Heinäkuun Hellemasut 2015

Onnen Keiju tänään täälläkin ultrassa saatiin viikoiksi 7+3, ja kaikki hyvin! Sydän sykki, lääkäri varmisti sykkeen vielä värein (näkyi virtaukset) ja saatiin se kuuluviinkin! :) Oli oikein kiva lääkäri, joka mittasi moneen kertaan ja näytti kaikki rakenteet jne. Ja saatiin kuviakin.. :D Ainut asia, joka jäi nyt vähän vaivaamaan, oli vasemmalla munasarjassa näkyvä keltarauhaskysta, joka kuulemma yleensä häviää itsekseen raskauden edetessä. No, kyllä se silti vähän jännittää, ettei aiheuta mitään murhetta, tai ettei sitä vain jouduta leikkaamaan raskauden aikana! :( Onko muilla kokemusta vastaavasta kystasta?

Pihlanen 7+3

Mutkin voisi päivittää nyt tonne etusivulle: Pihlanen / toinen / 29 / K-HKS / LA 12.7.
 
Mulla on mennyt tää raskausaika kyllä ihan hujauksessa tähän asti.. Kello soi 05:00, kotona olen joskus neljän jälkeen. Sit arkiaskareet ja pyrkimys olla jo 20 aikaan sängyssä. Nytkin oon jo sängyssä, mut tän keskustelun lukemisesta on tullut mulle ihan iltarutiini :D luen tätä myös aina aamulla aamupalaa syödessä. Töissä on ollut nyt niin hullun kiire, etten hirveesti edes muista olevani raskaana (kiristävät farkut ja ällöolo tosin muistuttavat).

Oon koko ajan todella väsynyt ja ihan sellanen olo kuin olisi jossakin sumussa 24/7. Jaksan tasan käydä töissä ja tehdä pakolliset arkiaskareet, ja nekin tuntuu jotenkin todella uuvuttavilta.

Jammaillen 9+0 POKS!
 
9+0!

Neuvolassa oltiin maanantaina. Jännitti vaikka ei tapahtunutkaan mitään erikoista. Höpistiin kaikkea ja mittailtiin. Np-ultra on sitten 3 viikon päästä, jännittää hurjasti. Neuvolatäti kysyi suoraan että: Urheilenko paljon? Ja siinä höpistiin ja lääkärin jälkeen katsotaan pääsenkö yksiin kisoihin ennen joulua. Itsellä on kyllä kova halu lähteä! Toki voinnin mukaan. Saatiin kuunneltua myös sydänäänet :)


Olo aamupahoinvointi on tosi voimakasta, töihin lähtiessä hirveä olo mutta onneksi helpottaa ennen lounas aikaa. Vakio lounas näin pahoinvoinnin aikana; Rahka ja mandariini, työkaverien ruokienhajut tekevät niin pahaa! Ja vessassakin saan vähän useammin käydä.

Onneksi verta ei ole alkanut uudelleen tiputtamaan, treenannut olen eiliseen asti vähä kevyemmin mutta tänään tein vähä raskaampaa sarjaa ja tuntu ihan hyvältä. Yksi salituttu kysyi: Anteeksi kun kysyn, mutta ootko raskaana?'' Pelästyin kysymyksestä hirveästi. Pakkohan se oli kertoa, en koskaan saanut selville mistä hän tietää mutta on itsekkin 11+0 viikoilla!! Ulkoa päin ei näy mitenkään eikä miehenk ole kertonut kellekkään.. Hmm..

No nyt unille, väsy iskee :D

Annu 9+0
 
Nonniin.. Täällä sitä paniikissa enemmän ja itketään silmät päästä. Olot tosiaan kadonnut kuin tuhka tuuleen ja nyt sitten tulee vessakäynnillä pyyhittäessä punertavaa, viime vessareissulla oli hieman rusehtavaa. Taitaa olla tämä raskaus tässä.. :'(
 
Annuu: kyllä sen raskaana olemisen saattaa toinen ihminen vaistota eleistä yms. itse tiesin työkaverin olevan raskaana rv 5+, koska juoksi wc:ssä ja kokeili vähän väliä rintojaan...ei heti myöntänyt, mutta myöhemmin ihmetteli mikä kristallipallo mulla oikein oli...totesin vaan, että kahden raskauden jälkeen tietää miltä odottaja näyttää :rolleyes: itse oon yrittänyt välttää tiettyjä maneereja etten jäisi heti kiinni.

