Heinäkuun Hellemasut 2015

Moikka,
täällä pahoinvointia jo toista viikkoa ja sairaslomaa. Toisena päivänä oksennus lentää ja toisena päivänä etova olo koko ajan..tai siis etova olo on koko ajan, syö tai on syömättä. Mahassa välillä vihlontaa.
Neuvolan mukaan LA ois 27.6, mutta saanko silti täällä oleskella, koska eka LA oli oman laskennan mukaan 1.7 ? Katotaan nyt mitä ultra antaa sitten viikkoja muutaman viikon päästä. En vittis ryhmää vaihtaakaan, kun on päässy hyvin jo lueskelemaan ja juttelemaan täällä.

Marie82 rv 9+2
joo tää on karmeeta, kun on aamusta aamuun paha olo. herään yölläkin siihen, vaikka olen oksentanut vain yhtenä yönä. ihan sama syökö kurkkua, kebabbia, salaattia, sämpylää, vettä-se vaan jatkuu ja jatkuu.. taidan tilata akurannekkeet, muistaakseni ne auttoivat viimekerralla.
 
Torstaina ultraan! jännittää. Silloin pitäisi olla rv 5+1. Pahoinvointia on jatkunut päivittäin, ja alavatsaa on alkanut nipistelemään liikkeessä.. Väsymykseltä oon välttynyt ainakin vielä, herään vahingossa miehen kanssa aamukuudelta ja sen jälkeen ei enään nukutakkaan, 6h yöunet riittäneet ihan hyvin.. (ainakin vielä :D ) En malta enään odottaa, että saisin shoppailla vauvajuttuja :heart:

Yemi & Nappi 4+6
 
Mun tekis niin mieli kans shoppailla vauvajuttuja, mutta järki sanoo et odotan ainakin np.ultran jälkeen. Mä jopa vilkuilin jo vaunuja ;) niin ja äitiyspakkausta kävin vilkasee. Mahtaako meille tulla uusi vai onko se tuo sama?
 
  • Tykkää
Reactions: Yemi
Heippa!

Huh kun ootte kirjotellu paljon. Mä käyn täällä nyt harvakseltaan, kun yritän olla mahd. paljoa ajattelematta koko asiaa.. On kyllä vaikeeta kun oksuilen koiran aamulenkillä puskaan. Paha olo on jo kyllä pitkin päivääkin. Repäisyjä tuntuu välillä. Ratsastushousut ahisti eilen jo, meinasin kyllä jouluun käydä vaikka ilman housuja sitten :) Kai noistakin olis mammaversioita mutta en semmosiin kyllä muutaman viikon takia sijota.

Meillä jää varhaisultra varmaan rahapulan takia väliin. Toisaalta harmittaa mutta on tässä oireiden puolesta hyvin erilainen meininki kun viimeksi.

Influenssarokotteesta...Oon koulussa töissä joten riskit influenssan saamiseen on suuret. Pitäisi melkein neuvolasta kysästä.

Minulla on toisinaan tunne että kaikki ei ole hyvin. Mutta luultavasti pelko ennemmin kun vaisto. Keskenmenon varjo on musta ja kipeä.

7+0 *poks*
 
An79 luultavasti tulee uusi äippäpakkaus, riippuen tietysti kuinka nopeasti laittaa sitten itse paperit vetämään Kelaan ja la:sta ja siitä kuinka moni ottanut sen vanhan pakkauksen (siis kuinka nopeasti loppuu heidän varastostaan). Itse saanut aikoinaan lapsen kesäkuussa ja la oli 16.6, niin tuli vielä vanha pakkaus, mutta mun tutulla oli la kesäkuun ihan lopussa, niin sai uuden pakkauksen eli olin viimeisten joukossa saamassa vanhan pakkauksen vaikka laitoin paperit ihan viime tipassa...toisaalta olin ihan tyytyväinen loppujen lopuksi =)
 
Mulla on niin iso pelko persiissä, jos saa näin suoraan sanoa. Keskenmeno teki sen, etten osaa enää enää rauhallisesti päivä kerrallaan. Kauhea pelko, että saadaan murskauutiset ennen joulua Niskapoimu-ultrasta :( järjestä siinä sitten joulu lapsille.. Huoh, ei paljon auttanut mun tapauksessa ar-ultra. Mietin jos kävisin vielä ens viikolla yksityisellä katsomassa miten asiat on.

