***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Niisku: Voi helvata, mikä niitä siellä tyksissä oikeen vaivaa?? Kiva kun oon itekkin sinne menossa taas 18.pv ja kattovat sitten käynnistävätkö ennen laskettua vauvan koon takia.. Kaks viikkoo sinne on ja sekin tuntuu ikuisuudelta. Mä olen siirtynyt vollotus- linjalle. Olo on hirveen tukala, uupunut ja mulla on jatkuvasti törkeen huono-olo.
Neuvolassakin sitä tänään itkin ja th sano, et pitää yrittää soittaa sinne jos käyntiä sais aikastettua ja sit VAATIA kahen viikon päästä et ne käynnistää...No eipä taida siellä paljoo vaatimiset auttaa näköjään :(

mei-mei ja Isla 36+6
 
hk
Paljon onnea vauvan jo saaneille!

Niisku Nyt menee teillä aikas jännäksi toi etteivät käynnistä. Mulle sanottiin 36+6 että eivät viikkoon käynnistä, mut seuraavana päivänä sain tuon käynnistyksen noille tuplille. Mee tivaamaan perusteita miks eivät käynnistä. Mulla perusteena oli ettei keuhkot olis riittävän kypsät kun oli se rd.

Muuten täällä menee kivuliaasti eteenpäin, Tänäänkin supistellut joka askeleella ja selkäsärkyä myös taasen kuvioissa. Torstaina olis jälleen neuvola mitähän uutta se tuo tullessaan. Mä olen miettinyt pitäskö nyt yrittää tuota kolmea S:ä jos vaikka käynnistys nopeempaa tää homma. Kaksosten viikot siis meni, mut keskiviikkona on ton esikoisen viikot katsotaan nyt tapahtuuko siinä maissa jotain.

hk ja pikkuinen 37+5
 
Minä olen tuolta elokuisista, mutta seuraillut myös tätä teidän porukkaa, kun oma la 2.8. Ja nyt on pakko kirjoittaa, ottaa niin päähän sun puolesta Niisku-Rouva :mad:

Mä olen itse ollut tyytyväinen Tyksiin (lastenosastolla kuopuksen kanssa ollaan useinkin), mutta synnytysosastosta ei ole kokemusta, alkuraskaudessa olin päivän tiputuksessa, kun oli pahoinvointia, mutta mulle osu mukavia lääkäreitä. Nyt olen aivan pöyristynyt, miten voidaan tuolla tavoin toimia :O alkaa oikein itseäkin jännittää, mitä kohtelua siellä tulee sitten saamaan, kun synnytyksen aika tulee.. kaks ekaa oon synnyttänyt Tammisaaressa, varmaan vähän eri meininki siellä kuitenkin..

Voi, kun voisin jotenkin auttaa sen teidän huomisen hammaslääkärireissun kanssa, mutta eipä taida poikasi lähteä vieraan kanssa sinne käymään :D tai muuten auttaa oloasi, mutta eipä kai tässä voi muuta kuin toivottaa voimia ja tsemppiä, vaikkei ne varmaan miltään tunnukkaan :hug:

Elzu ja poitsu 35+6
 
Niisku: pääsetkö liikkumaan kunnolla vai onko paikat niin pahassa jamassa? aattelin vaan et asun ite kaarinassa eli ihan turun vieressä ja jos tulisin sinne ja raahauduttais oikein kunnon hiki/supistuslenkki, kyykkykävelyä ja sellanen vääntö et hiki lentää taivaisiin (josko se pistäis ton käyntiin kunnolla... Mun tekis mieli tehä jo joku yleisökirjoitus sun jutusta ja laittaa sellanen nootti tyksin hallintoon ja ylilääkärille... peekele!!!!!
 
Ymmärsin tuolta etusivulta, että Niiskulla on LA 9.7., mutta se on siis se, kun tulee täyteen 38+0. Joka tapauksessa, ihan älytöntä ja epäinhimillistä venyttää vielä siitä! Niin toivon sun puolesta, että käynnistyisi kuitenkin ennen sitä ensi viikon maanantaita! :hug:
 
Liisakaisa Olen pitänyt sitä LA 9.7. koska sen yli ei pitänyt päästää!
Nyt eivät viikonloppuna aio käynnistää eikä missään tapauksessa edes perjantaina kun mulle perusteltiin juurikin niitä keuhkoja! Mutta sitten lääkäri muisti kyllä mainita että ovat käynnistelleet rv 35 tapauksiakin ja niissä menny kaikki hyvin... ni en oikein ymmärtänyt miksi ei minun voinnilla ole mitään väliä.

Yöksi kuulemma täytyy ottaa panacodia että saan nukuttua, ei se särkylääke ole ennenkään auttanut ni miksi alkaisin ehdoin tahdoin vauvojani kolmiolääkkeellä huumaamaan?!?!

