Heinäkuun Hurmaajat Huhtikuussa 2010 ( 1. Hurmaaja syntynyt )

Ultrassa käyty ja huono maku jäi :( Ultraamassa oli sama vanha harppu, joka suoritti np-ultran vuoden vaihteessa. Tämä lääkäri täti aloitti koko tapaamisen valittamalla ja syylistämällä, että kokoarviot on turhiareissuja, kun kerran on lähete äippäpolille. Sitten seuraavaksi siirryttiin mun painoon, siittäkin tuli möykettä. Ei kuulemma ole noussut tarpeeksi. Sanoin mun vaikeasta pahoivoinnista, että ruoka ei pysy sisällä kovinkaan hyvin. Alkoi vähättelemään mun pahoivointia ja vihjaili siihen tyyliin, että vika on korvien välissä :(
Jos vika olisi sielä, se olisi jo korjattu, tahtois syödä jo normaalisti.

Sitten ultrattiin, en nähnyt yhtään mitään mitä se ultras, ei näyttänyt mulle mitään. Mittaili jotain ja sanoi vauvan painavan noin kilon. Koko ultraus kesti pari minuuttia. En saanut kuvia lainkaan:( Sitten oli vuorossa alatutkimus, jota se ei ensin meinannut tehä lainkaan. Sitten se teki sen ja vieläpä erittäin kovakouraisesti :( meinasi itku tulla, kun kävi niin kipeää. Kun pääsin huoneesta ulos, itku tuli heti :( tuli niin paha olo kun möykätään ja syylistetään asioista mihin ite ei voi vaikuttaa :( Ainut positiivinen puoli koko reissusta oli, että vauvalla oli kakki hyvin. Ainakaan lääkäri ei sanonut mitään.

Täsä just mietin tilaisko ajan yksityiseen äityisneuvolaan uuteen ultraan, vois vähän rauhoittaa mieltä ja mieskin pääsis mukaan. Ultraus maksais vain 50 ?.

Olo on vähän fyysisesti ja henkisesti loukattu :(

Dana88 & Pikkune 28+6
 
Dana :hug: No olipas kurja käynti! Mutta hyvä, että vauvalla kaikki ok. Ärsyttää tollaset lääkärit, joilla ei ole minkään asteen sosiaalisia taitoja :kieh: . Tollasiin on tullut törmäiltyä enemmänkin.

Bambinalle piti vielä sanoa, että mullakin se toissa kerran huikea sf-mitta tais olla mittausvirhe, koska lääkäri sai viime käynnillä sf-mitaksi sentin vähemmän. Tosin eri mittaajatkin kyseessä, sekin voi tietysti vaikuttaa. Lääkärin mittauksen mukaan siis keskikäyrällä mennään. Isolta tää maha kyllä silti jo tuntuu tai jotenkin tosi ylhäällä tuntuu kohtu olevan.
 
Dana voi ei.... :( missä sait noin kurjaa palvelua? Voi että pistää vihaksi aina tommoset lääkärit jotka on NIIIIN väärällä alalla. Itsetä on tullu nykyään niin kärttynen, että aina annan joko saman tien päin naamaa palautetta tai sitten jotakin kautta myöhemmin. Kurjaa jos kohdellaan huonosti ja aiheutuu mielipahaa. Tuo yksityisen 50 euroa ei kyllä kuulosta pahalta, jos se tuo itelle mielirauhaa ja helpotusta. Mikäs paikka niin halvalla muuten tekee..siis mikä yksityinen neuvola? =)

 
huomasinkin, että on varmaan tuo MeriOulun neuvola. Aika paljon sitä on näköjään kehuttu ainakin netissä. Itelläkin huvittais vielä käydä esim. painoarviota jossakin vaiheessa. Mutta katellaan nytten, että tuleeko nuita äitipoli aikoja vielä ens tiistain jälkeen monta, kun siellähän aina katsovat sen painonkin. :)
 
DANA anna ehdottomasti palaute lääkärin käytöksestä vastaavalle ylilääkärille tai kuka nyt onkaan hänen esimies, itse joskus sain todella törkeää kohtelua sairaalassa kun kävin leikkauttamassa rasvapatin niin annoin kyllä ylilääkärille palautteen ja hän vastasikin, tiedä sitten menikö sana perille tälle inhottavalle lekurille mut itselle tuli ainakin parempi mieli :D

Mä en nykyään niele enää yhtään mitään muutenkaan ja oon sillä saavuttanutkin ihan hyviä juttuja, oon päättänyt et jos saan huonoa kohtelua niin ilmoitan kyllä siitä :LOL:

Asiallisesti toki :saint:
 
Äh, netti pätkäs poikki ja mun loruilut katos :kieh:

Zeenah Oulun keskusäitiysneuvolassa oli noin kurja palvelu :kieh: Huono tuuri kävi, kun tuo nainen sattu ultraan taas, edellisellä kerralla oli aivan ihana erikoislääkäri ultraamassa, joka katto aiheelliseksi kokoarvio-ultran.

MeriOulun neuvolassa, makso tuo ultraus 50 ?. Käytiin ihan ekassa ultrassa alkuraskaudessa tuolla ja se kätilö oli aivan ihana :) Ultras aika kauan ja selitti asioita tarkasti, saatiin muistaakseni 7 kuvaa muistoksi :) Vastaili myös tyhmiinkin kysymyksiin :)
Haluttais kyll tosiian käyä siel uudestaan, mieskin haluis. Miehen kohalta taitaa muuten olla ultrat jo ohi, äippäpollille ei saanut tulla ketään mukaan, sinne pitää mennä yksin.
Vois kyll harkita lisäultraa tuolla neuvolassa, miehelle ultrakäynnit ja kuvat on tärkeitä, tekevät sillekkin konkreettisemmaksi vauvan tulon : )

Dana88 & Pikkune 28+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Miehen kohalta taitaa muuten olla ultrat jo ohi, äippäpollille ei saanut tulla ketään mukaan, sinne pitää mennä yksin.
Siis onko siellä joku juttu muuttunut, kun ei mies saa tulla mukaan? Siis OYS:an äippäpolille? Ainakin edellisessä raskaudessa ei kukaan kieltäny miestä tulemastam mukaan. Nyt en sit tiiä... onhan ne säädökset voineet muuttua, kun onhan toi nuorempi lapsi jo kohta 5 v. Mutta oudolta tuntuu, ettei miestä saa ottaa mukaan...
:eek: .
 
Moikka,

Meille syntyi lauantaina 17.4. pieni tyttönen (870g, 34 cm, rv 26+2). :heart: :heart:

Järkytyshän se oli kun sektio päätettiin tehdä, ja uuteen arkeen totuttelua tämä nyt kaikkine tunteiden vuoristoratoineen on. Tyttö on kuitenkin nyt voinut olosuhteisiin nähden hyvin ja saa parasta mahdollista hoitoa keskosten teholla. Itse olin leikkauksen jälkeen 3 päivää sairaalassa ja haava on lähtenyt hyvin paranemaan.

Kirjoittelen myöhemmin lisää kunhan saan lueskeltua tarkemmin myös teidän kuulumisianne.

Kausa ja tyttö 5 pv
 
Kausa Todella paljon onnea pienen pienen tytön johdosta :heart: :heart:
Toinen on kyllä kovin pieni vielä mutta toivotaan että voimistuu ja kasvaa kovaa vauhtia:hug:

Mikä oli syy että päädyttiin sektioon?

Paranemisia sinulle ja voimia tytölle:) Käy kertoon teidän kuulumisia kun vaan ehdit.

Chili ja tyttö 29+ :heart: :heart:
 
Kausalle Onnitteluja :flower: ! Ja Pikku-Prinsessalle voimia että vahvistuu :heart: .

Niin se vaan on, että totuus iskee; meistä kaikista tulee kohta Äitejä! :heart:

Mä oon ollu niin omissa maailmoissani etten ole jaksanut kirjotella/kommentoida, enkä sitä jaksa kyl nyttenkään. Lueskellu oon kuulumisia päivittäin. Olette ajatuksissani =) !

odotan & Emppu 26+3
 

Yhteistyössä