Anteeksi iso omanapaisuus ja tälläinen negatiivisuus!

Nannanas rv 8+2
 
Torstaina oli suunnitelmissa mennä ultraan, mutta mies on työmatkalla ja muutti mielensä, eli haluaa olla silloin ensimmäisellä kerralla mukana, eli kaksi pitkää viikkoa pitää odottaa, että näkee pikku nappulan.. Toivottavasti tulisi uusi paketti.. Mua välillä ärsyttää kun ne äitiyspakkaukset on enemmän pojille kuin tytöille.. aina täynnä sinistä tai turkoosia.. :( vois laittaa vaikka, valkoista, ruskeaa, beigeä, ja kaikkia värikuvioituja vaatteita jotka käy molemmille..

Mä luin tänään jotain ihanaa blogia missä tämä äiti kertoi pienen poikansa ensimmäisistä askelista, nyt se malttamattomuus vasta iskee.. Miten sitä jaksaa odottaa 9 pitkää kuukautta, että oman pienen kullanmurun saa syliin?

Huomenna ajattelin ostaa vaa'an, niin pystyy seurailla painoa hyvin päivittäin. Ja kotidoppleria ajattelin kans yrittää etsiä, tai tilata netistä.

Eilen oli niin ihanaa kun mies silitteli vatsaa ja jutteli :) vaikkei se pieni vielä mitään kuulekkaan. Se tuntu tosi kivalta ja parisuhdetta lähentävältä, että toinen näyttää rakkautensa jo nyt.

Tulipas paljon tekstiä! :D

Yemi & Nappi 5+0
 
sohvi35
Huomenta :)
Vähän tämä oireettomuus ahdistaa. Tai on oireita mutta ei niin paljon kuin pari vuotta sitten. Rinnat on arat, alavatsaa vihloo ja on paineen tunnetta. Ruoka ei maistu muttei ole paha olo eikä nälkäkään. Onhan noita oireita mutta onko ne raskaudesta :ashamed: Voi hitto että sitä kehittää kaikenlaista pään sisällä. Alkuraskauden ultran varaan parin-kolmen viikon päähän, mutta entuudestaan tiedän että se ei rauhoita mua kuin viideksi minuutiksi. Viimeksi "rauhoituin" rakenneultran jälkeen jolloin aloin nauttimaan raskaudesta. Sitä ennen oli yhtä pelkoa.

sohvi 4+4
 
"MillaMaria"
Hei!
Liittyisin mukaan joukkoon..varovaisin mielin kylläkin kun kaksi keskenmenoa takana. Nyt rv 4+6 .Olen 33v ja synnäri OYS.
Mullon 7vuotias poika aikasemmasta liitosta.
Soitin toissapäivänä neuvolaan ja 11.12 ois eka aika, jännää! :D
 
Tervetuloa uusille, meitä on ihanan iso porukka täällä!

Yemi: mä kans toivoisin äippäpakkaukseen juuri tuollaisia valkoisia, beigejä ja ruskeita vaatteita ja sitten jotain oikein värikästä jossa olis sekaisin vaikka keltaista, oranssia vihreää yms. joita vois yhdistellä sitten tytön tai pojan vaatteisiin...usein ollut tosiaan poikavoittoisia nuo pakkaukset.

