Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Heis!

Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin :) Vilkas pikkuinen mulla asustaa masussa potki ja heilutteli isille ja äitille telkkun kautta minkä kerkes :) Pituutta oli pikkuisella 5,8 cm ja niskaturvotusta minimaaliset 1,2mm. Laskettuaika piti kutinsa :) Eli heinäkuun 9.päivä.

Lääkäri suoritti ultraamisen, hieman huono maku jäi suuhun kyseisestä naisesta :( Koko homma kesti varmaan pari minuuttia ja pari epäselvää kuvaa antoi matkaan. Mieskään ei pitänyt koko naisesta oli jotekin töykeä :( Mies sanoi, että mennään ens kerralla käymään siel yksityisessä neuvolassa (missä käytiin alkaraskauden ultrassa ) oli kuulemma niin mukava kätilö ultraamassa :LOL:

Tuli ultran jälkeen pyörähdettyä kirpparilla ja pikareissulla alennusmyyneissä. Muutama kirjava vauvan body tarttui mukaan. Pienoinen paniikki kyllä iski, kun hokasin että en varsinaisesti tiiä mitä vaatteita vauva käyttää :LOL: :LOL: En ole ihan pikkuisten kans pahemmin ollut tekemisissä

Dana88 & Pikkune 12+3
 
Täällä myös yksi äiti joka on menossa viikoilla 10+5 :wave: Kolmatta lasta odotan ja ikää on 30. Synnytys sairaalana on Porvoon sairaala jos vain sinne asti päästään...raskautta varjostaa hematooma joka aiheuttaa pientä vuotoa,mutta tänään kaikki oli ainakin kunnossa ja ultraan ollaan menossa 5.1. Laskettu aika olisi tällä hetkellä 22.7 =)
 
Posti toi tänään kirjeen, jossa lukee, että 21-trisomia -riski ei ole veriseulan mukaan kohonnut ja syytä lisätutkimuksiin ei ole. Jippii :) Tämä tosin oli jo odotettavissa np-ultran jälkeen, kai.

Sporttia Huomenna ostan sykemittarin, jotta tietäisin millä tahdilla tuolla jumpissa heilua. Ainakin tänään oli treenaaminen sikaraskaan tuntuista, ehkä joulubreikin ja rasvamättöjen johdosta. Lisäksi jotkut väittää, ettei perusvatsalihaksia kandeisi tehdä enää näistä viikoista eteenpäin. Sit taas toisaalla sanotaan aivan muuta. Netistä on turha etsiä tietoa, jokainen hakutulos on täydessä ristiriidassa edellisen kaa :p
 
Heissan kaikki!

Pahoittelut keskenmenon saaneille :hug:

Ja onnittelut heille jotka ovat saaneet hyviä uutisia :heart:

Joulu juhlittu ja tänään vanhempien luonta kotiuduttu. Hyvin meni pyhät, itseasiassa vähän liiankin hyvin ja äskeinen puntarissa käynti sen todisti, 3kg tullut painoa :ashamed: Olen jo entuudestaan hyvin pullakka tytteli niin tuo paino lisä on erittäin suuri rasite. Huomenna eka neuvola ja tiedän että neukkutäti aikoo oikein olan takaa moittia minuu suuresta painostani...Yrityksistä huolimatta en sitä ole pois saanut.

Tästä saatiinkin sitten aasinsilta toiseen aiheeseen.. Mie yritin tänään käydä ettimässä itselleni äitiysvaatteita JA mitään en löytänyt :kieh: Olen ilmeisesti suomen ainoa isokokoinen odottaja, koska en löytänyt MISTÄÄN yhtään vaatekappaletta joka olisi sopinut päälleni. Normaalisti kyllä kaupasta löytyy miule vaatteita mutta jostain syystä nämä äitiysvaatteet ovat varsin kapeita eikä suunniteltu ollenkaan naisille joilla on vähän enemmän tuota perspuolta!!!!! Omat vaatteet jo pikkusen kiristää (kyllä niitä voi vielä pitää) mutta olis ne mammahousut ollut paljon mukavemmat. Mutta näin ollen juoksentelen sitten nähtävästi alasti tuolla ulkona koko talven!!!!!

Sori tää erittäin omanapainen valitus, mutta v****taa nimittäin lajin verran!!!!!!!!!!!!!!!

Rae ja ihme 10+4
 
Painosta Minäkin reppana oon aika hyvin paisunu. :ashamed:
Ruoka maistunut koko ajan oikein hyvin. Noi karkit ja suklaa on ihan liiankin hyvin.... Et en ihmettele moista. Kiloja ei ole tullut "kuin" 2 mutta näyttää ja tuntuu paljon enemmältä! En silti kanna isoa huolta. Ennemmin näinpäin ku se et oisin oksennellu koko ajan. Kertaakaan ei o tarvinnu oksentaa, vaikka hammaspesut kammotusta onkin.

Hei, riks raks poks 10+0 :heart: !
 
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille =) On se aina niin mukava lukea täältä noita hyviä uutisia. Vaikka tuleehan niitä huonojakin ja ne on tosi ikävää luettavaa :(

Onneks on tuo joulu hössötyksineen nyt ohi. Ruoka maistui ainakin täällä paremmin kuin hyvin. Ja maistuu tietty vieläkin. Oli se kyllä jo aikakin niiden pahoinvointien helpottaa!! Ja oon vaan tosi onnellinen kun vihdoinkin saa edes syödä :p Painoa tullu kyllä jo 3kg muttei haittaa mua YHTÄÄN! oon niin laiheliini muutenkin että parempi vaan saada vähän niitä makkaroitakin... Ai että mulla pamahtaa kohta päässä kun on niin kauheeta hartiasärkyä ollu jo monta päivää.. Ei auta venyttely, ei jumppailu, ei hieronta, ei edes särkylääkkeet. Panadol kun ei muhun muutenkaan koskaan vaikuta niin niitä on iha turha edes kokeilla enää. Yhen Ibumaxin jouduin eilen ottamaan yöllä kun en muuten saanu kivuilta nukuttua. AARRGGHH!!!

Osaiskohan joku kertoa että pitääkö paikkansa tämmönen kun tuli luettua jostakin että äidin pienikokoisuus voi jotenkin vaikeuttaa synnytystä? Tiedän kyllä että siihen vaikuttaa lantio ja sen semmoset mutta jossain vedottiin iha pituuteenkin, kun itse olen vain 157cm pitkä niin vähän jäi kaivelemaan tuo... Kuulostaa kyllä joo ihan höpöltä mutta niin.. Anteeks tämmöset tyhmät kysymykset :D

Ylihuomena tuli sitten 13 viikkoa täyteen.. Hui! Mua on vähän ruvennu jännittämään se kun tää maha alkaa kohta varmaan kunnolla jo näkymään, että onkohan ihmiset mua kohtaan sitten kovin tympeitä... Siis sitä vaan kun olen nuori ja myös näytyän suht nuorelta, eli ei mua ainakaa helpolla ikästäni vanhemmaks luule kukaan. Kun on tullu sellasiakin luettua, että ihmiset kohtelee tosi ennakkoluulosesti nuoria/nuoren näkösiä äiteja/odottavia... :/ Höh..

Anteeks tämä omanapainen teksi mutta kun niin paljon kaikkea mielessä!

jendde & Pikkunen 12+5
 
Onnea Pai, olivia ja dana hyvistä ultrakuulumisista :heart:

JENDDE: Mä oon tällänen 153cm känä ja hyvin on syntynyt 4010g ja 3780g painavat pojat. Kuopuksen synnytys oli suoraan kuin kirjasta, niin hyvät fiilarit jäi :D

Tilasin ekat mammafarkkuleggarit hmltä :) Nyt vaan odotetaan että sieltä saapuisivat.. Normi farkut menee vielä ihan hyvin jalkaan, mutta silti olis kiva saada vähä väljempiä housuja.

Olin sitte laittanu kellon herättämään tänään tuntia myöhemmin.. Heräsin 5.50 ja työt alkaa kello 6.00.. Ei muuta ku soitto pomolle että myöhästyn vähän :LOL:

2yötä ultraan, rupee niin jännittämään!


Maamin ja TOIVO 12+1/12+3 :heart:
 




Osaiskohan joku kertoa että pitääkö paikkansa tämmönen kun tuli luettua jostakin että äidin pienikokoisuus voi jotenkin vaikeuttaa synnytystä? Tiedän kyllä että siihen vaikuttaa lantio ja sen semmoset mutta jossain vedottiin iha pituuteenkin, kun itse olen vain 157cm pitkä niin vähän jäi kaivelemaan tuo... Kuulostaa kyllä joo ihan höpöltä mutta niin.. Anteeks tämmöset tyhmät kysymykset :D

Eipäs ole ainakaan minun kohdallani pitänyt paikkaansa, pienikokoisuus! Mie olen sua viel lyhempi, 152 ja kaksi lasta pyöräyttänyt ilman ongelmia :)
Ensimäistä odottaessani kävin kyllä röntgenissä jossa mitattiin lantion leveys. Tiedän viel itseänikin pienemmän/kapeamman äitin joka on myös ihan normaalisti synnyttänyt lapsensa :)
Että ihan turhaan murehdit, hyvin se menee ja ihanaa raskausaikaa
:flower:
 
maamin82 ja Madrigal kiitos vastauksista! Hyvä tietää että tommoset oli iha huuhaata vaan.. Kaikkee sitä netistä löytääkin, ehkä ei kannata ihan kaikkea kuitenkaan ottaa niin todesta :D Ja tosi hyvä kuulla myös että teillä synnytykset menny hyvin, ehkä toi rohkasee vähän itteänikin, kun mua kauheesti pelottaa toi lantio juttu, että jos se onkin liian kapee tai jotakin.. Noooh, sen näkee sitten, kaippa sitä on turha nyt vielä murehtii =)
 
Jep tää päivä meni kyllä hieman pilvissä.
Onneks se ultra oli aamulla, muuten olisin varmaan oksentanut ekan kerran koko odotusaikana.

Aika jännä oli muuten ku kysyin siitä niskaturvotuksesta, niin kätilö ei sanonu siitä mitään... Sano vaan et turvotus ja seerumiseula antaa sen oikeen tuloksen... Tiiä sitten mitä toikin meinaa ? Kait se ois sanonu jos sitä turvotusta ois ollu jotenkin liikaa ? Enkä sitten tajunnu niistä papereistakaan kattoa...
 
Heissan!

Mä oon kanssa lyhyt, vain 153cm ja ihan normaalisti alakautta oon 3 edellistä vauvaa synnyttäny. Ei mitään ongelmia,vaikka kuopus oli 4220g syntyessään :D

Mä tilasin henkka maukalta pari äitiyspaitaa ja yhdet äitiyshousut. Muutamat mammahousut mulla on ennestään, mutta lisää tarvitaan :) ja paitoja ei oo enää viime raskaudesta jäänyt. Haluaisin käydä kaupungissa ihan livenä noita vaatteita kattomassa, mutta ei mies tänään ehtiny enkä tiiä ehtiikö huomennakaan,toivotaan... pitkää päivää on menny töissä. Mut niitä liivejä pitäs ainaki saada pikapuoliin,kun on vaan kahdet sopivat enää :/

Jokohan voi liikkeitä tuntua? Mulla on nyt parina iltana tuntunu masun sisällä sellaisia hentoja siivenhipaisuja, että jos oisivat liikkeitä :) Mullahan on jo 4. raskaus menossa, ja muistaakseni viime raskaudessakin aika aikasin tunsin ekat liikkeet, jospa tästäkin yhtä menovillilapsi tulee kuin tuosta kolmosestakin!! jos ovat niitä liikkeitä. Esikoinen taas oli raskausaikana tosi rauhallinen, ja on sitä edelleenkin...

vauva rv13+1
 
ONNEA kaikille hyvista ultra- / neuvolakuulumisista!!! :heart: :D

tänään ostettu ensimmäiset mamma-vaatteet!! ensalkuun ajattelin, etten osta kun vasta sitten kun on ihan pakko, kun jotenkin oon tällanen höppänä, et ajattelen sen ehkä tuovan jotenkin huonoo onnee... (vauvalle en ole hankkinut vielä mitään, enkä aiokaan ennen kun ehkä helmi-maaliskuussa) mutta ne vaatteet on nyt kaapissa ja minä jätän nämä typerät ajatuksen ihan omaan arvoonsa. :p onko muuten kukaan muu hiukan "taikauskoinen"?

ja vielä sen verran..oon varmaan kysyny tätä ennenkin, mutta tiedättekö voiko valion olympia-sulatejuustoa syödä, kun paketissa ei ainakaan ollut mainintaa että olisi tehty pastöroidusta maidosta? mutta tietääkö joku tarkemmin???

11+1 :D
 
ei oo painoa paljon tullut,mutta maha on turvonnut pallo..oon hoikka muuten,mutta maha
ollut valmiiksi läskinen,ja vauva on nyt työntänyt nuo mahaläskit entistä näkyvämmälle :ashamed:
Ei oo mun mahaa kun kattoo niin epäilystäkään ettenkö oisi raskaana..
Mulla on jok 24h kuvotus päällä,mikään ei maistu ja mitään ei jaksa tehdä :|
Oksentanut en ole,mutta tuo pahaolo velloo mahassa ja vie kaikki voimat..kiva kun lapsia kuitenkin kolme ja hommia talossa riittäisi :attn:
Oltiin miehen kanssa kaksin pari päivää reissussa ja oli ihanaa =)
Mammahousuja ois pakko lähtee ostelemaan,kun mulle ei mene enää yhdetkään farkut,painaa mahaa ikävästi..verkkahousuisssa en viittis koko ajan kuljeskella,een osta kun yhdet housut,ja muuten yritän sinnitellä olemassa olevilla vaatteilla =) En halua laittaa rahaa vaatteisiin joita en kauaa pidä,onneksi lopuraskaus on kesällä ja voin vaan istua bikineissä takapihalla..tosin rinnat on niin turvonneet,että oli jo aika härskin näköistä kun oltiin kylpylässä ja rinnat tursuaa bikineistä ulos..miestä ei tietenkään nämä luonnon silikoonit haittaa :LOL:
 
Rae: et oo yksin vaate ongelman kanssa! Mä oon iso iita mut vaatteita kuitenkin löytyy PAITSI äitiysvaatteita. Ei yhtään ainutta joka olis meikäläisen päälle mahtunut edes vielä kun maha ei näkynyt!

Ja bambina: voit syödä huoletta valion olympiaa!!
 
Täälläkin alkaa kohta olemaan mammahousujen hankinta ajankohtaista. Omat vaatteet menee vielä kyl hyvinkin päälle, mutta tosta mahan kohdalta tuntuu ikävältä jos housun vyötärö painaa siihen.
Onkos muilla ollut millasia kipuiluja tässä ?
Itelläni oon huomannut että kun väsyn enemmän alkaa vatsaa ja kylkiä vihlomaan tai sitten tietty sillon kun satun nousemaan ylös esim. jotenkin varomattomasti. Kuulunee asiaan ?
 
Heippa heinäkuiset!

Täällä nyt sit ollaan saikulla tuosta iskiaksesta... Kävely tuntuu inhottavalta ja kipu säteilee takareiteen ja jopa sääreen asti välillä. Rauhallisella kävelyllä saa käydä, mutta takapuoli pidettävä lämpöisenä :LOL: Huominen vielä saikkua ja torstaina töihin jos yhtää helpottanu... toivotaan että helppaa! Anteeksi valitukseni... huoh...

Äsken olin myös labrassa viemässä aamupissin ja olin verikokeessa, nyt sitten vain odotellaan np-ultraa... joka on 2 viikon päästä, ei meinaa jaksaa odottaa...

Pai80
Mullakin iltaisin vihloo vatsaa ja oon ajatellut sen kans johtuvan väsystä ja kun on jo koko päivän touhannut kaikkea + että iltaisin on turvonnein olo :saint:
 
onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

ja tervetuloa uusille :heart:

mä olin eilen siskon kanssa alennusmyynneissä. kaikkea kivaa löytyi. vaatetta siis. ostin pari neuletakkia jotka menee isonkin mahan kanssa. ei napit ehkä kiinni lopussa mutta vyön kanssa saa kivasti kuitenkin pysymään. ;) HM:llä kattelin farkkuja mut en ottanut. mulla päinvastainen ongelma kuin jollain täällä. Eli niissä mammafarkuissa pienin koko 36 ja sekin vähän sellanen iso mulle. Tykkään tyköistuvista farkuista. eli 34:t pitäis olla. :/ No, ostin sieltä kuitenkin alesta trikoo mammaleggarit. Nyt sitten innostuin kuitenkin tilaa hm:n nettikaupan alesta mammafarkut, kokoa 36. kunhan tulevat niin saas nähdä meneekö palautukseen.. :p Ite tykkään veromodan farkkuleggareista. ja ne on siitä hyviä että matalan kumilankavyötärön ansiosta menevät koko raskausajan (ainakin menivät viime odotuksessa) vaikka ihan normilegginsit ovatkin. ;) pitäiskin käydä taas ostamassa uudet. B) Maha on kyllä jo aika iso, tavalliset farkut ei enää mene. Siskokin eilen naureskeli että miten toi sun maha voi olla jo noin iso. :D :heart:

eilen tuli käveltyä paljon kun kierreltiin kauppoja ja huomasin että sitten loppu päivän vihloi nivusia tosi ikävästi. eli täällä ei (taaskaan) paljoo kävellä. :/ Viime odotuksessa mulla oli löysä lantio, kivut alkoi puolen välin tienoilla. Nyt näköjään jo aikasemmin. :p

sadee80 & rusina 13+2 :heart:
 
Tumpelo minä; olin kirjoittanut jo vaikka kuinka ja vahingossa sammutin selaimen eli uudestaan :D

Dana Kyllä sen kantapään kautta oppii, mitä vaatteita vauvat käyttää. Viimeeksi mies oli vielä etsimässä vaatteita, koska a: meillä oli niitä liian vähän (vauvat puklaa uskomattoman paljon ja maitokakat tulee herkästi vaipan ohi :D, lisäksi kaikki toitotti ettei niitä liikaa kannata ostaa ) b: mielestäni esimerkiksi pään yli vedettävät bodyt on tosi hankalia vastasyntyneellä, kun niska on niin lötkö (ja melkein kaikkihan on kaupoissa juuri näitä pään yli vedettäviä)

Painosta Tällä kertaa on jo tähän mennessä tullut niin paljon kiloja kuin koko viime raskaudessa. Itselläni myös painoindeksi hieman koholla, vaikka käytän mielestäni ihan normaali kokoisia vaatteita m/l riippuen kaupasta. Painoindeksissä ei valitettavasti oteta huomioon sitä, että mulla on ainkin tullut käsiin lihaksia tosi paljon ja tissejä siitä kuin painoin 55 (olen siis 170 pitkä ) :(

Äitiysvaatteista Tällä kertaa joutuu panostamaan hieman äitiysvaatteisiin, kun on sellanen työ missä on vähän ihmisten ilmoilla. Olen ostanut parit kauluspaidat ja farkut kirppikseltä, joten halvalla pääsee ja on melkein kuin uusia. Siellä farkut on 4 euroa ja paidasta taisin maksaa 3. Lisäksi on valmiiksi vanhoja vaatteita. H&mltä ostin harmaan minarin leggareitten kanssa käytettäväksi ja parit paidat :)

Ehdottomasti käytän jo äippävaatteita, kun niitä on ja on nää niin paljon mukavemmat. Joudun istumaan töissä sen verran, että normaalit vaatteet painaa jo tosi paljon vyötäröltä.

Jaha olikohan jotain muuta: Varmaan onnittelut ainakin hyvistä ultra-uutistista :heart: Danan ultrakokemus kuullosti melkein kuin omalta :)
 
pai mulla vihloo alavatsaa ihan koko ajan! ja haluan ainakin uskoa sen kuuluvan asiaan... kun kai se on sitä kohdun kasvamista ja sitä kun irottautuu tuolta alhaalta ja alkaa "nousta". näin olin ainakin lukevinani jostain joten en halua huolestua. hyvä vaan että jotain kipuja on niin ehkä siellä jotain tapahtuukin... :p
 
Hola!

Ihania uutisia ootte saaneet ultrista :)

Paino mulla ensin nousi pari kiloa ja sitten pahoinvoinnin takia tippu saman verran. Nyt on pysyny tässä lähtöpainossa.

Vaatteista sen verran, että normifarkut menee kyllä jalkaan, mutta vetoketju eikä nappi mee kiinni. Joten pitkiä paitoja ja toppeja ja ponnari-viritys niin hyvä on B) Paidoista oon huomannut, että jos on lyhyempi trikoopaita nii tuppaa nousemaan jo ylemmäs. Samoin osa inhasta kiristää.. Ja alushousut on osa tosi inhottavia päällä, jos se yläreuna tulee tohon alavatsan päälle, niinku tavallisesti tuleekin.

Mulla tosiaa on yhet äippäfarkut, joissa resori tulee tosi korkeelle, mutta se ahdistaa mua hullusti, joten en oo pitäny kovin paljon vielä. Pitää kattella semmosia missä ois matala resori.

Kivuista puolestaan että mulla on semmosta painontunnetta alavatsassa, välillä koskee tosi kovaakin. Tuntuu tavallaan samalta, kuin jos olisi suolistossa ilmaa, eli semmosta venyvää kipua ehkä jotenkin. Mutta ei se kyllä nyt suolistosta tuu eli kaipa kohtu venyy tms. Ja sitten on niitä repäsyjä kun äkkiä nousee, kääntyy tms. Ja nivusia kolottaa välillä, etenki jos on paljon kävellyt.
Eikä kukaan mulle kertonut etukäteen, että näitä kipuja on kumminki näinki paljon jo raskausaikana eikä vasta sitten synnytyksessä :kieh: noo en valita oikeasti.

Ja maha mulla näkyy kyllä, että ei epäilystäkään missä mennään. Hassua! Eihän vauvelikaan vielä mikään jätti ole. Saas nähdä kun koulussa tästä ei tosiaa tiedä kun pari kaveria, niin huomaakohan nyt sitten loman jälkeen muutkin..

Ollaan lähdössä tänään naapurikaupunkii aleja kattelee. Haluisin ainaki pari pitkää toppia ja uuden hupparin.. Katsotaan mitä siellä ois :)

Ja ah oon hurahtunut bodyshopin saippuoihin! Ne on niin ihanan raikkaita, vaikka aika hintavia onki periaattessa..

