veritippaan kudosnestettä mukaan paljon. Samoin mullakin aamuarvot oli korkeammat (tosin kaikki rajojen sisällä) ja muut ennen ruokaa -arvot paljon alempia. Mietinkin, että mitä pitäisi syödä ennen mahd. seuraavaa sokerirasitusta (mahd. seuraavassa raskaudessa) illalla, että tuo aamuarvo jäisi normaaliksi... :whistle: Tuhlasin ne mittatikutkin loppuun jo, niin en pysty enää kokeilemaan eri iltapalavaihtoehtoja.

Mä haluaisin mennä vapaaehtoiseen ultraan vielä tässä loppuraskaudessa. Olisi kiva saada kokoarviota vauvasta ja ehkä jotain arviota omasta lantion rakenteestakin. Mutta toisaalta hinnat tuntuu kovin suolaisilta ja kuitenkin haluaisin jollekin todella pätevälle tyypille mennä, jos menisin. Voi olla, että tällä jahkaamisella jää kyllä menemättä... :LOL: Kukaan muu menossa? Millä viikolla tästä olisi eniten hyötyä?

Vienda 29+4
 
BDU
Liina, täällä vähän samoja fiiliksiä.. Päätetyöskentelyä ja ei oikein enää tunnu hyvältä tää päivittäinen istuskelu. Selkä ja hartiat ihan jumissa ja hyvää asentoa ei meinaa löytyä millään. Samoin lenkkeily on nyt alkanut enemmissä määrin hankaloitumaan : / Välillä on hyviä päiviä ja ei supistele yhtään ja toisinaan riittää 200m eteneminen (hitaasti!) ja heti on maha kivikova. Ei huvittaisi vielä jäädä sohvalle makoileen kun kumminkin vielä 10 viikkoa edessä.

Neuvoloita on ollut muistaakseni tähän mennessä 5, joista 2 lääkärineuvoloita. Kuulostaa dada aika vähältä tuo sinun neuvoloiden määrä!

Vienda, mulla on käynyt sama mielessä, en ole vielä uskaltanut katsella hintoja oulun alueella noille yksityisille ultrauksille. Osaisiko joku tosiaan neuvoa että milloin kannattaisi käydä jos käy?

bellissima, jaksamisia sairaslomalle!! Ei varmasti ole kivaa tuo, mutta jospa pikkuinen nyt pysyisi vielä hetken masussa :)

BDU ja ötökkä 29+4
 
Auttakee avutonta!

Mulla on nyt eilis illasta lähtien tullut vasemmalle aivan tuonne sivulle alavatsalle sellaisia sukkapuikko -tuikkimisia. Ja illalla oli jopa jokunen kivuton supistuskin. Onko muilla esiintynyt? Huomenna jos vielä esiintyy soittelen kyllä neuvolaan tai äippäpolille, mut arvelin vielä kysästä täältä onko jollekin tuttua vaikka aiemista raskauksista. Tosin herra B on kääntynyt pää alaspäin, mietin vaan että nyrkkeileekö, mutta kun tuntuu aina samassa kohtaa. en usko, että ihan niin täsmä-iskuja osaa antaa.

Nicci ja jäbät 31+5
 
hellurei!!

neuvolakäynneistä ollut näköjään puhetta, mulla niitä on 5 ollut (4 terkkarikäyntiä ja 1 lääkäri)

Tänään itseasiassa on viimesin, tänään siis rv 30+5

Paino: +800/vk
Turvotus: +
Rr: 114/73
Pissa: puhdas
Sf: 29,5
Tarjonta: ? (Sanoi, että vasemmalla kylkiluiden alla tuntuu selkeästi pää tai pylly, mutta ei ihan varma ollu että kumpi) luultavammin kuitenkin rt :)
Syke: 135
Liikkeet: ++

Eli kaikki hyvin :)

Tänään lisäksi tehtiin ne asuntokaupat! Tosiaan päästään muuttamaan viimeistään kesäkuun puolessa välissä :)

