Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

terveisiä naistenklinikalle!
tämäkin mamma vaihtoi sitten kerralla slow movement ja lepoilu linjalle,kun eilen illalla lorahti lapsivedet. :( kipuisia suppeita ei ole onneksi kuulunut (*kopkop puuta koputtaa*) ja vauvankin sydänäänet on nyt seurannassa hyvät.painoarvio oli vielä noin 750g,joten nyt vaan jalat ristissä lepäillään ja toivotaan mahdollisimman paljon niitä lisäpäiviä.
en olisi uskonut,kun tähän asti mennyt odotus ilman suuria huolia.näin se yllättää.
kausa 25+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja kausa:
terveisiä naistenklinikalle!
tämäkin mamma vaihtoi sitten kerralla slow movement ja lepoilu linjalle,kun eilen illalla lorahti lapsivedet. :( kipuisia suppeita ei ole onneksi kuulunut (*kopkop puuta koputtaa*) ja vauvankin sydänäänet on nyt seurannassa hyvät.painoarvio oli vielä noin 750g,joten nyt vaan jalat ristissä lepäillään ja toivotaan mahdollisimman paljon niitä lisäpäiviä.
en olisi uskonut,kun tähän asti mennyt odotus ilman suuria huolia.näin se yllättää.
kausa 25+5
Voi kauhistus! Menikö sulla kaikki vedet vai jäikö jotain jäljelle? Paljon tsemppiä sinne ja lepäile tosiaan nyt jalat tiukasta ristissä. Toivottavasti vauveli siellä malttais pysyä nyt masussa vielä! :hug:

Meinasin tulla uikuttaan vatsovaivoista ja kurkkukivusta, mutta pistää taas nämä pikkuongelmat perspektiiviin. :/

Käytiin äsken ostaan vauvelille patja ja kaikkee sekalaista krääsää Ikealta (pehmonalle, sijauspatja, lakanoita, harsoja jne.). Seuraavaksi pitäis istua alas ja suunnitella, miten meinataan sisustaa vauvan huone - ja sitten verho, matto, nojatuoli jne. ostoksille.

Olivia & Vauveli 27+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muffin:
Ihan oli jees, mietityttää vaan mihin laitan kestovaipat...??? :whistle:
Kun en vaan osaa niitä käyttää...
Pikaohje ;) kymmenen kertaa pesuun ennen ekaa käyttökertaa (EI huuhtelu- tai valkaisuainetta), päälle, vaipan vaihto kun tarvetta ilmenee ja käytetty vaippa pesuun, kuivaus ja taas uudelleen päälle. Oikeesti ei oo salatiedettä, mutta tarkempia selvittelyjä kaivatessaan www.kestovaippainfo.fi tai www.kestovaippayhdistys.fi. Vaipan rakenne pähkinänkuoressa: pissan imevä sisempi osa + kosteuden poissa vaatteista pitävä ulkopinta = toimiva vaippa.
Tai sit laitat myyntiin... mut ennemmin suosittelen kokeilemaan muutamaan kertaan, tosin muista että kaikki mallit ei sovi kaikille vaipatettaville/vaipattajille, ihan kuten kertiksissäki.

NeLa kiva kun informoit, mä näin viestin nyt vasta ja silti viimiset reilu puol tuntii puol paniikissa kahlasin tekstejä eteenpäin, jotta koska susta kuuluu seuraavan kerran. Hassua, miten sitä myötäelää muidenkin juttuja.. Nyt vaan otat rauhassa, jottei tartte osastolle lähteä lepäämään.

Muillekin suppareista kärsiville tsemppiä!!! Zeenahkin joutu "lähes"vuodelepoon, joten kovasti jaksamista sinne! :hug:

Kausalle moooonta lisäpäivää (oikeammin lisäviikkoja tai vaikka muutama kuukausi!) mahan kanssa. Vesi onneks uusiutuu tai siis sitä tulee lisää kumminki, mutta otahan iisisti!

