Heinäkuun Hurmaajat 2010

Kalakeskusteluun sen verran, että minäkin kyllä oon syönyt huoletta jouluisin itse tehtyä graavilohta :p se kielto koskee juuri näitä vakuumipakattuja..mietin just mistähän löytäs kylmäsavulohta tuoreena ...siis just savustettuna, ettei vakuumissa.
 
Ihanaa, että saa syödä kalaa jouluna =)

äitx2: Hurghada I love it! Ollaan oltu 3 kertaa Magawish hotellissa, on vähän lähempänä keskustaa kuin Makadi Bay, mutta olen kuullut että se on myös todella viihtyisä hotelli.

Voi että, tuli ihan ikävä sinne.... muistakaa käsidesi mukaan ;) Tammikuussa siellä on hieman viileämpää ja näin ollen myös bakteerikanta pienempi, joten sen puoleen siellä on paljon mukavampi olla kuin esim huhtikuussa.

Hip hei, nyt pistän kimpsut kasaan ja suuntaan bussipysäkille :)


Von Lin Lin ja still 5+5
 
Mä en oo Hurghadassa käynyt, mutta Sharm El Sheikissä kylläkin. Ei silloin Egypti ollut mun makuun (tietty rannat oli hienoja ja lämmintä milloin vaan), mutta kyllä uudestaan lähtisin ehdottomasti. Pyramidit ja koralliriutat ainakin oli niin hieno kokemus :)

Hyi graavikala tai mikään raaka kala :x Eipähän tarvi ainakaan huolehtia syökö vai ei :D

Mulla on menossa oikeen mökömökö-päivä ja mikään ei luonaa :kieh: Pitänee lohduttautua pienellä suklaalla...



 
pauliina82me asustellaan oulusta taas etelään päin,enempää en paljasta ettei mua kukaan täältä tunnistaisi,ei siis ole kovin vaikeaa.

äitix2minäkin olen käynyt hurghadassa jokunen vuosi taakse päin,nähtävyydet ja ilmasto oli mahtavaa,mutta siihenpä se oikeastaan jäi,mun loma fiiliksiä masensi se että kaikki muut seurueesta oli mahataudissa siellä melkein koko sen 2 viikkoa kun siellä olimme,suosittelen ehdottomasti sukellus retkiä,koralliriutat aivan mahtavat siellä.sitten olihan se paikkana aika ankea.mutta varmana tulee huippu reissu teillä.se egypti kyllä jakaa mielipiteitä.
 
Mulle on ihan kauhunpaikka kulkee linja-autolla töihin. Meinaa kuolla siihen alle 10 minuutin matkaan kun tulee niin tajuttoman paha olo ja sitten kun vielä pelkään yleisellä paikalla oksentamista niin se vielä pahentaa asiaa.

Ruoka ei oikein maistu, varsinkaan töissä. Kaikki semmonen herkku rasvanen epäterveellinen ruoka kuten pizza maistus kyllä tosi hyvin :D

Elämäntilannetta.. yhdessä ollaan oltu 6 v 5 kk, kihloissa 5 v 1 kk. Kaks kissaa löytyy ja kerrostalokaksiossa asustellaan, haluisin kyllä jonkun kivan saunallisen rivarikolmion, mut taitaa jäädä siihen haluamiseen..toistaiseksi..
 
Heippahei!

Onpas mulla ollut oikein huonoja päiviä tässä, koulussa menee kaikki ihan penkin alle. En jaksa keskittyä ja ennen joululomaa on viel monta tenttiä eikä lukemisesta tuu häränpyllyä. Oon jopa harkinnu et pitäiskö suosiol jättää tenttei tekemättä ja tehdä kevätpuolel ku olo toivottavasti on parempi.. nyt väsyttää ja on semmonen kehno olo, niin ei vaan innosta. Tiedä sitten johtuuko tästä raskaudesta vai mistä..

Graavilohi on munkin suurista suurin herkku! Ah, ihanaa semmosenaan tai vaikka leivän päällä! Tuoretta tuskin tuun saamaa, joten taitaa jäädä se sit tänä jouluna syömättä. Syön sit kaikkia laatikoita ja ihan lohta :) ja hillosipuleita :)

Me ollaan naimisissa. Yhdessä ollaan oltu viitisen vuotta, kihloissa oltiin vuosi ja viime kesänä naimisiin mentiin. Ja lukiossa tosiaan tämä jutustelu alkoi :)

Varhaisultraan ei täälläkään mennä, vaikka himottaisi. Tänään tuli aika lääkärin vastaanotelle, kai siinä sit samas on ultraki.. Tuskin meitä toiseen kaupunkiin ihan lähekkäin kahta kertaa ajatetaa? ja kun neuvolassa sanottii, että laittaa meille lähetteen np-ultraan ja samalla sitten lääkärinaika. Mutta kirjeessa lukee vaan, että lääkärin vastaanotto. Mutta kai siel molemmat on. Oletan, se ois 14.12 eli muutama viikko :)

Mulla tulee kans helposti huono olo, jos on syömättä ja istuu paikallaa. Oon syöny koulussa välipaloina esim. viinirypäleitä, minitomaattei, ruisleipäpaloja, hedelmäsoseita, pirkan marjasmoothieta, porkkanapaloja, keksejä... Ja juonu mehua ja kivennäisvettä. Pahempina aamuina oon popsinu viinirypäleitä aamusta puoleen päivää asti :D

Nyt on tosi veto poikki olo. Oisin halunnu tänää jumppaa mennä, mutta pää on pipi ja väsyttää nii taidan vaan tehdä ruokaa ja sitten mennä nukkumaan.

Mukavaa päivän jatkoa :)
 
Ainiin!
Asumismuodosta vielä piti sanoa :)

Me asutaa rivitalossa, kakkoskerroksessa. Periaatteessa tää on vähän kun luhtitalo. Oon miettiny sitä miehen kanssa, että mitenhän tässä asunnossa pärjättäis vauvan kanssa. Tää on saunallinen kaksio, eli kyl periaatteessa tilaa olisi hetkeksi. Mutta ongelma on noi portaat tossa ulkona, niissä ei kyllä voi vauvanvaunuja kantaa, eikä tuolla alhaalla ole mitään säilytyspaikkaa... Ulkona ei ehkä kannata vaunuja säilyttää.
Eli onkohan meillä sitten muutto edessä jo ihan senkin takia...

Onko muilla tämmöstä rappusongelmaa? Miten ootte ratkassu sen? :)
 
Moikka! Apua kun olit tullu tekstiä... =)

Mun Nickin keksin vaan jostain... en oo pikku myyn näkönen mutta ehkä luonne voi joskus olla :LOL: + syntymävuosi.

Elämäntilanne: Me ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä 10 vuotta. Kihloihin menimme 2005 ja naimisiin 2007. Asutaan omassa rivitalo asunnossa ja meillä on lähes vuoden ikäinen tiibetinspanieli.

IituPiitu77 Onnea! Kiva että täällä on samassa tilanteessa olevakin, nimittäin iCSI hoitolainen. Onko sulla millaisia oireita ollu? Mietin paljonko noi luget vaikuttaa... Missä olit ICSI hoidossa? Me oltiin TAYS:ssa.

ON: Edelleen alavatsassa nippailee, ehkä vähemmän ku viime viikolla. Tänään oli ehkä eka kerta että nippailut ja jomotukset on alkanut vatsa mitä pidemmälle päivä menee. Eilen oli ekaa kerta vähäsen huono olo johon ei edes syöminen auttanut. Nyt olo hyvä, tein kunnon ruokaa, ehkä sekin vaikuttaa... ei oikein meinaa jaksaa tehdä vain ittelle ruokaa, ku mies matkoilla. Rinnat edelleen arat ja alaselkä samaten. Niin ja mihin toi vatsan turvotus ois kadonnu...

Soitin eilen paikallliseen neuvolaankin ja sain sinne ajan 14.12., sen jälkeen kun ollaan eka oltu meidän hoitoihin kuuluvassa tarkastuksessa ja ultrassa.

Mites, mäkin hieman jäin monttu auki kun soitin neuvolaan ja se laski mun edellisten menkkojen perusteella mun viikkojen olevan nyt 6+2, kun netti laskurit näyttää 5+2??? Vikat menkat alkanu 18.10... Osaisko joku viisas neuvoa miten neuvolatäti on mun viikot laskenu? Mun jakeluun ei mee... mut pistetään ekan raskauden piikkiin :whistle:

PikkuMyy ja Kaiffari 5+2 vai 6+2????
 
Meilläkin on tuo rappusongelma tässä asunnossa.. kun tää on silleensä tokassa kerroksessa ettö kun tullaan ulko-ovesta sisään siinä ei oo mitään rappusen alusia vaan pitäs mennä puol kerrosta alas päin et sais vaunut johonkin.. et en tiiä miten sit sais vaunujen kans kulettuu.. pitäs rytyyttää vaunut sen puol kerrosta alaspäin ja kantaa vauva ylös.. aika hankala..
 
Me ei olla myöskään ajateltu mennä alkuraskauden ultraan eli np-ultra on sit eka ultra.. ei vaan rahat riitä, vaikka erittäin mielelläni menisin ja haluaisin tietää et onko siellä masussa mitään eloa..

Sitten asumismuodosta ja elämäntilanteesta: yhdessä ollaan oltu reilu 4v ja kihloissa kohta 3v.. häät tulee olemaan ennen vauvan syntymää, ristiäisissä tai sitten joskus myöhemmin :LOL: asutaan kerrostalokaksiossa 50 neliöö.. täällä myös haaveissa saunallinen rivarikolmio, mutta haaveeksi jäänee vielä jokuseksi vuodeksi ainakin :heart: :LOL:

mulla on nyt ihan tajuton väsymys.. joka iskee iltapäivällä.. aamulla ei ruoka maistu.. ei oo pahoinvointia mutta iltapäivästä väsymyksen mukana tulee kuvotus.. nännit on arat mut rinnat ei niinkään.. ja musta tuntuu et oon nykyään jotenkin hiljaisempi.. :D

mulla on suuri ongelma kun on tää pikkujoulukausi ja mun pitäs järkätä pikkujoulut kavereille.. lupasin ja nyt sain tietää et niihin on tulos yks joka ei oo niin hyvä kaveri enkä haluaisi että se sais tietää et oon raskaana.. muille olisinkin voinut kertoa.. mutta nyt siis pohdin et miten pysyy salassa vai keksinkö jonkun verukkeen et en voikaan pitää pikkujouluja.. vaikeeta! :ashamed:

enää n. viikko ekaan neuvolaan :D :heart:

Bebek ja "PL" 7+1 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :D :D :D :D happy me!

onnellista odotusta kaikille!
 
Heinäkuun Hurmaajien Kampanja Herkuttelun Puolesta Jatkuu!

Iloksenne (tai lähinnä omaksi ilokseni) pänttäsin äsken Stockan Herkussa suunnilleen jokaisen juustopaketin tuoteselosteen läpi. Jos se pästörointi todella on se ainoa pointti, saa syödä suunnilleen mitä tahansa! Esim.
Philadelphia Pastöroitu!
Valion Aura ja Brie Pastöroitu!
Valion kaikki Viola-tuorejuustot Pastöroitu!
Kaikki Creme Bonjourit Pastöroitu!
Italialainen mascarpone Pastöroitu!
Valion Mustapekka - & Pikkusisko -erikoisjuustot (ne pienet pyöreät) Pastöroitu!

Hypisteltyäni ainakin tusinaa tuotetta/tuotesarjaa en löytänyt yhtäkään pastöroimatonta. Eli mun järkeni mukaan KAIKKIA noita voi vetää kuumana, kylmänä ja vaikka päällään seisten niin paljon kuin napa vetää!

ja muihin asioihin, vaikkapa suhteeseen Ollaan oltu yhdessä kolme ja puoli vuotta. Kosiotimantin ostin Tiffanylta New Yorkista ja annoin miehelle säilöön. Vielä ei oo kosintaa kuulunut, perkele! :LOL: Omissa häissäni haluan ehdottomasti juopotella ja riekkua koko yön, joten niitä ei tule vielä johonkin aikaan :D Asustellaan pienpuukerrostalossa (en osaa oikein muutoin tätä pytinkiä tiivistää). 1898 rakennettu puutalo siis, kivijalan päällä. Rapussamme on kuusi asuntoa.
 
kardemummma Ah, ihanaa! Kiitos! :) Pitäisköhän samantien mennä ostaan Brie-juustoa? Nam! Neuvolatädin mukaan tuo pastörointi on just se, mikä määrittää saako syödä vai ei. Eli kaikkee pastöroitua saa vetää nassuun normaaliin tapaan.

Vielä kun sais jonkin valkoviinin, joka maistuis täysin aidolle alkoholiviinille, mutta jossa ei ois ollenkaan alkoholia. Voisko joku järjestää sellasen?
 
Kiits Kardemummma, toi oli niiin super hyvää tietoa :heart:

Olivia81 ollaan oltu kolmisen vuotta juomatta alkoholipitoisia juomia ja jonkin verran on tullut juotua alkoholittomia viinejä ja mielestäni ne on hyviä. Mutta niitä on muutamia, eli suosittelen menemään isompaan Alkoon niitä kysymään, valikoima on parempaa ja tietämys hlökunnalla niistä parempi. Hitsi kun en muista nimiä.... yritän selvitellä niitä ja laittaa niistä tietoa tänne :)

Meidän häissä oli myös alkoholitonta skumppaa ja se oli niiiiin hyvää, onneksi pulloja jäi niin naatiskeltiin niistä muutaman kerran juhlien jälkeenkin, vika taidettiin hutasta tuossa syyskuussa 1 vuotis hääpäivänä :)

Eli naimisissa ollaan, yhdessä oltu viitisen vuotta ja tunnettu ollaan sen 10 vuotta :)

Nyt nati nati :wave:
 
Iltaa!

Täällä pitää oikeasti käydä lukemassa tekstejä monta kertaa päivässä, ettei vallan tipahda kärryiltä :)

Mun nikki tuli vaan jostain. Kokeilin yhtä, kahta ja kolmattakin ja tuntui, että kaikki olivat jo varattuna -ja sitten vain keksin tämän. Ja perässä sitten on syntymävuosi.

Pikkumyy-82 Mun oireet on ollut aika vähäisiä. Vatsassa on välillä tuntunut menkkatuntemuksia ja rinnat on ollu kipeät jo jonkin aikaa (luulen, että se on ainakin aluksi johtunut Lugeista). Tänään on ollut ihan vähän öklöttävä olo melkein koko päivän, mutta kyllä sen verran vähän, että jos ei tietäisi plussanneensa niin en olisi asiaa huomioinu. Sitten mun on oikeastaan koko ajan kylmä ja lämpöä on noin 37 astetta joka kerta kun mittaan. TAYSissa mekin hoidossa oltiin - ties vaikka lepäiltiin punktion jälkeen viereisillä petipaikoilla :eek: Mä sain ohjeeksi naisten polilta, kun sinne soitin, etten vielä soittaisi omaan neuvolaan, vaan ekan ultran jälkeen polilla tehtäis neuvolakortti ja sitten vasta sais ottaa yhteyttä omaan neuvolaan.

Mä tutustuin ekaa kertaa niihin suosituksiin mitä sais syödä ja mitä ei raskausaikana ja... MÄ EN SAA SYÖDÄ MUN SUURTA JOULUHERKKUA MÄTIÄ ;/ Sehän vasta päähän ottaa. Ja mistä kaikesta muusta sitä joutuukaan luopumaan, sitä ei varmaan vielä edes tiedä. No, jos meille suodaan oma pikku nyytti niin mä kestän aivan mitä vain.

Huomisiin!

IituPiitu ja Ernesti 5+1(?)

 
Jeps, onpas tullut päivän aikana tekstiä, meni tovi lukiessa enkä enää muista puoliakaan. Mutta koetan muistaa vastailla kysymyksiin.

Yhdessä ollaan oltu 10 v, kihloissa 9 v ja naimisissa 7,5 v. Asutaan omakotitalossa haja-asutusalueella n. 20 km päässä Oulun keskustasta 5000 m2 tontilla.

Hurghadassa käytiin joku vuosi sitten ja kuten Von Lin Lin totesi niin käsidesiä ja savetteja kannattaa ottaa mukaan. Rahat siellä jo itsessään ovat niin likaisia bakteeripesiä, että hyvä kun erottaa lian alta minkä arvoinen raha on. Maitohappobakteereja kannattaa alkaa syödä jo hyvissä ajoin ennen matkaa ja matkan aikana. Mekin oltiin Hurghadassa tammikuussa ja silloin oli aika kylmää ja tuulista, mutta välillä oli pikkasen lämmintäkin. Mutta olisi kyllä suonut olevan lämpimämpääkin...
 
Hei
Tänään on ollut pitkän pitkä väsy päivä. Nyt tietää appivanhemmatkin, ja innoissaan olivat tulevasta vauvasta :)

Me asutaan saunallisessa luhtitalon alakerran kaksiossa. Kolmita täss katellaan, mutta sopivaa ei viel oo löytynyt. Kyll tähänkin mahduttaisiin, mutta ahdasta olisi.
Ton miekkosen kanssa ollaan melkein kolme vuotta oltu yhdessä, joista pari vuotta kihloissa ja avoliitossa. Häitä olisi tarkoitus tanssia 2011. Joku sanoin, että haluaa juhlia häissään ihan kunnolla, meikä kans. Eli vatsa pystyssä ei tämän tulevan äipän häitä ei tulla juhlimaan :D

Taidampa painu petiin, ennen kuin nukahdan pystyyn. Öitä!

Dana88 & Pikkune 7+3
 
Onpas täällä paljon porukkaa Oulun suunnalta! Mäkin oon kotoisin Oulusta. Asunut vaan täällä pk-seudulla nyt nelisen vuotta ja koti-ikävä on välillä kova. Varmaan löytäis tuttuja teidän joukosta, kun ollaan suunnilleen samaa ikäluokkaakin. ;)

Musta on muuten tosi kiva lukee lapsettomuushoitoja läpikäyneiden plussauutisia - lämmitää mieltä joka kerta. :) Paljon onnea teille kaikille! Ei se vauvojen tekokaan ole ollenkaan itsestäänselvyys. Olen tosi kiitollinen, että meillä tärppäs niin nopsaan.

Jaahas, jos lähtis niiskuttaan sohvan pohjalle. Ei oo kivaa sairastaa ja kärsiä raskauspahoinvoinnista yhtäaikaa. :/
 
Tämähän on vauhdikas palsta., ei meinaa mukana pysyä!! :xmas:

Juuri ja juuri sain kahlattua suurin piirtein sivut läpi, että vähän tutustuin jengiin! Olipas homma, koko ilta meni! :D

Samoja mietteitä täällä monella kun samoilla viikoilla suurinpiirtein mennään..! Se tässä vertaistukikeskustelussa onkin niin ihanaa, että kaikki tietää ja ymmärtää mistä puhutaan ja samat asiat on pinnalla!

Mulla on ollut inhottavaa vihlovaa kipua vasemmalla alavatsalla eilen ja tänään. Olin jo ihan varma että kesken menee, mutta mitää vuotoja ei sitten kuitenkaan ole näkynyt. Eli peukut pystyssä, että on vaan niitä kohdun kasvukipuja... varasin kuitenkin varhaisultran mun yksityiselle luotto-gynelle parin viikon päähän, jolloin viikkoja pitäisi olla 7+4.

Isovanhemmille ajateltiin kertoa vauvasta vasta sen ultran jälkeen kun tietää onko edes mitään kerrottavaa. Muille kavereille vasta sitten sen 12 viikon jälkeen... PAITSI mun parhaalle ystävälleni, joka tulee viettämään mun kanssa perinteisiä pikkujouluja perjantaina, ei pysy salassa kun glögi täytyy juoda sitä terästämättä. :D

Graavilohesta meinasin juuri tulla kommentoimaan, että saahan sitä syödä! Kunhan ei tosiaan ole mitään tyhjiöpakattua vaan tuoretta kalaa! Ja homejuustot menee huoletta myöskin, melkein kaikki on pastöroituja täällä Suomessa.. Ehkä ne eksoottisimmat puhvelinmaitojuustot jättäisin kuitenkin hyllyyn. Mutta yhteen asiaan en ole löytänyt vatsausta - kertokaa saako KATKARAPUJA syödä? Ainakin jos ne on pastan joukossa ja olleet uunissa?

Ja ainiin, minäkin kannatan omaa suljettua kerhoa!! :wave:

Sitruunapippuri + kirppunen
 
Hei,

Eilen testasin plussan, vaikka olinkin jo muutamana päivänä aavistellut tulosta.
Kierukka poistettiin elokuussa ja sen jälkeen kierto oli todella epäsäännöllinen-viimeksi "huimat" 23 päivää. Laskurilla pikaisesti katsottuna la olisi 25.7.

Viidettä villahousua tässä odotellaan perheeseen =)
Isommat lapset ovat 8 - 13-vuotiaita.

Asutaan aivan umpimaalla vanhassa maalaistalossa ja maata on ympärillä joka suuntaan.
Ikää löytyy 33v.

Nyt täytyy mennä nappaamaan tuoremehua, kun eto-olo alkaa...



 
Tervetuloa ja onnea uusille plussanneille :flower:

Eilen illalla nukuin 3 tunnin unet ja sitten jo klo 22 takasin nukkumaan. Nyt on sentä vähän levänneempi olotila.

Täällä jäi kahvi juomatta tänä aamuna. Pari huikkaa ja se oli sitten siinä, appelsiinimehu meni paremmin alas. Työmatkakin meni silleen suht siedettävästi. Bussissa istumista on aamuin illoin noin 45-55 min plus päälle sitten kävelyt ja odottelut, et työmatka kestää noin tunnin suuntaansa.

Me asutaan 55 m2 kerrostalo kaksiossa (just vuos sitten ostettiin). Meinataan mahtua tähän asuntoon vielä pitkään, vaikka vauva onkin tulossa. Ongelman muodostaa se että kotimme on hissittömän talon 3.kerroksessa. Miten vaunut saa säilöön ? Tietääkseni taloyhtiösä ei ole vaunuvarastoa, eikä vaunuja tietenkään saisi säilöä rappusten allakaan... Onko muilla näitä ongelmia kerrostalossa ?

Täytyy yrittää vierottautua täältä nyt työpäivän ajaksi ja sitten vasta kotoa käydä lueskelemassa mitä tänne päivän aikana on ilmaantunut.
 
Huomenta vaan täältäkin ja tervetuloa mukaan vatsakasilmanvauvaa .

Omassa olossa ei mitään erikoista kuten ei aiemmissakaan raskauksissa. Minä kuulun siinä suhteessa niihin "outoihin" odottajiin, ettei ole minkäänsorttisia pahoinvointeja, kaikki menee alas mitä suuhun laittaa jne. Olo on siis samanlainen kuin ennen raskauttakin, ainoat "oireet": tihentynyt vessassa hyppääminen, rintojen kasvu ja aristus ja masun kasvu aikanaan. Vielä ei hirveesti ole kasvanut ja kahdesta aikaisemmasta lapsesta ollaan saatu raskaus pidettyä salassa vkolle 18/19 asti ja ois se varmaan vielä pysynyt salassa, mutta tuolloin on paljastettu anoppilassa =). Kun ei ole pahoinvointeja jne. niin ei anoppikaan mitään epäile, eivätkä töissäkään.

Mutta ihmettelin jo aiemmin, kun moni kertoi menevänsä alkuraskauden ultraan ja jotkut tieten oli jo käyneetkin. Ei täällä meillä sellaista herkkua ole koskaan tarjottu vai oletteko käyneet yksityisellä? Meidän kunta on aiemmissa raskauksissa tarjonnut np- ja rakenneultrat, mutta saa nähä onko säästöleikkuri iskenyt niihin. Oululaisille kun aiemmin tarjottiin vain toinen noista, mutta me naapurikunnassa saatiin käydä molemissa OYS:ssa.

Lisäystä: nin tuosta rintojen arkuudestahan minun piti vielä kommentoida, että kävi niin makeasti rintoihin, kun yksi tuttu mies lauantai-illan pikkujouluissa halata rutisti oikein kunnolla ja isontuneet arat rinnat kun oli siinä välissä... niin autsssss.

Hyvää päivän jatkoa kaikille
SMSM ja hippu 6+2
 
Huomenia ja terveuloa kaikille uusille! :wave:

Huh kun tänne on tullut paljon tekstiä, hyvä niin! Itselläni on ollut muutaman päivän niin JÄRKYTTÄVÄN HUONO OLO etten ole jaksanut paljon muuta kun nukkua ja oksentaa :x Pitänee hakea saikkua jos tää jatkuu, koska ei töissä oksentelu ole kivaa enkä todella halua paljastua vielä.. Jotenkin en saikullekaan haluaisi, mutta ehkä se on pakko.

Suhteesta oli ollut puhetta: Me ollaan oltu yhdessä vajaa 6 vuotta, kihloissa 3v ja naimisissa reilun vuoden. Asuttiin kaksiossa elokuuhun asti, ja sitten repästiin ja ostettiin tässä vähän aikaa sitten reilun kokoinen omakotitalo :) Vieläkin on huonekalujen metsästys käynnissä että saa huoneet täytettyä.

Meillä molempien vanhemmat tietää (omat arvas itse) eikä se niille mikään yllätys ollutkaan kun tietävät että ollaan jo pidempään yritetty. Hyville kavereillekin olen kertonut, koska en osaisi olla kertomattakaan ja toisaalta niille kerron myös jos jotain menisi pieleen.

Nikistäkin olitte keskustelleet - mun nikki Nuu on yks mun miehen antamista lempinimistä ja 82 syntymävuosi. Toi Nuu tulee siitä Teletappien imurista, mutta ei tässä siis mitään kaksimielistä merkitystä kuitenkaan ole :LOL:

Ai niin lugejen käyttäjät: Mullehan määrättiin niitä myös, mutta en kerta kaikkiaan pystynyt sitä kuuria jatkamaan, koska mulla on muutenkin niin järkyttävän huono olo ja väsy. Mies oli kysynyt töissä gyneltä vielä, joka oli vakuuttanut että ihan ok vaikken käytäkään, kun ei ole hoitoja takana.

Pakko mennä nyt syömään jotain ennen tuskaista parin tunnin palaveria (aargh!)

Oikein mukavaa päivää kaikille ja sympatiahalit pahoinvoiville! :hug:

Nuu ja lilliputti 8+3
P.S. Eka neuvolla ens ma eli 9+1
 
Huomenta!

Asumis - ja parisuhdeasiasta. Me ollaan oltu yhdessä vasta 1½ vuotta. Moni on kovasti ihmetellyt tätä vauhtia, millä edettiin, mutta minkäs teet, kun napsahtaa niin napsahtaa. Ja vauvan yritys aloitettiin tosiaan hyvin pian, kun molemmat toivoo isoa perhettä. Hyvä, että aloitettiin, kun vuosi saatiin yrittää tätä ekaakin. Asutaan rivarikolmiossa, jossa tosin neliöitä vain 58. Hieman joutuu siis järjestelemään, että vauvan tavarat saadaan mahtumaan. Maalle muutosta haaveillaan molemmat, joten sen takia ei kovin kiirettä pidetä suuremman asunnon kanssa. Ei ole vielä sitä unelmatilaa löytynyt ( tai on löytynyt, mutta mistä lottovoitto).

Alkuraskaudenultassa kävin yksityisellä ja ei kai sitä kunnalta saakaan, ellei ole ollut hoidoissa tai on muuta häikkää ollut, kuten tuulimunia tai kohdun ulkoisia. Np-ultra olisi 14.12. Niin paljon odotan sitä!!!

Saikkuasiaa olen miettinyt tässä pääni puhki ja päätin, että ensi viikoksi käyn sen hakemassa. Ei tästä työnteosta meinaa tulla mitään ja iltaisin jo pelottaa seuraava aamu ja töihin lähtö. Mulla on nyt tosi hiljaista töissä, joten senkin puoleen voin olla pois. Ja jos vaikka sitten saisi edes vähän tehtyä noita koulujuttuja. Mullakin menny opiskelut ihan penkin alle, kun en vaan jaksa iltaisin mitään. Jos työt vielä vuoden vaihteen jälkeen jatkuu, niin pakko varmaan sanoa kouluun, että en nyt suorita mitään opintoja. Ei vaan energia riitä kaikkeen kolmeen (työ, koulu ja raskaus). Ja joskus olisi ihan kiva olla suht hyvin voivana kotona, että voisi jotain parisuhde-elämääkin harrastaa. Luojalle kiitos ymmärtäväisestä miehestä!!
 
:wave: varovaisesti ilmottaudun mukaan. laskettuaika on n.15.7 lapsi on meille kolmas. ennen tätä odotusta takana kaksi keskenmenoa siksi olen niin varovaisesti ollut tämänkin odotuksen kannalla. eilen näin kuitenkin pienen sydämen sykkeen ultrassa,niin heräsi pieni toivo että josko tämä elolle selviäisi. pelottaa edelleen silti kovasti että jotain sattuu.viikkoja kun on vasta kasassa 6+6. keskenmenot ovat sattuneet minulle nyt viiden kuukauden sisään.on ollut niin kovin raskasta,mutta onneksi lapset ovat pitäneet kiireisinä. lapset ovat 2 ja 5 vuotiaat.
käyn töissä ja lapset hoidossa. mies myös on töissä, yleensä kauempana niin olen käytännön asioissa miltei yksinhuoltaja.asutaan "miltei" maalla omakotitalossa kolmen koiran kanssa.että kiirettä pitää ihan arkissa asioissa.
oksennellut olen jo jonkun aikaa.töissä pitää käydä salaa oksentamassa. kuvotuksen tunne on miltei jatkuvaa. mutta olen siitä niin onnellinen tiedän silloin että vauvalla on kaikki hyvin.
olen nyt pari päivää sairaslomalla,kun on ollut vatsakipuja,siksi pääsin ultraankin tarkastamaan että kaikki siellä on ok.raskaudesta ei olla kerrottu kuin ihan lähimmille.kerrotaan muille sitten jouluna jos jotain kertomista silloin on. en ole vielä edes neuvola aikaa varannut,ultra olisi ensi viikolla varaan sen jälkeen jos kaikki on ok.sikainfluenssa rokotteen kävin pari viikkoa sitten tuli käsi kipeäksi ja vähän lämpöä ei muuta.toivottavasti saan olla mukananne onnelliseen synnytykseen asti.
synnytyssairaala on kys.

terveisin tiuhti 6+6
 
IituPiitu77 Meille kans sanottii ettei neuvolaan tartte ottaa yhteyttä ennenkuin oon käyny naistenpolilla tutkittavana. Mä itse asiassa soitin neuvolaan sikapiikistä kyselläkseni ja se sit alko siel kyseleen onko mulla jo eka neuvola-aika varattuna jen jne...ja kerroin sille tän jutun ja se halus sit jo varata mulle ajan sen jälkeen ku ollaan käyty sielä naisten polilla. Mulla on se naisten polilla aika 10.12. Ja neuvola 14.12. Se täti oli sielä niin innokas et annoon sen nyt sit varata aikaa :D

Mulla tosiaan kans noi rinnat ollu jo piikitys vaiheesta asti kipeinä, paheni lugejen jälkeen. Välillä oli parempi ennen testiä, mut nyt taas aika järkyt.

PikkuMyy ja Kaiffari 5+3
 

Yhteistyössä