Nyt en tosin tiedä otanko pakkausta, jos sinne asti päästään..katson vähän miltä näyttää se uusi...meillä meinaan on kellarissa unisex värisiä pikkuruisia vaatteita aika paljon ja sitten tytölle sekä pojalle lisäksi sopivia vaatteita. Kauheasti ei tarvitsisi edes ostaa...lähinnä ostokset koskisi sitten isompia hankintoja...oon tälläinen hamsteri ja säästänyt vauvanvaatteita aika paljon noiden isompien lasten jäljiltä.
 
  • Tykkää
Reactions: Yemi
Hirmuisen nopeasti ja varhaisille viikoille te ootte saaneet ekaa neuvolaa. Meillä on vasta 15.12, jolloin oltais sitten 8+6. Kiinnostais kyllä jo aikaisemminkin tietää onko siellä ketään. (Toisaalta mitään vuotoa ei ole ollut, mahaa vihloo vasemmalta, rinnat neljättä viikkoa kipeät ja turvonneet ja eilen alkoi ällötys joten niistä päätellen ihan tukevasti menee. :D)

Mulle ei eilen maistunut oikein mikään ruoka eikä tänäänkään. Pakottauduin kuitenkin syömään ja tuli parempi olo. Melkein koko ajan pitää olla syömässä jotain pientä ettei ällötä. Fazerin salmiakki rasia on ollut hyvä. Sellainen suolainen salmiakin maku kielellä sulamassa tekee gutaa. Toki salmiakkia ei saa syödä paljoa, mutta toi on sellainen 40g rasia jota olen nyt kolmatta viikkoa mäystänyt.

Toi palelu on tosiaan ihan järkyttävää! Istun nytkin töissä lampaantalja tuolilla, viljatyyny lämmitettynä selän takana, huopa sylissä ja suunnittelen hakevani vielä villatakin kaapista.

Tsemppiä kaikille taistelutovereille!

Terhitär 6+1
 
Kiirettä pitänyt enkä olekaan liki viikkoon käynyt täällä edes kääntymässä ja kirjoituksia tullut _useita_. Tänään oli viimein ultra (piti olla jo viime viikolla, mutta ko. aamuna peruivat ja siirsivät).. Joka tapauksessa syke löytyi ja kaikki muutenkin hyvin. Laskettu aika on 30.6.2015. Seuraavaksi suunta labraan ja nt-ultraa varailemaan :)

Oireet ei ole muuttuneet miksikään; väsyä, palelua ja sitä aina niin ihanaa ummetusta :stick:
Kertonut olen yhdelle ystävälle ja entiselle työkaverille. Pikkuhiljaa uutista voisi ehkä jo alkaa jakaa laajemmin, mutta ensimmäisenä pitäisi kertoa omille vanhemmille (jotka ovat todellakin sitä mieltä, että kaksi lasta on riittävä määrä) ja sitten pomolle.... Pomo ottaa asian varmasti ihan asiallisesti, mutta vähän kaihertaa kuitenkin, koska palasin vasta syyskuussa edelliseltä hoitovapaalta töihin. Ei muuta, kuin rohkeuden keräilyyn ja pää pölkylle :D

Tsemppiä viikkoon kaikille!

Vannila 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
Huh, ultrassa käyty ja kaikki hyvin :heart: Ihan mielettömän helpottunut olo! Pikkutyypillä sydän löi kovasti ja vastasi viikkoja 7+3. Menkoista viikot 6+6 ja oviksen mukan 3-4pv pitemmällä, eli koko vastasi viikkoja ihan täsmällisesti. Kahden keskenmenon (jotka todettu juuri ar-ultrassa) ihan huippua saada hyviä uutisia!