Älkää ottako turhaa stressiä niistä tekemättömistä hankinnoista! Sitä selviää kumman vähällä yllättävän hyvin, jos tarve vaatii. Vauvalle tärkein on kumminkin äiti ja kun te ootte läsnä, on kaikki hyvin

Hoitopöytää ootte miettineet. Meillä on Ikean semmonen 20 vai 25 euroo maksanu halpispöytä. Ollu ihan näppärä, vaipat saan isoon koriin sinne alatasolle ja hoitoalustalla on tuo meen nuorempi joskus jatkanu autoilun jälkeisiä uniaan (valvottuna ja "topattuna" toki). Eikä koira tunge nenäänsä jatkuvasti väliin, ku vaippaa vaihtaa. Mutta kuvittelisin selviäväni kepeästi ilmankin ko. kapistusta, kun sitä aika vähän on itse tarkoitukseen käytetty.. Hoitoalustanhan saa vaikka pesukoneen päälle, jos se tuntuu sopivimmalta paikalta.

Maanantaina olin lääkärineuvolassa:
viikot 26+3 (22+0)
painoa saman verran ku kotivaa'alla mitaten ennen plussatestiä, neuvolan ekaan mittaukseen + 2,4kg. Eli tosi kivasti..
viikkonousu +400g (+408g)
paineet 123/66 (121/64) oma syke 76 (90)
pissa puhdas (puhdas)
hemppa 131(126) jee!
sf-mitta 27 (24) yläkäyrän yläpuolella edelleen, tosin lääkäri kommentoi, että kohtukin melko korkealla (sisätutkimuksen tehdessä "syvällä")
vauvan syke 145 (145)
liikkeet ++ (++)
Eli kaikkinensa käynti meni ok. Kohdunsuu pehmennyt ja kanava hiukan lyhentyny, ei tosin kuulemma kolmannen odotuksen suhteen mitenkään poikkeavasti/huolestuttavasti. Käskettiin välttää liikaa rehkimistä (reipas kävely aiheuttaa suppareita) mutta minkäs teet, jos töissä oot..
Sokerirasituksen tulokset oli ok, mut sen puolesta olisin ollu valmis lyömään vaikka vetoakin. Eli ihan ajan ja (kunnan)rahan hukkaa koko homma.


Nyt nukkumaan taas
Kepsukka ja masukki 26+4

p.s. sainpas pinon luettua! Närästyksestä voisin luopua, mutta ei taida kelvata kelleen?
 
Täällä yks yökyöpeli syöpöttelijä :wave: Heräsin vessaan tovi sitten, ei nukuta mutta nälkä tuli. Ja hirvee himo kaurapuuroon, eiku siis semmosta nassuun :D

Kausa , täältä myös paljon tsemppiä ja jaksuja :hug: Toivon hurjan kovasti, jotta pienokainen pysyisi matkassa vielä useammankin viikon. Tuntuu tosiaan oma jaksamattomuus todella pieneltä verrattuna teidän tilanteeseen...

Kepsukka , sinulla ei tosiaankaan ole hirveesti tuota painoa tullu. Hieno juttu =) En uskalla etes ajatella, minkälaisissa lukemissa mennään kun huomenna torstaina on neukku. Kotonakaan ei oo vaakaa, mutta sen voin sanoa et eväs on maistunna :whistle: Kävelly oon kyl päivittäin, mutta muuten ottannu melko lepposasti ny ton urheilun suhteen.

Me muuten ostettiin Ikeasta hoitopöytä vähän aikaa sitten. Sellanen, minkä voi sitte myöhemmin vaihtaa pelkäksi lipastoksi. On sitte käyttötarkoitusta jälkeenkinpäin. Toi onki ollu kallein hankinta tähän mennessä, kun ne vaunutkin saatiin edullisesti kirpparilta. Ja vkloppuna sain työkaverilta kassillisen vauvan vaatteita ja käsikäyttöisen rintapumpun, onpahan sitten ainski varalle semmonen... Täytyy viel sitten ihan niit pienempii bodeja ehtii kirppiksiltä, niitä kun ei taida olla ko pari. Nii on tyypille sitten vaatetusta ekoille viikoille :heart:

Mutta jos koittais ny unta.... :D Nuqqumatti minne mokoma karkasit?!

retuli ja Önni-poika, nyt muuten poksutaan eli 26+0 :D
 
Huomenia!

Kausalle tsemppiä! Pääsetkö sä enää ennen vauvan syntymää kotiin sieltä naistenklinikalta?

Mulla tulee paljon valkovuotoa ja eilen jo säikähdin,että lapsiveet alkaa lorisemaan :/ onneks oli vaan valkkaria. Toivos tosiaan,että ainakin kuukaus eteenpäin nämä meidän heinäkuisten raskaudet menis ennen kuin aletaan jakaantumaan, vaikka niin kiva ois jo saada vauveli kainaloon..

ihana ilma,kun aurinko heti aamusta nousee taivaalle.

pauliina ja veikko rv28+3
 
voimia =) Onneksi meillä kaikille heinäkuisilla viikkoja jo sen verta että vauvat selviää aika hyvin vaikka joku tulisikin ennen aikojaan,mutta parempihan se ois loppuun asti mennä =)
Mä taas yskin koko yön..kunpa sais nukkua jossain vaiheessa :ashamed:
 
kausa Hui kauheeta, toivottavasti sulla ja vauvalla on kaikki edelleen hyvin ? Tsemppiä lepoon ja toivotaan et vauva pysyy vielä edes muutaman viikon masussa, mieluiten tietty tonne kesäkuulle asti. :hug:

Olivia81 Ai sulla on kans kurkku kipee ? Mulla on nimittäin kurkku tosi kipeen tuntunen. Ihan ku ois flunssa tulossa, mut ei oo vielä ainakaan alkanut. Voi olla kyl hirmusesta närästyksestäkin johtuvaa tää kurkku kipee. Toivotaan et menis vaan jotenkin ohi. Oon tietty allerginenkin noille kaikenmaailman pölyille, joten varmasti ne osasyyllisenä kurkkukipuunkin.

Lapsiveden menosta puheenollen. Mistä sen sitten ite erottaa et on sitä vettä eikä valkkaria ?

Mä jo eilen päivällä luulin et kipuilut ois ohitettu, mutta vielä mitä ! Illalla taas supisteli ihan tosi monta kertaa peräkkäin ja alavatsaan sattu heti aamusta ku nousin ylös. Joten ei oo lepo täysin helpottanut olotilaa. Eilen oli yhtiökokous, joka kesti tunnin ja sekin istuminen oli ihan tuskaa kun mahaan alkoi painaa.


 
Pai Juu, mulla on ihan sama juttu. Monta päivää ollut ihan älyttömän kipee kurkku, muttei mitään flunssan oireita. Itsekin mietin tuota, että johtuiskohan sitten kuitenkin närästyksestä? Tosin ei mua oo hirveesti närästänytkään, mutta vatsa kyllä kipuilee. Ärsyttävää kun ei tiedä, onko tulossa kipeeksi vai ei. Olin sopinut kaverin kans, että meen huomenna vapaapäivänä katsomaan niiden 3 viikkoista vauvaa, mutta eihän sille voi mennä tartuttaa mitään tauteja.

Mulla on kauhee hinku päästä vähän hypisteleen vastasyntynyttä. :D Siitä on niin kauan kun oon viimeksi nähnyt ihan pikkaisen vauvan!

Olivia & Vauveli 27+3
 
Onkos täällä joku joka tietäisi noista veroehdotuksista vähän enemmän ?
Mulla näkyy joku työtulovähennys 600 eur ja se on sama summa ku työmatkojen omavastuu.
Onko tuo työtulovähennys juuri ne matkakulut vai pitääkö ne vielä erikseen korjata ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Onkos täällä joku joka tietäisi noista veroehdotuksista vähän enemmän ?
Mulla näkyy joku työtulovähennys 600 eur ja se on sama summa ku työmatkojen omavastuu.
Onko tuo työtulovähennys juuri ne matkakulut vai pitääkö ne vielä erikseen korjata ?
Äkkiseltään kommentoin tätä..
Työtulovähennys on verottajan tekemä vähennys ja on aivan eri asia kuin matkakuluvähennys. Matkakuluja ei verottaja suoraan veroehdotukseen laita, vaan ne pitää vaatia erikseen joko yleisen kulkuneuvon mukaan tai esim. oman auton mukaan - veroehdotuksen mukana tulevasta lehtisestä löytyy lisää tietoa sivulta 7-8. Jos käytät linja-autoa, niin lippujen hintoja löytyy varmaan ko. linja-autofirman sivuilta...

Tässä tietoa verottajan sivulta työtulovähennyksestä (löytyy, kun googletat viran puolesta tehtävät vähennykset:

3. TYÖTULOVÄHENNYS
Edellytykset: Sinulla on jotakin seuraavista tuloista: Veronalaista palkkatuloa, muusta toiselle suoritetusta
työstä, tehtävästä tai palveluksesta saatua ansiotuloa, ansiotulona pidettävää käyttökorvausta,
ansiotulona verotettavia osinkoja, jaettavan yritystulon ansiotulo-osuutta tai yhtymän osakkaan elinkeinotoiminnan tai maatalouden ansiotulo-osuutta.
Määrä: Vähennys on 5,2 prosenttia vähennykseen oikeuttavien tulojen 2 500 euroa ylittävältä osalta. Vähennyksen enimmäismäärä on kuitenkin 600 euroa.
Puhtaan ansiotulon ylittäessä 33 000 euroa, vähennyksen määrää pienennetään 1,2 prosentilla puhtaan ansiotulon 33 000 euroa ylittävältä osalta. Vähennystä pienennettäessä tuloiksi lasketaan kaikki ansiotulot, myös esim. eläkkeet, työttömyyskorvaukset ja sairauspäivärahat.
Mistä vähennys tehdään: Vähennys tehdään valtion tuloverosta. Jos vähennys on suurempi kuin ansiotulosta valtiolle suoritettavan tuloveron määrä, vähennys tehdään kunnallisverosta, kirkollisverosta
ja sairausvakuutuksen sairaanhoitomaksusta näiden verojen suhteessa
Esimerkki:
palkkatulot 45 000,00 euroa
matkakulut (- omavastuu 600 ?) - 1 740,00 euroa
tulonhankkimisvähennys - 620,00 euroa
puhdas ansiotulo 43 240,00 euroa
työtulovähennyksen määrä:
5,2 % x (45 000 - 2 500) = 2 210,00 euroa
Vähennyksen enimmäismäärä on kuitenkin 600 euroa.
Koska puhtaan ansiotulon määrä ylittää 33 000 euroa, vähennyksen määrää pienennetään 1,2 prosentilla
siltä osin kuin puhdas ansiotulo ylittää 33 000 euroa.
1,2 % x (43 240 - 33 000) = 122,88. Myönnettävän työtulovähennyksen määrä on
600,00 - 122,88 = 477,12 euroa.
 
Hei!

Taas on vierähtänyt aikaa, enkä ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan.. Lukemassa olen kyllä päivittäin käynyt:)

Kausalle ja muille "supistelijoille/kipuilijoille" paljon voimia!!:)

Laura-vm86: Mullakin ilmeisesti ollut/on sitä streptokokkia.. Ja siitä just sanottiin, että synnytyksessä laitetaan joku antibioottitippa tms, ettei tartu vauvaan. Mut kuulemma tuolla tavalla hyvin saadaan hoidettua niin, ettei tartu:) Ja en muista, katsotaanko tuo streptokokki tilanne vielä joskus myöhempänä, rv 36 tms.. Saitko jo neuvolasta enemmän tietoa asiasta? :)

Hoitopöydästä on ollut puhetta. Meillä ainakin hoitopöytä ollut todella paljon käytössä! Ja helpompi mielestäni vaihtaa siinä vauvan vaatteet ja vaipat, ei tarvitse kumarrella tms.. Ja vieläkin aina tulee käytettyä hoitopöytää apuna, vaikka poika onkin jo aika iso:)

Selkäkivut.. Mulla on ollut aika paljon selkäkipuja.. Nyt oon miettinyt, että onkohan ne niitä supistuksia nyt vai ei..!?! Kun esikoisen kohdalla juuri ne "oikeat" supistukset tuntuivat vain alaselässä..

Huomenna olisi ensimmäinen "virallinen" neuvolalääkäri. Jännittää ja pelottaa.. :/ Toivottavasti kaikki olisi hyvin, jälleen kerran:)

Päivitellään siis huomenna taas kuulumisia:)
 
Voi hyvää päivää... Soitin just Pohjolaan varmistaakseni, että meidän vauvavakuutushakemus on tullut perille, eikä siinä ole mitään hämminkiä ja puhelinpalvelusta nainen sanoi, että "ja täältä näkyykin, että olet ollut meille tosi tiivisti yhteydessä viime aikoina". Siis minkä mä sille mahdan, että mulla on paljon kysyttävää vakuutuksista. :LOL:

Pitäiskö tässä nyt nolostua - koittiko se vinkata, että oon ihan pain in the ass? :) Mutta pääasia, että vakuutus on kuulemma ok eikä mitään lisäselvityksiä tarvita verenpaineista tai muustakaan.
 
kiitos tsempeistä siskot!ihanaa,kun on palsta,jonne vähän purkautua..

vauvan sykkeet vahvat ja hyvät, ja ne vähäisetkin mun kohonneet tulehdusarvot laskussa (jotka saattoi myös johtua viime viikoisesta yskä/flunssasta).saikkulapun sain juuri äl:n alkuun,minkä epäilevät vahvasti alkavan ennen sitä virallista päivää,eli sitten lapsen syntymästä.jos hyvä tuuri käy ja niin pitkälle päästään,niin kotiin toiveita kun rv 30+.eli ainakin seur kk kotini on nkl.jiihaa!

joku kyseli,mistä erottaa valkovuodon ja lapsiveden.sitä samaa ihmettelin itsekin,mutta kun vajaan tunnin aikana saa kolmet pikkarit läpimäriksi ja peruspikkuhousunsuoja pitää ehkä 5 min,niin mun tapauksessa tää oli aika selvä.en sitten tiedä,jos lapsivettä vain tihkuu vähän...kai se perusväriltään on kirkasta,ja oikeesti vesimäistä.ei mitään paksumpaa tai 'tahmaista'.
lounas tuli,täyshoito pelaa..hyviä vointeja kaikille!nauttikaa kevätilmoista,kun ulos pääsette.:)
 
Kausalle kovasti tsemppiä, toivottavasti ei enempää vettä lorottele! Tsempit myös muille supistelijoille/lepäilijöille, ei oo helppoa.

Hoitopöydästä meillä on aina ollut aina vaan hoitoalusta vessassa pesukoneen päällä ja se on todettu meillä toimivaksi. Mun mielestä hoitopöydän/-alustan pitää olla vessassa, paljon jotenkin helpompaa niin.

Äh, en tiedä mitä piti kommenoida, enkä jaksa nyt selata taaksepäin :ashamed:

Kävin äsken neukkalääkärissä, eikä ole onneksi edelleenkään nuo supistukset aiheuttaneet tuhojaan =) . Muutenkin kaikki oli ihan hyvin, mutta painoa ei kyllä tarttis tulla noin paljon :headwall: No ei ne kyllä siitä valittaneet, mutta itteä ottaa niiiiiiin päähän. Mä en varmaan ikinä pääse näistä kiloista eroon :ashamed: .

Nyt ei ehdi muuta, hyviä vointeja kaikille :wave:

Sherine + muru rv 26+5
 
heidik86
Äsken just soitti neuvolatäti ja sano et käy hakemassa antibioottiresepti siihen sun pissatulehukseen.. jaa et nyt se onki pissatulehus.. hmm joo.. Pitää vissii kysyy siltä et mikä se nyt on.. Jotenki kauheen kiireiseltä ja vähä äkäseltä kuulosti toi, vaan onneks se on vaan sijainen eikä oo mun virallinen neuvolatäti!
Eli töiden jälkeen sit varmaan tietää enempi tästä jutusta.


Taas rupes puristeleen kylistä, pitää ens viikolla lääkärineuvolassa mainita asiasta, et ei kai toi mitenkään vaarallista oo.. Tuskin..

Voi huoh, en mie jaksa olla töissä :D No ei oo enää kun 24 päivää töitä (ei sillä että laskisin tai mitään :D :D)

Laura ja vauveli rv 25+6
 
Kausa isosti jaksamisia sinne!

Täällä on tänään viikkailtu lipastoon puhtaat ja kuivat Pippurin vaatteet ja viel on yks koneellinen vaatteita pyörimässä ja sit viel 1 koneellinen lakanoita ja makuupussi yms..:)

Aamulla Pippuri herätti sillä että kun makasin kyljellään sängyssä niin hän aloitti ilmeisesti kirjaimellisesti aamujumpan.. :LOL: Alavatsan kohdalta tuntui kuin molemmille sivuille olis pumpattu käsin ja jaloin:D Varmaan venytteli käsiä ja jalkoja unihiekasta pois...;) :heart:

Ollaan tänään saatu katottua kirpparille 5 muovipussillista tavaraa,lähinnä miehen vaatteita ja keittiöstä muutama tavara joita ei tarvi tai sitten niitä on muuten vaan liikaa pyörimässä:)

 
Laura-vm86 strepto B aiheuttaa pissatulehduksia sekä emätin tulehduksia. Mulla todettiin streppo B joskus puolessa välissä raskautta. Raskausaikana yleensä streptoa ei hoideta, jos ei oirehdi ellei kyseessä ole pissatulehdus tai aiheuta pahoja supistuksia. Niin mulle sanottiin neuvolassa.

Jaksamisia Kausa!
 
kausa Kiva kuulla, että siellä on vakaa tilanne eikä vauva ole tulossa suuna päänä maailmaan vielä! Nyt sitten vaan iso kasa hyviä kirjoja vuoteen vierelle, että saat ajan kulumaan! Tai kuukaudessa ehtii myös oppia tosi hyväksi neulomaan tai opetella uuden kielen tms. =) Toivotaan, että pääset kotiin sieltä vielä ennen vauvan syntymää ja kaikki menee hyvin!
 
Kausa Todella paljon tsemppiä ja jaksamisia sinne, toivottavasti vauvveli pysyy massussa vielä hyvän tovin :hug:

Laura-vm86 Miulakin tuo srepto ja sitä kertaalleen hoidettu, seuraavan kerran hoidetaan sit synnytyksessä jos ei pahene... Ja uusintanäytteitä varmaan ottaavat tämän kuun lopussa lääkärineukussa


Te ootte hankintojen suhteen olleet hirmu aktiivisia. Mie just miehelle marmatin, että pitäs ruveta hankkimaan hoitopöytää (meillä pyykkikone kellarissa ni ei onnistu oikein sen päällä vaipan vaihto), rattaita ja kaikkea, että pääsis pesemään nuita vaatteita ja lajittelemaan. ja muutenkin pääsis sitä pientä "rompetta" (vanupuikkoja jne.) ostelemaan, ku olis paikka minne ne laittaa..Mut ei..saamaton mies :LOL:

Sokerirasituksen tulokset sain tuossa äsken ja kaikki arvot oli ok, nyt voi taas vähän rennommin mielin ottaa :)

Vauvan liikennöinti on edelleen melkein olematonta..Neuvolastakin sitä kysyin ku nuita arvoja soittelin..Vauvalla vielä paljon tilaa liikkua ja istukka etuseinässä vaikuttaa asiaan..Ei pidä vielä huolestua jos vain päivän aikana edes muutama liike tuntuu..Sinänsä vaan jännä ku aikasemmin tuntu enemmän..Siksi vähän huolestuttaa..ja maha (niinku monesti olen jo sanonut) on miusta hirmu pieni...Mies jo kysyi olenko koskaan mihinkään tyytyväinen..Olen toki, mutta tämä ensimmäisen raskauden epävarmuus vaan ei ole mitenkään hirmu kivaa :(

Nyt pitää kyllä lähteä vähän syömään, sitten jos tekis jo esisiivousta huomiselle :LOL:

Rae ja Nyytti 25+6
 
Voe Kausa! Pistää kyllä taas tajuamaan, miten yllätysellinen tila tää raskaus on. Minä tahansa sekuntina voi tapahtua joku kumma käänne, vaikka siihen asti ois sujunut aivan rauhaisasti. Mutta sulla on selvästi mahtiasenne ja rento ote, huippua! Ja ollaan jo sellaisilla viikoillakin, ettei vauvan ulostulo olis täysi fiasko. Toivotaan, että se ihana örkki pysyy kuitenkin toistaiseksi mahassa.