Pyydän tästä raskaudesta kaiken mahdollisen tiedon paperille ja sen jälkeen marssin potilasasiamiehen juttusille ja muistan varmasti mainita jokaisesta vittupäästä!

Mun kans ollaan aina pelleilty siellä. Mut nyt loppu nyt pelleillään jo kolmen hengellä ja kun on noi toisetkin lapset. Heille tämä on ollut aivan järkyttävää kun äiti on jatkuvasti sairaalassa ja vauvoja ei näy. Äiti on väsynyt ja turhautunut ja kipuileva ja joskus tulee tiuskittua ihan mitättömästä.

Eniten pelkään tämän seurauksia. Vaikka vauvat liikkuu masussa ei mulla herää minkäänlaisia ilon tunteita siitä, entä jos nää onki jo tosi isoja ja synnytyksessä käy jotain mulle... kyllähän ne vauvoille tekee kaiken kuten on huomattu ei äidin hengellä väliä sillä on tähänki asti leikitty.

Toivon et tää lähtis liikkeelle ennen lauantaita.

Ja vaikka mä menisin silmä poskella ja kieli navassa hakemaan apua ni laitetaan eka käyrille ja tarkistetaan vauvojen vointi sitten vasta keskitytään äitiin. IHME touhua... ja sen jälkeen osastolle tarkkailuun...

Kun jaksan laskea niin kerron teille kuinka paljon olen maksanut tästä osastolla makaamisesta "tarkkailussa"!

Olihan se hyvä et päästiin näille viikoille. Mut kuten lääkäri tänään minulle sanoi; eivät nämä viikot riitä mihinkään koska on niin iso riski että vauvat joutuvat keskolaan!!! Ilmiselvästi lääkärit ei halua työllistää keskolan väkeä. Säästö se on pienikin säästö...
 
Siis et kai sä Niisku tosiaan itse haluaisi lapsia keskolaan :O? Kyllä se on pakko niiden vauvojen parasta ajatella jonkun, kun et kuitenkaan selvästikään ole hengenvaarassa. Muuten et olisi kotona... Ei se keskola ole mikään tavoite. Anteeksi, pakko oli puuttua tuohon ennenaikaisen syntymän toivomiseen. Vauvoja kohtaan niin väärin, vaikka äiti huonosti voisikin.
 
Niisku: tuskimpa vauvasi noilla viikoilla keskolaan joudu edes... minulla on jokainen lapsi sektioitu viikolla 37-38 erittäin ahtaan lantion takia ja ei ole koskaan ollu puhettakaan mistään keuhkojen epäkypsyydestä :|. Marssippa tänään tyksiin vaan vielä ja vaadit sitä käynnistystä, sanot ettet lähe tästä mihinkään ennen kuin vauvat ovat maailmassa. Äitiä kaipaavat jo syntyneetkin lapsukaisesi.
täytyy kyllä sanoa et olet epäitsekäs tyttö ja todella sinnikäs.
ja jos kaksoset ovat noinkin isoja jo,eli about 3-4kg jo ,niin onhan tossa riski olemassa ja päättyy jopa sektioon, kun aikaisemmalla käynnistyksellä vois syntyä alateitse.
 
Viimeksi muokattu:
En voi kuin sympatiseerata sua Niisku. Se mikä mun mielestä tossa tilanteessa on erityisen järkyttävää on se, että lääkärit laiminlyö törkeästi odottavan äidin henkisen jaksamisen, jolla on aika paljon tekemistä esimerkiksi synnytyksenjälkeisen masennuksen kanssa.

Todellakin hae apua neuvolasta ja psykologeilta, että saat pidettyä pään kasassa ja pistä valitusta menemään. Kyllä sun tilanteessa yksi jos toinenkin kaltoinkohtelun raja ylittyy niin että heilahtaa.

Musta tuntuu pahalta, kun kirjoitat, että on enää vaikea tuntea minkäänlaisia ilon tunteita mistään, mikä liittyy loppuraskauteen ja vauvoihin. Ei löydy sanoja :(

Jaksamisia muillekin, joilla tää loppuraskaus ottaa koville :hug:
 
Niisku oletko jutellut missään kaksosten äitien foorumissa?.Tai odottajien?.Ajattelin että vertaistuki voisi olla hyväksi:).Ja ymmärrän siinä kyllä lääkäreitä etteivät käynnistä kun vasta lähempänä laskettua,haluavat turvata vauvojen mahdollisimman hyvän maailmaan tulon.Vaikka tuntuukin todella kurjalta että olet noin kipeä.
Olisiko mahdollista saada vaikka perhetyöntekijää avuksi?.Siis kotiapu palvelua tms?.

