Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Onnea Martalle pienestä prinssistä :heart: :heart:

Hipsu se on viimeinen vaihtoehto, että yksin synnyttämään... Tahtoisin niin tuon miehen mukaan, kun on poikien aikanakin ollut... Pitää käydä kaverit läpi, kun lähtö tulee :whistle:

Sherine tuntuu tosiaan, että anoppi paskat välittää tästä raskaudesta... Oma napa on niin sydäntä lähellä! Muistaapa sitten, kun he tarvivat apua!!!

Eikä todellakaan tuu kuuloonkaan, että jättäisin pojat kahestaan kotiin.. Eieiei!!! Sitten mennään tosiaan yksin synnyttämään, jos ei ammaa löydy!!! :ashamed:

Ihana oli martan synnytyskertomus!!! Haluu jo itekkin pienokaisen syliin :heart:

Taas vaihteeksi huonosti nukuttu yö takana... Heräsin ennen viittä, eikä uni meinannu millään tulla! Nyt sitte on ihan krapulainen olo... Ehkä ens yö olis taas parempi!

Mattilanmamma sun anoppi kuullostaa kans tapaukselta :whistle: Että keskiselle... Olis niin ihanaa, kun oma äiti asuis tässä lähellä, mutta kun ei.... :ashamed:

Nyt aamupalalle :p

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 37+4 :heart:
 
Marta Paljon onnea koko perheelle ! :heart: Ihanaa lukea että kaikki meni hyvin !

Tätäkö tää loppuaika sitten on ? Päätä särkee, väsyttää, ei saa nukuttua ku pätkiä (syystä tai toisesta)... Nyt on muutamana yönä alkanut masustakin tulla "kommenttia" ku äiti nukkuu vissiin vähä huonossa asennossa tai on muuten vaan tylsää...

Pääsärky on tuskanen ku ei yks Panadoli tunnu auttavan mihinkään vaan pitäis ehkä sitten ottaa se kaks kerrallaan, mut mieluummin otan eka yhen ja katon auttaako ja sitten jonkun ajan päästä toisen.

Tänään ollaankin sitten täysaikasia. Vihdoinkin. Mulla on vaan NIIN sellanen olo ettei tää itekseen lähte mihinkään tulemaan vaan joudun johonkin käynnitykseen. Tosin lataan aika paljon odotuksia tohon ens viikon äitiyspolireissuun, jospa siel lääkäri ronkkis kunnolla ja sais hommat käyntiin. Mut tuskinpa.

En nyt yhtään muista mitä piti kommentoida ku on jotenkin niin ärsyttävä olotila taas vaihteeks.
 
Ihanaa Marta! Tuhannesti onnea koko perheelle pienen pojan syntymästä. :flower: :heart: Melkoisen raskaalta urakalta kuulosti. :)

Täällä taas yksi neuvolakäynti takana ja mamma & vauva molemmat priimakunnossa.

Rv 37+2 (36+2)
Paino +800 g/vko (+350 g/vko), yht 9 kg
RR 135/97 (143/107)
Pissa - - (- -)
Hb 140 (105)
Sf 32 cm (33,5 cm), vauva oli oikein kunnolla laskeutunut taas
Tarjonta Rt (Rt)
Vauvan syke 140 (140)
Liikkeet ++ (++)

Aivoissa ei liiku mitään, joten välipala ja päikkärit seuraavaksi. Ja tietty nyt jännätään, mistä tulee Hurmaaja nro. 3. :)
 
Oi ihanaa, vihdoin! Onnea Martalle ja koko perheelle oikein roppakaupalla! :flower: :heart:
Täälläkin silmät kostui, voi että pian me muutkin tullaan perässä... :)

Nyt tää mamma lähtee ettii supistuksia kirpparikierrokselta ja lenkiltä,adios!
 
Onnea Martalle ja koko perheelle!

Nyt sitten ootellaan kenelle mahtaa seuraava hurmaaja tulla! :)

Viime yö nukuttu huonosti, ei tosin omasta olosta johtuvaa vaan, keskimmäistä tytöstä kutitti ja annoin hänelle ataraxia, ja sitten hän näkikin jo tunnin päästä painajaista.. siinä meni varmaan pari tuntia että rauhottu..ja osas sanoa mikä vaivaa. nukku loppu yön meidän sängyssä, ja isäntä meni sohvalle :/ ite kyllä menin vasta tuossa 12 jälkeen nukkumaan,kun ei muka väsyttäny, kun isäntä oli ruiskuttamassa peltoja ja ennen 8:aa jo isäntä lähti paalaamaan rehua,että saapa nähdä miten jaksaa päivän,kun kuulosti olevan 30ha paalattavaa,eli koko päivä menee...

Tyttöjen kaveri tuli muutamaksi tunniksi meille :) kiva juttu! pitäs käydä postissa,siellä oottaa mua vauvalle kestovaippapaketti, huusin sen huutonetista. Niillä pitäs pärjätä sitten ekat kuukaudet, ja on mulla noita aiemminkin hankittuja jo pestyinä kaapissa. Oon mä kertiksiäkin ostanu,jos kotona alkuun kestoilis.. ja kattoo miten jaksaa.

Mä oisin ihan valmis synnyttämään niinkuin varmaan moni muukin jolla on jo 37-38viikkoa täynnä. Taas aamulla oli muutamia tosi kipeitä supistuksia tiheästi,mutat ne loppu yhtäkkiä..tai muuttuu kivuttomiksi kun kävin vessassa isolla hädällä :/ vauvakin liikkuu ja potkii niin kovasti että tuntuu että tulee nahasta läpi ja tuolta alakerrasta kanssa, liitokset itelle vaan paukkuu..

mut vissiin lähtee keittämään puuroa, saapanhan masut täyteen ja jaksaa taas.

pauliina ja veikko rv38+2
 
Onnea Martalle!! :flower: Melkein itkut minäkin tirautin :D On se jännä kun on muiden pinojen synnytystarinoita lukenu mut ei ne oo itkettäny, oma pino paras pino :)

Olivia Tais hikasta kysyy.. Mie just eilen totestin miehelle et taitaa poikaa rueta hikottamaan aina kun mie oon syöny.. Et kai se jotenki siihen vaikuttaa?

Eka kipee suppari koettu tänä aamuna kun puin vaatteita, otin housut alimmalta hyllyltä (tosi näppärä paikka tällä hetkellä kun en niitä sieltä saa muuten kun istumalla lattialle), nousin ylös niin rupes tosi kipeesti sattumaan mahaan ja meni maha ihan kovaks. Siitä se lähtee.. Torstaina poksuu viikko 36..

Ei muuta tällä erää :)
 
Martalle onnea!

Tänne ei mitään ihmeempää... pientä suppailua vaan ja välillä on peräpää niin jumissa ja ei nyt ihan tulessa mutta jotenki vaan inhottavan tuntunen :LOL:
Huomenna neuvola ja torstaina ä.poli....

a ja öttiäinen 38+1
 
pienestä pojasta :flower: :hug:

täällä yöllä ei olla nukuttu, selkää särkee niin paljon että kääntyykkää ei pääse. Housut tippu nilkkoihin vessassa ni jouduin huutaa miehen nostaa ne.. :D ei kuulemma oo koskaan naisten pikkareita nostellu, yleensä ottaa pois :D
Aamusella hieroin selkää vanhalla hieromalaitteella (sellasella käsi hieroma jutulla) ja sen jälkeen sain nukuttua huimat puoli tuntia. Täytyy kysellä tänään sairaalassa että onko ees hirveen hyvä hieroa alaselkää millää laitteilla ku on raskaana, toisaalta säryt on niin pahat että jollei hirveetä vaaraa oo ni sitä meinaan jatkaa. Panacoditkaan ei auta ni jos nyt puoli tuntia saa nukuttua ton hieronnan jälkeen ni jes.

Oikein mukavaa päivää kaikille! Mä lähen kuuntelee miten mun vaavi syntyy...

susanna ja papu 38 + 4 (ohho)
 
Mikä ihme tähän päänsärkyyn auttais ?
Aamuyöllä viideltä otin panadolin ja tunti sitten toisen, eikä juurikaan tunnu helpottavan. :(
Verenpaineet ei oo mitenkään megakorkeella (siis luokkaa 130/alle 90) eikä oo näköhäiriöitäkään.
 
Hurjasti onnea Martalle...tulihan se seuraava Hurmaaja sieltä!! :heart: :heart:

Itse voisin olla seuraava, mutta tuntuu vähän siltä, että turha toivo!! :(

Viime yön tosiaan nukuin NIIIIIN huonosti. Varmaan uni tuli joskus 03-04 jälkeen...ja sitten kun mies lähti töihin 06.30 valvoin 08 ja sit olin taas nukahtanu ja äsken vasta heräsin. Jotenkin ei jaksa alkaa kääntään rytmiä järkevämmäksi, että heräis aamulla aikaisemmin, kun tietää, että muutaman viikon päästä on rytmi vielä lahjakkaammin sekaisin.

Onpas jotenkin todella huono olo. Vatsaa kolottaa, päätä särkee, selkää polttelee....AAH tätä ihanaa raskausaikaa!! :LOL: Saas nähä miten käy meidän suunnitelmille hankkia pikkukakkonen nopsaa perään, kun tämä raskaus on ollu tämmönen. No hyvinhän tässä lopulta kävi, kun päästiin sieltä alle 20 viikoilta tänne asti, mutta tuskaa...tuskaa...

Mutta mukavaa ja aurinkoista päivää!!! Tännekin tulee ihana anoppi tänään kylään....hmm no joo, se on aina semmosta... :| :/

Zeenah ja pikkunen 38+5
 
Oi oi oi oi oi oi, muutaman tunnin (no okei vähän pidempään :LOL: ) kun täältä olis pois ni tulihan sieltä se toinen vauvauutinen

Tuhannesti tuhannesti tuhannesti Onnea Martalle ja koko perheelle uudesta tulokkaasta :heart: :heart: :heart:

Niin ne vaan rupee vauvat syntymään, IHANAA :heart:

Täällä on yö nukuttu suht kivuttomasti ja nyt pitäs vaan odotella, että kello tulee 12, että pääsis soittelemaan neukkuun, onko paikalla täällä omalla kylällä vai pitääkö ajaa kaupunkiin....

Pienesti olen tässä myös ajatellut jos kylmästi dissaisin miehen yksin tänne savoon ja itte ajelisin yllätysvierailulle miun porukoille..Rehunteon takia mies tekee pitkää päivää ja nukkumassa käy vaan samassa sängyssä ni samakos tuo missä sitä ite olis..Jos koiran pakkais autoon kera matkatavaroiden ja lähtis pöryyttelemään sellasta 300km... Kaikkein eniten jännittää vaan se, että kestänkö sitä istumista..viime kerralla nimittäin menomatkasta kävi supistelemaan todella ikävästi...hmm... no sitä pitää vielä tässä miettiä tovi jos toinenkin..sais eka sen nukkutädin kiinni :kieh:

Rae ja Nyytti 35+5
 
Mä täällä jänskäilen et kuuluuko terkkarista tänään mitään liittyen noihin eilisiin verikokeisiin.... :/ Puhelintunti on 12-13, viimekskin soitti heti klo 12. Tosin nyt voi olla ettei kuulu mitään ku on kuitenkin torstaina neuvolaan meno.
 
Rae: lähde vaan jos vointisi sallii :)
Minulla ei näet salli, heti alkaa sadella suppareita kun istuu autossa pitemmän aikaa.. en tiiä sitten johtuuko siitä kun kyyti on melko tärisevää, kun auton vanteisiin on kerääntynyt hiekkaa :/ aika mielenkiintoinen synnytysmatkakin voi olla edessä Ouluun jos/kun supistuksia tulee tyyliin 5min välein :/ Isännän kyydissä oon vain enää uskaltautunu lähtee Ouluun ostosreissulle, kun ei tarvi autoa ohjata... Kaupassa oon käyny autolla ihan normaalisti, harvoin ehtii vartissa suuntaansa tulla kovin montaa supistusta...

Ens viikolla alkaa talon pystytys :) ja tulee vieraita. mun isä ja mun pikkusisko tulee kahden poikansa kanssa ainakin muutamaksi päiväksi. Kivaa! saapahan lapsetki leikkiseuraa, ja mä juttuseuraa. Heinäkuun lopussa koululaiset menee yhden yön kestävälle leirille. Sittenhän talossa on joka tapauksessa pikku vauva :)

Jos kävis kattoon kaupasta onko siellä mansikoita,tekis keskimmäiselle tytölle nimpparien kunniaksi mansikkatortun :) kahdella muulla tytöllä onkin sitten heinäkuussa akkainviikolla nimpparit..

pauliina ja veikko rv38+2
 
Pauliina Just tuossa miehelle soittelin, että mitä mieltä se olis asiasta.. Kun sillä olis meininki kans ehkä lähteä kotipaikalleen, mut vasta loppuviikosta ja mie haluisin jo nytten... Vähän se siihen malliin märis, että en mie yksin sais lähtee minnekkään...Eipä hirveesti mieltä parantanut :( Oi työkö rakennatte omakotitaloa? Ihanaa, mieki halluisin oman, nykysin asutaan vuokralla tälläsessa vanhassa, ei mikään unelmakoti..

Neuvola-ajan sain klo 14.30... Pitää käydä niitä verensokeriliuskoja ja samalla puhella noista arvoista...Taitaa nää viimeset viikot rueta ihan kunnolla nostamaan nuita arvoja...EN ALA :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Martalle ja koko perheelle paljon onnea pienestä pojasta :heart: :heart: :flower:

Mäkin voisin olla se seuraava joka saa hurmaajansa, mutta taitaa mut kiertää vielä hetket. Tää suostuu syntyyn varmaan vasta käynistyksessä :kieh:

Nyt kan hakeen supistuksia:)
Eilen niitä tulikin jo ihan kipeitä.. mieskin kysy että nytkö päästään lähteen:) Mut ei niin ei :headwall: :kieh:

- Chili ja neiti 37+6 :heart: Huomenna POKS!!!
 
Martalla hirmuisesti onnea pikkuisesta!! Ihana kuulla että oli noinkin hienosti ja kivuttomasti mennyt!! =) vaikkakin varmasti alku turhauttavaa kun ei meinaa synnytys edistyä, onneksi lopulta kuitenkin meni hyvin!

täällä vaan ootellaan että tulis se heinäkuu jo, suppareita tulee useasti joka päivä mut ovat vaan tossa mahalla, ei selän puolelle ottanut pitkään aikaan.
ens viikol ultraan ja neuvolaan, mutta muuten vaan nyt ootellaan vaan..eipä se muukaan auta:)

ephs & pikku kakkonen RV 36+2
 

Yhteistyössä