Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

yö vietetty sairaalassa, puoli 4 lähdettiin yöllä ajamaan sinne,supistuksia oli tullut 6 min välein kestoltaan 45 sekkaa kahden tunnin ajan. pääsin heti käyrille makoilemaan, mutta minun supistukset eivät piirtyneet siihen koska ärsyttävä hoitaja ei viitsinyt korjata anturin paikkaa vaikka mainitsimme sen liikkuneen. kohdunkaulaa ainakin 2cm jäljellä ja auki yhdelle sormelle. vain!sain sit nukahtamislääkkeen ja mies meni kotiin nukkumaan. nukuin max 2 tuntia ja sekin helpotti kummasti.. aamulla sit supistukset piirtyivät 8 min välein,eli ei tarpeeksi usein ja lääkäri kyseli pärjäisinkö kotona oloni kanssa, vastasin pärjääväni joten täällä ollaan. ainakin varmistui ettei myrkytystä ollut ja painneet tippuneet 126/60... mulla ei koskaan ole olleet noin alhaiset.

täällä siis kärvistellään..

tsemppiä myös toisille ja onnea vauvaantuneille!
 
Nyt on tarvottu kaikki sivut läpi, tosin harppoen (tunnustan !) Yritänpä nyt päästä taas keskusteluihin mukaan reaaliajassa :)

Ensinnäkin paljon onnea kaikille uusille äideille :flower:
Voimia teille joiden pikkuisilla jotain ongelmia :hug:
Ja kestämistä teille joilla raskaus mennyt yliajalle tai pikkuset antavat muuten vaan odottaa itseään...
Ja hei kiitos synnytyskertomuksista, ihanan seesteisiä tarinoita lähes kaikki. Taidan olla ainoa jolla meni kontrolli ihan kokonaan siitä kivusta :ashamed:

Meille tosiaan syntyi 17.7. klo: 6.01 pikkuinen poika :heart:
Torstaina neuvolassa terkkari sano et on tainnut neidillä olla limatulppa menossa (pissanäytteen perusteella) ja sitten illalla pongasin sen kunnolla.
To-pe yön kärvistelin supistusten kanssa, jotka sitten lopahtivat pe aamuna kun menin suihkuun. Ja pe-päivällä yritin nukkua, huonolla menestyksellä. Sitten pe-iltana nukuttiin miehen kans unet. Klo: 20 tuli ensimmäinen synnytyssupistus (ja sen kyllä tosiaankin tiesi heti mitä se on). Alkuun supistuksia tuli 10-15 min välein, mutta tosi nopeesti väli tihenty 5-8 minuuttiin, kuitenkin pääsääntöisesti 6 min välein. Otin panadolia ja menin suihkuun puoleksi tunniksi, mutta ei mitään apua. Kärvistelin kotona klo 23 asti ja sitten totesin miehelle et pakko lähtee sairaalaan, etten enää yksinkertasesti kestä sitä kipua. Automatka oli oikein mielenkiintonen ku meikäläinen kiroili ja puhalteli aina kun tuli supistus.
Jorviin päästiin 23.55, eikä siellä kovin pitkään makuuteltu käyrillä tai mitään. Olin jo siinä vaiheessa 4 cm auki ja eikun suoraan saliin ja anestesialääkäri hakuun että tulee laittamaan epiduraalin. Onneks tuli suht nopeesti, raukkaparka nuori poika joutu todistamaan ku meikäläinen kirosi ja ähelsi ihan hulluna ku sattu niin saamaristi. Epiduraali onneksi auttoi pahimpaan kipuun ja tuli vaan sellanen ärsyttävä tunne tonne takapuoleen. Jossain vaiheessa sain vielä lisääkin epiduraalia kun kivut palautuivat enkä ollut tarpeeksi auki. Toisen epiduraalin jälkeen sain jopa torkuttua hetken. Vähän ennen viittä kätilö totesi että olen täysin auki ja voisin alkaa ponnistamaan. Tässä vaiheessa ei enää ollutkaan epiduraalista tietoakaan. Eka vartinverran treenailtiin ponnistusta ja sitten alettiin tositoimiin. Homma alko pitkittymään ja vauva oli ilmeisesti tulossa nenä edellä maailmaan. Paikalle tuli lääkäri avustamaan. Lopulta vähän vaille kuusi päädyttiin että leikataan väliliha ja autetaan vauva maailmaan imukupilla (tämän sain tietää vasta myöhemmin). 10 vaille 6 ilmoitin että vauvan on oltava maailmassa tasan klo: 6, mutta minuutilla myöhästyi.
Se kipu oli jotain ihan järkyttävää, kun ei tainnut olla enää mitään kipulääkityksiä jäljellä.
Mulla petti kontrolli kokonaan siinä synnytyksen aikana, oon kiroillu ja ponnistusvaiheessa tuntui etten yksinkertasesti vaan pysty enää. Ihan nolottaa jälkeenpäin, ku lukee näitä teidän ihania seesteisiä synnytyskertomuksia :ashamed:
Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Poika sai vaan aika heikot pisteet: 7, 8, 8. Kun ei ärtynyt, oli veltto ja huonon värinen. :( Mutta epäilivät että olisi niellyt lapsivettä. Eikä poika ruvennut rinnallakaan mihinkään yhteistyöhön vaan katteli. Siitä sain jo ekat kauheet paniikit ja stressit itelleni. Ihan järkyttyny tosin oli vielä illallakin kaikesta mitä oli tapahtunut aamulla...

Jahas nyt kuuluukin kutsuhuuto, joten palailen asiaan myöhemmin.
Siinä tolleen pikasesti meidän pikkusen syntymä.
 
Kiitos kertomuksesta Pai! Ja siis vaikka koin mun synnytyksen melko siedettäväksi kipuasteikolta ja tosi myönteiseksi ja helpoksi, kyllä mä siellä kiroilin ja puhisin. Ei siinä oo mitään outoa, hassua tai väärää. Ja Sulo sai muuten samat pisteet: 7, 8, 8. En muista yhtään, mitä kätilö höpisi perusteluksi. Kai kans jotain velttoutta ja lapsivesi oli vihreetä joten liittyi siihenkin kai. Hyvältä hommalta tuo teidän poikasenkin syntymä kuulosti! Onnea vielä!
 
Juu eihän niillä pisteillä oikeasti ole sitten lopulta mitään merkitystä, kunhan lapsi on muuten kunnossa. Mutta jotenkin jäi itelle paha maku siitä alusta, kun oli ihan kauhuissaan kaikesta eikä osannut oikein ottaa sitä pikkusta siihen ihollekkaan. :(

Miten muuten muut pärjäävät univajeen kanssa ? Vaikka siis olisin sängyssä 12 h, niin untahan siitä on ehkä 6 tuntia ja sekin pätkissä. Sairaalassa en saanut oikein levättyä ja kotonakin unet jääneet vähiin. Meilläkin mies kyllä osallistuu kiitettävästi vauvan hoitoon. Vaihtaa yöllä ja muutenkin vaippoja ja pitää seuraa kun on seuran kipee. Tänäkin aamuna poitsu ilmotti eka viideltä et on nälkä ja sitten kuuteen saakka ähisi ja sitten alkoi kitinä. Se kitinä loppui kun otettiin syliin. Eli läheisyydenkaipuuta taisi olla.

Onko muiden vauvoilla tosi usein hikka ? Tällä tulee lähes joka ruokailun yhteydessä hikka ja sitten tuntuisi olevan jonkunlaisia mahavaivoja, eli kipristelee masua ja sitten päästelee kakkaa ja pierua. Alotettiin pojalle eilen Rela-tipat josko niistä ois jotain hyötyä / helpotusta. Vaikka kai pienet mahavaivat kuuluvat jokaisen vauvan elämään... Mut kurjaa se on kun toinen itkee ihan tuskasena eikä pysty auttamaan.

Melkosta hakemista tämä on ollut. Nyt sentä maito lähti nousemaan. Tais olla keskiviikkona kun tissit meinas räjähtää, niin oli sitten pakko lypsää tyhjemmäksi ettei käy räjähdysvahinkoa. Kaipa tuo poika sitten saa tarpeeksi ruokaa kun nukkuu, eikä sitten kuitenkaan huuda 24/7.
 
Meille syntyi ihana poikavauva maanantaina 19.7, 3810 g ja 53 cm. :heart: :heart: Nyt ollaan kotona ja syödään ja nukutaan :)

Onnea kaikille muillekin vauvaantuneille ja tsemppiä kärvistelijöille! Kyllä tää on sen odotuksen arvoista! :hug:
 
Suuret onnittelut kaikille vauvautuneille! :flower: En enää millään saa kaikkia listattua, kun on niin pitkä tauko ollut lukemisesta. :x

Mulla on itsellä takana hyvin raskas viikko. En jaksa nyt tähän enää alkaa avautuun (tein sen jo lahjakkaasti fb:n puolella :D ), mutta oon viettänyt viikon Jorvissa ensin tk-päivystyksessä ja sitten kirurgisessa ja naistentaudeilla vuorotellen. Ensin epäiltiin virtsatulehdusta, sitten umpparia kunnes lopulta selvis paha tulehdus vatsaontelossa. Jouduin osastolle torstaina ja mut leikattiin tähystyksessä eilen. Pääsin tänään kotiin, mutta mulla on kanyyli kädessä ja meen nyt parin tunnin päästä Jorviin saamaan antibioottia vielä suoneen, samoin huomenna aamulla. Aamulla otetaan myös labrat.

Paha masis meinas iskee torstaina kun olin monta päivää ollut päivystyksissä eikä kukaan oikein tiennyt, missä vika. En saanut syödä enkä juoda ollenkaan kun koko ajan piti olla valmiina leikkaukseen ja kaiken tämän tuloksena maidon tulo on vähentynyt kovasti. :'( Onneksi kätilöt lohdutti, että maito kyllä nousee takas kun saan itseni kuntoon. Mua myös kuvattiin kaikilla mahdollisilla laitteilla ja esim ct-kuvan jälkeen ei varjoainejäämien takia saanu imettää hetkeen, joten sekin sotki. Onneksi pääsin Jorvissa sitten samalle lapsivuodeosastolle, jossa olin vauvan synnyttyä ja sain oman pienen vierihoitoon - oli tosi ihana kun ei tarvinnut olla pienestä erossa.

Jaahas, tuli sitten kuitenkin sepostettua pitkät pätkät... Höh. Mutta jospa tästä toipuminen nyt alkais.

Kovasti tsemppiä kaikille kasassa oleville! :) Tuun lukemaan teidän juttuja taas ajatuksella kunhan saan vähän voimia keräiltyä.

Olivia & Vauveli 19 vrk
 
Onnittelut Monkkille. :flower:

Olivialle pikaista parantumista. :hug:

Tääl taas ihan hirmunen ahdistus tosta pikkusesta. On pitkin päivää vaan huutanu ku on ollu hereillä. Tuntuu ettei ehkä saa tarpeeks ruokaa ja sitä sitten kiukuttelee. Mistä ihmeestä sen voi tietää et saa tarpeeks ruokaa ? Ei oo nyt illalla kakannutkaan.
Täytyisköhän sille sit kuitenkin tarjota lisämaitoa ?
 
Onnea jälleen jo vauvan saaneille :flower: ! Täällä kateellisena luen jo vauvautuneiden kertomuksia, mutta eiköhän se oma vauvakin joskus tule keinolla tai toisella ulos mahasta.

Viime yönäkin alkuyö meni ihan pipariksi kun oli sen verran kovia menkkakipuja alavatsalla ettei uni oikein tullut. Mutta loppuyöstä ne piru vie tietenkin loppuivat kokonaan ja nukuin kun tukki. Viime raskaudessa muistaakseni yö meni tuollaisten kipujen kanssa kärvistellessä ja aamulla sitten menikin lapsivedet. Nytkin siis vähän jo toivoin ja odottelin että niin olis käynyt, mutta eipä tietenkään.

Tänään on shoppailtu, siivottu ja saunottu. Eikä mitään suppareita tai edes juilinoita ole ollut. pöh.

äippä-77+ möhis 39+0 poks poks
 
Muru 1kk tänään :heart:

Pai80 Täällä vaivaa jo krooninen unipula, saatan nukahtaa seisoaltaan, meinas eilen alkaa uni maittaa pojan neuvolassa, meni puolet asioista huti, mitä neuvolan täti kerto. Tuntuu, että välillä toimin yöllä ku automaatti: vaippa vaihtoon, tissi suuhun ja poika takas sänkyynsä, eikä aamulla ole mitään muistikuvaa koko yöstä. Ennen en oo päiväunia nukkunut, nyt maistuu päikkärit joka päivä.

Oululaiset ( + lähialue ) Limingantulliin on avattu uus kiva lastentarvikekirppis :wave: Käytiin tänään siel niin löysin sieltä halvalla kivoja vaatteita pojalle sekä Tricot Slen - merkkisen kantoliinan, hintaa oli vain 10 ? aivan loistavassa kunnossa oli. Pyörätin liinan koneessa ja nyt kuivuttua oon opiskellut eri sidontoja kantoliinakanava-sivustolta ja YouTubesta ( sieltä löytyy aivan huippuja sidontavideoita, saa homman näyttään tosi helpolta :) ) Mies on pojan kans kattonut vierestä kun oon harjoittanut sidontoja, vauvana käytin pojan pehmonallea. Mies on naureskellut mun sidonnoille :kieh: puhelee pojalle " ei me tuolaseen aleta, tyttöjen juttuja, antaa äitin kantaa pehmolelua vaan" :D ei oikeen luota kantoliinoihin. Liinan mukana ei tullut ohjeita, mutta onneks netistä löytyy :) on kyll vähän pää pyörällä, kun on kattonut kymmenia videoita ja siihen viel kirjalliset ohjeet päälle, huoh, ehkäpä parempi alottaa yhestä sidonnasta.
Kantoliinaileeko muut? Kokeneemat liinailijat, mitä sidontaa kannattais käyttää vastasyntyneelle triikooliinalla oisko jotain vinkkejä?

Dana88 & "Apsi" 1kk :heart:
 
dana88 Lohduttavaa etten oo ainoa, joka on ihan unessa. Mä oon jo viikon jälkeen ihan puhki... Vali, vali, vali. Meillä nyt sentään mies hoitelee yöllä noi mahdolliset vaippahommat, että mä saan sitten lepäillä syötön jälkeen.

Missä vaiheessa muut muuten vaihtaa vaipan jos siel on tavaraa ? Ennnen ruokaa vai ruuan jälkeen ? Meillä ainakin vaippa alkaa täyttymään lisää yleensä syödessä.

Meinaan tehdä nyt niin että kun syötän pojan seuraavan kerran, annan molemmista tisseistä ja sitten jos jatkaa vielä kähinää niin annan lisämaitoa. Hittolainen mä en ala sitä nälässä pitämään, vaikka imettää tietty haluaisinkin ja se ois sen hyväks jne. Mut tuntuu et rinnat on ihan tyhjät.

Sit mä poden täällä kauheeta huonoa omaatuntoa siitä et käytän rintakumia imettäessä, mutta ku on niin matalat rinnanpäät, ettei siitä tulis muuten sitä vähääkään... Hörppiiköhän noi pikkuset tolleen kumin kans kauheesti ilmaa ?

Pienoista babybluessia täälläkin havaittavissa. Asiasta kun asiasta tulee itku. Torstaina kauheat itkut kun säädettiin pojan turvakaukaloa, eikä se mun mielestä vaikuttanu turvalliselta :LOL: :LOL: Tänään sitten meinas itku tulla kun oli ukki käymässä ja jutusteli pojan kanssa miesten juttuja. Ja nyt sitten vielä perään tästä ruoka-asiasta. :LOL:
Hiton hormonit ! :headwall:
 
Pai80 Me yleensä vaihetaan ruuan jälkeen, olettaen, että poitsu pystyy keskittyyn syömiseen (joskus syömisestä ei tuu mitään, kun märkkä vaippa vaivaa pojua )
Älä huoli täällä kans välillä vaivaa BabyBlues, ekat kolme viikkoa tais olla pelkää itkua mulla. Kaikki vastusti :( Nyt alkaa pikku hiljaa elämä voittaa, ei ole olo niin surullinen. Turhaa tunnet syylisyyttä rintakumien käytöstä, mielummin käyttää niitä kuin olla kokonaan imettämättä :) Joissain imetysoppaassa sanottiin, että ei ole mitään haittaa käyttää rintakumia, ihan sama jos käyttää koko imetysajan jossei muuten imetys onnistu. Ootko kokeilut pumpata vähän ennen imetystä? itellä ainakin nännit ns. nousee pintaan ja kasvaa, pumppailun jälkeen, silloin meillä poika saa nännistä paremmin kiinni.
 
Monkki, kovasti onnea!

Olivia, mahdollisimman nopeaa parenemista ja kovasti voimia. Johan on sulla ollut kestämistä :/

Pai, kiitos synnytyskertomuksesta. Mä kans syötin ja vaihdoin sitten vasta vaipan, mikäli tosiaan poika pysyti keskittymään syömiseen. Meillä meni kans eka viikko niin, että joka syötöllä tuli kakat. Nyt parin viikon iässä ei tuu ku ne yhdet tai kahdet kakat enää päivässä.

Saga ja poika 15 vrk
 
Meil nyt tosiaan on vähä sellasta ongelmaa et tyyppi nukahtelee tohon rinnalle, vaikka mitä tekis. Eli vaippaa vaihtamalla heräilis paremmin syömäpuuhiin. Ja auta armias ku sattuu nukahtamaan rinnalle ja tajuaa et onkin jäänyt nälkä niin sittenhän onkin piru irti. Ja tuntuu kurjalta laittaa toinen kakkasella vaipalla jatkamaan unia jos ennen ruokaa vaihtaa herättelymielessä. No joo... Ehkä tässä vielä toinen viikko jaksetaan tota kakkavaipparumbaa jos se sit vaik helpottais vähän.

Siis Saga yhdet tai kahdet kakat päivässä ? Ihanaa toi jatkuva vaipan vaihtorumba siis ei oo ikuista :) Ku nyt menee varmaan ainakin 100 vaippaa päivässä.
 
Jeps, piti oikein pumpulla tsekata et tuleeko multa enää maitoa, ku tissit ei tunnu enää niin piukeilta mitä oli kun alko nousemaan kunnolla. Kyllähän sieltä tuli oikein suihkuamalla parilla pumpun painalluksella.
Täytyykin kokeilla tota Danan vinkkiä ennen imetystä, josko sillä sais pojan tarraamaan paljaaseen rintaan kii et ottais pari tippaa ennen imetystä pumpulla...
 
Pai80 Meillä tuli kans ekat pari viikkoa kakkaa ihan koko ajan, miljoona vaippaa meni päivässä. Nyt taitaa tullaa pari kakka vaippaa joka toinen päivä suunnilleen ja ne vaipat on aivan täynä :x Täällä kans poika nukahtlee kesken ruokailun vähän väliä, saa kokoajan olla kutittamassa leukaa tai niskaa, monesti myös röyhtää kesken pojan nukahtamisen niin silloin poitsu jatkaa syömistä. Piru kans täällä irti, jos pojalle jää nälkä, ei säästä äänijänteitään yhtään.
Se rintojen piukeus kuulemma pitäis helpottaa maidon tulon tasottumisen jälkeen, niin ainakin synnärillä meinattiin. Vaikka rinnat ei ois piukeet niin niissä on maitoa, itellä ainakin rinnat ei oo enää piukeat vaikka ne oiski ihan tukossa. Maitoa heruu kokoajan, pitää vaihtaa liivisuojat vähän väliä.


Ei taideta meillä harrastaa liinailua, kokeiliin poikaa kantoliinaan niin se veti hysteerisen itkukohtauksen, vasta kun otettiin pois liinan sisältä rauhoittu :(

Lähtis nukkuun, järki menee ihan lukkoon kohta. nukkuispa poika hyvin tänä yönä
 
huomenta mammat!

täällä sitä roikutaan edelleen ja yhtenä kappaleena,valitettavasti.eilenkin oli taas ilta,joka paikkaa särki ja supisteli,vaan ei sitä lähtöä tule.sitten toiseksi,vauvan liikkeet sattuu todella paljon,koskaan en ole näin kipeänä ollu pelkkien liikkeiden takia,poika oli syntyessään 4280g ja ei käyny liikkeet tolleen mahaan ja alapäähän,kuin mitä nyt,sillä pelkäänkin että kuinkahan iso pallero tuolla asustelee.täytyy kyllä ens to neuvolassa märistä että saisin vaikka ajan käynnistykseen siltä seisomalta.pelottaa oikeesti.

mie haluan jo tän vauvan ULOS.syntyspä se tänään,sais sunnuntai lapsen.

jaahas,kesto supistus iski,vatsaa kiristää sikana ja selkään koskee.

mihinkäs aikaan se SMSM menee sinne oysiin käyrille?vai joko pääsit ihan synnyttään?mieki haluun mukaan!

mutta ei kai tässä,auta muuta kuin odotella.

virpi ja asukki 39+5
 
Täällä sitä ollaan..jotenkin koko tilanne on niin hämmentävä kun aiemmat lapset syntyneet ajoissa..en voinut ees ajatella että yli voisi mennä :ashamed: Saan vielä vanhoilla päivilläni kokea käynnistyksenkin :headwall:
Ässät ei toimi,joten en jaksa niitäkään enää..ei kai kukaan vauva ole loputtomiin mahaan jäänyt :attn:
Mullakin nuo vauvan liikkeet sattuu ihan hirveesti mahaan..kiva kun noi muut ollu 3,5kg niin nyt sitten saankin jättivauvan kun kasvaa ja kasvaa :(
Olivialle voimia toipumiseen,on rankkaa kun oma terveys pettäää ja vauvakin ois talossa :(
hipsu
 
Huomenta!

Kohtuu hyvin nukuttu yö takana, jesh...Tuli tarpeeseen, nimittäin eilen meni päivä Mytyn kanssa kilpaa itkiessä :/ Mä en todellakaan osaa vielä lukea sen itkun syitä. Kokeilen aina vaipan vaihdot, seuran pitämiset (sylissä, tanssittamista, laulua, silittelyä), nukuttamisen ja tissin. Yleensä rauhoittuukin tissille tai tutille, mutta nyt tuntuu että tuosta tutista alkaa tulla sille jo liian tärkeä kapistus :| Oon yrittänyt rajoittaa sen käytön niihin hetkiin, kun lähdetään johonkin, mutta nyt ollaan lipsuttu tuosta jatkuvasti. Ja meidän neidiltä ei TODELLAKAAN saa tuttia pois silloin, kun se on nukahtanut se suuhun: hirvee imu päällä :LOL: Mitenkä muilla tuo tutin käyttö? Onko teillä havaittavissa nopeasti syntyvää tuttiriippuvuutta?Anoppihan tuossa jo ehti sanoa, et heidän lapsista ei yksikään oo syönyt tuttia, huoh... Mennään tänään mummilaan ja mie vähän luulen, et appiukko heittää jonkin helv***n hyvän kommentin tuosta tutista. Mut eipä se sitä pahalla tee, on vaan vähän törppö välillä...

Mut kaiken kaikkiaan vauva-arki on sujunut hyvin. Eilinenkään ei oikeesti ollut ees mikään katastrofipäivä, mut se vaan tuntui siltä, kun puolitoista vkoa oli mennyt niin äärettömän helposti.

Olivialle voimia parantumiseen! Kuulostaa tosi rankalta tuo siun pyöritys :( :hug:

dana88 Meillä on lastenkirurgin aika ensi vkolla ja sitten selviää Myttysen lonkkien tila. Onneks en nyt ehtinyt tilailla sitteriä ja kapaloa, mitä olin meinannut.. Kun eihän ne tahdo varmaan sen lastan kanssa oikeen toimia :/ Toiv. tuo pieni ei vetäsis kovin isoja herneitä nenään siitä lastasta, jos sellainen saadaan...Kiitti tuosta imetysasentoja tarjoavasta linkkivinkistä: en ollut ees ajatellut, et toki se vaikuttaa niihinkin!

ImetyksestäJuu siis noita välejä tarkkailin lähinnä sairaalassa ja ekoina kotipäivinä, koska neiti ois nukkunut miten pitkään tahansa! Ja kun syntymäpaino oli alle kolme kiloa, niin sairaalassa olivat sitä mieltä, et erityisen tärkeä ois saada se paino pian nousuun. Ja sehän nousee! :eek: Toissapäivänä neuvolassa neiti 9 vrk painoi 370 grammaa enemmän kuinn syntyessään!!!Terkkari kyseli, et mitä oikeen syötän neidille :D Niin ja oma paino oli enää 2 kiloa enemmän kuin odotuksen alkaessa, tuli kyllä siitäkin hyvä mieli...

ParisuhteestaMeillä on mies ollut tällä viikolla kolme päivää töissä ja on kyllä järjettömän ihanaa, kun se on nyt pari päivää kotona :heart: Se on ollut aivan mahtava iskä ja mahtava rakas- osallistuu ja tukee ja on vaan niin ihana. Eilen oltiin Myttysen kanssa kahdestaan päivä ja huomasi taas, että miten hurjan tärkeää sen toisen aikuisen läsnäolo onkaan.

Vielä ois vaikka mitä mielessä, mut pakko hyödyntää tää aamun rauhaisa hetki ja mennä lepäilee hetkeks, ennen kuin maitobaari taas aukeaa!

Suparituulia odottaville!

A + Mytty-neiti 11 vrk
 
Huomenta...

Koossa edelleen eikä mitään tuntemuksia ettäkö olis edes mlähellä lähtö... :headwall:
Eilen siivosin, imuroinkin itse ja pesin lattiatkin,ja käytiin kaupassa jossa käveltiinmelkein tunti ja käveltiin viel illallaki koiran kans ulkona melkein toinen tunti... Ja saunassakin käytiin...
Tää on ihan valmis jo tähän odotteluun.. :(
 
Monkille onnittelut :flower: !

Limatulppaa tuli tänäkin aamuna. Koko ajan valuu vähän. Yöllä supisteli jatkuvammin ja kipeämmin mutta antoi kuitenkin nukkua. Nyt enemmänkin "menkkakipufiiliksiä" alaselkään sattuu yms. Toivotaan että tänään olis hyvä päivä syntyä :heart: !

Tsemppiä vauva-arkeen ja vauva-arjen odotteluun :hug: !

Odotan& Emppu 39+6 :heart:
 
Onnea uusille vauvaantuneille :flower: :flower: :flower: !!!

POKS 40+0!!!

Yöllä oli jo varsin lupaavan tuntuisia supistuksia. Eilen illalla iski ihan hirveän energinen olo. Mun oli ihan pakko ruveta siivoamaan kylppäriä ja saunaa ja järjestelemään siellä kaikkea pikkusälää kaappeihin. Saunakin oli ihan pakko lämmittää ;) ja muutamia supistuksia alkoikin tulemaan. Energisenä käveleksin pihalla ja rannassa. Mies ihmetteli, kun vähän väliä minun piti lähteä kävelylle :D . Päivänkakkaroiden poimiminen erityisesti aiheutti supistuksia :LOL: - varmaan se kyykkiminen maan rajassa...
Aamulla vielä supisteli, mutta sitten ne prkl *MURRRR* hiipuivat taas = huonosti nukuttu yö ja supistus siellä ja täällä :/

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 40+0
 
Tutti Ihan sama kriisi meneillään kuin Tridianilla! Aluksi vastustin koko tuttia, sit päätin että sitä käytetään vain superkriisitilanteissa, mutta koko ajan lipsutaan.. Kyllähän tuo näkyy siihen tottuvan ja on ihanan rauhaisa se suussaan :D Eilenkin kysyin ihan huolissani mieheltä, että montako tuntia tolla on tänään ollut toi tutti suussaan.. Kun se illalla kelli sitterissä tutti suussa tyytyväisenä. Ihan addiktihan tosta tulee, ja imu on tosiaan hurja. Apuaaaaa. Hmph.

Kantoliinailu
Dana, älä missään nimessä luovuta liinailua yhen kokeilun perusteella! Kyllähän tänikäiset pienokaiset hätkähtää mitä tahansa uutta ekalla kerralla, pitää vaan koittaa sinnikkäästi. Meilläkin eka kerta meni just noin.. Eli hysteerisesti huutaen. Menin ihan paniikkiin ja purin koko sidonnan saman tien ja pelastin Sulon liinan uumenista :D Onneks superliinailijaystäväni kannusti jatkamaan sitkeästi. Tokalla kerralla SUlo huusi aluksi, mutta kun lähin kävelleen pomppien kämppää ympäri, se hiljeni parissa minsassa ja nukahti saman tien. Eilen kävin kaupassa Sulo liinassa ja se tosiaan simahtaa sinne ai-van hetkessä. Jumalainen keksintö! Ei se sidonta aivan helppoa toki ole, ja tommonen pieni, joka ei osaa kannatella päätään, on tosi hankala saada aluksi hyvään asentoon sinne. Mietin koko ajan, retkottaako sen pää liikaa taaksepäin.. Ainakin ite on siis mitä onnellisin ja nukkuu syvää unta. Tää on paras sidonta ja video mun mielestä:

http://www.youtube.com/watch?v=1-VHUEM6K0Q&feature=related

Univaje
Jep! Kyllähän sitä on, kun parin tunnin pätkissä nukkuu. Silti en osaa oikein nukkua päikkäreitä, pitää opetella. Aamulla yritän aina huijata tota vauvelia nukkumaan pidempään, mutta ei oo oikein onnistunut..

Pai
Aivan varmasti sulta tulee tarpeeksi maitoa! Älä huoli. Mäkin panikoin aluksi että Sulon itkut johtuis siitä ja annoin lisämaitoa, mutta ei ne itkut nälästä johtuneet. Ihan hyvin kasvaa munkin maidolla. Tietty se dilemma jää jäljelle, että miksi se oma lapsonen itkee.. Elämän suuria mysteereitä.

Hikka Sulolla on joka päivä kertaalleen hikka, joka voi kestää kauankin.

Tää yhellä kädellä kirjoittaminen on melko rasittavaa... ;) Palailen myöh!
 

Yhteistyössä