Heinäkuun Hurmaajat 2010

eilen oli ristiäiset ja kaikki meni mielettömän upeasti! :heart: :D nimen laitoin fb:n puolelle. ;)

ihana yörytmi on tuntunut löytyvän: syödään illalla n. 21-22 ja herätään aamuyöstä n. 3.30-4.30 ja sitten aamulla n. 7.30-8.30. tällaisena kun pysyisi... :D

hymyily on ihan parasta!!! on niin ihana huomata että vauveli tunnistaa vanhemmat ja kommunikoi takaisin, eikä se ole enää vaan sitä yksin lässyttämistä! :LOL: kaikki sanoivat eilenkin että voi kun poika on kasvanut...itse ei sitä niinkään huomaa, mutta näistä kehitysaskelista sen sitten tajuaa. ihanaa!!! :heart: :heart: :D

vauvan lämpöä olen mitannut takapuolesta. meillä on sellanen korvamittari, mutta ei ainakaan vielä mahtunut vauvan korvaan. takapuolesta näyttää aina kuulemma 0,5 astetta enemmän, joten ei kannata huolestua, jos näyttää vähän enempi.

jaahas, kotitöihin.... :p

b & Poikanen 6,5 vkoa :heart: :heart: :heart:
 
No niin, meillä ei ole poika kakannut viikkoon. Soitin tästä nyt sitten neuvolaan, kun poika on nyt ollut sitten ihan tuskasena. Neuvottiin kokeilemaan mallasuutetta ja mies sitä jo hakikin.
Toivottavasti lähtisi maha toimimaan eikä ois poika niin tuskanen.
 
Ihan nopeesti vaan, kun ei taas muuta kerkee...

Eli tohon kakan kuumemittarilla avittamiseen: Eli sitä ei kannattaisi mitenkään säännöllisesti harrastamaan, koska suolen toiminta saattaa siitä heiketä ja "laiskistua" entisestään. Eli mä käyttäisin sitä vasta viimeisessä hädässä.

Lukemassa käyn, mutta ei muka ehdi kirjoitella. Yritän parantaa tapani... :wave:
 
Voi apua! Kauhee nettishoppailuriippuvuus... Oon parin päivän aikana ostanut ison läjän kestovaippoja netin kautta. :ashamed: Mutta puolustuksekseni voin sanoa, että yksi satsi on käytettyjä - hyvä minä!

Martalle kiitos käytettyjen kestojen ostapaikkavinkistä. =) Ja rouva sagalle bumgenious -vinkistä. Tilasin nyt yhden vaipan alkuunsa, jos sopii hyvin meille niin tilaan lisää. Kovasti tuota on kehuttu. Olin jo ihan innoissani kun löysin englantilaisia nettikauppoja, jotka myi tuota vaippaa tosi halvalla verrattuna Suomeen, mutta eiköhän se sitten ollut ainoa tuote, jota eivät shippaa UK:n ulkopuolelle...

bambinalle ja vauvalle onnittelut nimestä! :)

Pai Yhden tutun vauva oli kans kerran viikon kakkaamatta ja kun sitten päätti kakata, niin tuli kuulemma kerralla tosiaan koko viikon kakat. Kannattaa henkisesti valmistautua... Toivottavasti pienen masu lähtee pian toimimaan - ei ole kiva jos toinen on tuskissaan. :/

Käytiin tänään tytön kanssa kyläilemässä raskaana olevan työkaverin luona ja pieni oli oikein vieraskorea. Ensin se kakkas ISON kakan, jota oli sitten bodyssa ja potkareissakin, sitten pissattiin hoitoalustalle ja lopuksi vielä puklautettiin oikein kunnolla. :D Oikein kunnon katsaus vauva-arkeen raskaushehkussa elelevälle ystävälle. ;)

Siivoamaan, mars! Aina päivittelen, miten en millään ehdi siivota nyt kun oon vauvan kanssa kotona, mutta ihmeesti mulla löytyy aikaa roikkua täällä netissä...
 