Hyvin nopea oli kyllä ultraus ja koko käynti, tasan yks mitta otettiin ja katsottiin et sydän lyö hyvin, ruutua näytettiin mulle ja miehelle ja that's it. Mut selvishän siinä tietty oleelliset ja hyvä vaan ettei ollut mitään, mitä ois tarkemmin pitänyt katsoa. Kävin samassa sairaalassa missä keskenmenot hoidettu ja keskenmenojen vuoksi sinne pääsinkin siis ultraan. Siellä on aivan ihana hoitaja, joka on ollut myös keskenmenoissa ja hän oikein sydämellisesti onnitteli :)

Varasin saman tien ekan neuvolan, joka on 9+1 (/9+5). Omalle terkalle ei enää saanut aikoja ennen joulua :eek: Toivottavasti jatkossa vähän paremmin, kun tuosta omasta tykkään. Esikoisen raskausaikana oli sijaisia ja ihan onneton vakkari-sijainen.

Oireet pysyy ennallaan ja lisäksi alkanut vähän ummettaa. Varmaan kun kahvi jäänyt pois, vesi maistunut huonommin ja ruoka enemmän ja epäterveellisempi. Täytyy koittaa saada alas kahvia ja vettä et maha toimii. ruokailu menee pahoinvoinnin mukaan ja tsemppaan siinä sitten kun olo helpottaa.

Ikionnellinen :heart:

Onnen Keiju ja pikkutyyppi 6+6
 
Päivää mammat :)

OLOJA: Mulla pahoinvointi tuli kuin tulikin sieltä riesaksi tähän raskauteen. Aamut menee sohvalla maatessa ja yökkiessä.
Väsymys on edelleen valtavaa ja 18-20 välillä pahinta,nukahdin sohvalle yks ilta ja olin 30min nukkunu onneks kaikki muksut oli kattonut telkkaa eikä mitään kummempaa oltu tehty.
Kylmä siis niin jäätävän kylmä! Nukun fleecehousut,t-paita,paksu fleece aamutakki,sukat,villasukat jalassa peiton alla ja silti herään välillä kun on kylmä.

Maanantaina olis eka neuvola ja jotenkin pitäs toi lasten hoito järjestää niin et ei paljastu mihin oon menossa.

Mites muilla onko tulossa sokerirasitusta?
Mulla se on joka raskaudessa tehty 2 kertaa sukurasitteiden takia ja aina mennyt hyvin läpi. Viime raskaudessa sitten kieltäydyin kun meillä on kotona mittari ja mittasin itse paastoja yms kotona. Ja aion kieltäytyä nytkin kun koen sen täysin turhaksi!

Almond ja Nuuti 8+0
 
Varasin nyt minäkin malttamattomana ensimmäisen neuvola-ajan. Neuvolahoitaja kuulosti oikein mukavalta. Ajan sain 18.12. eli päästään kuin päästäänkin neuvolaan ennen joulun pyhiä.

Viikot olisi kuulemma nyt 5+1 ja laskettu aika 28.7.

Jännittää todella paljon tämä alkuraskaus, on todella oireeton olo ja kauhea paniikki kun ei voi millään tietää miten raskaus tulee etenemään. Mies koitti rauhoitella, mutta eipä tätä hermoilua oikein meinaa saada kuriin. Lähipiirissä on ollut niin monia tuulimunia ja keskenmenoja että on vaikea heittäytyä iloitsemaan omasta raskaudesta. Ehkä pystyn sitten ensimmäisen kolmanneksen jälkeen suhtautumaan vähän luottavaisemmin mielin raskauteen.

Vahvimpana oireena itselläni on sellainen aaltoina tuleva omituinen olo mahanpohjassa ja rinnassa. Muistelisin, että samankaltainen olo on tullut joskus jos on mennyt jollain tapaa paniikkiin. Myös verenluovutusten aikana ja jälkeen on ollut juuri sellainen olo. Onko muilla ollut vastaavanlaisia oireita? Voisikohan liittyä verenpaineen laskemiseen?
 
Varasin nyt itekin varhaisultran. Ens viikkoa siis odotellessa. Keskiviikkona neuvola ja torstaina aamulla ultra. Toivottavasti itekin sain onnellisia uutisia. On ainaki oireet paljon voimakkaampia kuin kesken menneissä. Rintoja kivistää sivuilta jo niin,et mahallaan ei pystyny makaamaan. Ja kylmä on kyl koko ajan.