Täällä oli muutama muukin joka odottaa viimeistä kertaa?.Saako kysyä minkä takia,lapsiluku täynnä?.Mitäs sitten jos/kun vauvakuume tulee uudestaan?.
Mä koen nyt ihan hirveää kriisiä tästä asiasta.Tämä tosiaan on meidän viimeinen vauva,mies ei tässä asiassa jousta.Minä kyllä voisin tehdä joskus myöhemmin vielä..

Sitten tajusin etten ole edes ajatellut imetys vaatteita!.Hyvä alkaa näin viikko ennen laskettua miettimään:D.Huutiksesta kattelin ihan kivoja vaatteita,tarvii varmaan sieltä huudella.
Pari imetysliivit mulla on mutta haluaisin paremmat,kai se täytyy kattoa se koko sitten myöhemmin.

Neuvolassakin pyörähdin tänään.Painoa oli +230g/vko.yht tullut:15kiloa.
Vauvan pää oli ihan alhaalla,se tutkittiin kahden terkkarin voimin:D.Toinen sanoikin että jos vähän ärsyttäisi vauvaa:D.
Sydänäänet ollut kokoajan jotain 145-155 mutta nyt oli "tippunut" 135-140.Katoin edellisistä korteista niin vähän ennen syntymää kaikilla on noi äänet laskenut..Hmmm:D.

Sanoin noista "oireista" Kun mahaa kiristää,supistaa,alapää vihloo, ym niin se totesi että taitaa alkaa kohtu valmistautumaan synnytykseen.Oli että jaa,onhan noita viikkojakin sen verran että niin se varmaan tekee.Muisti sanoa vielä että tämä voi syntyä ennen laskettua vaikka muut mennyt yli:).Enpä usko.

alkanut taas olla alapään suonikohjut hiton kipeät,vauva varmaan painaa sinne:kieh:

Täällä taisi joku puhua että on kokoajan nälkä?.Mulla on nyt joku syömiskausi:D kokoajan nälkä!.Tänään tuli himo jälkiuunileipään:p

Jotenkin ihan ärsyttää ajatella taas tulevaa yötä!.kun nyt jo hiki valuu!

Niin ja oli puhetta imetysajan hiestä,mulla se on alkanut haisemaan jo nyt:headwall:

Mutta vointeja kaikille! Täällä jo vähän parempi mieli kun pääsi liikenteeseen ja ei enää harmittanut ettei pässytkään miehen kanssa kaksin asioille.

Mielialanvaihtelut:whistle: joku jo siitä mainitsi että odottaa että saa "oman itsensä takaisin".Omat ajatukset ja turha kiukkuaminen lähtee.Sitä minäkin odotan!:)

Niin ja seuraavan neuvolan sain ens keskiviikolle,alkoi jo puhumaan että yliaika kontrolli on sitten 41+5.Tuntu jotenkin hurjalta että sinne asti mentäisiin.Tai että ensviikolla on mun elämäni viimeinen äitiysneuvola:'(
 
Täällä olikin juttua tullut sillä aikaa kun kirjoitin.Kai se riippuu sairaalastakin? miten käynnistävät?.Täällä ei ainakaan käynnistetä yhtään sen aiemmin kun pakko.Vaikka kakkosta odottaessa olin tosi kipeä enkä mitään voinut tehdä niin käynnistivät 42+1 koska oli perjantai,vkloppuna eivät kuullemma mielellään käynnistä.Olisivat anteneet olla vielä pari päivää koska vauva voi hyvin: /

Kolmosta odottaessa mulla alkoi kipuilemaan ne kannakkeet ihan huolella.jouduin loppuviikoilla ravata naikkarilla ja uhkailivat viimeiset viikot vuodelevolla etteivät ne hajoa.Eli eivät sitäkään käynnistänyt vaikka uhkailivat vaikka millä.Ja tyttö syntyi 41+0.

Mutta nämä ihan yhden vauvan odotuksia todella kipeitä sellaisia kylläkin.Sillä ajattelin että joku kaksosten odottajien keskustelu voisi olla hyvä idea.Ja tietty kannattaa keskustelu apua pyytää ihan neuvolasta!:)

Nyt vaan päivä kerrallaan vaikka vaikealta tuntuu,niinkuin joku totesi niin nyt on hyvä kun on joku kiintopiste,päivä jota odottaa ja tietää että silloin se on ohi!:),Tsemppiä:)
 
Iltaa!

Kyllä niin pistää kiukuttamaan tuo NIISKUN tilanne. Täällä joku kummasteli neuvolatädin vinkkiä lypsämisestä. Itse silloin olin tosi rikki monen kuukauden huonoon vointiin ja nukkumattomuuteen,ilman minkäänlaista elämän iloa, itkeskelin julkisesti jne. Näki kuinka hänellä kävi sääliksi ja halusi varmasti jotain lohtua tuoda eloon. Lisäksi maitoa oli tiputellut jo siinä vaiheessa.. Mutta muistui Niiskua lukiessa nuo tunteet mieleen ja itkua piti päästellä..