Täällä ollaan :wave: vaikka mitään ei olekaan kuulunut...
Enemmän käyn kurkkimassa tuolla FB:n puolella... olisi kiva jos se olisi aktiivisempaa... =)

Pikku mies voi hyvin. Ensi sunnuntaina on ristiäiset. Ikää hänellä on huomenna 7 vkoa. Mukavasti on mennyt paitsi että se imettäminen jäi sitten kokonaan kun hän ei kerta kaikkiaan huoli... :( on ollut kyllä itselle kova pala nielaista se että lapsi ei syö rintaa!!! Pumppaan mitä tulee ja sitten ne kyllä kelpaa pullosta mutta pääosin syö nannia.
OLIKO MUITA JOTKA SYÖTTÄVÄT PÄÄOSIN VASTIKETTA??? Meillä tuo nanni tuntuisi aiheuttavan ilmaa mahaan, vai onkohan se yleisesti vastikkeiden ongelma??? Ajattelin että pitäisi varmaan kokeilla tuttelia, vai onkohan niillä mitään eroa..?! Ja kun tuo vaihtokin kannattaa kuulemma tehdä useamman päivän aikana sekoittamalla keskenään ja loppuakohden lisäämään uuden osuutta...

Oma jälkitarkastus on tällä viikolla... hyvin on haava parantunut vaikka alussa pelkäsin miten mahtaa käydä. Loppujen lopuksi aika äkkiä sektiosta sitten toipuu.. =)

Terkuin Muffin ja pömppis 6vkoa 6 päivää
 
Rae muistaakseni kyseli vauvan kuumeen mittaamisesta? Meillä on ihan tavallinen sähköinenkuumemittari ja ollaan mitattu kainalosta samalla kun tyttö on esim. rinnalla tai nukkuu. Silloin meillä ainakin ollaan kovin rauhallisia eikä tunnu vaikuttavaan milläänlailla se että kainalossa on mittari:) Varmuuden vuoksi olen hellästi pitänyt viellä omaa kättä tytön käsivarren päällä,että mittari on varmasti tukevasti paikoillaan:) Mittaus kerroista riippuen on mittari näyttänyt 36,4 - 36,8. Sairaalassa mun mielestä sanottiin että 37 astetta on ihan normaali lapselle. Mutta jos ylittää 38 astetta ni sitten pitää viedä näytille.

nukkumis rytmi meillä neiti on nyt jostain syystä muutamina öinä valvottanut muutaman tunnin yöllä. Ei suostu rauhottumaan omassa sängyssä/meiän sängyssä vieressä. Itkeskelee vaan,ja kun kantaa sylissä niin rauhottuu ja nukahtaa mutta kun on nostamassa sänkyyn niin säpsähtää ja herää itse siihen ja itku alkaa alusta..:/
Viime yö meni sitten sohvalla nukkuen tyttö rinnan päällä. Miehen kanssa meinas tulla riitaa kun tyttö ei rauhottunut millään ja itku vaan jatkui ja jatkui...:( Otin sitten tytön sylin ja nousin sängystä vetäen makkarin oven perässä kiinni.

Onko teillä muilla vaikuttanut lapsien nukkumiseen matkustelu?
Eilen oltiin taas kylässä mun vanhemmilla ja tuntuu että aina reissaamisen jälkeen tytöllä on vaikeuksia nukahtaa.. Tietty tyttö nukkuu "tavallista" enemmän reissatessa kun aina nukkuu automatkan ajan. Eilen kotiin tultessa kuitenkin tyttö nukkui viellä omassa sängyssään 4,5h kunnes heräsi syömään ja sitten se huuto alkoi...

