Heinäkuun Hurmaajat 2010

Nessa kertomasi mukaan uskon kyllä miten oudoksi oman olonsa tuntee hissukoiden seurassa..:D Positiivista se ettei taloprojekti ole onneksi ikuinen vaan sekin on jossain vaiheessa valmis..;) Tapeteista onneksi vaan se sävyero oli vaan kahdessa eikä useammassa ettei menny rahaa sen enempää "turhaa "...:)

Omat olot alkaa olemaan jo ohi ja jäljellä on enää super hölmö tila,jossa kaikki naurattaa ja väsymyksen takia käy ihan ylikierroksilla..:D Tyttö on yöunilla jo,ollu tänään aika itkunen ja yskiny ja aivastellu aika useasti,toivottavasti ei ole tulossa kipeäksi..:/
Mies meni käymään Hesessä hakee meille syötävää,tyydyn vaan salaattiin:)

Huomenna pitäis lähteä aamupäivästä vaunulenkille kaverin ja sen lapsen kanssa ja väsyttää jo nyt ajatus siitä..:D Joskos sitten aamulla olis erimieltä asiasta:)
 
millanen Kiitos positiivisuudesta :)
Tuntuu ikuisuudelta tuo rakentaminen, vaikka kivijalka valettiin pojan syntymäpäivänä eli 10.7 ja valmistuu joulukuun ekoilla viikoilla. Eli siis koko talon teossa menee se about 5 kk:tta. Hankalaa tässä on se etten itse pääse raksalle monestikkaan ja timpurit tekeekin sitten omia ratkaisuja. Päätimpurina on siis juuri se hissukka-appiukko :) Monet kerrat mennyt katsomaan ja huomannut että ai tuokin on tehty nuin vaikka se piti tehdä niin...Minkäpä niille enää sitten voi kun en kehtaa käskeä purkamaankaan ja kun ilman palkkaa tekevät niin en kehtaa olla niin bitch että valittaisin.
Huomenna tulee kaikki kiinteät kalusteet ja toivottavasti kaikki menee siinä putkeen ettei taas tartte alkaa vääntämään. Oi, minun ihana keittiö :heart:
Poitsu alkoi taas jo klo 19 jälkeen nukkumaan, aamulla siis herätään jo kuuden jälkeen. Huomenna aamulla klo 9 oiskin sitten lääkärineuvola, saapas nähdä paljonko poju on kasvanut.
 
Onko muilla, jotka vielä täysimettää koko ajan ja jatkuvasti kauhea nälkä? Mulla on nyt pari viikkoo ollut koko ajan nälkä. Tänäänkin söin ison kebab-annoksen lohkoperunoilla ja kahden tunnin päästä olin taas nälkäinen! Selkeesti vauva syö nyt isompana enemmän ja pitäis itsekin olla koko ajan tankkaamassa.

nennulaisen Jätille pikaista paranemista! Ja pitkää pinnaa remppapuuhiin. :) Ja Nessalle isot tsempit rakennusurakkaan!

Onko millasen krapula jo helpottanut? :)
 
Hep.Mulla on ihan hirvee nälkä koko ajan..pystyn vetämään annoksen kebabbia tai mäkin aterian parissa minuutissa ja jää olo että ois nälkä:LOL:Mä syön oikeesti ihan hirveesti kaikkea roskaa ja herkkuja..pitäs ostaa kaappiin jotain terveellisempiä vaihtoehtoja:ashamed:
Paino kyllä tippuu tasaisesti alaspäin.Veilä ois 2,5kg painoon ennen raskautta,mutta tavoitteena 4kg pudotus..oon kyllä jo 16kg laihtunut synnytyksestä,siitäkin huolimatta että syön joka päivä pullaa,jättikarkkipussin ja useasti viikossa jotain roskaa.Kai se on sitten kun imetys lopuu niin otettava tiukka linja herkkujen suhteen..
Miten paljon teidän vauvat nukkuu?Mä oon tehnyt unipäiväkirjaa nyt huvikseen muutaman päivän ja poika nukkuu vuorokaudessa sellainen 12h..yöllä 9h erinnäisissä pätkissä ja päivällä 3h 3-4:ssä pätkässä.Oonko mä vainoharhainen vai onko meillä vähäuninen kaveri?:)
Nyt kerhoon poikien kanssa
hipsu
 
Hiiohoi.

Vkonloppu taas takana ja uus viikko edessä. Miehen isyysvapaat loppui ja nyt pitäs sit jatkaa gradun tekoa nyytti kainalossa. Nice. Vkonloppu oli aivan huikea! Oltiin la kavereiden kanssa iltaa istumassa: hyvää ruokaa, hyvää viiniä, parasta seuraa ja niiiin rento olo kuin vain olla voi. Teki hurjan hyvää. Ja yö oltiin tosiaan sit hotellissa vähän niinku isänpäivälahjaksi. Milja oli ollut ihan tosi ihana ja "helppo". Syönyt yöllä kerran ja nukahtanut kuin itsestään. Viime yönä heräskin sit taas totuttuun tapaan syömään ennen 12 ekan kerran:confused: MUTTA... Seur kerran söi tissiä vasta 06:30! Mahtavaa. Omat unet oli silti surkeet, kun darramus painoi vielä takaraivossa ja koko kropassa. Mut silti oon niin iloinen tästä! Toivoa on!

Soseet Bataatti maistuu ja mietinkin tuossa, miten nopeasti määrää voi lisätä?

Olivia Mulla oli sellanen vaihe, et söin aivan tolkuttomia määriä ja nälkä oli tosiaan jatkuva. Nyt kun imetys on vähän vähentynyt, on syöminenkin. Herkkuja tulee silti vedettyä kaameita määriä:ashamed: Mutta pitäähän mun nyt ottaa ilo tästä irti, kun vielä voin! Mullakin paino on tasaisesti laskenut koko ajan herkuista huolimatta ja viime vkolla mahduin farkkuihin, joihin en mahtunut ennen raskautta!:)

hipsu Meidän tytön uniin verrattuna 12 h tuntuu vähältä. Meillä kun se nukutaan melkein jo yön aikana. Nyt kun Milja on alkanut saada soseita ja korviketta, myös päiväunet on pidentynet. Pitäskin laittaa aikoja ylös. Arviolta meillä nukutaan 15-18 tuntia/ vrk. Vaihtelee aika paljonkin.