Itse olen menossa tosiaan tuonne tyksiin kanssa 11.7 keskustelemaan mitä käynnistyksen kanssa tehdään kun ovat nuo maagiset viikot 38 täynnä. Niin monasti olen tätä virttä kuunnellut noista maagisista viikoista..mutta mulla ei ole enää mitään hätää tuon käynnistyksen kanssa ja ilmeisesti vauvallakin hyvät oltavat.

Monasti olen miettinyt tämän raskauden aikana jottei odottavan äidin henkistä jaksamista oikeasti huomioida millään tavalla! Kerran lääkärillä käydessä havahduin sellaiseen outouteen jotta lääkäri puhui mulle eikä vaan hoitajalle. Ekasta lapsesta synnytysosastolla olo oli mielestäni epämiellyttävää. Olin vain väline joka hoitaa lasta, vauva on se koko juttu. Nyt raskauden aikana fiilis on sellainen jotta mä vaan kasvatan vauvaa josta pidetään huolta, tämä hautomo lopettakoon itsekään valittamisen koska vauvalla on kaikki hyvin! Mutta hautomosta oisi kiva jaksaa hoitaa ja rakastaa lasta synnytyksen jälkeen..

Mulla on huomenna neuvola sellaiseen aikaan jotten saa lapsenvahtia tuoksi puoleksi tunniksi. Ja viimeinen vaihtoehto ei voi lähteä mihinkään kun ei voi jättää koiranpentua ( n. 6 kk) yksin kotiin. Koira ei ole sairas tms. Miten ihminen voi tehä mitään jos ei koiraa voi ikinä jättää yksin kotiin?! Miten muut koiraihmiset voivat käydä asioilla tai saatikka sitten töissä?! Noh, onneksi tarpeeni on hyvin pieni ja voin hyvin ottaa likan mukaan. Olen onnekkaassa asemassa ja harvoin on ongelmaa näiden asioiden kanssa.

Pikkasen on tunteet herkässä tänään!

Taiskalle jaksamisia myös!

Hyvää yötä haaveilen jokaiselle!!

Tintti 37 +
 
Knox Olen varmaan kirjoittanut huonosti tai jotain... mutta asiahan on niin että kun tulee rv 37 vauvan vointi tarkistetaan salissa ja äiti saa vauvan rinnalle. Jos viikot alkavat rv 36+ jotain se on automaattisesti keskolaan seurantaan ja äiti menee sitten sinne tutustumaan pienokaiseen.

Tarkoitin omassa tekstissä sitä että kun viikkoja on jo näinkin hyvin saatu kasaan ja rv 38 on lauantaina niin miksi en pääse käynnistykseen jo loppuviikosta ei se nyt päivän päälle voi olla. Tänään keuhkot ei toimi ja heti huomenna toimii.

Ja minä varmasti olen maailman surkein äiti koska haluan nämä vauvat nyt heti ulos oman huonon olon vuoksi ja sen että haluan olla myös äiti meidän 3v ja 2v jotka tarvitsevat minua. MAHAN KANSSA SE EI ONNISTU!

Vatsanympärys 135cm Hyvin ne vauvat ainakin kasvaa.

Oliko se MM kun kyseli lapsi määrästä? Nämä neljä saa riittää. Ja syykin on tämän raskauden rajuus.

Positiivista tässä on ainoastaan enää se päivämäärä. 11.7. klo 8.00 ja suoraan saliin :D

Ja piti vielä siihen kommentoida kun knox ihmetteli olojani. Jos määrätään särkylääkettä joka ei auta, sitten nostetaan annosta mikä ei sekään auta ja sitten vaihdetaan särkylääkkeisiin joiden paketin kyljessä komeilee nätti punainen kolmio ni kumpi mahtaa olla parempi ne vauvat pois aiheuttamasta näitä kipuja vai se että popsin lääkkeitä kuin karkkia mitkä ei auta yhtään mitään.

ja mulle on sanottu et ei tohon auta mikään muu kuin se et vauvat tulevat ulos pois painamasta isoja suonia ja hermoratoja.
 
Ikävää käytöstä Niiskua kohtaan. Ihan vihaksi pistää. :mad:
Joku olikin jo maininnut edellä, että onhan tuolla nykyisellä voinnilla myös sairastua sitten masennukseen ym.. :(
Kuitenkin vauvat on jo hyvillä mallilla kuin näin pitkälle pysyneet sisällä, harva kaksoisraskaus on kuitenkaan ihan loppuun asti viety. Tai että yleensä sitten tulevat joko itse pihalle ennenaikojaan tai leikataan kaikkien hyvin voinnin takia. Ei se masukaan aina paras paikka ole kasvaa..

