Heinäkuun Hurmaajat 2010

Kanelitäti ilmoittautuu mukaan joukkoon :)

rv 6+5 ja la laskureiden mukaan 29.6 mutta tod.näköisestihän se asettuu enemmin tuonne heinäkuun puolelle. joten heinävauvaa tässä hehkutellaan:) ja esikoista:)
synnytyssairaalasta ei vielä tietoa kun muuttoa uuteen kaupunkiin pukkaa jossain tuosa lasketun ajan tienoilla,vielä ei olla varmaksi päätetty että muutetaanko ennen vai jälkeen synnytyksen? onko muuten suosituksia teillä siitä? edessä on aikamoinen muuttoruljanssi, n 550 km matka taitettavana ja tietty tavaroiden pakkaus ja lastaus molemmissa päissä. mahtaisiko tuon muuttohomman jaksaa paremmin ennen vai jälkeen synnytyksen?

viime päivät on menny epämääräisen pahoinvoinnin pauloissa. kun edes reilusti oksettais niin se helpottais ja vois reilusti ottaa töistäkin sairaslomaa, mutta tää on vaan tällasta epämääräistä ällötystä. samaan aikaan on vähän lämmöt koholla ja flunssaoireet päällä joten mitä tämän mahtaa olla. viikko sitten sairastin kunnon kuumeflunssat (ehkä nasunuhaa) niin onkohan tämä vielä samaa tautia...?
voiko alkuraskaus nostaa pientä kuumetta?
voiko alkuraskauden pahoinvoinnin vuoksi olla töistä sairaslomalla, millasia kokemuksia teillä?
 
Pai80 Mulla on sellainen käsitys, että se 12 vkon ultra on vielä sisäkautta tehtävä, mutta ihan sata varma en asiasta ole. Ainakin yksi tuttu sanoi näin, kun asiaa juuri muutama päivä sitten kysyin.
 
tervetuloa uusille, ja onneksi olkoon :)

myös mun käsittääkseni se np-ultra tehtäisiin alakautta.. mutta voin olla väärässäkin :)

kanelitäti: alkuraskaudessa ruumiinlämpö voi olla hieman normaalia korkeampi.. en ole ihan varma olikohan se 0,5-1,0 astetta.. ja sitten pohdit sitä muuttoasiaa.. itse muuttaisin ennen synnytystä.. mutta tietysti riippuu siitä että millä raskausviikolla muutto tapahtuisi.. miten raskaus on edennyt.. onko jotain miksi pitäisi olla enemmän levossa.. pohtisin varmaan näitä mutta jos kaikki menisi hyvin niin muuttaisin itse ennen synnytystä koska vauvan kanssa muuttaminen kuulostaa ainakin vaikeammalta koska hänen tarpeet tulee myös tällöin huomioida.. :)

sitten omia kuulumisia: mä vielä poden tätä sikainfluenssaa ja tamiflu-lääkitys on päällä.. nyt on jo parempi olo kun eilen.. kurkku on kipeä ja siellä limaa mutta enää ei ole kuumetta.. enkä enää ole joutunut särkylääkettä ottamaan.. mieli on ollut maassa kun olen pohtinut että aiheuttaako lääkkeet yms. vauvalle jotain.. ja itkeskellyt olen tämän vuoksi vaikka millä mitalla.. mutta yritän nyt ajatella positiivisesti..ja jos vauvalle jotain on koitunut niin uskon että luonto hoitaa asian.. ja parempi että aikaisessa vaiheessa kuin että myöhemmin saisi tietää että jotain on pahasti pielessä.. joten yritän nyt iloita tästä raskaudesta.. vaikka ei ihan täydellisesti kaikki ole mennyt.. ainakin vielä pieni on matkassa.. viel pari päivää saikkua tämän taudin vuoksi.. vieläkään ei ole ruokahalua, paino on vaan pudonnut mutta olen siitä vain tyytyväinen.. ja rinnat on arat ja vatsassa tuntuu välillä jotain mutta ei mitään kovaa kipua.. ehkä enemmänkin se on emättimen seudulla, mutta siis se on ajottaista..

musta tuntuu että olen ainoa jolla on tälläinen tilanne..? vähän tuntuu vaikealta saada vertaistukea tähän tilanteeseen.. ja kurjalta lukea kaikkia ketjuja jotka vaan masentaa mua ennestään..

toivottavasti kaikki menis hyvin.. :) meidän pikkusellakin on nyt vähän konkreettisempi ja henkilökohtaisempi hellittelynimi joten:

Bebek ja "PL" 5+6 :heart: :heart:
 
Moi!