Tänään päivällä annoin nyt ensimmäistä kertaa Cuplatonia jos se auttaisi hieman mahakipuihin tytöllä. Kovin paljon pieruja tulee ja naama punasena tyttö niitä ähertää,jalkoja kipristellen ja välillä huutaen... Ruokailun aikana ja sen jälkeen on röyhtäytetty että mahdollisimman vähän ilmaa mahaan jäisi. Toivotaan että alkais mahavaivat väistymään.

Omasta ajasta Itse varastin parturi-kampaaja ystävälleni ajan keskiviikoksi ja Pippuri menee äidilleni hoitoon siksi aikaa. Hieman jännittää jättää tyttö useaksi tunniksi toiselle hoitoon. Vaikka kyllä tyttö taitaa nukkua koko sen ajan kun olen pois mutta silti...
Ei sillä ettenkö luottaisi että Äitini Pippuria hyvin hoitaisi,vaan kuitenkin pelottaa että jos jostain syystä tytölle tuleekin hätä ja itku ei rauhoittuisi ennen kun pääsee oman äidin syliin turvaan... Ajomatka ei ole kyllä kovin pitkä Lahti-Mäntsälä n.50km motaria pitkin eli alle 30min ja olen paikalla tarvittaessa.
Mutta siis itselle tulossa uusi väri ja vähän leikataan hiuksia. Ennen ristiäisiä luultavasti joudutaan viel värjäämään uudelleen hiukset.
Jalkahoitoonkin pitäisi varata aika...

Millanen ja Pippuri 3vko 4pvä
 
Muffin Meillä poika sai Nannia vähän aikaa sit enimmäkseen (osin rintaa) ja masuvaivat olivat todella kovat. Ihan käteen tuntui, kun ilma liikkui mahassa ja samalla lapsi parkasi tosi kovaa. Kakka oli myös vihreää, tuli harvoin ja paukut TOSI pahan hajuisia. Vaihdoin ykspäivä sit Tutteliin ja nyt tulee joka toinen päivä tavallinen keltainen vauvankakka, vieläkin osin ilmavaivoja. Mutta ne taitaa tulla pullosta hotkimisesta. On myös lisännyt rinnan syöntiä, joten korvike nyt vähemmällä kaikenkaikkiaan.
 
pohjoisen taika me haetaan vaipat Norjasta,nehän on siellä ihan naurettavan halpoja. haetaan aina auto täyteen ja samalla tutuillekin :LOL: Sit kun vauva kasvaa niin Rema1000 myy sellaista vihreää vaippapakkausta,joku niiden oma merkki joka on myös todella halpa ja tutuilta kuullut että hintaansa nähden erittäin hyvä vaippa.

Meillä loppui eilen se Nan HA 1 maito ja nyt olen joutunut antamaan tavallista nannia niin pikkuisen masuvaivat palasivat.. täytyy äkkiä saada lisää tuota HA.ta.. Kokeilkaa ihmeessä tuota tekin joilla korvikkeet aiheuttaa masuvaivoja.. tästä niitä ei nimittäin ainakaan meille ole tullut.
 
mallasuutteesta kertokaa ihmeessä miten toiminut! itse menin sitä kysymään apteekista niin sanoi että nykypäivänä harvoin vauvalle annetaan eikä osannut suositella mitään tilalle. käski tehdä pierujumppaa ja lähdin sit apteekista ilman mallasuutetta :(
 
Heis!
Pojan 2kk neuvola takana :) Pojalle annettiin rotaviirusrokote, yhtä huutoa ollut koko päivä :( Poika aloitti hysteerisen huutamisen pian rokotteen antamisen jälkeen :'( huutanut melkein 12h yhteen putkee, syönyt huonosti :( ainostaan on kyennyt nukkumaan liikkeessä ( auton kyydissä, vaunuissa, kantaessa ) oon koko päivän kantanut poikaa ympäri kämppää ja nostellut ylös alas, jotta poika ei ois niin kivuliaana ja huutanut. Onneks poika on nyt rauhoittunut viimein, pötköttää pinnikseen mobilen kanssa. Toivottavasti yö ei mene huutaessa ja eikä lisää noita rokotteen sivuvaikutuksia ilmene enää. Ite oon ihan kuitti, en oo kerrennyt syödä sitten aamupalan. Nyt ei enää ole ruokahalua, tahon vaan istua ja levähtää ennen kuin huuto alkaa uudestaan. Taitaa tulla piiitkäää yö :(

2kk neuvola
pm: 23.8 (10.8)
paino:4320g (4080g)
pituus: 55,2 cm (mitattu viimeks 1kk: 52 cm)
pään ymp.: 38,2 cm ( mitattu viimeks 1kk: 36,5cm )

" Terhakka, jäntevä liikunnallinen pikku mies, kasvaa omaan tahtiinsa. Rm riittää. Katsoo silmiin ja hymyilee. tarttuu esineisiin. "

Pojalla oli sammasta :/ Nyt pitää hoitaa sekä pojan suu että rinnat :(

Pai80: Meilläkään poika ei kakannut viikkoon, ilmeisesti meän poika on sitä laatua, että kakkaa vain kerran viikossa kunnolla. Sunnuntai-aamuna huonovointisen isukin iloksi poika päätti ilahduttaa isukkia kakkaamalla viikon kakat kerralla :LOL: hajua oli sanoin kuvattoman kamala. Isi sai vaihtaa pojalle vaipan, vaatteet ja pessäkkin pojan, kun poika oli kirjainmellisesti kainaloita myöten kakassa.

Dana88 & Apsi ( huomenna 2kk :heart: )
 
Taas alkoi uusi viikko! Täällä oli muuten jo niin viileätä, että oli pakko laittaa jo välikausivaatteita vauvalle, kun vaunuttelemaan mentiin. Vähän haikeata, mutta niin ihanaa, kun tulee syksy. :)

Muffin Täällä syödään nyt jo oikeastaan pelkkää korviketta. Aluksi annettiin vain vähän lisämaitona, kun oli niin iso poika ja nyt on oma maidontuotanto lähes loppunut. :( Vaikka olen järjellä sitä mieltä, että pääasia että ruokaa saa, niin on se imetyksen loppuminen tai sen puuttuminen oma surutyönsä silloin, kun ei voi itse sitä valintaa tehdä. Ja vaikka mulla sama tilanne jo toisen kerran, niin silti vähän kuitenkin surettaa, että taas pullolapsi. Mutta onpahan saanut kaiken, mitä on tullut.

Nannia meilläkin syö, ja ilmavaivaa kyllä on jonkin verran, mutta ei ihan mahdottomasti. Ilmeisesti sekä Nan että Tutteli molemmat aiheuttaa ilmavaivaa, toinen enemmän toisille ja toinen toisille. Vatsallaan olo tuntuu auttavan jonkin verran vatsavaivoihin. JaKan mainitsemaa Nan Ha1 -maitoa en ole nähnyt ainakaan kaupassa täällä.. tosin en ehkä ole osannut etsiäkään?

Vieraillessa vauva on nukkunut kopassa sikeesti meno ja tulomatkat, mutta on kyllä nukkunut yölläkin. Muutenkin tuntuu, että nukkuu tosi paljon. Aamuisin on pirteämpi ja pidempiä jaksoja hereillä, mutta iltapäivästä alkaa jo hereilläolojaksot lyhentyä. Nyt odottelen, että heräisi piakkoin, jotta päästään vaihtamaan yöpukua ennen yöunille siirtymistä. :)

Menia + pikku2 huomenna 5 viikkoa. :)
 
Hyi ku sekava tää uus kaksplusssa -sivusto!