MommysMonsters, mulla ei ollut esikoisen aikana imetyspaitoja/liivejä ollenkaan. :D
Nytkin ajattelin että muutamat liivit ostan ja paitoja jos sattuu tulemaan kirppareilta vastaan... No ostinkin sitten huuto.netistä 3kpl imetysliivejä yhteensä 7€. Sitten pari viikkoa sitten löysin H&M:n kaks imetyspaitaa, lyhyt hihaista vielä niin kirpparilta yhteishintaan 0,75€. :)

Ainainen nälkä(kö?) täällä on myös yksi sellainen! :wave:
Välillä tulee sellaisia päiviä vastaan että söisin kaiken mikä eteen tulee :D Kun taas sitte on niitäkin päiviä että illalla tajuaa syöneensä vain aamulla leivän..

Täällä kans odotetaan sitä että saa sen "oman ittensä" takaisin! Alkaa käydä omille hermoille tää mieliala.. Ensin ollaan kuin aurinko ja sitten NAPS, ollaan kuin tulivuori. Ei kiva.

SaaBas + Tyyne 39+4
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :heart: Nyt olikin jo niin monta, että en tässä äkkiseltään edes muista nimiä erikseen.. :)

Täällä edelleen yhdessä kasassa ja suht' rauhallisin mielin. Toissa yöstä lähtien on jonkun verran mahaa jomotellut ja tänään on maha ollut ihan sekaisin/ oksettanut. Nälkä on, mutta ei tiedä oikein mitä söisi. Nooh, jos tää on vaan jotain mahatautia.. :x
Ensi viikon maanantain olis vielä neuvola ja tiistaina yliaikaiskontrolli, jos tässä ei mitään sitä ennen tapahdu. Mutta eiköhän ensi viikon loppupuolella viimeistään saa omankin vauvelin syliin, eikai ne paljon yli 42+0 ainakaan päästä :heart:

Tsempit ja jaksut kaikille, helteetkin on ilmeisesti taas palaamassa, mikä ei tässä tilassa ole kovin mieltä ylentävä uutinen.. : /

Ja Niiskulle vielä erityistsempit! Kaamee tuo sun masun ympärys.. itsellä Sf:t olleet koko ajan yläkäyrien yläpuolella ja kaikki kauhistelee isoa masua, mutta mulla tais olla ympärys tänään vaan 106cm. Vaikea olis kyllä kuvitella oloa, jos olis 2 norm. kokoista vauvelia masussa, kun tässä yhdessäkin on kantamista..

~ Pearl ja pieni 40+4
 
Viimeksi muokattu:
Piti muuten kommentoida vielä tohon käyrällä makaamiseen. Siis mä tunnen vauvojen liikkeet hyvin ja en ole ollut heistä huolissaan vaan todellakin omasta voinnista. Synnytys on aina iso koetus on siellä sitten vaikka vain yksi. Siitäkin kun on kokemusta lääkkeellisellä kivunlievityksellä ja ilman lääkitystä. Ja nyt ajattelin myös synnyttää ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Mitä nyt ilokaasua otan jos auttaa.

Se että vauvat päästetään näin isoksi on riski koska B vauva on väärässä asennossa ja hänet tullaan kääntämään synnytystilanteessa.

Multa mahtuu ihan hyvin tulemaan sillanen 3900-4000g ulos. Mutta jos kerran tää vauva B on se 500g isompi ollut kaikissa mittailuissa niin se työ on kaikki vasta sen B vauvan kanssa. A raivaa tietä ja B jos on isompi ni se ei tule sieltä vaan...niinku joku mulle joskus tokas et se beehän vaan liukuu sielt ulos.. Noh sen näkee sitten. ja toivottavasti olen jakamassa sen teille kaikkine ihanuuksineen. Onneksi kätilöt ovat olleet ihania mua kohtaan. Muutenhan tässä ei edes haluttais mennä synnyttämään sinne :D

Pää ei vain toimi niin niistä sykkeistä, makasin käyrillä tänään ja kaikkien mielestä käyrät oli vauvoilla hyvät... mun mielestä jos sykkeet on 100-170 molemmilla... siis se et se laskee nin alas tuntuu jotenki hurjalta mut kai niihin on luotettava..
 
Viimeksi muokattu:
Niiskulle ekana tsemppiä, yritähän jaksella.

Vaan missä on Merlina?

Sillis Järkviä sanoja sinulla ja niitähän tässä kaipaa.
Kyllä sitä on kuvitellut, et koirat olis hallinnassa ja kyllähän se arkielämässä on. Perustottelevaisia koiria, etenkin tämä ongelmanaiheuttaja. (saksanpaimenkoira narttu 5,5 v)
Nyttemmin en ole huomannut mitää epäilyttävää käytöstä, mutta en ole koiraa ja esikkoa laskenut samaan aikaa sisällä tai ulkona vapaaksi. Yritän nyt vaan työstää tätä asiaa päässäni, et mitkä on riskit ja mitkä on vaihtoehdot.

Ja tottahan se kin on ei koira kärsi kodin vaihdosta, eikä lopettamisesta. Ei sitä kuitenkaan haluaisi "turhan" takia noin isoja päätöksiä tehdä. Mutta toisaalta taas omaan lapseen verratuna koira ei ole paljoa mitään. (vaikka tärkeä onkin)
Kuten sanoit, selvästi kyseessä oli koiralta halu pönkittää omaa asemaa ja se on omasta mielestäni sitä vaarallisinta. Helppoa olis jos koira ei vaan pitäisi lapsesta tai pelkäisi. Noh, kiitos sulle jokatapauksessa.

MM kiitos myös sulle kun kerroit oman kokemuksesi.

Bree ja vauva joka kutsuu...
 
Täällä sitä valitettavasti vielä ollaan... Jotenki ei oo järki tänään kulkenu ja oon ollu hirveen väsyny vaikka heränny vasta puoli 12 jälkeen ja yhet päikkäritki oon ottanu.

Noh ei tässä enää olis ku huominen ja ylihuominen ja sitten torstaina 10.00 synnärille :)

Alko kyllä tänään vähän ärsyttämään, kun käytiin miehen siskolla.. En oikeen muutenkaan välitä sen miehestä, tai ollaan ihan eri aaltopituuksilla ja vielä joku päivä sanon sille mitä aattelen enkä ole vain hiljaa.. Mutta siis alko mun mahaa päivittelemään, ettei oo kyllä ikinä nähny näin isoa mahaa... Vaikka mulla ei kyllä mikään iso maha edes ole. Ja eiköhän verrannu tähän miehen siskoon ku ei sillä vaan näin valtava ollu... Noh ensinnäki on jokasen synnyttäny jo tässä vaiheessa.. Mä niin tiiän ku tää vauva syntyy, niin alkaa se vertailu. Tällä miehellä kun pitää aina olla kaikki kaikista isointa/parhainta ym.. Onneks näille serkuksille tulee nyt kuitenkin 1,5kk ikäeroa. Minä en ala kyllä yhtään kuuntelemaan mitään tyhjänpäiväsiä vertailuja. Ei ole montaakaan viikkoa kun sano 11v tytöllensä, että ei sen ikäset enää leiki, että lopettaa nyt sen pelleilemisen (anoppilassa oltiin ja tää tyttö leikki maatuskoilla). En voinu ku suu auki tuijottaa ja puistella päätä.. Vähän meni ohi kyllä nyt...

En voi ku ihmetellä tuota niiskun tilannetta :/ Jaksamisia!

Merlina ja muru 39+4
 
Iltoja!

Paljon on tullut taas tekstiä. Erityinen kiitos synnytyskertomuksista, ne ovat todella mukavaa ja virkistävää luettavaa! Tuntuu, että tällä palstalla on enää aika vähän positiivista tekstiä ja se vähän surettaa. Positiivisuus kuitenkin kun on tuo pitkälle kantava voima! Ja itsellänihän tuota matkaa on vielä pitkälti edessä :D!

Muutenkin oli ollut hieman puhetta tuosta henkisestä hyvinvoinnista ja siitä miten vähän siihen puututaan ammattilaisten taholta. Itse olen sitä mieltä, että toisten ihmisten, varsinkin sellaisten, jotka ovat todella vähän tekemisissä autettavan henkilön kanssa, kuten tässä tapauksessa th:t ja lääkärit, on todella vaikeaa puuttua tai vaikuttaa äidin henkiseen hyvinvointiin, vaikka siihen tulisikin pyrkiä ja tietenkin olisi aivan ihanteellista, että siihen pystyttäisiin.

Imetysliiveistä tilasin carriwellin luukkuliivit ja Emma Janen luukkuliivit ja täytyy kyllä sanoa että ihastuin aivan täysin noihin emma janeihin. Ne olivat niin paljon tukevammat kuin carriwellit. Niissä oli sellainen kovempi tukikangas nännien kohdalla jotka paitsi tukivat hyvin, niin myös peittivät paremmin kuin carriwellit liivisuojuksien reunat ja silti tuntuivat hyvin joustavilta. Muuten ne olivat täysin samanlaiset kuin carriwellit. Suosittelen!

Tänään pääsin (pystyin) vihdoin ja viimein kunnon lenkille ja kyllä piristi! Ihmeen hyvin sitä vieläkin vain jaksaa! Jalkojen turvotus kyllä hieman rasittaa, mutta mitäpä pienistä!

Kiva kun Knox:kin kävit taas täällä. Juuri tänään ajattelin sinua ja pohdin, että oletkohan mahdollisesti kokonaan lopettanut palstailun! Kyllä minun mielestäni kaikki tänne mahtuvat ja jokainen saa tuoda mielipiteensä esiin.

Ainiin, tänään kun etsin lisätietoa tuosta imetysteestä niin huomasin, että myös olutta suositeltiin monessa lähteessä imetyksen edesauttajana, helpottaa ilmeisesti maidon herumista. Ja ilmeisesti siis kotikalja tai alkoholitonkin olut ajoi saman asian.

Niin ja anopin kanssa tuli taas otettua hieman yhteen kun nyt jo (ja taas) niin auliisti jakeli ohjeita mm. imetyksestä ja muusta vastaavasta. Yhtään en haluaisi vielä kuunnella noita hyvää tarkoittavia, mutta nykyään aivan vääriä ohjeita ja kuulla sitten miten minä teen kaiken väärin kun edelleen pitäisi toimia samoin kuin 20 vuotta sitten!

No mutta nyt kaikille hyviä öitä ja jaksamisia!

Tiinu ja Jäppinen 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tosiaan kun heräsin siihen aivan kauhiaan päänsärkyyn 7 aikoihin, niin tänään puol 6 heräsin ja vähän niinku jomotti jo päätä, mittasin huvikseen verensokerin niin oli 4.0.. Oliskohan voinut eilen laskea huomattavasti alemmas ja siitä johtu särky? Nyt otin heti leipää niin se pienikin jomotus katos!
 
hk
Sanotaan että on parempi vauvoille, mitä pidemmälle pääsee, mut jos tosiaan noi Niiskun kaksoset ovat ton kokoisia, niin toi synnytys ei oikeesti ole helppo saati että siinä ei väsyis valtavasti. Omani silloin reipas kolme vuotta sitten käynnistettiin kalvojenpuhkaisulla ja pojat oli 2,5 tunnissa ulkona. Niiskunkin tilanne on hyvä, joten tuon käynnistyksen siirtäminen viikonlopun yli ei varmasti muuta tilannetta. Sitä paitsi toi b-vauvan kääntäminen supistusten aikana, samoin kun hänen pitäminen paikoillaan tulee sattumaan kovasti ja todennäköisesti samalla puhkaistaan toisen kalvot. Minusta omissa kahdessa aiemmassa synnytyksessä kipeimpiä kokemuksia ovat olleet tosiaan kaksossynnytyksessä tuo kääntäminen+ paikoillaanpito+ istukka, koska maha oli yksinkertaisesti niin helvetin kipeä jo siinä vaiheessa. Esikoisen synnytyksessä taas kipeiten sattui vauvan päästä otettava mikroverinäyte voinnin seuraamiseksi, koska supistukset olivat tosi kipeitä ja samalla tuota näytettä otettiin. Sitä paitsi, ne keuhkot ovat varmasti kypsyneet kun noi vauvat ovat kovasti jo kasvaneet. Omani olivat kokoajan vierihoidossa vaikka syntyivät tosiaan 37 viikolla. Kokonsa puolesta he olivat pieniä, joten noita bilirubiineja seurattiin tarkemmin + niitä sokereita.

Ittellä on kipeetä kanssa ja mä voisin tosiaan jo vaikka käynnistykseen mennä samantien. Vauvan ja isompien hoitaminen ei ole herkkua ja varsinkin jos ei moneen yöhön ole kunnolla nukkunut.

hk ja pikkuinen 38 ja nyt sais tapahtua jo!
 
Tiinu85 joo, eiköhän tänne mahdu meitä positiivisempiakin loppuajan odottajia =). Mulle just sairaalassa kätilö sanoi, että olen kyllä erikoistapaus, kun kaikista vaivoista huolimatta en jo vaadi käynnistystä ja jaksan kuitenkin odotella vauvan kasvamista suht positiivisin ajatuksin. Ehkä se sitten on näin, että suurin osa ei siihen pysty. Niin, ja ei täälläkään suostuta käynnistämään, kuin tosiaan jos on henki kyseessä ennen LA:ta, mielellään ei vielä tämän jälkeenkään. Perustelevat ihan sillä, että sekä vauvalle, että äidille olisi lopulta parempi ihan se luonnollinen käynnistyminen. Ei kipuilevan tai muuten liian aikaisin syntyneen vauvan hoito ole myöskään äidin henkiselle hyvinvoinnille hyväksi. Siis, jos vauva ei ollutkaan vielä valmis syntymään. Ja juu, valittaminen tekee hyvää, saa purettua pahaa oloa, mutta yritetään muistaa myös se vauvojen etu, sitähän niiden sairaalassa täytyy ajaa kuitenkin. Ei ne kiusaa tee... Ainakaan suurin osa...