pihlanen: yleensä tosiaan nuo kystat häviää itsestään, joskus saattavat "poksahtaa" mikä voi sattua...useimmiten ne ei raskauteen vaikuta mitenkään, mutta mun tutulla jouduttiin todella kovien kipujen vuoksi raskausaikana joskus viikolla 20 leikkaamaan kysta, kun oli niin kipeä ja isokokoinen. Se tosin taisi olla useita senttimetrejä kumpaankin suuntaan.

Omaa napaa: täällä voinnit pysyneet samoina, pahoinvointi ei ole onneksi tänne rantautunut. Tytön odotusaikana oksentelin. Pojasta vain pari kertaa koko aikana, joten nähtäväksi jää...Turvotusta on ja ei varmaan kauaa mene, että joutuu miettimään vaatevalintojaan enemmänkin, mulla luonnostaan eteenpäin kallistunut kohtu, joten raskaus näkyy nopeasti ja kasvatan ison vatsan tähän alle 160cm varteen. Se hyvä puoli on tuosta eteenpäin kallistuneesta kohdusta, että oon kummassakin raskaudessa tuntenut "selvät" liikkeet rv15-16 ja ulospäin tuntuneet rv 18, jolloin mieskin päässyt kokeilemaan. Kummallakin kerralla tosin myös istukka ollut takaseinässä eli ei ole estänyt liikkeiden tuntemista alkuvaiheessa.

-Pajunkissa-85 + masuasukki 6+3 (kohta +4)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen
pihlanen, mulla puhkes yks keltarauhaskysta rv4+2 ja samana päivänä ultrassa löytyi toinen 6cm halkaisijaltaan oleva puhkeamatta. Olin sitten vähän rauhallisemmin pari viikkoa, ja ar-ultrassa oli kutistunut jo noin 3,5cm kokoiseksi. Ei ole raskaudelle haittaa ja joillain lähtevät 1. kolmanneksen aikana, toisilla pysyvät koko raskauden ajan, ei ole tarvetta lähteä leikkelemään. Minkä kokoinen kysta sulla oli? Ja onnea sykkeestä!

Lilian-83 tsemppiä, toivottavasti on harmitonta!


Ricardina 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen
Tilanne pysyny samana. Ja ei ne mua neuvolan kautta ainakaan ultraan päästä. Mut mä mietin jo yksityistä. Seuraan vielä tilannetta, että paheneeko vuoto tai alkaako jotain kipuja. Mieli on aika maassa. Varsinkin kun tyli yömyöhään asti netistä luettua kaikkea. Ei kyl kannattais..
 
Lilian-83: Ää vaan lue netistä enää mitään, koska vaikka siellä lukisi mitä, tilanne ei välttämättä ole sama sinulla! Saat vaan todella huonon fiiliksen! Koita ajatella positiivisesti ja muistaa, että pieni verenvuoto alkuraskaudessakin voi olla TÄYSIN normaalia (vaikka säikäyttääkin) ja oireet voi vaihdella vaikka päivittäin!! Seurailet rauhassa ja koitat asennoitua siten, että luonto hoitaa, et voi kuitenkaan itse asiaan vaikuttaa. Korkeintaan pahentaa tilannetta ajamalla itsesi kovaan stressitilaan. Joten rauhoitu <3 Luonto hoitaa.

Pahoinvointirannekkeista! Vitsi miten paljon helpottaa oloa!! Mulla monen oireettoman ja huolta nostaneen päivän jälkeen alkoi maanantaina aika reipas pahoinvointi ja nyt aamusta saakka voi olla tosi huono olo. Ei oksuja, mutta kamalaa se jatkuva pahoinvointi on silti! Muistin, että ostin esikoisen aikana SeaBand-rannekkeet ja löysin kuin löysinkin ne vielä. AUTTAA! On hirveän paljon helpompi olo!! Mulla on nyt tänään ja huomenna etäpäivä töistä, mutta ensiviikolla täytyy sitten miettiä, voiko näitä töissä käyttää, koska olen aina sellainen hihojen ylös vetäjä, että noinkohan pysyisi piilossa... Mulla pahoinvointi painottuu selvästi iltapäivä/iltapuolelle, joten voisin ehkä selvitä työpäivät joten kuten ilmankin. Mutta siis, SUOSITTELEN :)