Nicci mulla noita tuikkimisia on ollut vaan suoraan alapäässä, joten vaikea vasta, sulla kun noita palleroita on kaksin kappalein, niin onko jotain eroa.. :)

iltakukka teillähän siellä on jo lämmin!! ei kyllä kateeksi käy!! :D täällä vasta jotain +12 mutta täksi viikoksi tännekin ennustettu +20

bellissimalle jaksamista suppareiden kanssa! onko ne ehtinyt vielä "tuhoa" tehdä kohdunsuulle?

rutulle päivitetty tyttölupaus! :)
 
Iiikh, minuu jännittää jostakin syystä hirmuisesti tuleva neuvolakäynti,
kun on minun ensimmäinen lääkärin sisätutkimus tän raskauden aikana..
Saa nähdä onko nää supistukset ja kohdunsuun luona olevat kipuilut aiheuttaneet tuonne jotakin kypsymistä jo, vai onko ihan perusjuttuja :)
Mulla kun ei edellisessä raskaudessani ollut yhden yhtä supistusta, paikat oli kypsymättömät, mahakaan ei kasvanut juurikaan ja tyttö syntyi tiukasti perätilassa sektiolla paria pv ennen laskettua aikaa :)
Mä niin haluaisin kokea ihan normaalin synnytyksen alateitse,
ihan jo pelkkänä kokemuksena :D
Enää 2 yötä neuvolaan :heart:
Saa vihdoin kaiketi myös aiempien verikokeiden tulokset, minulta kun otetaan tuon rh- veren takia niitä seurantakokeita (mitä ne nyt sitten oikealta nimeltään olivatkin..) :D

Mulla alkaa huomisen puolella myös virallisesti kesäloma,
ja olenkin jo ehtinyt "tottua" tämän puolentoista viikon sairasloman aikana uudenlaiseen arkeen..aivan ihanaa! Voi miten onkin ollut ikävä kiireettömiä aamuja ja sitä, kun jaksaa keskittyä temperamenttiseen 3v prinsessaan NIIIIIN eri tavalla kun kiireisenä töissä käydessä :) :heart: Nautin ihan täysin siemauksin.


bellissimalle täältäkin jaksamista suppareiden kanssa!

Nicci: Tuntuuko ne kuvailemasi kivut siis sellaisina terävinä vihlontoina?
Tuon tapaiseen saan itse toivottavasti selvyyden lääkärin neuvolakäynnillä...
Mulla supistelee ihan hitaassa kävelyssä maha kivuttomasti, tiukasti kuitenkin kovettuen ja iltaisin on lantio välillä aivan älyttömän kipeä sillälailla menkkamaisesti. Selkeitä mahan kovettavia supistuksia tulee välillä myös ihan istuen tai makoillessa.. ja sellaisia vihlaisuja kohdunsuun tietämille. En oikein tiedä mitä nuo jälkimmäiset on, kun asukas myös huitoo kovasti molemmin puolin melko alas (käsillään? kun liikkeet niin vikkeliä ) ja olenkin miettinyt tuleeko tuo kipu pienen liikkeistä vai liittyykö suppareihin jotenkin.. on myös sellaista paineentunnetta häpyluun luona.


dada ja palleroinen 29+..... nyt iski lievä dementia? :D *yrittää laskea sormilla*
 
Heippssaan kaikille hellemasuille tänne 2+ puolelle piitkästä aikaa. Olin jo näköjään unohtanut tämän tunnuksen salasanankin kun on niin harvoin täällä tullut käytyä, miten sitä saisi itteänsä niskasta kiinni, ettei jumittuis ihan tonne facebookiin. Se on tehty ihan liian helpoksi siellä tuo toimiminen. No onneks sain salasanan palautettua. Huomasin, että tuolla meidän kerhon puolella on tooosi hiljaista ollut. Eli ilmeisesti olette tänne kirjoitellut aktiivisemmin nyt sen jälkeen kun facebook on imaissut meitä käyttäjiä mukaansa?
dada tiedän tuon tunteen, kun kirjoitetaan sairaslomaa ja joutuu jäämään töistä pois. Mulle itselle on tullut välillä tästä johtuen suurikin ahdistus..Sitä tuntee itsensä jotenkin laiskaksi ja hyödyttömäksi, vaikka tavallaan tietää että asia ei näin ole.
Mulla on neuvolakäyntejä terkkarilla ollut tähän mennessä 4..viides tulossa ensi maanantaina.
lääkärillä olen neuvolassa käynyt 2 kertaa, ens viikolla vielä kontrollikäynti..
sitten vielä päälle nämä np- ja rakenneultrat ja mulla myös nuo äitiyspolikäynnit 3 kertaa.. Että on ainakin tutkittu ja tarkkailtu :) Kovin kuulostaa minun mielestä vähäiseltä nuo dadan käynnit..