A + Milja 4 kk 1 päivä
 
Ai niin, miten teidän ekat isänpäivät sujui? Meillä molemmat oli kevyessä koomassa, mut ihana lötköpäivä oli! Ja Miljakin nukku varmaan 5 tuntia päikkäreitä. Kakku on edelleen leipomatta:ashamed: Mut illalla laitoin kyllä ruokaa: yrttisiä naudanjauhelihapihvejä, paistettuja herkkusieniä, aurajuustokastiketta ja valkosipuliperunoita. Voi nams...:p
 
Helou!
Onneksi on viikonloppu ohi. Meillä on koko viikonloppu ravattu paikasta toiseen eikä kotona ole kerennyt juurikaan olemaan. Lauantaina piti käydä miehen papalla 40 km päässä ja sieltä takas toisen papan synttäreille. Eilen sitten kumpienkin vanhemmilla käytiin ja joka paikassa totta kai piti syödä ja syödä ja vähän vielä syödä ettei tule nälkä:) Se on uskomatonta kuinka paljon ihminen voi itseensä tunkea kakkuja ja herkkuja…. Vieläkin huono olo…:headwall:

Remontista pakko kommentoida sen verran että me ostettiin tämä tämmöinen vanha rintamamiestalo neljä vuotta sitten ja tehdään vieläkin remonttia. Toki kaikki isoimmat on jo tehty mut vielä pitää maalata ulkovuori ja piha salaojittaa ja kaataa puita yms yms. Mut siis ymmärrän kuinka paljon voi stressiä aiheuttaa pienetkin jutut, itse olin aivan hajalla ekat vuoden ku kaadettiin seiniä ja aukaistiin lattioita ja sit yhtäkkiä oliski pitäny valita joku seinän väri tai että mihin kohtaan kattoa lamppu laitetaan.:LOL: Viimesillään raskaana mä vielä horjuin neljän metrin korkuisella tikkailla ja maalasin portaikon paneleita. Onneksi nyt on sisältä nii valmis ku ikinä voi vanha talo olla.

Meillä menee niin päin että minä olen se hissukka ja miehen suku on käkättäjiä ettei suun vuoroa saa. Välistä ottaa aina päähän ja syvältä ku ei hienohelmat sen vertaa jaksa kuunnella ku koitan jotain sanoa. Omasta mielestäni olen aina ollut hyvä kuuntelija ja minua ottaa suuresti päähän jos toiset ei kuuntele (varsinkin silloin ku itse vielä kysyvät jotain):mad: Koita siinä selittää kun toinen puhuu samalla kukkasista ja männynkävyistä eikä osoita minkäänlaista kiinnostusta sitä kohtaan että mitä minä sanon. Nii ja sitten on tullut tämä uusi villitys. Vastataan toisen puolesta! Jos joku kysyy minulta jotain, nii en minä siihen itse saa vastata, mitä hullua, ei kyl se on parempi ku mies tai anoppi vastaa puolesta esim. Mitä mulle kuuluu tai olenko jo miettinyt mitä vanhempainvapaan jälkeen teet.:headwall:

Mutta nyt tyttö heräs joten pitänee lähteä vaihtamaan sille päivävaatteet ylle ja syömä hommiin

Moro!
 
Täällä kans viimeks eilen nousi sellanen "pienoinen" ärsytys anoppia kohtaan.
Sen kommentit vaan alkaa välillä tosiaan tympimään. Ensinnäkin hän jo joskus elokuussa sano et tulee viemään pojan lenkille tyyliin seuraavalla viikolla et saadaan nukkua, no eipä ole näkynyt, enkä ole pyydellyt. Sitten ärsyttää myös se että pojan pitäis olla aina hänellä sylissä kun hän on kylässä tai ollaan siel käymässä, vaikka poika ei kovin pitkiä aikoja sylissä viihdy. Ja myöskin tälläset kommentit: "Mites äiti on sulle nyt taas housut pukenu...? Onpas sulla nyt tollaset housut jalassa..." ja samaan aikaan nostelee housuja tai muuten oikoo vaatteita, tulee fiilis että onko pojan vaatteissa jotain vikaa ? Eilen sano poikaa resupekaks, vaik olin laittanut pojalle paremmat kuteet niskaan.
"Sitten kun tulet tänne hoitoon niin mummi vähän antaa sulle herkkuja ja antaa tehdä mitä haluat, eikä niistä kerrota äidille mitään..." Kuulostaa just siltä et viis siitä mitä saa antaa ja mitä ei. Mä oon sit ite niin kiltti et vaan hymyilen ja oon silleen "niin joo...heh, heh..."
Muuten tullaan anopin kans ihan ok toimeen, mutta noi kommentit käy niin ahdistamaan.
Sit sano et vois ottaa poikaa hoitoon, mutta eihän tuo ole kertaakaan pojalle vaippaa vaihtanut tai pullosta ruokkinut.
Nää kuulostaa tosi pieniltä ja mitättömiltä asioilta, mut alkaa vaan tympimään ja ahdistamaan.
Meil on näillänäkymin alkuvuodesta yksiin häihin meno ja poika pitäis laittaa hoitoon kun ovat aikuisten bileet.
Mut mitäs kun ainoa kelle voisin antaa vauvan hoitoon pidemmäks aikaa on mun sisko ?
 