Noista kysistsa, ne tosiaan on aika yleisiä ja normaaleja, aika lailla harmittomia! Mullakin oli ekan raskauden ar-ultrassa huomattu kystä, mutta ei näkynyt enää edes np-ultrassa. Mutu-tuntumalla leikkaukset on tosi harvinaisia.

Omaa napaa. Tosiaan, pahoinvointi alkanut. Ja apua, tänään ultraan!!! Vaikka olo on kamala, niin silti ihanaa, koska mieli rauhallisempi, kun selkeitä eteneviä oireita. EI muuten ihemitä, aika tosiaan kuluu hitaasti.

Kivaa loppuviikkoa kaikille :)

Zzara 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen
Ricardina 3,7cm läpimittainen, musta kuulosti isolta..? Mut toivotaan et ei tarveis leikellä ainakaan, ei houkuttele simmoiset mömmöt raskausaikana, joita siinä yhteydes jouduttaisiin käyttään... : /

Nyt tuo todennäköisesti aivan harmiton kystakin tuntuu jotenkin isolta jutulta, ja murehdin että tämäkin vielä! Hormonit varmaan jyllää, oon ollut tosi helposti ärsyyntyvä ja tilannetta ei mitenkään helpota se, että esikoinen on päättänyt alkaa heräilemään aamulla ihan liian aikaisin, tänään jo puoli viideltä, eikä millään uudelleen nukkumaan. Huhhuh......... :headwall: Toivottavasti tämä olisi vain joku kausi? :p

Lilian-83 komppaan muita, ei kannata kahlata nettikeskustelujen suossa, pahoittaa vaan mielensä entisestään ja pitääpi muistaa, että nettiin kirjoitetaan monesti vain niistä asioista, mitkä meni huonosti, harvemmin niillä keskustelupalstoilla onnistumisia hehkutellaan, eli totuus on hiukan vääristynyt! Itsekin olen monesti langennut samaan ja mitään apua ei moisesta ole ollut.. Nyt vaan toivotaan parasta, alkuraskaudessa vuotelut, varsinkin siihen aikaan kun menkkojen pitäisi tulla, on yleisiä. Peukut pystyyn ja tsemppiä!! :hug:

Pihlanen 7+4
 
mullakin on ihmeellinen aamu ollut. ei yhtään paha olo, eikä sitä jäätävää väsymystä.
turvottaa joo, ei varmaan enää jouluna salailla mitenkään :D kesällä niin alkoi jo piirtyä vatsalihasten muotoa esiin, ja nyt lähinnä naurattaa kun katsoo peiliin.
seuraavaksi jännätään mitä ensiviikolla ultra paljastaa ja mitä mieltä se lääkäri (ja soitan ennen sitä teratologiseen palveluun) on tuon voimakkaan antibiootin vaikutuksesta vauvaan, kun sitä ei saisi ottaa odottajana tai imettävänä.
 
Tuntuu siltä että vaikka tietää että kaikki tää voi olla normaalia, ni ei jotenkaa luota siihen. Netin maailma pitäs olla toisaalta kielletty raskausaikana.. :D Ja vuoto tuntuu sen takia viel oudommalta ku ei aiemmissa raskauksissa ole moista ollut. Vaikka jokainen raskaus onkin omanlaisensa. Eihän mulla aiemmissa ollu kauheesti pahoinvointia mut nyt ollu..
Osaiski olla vaan niin stressaamatta ja miettimättä sen enempiä. Ja noita menkkojen ajankohtaa en yhtään tiedä koska vois olla kun mulla niin harvoin niitä edes on.. On todella epäsäännölliset. :/ se auttaski jos vois ajatella et ois niiden aika just..