Tasan viikko oli tosiaan tuo toinen neuvolalääkäri, jossa pienen painoarvio oli 1186grammaa.. ja viikkoja tuolloin 28+4. Nyt kaikkien alun pahoinvointien ja muiden vaivojen jälkeen on ollut muutaman viikon ajan ihan hyvä olla. Toivottavasti näin raskauden loppuun asti..supisteluja on kyllä päivittäin, mutta niihin taidan olla jo ''tottunut''

CirsiJanita & Pieni 29+4 :heart:
 
Olenkohan mä ainoa, joka ei ole tuntenut yhden yhtä supistusta...? :confused: Mulla ei ole edes hajuakaan, miltä niiden kuuluisi tuntua! Aina ihmetyttää, kun lukee muiden juttuja, että supistelee paljonkin.

Välillä tosin, kun lähtee reippaasti kävelemään tai jos istuu sopivasti etukenossa, tulee sellainen "kramppi" tuonne alavatsaan/nivusiin, mikä tekee aika tosi kipeää mutta menee ohi hetken päästä. Samankaltainen on joskus ennen raskautta tullut vaikka yöllä pissalla käydessä, jos kiertää vahingossa ylävartaloa nopeasti sivulle. Kuitenkaan mun masu ei ole mitenkään kova noilla hetkillä, olen yrittänyt sitä kyllä tunnustella. : / En ymmärrä... Vaikka kai se hyvä asia on, jos ei supistele??

Mulla on ultrien lisäksi ollut 5 neuvolakäyntiä, joista 2 neuvolalääkäriä. Ensi viikolla kuudes...

Vienda 29+4
 
dada siis tunne on kun sukkapuikolla tökkäis, mut ei niinkään kohdunsuulla/häpyluulla vaan selkeesti vasemmalla puolen. Jos ne ei olisi koko ajan samassa kohtaa luulisin, että herra b nyrkittää. Aamulla soitan tuonne kys:lle kun käskivät mielummin liian herkästi ottaa yhteyttä kun jäädä katselemaan ensisynnyttäjänä tilannetta. Tottapahan olen sitten heitä tilanteestani informoinut.

Vienda Mulla ollut onneksi vielä ns. kivuttomia suppareita. Eli maha kovettuu ja sisutaa puristaa, en osaa paremmin sitä kuvailla. Sen kyllä huomaa sit. Ei ne onneksi kauan kestä, mutta ei ne miellyttäviäkään ole.

Nicci ja jäbät 31+6
 
Nicci, mulla on kans juuri tuollaisia sukkapuikkotökkäisyjä ihan alavatsalla. Ollut joka raskaudessa. En tiedä mistä johtuvat, mutta levolla ovat aina menneet ohi. Parempi totta kai käydä tarkistuttamassa tilanne, vallankin kun on kaksi kyytiläistä matkassa :)

Neuvolakäynneistä on ainakin ollut puhetta.. Laskeskelin just neuvolakortista että mulla on ollu tähän mennessä 4 tavis neuvolakäyntiä, 1 lääkärineuvola ja np-ultra & rakenneultra erikseen. Huomenna on sitten ohjelmassa toinen lääkärineuvolakäynti. Ja nyt siis menossa 29+5.

Supistuksia tulee joskus iltaisin, jos kauheasti tohottaa kaikkea koko päivän. Samoin vähänkään reippaampi kävely saa niitä aikaiseksi. Harvemmin ovat olleet kuitenkaan mitenkään erityisen kivuliaita, viime viikolla oli ainoastaan se yksi superkivulias päivä. Enemmänkin ihan harkkasuppareita. Työt, liikunta tai seksi ei vielä ole aiheuttaneet moisia ja se on hyvä juttu se.