Apsi 2kk :heart:

Dana88 & Apsi 2kk

p.s käytiin ostaan Apsille tänään jumppamatto 2kk lahjaksi, poika on ihan myyty, nukahti äsken kesken leikkien matolle :heart: :)
 
joo, kyllä sekavalta vaikuttaa...höh. entinen tuntui paremmalta sivustolta, mutta eiköhän tähänkin taas totu! ;)

tänään oli lääkärin jälkitarkastus ja ei menny ihan niin putkeen kun olin toivonut: repeämähaava ei ollut mennyt umpeen kun ihan pienestä kohdasta ja mulla on edelleen sellanen "aukko" siellä, mikä pitäisi saada umpeen, joten uutta tikkausta odotellessa. prkl!! :headwall:

meillä toi poikanen on tosi huono nukahtamaan päikkäreille tällee iltapäivästä, nytkin vaan nurisee kun ei nukahda. :( yritän mennä vähän auttamaan...
 
mallasuutteesta kertokaa ihmeessä miten toiminut! itse menin sitä kysymään apteekista niin sanoi että nykypäivänä harvoin vauvalle annetaan eikä osannut suositella mitään tilalle. käski tehdä pierujumppaa ja lähdin sit apteekista ilman mallasuutetta :(
No siis meillä ainakin toimi. Ja voin kertoa että sitä kakkaa riittää !
Mulle ainakin neuvola suositteli tuota mallasuutetta jos vauva ei kakkaa. Ja jos ei se toimi niin sitten tais olla Levolac.
Aika erikoista, ettei apteekki osannut kertoa mitään mallasuutteen tilalle.
 
Kiitos Dana!!!:flower: Samoin teillekin kovasti onnea!!!=) niin se aika rientää.

Meillä oli kans eilen 2 kk neuvola ja saatiin se rokote. EI ole aiheuttanut mitään ongelmaa onneksi.

Mutta paremmalla ajalla enemmän!!

Sannuliini ja Emma 2 kk:heart:
 
No niin joskos nyt ehtis vähän kirjottamaan asiaakin tänne.
Varmaan tähän uudistukseen tottuu pian ja huomaa et tää on jopa parempi ku vanha.

Olivia81 Huomasin että tosiaankin tulee ne viikon kakat kerralla. Meinas taju lähtee ku siivoilin tossa megakakkoja. :x Harmi vaan et mies on kalareissulla just tänään, ois ollu vähä niinku sen hommaa ku on vielä lomalla.

Meillä on tosiaan ollu poika kiukkusena ja tuskasena ku ei oo masu toiminut varmaan viikkoon. Noh, neuvolasta tosiaan sitten neuvottiin hankkimaan mallasuutetta (saa apteekista ja 400 ml pullo maksaa noin 6 euroa). Sitä sitten annoin pojalle eilen päivällä korvikkeen seassa, samoin yöllä. Aamulla tuli sitten ekat hillityt kakat ja minä tyhmä vielä annoin päivälläkin sitä uutetta :headwall: Noh lähtipä maha toimimaan. Toinen vaan nyt ihan poikki ku on raukka monta yötä äheltänyt ja tuskaillut. Saas nähdä miten kova nälkä tästä suoliston tyhjentymisestä mahtaa seurata.

Mihin vuorokauden aikaan muut antavat d-vitamiinitipat ? Aattelin vaan et voisko meidän aamuöiden kitinät johtua siitä kun annan d-vitamiinit vasta nukkumaan mennessä ?

Meillä on ens viikolla pojan lääkärintarkastus. Äitiä kyllä vähän jännittää. Saako jo 6 viikkonen ekan satsin sitä rotavirusrokotetta ? Mä menin jotenkin ihan sekasin neuvolas ku oli niistä rokotteista puhetta. Oma jälkitarkastus on sitten 7.9. Kauheen nopeesti menee aika.