Brianna Tuo teidän lauma-asetelma olisi mahdollista testata, jos vaikka siinä kuitenkin olisi jotain häikkää. Kuulostaisi siltä, että koira asettui puolustamaan vauvaa, mitä sen ei tarvitsisi tehdä, jos luottaisi sinun hoitavan homman. Toisaalta, jos pitää sinua johtajana saattoi vain vahvistaa kieltoasi, eikä tämän pidemmälle menisikään. Sinuna ottaisin ihan ammatti-ihmisiin yhteyttä ja kävisin koiran kanssa näytillä. Kunnollinen ongelmakoirakouluttaja osaa katsoa tilannetta oikein ja antaa ohjeita tulevaan. Jos koira on teille tärkeä, niin tämä voisi auttaa eteenpäin. Osaavat myös sanoa, jos homma ei teillä tulisi toimimaan. Mielestäni apua kannattaa hakea myös koiran kohdalla, kuten muidenkin perheenjäsenten. Niin, ja hyvin laumaantuvalle koiralle kodinvaihto voi olla rankka paikka. Meidän otusta, kun ei oikein voi edes hoitoon viedä. Lakkaa syömästä ja masentuu... Se on niin opetettu vain oman lauman koiraksi, että tarvitsee tutun johtajan, reppana.

:wave: Punaista pissaa, onko muilla ollut? Mulla nyt koko yön ja aamun pissa ollut selvästi punertavaa, ei siis tummaa, vaan ihan selvästi vaaleanpunertavaa. Punajuuria en ole syönyt, tätä netissä seilatessa ehdoteltiin syyksi... Mitään kipuja ei ole pissatessa, eikä kyllä veriseltä näytä, tai muuten verta vuoda mistään. Häiritsevää... Ideoita?

Positiivisia ajatuksia Ihanan viileä ilma, tällaisia lisää. Vauva potkii tyytyväisenä, voi siis hyvin tänäkin aamuna. Isommat leikkivät ainakin hetken tappelematta, ja hauskaa heillä tuntuu olevan. Mies on ihana. Olen päässyt jo näin isoille viikoille, joten kestän kyllä lopunkin. En oksentanut aamulla. Koira nukkuu pää masun päällä, herttaista =).

Knox ja Oliver 36+5

Ps. Ei ne lääkärit niin kauheita kiduttajia ole, yritetään ymmärtää, että hoitavat työnsä hekin parhaan taitonsa ja tietonsa mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Brianna
:wave: Punaista pissaa, onko muilla ollut? Mulla nyt koko yön ja aamun pissa ollut selvästi punertavaa, ei siis tummaa, vaan ihan selvästi vaaleanpunertavaa. Punajuuria en ole syönyt, tätä netissä seilatessa ehdoteltiin syyksi... Mitään kipuja ei ole pissatessa, eikä kyllä veriseltä näytä, tai muuten verta vuoda mistään. Häiritsevää... Ideoita?.
pakko tulla lokakuisten pinosta kommentoimaan, että tuo voi olla merkki virtsatieinfektiosta
Minulla 2 aikaisemman raskauden kohdalla oli riesana useat peräkkäiset VTI:eek:t, ja ne juurikin olivat täysin oireettomia kunnes verta alkoi tulla. Kivut alkoivat vasta kun lääkitys aloitettiin, meni nopeesti ohikin kyllä säryt kun lääkkeet alkaa vaikuttamaan nopeasti.
Mun kohdalla oli 2 raskauden aikana kuudesti tuota vaivaa aina sama syy löytyi. Kipeä en ollut, vain tuo veri oli oireena.

NIISKULLE jaksuja! Mahdotonta kuvitellakkaan oloasi :/ Itse oli kuopuksesta +30kg:a, tuskissani ja vauvaa oli mahassa vain 3,4kg:n verran. Fysiikkahan tuossa on koetuksella ihan taatusti. Pahinta varmasti kun ei saa nukuttuakaan kunnolla, halaus!

ja onnea vauvautuneille!

Käyn täällä aina lukemassa kun sillon joskus täältä tipahdin..

T:Neiti rv 25+1
 
Kyllä kai se niin on, että lääkärit toimii vauvojen parasta ajatellen ja hyvä niin. Jos lääkärit tarttuis meidän jokaiseen valitukseen niin keskolat ois täynnä vauvoja. Tiinun kanssa oon miettiny kuitenkin ihan samaa, että missä se raja sitten menee kun vaakalaudalla on äidin henkinen hyvinvointi. Odotusaika varsinkin lopussa on tukalaa ja vaikeaa. Itkua minäkin väännän joka päivä. Mutta kyllä se on kuitenkin lapsen etu olla siellä kohdussa loppuun asti.

Ihanaa kun on vieläkin viileää. <3
 

Yhteistyössä