Nannamammalle kiitos päivityksestä :)

Siinäpä ne, kuulumiset, onneksi työviikko alkaa olla jo melkein pulkassa. Tänään päivä loppuun ja huomenna puolikas päivä, sitten loppuviikko vapaata... :) Ja aurinkokin paistaa. Hyvä tästä tulee... ;)

Ruttu ja Hilma 29+5
 
Noni, nyt on taas ultrakapulalla sohittu ja kaikki on hyvin =) Toverin painoksi lääkäri arvioi 1211g. Vielä mennään ultraan viiden viikon päästä, kasvua seurataan siis edelleen. Kuvia ei saatu tällä kertaa yhtään, mutta eipä pikkuakka kasvojaan suostunut näyttämäänkään. Ja juu, ihan selvä tyttö se on (jopa me nähtiin se), ei enää vaan veikkaus :heart:
Raivotarjonnan merkkasi korttiin, mutta typy mahtuu kyllä edelleen hyvin pyörimään mahassa. Keikautti itsensä ultrankin aikana moneen kertaan ympäri ja potkut tuntuu ihan ympäriinsä mahaa.

Kävin ultran jälkeen HMssä ostoksilla ja ostin elämäni ekat legginssit... Lisäksi ostin lökäpöksyt, muutaman topin ja ensimmäisen virallisen äitiyspaidan. Kyllä nyt kelpaa taas ihmisen keikistellä :D Vielä pitäisi vaan joku tunikaviritelmä tai pari kaivaa jostakin niin olisi kesälle jo jotain vaatetta.

Neuvoloita on meillä ollut kolme + pikaneuvola ennen lääkärintarkastusta, kaksi lääkärintarkastusta ja tänään oli viides ultra (varhais, niskaturvotus, rakenne, uusintarakenne kun lääkäri halusi varmistaa ylähuulen ja sydämen suonet ja tänään kasvuseuranta).

Vienda mietiskeli ultraa... Jos mies ei olisi ehtinyt tänään ultraan mukaan (parkkiongelmia) ja jos ei olisi tulossa vielä yhtä ultrakäyntiä niin olisin halunnut mennä ultraan yksityiselle. Ja ihan vaan jo siksi, että mieskin näkee... En tiedä millä viikolla kannattaisi mennä, mutta meillä tosiaan seuraava käynti on raskausviikolla 33 eli kai siitä jotain hyötyä silloinkin on.
Ja näkyi Vienda kirjoittelleen myös supistuksista. En mäkään mielestäni oo supistuksia tuntenut, mutta neuvolassa sanoivat, että supistus se on sekin mikä vetää mahan kovaksi jopa moneksi tunniksi (mulla aiheuttaa kiireiset päivät taikka pitkät lenkit). Jos koko päivän kiristää niin illalla on maha hellänä kun suostuu ensin löysäämään.

- Pneepja ja myyrä rv 28+0 -
 
BDU
Katsotaanko siis muilla lääkärineuvolassa ultralla? Mun lääkäri ei oo kummallakaan kerralla kattonu enkä ole myöskään saanut mitään painoarviota pikkuisesta muuta kuin rakenneultrassa : / Ärsyttää nyt tosi paljon, muutenki se mun lääkärion kauheen hätänen.
 
juhlamekoista oli joillakin puhetta.itse tilasin tällaisen äitiys/imetysmekon; Maternity dress Marylin black
suosittelen!on tosi hyvä ja tarpeeksi juhlava juhliinkin.käyttöä on varmasti muutenkin ja raskuden jälkeenkin :)

lasketaanko supistukseksi jos maha on kivikova mutta ei muita tuntemuksia ole?minulla näitä on ollu useamman kerran ja levolla menee ohi.pitäisi ruveta pyöräilemään töihin,töitä onneksi jäljellä enää 1½ viikkoa,jospa sen verran pystyisi vielä pyöräileimään :)

Na-nu ja poika 29+0
 

Yhteistyössä