Lilian&Pähkinä 8+0
 
Lilian-83, paljon tsemppiä! Pidän peukkuja, että on harmitonta :hug:

On: Ar-ultra yksityiselle varattu. Meni viikolla pidemmälle kun toivoin, eli 19.12., jolloin ois viikkoja kasassa 8+2. Mutta pääasia, että pääsee ennen joulua :) Neuvolaankin varmaan pitäis jo soitella, mutta saan tänään vasta työvuoroja eteenpäin, jos sitä siirtäis soittoa sitten vielä viikolla... Tuo tunnin soittoaika keskellä päivää on kyllä tosi typerä!

-Tiha & Mini 5+1
 
Lilian-83 toivottavasti on vain harmitonta vuotoa. Mulla oli edellisessä raskaudessa samanlaista, vessassa käydessä jäi haaleaa verta paperiin ja kesti päivän tai kaksi. Tämä oli 7-viikolla ja pääsin terveyskeskuksessa ultraan ja kaikki oli kunnossa.

Mulle tulee nyt ainakin sokerirasitus. Täällä se tulee kaikille yli 25-vuotiaille. Viimeksi mulla oli raskausdiabetes, vaikka olen hoikka ja lihoin alle 10 kiloa koko raskauden aikana :) Toivottavasti säästyisi mokomalta tällä kertaa.

Äitiyspakkausta en todennäköisesti ota. Meillä on kaikki tarvikkeet ja vaatteet vielä edellisen lapsen jäljiltä joten mielestäni turhaa ottaa enää uutta pakkausta. Mun mielestä värit pakkauksessa on aina ollut ihan ok. Tottakai ne pitää olla mahdollisimman neutraaleja ja kaikille sopivia. Mä voin kyllä pienelle tytölle laittaa vaikka sinisen tai vihreän paidan tai pojalle punaista :D Hieno juttu, että tollainen pakkaus ylipäätään tarjotaan. Tuttipullot on kai ainoat mitkä joutuu ostamaan vauvalle. Ja tutit jos nyt niitä aletaan edes käyttämään. Esikoinen ei koskaan tuttia huolinut.

Täällä on muuten elo ja olot hyvin tasaisia :D Raskaus ei edelleenkään tunnu juuri missään. Odotan np-ultraa kovasti :D Doppleriakin oon miettinyt, mutta kun tiedän, että sitä ei enää sitten kohta tuu käytettyä niin en viiti ostaa. Kovasti on ollut stressiä Ja huolta myös muista asioista ja pelkään että se vaikuttaa negatiivisesti vauvaan.. Muutaman päivän sisään pitäisi helpottaa toivon mukaan. Koko raskaus on ollut vähän poissa mielestä sen takia. Harjoitussupistuksia tulee silloin tällöin ja sillon tuntee jo kohdun rajan alavatsassa :)

Saratin ja toukka 7+2
 
Mulla oli 2012 10cm kysta, silloinen raskaus jouduttiin keskeyttämään muista syistä ja sit myöhemmin siitä puhkes tuo kystakin, kipu kesti muutamia sekunteja ja jalat lähti alta, odotin paljon pahempaa, mutta ei..! Tsemppiä, onhan ne pelottavia mut usein täysin vaarattomia ja lähtee itsestään :) Itse en ainakaan aio niistä stressata turhaan, eikä kannata teidän muidenkaan :)

Yemi & Nappi 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Sokerirasituksesta: joudunpa siihen minäkin, koska esikoinen oli syntymäpainoltaan sen 4720g ja olen yli 25v ja bmi on ihan himpun yli sen 25 eli kriteereitä on...oon käynyt noissa aiemmissakin raskauksissa, molemmissa kaksi kertaa. Ensin n. viikolla 16 ja toisen kerran sit joskus viikolla 30+. Kaikki ollut aina hyvin ja testitkin kestin pienestä pahoinvoinnista ja syömättömyydestä huolimatta.
 
Sokerirasitus Minä joudun kans aina kun paino nousee kamalasti. Vaikka muita riskitekijöitä ei ole eikä ole nytkään. Aina ollu kaikki ok. Viimeks oli sokeri yhdellä plussalla rv36 ja rv37 panivat vielä rasitukseen.. synty seuraavalla viikolla.

