Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Moro! Kiitos Martalle uudesta pinosta. Ja hyvää pääsiäistä ihan kaikille!

Täällä aamu käynnistyi sillä että heräsin supisteluihin. Ehti niitä sen verran ja sen tuntuisia tulla että muutama tuskanvesihikipisarakin tuli otsalle. No aamun sitten pötköttelin, eikä niitä sen enempää ole tullut.Nyt viimeiset kolme päivää on ollut kyllä tosi hektisiä ja kuukauden ajan jo muutenkin sitkutellut. Oisko ollut sitä sitten? No ei näin aikaisin tarttis vielä ruveta hälyyttelemään tolla tasolla. Muuten noita supistuksia on ollut, muttei koskaan niin että ottais mitenkään kipeää.
No Tää "mattila" kuitenkin piti sen verran elämää aamupäivästä että totesin senkin voivan ihan hyvin, joten odotan ensiviikkoon ja lääkärineuvolaan.

Muuten elämä pyörii mallillaan. Olen iso läski ja mulla on iso maha. :D (hyvät fiilikset eikö?)
Siis oikeasti olen jättiturvoksissa :p Ahdistaa. Jalatkaan ei enää kestä painoa vaan ne ovat kauniisti muuttuneet sinipunaiseksi ja sinivihreiksi. SUONIKOHJUJA!!! Yhyy. Eikä ne lähde pois. Niisk.



Sellaisia meidän kuulumiset.

T; Mattila rv 26+4


:flower:
 
Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille. Vähän tylsää on kyllä kieltämättä taas ollut... Mutta eipä kyllä töihin paluukaan kiinnostais tippaakaan...

Täälläkin on ollut pienoisia supistuksia (???) Välillä ihan ilman syytä ja tänään rauhallisella kävelylenkilläkin alkoi maha kovettumaan ikävästi.
Onneks on ens tiistaina lääkäri. Ollaanpa sitten viisaampia sen suhteen onko tapahtunut mitään vaurioita.

Eipä tässä muuta ku lisää karkkia vaan... Että on sitten varmasti tullut painoa lisää... Ja kohta tulee ehkä sitten jo saarnatkin neuvolassa...
 
Moikka mammat!

Kylläpäs teillä nyt supistelee. :| Toivottavasti kuitenkin harjoitussuppareita vaan eikä mitään vakavampaa. Itse en oo tunnistanut vielä yhtään supistusta... (koputtelee taas puuta).

kardemummma Kumpa meidänkin vauva moksis mua koko ajan! Muutun aina niin neuroottiseksi, jos pikkuisen liikeet ei tunnu vaikka puoleen päivään. Mutta saattaahan se toki häiritä keskittymistä, jos koko ajan nyrkkeilee. Oikein ihanaa Barcelonan matkaa sulle! Toivottavasti säät suosii. :)

Mattila Helpottaiskohan nuo suonikohjut raskauden jälkeen? Kaikenlaisia vaivoja meille pukkaakin! Mulla on aika hyvä kausi menossa kun selkäkipu hellitti ja peräpukamakin päätti lopettaa ärhentelyn (SE olikin vaan kiva vaiva :kieh: )

Munkaan mielestä bambina ei missään nimessä naureskellut huulihalkioille vaan omalle unelleen. Tarkoitus ei varmasti ollut halveksia tai loukata vaivasta kärsiviä.

Keräilenpas koirat remmin päähän ja lähden ulos ihmettelemään kevätkelejä. :) Oikein rentouttavaa lauantaita mammoille!

Olivia & Vauveli 25+6
 
Huomenta huomenta

Täällä lähti miekkonen naapurin kanssa taasen pilkille, vei koirankin mukanaan joten yksikseni täällä kotosalla olen...Tosin ei mies oli antanutkaan mukaan lähteä sen eilisen olotilan ja kipujen takia...Tänään onneksi vähän parempi päivä

Hirveesti on ruennut minuu pelottamaan sellanen asia kuin raskausmyrkytys..Oireita siihen viitaten nimittäin on vähän ruennut olemaan. Ja sitten kaiken hyvän lisäksi tämä masun asukki on päättänyt olla aivan hiljaa, tänäkin aamuna vain kerran tai kaksi tuntunut liikkeitä :| Ei ole mitenkään kiva jos joutuu petipotilaaksi, tietysti pienen hyvinvoinnin takia teen mitä tahansa, mutta jos tässä nyt tosiaan joutuu rauhakseen ottamaan ni kaikki valmistelut jää miehen kontille, ei nimittäin olla kuin muutamia vaatteita vasta hankittu...Ja sitten meidän pitäs tässä kevään aikana vielä keretä kylpylässä yksi yöseutu viettämään...Harmittaa kyllä jos sekin jää pois..Toki voinhan mie murehtia ihan turhaan, mutta kyllä se pistää mietityttämään...Voi kumpa kaikki olis hyvin...

Nyt kait sitä vois vähäksi aikaa lähtee kirjaa lukemaan ja sitten ruuan laittoon

Rae ja Nyytti 24+2
 
RAE 89 Täälläkin pikkuinen hiljaa...ollut jo muutaman päivän niin ettei liikkeitä tunnu juurikaan. Panikoin,mutta kaikki sanoo sielä olevan vielä tilaa paljon,ja pikkuinen voi olla jotenkin niin ettei ne liikkeet vaan tunnu. :eek: AHISTAA... Mutta uskon että meidän molempien pienokaiset vain lepää,jotta jaksaa loppu ajan riehua :heart:

Taatu&Elmeri 24+2
 
Täällä on kans välillä ollut hiljasempia hetkiä ja puolikkaita päiviä. Mähän heti sitten meen makaamaan ja tökin masua että saan jotain vastauksia. Kyllä kait se liikkeiden tuntuminen on myös vauvan koosta kiinni. Ainakin meille sanoi kätilö rakenneultrassa että tässä vaiheessa alkaa tulemaan myös yksilölliset erot esiin. Ku meidän vauva tosiaan vastas 9 päivää isompaa ku viikot ! Mies oli viime yönä laittanut käden mahalleni kun olin jo nukkunut, nauroi että kauheet potkut oli heti tullut. Et ei kait se ihme ole jos maha on vähän arkana välillä, ku en näköjään rekisteröi läheskään kaikkia potkuja.

Onko muut kiinnittäneet huomiota sellaseen hassuun juttuun että kun telkkarista tulee joku vauvaohjelma / synnytys, alkaisi masussa samaan aikaan meno ?

Mä en tosiaan keksi mitä muuta vois olla ku supistelua ku masu menee ihan kivikovaks ja tuntuu et sisuskalut pyrkii menemään kasaan (olipa hyvin kuvailtu). Välillä sitten vähän vihloo reisiin ja selkään. Ja tätä tosiaan tapahtuu levossakin. Jänskättää kyllä tiistain neuvolalääkäri, onko alkanu tapahtumaan jotain muutoksia.

Miten muut siitepölyallergikot meinaavat selvitä tästä ihanasta keväästä ? Mulla taitaa pahin olla koivu. Sitten nenä vuotaa ja aivastuttaa 24/7. :headwall:

Vauvan liikkeistä huolehtivat, koittakaa ottaa rauhassa, vaikka kyllähän sitä aina säikähteleekin jos ei liikettä tunnu sillon ku olettais. Ja ainakin ite oon huomannut että jos oikein jään tunnustelemaan niin ei varmasti tunnu yhtään mitään.
Mitäs kaikkia poppakonsteja niitä olikaan että saa vauvan liikkeelle ? Makean syöminen ainakin yksi.


 
Täällä ainakin liikkeet alkavat tuntua yleensä sillä että ensin liikkuu ite paljon( käy kävelyllä tms ) ja sitten menee paikoilleen makaamaa ja nostaa jalat ylös:) Pikkunen alkaa rymyämään myös yleensä iltaisin kun sänkyyn asti pääsee,samoin yleensä ruokailun aikana:D varsinkin jos ruuassa on valkosipulia.. :LOL:
Lasillinen makeaa mehua ja sit pötköttelee ja odottamaaan et liikkeet tuntuis niin ainakin neuvolasta on sanottu jos tuntuu siltä ettei liikkeet oikeen tunnu. Ite huomannu kyl et ainaki jos ite touhottaa kokopäivän ni ei kamalasti jää ns aikaa huomioda sitä et tuntuuko masussa töytäisyjä,mut viimestään illalla ne alkaa aina tuntumaan:)
 
Kertokaapas expertit tuosta kelan hakemuksesta et mitä mie tuohon oikein rustailen??
Kun on tuo kohta vanhempain päivärahat kohta niin mitä laitan siihen, kun mun työnantaja maksaa mulle palkan 3 ensimmäiseltä äitiyslomakuukaudelta ja sit pitäs kelasta saada rahaa.
Kohtia tuossa on äitiysraha 30 arkipäivää ennen lapsen laskettua syntymäaikaa, äitiysraha varhennettuna(no tätä ei varmaan ainakaan?), Vanhempainraha koko kaudelta, vanhempainraha ajalta..., osittainen vanhempainraha
Eli tarviiko mun vaan ruksia toi vanhempainraha koko kaudelta?
Pitää soitella kelaan jos ei joku satu tietämään varmaks :)

Ei muuta tällä kertaa :)

Laura ja vauveli rv 24+3
 
laura Mulla sama juttu noitten kela/työnantajan maksamisien kanssa. Hakemuksen laitoin jo menemään, mutta muistaakseni rastitin sen vanhempainrahan koko kaudelta. Lisäksi (oliko se nyt siinä samassa kohdassa) oli rastittava kohta, jossa työnantaja maksaa osan ajasta ja siihen piti laittaa se aika (3 kk). Mulla palkkis huolehti ne päivien laittamiset siihen ja lisäksi niiltä tuli joku liite hakemukseen tuohon liittyen. Toivottavasti selkeyttää edes vähän. :)

Täällä odotus sujuu muuten ihan mallillaan. Potkuja tuntuu päivittäin, hankinnoista peräti pinnasänky huudettu huutonetistä, muuten kaikki täysin vaiheessa. Onhan tässä vielä aikaa... ;) Vakuutuspaperit Tapiolaan lähettämistä vaille valmiit. Katsotaan kuin tarkkoja ovat kun kävin kertaalleen ultraamassa koipeni kohonneen trombi-arvon takia muutama viikko sitten. Mitään ei kuitenkaan löytynyt, pohkeita vain ajoittain särkee.

Onko kellään konkarilla kokemuksia yhdistelmävaunuista: mitkä on ne ominaisuudet joihin kannattaa kiinnittää huomiota rattaita valittaessa (kova/pehmeä koppa, kääntyvät pienet etupyörät/isot pyörät talvikeleillä, heittoaisa jne. jne.). Mitkä on must ja mitkä vaan kiva extra?

Jeps, oikein mukavaa pääsiäisen jatkoa!

Kausa ja tyttönen (?) 24+3
 
olivia kiitos sullekin, kun pidit puoliani. en todellakaan ole niin ajattelematon ja kylmä ihminen, että todella voisin nauraa rakennepoikkeuksille.

laura mulla myös paniikki noista kelan papereista!!! :eek: en tajua, että mitä muuta mun pitää liittää siihen kun se neuvolasta saatu todistus raskaudesta... sain kyllä kaikki päivämäärät siihen, miltä ajalta kunta maksaa palkkaa, mutta sitten siinä oli joku kohta, että tarvitaan työnantajalta joku todistus...? what? mä oon ihan hermona noista ja en varmastikaan ehdi saada niitä kelaan ajoissa! :'( ja sitten jos haluunkin sen rahan laskettavan viimeiseltä 6 kk:lta, niin mitkä 6 kk:tta ne sitten on???

sitten on vielä ne vakuutuspaperit... siinä kysytään, että onko veriarvot ollu koholla. mitähän mä laitan siihen, kun mulla sokerirasitus on vasta 16.4? vai palautanko ne paperit vasta sitten? vai mennäänkö ihan tän hetkisillä tiedoilla, eli että ne eivät ole koholla...?

mä oon niin onnettoman huono aina kaikissa lomake-jutuissa! hitto sentään... :ashamed:

koko pääsiäinen ollaan raivattu kämppää, että saatais tähän pieneen koppiin mahtumaan vauvan tavarat, ja nyt alkaa vähän jo näyttämään valoisammalta. eilen olin kyllä aika hermona... :p joudutaan tässä nyt kuitenkin jonkin aikaa asustamaan, ennen kuin omakotitalomme valmistuu. rakentamaan siis pitäisi ruveta, sitten jossain vaiheessa...

liikkeitä on tuntunut reilusti tässä pari päivää, oikein voimakkaita, mutta eivät vielä satu kuitenkaan. on vaan ollu hauskaa seurata, kun maha pomppii villinä! :LOL:

onko monella alkanut jo maidoneritys? täällä ei ainakaan vielä, eikä ole vielä tarviskaan... ;)

ja TAAS POKSUTAAN 25+0 :heart: :heart: :heart:
 
Tänään on ollu tosi hiljanen päivä masussa :( Ärsyttävää ku tuntuu ettei mikään saa liikettä aikaseks kunnolla... Hirvittävä väsymys ollu koko päivän, ku oon nukkunu taas ihan tosi huonosti ja liian vähän, liekkö siinä syy vauvankin väsymykseen...? Toivotaan ainakin niin, et kaikki ois hyvin.

Mieli jotenkin ollut maassa koko vapaiden ajan. Työrintamalla odottaa taas ihan kaoottinen tilanne kun palailen sinne tiistaina. Joutuu heti menemään pomon juttusille et miten on aatellu hommat saada hoitoon, koska mä en todellakaan rupea hyppimään ihan hulluna mihinkään suuntaan. Tuntuu et pelkästään paikallaanolokin on jo haastavaa. :headwall:
Eli siis väsymyksen lisäks vielä ressaakin...

Vakuutuspapereista, kannattaa palauttaa ne tämän hetken tietojen mukaan. Ja jos joutuu liittämään neuvolakortista kopion tulee mukana olla kopio kaikista sivuista, myös sellasista mihin ei oo vielä kirjotettu mitään.
 
bambina Mulle selvis sen verran noista kelan lappusista et ne haluu ne kuuden kuukauden tulot ajalta äitiysloman alku ja siitä 6 kk taaksepäin, et nykyhetkestä 6 kk taaksepäin ei kelpaa ja sit ne kuulemma laittaa sillon kun noi 6 kk selvityksen laittaa niin samalla ne jotkut laput et paljonko maksaavat siltä 3 kklta mulle palkkaa..
 
bambina,minä ainakin annoin ottaa kopion neuvolakortista silloin kun hain sen,en ole myöskään vielä käynyt sokerinrasituksessa,mutta ei ole ollut mitään oireitakaan ja mulle tuli jo paperit vakuutusyhtiöltä,vielä kun maksan sen varausmaksun niin se on voimassa.
 
Kelan papereista...
Mä täyttelin kaiken minkä osasin kotona ja sitten menin lappuineni kelaan ja pyysin että täti siellä tarkastaa onko kaikki niinkuin pitää. Tai jos en jotain ollut osannut täyttää, kysyin mitä siihen kohtaan laitetaan. Niin se meni jouhevasti! =)

Muffin ja Pömppis 26+4

 
Kuulkaas Kela -lappusten kanssa tuskailevat. Kannattaa ehdottomasti soittaa siihen Kelan sivuilta löytyvään lapsiperheiden neuvontanumeroon, jos on epäselvyyksiä täyttämisen kanssa. Sain sieltä oikein ystävällistä ja hyvää palvelua. :)

Täälläkin odotellaan, tuleeko vakuutuspaperit bumerangina takaisin kun neuvolakortissa on vähän kohollaan verenpaineet. Ajattelin tiistain neuvolalääkäristä pyytää ja ennakkoon varmuudeksi jonkin todistuksen, että paineet koholla vaan neuvolassa tms.

POKS 26+0. :) Ja nyt saunaan!
 
Olivia81 Mulla oli kans vähän korkeampia arvoja neuvolakortissa, mutta ei tullu vakuutuspaperit bumerangina takasin. Kait se sitten ois tullu takas jos ois joutunu erikseen seurantaan niiden paineiden takia.
 
kiitosta vaan kaikille vastaukista! taidanpa tehdä niin, että marssin kelaan noiden papereiden kanssa, niin ainakin tulee selväksi, mitä pitää vielä tehdä ja täyttää...toivottavasti vaan ei tarvii varata aikaa... meillä kun töissä johtaja ei ollut lainkaan halukas auttamaan noiden papereiden kanssa, vaikka vasta vähän aikaa sitten joutui niiden kanssa toimimaan erään työkaverini ä-loman takia. noh, johtaja onkin kyllä sitä luokkaa, että parempi hoitaa itse, niin tulee hoidettua kans! :p

ja vakuutusasioissa taidan tehdä myös niin, että laitan vaan menemään, ennen kun mitkään arvot ehtii muuttua. kuten sanottu jo aiemmin, niin luulen että täällä noi sokruarvot on kyllä vähän pielessä. joten nyt äkkiä paperit vaan vetämään! ;) tietääkö kukaan, tarviiko pohjantähteen kopioita neuvolakortista?

hipsu pahoittelut huonosti menneestä pääsiäisestä! :hug: ei täälläkään ihan putkeen ole mennyt...lähes joka päivä olen itkut tirauttanut, mutta josko huominen - viimeinen vapaa - menisi sitten vähän paremmin... :ashamed:

laura kun mulle taas sanotiin palkanmaksussa, että sinne pitäisi toimittaa niiden kuukausien ajalta tulotiedot, miltä ajalta ehdin saada palkan ennen kun paperit on kelassa. eli kun mun paperit pitäis olla kelassa ennen toukokuun puoltaväliä, niin tulot pitäisi olla huhtikuusta 6 kk:tta taaksepäin, koska toukokuulta ei ole vielä maksettu palkkaa, joten eivät voi siitä todistustakaan antaa. tavallaan ihan järkevää, mutta ei sekään nyt ollut ihan sata-varma asiasta... eli ehkä siis parempi mennä tosiaan kelaan ja selvittää siellä tää "sotku"... :whistle: kauhee stressi asiasta!! :kieh:
 
Hipsulle :hug: :hug: jaksuja sinne!!!

Täällä täyteltiin eilen juuri vakuutusyhtiön paperit, nyt pitäis vielä kopioida äippäkortti.. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa vakuutuksen myöntämisessä.

Kelasta odotellaan edelleen päätöstä äitiysrahasta... Kauan kestää!! Toivottavasti ei ollut mitään virheitä täytössä.. :ashamed:

Pääsiäinen olisi sitten ohi ja töihin pitäisi huomenna, niin se pitkä viikonloppu meni=yhtä nopeasti kuin normi viikonloppukin :kieh:

Keskiviikon neuvolaa odotellessa :)


Maamin ja Toivo-Justiina 26+3 :heart:
 
Huomenta, äipät :wave: !

Tekstiä oli tulut varmaan neljä sivua, kaikki on luettu ja mitään ei ole muistissa :whistle: . Viime viikko meni niin hektisesti et ei oikein kirjoittelu käyny mielessä. Maanantaina ajoin kolarin josta onneksi selvisin säikähdyksellä. Kävin neuvolassa äänet kuuntelemassa ja kaikki hyvin :heart: . Töissä on ollu hurjan kiireistä ja hektistä, hermot ihan riekaleina! Tuli pääsiäisvapaat hyvään saumaan :).

Kotosalla on oikein rauhallista, paitsi eilen sai taas uusperheen ihanuuksia kokea. Esimurkkuikäinen poika oli taas koheltanut kaikkea mitä ei pitäisi, mä räjähdän noista asioista ihan täysin ja eilen kilahtelinkin ihan kunnolla. Sit tulee aina itselle hurjan paha olo kun turhaan (?) kiukkuaa :( . Tänään päätin ottaa rennosti ja lasken kymmeneen ennen kuin avaan suuni tai katson murhaavasti :D .

Masussa kaikki on hyvin. Emppu on kasvanut tosi kovasti, maha on iso ja liikkeet tuntuu tosi hyvin. Ei malttais enää odottaa heinäkuuhun, mutta mielelläni odotan ja toivon et Emppukin jaksaa odottaa :heart: .

Hyvää, monelle viimeistä, vapaapäivää :heart: !

Odotan & Emppu 24+0 poks!
 
Voi plaah... Täällä tehdään töitä. :( Koitan saada hommat pakettiin mahdollisimman nopsaan, niin päästään sitten ajeleen yli 600km takas kotiin. Ja tämä Kaksplussaan kirjoitteluhan tunnetusti edesauttaa töiden nopeaa valmistumista. ;)

hipsu79 Voi tylsyytttä... Toivottavasti taudit jo helpottaa ja parisuhdeongelmatkin on ratkottu (miehet on kaiken pahan alku ja juuri!).

Pai80 Toivotaan, etteivät Pohjolassakaan tuijottele niin tarkkaan noita neuvolakortin verenpainelukemia. Mulla on siellä yksi yli 100 menevä alapainekin. :x

bambina & Laura Meilläkin työnantaja maksaa 3kk palkan äippäloman alusta. Meillä pitää Kelan lappuset siis laittaa ensin omaan palkkahallintoon, jossa lisäävät palkkatietoja ja lähettävät paperit eteenpäin Kelaan. Käytäntö saattaa kyllä vaihdella työnantajittain, joten kannattaa tsekata, miten omassa putiikissa hoidellaan nämä.

Takas työn ääreen... Kivaa päivää niille onnellisille, jotka voi nauttia vapaasta! Ja tietty muillekin. :)

Olivia & Vauveli 26+1
 

Yhteistyössä