Tsemppiä kaikille alkuraskauden piinaan!:)

SalVe ja Lahja 6+0 (7+0)
 
meiltähän puuttuu vain turvakaukalo ja sitteri, muuten löytyy kaikkea.
kantoliinoja, kestovaippoja, vaatteita tytölle sekä pojalle, sänky, parit vaunut+matkarattaat, leluja, rintapumppuja (sähkö+manuaalinen), parit tuttipullot.. sinällään uusi vauva tulee "halvaksi" koska rahallinen panostus pariin ekaan vuoteen on aika vähäinen =)
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista =)!

Illusia83 Mulla oli viime raskaudessa noita paniikkioireita melko vahvojakin.. jos nyt puhutaan samoista fiiliksistä? Töissä oli vaikeinta ja rintaa puristi useasti.. nyt ollu helpompaa kun oon kotona. Mulla kyllä paniikkioireilua iha normistikin.. toivottavasti nyt säästyis.

Oon huomannu eträ mitä pahempi ummetus, sen pahempi olokin on. Nyt taas maha nii jumissa ettei tosi. Nyt vasta hain pegorionit ja vedin pari pussia mm aiheuttaa vaan ilmavaivoja ennen ku wörkkii.

Mammahousut hommasin ku henkkamaukalla oli 15€ farkut. Koko ajan puristaa housut enemmän. Maha kasvaa.

Nelli & Timpsu 8 + 3
 
Mulla on jotenkin tosi hullu olo. Makoilin äsken mahallaan sohvalla, ja tuli sellanen "en tiedä oksettaako mua"-olo :D Tajusin, etten oo oksentanu varmaan ainakaan kuuteen vuoteen, eikä mulla muutenkaan oo ollu huonoa oloa, ni nyt en tiiä miltä se oikeasti tuntuu :D Mutta täällä ehkä saattaa olla jotain etovaa oloa ilmassa... :confused:

Puhuin äidin kanssa eilen puhelimessa, ja tuli siinä puheeksi sitten äidin työkaveri, jonka tyttö oli saanu vauvan. Oli niin tyhmä olo, kun ois niin tehny mieli kertoa omasta raskaudesta, ja en oikeen muutenkaan ymmärtäny että miks se mulle asiasta ees kerto :D Tuli ihan olo, että onko se jotenkin arvannu/yrittikö johdattaa keskustelua tai jotain... Ei sillä kyllä pitäis olla mitään hajuakaan asiasta, viimeks kun nähtiin ni itekään en ollu vielä testiä tehny :D Äh, en tiiä. Pääsis nyt vaan siihen ekaan ultraan, ja sitten äkkiä jouluun että sais asian julkistaa :heart:

Äitiyspakkauksesta... Minäkin kaipailisin kirkkaita värejä siihen. Tällähetkellä kaikki on söpöä ja ihanaa ja kelpais, mutta voishan ne vähän monipuolisempiakin olla. Ja voi kun tekis mieli mennä jo kauppoihin hypistelemään kaikkea, mutta vielä pitää hillitä ja yrittää päästä kevääseen asti :) Jos sitä mammavaatteita kuitenkin jo pääsis kohta kattelemaan, ehkä se veis suurimman hipelöimishimon hetkeks...

-Tiha & Mini 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: Yemi
nelHM juurikin sellaisia paniikkioireita tarkoitan. Ja töissä tosiaan lähinnä tulee niitä oireita, kotona vain todella harvoin. Normaalistikin tulee näitä oloja jos edessä on jokin jännittävä tilanne tai vastaavaa, mutta nyt tuntuu että tunne on päällä lähes jatkuvasti. Hyvä tietää etten ole ainoa :)
 
Onnea ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista :)

Ja ihana lukea kaikkien muidenkin juttuja. Mahtavaa kun tänne kirjoitellaan niin paljon.