Viimeksi np-ultra tehtiin mulle mahan päältä. Mutta mitäpä sitä miettimään, se tehdään sieltä mistä paras näkyvyys saadaan. Asiaan kun vaikuttaa myös se äidin masun rasvakerroskin :) Ensikertalaisia voi ehkä jännittää ja nolottaakin nämä alakautta tehtävät tutkimukset mutta raskauden loppupuolella ja viimeistään synnytyksen jälkeen on kaikki nolous karissut kun alapään on nähnyt ja tutkinut jo NIIN monta vierasta ihmistä :LOL:

Sikainfluenssa mietityttää täälläkin, huomenna olis tarkoitus hakea rokote. Toivottavasti en sairastu ennen kuin suoja ehtii päälle. Vauvalle haetaan rokote myös samalla, saas nähdä kauanko jonotetaan neuvolassa....Onko täällä muuten muita, joiden lapsille tulee suht pieni ikäero? Meille siis kakkosen ja kolmosen välille tulossa 1v. 4 kk ikäeroa... :whistle:
 
Bebek Voin vain kuvitella miltä sinusta tuntuu :hug: Mutta hyvä että possunuha alkaa helpottamaan ja muistat ottaa iisisti sen jälkeenkin, ettet saa mitään jälkitauteja. Joohan ? Mulle tulee ihan kauhee olo jo pelkästään ajatuksesta että saisin mokoman taudin. Rokotteen saamiseen on aikaa ainakin tuonne joulukuun alkuun. Ja vaikka saisin piikin heti ekalla käynnillä niin jouluun menee että suoja päällä. :(

Mullakin on lämmöt olleet kohollaan, välillä oli jopa 37,2 mutta nyt vkonloppuna on pysytty jopa 36,8-36,9 paikkeilla. Kysäisin tätäkin asiaa työterkkarilta niin hän sanoi että kuuluu asiaan että lämmöt jää koholleen. Mulla normaalilämpö 36,5-36,5.

Tänään on ollu taas kaikinpuolin tosi ihmeelliset fiilikset, jotenkin ei vaan uskalla iloita tästä tilasta yhtään. Kun ei tosiaan tiiä et onko kaikki kunnossa jne (mitään oireita siis ei ole ollut etteikö ois...) mutta siltikin.

Onko muilla tullut sellaista hajamielisyyttä ja vetäytymistä ? Huomaan että töissä vetäydyn melkoisesti omaan rauhaani, olen töissä naisvaltaisessa työpaikassa. Ja siis en vetäydy mitenkään tietoisesti että olisin muille vihainen tms. Voiko hormoonit tehdä sen että yrittää suojella masuasukkia toisilta ?
Juu ja siis pinna ei oo palanu aikoihin, ei siis ollenkaan vaikka tilanteita ois ollu kuin paljon.
:LOL:
 
Täällä tänää 6+1 :heart:
aamuisin on ollut vähän huonoa oloa. Pizzaa,kun
söin.niin alko ällöttää koko pizza vaikka aina ollut herkkua...nyt ei tee mieli ollenkaan :)
parempi niin,ettei tulisi liikaa kiloja :)
 
Pai80 mulla on ainakin sitä omaan itseen vetäytymistä ollut liikkeellä ja uskoisin sen olevan aika tavallista. Onhan kyse niin isosta asiasta, että pitää oikeasti välillä ihan pysähtyä ihmettelemään, että mitä ihmettä :) Jotenkin sosialisointikin, tuntuu välillä vähän hankalalle, etenkin jos toinen ei tiedä, että olen raskaana. Että suotakoon meille pieni hajamielisyys ja eristäytyminen. Ensi kesänä ei paljoa tarvi omissa oloissaan olla!
 
Heips kaikille!
Kanelitädille korjaus että tuolla lasketulla ajalla viikkoja on yksi enemmän. Tuntui niin hassulta omaan verrattuna :)

Täällä on koko päivän etonut ja ällöttänyt. Syödä on pystynyt pienissä määrin. Mutta näähän on vaan ihania oireita kun ne kertoo jostain hienosta jutusta :D

Minä ja Tuhina 5+1
 
Marta: Mekin ollaa kestoja mietitty ja aateltu, että ainakin osa vaipoista olis sitten niitä. Mutta niitä on tosiaa vaikka kuin paljon erilaisia ja eri materiaaleista, että huhheijaaa! Pöpiksi tulee tämmönen tietämätön :D Oon itte kattellu kestovaippayhdistyksen sivuja ja musta niillä on aika hyvin infoo. Sieltä pystyy myös lainaamaan tiettyä maksua vasten vaippoja, jotta voi kokeilla mikä ois hyvä omii tarkoituksii.

Ja sitten muuta pölinää. Muhun uppoo suolasta tavaraa vaikka kuin! Maustamattomia sipsejä, ranskalaisia sinapilla (!!!), suolakurkkuja sun muuta. Makea sen puolee ei huokutu, yök yök. Oon varmaa kohta ihan turpee jo pelkästää suolan takia :D o-ou.

Sitte mua hassusti koskee nivusiin. Ja vatsaa vihloo. Ja närästää. Ja mahallaa ei voi nukkua ku tuntuu kurjaa painetta alavatsassa. Kummii juttuja. Ja se on inhottavaa, että vaikka kuin ois nälkä nii lähes kaikki, paitsi suolanen ällöttää. Tosin pitsa on ihan ehdoton nounou nyt.

Ja myös mulla on lämmöt ollu koholla ja kiukuttaa niin maan vietävästi. Oksat pois ja männynkävyt kun tää tyttö kilahtaa :LOL: voi miesparkaa.... :ashamed:

Oon jo ruvennu miettii kaikkii ihanii jouluruokia, porkkalaatikkoa, lanttulaatikkoa, perunalaatikkoa, rosollia, kalaa, kanaa.... Ah! Jouluruoka on ihanaa. Pian voi jo leipää pipareitakin :) Ja torttuja! Mutta saas nähdä syönkö ite vai en. Ja tehdä joululahjoja, aion ite virkata huiveja ja tossuja ainakin :)
Onkos muilla joulu jo mielessä?
 
Onnellinen x5 kysyit tiputteluvuodosta. Minulla oli edellisessä raskaudessa vuotoa viikolta 5 viikolle 15 enemmän ja vähemmän. Pahimmillaan vuotoa kesti yhtäjaksoisesti yli viikon ja kirkasta verta tuli ihan hulahtamalla aina vessakäynnillä pönttöön. Kävin useampaan otteeseen päivystyksessä, jossa sitten aina ultrattiin. Kaikki oli hyvin ja vauva pysyi mukana loppuun asti. Kuulemma vuotoa voi olla alkuraskaudessa ja sitä voi olla paljonkin, eikä välttämättä merkitse keskenmenoa. Tietysti se riski on aina olemassa ja kova huoli itselläni oli koko tuon alkuraskauden, niin paljon tuota verta minulta tuli. Jaksamista!Tässä raskaudessa vuotoa ei ole ja siitäkin ehdin jo huolestua, josko kaikki on hyvin, kun nyt ei sitä vuotoa olekaan, että näin...

Minulla nuo alkuraskauden ultrat on tehty sisältäkäsin ja samoin tuo np-ultra. NKLssä ainakin sanottiin, että kaikki np-ultrat tehdään sisätutkimuksena, koska sikiö on vielä silloin niin pieni, että saa tarkemman kuvan. Varmaan riippuu siis ihan sairaalasta. Rakenneultra ja kaikki ultrat sen jälkeen tehtiin normaalisti vatsan päältä. Olen perussairauteni takia tarkkailussa raskausajan, joten "saan" näitä ultrakäyntejä useamman tuohon raskauden loppuun, mikä toisaalta on ihan helpottavaa, näkee miten vauva voi aina kuukauden välein. :D
 
Hei! Ilmoittaudun mukaan heinämasuihin :heart: Eilen tehty KAKSI plussatestiä ja esikoista odottelemme siis. olo vielä aika sekava,ei meinaa uskoa millään. Olemme viisi vuotta toivoneet lasta ja nyt se olisi totta B) Huomena pitäisi soittaa klinikalle,josko sielä osattais kertoa kuinka lasketaan raskausviikot inseminaation jälkeen. Jos ed. menkoista lasken niin olis 4+jotakin ja LA heinäkuun lopulla =)
 
Onnea Taatu!!! :heart: :flower: tuntuu varmaan uskomattoman epätodelliselta tuollaisen ajan jälkeen plussata! Ihan mahtavaa! ja siis tervetuloa mukaan!

ON: ei mitään ihmeellistä. kohtukipua edelleen ja röyhytyttää normaalia enemmän, mutta siinäpä se. itseä mietityttää tuo liikunta-puoli...oon niin tottunut paljon liikkumaan ja pelaamaan, ja nyt vähän huolestuttaa, että kuinka sitä voi jatkaa ja miten noi hypyt ja pomput vaikuttavat...? onko muilla kokemuksia?

kovasti jännittää vielä, kun viikot on vasta 4+6 / 5+0 (jälkimmäinen omien tietojeni mukaan, ensimmäinen netin laskurin mukaan. kummalla sitten lasken??) hieman vielä epätodellinen olo, ehkä parasta vaan antaa ajan kulua, että kaikki menisi sitten hyvin, ennen kuin alkaa tuulettelemaan... ei vaan millään malttais! aika kuluu niiiiiiin hitaasti! :p
 
Omituista. Tänään on lämpö pysynyt alle 37 (oon mittaillu ku vähä sellanen olo et tulos kipeeks)... Mitenköhän tuohon lämmön laskuun pitäisi sitten suhtautua? Hitsi ku pitää olla niin tyhmä et heti ku joku asia vähä muuttuu niin heti kuvittelemassa ettei kaikki oo kunnos. Ja eiköhän sen huomaa jostain muustakin jos kaikki ei oo kunnos? Päätä taas alkaa hajottaa ku vähänkin miettii...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Omituista. Tänään on lämpö pysynyt alle 37 (oon mittaillu ku vähä sellanen olo et tulos kipeeks)... Mitenköhän tuohon lämmön laskuun pitäisi sitten suhtautua? Hitsi ku pitää olla niin tyhmä et heti ku joku asia vähä muuttuu niin heti kuvittelemassa ettei kaikki oo kunnos. Ja eiköhän sen huomaa jostain muustakin jos kaikki ei oo kunnos? Päätä taas alkaa hajottaa ku vähänkin miettii...
Mullakin heittelee lämmöt 36.9-37.4 välillä. Vaikka peruslämpö onkin korkeammalla, niin kyllähän siihen vaikuttaa vuorokauden ajat sun muut tekijät. Eli heitä se mittari jonnekin nurkkaan, äläkä huolehdi! :) (Sanoo Olivia, joka tunkee tätä lausetta kirjoittaessa kuumemittaria kainaloon... :p )

Kylläpäs taas lähtee takkuisesti maanantaiaamu käyntiin... Tekis mieli mönkiä takas sängyn pohjalle ja nukkua 5 tuntia lisää! Siis aivan pätevä syyhän on se, että alkio tarvii unta, en minä... Eikös? ;)
 
Juu siis ihan järkyttävän vaikee maanantai aamu täälläkin. Nukkuu ois voinu vaikka sen 5 tuntia lisää. Mutta ei niin ei. Oli muutenkin jotenkin tosi laiska viikonloppu, en edes jumppaan jaksanut mennä, vaikka eilen pitikin. Tänään alkaa taas uusi elämä... :LOL:

Mites muut odottajat ovat tehneet tämmöisten massatapahtumien kanssa ? Eli jätättekö menemättä esim. konserttiin jos ette ole saaneet rokotetta ? Mä tässä pohdiskelen että uskallanko mennä yhteen konserttiin 2 viikon päästä kun en silloin vielä ole saanut rokotetta, joten possutaudin saaminen on hyvin mahdollista. Tietenkään ei pitäisi linnottautua kotiin, mutta jotenkin tuntuu että ei mielellään kerjäiskään tuota tautia tässä vaiheessa...
 
heips!
Mie kuulun tonne kesäkuisiin, mutta olen seuraillut teidänkin pulinoita koska on vaan niin käsittämättömän ihanaa lukea muiden kokemuksia alkuraskaudesta ja mukavia plussa uutisia!Sydämmellisesti onnea kaikille plussauksista ja oikein mukavaa ja stressitöntä odotusaikaa! :heart: :flower:
Jkl:n alueella kaikki ultrat tehdään mahan päältä, ellei sitten halua ultraan ihan alussa (tyyliin viikoilla 6+ ), esim itsellä näky jo viikolla 9 mahan päältä ihan selvä ihmisen alku jalkoineen kaikkineen. Mutta ilmeisesti vaihtelee paikkakunnittain.
Mie poistun takaisin omaan pinoon, päivänjatkoja kaikille! :wave:
 
Menin itse ihan huoletta torstaina Pinkin keikalle. Ajattelin, että jos se tauti on tullakseen, niin tulkoon. Kyllähän suurin osa ihmisistä sairastaa sen suht kevyenä. Olin silleen varovainen, etten mihinkään kauheen tiiviiseen massaan työntänyt itseeni.

Mun pitäis kans päästä jumppaamaan. Ärsyttää kun on tällänen pieni yskä, että periaatteessa vois mennä liikkuun, muttei kuitenkaan varsinkaan nyt halua ottaa mitään riskejä. Eli parannellaan tämä nyt ensin. Pitäis vaan äkkiä päästä lempparijumppiin vielä, kun pystyis menee niihin! =)

Aika ristiriitaisia muuten nuo ohjeet liikunnasta raskauden aikana... Jossain sanottiin, ettei syke sais missään vaiheessa raskautta nousta yli 140, mikä on musta ihan naurettavaa. Neuvolasta taas sanoivat, että liikuntaa voi jatkaa ihan normaalisti niin kauan kuin tuntuu hyvältä, eikä supistele tms. Tämä siis jos on liikkunut jo ennen raskautta. Tietenkin tietyt lajit ei välttämättä sovi, esim laskettelu tms. Eli itse aion liikkua ihan normaalisti niin paljon kuin jaksan ja tuntuu hyvältä
 
Huomenta kaikille :wave:

Kestoista: me ollaan nyt pojan kanssa kestoiltu ja parhaaksi itse koen taskuvaipan. Aluksi yritettiin kuorivaippojen kanssa, mutta ne falskas meillä aina (tosin jässikkä oli aika pieni silloin). Itse koin pienen vauvan kanssa kestoilun vaikeaksi, mutta varmasti tapauskohtaista. Muuta ohjetta ei ole kuin, että kannattaa koittaa eri malleja. Jokainen lapsi on oman mallisensa ja kaikki vaipat ei vaan sovi. Eli ei kannata ostaa ennen syntymää tiettyä merkkiä vaikka 20 kpl :) Bumgenius on siitä kätevä, että nappien kanssa sitä saa säädettyä ihan vastasyntyneestä isommallekin. Kyllä kestojen kanssa säästää ihan mukavasti varsinkin vähän vanhemmalla iällä, tosin onneksi oma poika alkaa oppia käymään potalla jo :)

Täällä äklötys jatkuu vaan :x Mä en kestä, jos tätä jatkuu viikolle 12 tms. Väsykin on aika uskomatonta. Ehkä se kiva osuus alkaa kohta?
 

Yhteistyössä