Mä olin tulossa valittaan tänne mystistä kurkkukipu-tukkoisuutta. Näköjään moni muu kärsii samanmoisesta :eek: Mä oon nyt ite diagnosoinut tän allergiaoireiluksi, vaikka en kyllä tajua, miksi ihmiselle puhkeis tässä kolmenkympin korvilla allergia.. :p Mutta kun tää ei oikeesti oo flunssa, eikä mulla oo kipeä olo, tuntuu vain et nenä ja kurkku ois täynnä tomua ja kurkkukipu tulee ja menee mielensä mukaan. Tätä on jatkunut nyt alle viikon: ja allergikkoystävät sanoo, että just tän viikon aikana on heillä puhjenneet allergiaoireetkin. Eli ois aikamoinen sattuma, ellei tällä ois mitään tekemistä tän kauden kanssa. Voi hitto. No, kivempi kai ettei oo kunnon flunssaa ja kokonaisvaltaisesti kipeenä. Mutta tää tukko-olo ja outo kurkku ärsyttää. Plää!

Aijai, taas hulahti äsken housuihin kunnon valkkarisetit. Melkein kuin pissais, mutta aina kun tarkistaa, niin ei oo siitä kyse. Lovely :LOL:

Miten tulit raskaaksi?
Näistä on ehkä kirjoiteltu aluksi, mutta oon ehtinyt unohtaa kuukausien myötä. Eli millaisiin tilanteisiin näitä heinävauvoja on putkahtelemassa? Onko muita kuin minä, joille raskautuminen oli yllätys eikä suunniteltu? (Ja ehkä vielä esikoisen kohdalla, kuten mulla?) Ois hauska tietää. Mähän siis yhä väitän, että tää lapsonen oli täys vahinko, vaikkei käytetty mitään ehkäisyä. Varmat päivät -laskelmat hiukan kosahti. Varmaan osa vauvoista täälläkin on puolestaan omistautuneen yrittämisen tulosta? Jännää kun taustalla on niin erilaisia tarinoita.

Valmennukset
Meillä täällä Turkusessa on viiden kerran perhevalmennus ja yhden illan synnytysvalmennus tarjolla. Mä aion olla kapinallinen ja mennä miehen kanssa vain synnytysvalmennukseen -- jossa käsitellään myös loppuraskaus, imetys, yms. Noissa perhevalmennuksissa oli teemana joku vanhempien hampaiden hoito ja lantionpohjan lihasten treenaus jne, jotka nyt on ihan kiinnostavia aiheita joooo, mutta kuvittelisin kuitenkin tietäväni kaiken jo valmiiksi. Se on hankalana iltana hankalassa paikassa, joten aion skipata. Ehkä kadun tätä joskus. Mua kiinnostaa ainoastaan se synnytys-imetys-setti. Mites muilla?

Nyt ois pakko taas keskittyä työntekoon edes hetkeksi. Pitäis kirjoittaa englanniksi lentoyhtiön lehteen juttu mesimarjasta. Enää pitäisi tietää, mikä mesimarja on englanniksi :LOL: Että tästä lähdetään.

Tickeriä hyvästiksi alle, ja itse pistän silmät kii, niin en nää jäljellä olevia päiviä ettei iske kauhu..

 
Raskautumisesta Meillä puhuttiin lapsista miehen kans aika pitkään ja sitten sovittiin tuossa syyskuussa, että pienokainen on tervetullut kun on tullakseen ja jätettiin ehkäisy pois. Ja lokakuun kierrosta tulinkin jo raskaaksi. :) Me ei siis mitenkään kytätty ovulaatiota tai "yritetty" tulla raskaaksi vaan oltiin todella onnekkaita kun niin helpolla tärppäs. Olin itse täysin asennoitunut siihen, että voi hyvinkin mennä puoli vuotta tai vuosikin ennen kuin vauva antaa kuulua itsestään.

Mulla on jo muutaman vuoden ajan ollut sellainen fiilis, että vauvan tulo ei ois ollenkaan hullumpi juttu, mutta mies ei tuntenut sitä vielä ajankohtaiseksi. Siksi onkin mukavaa, että puhuttiin asiasta paljon ennen raskaaksi tuloa ja kumpikin oli samaa mieltä asiasta. Ja nyt sitten yhtä innoissamme odotellaan pienokaista. :heart:
 

Yhteistyössä