Tuntuuko kenestäkään muista, että aika menee ihan sairaan HITAASTI?! Plussasin ite vasta alle viikko sitten. Tuntuu etten oo koko viikon aikana mitään muuta miettinytkään. Miten voi olla vasta 4+5? Onneks päätettiin varata 9+0 aika alkuraskauden ultraan yksityiselle. Sitä ootan ku kuuta nousevaa :)

Lisäksi mulla on tullut jo ainakin kilo lisää painoa ja maha pyöristynyt. tai oikeestaan löllistynyt. En oo todellakaan mitään mässäillyt vaan syönyt vaan ihan kunnon ruokaa, ehkä hedelmiä vähän enemmän kun normaalisti... Oon aika hoikka ja pienikokoinen (49 kg tai nyt 50 kg :D).

Joku kysyi treenaamisesta. Mäkin aloin kyllä heti keventää treeniä. Harrastan crossfitiä ja mulla on tapana vetää itseni aina melko piippuun treeneissä, raskailla paikoilla, korkeella sykkeellä... Sanoin valmentajalle, et voisin ottaa kevennetyn viikon väliin (meillä monet tekee niin esim. 6 vkon välein). Mut mitähän sitä ens viikolla selittäis? Jotain pitää keksiä, koska meillä tehdään aina treenit yhdessä ja kaikki tsemppaa toisiaan tekemään parhaansa, eli sen kyllä huomaa, jos joku keventää/hidastaa/lusmuilee. Miehen kanssa on päätetty, ettei kerrota uutisia vielä.
 
Hei, täällä yksi odottaja ilmoittautuu mukaan. En saa punaiseksi puhelimella:
La 8.7 ikä 31 ja 3. lapsi ja KOS.

En ole saanut aikaiseksi kirjoittaa kun on täysi uupumus/väsymys ja nyt alkupahoinvoinnin lisäksi on tullut oksentaminen ja huono olo koko päivän! Tämmöistä ei ole aikaisemmin raskauksissa ollut joten olen hyvin hämillään tästä. En saa mitään tehtyä ja töissä on todella hankalaa. Mutta toivottavasti tästä pian paranee olo!

Neuvola on 4.12 ja ultraan en ole menossa kun vasta sitten np-ultraan joka toivottavasti ennen joulua jotta voi sitten sukulaisille kertoa:)

Onnea kaikille plussanneille!

8+0 (poks!)
 
On se hassua miten paljon oon odottanu et pahaolo loppuis ja nyt tänään se on vähentyny aivan hurjasti niin nyt oon aivan paniikissa.. Mikään ei oo hyvä.. Huoh.. Tissit on edelleen sairaan kipeet, aivan mahottomasti neki turvoksissa..

Äitiyspakkausta hieman myös käyny kattelemas, muuten tarviiki kaikki ostaa paitsi vaunut. Kaiken muun annoin/myin pois.. Mut mikäs siinä shoppailles sitten.. :D

Lilian&Pähkinä 7+6
 
Kotidopplerilla sydänäänet kuuluu :heart:! Melko kiva fiilis. Eka neuvolakäynti oli maanantaina, jotenkin olin vähän pettynyt käyntiin, ei ehkä natsannut nuoren terkkarin (sijaisen) kanssa. Pahoinvoinnit helpottaneet, flunssaa vielä vähän on. Influenssapiikin otin, kuten aiempina vuosinakin olen ottanut, ihan jo sen takia, kun olen potilastyössä :rolleyes:. Äitiyspakkauksen sisältö ei houkuttele, olen ajatellut ottaa rahana ja ostaa mahdollisimman paljon kirppareilta ja käytettyinä... Hieman on jo siistejä unisex- vaatteita lähtenyt kirppareilta matkaa!

Tsempit kaikille, varsinkin noihin pahoinvointeihin!

8+6 (8+1?)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä