Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Nämä kromosomihäiriöt ja raskaudenkeskeytykset ovat kyllä vaikea asia ja jokainen tekee oman ratkaisunsa, johon muilla ei ole sanomista. :) Olen kuullut niin monta juttua, joissa on tutkimuksissa selvinnyt kromosomihäiriö ja on suositeltua abortoimista ja sitten onkin syntynyt terve lapsi... Ainakin yksi näistä jutuista on tosi, eikä urbaanilegenda.

Itselläni on kehitysvammainen sisko ja tiedän erittäin hyvin, kuinka raskasta elämä voi olla kehitysvammaisen lapsen kanssa. Toisaalta rakastan siskoani hyvin paljon ja ajatus, ettei häntä olisi tuntuu pahalta. Eli en itse tosiaan tietäisi, mitä tehdä, jos saisin uutisia että vauvalla on jokin vakava häiriö. Mutta ymmärrän täysin, jos jotkut päätyvät abortiin, koska eivät koe jaksavansa kehitysvammaisen lapsen kanssa - se ei todallakaan ole aina helppoa.

Toivottavasti meistä kukaan ei joudu miettimään näitä juttuja raskausaikana. :)
 
Tänään takana eka neuvola, oltiin miehen kanssa yhdessä siellä. Kaiken kaikkiaan jäi hyvä maku tuosta käynnistä, vaikkei sydänääniä saatu viel kuulumaan. Neuvolantäti ei ollut tästä yhtään huolissaan. Ja kaikkiin seulontoihin aijotaan osallistua, ja otettiinkin samalla verikokeita. Ainakaan vielä en ole niiden tuloksista huolissani, kaikki selviää aikanaan ja edetään sitten tilanne kerralleen, jos niikseen tulee, että jäisi kiinni seulonnoissa. Tämä aihe herättää kyllä kaikilla varmasti ajatuksia suuntaan jos toiseen. Vaatii todella paljon rohkeutta ja voimaa, jos joutuu sellaisen tilanteen eteen että lapsi mahdollisesti olisi vammainen. Epätietoisuus on varmasti kaikkein kauheinta...

NT-ultra varattuna, se "piinapenkki" olisi 4.1. Ajateltiin sitten julkistaa asiaa, jos kaikki hyvin.

muoks! Ja chilille jaksamisia tilanteeseen!! Onneksi kuitenkin onnistusmis% on paljon suurempi! Peukut ja varpit pystyyn, että kaikki menisikin hyvin :heart:
 
Moi

Luin kaikki teksit mitä oli tullu, mutta nyt en ehdi pitkästi kirjotella. Tälläsen pikasen päivityksen teen nyt, kirjottelen sitten myöhemmin lisää.

Ensinäkin iso :hug: kaikille sitä tarvitseville

Tervetuloa mukaan jenu =)

Kävin tänään nauvolassa ja sielä sain ekaa kertaa kulla pikkusen sydänäänet. Sydän sillä löi 160 kertaa/min ja oli kyllä tosi mahtava fiilis kuulla ne! Olin niin paljon stressanut sitä että jos sei kuulukkaan mitään, niin se oli helpotus kuulla jotain :) Nyt voinkin suunnata kaiken stressin ens maanantaina olevaan np-ultraan ---> :whistle:

Mukavaa iltaa kaikille!
 
Kuinka monella muuten lähipiiri tietää teidän raskaudesta?
Meillä kerrottiin miun vanhemmille ja sen lisäksi kaksi kaveriani tietää, jouluna ajateltiin kertoa miehen vanhemmille ja loput saa tietää vasta sitten sen nt-ultan jälkeen kun suurin "vaara" mennyt ohitse :p
 
Onpa tänne taas kerinnyt tekstiä tulemaan..
Tervetuloa jenu mukaan
isot :hug: sitä tarvitseville

Omaa napaa.. meillä tietää pari henkilöä tästä raskaudesta eikä aiota vielä muille kertoakaan koska tässä on nyt pariin otteeseen tullut vuotojakin. Tällä hetkellä mitään vuotoa ei ole joten toivotaan parasta. Jos kaikki menee hyvin niin luultavasti muille kerrotaan ekan ultran jälkeen. Mutta jos joku läheinen kysyy asiaa suoraan ja on asian aavistanut niin en nyt lähde sitten kieltämäänkään.
Oma olo on nyt kyllä niin kunto nollissa ja oksetukset päälle. Unta tarttis 12h vuorokauteen. Viimeyönäkin kun heräilin niin sai pariin kertaan käydä oksentaan. Onneks tämä helpottaa muutaman viikon sisällä.... oonkin sanonu että sitä saa mitä tilaa :)
Mulla on tässä raskaudessa enempi tunteet pinnassa. Sanon tosi herkästi asioista ja itku tulee tooosi herkästi. mitään vastoinkäymisiä ei tunnu kestävän. Lapsillekin tulee huudettua herkemmin :ashamed: Täytyy vaan koittaa pärjätä tunteittensa kanssa ja varsinkin ettei ketään ainakaan pahasti loukkaa.... ennen on laskettu kymmeneen niin nyt saa laskea sataan :D

mj78 ja matkalainen 7+4
 
Rae89: Meillä molempien vanhemmat ja sisarukset tietätävät, ovat tietäneet viikolta 8 tai 7 lähtien. Aika varmasti myös moni muukin sukulainen/tuttava tietää meän kotikaupungeissa. Tulevat isovanhemmat on aikan hölppiä suistaan :D Muutamat läheiset ystävät tietävät, ollaan ite oltu aika hissunkissun koko asiasta. Joulua ottelen täsä innolla, koska 12.viikkoa tulee täyteen silloin :)
 
Rae Meillä tietää meidän vanhemmat, veljet sekä kaksi miehen ystävää ja - ööööö - ehkä kymmenen mun läheisintä ystävää :D Em'voi mitään, mulla on ihan hullun tiivis kaverijengi, joille taatusti tilitän koko seuraavan vuoden jos joskin menee pieleen, joten miksi en tätä alkujännyyttäkin. Mutta kukin tyylillään tietty!
 
Miekii sen tautta niille kaverille kerroin, että olis edes joku jolle olostaan kertoa...ja vanhemmille oli tarkotus kertoa jouluna (silloin rv 10) mutta en malttanut ja kerroin viikonloppuna:D Itse ajattelin,että heille haluan kertoa sitten jos kaikki en menekkään hyvin..Ja äitini olisi arvannut jos en itse olis kertonut:D

Pakkanen senkun kiristyy, melkein -23 astetta pakkasta, hyi hitto ku on kylymä!!!

Huomen aamulla pitäs pissinäytettä viijä labraan...selvitellä jos nuo kivut johtuis tulehduksesta...
 
Jokohan sitä huomenna töihin kärsis mennä.. nyt kolme päivää aika jees olo ollu jos vaan syö parin tunnin välein, yli 3 tuntia kun menee syömättä, tulee huono olo mut muuten normaali olo melkeinpä :) Kauppareissukin meni äsken tosi hyvin, et jospa sitä viikonloppuna pääsis vallan loput joululahjat ostelemaan.

Meillä tietää mun äiti (isälle en tiiä millon kerron kun ei niin väleissä olla), miehen vanhemmat ja sen veli, mun veli ja sit jotkut mun kavereista. Mies ei oo kellekkään kaverilleen vielä sanonu..
Jouluna ois sit vissiin tarkotus kertoo vähän enempi suvulle.. sillon poksuu 10 viikot..

Tilasin tosiaan sen angel sounds dopplerin (nettitilaus.fi: stä) mut näkyy siellä et se ei oo vielä lähteny, liekkö sit menny maksu perille tai jotain. Vois kyllä tulla toi ennen jouluu, jos koittas sitten kuunnella josko sieltä mahasta jotain kuuluski.

Työhön meno motivaatio on kyllä niin pahasti miinuksen puolella että huh huh! Voisin vaikka pari viikkoo lomaa pitää tässä vielä.. No onneks on tammikuun puolivälissä sitten viikon loma.. Jos sinne jaksas :)

Laura rv 8+6
 
Nyt on np-ultra takana ja kaikki oikein mainiosti... <3 Päivän vanhempi vaavi meillä mittojen mukaan..

Niskaturvotusta oli 1mm mikä siis on ihan hyvä, pulssin kohdalle tuli 3 plussaa +++ ja samoin liikkeisiin..
Aikaisemmin päivällä kävin kampaajalla ja PYÖRRYIN.. siinä tuntu että happi menee happi menee.ö ja sitten tipahin penkiltä.. onneks ei ollut muita ku se kampaajatäti paikalla ja heti sanoin sanottua että paksuna ollaan ja vähän heikottaa.. :D
Mutta ultrassa siis kaikki hyvin, vauva sielä hyppäs 2 kertaa täys voltin ja kääntyili ja möyri muutenkin kovasti.. Ja peukun otti lopulta suuhun, sormetkin saatiin laskettua.. :heart:
Oli niiin ihana pakkaus että meikähä pillitti ihan kympillä.. :whistle:

Tässä vielä linkki kuvaan jos joku haluaa nähdä..
http://www.aijaa.com/v.php?i=5427083.jpg

Kyllä nyt tuntuu kaikki ongelmat pieniltä ja tasan millään muulla ei ole väliä kun tällä pienellä kultakimpaleella. :heart:

susanna ja papu 11+6
 
Hei,

tsemppiä huolissa kamppaileville :hug:
ja onnea hyviä uutisia saaneille :)

Jäin miettii, kun luin noit ultrakuulumisia, että miksiköhän toisille merkataa äitiyskorttii just noi vauvan liikkeet, syke yms. Kyllä toi taulukko mullakin on, mutta lääkäri kirjas vaan sikiön pituuden ja niskaturvotuksen.
Onko se sitten vaan paikkakuntaeroja vai olikohan meillä tilanne jotenki epäselvä tai huono ja siksi ei kirjattu... tyhmää!

kuulin tänää, että hyvällä ystävällä meni raskaus kesken, viikkoja oli kyllä alle kymmenen, jotain 7, mutta tosi surulliseksi se veti :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Enkelinäiti En siis todellakaan mitenkään kritisoinut sinun päätöstäsi! Itse olisin samassa tilanteessa tehnyt ihan samalla tavalla. Toivottavasti et käsittynyt väärin. :)
Ei, ei hätää, ymmärsin mitä tarkoitit. Ja tiedän että esim. juuri veriseula+ nt-ultrayhdistelmä ei ole riittävän tarkka eli sieltähän tulee paljonkin vääriä hälyjä. Meillä kuitenkin varmistettiin asia jatkotutkimuksin. Mutta nou hätä, huomaan että itsekin otan kierroksia :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: turhankin herkästi kun aihe on niin tuore ja herkkä.

Mutta kiva lukea iloisia nt-kuulumisia täältä. :) voih, toivottavasti tällä kertaa tässä pinossa ei niitä toisenlaisia tulisikaan. Mukavaa iltaa minunkin puolestani,onkin menny peiton alla tämä... palelee niin tolkuttomasti hela tiden.
 
Enkelinäiti :hug: toivottavasti et loukkaantunut kommentistani. Se ei ollut sinulle eikä kenellekään muullekaan erityisesti suunnattu. Kunhan vain pohdin ääneen :ashamed: . Toki ymmärrän, että asia on erittäin arka ja aiheuttaa surua vielä pitkään, voimia :hug: .

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille ja sykkeet kuulleille :heart: .
 
Heippa! Onko kellään kokemuksia tuosta Angelsounds kotidopplerista? Neuvolassa sydänäänet kuuluivat hyvin jo viikolla 9, mutta kotona tolla koneella en ole saanut millään kuulumaan.. :/ Nyt olis rv 11+1
 
kardemummma Ei ois enää montaa hetkeä. Tsemppiä. :flower:

Täällä paha aamu. Tympii tällähetkellä niin pahasti et meinaan alkaa itkemään. :'( Työkuvioissa havaittavissa muutoksia, jotka tulkitsen raskaudesta johtuviksi. Ja muutenkin harmittaa taas ihan tolkuttomasti kaikki.
 
Sherine, nou hätä :hug:
jenu, mulla on toi laite ja edellisessä raskaudessa sain vasta rv 12-13 äänet kuuluville MUTTA olin koko ajan yrittäny liian ylhäältä niitä metsästää :whistle: eli tosi alhaalta pitää tässä vaiheessa kuunnella ne. :)
 
Heippa,enpä ole täällä kauheesti kerennyt käymään.
Isot :hug: kaikille sitä tarvitseville. Itselläni vasta maanantaina eka neuvola,jota olen odottanut jo,niin kauan ja tiistaina ultra ihanasti,ennen joulua =) saas nähdä,kuinka paljon pikkuinen kasvanut varhaisultrsta. :heart:
Ihmettelen tota,kun moni käynyt jo ekassa neuvolassa ja täällä meillä, vasta viikolla 12 eka neuvola. Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:
jonttu79 ja jamppa rv.10+5
 
Huomenta kaikki,

Pahoittelut ikävistä uutisista kaikille :'( Itsellä on ensi viikolla nt-ultra ja alko pelottamaan myös, että jos kaikki ei olekaan hyvin. Tsempillä vaan jaksaa nämä muutamat päivät ja pakko luottaa, että kaikki järjestyy.

Alkaa vähitellen ärsyttää, kun tässä vaiheessa pitäisi tietää jo missä vaiheessa on tulossa töihin takaisin ja kaikki :kieh:
 
emmy83 Kuinka vanha teen esikoinen on? Ajattelin vaan, että tietty helpommin vatsa tulee esille, jos edellisestä synnytyksestä on kovin vähän aikaa. Mutta eihän se tosiaan mikään mahdottomuuskaan ole, että siellä oliskin kaksi tuloillaan. Itseäkin kyllä jännittää käytännön asiat eniten. Siis onhan meillä jo kaksi lasta, mutta että kerralla tulisi kaksi lisää, niin siinähän olisi taas ihan uudenlaisen tilanteen edessä. Hui, kuinka jännittävää! =)

rae89 Meillä tietää ainoastaan mun paras ystävä. Ei ketään muu. Tosin oon normaalisti tosi hoikka ja nyt tosiaan tuo vatsa tullut tohon pömpöttämään, niin uskon, että ainakin mun äiti ja siskot on laittanut "lihoamisen" merkille, muttei kukaan oo ainakaan vielä sanonut mitään. :D

susanna85 Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower: :heart:


NeLa kuulumisiasi odotellaan! =)

kardemumman kuulumisia odotellaan! =)

lasketusta-ajasta piti vielä sanomani sen verran, että. En oo kanssa ikinä vaihtanu itselleni sitä LA päivää, vaikka oliskin muutamilla päivillä heittäny se aika. Varsinkin, jos sanotaan, että olis vähän aikaisemmin. Sillon ei odottava aika tunnu niin pitkältä, jos sattuskin menevän yli. :D Mulla molemmat tullu silti aiemmin. Eka 39+3 ja toka 38+1.

Eipäs muuta taas tällä kertaa tänne suunnalle. :wave:

Star86 & Hope 11+0 POKS! :heart:
 
kölli masussa ja vastasi viikkoja eli 8+3 tänään :heart:
Helpottunut olo koska pelkäsin kohdunulkopuolistaraskautta.
Possupiikin sain ja nyt sitten pelkään mitä se aiheuttaa :ashamed:
Neuvolan täti oli ihana ja sanoin että voidaan ultrata joka kerta,jos se minun peloka helpottaa :)
 
Hei!

Ultrassa tulikin käytyä jo tänään neuvolakäynnin yhteydessä ja siellä näkyi yksi vauva vahvan sykkeen kanssa ;) Mitat olivat hiukan epämääräiset, joten menen vielä loppukuusta uuteen ultraan, jotta saadaan tarkempi laskettu aika. Nyt näytti joko 8+6 tai 9+1.

Tsemppiä kaikille np-ultraan ja :hug: sitä tarvitseville.
 

Yhteistyössä