Onko muita haisuleita? Haisennihan hielle eikä mikää rexona pidä. Enkä huhki tmv että siksi pitäis haista.. enkä normaalisti edes sillo haisis. Nyt ip:ään mennessä jo kauhee pöhhis. Aika inhottavaa. Mut jotain hyvääkin. 2pss pegorionia toi helpotuksen muutamassa tunnissa eilen ja aamullakin maha toimi. Aion alkaa iltasin ottaa yhden pussin per päivä.

Sydänääniä en saa kotidoplerilla vieläkään kuulumaan.. istukan viuhtominen voimistuu mutta ei kuulu syke. En huolestu. Ei ne neuvolassa täällä edes kuuntele nöillä viikoilla. Kyllä ne sieltä alkaa kuulumaan ajallaan.

Lilianille tsemppiä. Toivottavasti on normaalia kun muutenkin raskaus sulla nyt erilainen.

Nelli & Timpsu 8+3
 
Tsemppiä Lilian! Pyydä edes lähete hcg-seurantaan, se kertoo paljon.

Mä niin inhoan tätä alkuraskautta nykyään. Mahdottoman vaikea luottaa että asiat on hyvin. Ultraan kolmisen viikkoa, huhhuh :eek:. Mua jotenkin hirvittää tieto, että nää viikot 8-9 riskiviikkoja, kun niin suuret kehitysvaiheet pienellä. Yritän ottaa nyt mahdollisimman rauhallisesti, jos sillä nyt mitään merkitystä on :)

Nannanas rv 8+4
 
Tsemppiä lilianille ja toivottavasti on harmitonta vuotoa!

Itse kokeilen nyt syödä 1,5 h välein jos se auttaisi tähän hirveään pahoinvointiin ja tänään ainakin on toiminut! Ei läheskään yhtä huono olo! Vaikka aamulla tekee tiukkaa kun ei ole yhtään nälkä ja sitten pitää väkisin syödä..
Äitiyspakkausta kävin kanssa katsomassa mutta siitä en hirveästi tykännyt. Meillä on jotain tallessa mutta kaikki vauva vaatteet olen myynyt/antanut pois.. Kun ajatus oli että meille ei enään vauvaa tule, mutta näin sitä vain muuttaa mielensä:) Mietin että odotan keväällä miltä uusi pakkaus näyttää jos olisi vähän kivempi niin voisin ottaakin. Muutoin varmaan yritän kirppareilta ja kavereilta haalia tavaraa:) Mutta olen samaa mieltä että mahtava juttu että meillä edes on äitiyspakkausta täällä!

Haluisin myös dopplerin mutta sitten sitä kuitenkin käyttää niin vähän aikaa.. Mutta pyydän ainakim että ensi viikon neuvolassa kuunnellaan jos ne vaikka suostuisi:D Miten muilla jotka jo ollut neuvolassa, onko kuunneltu milloin sydänääniä? Muutoin hirveä jano koko ajan himoan kurkkua ja tomaattia:) Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään mielitekoja. Mites muilla? Onko tehnyt erityisesti mieli jotain?

Tulipa omanapaista nyt mutta niin ihmeellinen tämä raskaus on ollut toistaiseksi:)

8+1
 
Mielitekoja vai mitä mutta kylmä maito on ihanaa. Kaurapuuro voisilmällä maistuu erityisen hyvälle. Kun taas kaikki makea, kuten suklaa, ei maistu. Tai syön, jos erehdyn suuhuni laittamaan, mutta ei tee mieli, mikä mulle hyvin erikoista.

Sit näitä outoja oireita. Aiemmissa raskauksissa niiku nytkin: ihokarvat hidastaa ja harventaa kasvuaan :O. Ei tarvii ajella jalkojaan ku ehkä joka toinen viikko kun siellä ei ole ku muutama karva harvakseltaan. Outoa. Yleensä pari kertaa viikkoon ja kesällä useamminkin. Muilla?!
 