Liikunnasta vielä että oon nyt parista viikossa käynyt jumpassa, lähinnä ihan vaan lihaskuntoa ja combattia. Combatissa oon tosin helpottanut esim hyppyjä ja juoksua reippaasti. Spinningii meen heti kun pääsen, mutta pumppi mietityttää että uskallanko. Jotenki tuntuu että en ehkä jaksais pitkiä kyykkykappeleita tms nytten vaikka normista menis kevyesti.

Ja just noi vatsalihasjutut mietityttää muakin! Aina kun teen suoria vatsalihaksia niin mietin, että saisinko tehdä näitä..? Oon aatellu että viimeistää seuraavan neuvolan jälkee otan puheeksi tuolla kuntokeskuksella ja siel sitte asiantuntevat ohjaajat saa mua neuvoa :) Oon muutenki aatellu, että sittenku jumpat käy liika raskaiksi, jos käy, nii meen salin puolelle ja ohjaaja saa tehdä mulle sitte ohjelman sinne. Oon surkee saleilija muuten :D

Nonii olipa sekavaa tekstiä, kyl mä osaan :D

Mukavaa päivää teille!

helise ja pikkukaveri 13+0
 
Juu siis mulla alko noi vihlasut taas eilen uudestaan. Tähän asti ollu tossa jenkkakahvoissa, mutta nyt sitten siirtyneet myös tohon keskemmälle. Ja siis ei oo ollu pisaraakaan mitään ylimäärästä vuotoa, joten eipä tässä kait auta hätäillä.
Hitsit ku on vielä pitkä aika seuraavaan neuvolaan. Ootan jo ihan hulluna et pääsee kuuntelemaan sydänääniä.
Ultra toi vaan lisää huolta pikkusesta. Ku toinen on tosiaan vielä niin pieni, eikä läheskään valmis.
 
Jaha pitäsköhän sitä itekkin välillä kommentoida. Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ultrissa käyneille ja tervetuloa uusille.

Kävin myös eilen alennusmyynneissä, mutten yllättäen löytänyt mitään mielenkiintoista. H&M:llä kokeilin äitiysfarkkuja, mutteivat olleet mieleiset ja ostamatta jäi. Kävin myös Jasminissa kokeilemassa äitiysfarkkuja, mutta olivat vielä niin isoja, että jätin ostamatta. Katotaan sitten uudelleen, kun niille on oikeasti tarvis. On mulla tuolla muutamat aikaisemmat mammafarkut ja voi olla, että saan kaveriltakin lainaan, kun hän ei niitä kohta tarvi (saa vauvan helmikuussa).

Joku kyseli vatsalihasliikkeistä, minä sitä neuvolan tädiltä eka neuvolassa kysyin ja hän sanoi, että voi tehdä vatsalihasliikkeitä oman voinnin mukaan eli mikä tuntuu hyvältä. Hiihtoa rupean kohta taas harrastaan ja siinä on sama juttu, eli oman voinnin mukaan hiihtelee - mikä tuntuu hyvältä ja sehän pätee kaikkeen urheiluun raskausaikana ja moneen muuhunkin asiaan. Kannattaa seurata omaa vointia ja sen mukaan harrastaa urheilu yms.

ON: eilen kävin verikokeissa + pissanäytteen jättämässä labraan ja nyt ootellaan np-ultraa, joka on 11.1 eli n. parin vkon päästä. Olossa ei juurikaan muutoksia, kaikki maistuu (liiankin hyvin), ei pahoinvointia edelleenkään. Väsymystä on ihan kiitettävästi ja välillä issias vihlontoja pakaroiden yläpuolella. Vessassa saa kans hypätä ihan kiitettävästi - yölläkin pari kertaa. Rinnatkaan eivät enää kauhean arat ole, mutta auta-armias, jos joku halaa ronskimmin (kuten yks meidän - siis mieheni ja minun - miespuolinen kaveri teki joulupäivän iltana... tuntu rinnoissa aika makiasti - autsssss.

Nyt pitää lähtä työn touhuun taas...

SMSM ja Hippu rv 11+2
 

Yhteistyössä