Pai80 Voi luoja miten ärsyttävä anoppi sulla, ainakin tuossa poika asiassa :stick: !! Mietin itsekin tuosssa että oma anoppi ei ole kertaakaan tarjonnut hoitoapua tai mitään, kahdesti on vissiin kylässä käynyt Jennan syntymän jälkeen. Noh hänellä onkin jo 10 lastenlasta ja lisää tulossa joten ehkä aika ei riitä kaikille, mutta kun tuntuu ettei sitä aikaa ole koskaan kelleen. Mutta olen ottanut sellaisen asenteen että hän ei ole minun äiti,enkä odota häneltä yhtän mitään. Minun vanhemmat ovat käyneet useasti katsomassa ja äitini käytännössä asui meillä pari viikkoa kun vauva syntyi ja mieheni oli töissä. Korvaamaton apua heistä ollut! äitini on lisäksi sanonut että jos tarve tulee niin matkustaa 500km bussille meidän luo (nykyään asutaan lähempänä toisia), ja minun isä sanoi isänpäivänä että lähtekää te jo johonkin reissuun että me päästään piikomaan (=hoitamaan) pikkuista :LOL:
Onneksi on Jennalla on ihanat mummo ja pappa!

Meillä eilen siirtyi kyläilyn vuoksi soseen syöminen aamupäivästä iltapäivään ja yö oli kyllä rauhallisempi. ja ei niin katkonainen. iltavelliä meni 140ml + 150ml maitoa yön aikana, normaalisti menee yön aikana sellaiset 250ml. Joten tätä on pakko testata uudelleen tänään :) Kiitos Dalailamalle vastauksestasi :)
 
Nukkumisesta meillä nukutaan se noin 15-16 tuntia, josta yöllä se 13!:D el 20-09 (09.30).

Me oltiiin isänpäivä kotosalla...ite makasin illan 39 asteen kuumeessa ja pää oli sekaisin kun seinäkello. Ihan ihme homma, kun aina kuumeessa mulla menee ihan pääsekaisin ja tuntuu, että ei ole ihan kaikki muumit laaksossa!!:D miestänikin sanoin kerran kapteeniksi...hyvät naurut on siitä saanut.. jännä miten mulla on ihan pienestä asti kuume saanut tollasen aikaan!!:D Korva edelleen ihan pirun kipeä...miehellä tää pvä onneks vielävapaata mut hmna jäädää kaksin...toivottavasti kuumetta ei oo yhtä paljon..tosi turvallista hoitoa muuten tytölle!!!:/

Oi oi..nuo anopit...en oikein tiä edes mitä kirjoittaisin, kun sanat ei nyt oikeen riitä kertomaan kuinka sympatisoin teitä, joita nuo rakkaat anopit ottaa aivoon. Mulla on ottanut kyseinen rouva päähän iihan yhdessäolon alkuajoista asti...tapa puuttua kaikkeen on TOSI rasittava... noh, kai se hammasta purren menee aina ne pakolliset visiitit!! Mutta siis te jotka kamppailette tän asian kanssa...olen niin tunteessa mukana!!:)

Soseista...eilen alettiin ottaan maissia. Nyt siis otettu pottua, porkkanaa, maissia, päärynää ja mangoa. Tällä vkolla aletaan varmaan maisteleen persikkaa...ja sit ens viikolla ehkä sitä bataattia. Ei oo mitään ongelmaa tullu soseista... Ja meillä menee siis puol purkkia vihannes/kasvissosetta ja iltapvällä puol purkkiä hedelmää.. neuvolassa sanoivat et kun on maku testattu et ei aiheuta ongelmaa, voi vauvan tahtiin lisätä määrää...ja et tosi nopsaa alkaa se puolikin purkkia jo menemään... meillä menis varmaan enemmänkin mut siihen me on nyt rajotettu tuota määrää toistaiseksi... Jännä muuten miten nopsaa nuo kiinteät muutti vatsan toiminnan paremmanksi mutta kakan ihan kiinteäksi..hassua kun vaipassa pn nykyään isot räjähdyksen sijaan kunnon nökäreitä!!:D (jos nyt jotakuta meidän kakkakuviot kiinnostaa...)

Meillä tosiaan kans ostettiin talo reilu vuos sitten...mutta oli siis uus talo mutta valmiiks rakennettu. Koettu tosi hyväks systeemiks, kun seurannu tuttujen rakennusprojekteja ja kun löyty vielä semmonen et sattu just mieleinen ja on tietty sitten rakentajan takuu, mitä ei itse rakentaessa oo.. kummasti poistaa huolta. Muutamilla tutuilla on tullu esiin juttuja, joista isompaakin korjausta...mut kun ite tehty niin ite maksaakin jos on virheestä kyse... eli siis onneks melko turvallista asumista.. mutta kivahan se on päästä omatekemään, näkee sen oman käden jäljen.. mutta ehdottomasti kyllä meille ainoa vaihtoehto tää valmiin osto kun ei olla rakennusalan ihmisiä.. en lähtis taloa tekeen ihan vaan perusteella, et oon ihan kätevä käsistäni!:D :D

semmosia. mutta nyt petiin. isukki lähtee tytön kans joulukortti kuvaukseen (mikä muuten oulussa ilmanen ;)

Mukavaa viikkoa
 
Isänpäivä meni lepposissa merkeissä, syötiin, oltiin ulkona ja kylätetiin miehen siskon luona. Oikein ihana päivä:heart:

Pauliina Teillä tais se volvo olla? Onko teillä ollut ongelmana liian lyhyet turvavyöt? Meillä nimittäin on tuska ja tappelu,että saa turvakaukalon takapenkille, itse asiassa mie sitä en edes saa, vaan miehen pitää laittaa. Mies aamulla tilasi sellaisen turvavyön jatkopätkän ja sen pitäs tällä viikolla saapua. Toivottavasti siitä on apua!