Täällä uusi kirjoittaja joka liittyy mukaan. Esikoista odotan, ikää 30 vuotta ja nyt viimein vuoden yrittämisen jälkeen tärppäsi. Tunne on uskomaton. Tänään käytiin varhaisultrassa, joka saatiin epäsäännöllisen kuukautiskierron vuoksi neuvolasta ja siellä näkyi 6mm alkio, jonka sydän hakkasi. Viikot näyttäisivät nyt olevan 6+3, mikä menee kyllä täysin nappiin oman arvioni mukaan. Suoraan kuukautisista laskien nyt oltaisiin kolme päivää pidemmällä, mutta ovulaationi ovat aina tulleet pari kolme päivää myöhemmin kuin tuo laskennallinen 14. päivä eli siihen kuvaan sopii. Tämä on kyllä uskomattoman jännää aikaa!! Oireina on tähän asti ollut lähinnä rintojen aristusta, joka alkoi jo kolmisen viikkos sitten sekä tihentynyttä pissalla käyntiä. Viime viikolla ennen raskaustestin tekoa aloin jo epäillä oireetonta virtsatientulehdusta, mutta onneksi syy oli aivan toisenlainen! =) Pahoinvointia ei vielä ole ollut, eikä sitä kyllä välttämättä tulekaan. En yleensä ole ollenkaan pahoinvoivaa tyyppiä, en koskaan kärsi merellä pahoinvoinnista oli myrsky millainen tahansa ja vajaa kymmenen vuotta sitten sain lääkettä, josta sanottiin, että yleensä naiset, jotka ovat kärsineet raskauspahoinvoinnista, saavat myös siitä pahoinvointia. Minulle siitä ei tullut mitään. Mutta aika näyttää. Voihan se pahoinvointi alkaa vasta parinkin viikon päästä. Nyt, kun näin, että tällä hetkellä ultrassa kaikki on kunnossa, en enää niin paljoa välittäisi pahoinvoinnista. Kuluneen viikon aikana olen sitä välillä toivonut, jotta raskaus tuntuisi konkreettiselta.

Nohmu+untuvapallo 6+3

Eli listaan saa lisätä
Nohmu/30/esikoinen/TYKS/20.7[/COLOR]
 
nelHM: täällä samat mieltymykset. Puuro voisilmällä on nam ja se maito...oijoi. En aikaisemmin juonut maitoa. Mä aikalailla epäilen et poika tuloillaan ;)
Tytöstä mulla oli eri mieltymykset ja pojasta oli aika samaa kuin nyt.

Lilian: soittelitko neuvolaan?
 
Lilian-83 Toivotaan, että on harmitonta :hug: Mulla loppui esikoisesta yhdessä yössä oireet 8+0 eikä takaisin tulleet. Ainoastaan se jäi, et iltaisin rupes aiemmin nukuttaa. Silloin johtui varmaan siitä kun loma alkoi ja sai nukkua ja syödä kunnolla. Nytkin viime viikonloppuna oireet hävisi vajaaksi pariksi päiväksi kokonaan,kun oltiin reissussa ja syötiin ravintoloissa jne et tuli syötyä hyvin. Ja nukuttuakin ehkä tuli hyvin tai en vaan huomannut väsymystä kun oli niin hässäkkää.

Äitiyspakkaus luultavasti en ole ottamassa, kun on kaikki esikoiselta tallessa. Jos poika tulee niin vaatetta tarvii hommata mut silti en varmaan ottais pakkausta kun suhteessa tulee paljon turhaa (ei tarvita toista makuupussia tai toppahaalaria jne) verrattuna niihin tarpeellisiin sisävaatteisiin. Ja esikoiselta jäi paljon äp:n sisävaatteita käyttämättä kun ei olleet omaan makuun käytännöllisiä tai pitkälle ja hoikalle vauvalle sopivan mallisia. Niin luultavasti ostan sit mielummin sellasia vaatteita, mitä tiedän et tulee käytettyä.

NelHM mulla oli esikoisesta just noin, et karvankasvu vähentyi selvästi. Nyt taas tuntuu, et heti sheivauksen jälkeen rehottaa :whistle: Ehkä johtuu siitä kun arki on hektistä ja aika menee nooeesti niin ei noihin sheivauksiin niin tuu kiinnitettyä huomiota, suihkussakin kun on aina esikoinen mukana (ellei onnistu salaa siltä livahtamaan, se on kunnon vesipeto). Niin se voi yks kuukausi mennä humahtaa huomaamatta ja kas kummaa kun on karvat kasvaneet :D Tai sit on nyt poika tulossa ja siks rehottaa. Kaverille oli jo ennen np-ultraa sokeroija sanonut, et veikkaa poikaa kun on karvankasvu nopeutunut. Ja poikahan sieltä tuli.

Poikaolo on muuten vahvasti tullut! Näin unenkin jossa synnytin pojan. Kiinalainen kalenteri veikkaa poikaa ja esikoisesta se meni oikein, samoin kun oma olo oli silloin tytön puolella.

Puuro maistuu täälläkin! Esikoisesta maistui kans. Suht samat mielihalut on olleet Mut kiitos puurovinkistä, viime viikolla oli helpotus kun sitä pystyi pahoinvoinnilta syömään. Nyt ei ole pahoinvointi tällä viikolla ollut niin voimakasta, mut voi johtua siitä et oon syöny ihan sikana sen pelossa. Ja nyt turvottaa.

Onnen Keiju ja pikkutyyppi 7+0
 
Moikka!

Aivan kauhea kiire kaiken aikaa, etten ole täälläkään ehtinyt käydä.

Lilian toivotaan parasta että kaikki on hyvin. Ja uskoisin, että neuvolasta ottavat asian tutkiakseen, jos sinne soittelet. :hug:

Äitiyspakkausta me ei varmaan tällä kertaa oteta. Melkein kaikki on tallessa edellisen lapsen jäljiltä, vain talvihaalarit pitää ostaa uusina, mutta koska lapsi näillä näkymin syntyy kesällä kun edellinen syntyi talvella, niin ne olisi varmaan muutenkin saanut ostaa uusiksi. Haalin sillä rahalla sitten kirpputoreilta tarpeellisia ja ostan kankaita, joista saan tehtyä itse ne mitä en muualta löydä :) Muutoin olen kyllä ehdottoman iloinen, että äitiyspakkaus oli mahdollista esikoisen kanssa ottaa.

Mielitekoja ei ole vielä minulle ilmaantunut, mutta eipä niitä ollut edellisessäkään raskaudessa juuri lainkaan. Satsumoita teki tuhottomasti mieli alkuraskaudessa silloin ja puolen välin paikkeilla iski himo Tuplaan. Sikäli se oli hämmentävää, että en ollut piiiitkään aikaan syönyt Tuplaa ja yks aamu se oli ainoa mitä pystyin ajattelemaan :D Noh, sekin piti jättää sit radin takia syömättä :D

Väsymys on sen sijaan aivan eeppinen eikä yhtään auta, että viime yönä nukahdin kunnolla vasta kahden aikaan kun tuo esikoinen itki kasvukipujaan ja kello
soitti kuitenkin seitsemältä. Kevyttä koomaa ollut tänään ja bonuksena oltiin vielä koko päivä ulkohommissa. Zzzzz. Toivottavasti ensi yö on parempi.

Sokerirasitukseen en aio mennä, vaikka mut epäilemättä sinne halutaan laittaa. Oletan, että edellisen raskauden tapaan radi iskee, joten pyydän ensimmäisellä kerralla jo mittarin kotiin. Kotimittausten perusteella se hoito kuitenkin suunnitellaan, joten mieluummin jätän sen epämiellyttävyyden välistä.

Kotijärjestelyt on mietityttänyt viime aikoina. Meillä on edessä lähikuukausina asunnonosto ja ollaan tässä pohdittu, että mahduttaisiinko koko perhe 2h+k -kokoiseen asuntoon. Millaisissa asunnoissa te asutte, montako ihmistä ja miten esim makuuhuoneratkaisut on tehty?

ON Olot on olleet melko väsyneet tosiaan. Vielä pitäisi jaksaa 2,5 viikkoa odottaa ensimmäistä neuvolaa. Eilen jo meinasin hakea testin, jotta voisi varmistua viivoista, mutta kun ei vuotoja ole ja oloja on, niin ehkäpä vaan nyt relaan. Jostain syystä tällä kertaa mielessä pyörii se mahdollisuus, että tämä ei olekaan onnekas raskaus. Aika raastavaa :/ Mutta toisaalta toissapäivänä tuli ensimmäistä kertaa todella vahva fiilis, että pitää laittaa mammahousuja tilaukseen :)

Ihanaa aikaahan tämä on :heart:

Anskutin ja Muikku 6+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä