***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Onnea uusista vauvoista!

Vähän oli kyllä toista Naikkarilla tutkimus kuin neuvolassa. Neuvolan sijainen oli joku Tatjana tuolta torilta joka spekulan kanssa vaan vilkas päällisin puolin. Kohdunsuu on kiinni. Joopajoo...

Tuntuu etenevän touhu tuolla alakerrassa sitä vauhtia että pakko tässä on valmistautua lähtöön. Alapää tuntuu olevan valmis, yläpää ei. :D Tosin tais se olla shokki esikoisestakin vaikka synnytin sen lasketun ajan tienoilla.

Niisku, oot pärjänny uskomattoman pitkälle vauvojen kanssa. Omakin olo on vaikea ja tulossa on vain yksi vauva. Etkös säkin oo ollu 4cm auki jo pidemmän aikaa? Voi olla että itekkin joudun siihen käynnistykseen sitten.

Tuittumuru
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä vieläkin mietin tuota poikalupausta eilen, että aika hassua kun kaikki unet missä vauva ollut niin ollut poika, ja mä oon vaatteita ostellu ihan hirveästi kirppareilta yms, niin oonkohan varmaan 3 punaista vaatetta ainoastaa, sairaalakassin pakkasin niin sinne ainoastaan valkoista ja sinistä.... Että kyllä vaan näköjään sen on osannut jotenkin vaistota että poika siellä on!!

Tänään 38+0 ja sen "kunniaksi" tuos miehen kanssa hommailimme aika rajustikkin aamutuimaan, saas nähdä tuottaako supistuksia!! :D
 
Meille syntyi poika eilen 1.7.2011 klo 15.59. Rv 38+4. Mitat pojalla oli 49 cm ja 3980 g.

Synnytys oli rankka, mutta loppujen lopuksi todella nopea, taas.

Käynnistelyähän yriteltiin jo torstaina, sain puolikkaan tabletin. (nimeä en muista) Omia supistuksia oli tullut jo edellis yöstä klo 1 alkaen 10 minuutin välein. Olikohan puoli yhdeltä kun otin tuon tabletin. No supistelut koveni ja kun niitä tuli puoli viiden aikaan 3 kymmenessä minuutissa, en sitten saanut toista puolikasta. Supistelut jatkui koko illan ja väli oli lyhimmillään 2 minuuttia. Nuo supistelut ei kuitenkaan saaneet juuri mitään kohdun suulla aikaiseksi. Illalla sitten hieman ennen puolta yötä pyysin särkylääkkeen ja rentouttavan, että pääsen nukahtamaan. Supistelut loppui sitten siihen ja sain nukuttua aamuun.
Eilen sitten aamulla lääkärin tarkasti tilanteen ja antoi 2 vaihtoehtoa, joko jatketaan tabletein tai koitetaan puhkaista kalvot. Valitsin jälkimmäisen. Varttia vaille 12 kalvot puhki ja tuntia myöhemmin tipalla voimaa. Supistuksen koveni, mutta kolmen jälkeen olin kuitenkin auki vain 4 senttiä. Tuskat oli aivan kauheat. 20 vaille 4 alkoi sitten tuntua paineen tunnetta ja kun kätilö katsoi tilanteen niin yllätys oli melkoinen kun ilmoitti että kohta päästään ponnistamaan. 10 vaille 4 ponnistaan ja 1 vaille oli poika syntynyt. Poika jäi kiinni päästä ja syntymähetken pisteet olikin sitten vain 2 (ne tuli sykkeestä). 5 min jälkeen 7 ja 10 min kohdalla jo 9. Eli meidän molempien onneksi ei odoteltu ensi viikkoon saati LA:han että käynnistetään. Poika ei olisi mahtunut tulemaan.: /

Nyt kuitenkin kaikki hyvin. <3

Onnea myös kaikille muille jo vauvan kainaloon saaneille. Ja supistuksia kaikille muille niitä toivoville.

Hellunmartta ja Eemeli 18 tuntia.
 
onnea Niinikki, Barbapörrö ja Hellunmartta nyyteistä!!!

Eilen illalla tuli taas jonkusen verran napakoita supistuksia suht. taajaan, mutta tunne oli, et kun vaan saan unen päästä kiinni ja nukutuksi niin laantuvat kyllä, ja niinhän siinä kävi. Yöllä jokunen napakka supistus ja melkoisia tuntemuksia alapäässä ja pissaamistiheys kaksinkertainen :)

Nyt vasta heräilen uuteen päivään... ;)

MimSe 38+5
 
Onnea uusiat vauvoista!!!!!! :heart:

Mä kyllä kans täällä olen jo useempana päivänä miettiny et mitä hittoo ne vitkuttelee niiskun vauvojen kanssa??
Mun pieni pää (?) ei vaan käsitä et jos ollaan auki jo neljä senttiä ja odotellaan viä kaksosia ja kaikenlaista vaivaa päällä,miks ihmees ei voida auttaa jo syntymään!!!

Täällä ollaan siis edelleen kokonaisena...vaikkakin voisin niin jo mennä..
Hirvee hiki alkaa heti aamulla ku saa silmät auki,voi tsiisus oon kypsä!!

Tälle aamu mahtuu ehkä 2-3 pientä supparia,ei edes kipeetä mut tietää kyllä että ne on niitä...

Iida raukka,musta tuntuu että lapsivesiki jo kiehuu...

Ei millään jaksais enää löntystää,tai muuten jaksais kyllä mutta tää helle...ei hitto!!!!

Nenna ja Iiduska 39+3
 
Hellun martalle onnea pojasta! :flower:

Ihanaa täällä tänään vähän sateinen ja kylmempi ilma!

Koko illan ja alku yön tuli supistuksia ja tosi kipeitä sukkapuikkokipuja, mutta ku menin sänkyyn niin eiköhän ne samantien loppunu -.-

Merlina ja muru 39+2
 
ONNEA VAUVAANTUNEILLE!!!

Täällä kovasti ootellaan jotta pääsisi synnyttämään ja olo helpottaisi. Mutta muistan ekan jälkeen jotta olotilani oli tukala. Nesteet poistuivat ja jatkuvasti oli hiki. Imettäessä olo vain paheni.. Toiv mielikuvani on väärä tai jotta se johtui tuskaisista imetysyrityksistä =) Tai sitten vejän vauvalle pipon korville ja imetän ilmastointilaitteen vieressä :D

Viime kesänä olin ruis rockissa töissä teltassa ja lämpö oli komea! Siellä kastelimme vedellä huivejamme ja paitojamme oloa viilentääksemme. Se tuntui silloin hyvältä, nyt aattelin kokeilla helpottaisiko se näillä helteillä ainakin hiukan tuota pääkopan kuumenemista . Jotkut kuulema pakastavat pyyhkeitä ja pussilakanoita helpottaakseen tuskaista oloaan..

Eka lapsi syntyi 40+4 ja terkkari sanoi jotta todennäköistä sen perusteella on jotta tämäkin syntyy liki laskettua aikaa. Eli sen puolesta olen aatellut olla raskaana heinäkuun loppu puolelle asti. Ja mitään tuntemuksia ei ole. Eka synnytys lähti käyntiin aika rytinällä, ilman varoituksia kun sen aika oli.. Katsotaan kuinka nyt käy. Toisinaan sitten taas on ristiriitainen olo kun synnytys saatetaan käynnistää ja siitä puhutaan sitten polilla 11.7. Eli ensi viikko vielä ainakin ootellaan..

Viime viikolla juttelin polilla ihanan vanhemman hoitsun kanssa. Hän sitä naureskeli kuinka naisen elimistö venyy ja paukkuu. Uudelleen synnyttäjien paikat ovat löysät ja vauva pääsee paremmin liikkumaan mm. sivusuunnassa. (Musta tuntuu jotta vauva on tosiaan kyljissä..) Ja löystyneet paikat aiheuttavat myös toisella lailla kipuja mm. alapäässä.. Oli toisinaan lohduttavaa kuulla mutta mietin jotta paheneeko nämä vaivat joka raskaudessa.. Itse kun haaveilen kolmannesta vaikken tiiä olenko ihan hetkeen (vuosiin?) valmis kokemaan uutta raskautta.

Väsymystä riittää! Neidin ollessa reissussa päätin huilata/nukkua kaiken mahollisen ajan. Aika jees olen saanut viime aikoina nukuttua mutta tuntuu jottei mikään riitä. Kuuluneeko tähän asiaan vai onko sitä velkaa vaan niin paljoa jottei se pois lähe.. Mutta ihana kun neiti on kotona! Elämä tuntuu taas kokonaiselta ja outoahan se on jollei jatkuvasti tallaile lelujen päälle!

Tsemiä helteisiin toverit!! Toiv pian oisi taas lisää vauvaantumisia luettavissa! Kyllä niin vietävästi harmittaa jotteivat synnyttämistä haluavat pääse tositoimiin! Raskaana olo kun tosiaan raskasta..ja toisille vielä enemmän..

Tintti 37 (JEEEE!!)
 
Hurjasti Onnea HellunMartta!!:flower:

Kuumaa kuumaa,hikeä ja jäätelöä:D. Eilen illalla supisti ja irtosi sitä limatulppaa.Yölläkin heräsin kun märkää pikkareissa ja vessaan mennessä taas iso klimppi limatulppaa.Menkkamainen olo alavatsalla ja selässä.Vatsaa kiristää.Alapäähän vihloo.

Tein sitten aamusta lenkin,kirpparille ja kauppaan.Sitten vielä kauppa kassit kannoin kotiin!.Tein ruokaa ja nyt ajattelin hetken istua ja kuullostella:D..Olin kyllä reipas!:)

jaksamisia kaikille masun kantoon näillä helteillä,paljon vaan vettä!!:)

Niin ja kyllä turhauttaa nähdä ihmisiä joita näin silloin kun olin tosi kipeä ja oli paljon niitä suppareita,että ihan oikeasti vaikutti siltä että vauva syntyy aiemmin.Jä tässä sitä ollaan ja vauhti vaan kiihtyy:D

MM ja itu 39+0!!!!
 
Oikein paljon onnea hellun martta pojasta :heart:

MM: Sulla alkaa olemaan aika hyvän kuuloisia oireita joten synnytys voi hyvinkin olla lähellä :)

Aamusta kierreltiin lasten kanssa pihakirppiksellä ja löysin kolmella eurolla imetystyynyn. En sitten tiedä tuleeko sitä käytettyä, mutta kun halvalla sain ja viellä käyttämätön, niin en sitten malttanut olla ostamatta :D

Täällä hieman keli onneksi viileni, kun saatiin vettä ja jopa ukkosti.

Muumi ja pikkumies 40+2 :heart:
 
Onnea Hellun Martalle pojasta. :)

Täällä mä pillitän kotona kun isäntä lähti jollekkin tutulle asentamaan poreammetta. On siellä sitten vissiin koko päivän. Tää on varmaan meidän vika yhteinen viikonloppu kahdestaan ja mää istun yksin kotona. :( Kauppaan oli pakko mennä yksin että sais ruokaa ja vissyä. Nyt supisteleekin sen mukaisesti. Minua on kohdeltu väärin! :'( (Ai, mitkä hormonit.) :D

Mulla on varmaan litranen limatulppa kun sitä vaan tulee ja tulee. :O
 
Onko teillä tuo limatulppa vaan epämääränen kasa limaa? Kun mulla se oli eilen semmonen pikkurillin paksunen ja 2-3cm pitkä tasanen pötkylä, hajos kyllä vähän sitten ku siihen koski. Ja tosi vähän on sen jälkeen tullu kirkasta limaa. En kyllä kuvitellu, että se limatulppa olis oikeesti noin tulpan näkönen :eek:

Samoin minä tajusin, että tää on mun ja miehen viimeinen vkl kahdestaan, hui! Ens vkl sitä todennäköisesti ollaan sairaalassa vauvan kanssa (toki olis ihanaa jos tulis jo aikasemmin ja oltais jo viikonlopuksi kotona!)
 
Mä en oo kyllä huomannu mitään selkeää kiinteämpää klönttiä. Tullu vaan aina kasa venyvää ja sitkeää limaa. Ehkä sitä erittyy lisää. Monet kyllä sanoo että sen tunnistaa sitten kun näkee. Olipa viisas vastaus. Huomaa miten tylsää on.
 
LIMATULPPA: ekasta mulla pulpahti ulos sellainen tulppa yhestä miljoonasta vessareissusta. Hetken mietin jotta mikä tää nyt oikein on. Sitten lueskelin papereita jotta joku limatulppa irtoaa ennen synnytystä..eli tämä blondi oli autuaan tietämätön sitä ennen. Mutta kiinteä klöntti se oli =) ja siitä ei montaa tuntia mennyt kun lähin sairaalaan!
 
Niin se vaan on heinäkuu ja huomenna se päivä, jota on jo pitkään kalenterista tiiraillut...

Tuittumuru Mun miestä polttelis selvästi lähteä kylille kun on lauantai-ilta ja kaikki kaveritkin liikenteessä. Yks ilta vedin jo hirveet krokotiilinkyyneleet, että mä oon joutunu luopumaan vaikka mistä ja toinen ei oo valmis paria kaljaa uhraamaan. Mur. Nää on tosiaan niitä viimesiä viikonloppuja kun ollaan kahestaan ja olis niin kiva nauttia siitä yhdessä.

Tuskaa on täälläkin kuumuuden kanssa! Viime yönä särki alaselkää kovasti, enkä saanu nukuttua. Onneks mies oli hieromassa. Hetken jo innostuin, et jos kipu liittyis jotenkin supistuksiin, mutta varmaankin vaan jotain lonkan liitoskipuja. Nyt on sit enää yks nukkumisasento jäljellä: oikea kylki, kun vasemmassa lonkassa ei kierrä veri. Samaten jalkaan mahtuvia kenkiä on enää kaks paria. Helppoa tää elämä, kun ei tule valinnan vaikeutta vaatteiden tai kenkien kanssa;)

Onnea synnyttäneille ja tsemppiä kärvistelijöille!

Sinadrius ja poitsu 39+6
 
ONNEA Hellun martalle!!! :flower:

Juuri äidin kanssa mietittiin et mitä niitä käynnistysvaihtoehtoja on kun tippa on aika raju ja olen kuullut noista tapleteista... onko ne suunkautta otettavia?!?!?? Ei mitään hajua...

Ja mietin myös sitä kalvojen puhkaisua tipan saan joka tapauksessa kun A vauva on syntynyt...

Ja Ette usko kuinka moni ihmettelee tätä samaa ettei kukaan ota minua vakavasti... Mä jopa eilen yritin soittaa synnärille ja ei ne edes vastannut!

Ei se lähtö varmaan kauheen kaukana voi olla, tänään on supistellu mut menee ohi ja ei oikeastaan tunnu missään, vessassa saa ravata isolla hädällä tänään jo 10 kertaa mut voi johtua myös helteestä.

Maanantaille en halua jättää tätä koska mulla on silloin lapset ja mies ei saanut päivää vapaaksi koska kukaan ei ole puhunut et silloin varmasti käynnisteltäis... sillon on painoarvio.