Pai Jätä nuo anopin sanomiset omaan arvoon!!! Itsellä tosin ei ole ongelmaa anopin kanssa koska nähdään tosi harvoin ja hän on luonteeltaan sellainen,että ei halua pahoittaa kenenkään mieltä, eikä muutekaan ole tuomitseva. Oma äitini taasen välillä luikauttelee sammakkoja suustaan, mutta hänellekkin olen tehnyt selväksi, että MINUN lapsi ja te teette niinkuin mie sanon :LOL: Ei kehtaa hirveesti inttää vastaan kun heitäkin suht harvoin nähdään...

lapsenlikka ongelma olis täällä.. tai siis ei kyllä minneen olla menossa kummatkin yhtä aikaa, mutta juuri se ehkä hieman häiritsee. Meillä ei täällä ole ketään kelle voisin pojun jättää hoitoon. Miehen sisko on ainoa, mutta sinne hullunmyllyyn en välttämättä ensimmäisenä ole poikaa laittamassa. Kummakin vanhemmat asuu entisellä kotipaikkakunnallamme.. Tosiaan suunnitelmia ei ole, mutta eipä niitä oikein voi edes tehdä : /

Mie vieläkin keittelen pullot ja tutit, mites muut tekee ketkä pulloja käyttää?

Ajattelin tällä viikolla kun poju täyttää 4kk ni rueta antamaan sosetta aamupäivästä ja iltapäivästä.. saas nähdä vaikuttaako mitä ja mihin:LOL: mites paljon te muut annatte sosetta kerrallaan? On tästäkin tainnut olla puhetta, mutta hatara pää :LOL:

Yöt nukutaan meillä edelleen hyvin ja päivälläkin nyt vedellään pieniä sikeitä parin tunnin välein, ei muuten jaksa enää olla hereillä kun max. 3h vaikka ennen saatto mennä 6-8h hereillä kerralla, miun isosta vauvasta tais tulla nyt pieni :LOL: mut öitä (lähinnä äitin unta) häirittee ne kitinät.. tuttia saa olla tuuppimassa vähän väliä suuhun kun käy kitisemäään.. Mies ei näihin herää jos en herätä joten tääkin vastuu jää vain ja ainoastaan miule.. EI tule hirmu levollista unta:kieh:

Nyt pieni jälkikasvuni ilmaisee tulla kaiketi tylsyyttään ni pitääpä äipän mennä jutustelemaan

Rae ja V
 
V*ttumaisista sukulaisista Hyyyyyyyyyvin paljon pitkää pinnaa ja jaksamista kaikille niille ketkä niiden kanssa painii! :hug: Tilannehan on varmasti tosi paskamainen koska kukaan ei voi valita sukulaisiaan,joten jos miehen "kylkyiäisinä" tulee niin se on vaan hyväksyttävä..:/ Entisessä suhteessani mun puolison äiti oli niin kyr*ä että mä voisin palotella sen... :cool: Naamatusten esittää maailman ihaninta ja humalassa haukkuu päin naamaa ja kävi kiinni kerran,great...:D Seläntakana jauho paskaa minkä kerkes ja haukku kaikille mahdollisille:) Hänen mielestä mä olin loinen,vaikka se olin minä joka oli töissä ja elätti meiät sillon. Hänen lapsessaan kun ei ole mitään vikaa ikinä... :cool: ONNEKS tuo suhde on loppu,HUH!!! :D
Ehkä siis jonain päivänä viellä ne anopit ja appiukot tajuaa että ei ne ihan kaikkea voi toisten puolesta päättää tai ladella suustaan mitä sattuu. Tai jos vaan on itsellä pokkaa niin jo anoppi alkaa arvostelemaan jotain niin ainahan sitä voi itse sanoa ensi kerralla lapselle että "oi voi ompas tuo sun mummo tänää ihan resupekan näkönen.... ": laugh:

Nii ja Pai miksi se olisi outoa että jos lapsi menis hoitoon sun siskolle?:O Jos sisko on sen ikäinen että lasta pystyy hoitamaan niin eihän sillä sillon ole väliä?:) Pääasia mun mielestä että lapsella on sellainen hoitoja joka oikeasti pitää lapsesta hyvää huolta ja että vanhemmat voi olla luottavaisin mielin jättäessää lapsen hoidettavaksi:)

Olivia darra helpotti iltaa kohden onneks:D Aamusta oli pääkipeä mutta se meni ohi kun joi paljon vissyä ja kävi saunassa:) Makasin ihan raatona lauteilla ja halusin vaan lisää löylyä että hikoilis kaiken shaiban ulos...:D Sitten kun nousi ylös meinas hieman huimata kun oli hikoillu niin paljon..:D Äkkiä suihkun alle istumaan ja juomaan vettä...:D Illalla oli enää vaan tajuton aivojumi olo:D Kaikki nauratti ja pää oli ihan jumissa.:cool:

Painon tippumisesta en käsitä miten teillä tippuu paino noin kovasti?:eek: Miten paljon te lenkkeilettä vaunujen kanssa tai harrastatte muuta liikuntaa?:eek: Itellä on viel n. +2kg ensimmäisen neuvola käynnin painosta. Mut tosin tänne "maalle" muutettua ei ole kuitenkaan ihan älyttömiä tullut liikuttua kun vasta viimesen kuukauden aikana on tulla käytyä 1-2krt viikossa vaunulenkillä n.2h ja sitten vauvajumpassa nyt 2kertaa. Se ei kestä kun 45min mutta kyllä sielläkin saa lihakset kipeiks kun tekee kunnolla:)

Tytöllä tuo yskä ei näytä menevän ohi ollenkaan,yölläkin yski ja aivasteli..:/ Ja oli aika itkusen olonen,mutta nyt on kyllä ihan aurinkoinen:/ En ala kyllä mitää jos tuo ipanuus tulee kipeeks...


Öööh,ei mulla kai tällä kertaa nyt muuta (ihan kun tässäkin ei olis jo tarpeeks..xD )

Nyt keittiöön tekemään jotain ruokaa, että tuo ukkeli saa syödä ennen töihin lähtöä...

Millanen ja Pihla
 
Pai:meillä oli sellainen tilanne että mentiin naimisiin kun tuo nyt 3-vuotias oli vuoden..ja silloin pojan oli tarkoitus mennä anopille ekaa kertaa:)Minä sanoin miehelle että en pistä lastani tuntemattomaan paikkaan viikonlopuksi..ja mies soitti äidilleen että nyt voitas ruveta totuttaa poikaa teille ennen viikonloppua..pari kuukautta ennen häitä oli siellä joka viikko pari tuntia:)Nyt tuo 3-vuotias ois aina sinne menossa ja varsinkin miehen isä touhuaa kovasti pojan kanssa.He vaan eivät ole vauvaihmisiä ja oon sen hyväksyny enkä ees kysy ottaisivatko vauvan.Huvitti anopin käytös kun meillä kävi ja valitti kuinka käsiin ja jalkoihin sattuu niiiiin paljon jos vauvaa kantaa:LOL:Varmaan ihan siksi ettei vaan joudu vauvan vahdiksi..oikeesti anoppi juoksee päivät pitkät töitten jälkeen jumassa,viikonloput ollaan konsereteissa,teatterimatkoillaa..ja lomat ulkomailla..eli hyvin virkeitä ja aktiivisia ovat eikä mitään vaivoja tunnu olevan:LOL:
Miehen sisko on ollut kerran vauvan vahtina,ja häntä kysytään jossain vaiheessa taas tai sitten otetaan ihan mll:n hoitaja.Oma äiti asuu kaukana,ja hänelle oon sanonu että ens kesänä kaikki 4tulevat yökylään ja me mennään hotelliin yöksi:Dtuo 3-vuotias oli vasta äidilläni viikon,ja se kyllä hoitaisi jos vaan olisi lähempänä:)
hipsu
 
Millanen tais kysellä tuosta painoasiasta...en oikeen itekää käsitä miten paino vaan koko ajan tippuu, vaikka syön kuin hevonen.. Toki imetys vaikuttaa mutta sitäkään hommaa on enää 3 kerta vrk, että luulis, et ei kulutakaan enää niin paljon.Mulla tosiaan nyt -3,5kg lähtöpainoon. Oon käyny salilla pari kk mutta en muuta ja nyt sekin jäänyt erinäisten kipujen takia.. Mietoin just jumppia tuossa mutta jos meen sinne, niin alkaa kohta paino varmaan tippa jo liian alaskin. Mutta ois varmaan ainaski siellä salilla hyvä käydä et ei lähtis kaikki paino lihaksista... vaikka toisaalta tuon yli 8 kilosen jättiläisen nostelukin kyllä menee punttitreenistä :D

Hurjaa muuten että tyttö on ens viikolla jo 5kk!!! mitä ihmettä mun pikkuprinsessalle oikeen tapahtuu!!!:)
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin jäi mullakin enemmät kirjottelut taas viikonloppuna. Mutta jospa nyt yrittäis kommentoida enemmän.

Rae Onnea uudesta autosta. Ois kyl kiva et ois itelläkin auto päivisin käytössä, mut ei meidän oo mitään järkee hommata toista autoo ku kuitenkin julkinen liikenne pelaa paremmin kun hyvin täällä pk-seudulla.

Nessa (olikohan muitakin ?) Tsemppiä rakennusurakkaan ! Kyllä se talo varmasti valmistuu aikanaan, mutta odottavan aika on kyllä pitkä. Itellä oli hermot riekaleina jo 55m2 kämpän remontoinnista, mitä tapahtuis jos rakentais...? En uskalla aatellakkaan.

Pulloista Meillä keitellään edelleenkin pullot ja tutit, vaikka kiinteitä jo maistellaankin. Ja päivittäin myös käytän poitsun lusikat kiehuvassa vedessä, josko sillä säästyis joltain pöpöiltä.

Kiinteistä Meillä on maisteltu luumua, perunaa ja porkkanaa. Huomenna aattelin antaa kukkakaalia ekat maistiaiset ja lisäks varmaan sitten porkkanaa.
Kiinteiden annoskoon nostamisesta on saamassani opuksessa seuraavanlainen kohta: "Ensimmäisenä päivänä annoskoko voi olla 1 tl ja seuraavana 2 tl. Tavoitteena on noin viikossa päästä vauvan syöntiannokseen, joka voi olla alkuksi noin 1/2 dl kasvaen siitä reilumpiin annoksiin."
Mä oon antanu ehkä turhankin pieniä annoksia kiinteitä, kun jotenkin aattelen että ois vielä liian pieni moiseen touhuun. Vaikka siis suu auki odottaakin ruokaa ja välillä huutaa lusikallisten välissä kun ei tuu ilmeisesti tarpeeks nopeesti tavaraa. :LOL:

millanen Eihän siinä siskolle hoitoon menossa olekkaan mitään outoa. Sisko on melkein 28 v ja odottaa itekkin vauvaa syntyväksi keväällä. Ja se on hyvä hoitamaan vauvoja, muakin on monessa kohtaa neuvonu ja vinkkaillu et miten kannattais tehdä. Mut veikkaan et jos aina on sisko lapsenvahtina, niin alkaa sitten isovanhemmat ottamaan nokkiinsa. Mieskin kyllä sano et mun sisko on ainoo jolle se pojan vois jättää hoitoon pidemmäks aikaa :D Mut aika näyttää. Täytyis meidänkin kokeilla treenailla tota et jätetään poika isovanhempien luo hetkeks, ku mennään ite vaikka kauppaan.
Ja siis mun ex-anoppi se vasta hirvee akka olikin. Onneks pääsin koko porukasta eroon jo 10 vuotta sitten. Ei muuta tehnyt kun arvosteli kaikkia, puuttu kaikkeen jos oli vaikka kundikaverin kans riitaa jne. Hän oli aina oikeassa ja hän oli niin täydellinen ja hän tiesi kaikesta kaiken. Huh... Oikein kylmiäväreitä tulee kun edes aattelee ko. ihmistä. Sääliks käy nykyinen miniä.

Onko muilla jotenkin kauhean korkea kynnys pyytää apua esim. just isovanhemmilta ? Mulla on just sellanen olo etten kehtaa pyytää et voisko hoitaa poikaa et päästäis ite vaik vähän rilluttelemaan tms. Jotenkin kait aattelen niin et ite oon lapsen tehnyt ja ite se pitää hoitaa. Väärä asenne, mut kynnys hoitajan pyytämiseen on kauhean korkea.

Mites muuten muilla ? Tykkääkö vauvat "hyppiä" sylissä ?
Meil poitsu yrittää hyppiä ja hytkyä kun laittaa sylissä seisoma-asentoon, siis silleen et pitää kainaloista kiinni :D Ja on ihan onnessaan kun häntä hyppyytetään. Ei kait tuosta mitään haittaa ole jos ei jatkuvasti hyppyytä jne.

Meillä ei vieläkään käännytä vatsalleen. Välillä kääntyy kiukkusesti kyljelteen ja yrittää siitä vatsalleen, mut käsi on tiellä. Ja aika harvoin käännytään vatsalta selälleenkään. Mieluummin hermostutaan et äiti tai isi tulee kääntämään. Uusi juttu on nyt sellainen että kun laitetaan poika lattialle vatsalleen, hän kääntää omaa "kulkusuuntaansa". Saa nähdä millon lähtee sit ryömimään.

Mä täällä olen pohdiskellut kauheasti että miten ton hoitovapaan oikein rahottaisi. Säästöjä on jonkunverran et niillä tietenkin voi paikata tulevaa vajetta, mutta ei kaikkia säästöjäkään huvittais tuhlata. Pankista jo kyselin et miten voidaan järjestellä asuntolainaa. Vastaus oli että ottamalla lyhennysvapaata, mut se aiheuttaa sitten sen että tulevat erät nousee... Et tiiä sitten miten tässä tekis. Ehkä se ois vaan parempi yrittää elää säästäväisesti ja maksella kiltisti lainaa ja käyttää tosiaan säästöjä. Alkaa tuntumaan vaan jotenkin ahdistavalta. Töihin en tosiaankaan halua vielä keväällä enkä ens syksynäkään mennä, en, en, en.
 
Meillä ei oo keitelty pulloja varmaan kahteen kuukauteen, aina välistä saatan tutit keittää ja tutit vaihdetaan n. 1,5 kk välein.

Eilen maisteltiin ekan kerran lihasosetta. Ihan hyvin tuntuu maistuvan eikä oo mahavaivoja tullu vaan voi ihme kun syötiin hedelmäsoseena luumua niin kakkas 3 kertaa vuorokauden aikana kun normaalisti vaan kerran..

Meillä syödään nyt aamulla puuroo alle puol desii+hedelmäsosetta yhessä+maito, päivällä liha- tai kasvissose n. puol purkkii+maito, iltapäivällä hedelmäsose n. puol purkkii+maito ja illalla 100 ml velli+maito ja aamuyöstä imetys.

Mulle oli ihmeen kova paikka tuossa lauantaina kun olin just lähössä pojan kans hakee miestä kaverin luota, niin miehen porukat paukas meille ja sano et voi hoitaa poikaa sillä välin..
En ois halunnu jättää hoitoon mut en kehannu kieltäytyäkkään.. Kun tuo Matias on nähny miehen äitin alle 10 kertaa elämässään ja olihan se sit vierastanu ja itkua tuhertanu :( Omalle äitille kyllä jättäsin hoitoon kun sitä nähdään pari kertaa viikossa.

Pitäskin tässä rueta äitin kans suunnittelemaan et millon hälle kävis ottaa yöhoitoon heille nii pidettäs sit vihdoin meidän hääjuhlat/tuparit.

Nolona myönnän, et meillä on nukutettu illalla syliin viimeset pari kuukautta ja eilen ihan huvikseen testasin et vein sänkyyn niin sinnehän se iteksiään kiltisti nukahti (tosin 10 min istuin siinä sängyn lähellä).. Et ihan turhaan oon sylissä nukuttanu.. Pitää vaan hommata tallentava digiboksi et joutaa salkkareiden aikaan nukuttamaan :D

Mullakin on koko ajan kauhee nälkä, mut mun ei todellakaan kannata syödä niin paljon kun haluan.. Edelleen on matkaa lähtöpainoon ja paino tuntuu lähinnä vaan nousevan, eli mulla ei oo mitään vaikutusta tuolla imetyksellä missään vaiheessa..

Nyt en kyllä keksi mitä piti vielä kommentoida, joten toiseen kertaan taas.

Laura ja Matias päälle 4,5 kk
 
Rae:

Ei oo tietoa onko nuo turvavyöt lyhyet vai ei.. Meillä ei oo ongelmia ollu niiden kanssa, kun asennettiin autoon isofix-kiinnikeet ja meillä on se telakka niissä kiinni :)

mut poju on sylissä eikä hänen mielestä oo kiva kun äiti istuu koneella. :D

pauliina ja poju 4kk
 
Mulla oon nyt AIKAA!!! kun mies ja tyttö meni sinne joulukorttikuvaukseen...siksi siis roikun täällä!!:) :D

Keittämisestä luovuin samantien kun aloitettiin kiinteät...kerran oon keittänyt pullojen tuttiosat ja tutit.

Hammasasiaa ootteko kaikki muut tienny et ois hyvä jo harjailla vauvan hampaita (ikeniä) ennen kun tulee hampaita??? :O ite kuulin vasta eilen... mutta siis perusteena oli tosiaan et lapsi tottus siihen harjaa jo ennen ku se harjaus täytyy virallisesti alotella. Eilen siten huvikseen vähän kutkuteltiin ikeniä harjalla ja oli KIVAA!! :)

Oottako antanu muusattua banaania kiinteänä? Tekis mieli testata mutta joillekin aiheuttaa vissiin ummetusta... Meinattiin alotella kans lihat 5kk iässä ja uskon et alotetaan broilerilla...saas nähä mitä typy sanoo..nii siis ens vkolla varmaan alotellaan..hui tätä aikaa kun se menee nopsaa!!

Hoitovapaasta ite aattelin et kävisin hoitovapaa tekeen sillon tällön jonkun viikon open sijaisuuden niin saa kummiski semmosen 700 euroa aina lisärahaa käyttöön.. jos niitä siis tarjolla!! Hoitovapaallahan saa tehä töitä jos joku hoitaalasta- Meillä pappa ois innokas kattoon niin meinasin tehä välillä tommosia pätkiä niin saisin olla mahd pitkään kotona. Yks tuttu jolla virka tekee myös välillä muille kouluille sijaisuuksia vaikka hoitovapaalla omasta pestistä.. musta hyvä systeemi et saa tehä töitä!! itellä edelleen toiveissa et ei tarttis kovin kauaa olla hoitovapaalla ennen seuraavan mammaloman alkua.. kovasti koitetaan asiaa saada järjestyyn niin!! ;)

ARGH!! nyt se paljon puhuttu anoppi sitten tulee käymään...ja vielä kamalampaa miehen siskon kanssa, jonka kans suksen on NIIN NIIN ristissä.. Taidanpa teeskennellä kuumeista ja painua pehkuihin

niin ja vielä Rae on juuri noin et vähän vanhemmissa Volvoissa on ne vyöt liian lyhyet kaukalon kiinnittämiseen vöillä...meille sanottiin kans näin kun ostettiin kaukaloa ja siihen olevaa jalustaa.. tuo jalusta on muuten Tosi kätevä, aina vaan napsauttaa kaukalo siihen. Meidän V70 (oiskohan vm. joku 05 tai 06) riittää ne vyöt kyllä mutta oon vissiin liian laiska!!:D mutta siis oot oikeessa...oikeen lastentarvike liikkeessä mainitsi nimenomaan volvot et niihin joskus tarttee sen jatkopalan:)
 
Viimeksi muokattu:
Olivia Mulla on krooninen nälkä :LOL:, heti ku on kunnon aterian saanu syötyä niin kohta on jo nälkä... ja meillä myös tyttö vielä täysimetyksessä.

Anopista Muistelen, et esikoisen aikaan monet anopin kommentit sai niskakarvat pystyyn, vaikkakin anoppi on sellanen, ettei haluis ketään loukata, mutta silti.. nykyään ei anopin kans ole ollut mitään ongelmia :D, ehkä sitä on kumpikin "kasvettu ja hiottu särmiä" :LOL:. Itekki helposti sanoa paukasen, jos ei asia miellytä - joten vikaa löytyy kyllä meikäläisestäkin. Mutta kuten totesin, niin nykään ihan ok tilanne. Mm. keskimmäinen lapsi oli viime viikon anoppilassa nii johan oli mulla helppoa :saint:. Vauvan kans kahestaan oltiin päivät ja iltapäivällä tuli poika koulusta ja olihan helppoa olla edelleen, kun ei ollu sitä tappelukaveria :saint:. Oli niiiiiinnn rento viikko, mut eiköhän sitä kohta päästä taas näiden kahen isomman sankarin kans päiväjärjestykseen ja alkaa taas ne särmien hiomiset :kieh:.

Pullojen keittämisestä Meillä keitetään edelleen pullot, mutta meillä on menossa edelleen täysimetys.

kipeenä meillä pikkuneitillä oli eilen pikkasen lämpöä 38,3 (pyllystä mitattuna) ja ripuloi monta kertaa vaippaan. Nyt tuli taas kakat ja punaisista poskista päätellen vois olla kuumettaki - en oo nyt mitannu. Illalla annettiin kyllä panadolia. Tyttö on kyllä ihan hyvänvoipainen ja hööhöttelee, et voinnista ei vois kyllä päätellä, et on kipeenä. Eilen oli ehkä hivenen kiukkuinen, mitä ei normaalisti ole ollenkaan :|.

hoitajan kysymisestä Mulle kans on ollut vaikeaa kysyä hoitajaa, kun mustaki tuntuu, et ite ollaan lapset tehty ja ite pitää ne hoitaakki, mut onneksi ei oo tarvinnu hirveesti kysellä, kun ovat tarjoutuneet ite hoitamaan :heart:. Anppilassa on lapset olleet hoidossa aina silloin tällöin, vaikka en tosiaan kovin usein kehtaa ees sinne lapsia hoitoon laittaa, kun anoppi on jo 70 v ja appiukko 72 v. Myös mun ja miehen sisaruksilla lapset ovat olleet jonnin verran hoidossa. Täällä asuinpaikkakunnalla meillä ei ole sellaisia sukulaisia, jolle vois lapsia hoitoon kysyä. Mut onneksi on toi "varamummu ja -pappa" - mun entinen työkaveri miehensä kans tarjoutu meidän lasten "mummolaksi" täällä ja he ovat paljon jelppineet meitä lasten hoidossa :heart::heart::heart:.

Hyppelystä meillä kans tyttö tykkää "hypellä". Siis ilmassa hyppyyttelen - hyvää hauis -jumppaa itellekki :LOL: - mutten kovin paljoa kuitenkaan. Ja silleen, ettei jalkojen päälle vielä ota. Mutta tyttö naureskelee vaan.

Keskiviikkona ois jännä päivä... meen pojan koululuokkaan näyttään vauvaa ja oppilaat saa sit kysellä kysymyksiä vauvaan liittyen. Keskimmäinen lapsi menee varamummolle, kun ei poika halua, et tää 5 v. tulee mukaan :LOL:. Vois se olla hankalaa, kun ei toi neiti varmaan malttais olla paikoillaan hiljaa siellä... joten parempi kun menee varamummolle. Saa nähdä miten tiukkoja kysymyksiä näiltä ekaluokkalaisilta tulee :O.
Pojan luokassa on menossa tutustuminen ihmisen elämänkaareen (tai miten sen nyt paremmin ilamasis) ja opettaja pyys mua tuleen vauvaa näyttään ekaluokkalaisille. Ens viikolla sinne tulee sit isovanhempi :).
 
Viimeksi muokattu:
pauliina, sannuliini Nii teillä on ne nipaNaps- jutut.. Olis muuten ihan törkeen kätevä, mutta se tarkottas,että mein pitäs ostaa myös uusi turvaistuin ku tuota ei saa kiinni silleen siihen telakkan (vai mikä se on) kun on vähän vanhemman mallinen.. Ja poju kasvaa sen verta kiivasta tahtia, että ei kohta enää mahdu tuohon turvakaukaloon ni pitää sitten turvaistuimen kohdalla katsella uudelleen.. Ja jos sen toisen muksun saa ni jos sitten ostast tuon isofix-jutun ja uuden kaukalon.. Ja meillekkin sanottiin sillon lastentarvikkeessa että volvoissa on lyhkäset vyöt, mut meillä ei sillon volvoa ollut.. mutta eiköhän se sillä jatkopalalla korjaantune :D

sarjassamme tyhmät kysymykset jos ette keitä pulloja ni pesettekö vaan vai miten? pesettekö käsin vai tiskikoneesa?

Pitäsköhän tässä mennä äkkiä itelleen vaikka lämpimiä voileipiä tekemään ruuaksi kun tuo poika vihdoin rauhottui, koko aamu ollut yhtä kitinää mitä hereillä on ollut, nyt nimittäin uinahti
 
Raepesen tiskiaineella...ja siis semmosella pulloharjalla. Koneeseenkin vois tietty laittaa mut oon tähän asti pessy käsin.. :)

SMSM ite oon kans semmonen et päräytän kyllä reilusti takaisin jos on sanotavaa... mitässitä alkaa hissutteleen ja mielisteleen...tulee lopulta vaan ongelmaa jos ei saa olla oma ittensä!!:)
 
Turvavöistä Omassa tila-autossa on ruhtinaallisen pitkät turvavyöt - tosi hyvin saa turvakaukalon menemään, eikä tee ees millään muotoa tiukkaa. Mut kaverin Chervolet city-maasturissa vm. -07 on tosi lyhyet turvavyöt - siihen teki tiukkaa, et sain turvakaukalon vöihin..
 
Mä valehtelin äsken kun sanoin ettei anoppi hoitanut tuota 3-vuotiasta koskaan vauvana.Me ollaan hirveen huonoja pyytämään apua,mutta kerran kun tuo poika oli 8kk minulle,miehelle ja kahdelle isommalle lapselle tuli niin hirvee oksennustauti että oksennettiin ihan koko ajan kaikki 4..ja vauva pyöri jaloissa eikä kukaan pystynyt hoitamaan..silloin mies soitti äidilleen että jos yhtään ootte minusta joskus välittänyt niin haette tuon vauvan teille koska sitä ei pysty kukaan hoitamaan:ashamed:Silloin vauva oli anopilla sen illan ja tuli punaisen jaffan kera yöksi kotiin:)
Mutta tilanne täytyy ola tosi huono..minulla on esim.lähtenyt käsi paikaltaan kun tuo poika oli 1-vuotias,mutta niin vaan yhdellä kädellä hoidin lapset ja kodin kun ei apua ollut:ashamed:
hipsu
 
SMSM meillä on tänään tullu jo 2. super löysät kakat kans vaippaan,kuumetta en oo viel mitannu ja poskien punottamisesta en osaa sanoa täällä kun tuon tytön posket punottaa aina syömisen jälkeen. Pelkällä tissillä täälläkin on oltu tähän asti paitsi äsken piti antaa korviketta kun ei tainnu oikeen tulla täyteen siitä mitä tisseistä sai irti.. Uppos n. 50ml.
Ja nenä tuolla tytöllä on räässä,ei paljoa mutta sen verran että kun yrittää päikkäreille saada nukkumaan ni nukkuu hetken ja sitten kun herää niin on kuivanutta räkää sieraimien reunoilla.
Pihlalla on outo yskä,se on kovin kuiva ja ei kokoajan edes yski silleen kunnolla vaan ihan vähän vaan köhäsee,ja aivastelee sillon tällöin. Toivottavasti ei ole koiralle allerginen ja sen takia tee tuota:(

Hypyttämisestä meillä neiti ei viihdy kun pysty asennossa sylissä,joko istuvilteen sylissä pitään jalkoja vasten tai sitten ihan pystyssä kainaloista/kyljistä kiinni pitäen. Ponnistaa niin kovasti välillä että oikeen itteä sattuu mahaan..

Pullojen pesusta sillon kun korviketta on annettu ni oon kumiset osat pessy käsin tiskialtaassa ja muoviosat pessy astianpesukoneelle 50asteen pesulla. 65astetta noi pullot kestäis mutta kun tossa koneessa on sellanen BIOpesu ja sen lämpötila on se 50astetta ni sillä pesen muutenki astiat. En muista kyllä millon olisin viimeks keittäny pullot tai tutit....:ashamed:
 
Voi kökkö.. miehen kans katellaan talopaketteja ihan innoissaan ja mietitään, et millanen uusi koti laitetaan... pankin kans ois laina-asiatki kunnossa.. mut kunnan kaavottajan kans pitää mennä neuvotteleen, et puoltaako hän meidän rakennushanketta.. Haluttas siis rakentaa tähän meidän 4900 m2 tontille uus talo ja laittaa tää vanha vaikka vuokralle..Kaavan mukaan tähän ei sais rakentaa toista taloa, mutta pitää nyt koettaa tehdä poikkeuslupahakemus.. On jo miehen kans katottu hyvä rakennuspaikkakin.. nyt vaan kunnan kaavoitus enää haaveiden esteenä :kieh:. Onneksi rakennustarkastaja on tuttu (pojan kaverin isä), jospa siltä saadaan hyviä vinkkejä asian eteenpäin viemiseksi.
Toinen vaihtoehto on, et yritetään ostaa naapurilta pala mettää tosta vierestä (5000 m2), jos ei kovin kauheeta hintaa sillä pidä. Tai sit muuttaa nykynen asunto talousrakennukseksi jne. no viikon päästä ois treffit kaavainsinöörin kans, sit ollaan asiassa viisaampia.
 

Yhteistyössä