Mies lähtee ens viikolla tosiaan töihin. Vähä jo jännittää et miten pärjätään pojan kans. Vaik ollaanhan me tässä treenattu kahdestaankin oloa ku mies ollut tuolla reissuillansa.
Lähinnä mietityttää et mitä näin pienen vauvan kans tehdään ? Tuntuu etten osaa oikein ruveta touhuamaan vauvan kans mitään muuta ku noita hoitotoimia. : /
 
Meidän pikkumies oli saanu painoa lisää 600 g sitten viime neukun (13 päivää sitten), eli painoa oli nyt 4040 g ja pituuttakin huimasti 55 cm (50 cm oli syntyessään). Huimaa, miten nopeesti kasvaa :) Aamulla just mietittiin, että kerkeeköhän nuo kaikki pienimmät vaipat edes käyttää, kun nyt ovat jo aikasta naftit... eipä tuo ihme ookkaan että kasvaa noin mukavasti, kun on sellainen tississä roikkuja ja tankkaaja, heh.

Viime yönä pikkumies veti enarit unissaan, 7 tuntia putkeen! Toivon mukaan jatkuiskin unet noin hyvinä, nythän tosin alkaa noi d-vitskut, katotaan onko niillä vaikutusta masun toimintaan... muutenhan meillä on mennyt hyvin, kakkaa tulee hyvin ja paljon :) useemman kerran saa vaipat vaihtaa päivässä.

Seuraavaan kertaan taasen! on pikkasen omituiset nää sivut, kun ei oo tottunu...

retuli ja önni-poika 3 vkoa muutama pv päälle
 
Voi perkele näiden uusien sivujen kanssa!!! Ensin en päässyt ollenkaan kirjaantumaan ja piti tilata uudet salasanat yms ja sitten kirjottelin TOSI pitkän pätkä tekstiä ja kun painoin lähetä ni tuli joku huoltokatko ja koko juttu katos taivaan tuuliin:kieh: Eli tällä hetkellä en näistä uusista sivuista tykkää,,katotaan sitten uudelleen kohan nää toimii kunnolla!!!

Eli pojun 1kk neuvola oli tänään ja pieni mies on nyt 59cm pitkä ja painaa 5310g, viimeeksi vajaa 2 viikkoa sitten painoa oli n. 4940g eli hieman oli alakanttiin tullut painoa, vaikka ollaan tuttelia annettu jo lisäksi...nyt sitten pitää vielä lisää antaa tuttelia imetyksen lisäksi ja ens viikolla kun on lääkärineukku ni katotaan sitten miten on painoa tullut...mut siis saan myös mennä pelkällä imetyksellä jos haluan koska silläkin paino nousee, joskin hitaasti, mutta helpompi miun on antaa pullosta lisää aina iltasten n. 4h imetysmaratonin jälkeen..vaikka se masentaa ni pitäähän se pienen miehen saada syödä, en olisi ikinä uskonut, että tää mahdollinen imetyksen loppuminen/lopettaminen olis näin vaikeeta..jotenkin kokee epäonnistumista kun ei voi antaa lapselle sitä mitä se tartteis...mut siis minkäs mahtaa jos maitoa ei enää tule niin paljoa, että pienelle miehelle riittää..pitää sinne asti imettää kunnes imetyksen lisäksi rupee hillittömiä määriä menemään korviketta lisäksi..päivä kerrallaan, ei kait tässä muuta voi..mutta siis muuten jäntevä poika, siisti iho, katsekontakti +, kielessä sammasta ja siihen pitää puolukkamehua ja vettä antaa

Ja samalla antoivat esitteen yhdestä kerhosta jonne voisin osallistua..sen on sellainen "suljettu kerho" jota ehotetaan neuvolan puolelta joillekkin perheille, miule ehotti koska miula ei ole kavereita joilla olis lapsia eikä miula pahemmin ole harrastuksia..eka kerta ens ti..saas nähdä innostuuko siitä, kuulostas ainakin ihan kivalle

Pyykkä pesty ja huomenna jatkuu urakka..kun pe sinne pienen miehen nimenhakureissuun lähdetään..jännityksellä vähän itsekkin odotan, että mikä nimi sitä loppujen lopuksi pienelle miehelle tulee:LOL:

Rae ja vaavi 5vko
 

Yhteistyössä