Eli eka mun tarttis hommata lapsille vahti.. sitten joku mun mukaan sairaalaan, ja jos sieltä tulis päätös et käynnisteltäis ni sit soitto miehelle ja sit sen tartteis hommata ittelleen sijainen ja odottaa että se saapuu paikalle... Siinä menee tuhottomasti aikaa, vaikka eihän ne vauvat sieltä pulpahda heti kun lääkäri sanoo Kyllä käynistykselle...

En mää sit tiedä mitä pitäis tehdä.

Tuskaisen kuuma ainakin on!

Koittakaahan jaksella... mää en jaksa....
 
heippa kaikille!

Meille syntyi 29.6 aivan ihana tyttö :heart:
Mitat: 3.595kg, 49.5cm. :)
Muutaman tunnin meni lasketun ohi, eli pikkuinen syntyi viikoilla 40+1 klo: 04.47.
Tänään kotiuduttiin ihanuuden kanssa.
Huomenissa voisin tulla kertoilemaan paremmin miten synnytys meni! :)

Emilien ja pikku prinsessa :heart:
 
Onnea Emilien! :flower:

Vaikka viime yön nukuin ihan hyvin, niin tänään oon nukkunu jo 2 päikkärit :eek: Ja ihan vaan nukahtanu vaikka ei oo ollu tarkotus... Mies kyllä sano salille lähtiessä, että leipäilehän että jaksan touhuta illan makkarissa :D
 
Onnea taas jakautuneille! :flower: :hug:
Nyt niitä alkaakin tulemaan lähes päivittäin. Hassua, niin se aika vaan todellisuudessa rientää!

Syntymisen merkkejä ei täällä sitten ole minkäänlaisia... Ei kipuja, ei limatulppaa, ei supistuksia tai muutakaan. Näillä näkymin tulee siis niin puskasta sitten lähtö joskus :D Esikoisesta oli sama..

Täällä on lapsenvahdit vähissä esikoiselle.. etenkin jos tulee yöllä lähtö!
Joka tapauksessa mun täytyy heti lähteä sairaalaan kun siltä näyttää, menee vedet tai muuta.. Joten mies jää sitten kotia esikoisen kanssa ja minä sairaalasta koitan soitella vahteja, että mies tulee sitten kun pääsee. Yöllä ainakin tullaan toimimaan näin.
Päivällä mies ja esikoinen saa viedä mut svo:lle, soittelen sitten taas vahteja läpi matkalla/sairaalassa.. Jos ei ketään saada niin mies on esikoisen kanssa ja mä synnyttämässä yksin. Toisaalta tuo ajatus ei pelota, varsinkaan jos tapahtuma on yhtä nopea kuin esikoisesta.. mutta jos oikeasti venyy pitkäksi niin saattaa tulla vähän yksinäinen olo. Mutta minkäs sille sitten teet jos lapsenvahteja ei silloin ole.. Vaihtoehtona tällä hetkellä esikoisen mummi ja mun muutama kaveri. (Esikoisella on siis eri isä...)

Kävin tänään vaatekaupoilla ja eksyin sitten "vahingossa" lastenvaate osastolle.. no kassan vieressä oli sellanen ale kori, jossa "name it"-vaatteita 2,95€/kpl niin kassatäti (joka oli siis vähän vanhempi nainen) kyseli että; "koskas tämän toisen pitäisi syntyä?"
Vastasin sitten että ens perjantaina on laskettuaika, niin oli aika hämillään että miten vielä jaksan olla noin virkeä ja shoppailla :D Kun mun voiti on muuten loistava, paitsi että tää maha alkaa olemaan tiellä, tänäänkin nostin varmaan 100 vaatetta takaisin tangoille kun menin liian läheltä..

SaaBas & Tyyne 39+1
 
mayingan synnytys kuulostaa kivuliaalta, mua aina pelottaa noi "virheelliset" tarjonnat ja etenkin sitä imukuppia kammoan. Onneks ei omalle kohdalle ole kumpaakaan sattunut.

Onnittelut Hellun Martalle ja Emilienille pienokaisista.

Täällä alkaa esikoisen tuska hieman hellittää ja enää ei ole niin kovin pientä vahingoittamassa... Mutta itselleni oli kuitenkin yllätys kuinka pahalta itsestä tuntuu kun näkee että toinen kärsii ja koko ajan saa pelätä, ettei isompi vahingoita pienempää.

Ja kaiken kukkuraksi toinen koiristamme kävi vauvaa suojelemaan esikolta. Eli murisi muutamaan kertaan tytölle kun kielsin häntä menemästä vauvan lähelle. Nyt sitten etsitään koiralle uutta kotia tai kaivetaan kuoppa. Ehkä ylireagoin, mutta haluanko ottaa riskiä, että koira komentaa esikoista puremalla? En.

imetyksestä sujuu muuten kivasti, mut olinkin jo unohtanut kuinka paljon tuo hieneritys ja haju voimistuu imetyksen aikana! Voi yäk. Ja maidonnousun myötä on ihollekkin noussut epäpuhtauksia, aivan kuten viimeksikin.... Tylsää.

Hieman pikkuinen on nyt kärsinyt ilmavaivoista ja niitä surkeana parkuskelee. :(
Hieronta auttaa hieman, mut isoin apu on makuultaan imettäminen, mutta se on kovin vaikeeta kun pitää väistellä esikon käsiä tai jalkoja jos oikein huono hetki on...
Muistaako muut mitkä ruuat aiheutti eniten vauvoille mahanpuruja?

limatulppa on mulla ollut molemmissa raskauksissa venyvää ja kirkasta limaa, jota on tullut epämääräisiä kasoja noin viikkoa ennen synnytystä.

Jaksamista teille kaikille isojen mahojen kanssa, etenkin Niiskulle!
 
Huh näitä kelejä :S Jokohan huomenna helpottais täälläkin, aamulla oli terassilla 35 astetta lämmintä!

Onnea kaikille, ketkä ovat saaneet vauvelin syliin!

Brianna, teillä on kurja tilanne siellä, jos joudut huolehtimaan sekä esikoisen mustiskäyttäytymisestä että vielä koiran käytöksestä esikoista kohtaan. Aika hurjalta omaan korvaan tosin kuulostaa koirasta luopuminen murinan perusteella. Minusta kun murina on koirien normaali tapa kommunikoida keskenään (ja johon myös lauman alimmalla on lupa), ja kertoo vaan siitä että koiralla on terve pää ja terve tapa "varoittaa" epämielyttävästä tilanteesta. Mutta sinä kyllä varmasti tiedät, mikä on teille parasta, jos koiraan ei enää luota niin ei kyllä varmaan onnistu se yhteiselo enää :/ Enkä siis tosiaan tuomitse ratkaisua millään lailla, enkä tiedä yhtään miten itse toimisin jos vastaavaan tilanteeseen joutuisin.

Nyt täytyy lähteä vielä iltalenkille ja sitten ehkä kokeilemaan, joko olisi tarpeaksi viileä nukkua.
Palailen kommentoimaan muillekin huomenna :)

Sillis 39+4 tai jottain...
 
Jalkapohjat hellinä/kipeinä!! Montaa hetkeä ei voi jaloillaan kun sattuu niin vietävästi. Aluksi vain jalkapohjissa ja sitten leviää ylöspäin. Välillä on vain 2 puujalkaa.. Nostan jalkoja ylös monta kertaa päivässä,nukun jalat ylhäällä. Pientä turvotusta on,en tiiä johtuuko siitä.. Tosin tämä vaiva on ollut aika pitkään mutta vikat päivät tuskaa. Mieskin nukahti ennen kuin kerkesi hieromaan..

Nyt jo tuntuu paremmalta kun antaumuksella valitti :)

uskon oloni näiden jalkojen kanssa olevan helpompi kuin Niiskulla. Ja kiukulla aattelen sitä lääkäriä joka laiskaksi sanoi!!
 

Yhteistyössä