***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Huomenta. Ihanaa, tänäänkään ei vielä kauhea helle. Lisää tällaisia leppoisan lämpimiä päiviä toivon minä.

Positiivisuudesta minäkin vielä. Siis itsellä olo tosiaan aivan kauhea ja kipuja niin pahasti ajoittain, että väh. kerta viikkoon sairaalassa tarkistelevat vauvan ja mun olotiloja, mutta kyllä silti elämässa on niitä hyviäkin asioita. Ja itse yritän tukeutua näihin. Kyllä sitä voi olla positiivinen myös huonompina aikoina, ja onneksi tässä raskaana olemisessa on se hyvä puoli, ettei tämä ole ikuinen tila. Joka päivä voi lohduttautua sillä, että loppu lähenee hiljalleen, jos muu ei enää auta. Ja tämä siis vain mun tapa selvitä tästä ajasta.

Joku täällä (olikohan Pearl) ei osannut ajatella meitä loppukuun odottajia samaan tilanteeseen, tai ettei me vielä pahoilla viikoilla ollakaan tuskiemme kanssa, saati sitten jos ensimmäistä odottaa. No, itsellä on kolmas raskaus, aina pahimmat kivut alkaneet jo n.30 viikolta, eikä siitä muuksi muuttuneet. Lääkärin mukaan tuskin nytkään näin kävisi. Jokainen raskaus on ollut edellistä kipeämpi ja useinhan se näin onkin, mutta kyllä itse olen päättänyt myös tämän raskauden katsoa ihan loppuun hyvillä mielin, koska onhan se vauva se syy, miksi nyt kärsin. Ja onhan täälläkin ollut näitä positiivisia odottajia, jotka ovat jo vauvankin saaneet. Ja koska vauvat syntyy noin neljän viikon heitolla, ollaan kaikki kuitenkin aika samoissa ajoissa.

Nukkumisesta itse olen jo viikkokausia nukkunut keskimäärin 4 h yössä kahdella heräämisellä, aika vähällä sitä pärjää ja aika hyvin tähän jo tottunut. Päiväunia en nuku, kun tosiaan näitä lapsia tässä pyörii jo entuudestaan. Varmaan tuntuu taas vauvan kanssa, että saa nukuttua tosi hyvin =).

Knox ja Oliver (vasta) 36+6 :LOL:
 
1.7 syntyi meidän mennikäinen :heart:
Painoa pojalla oli 3740g ja pituutta 49.5cm.
Suunnitellulla sektiolla syntyi, mutta joutui viettämään 2vrk lastenosastolla kun keuhkoissa oli vielä kosteutta(?), happisaturaatiot ja verensokerit heitteli ja oksenteli aika kovasti joten nenä-mahaletkukin jouduttiin laittamaan :( Kuitenkin hyvän hoidon ansiosta me päästiin jo sunnuntaina 3.7 kotiin ja nyt sitten ihastellaan toinen toisiamme! :heart:
Keltaisuutta olen huomannut poikaan tulleen, joten hiukan jännittää huominen eka neuvola käynti, että joudummeko käymään sairaalassa..

Onneksi siis ei leikattu jo silloin rv36-37 niinkuin suunniteltiin alunperin vaan pitkitettiin tuohon rv38+2, kun nytkin oli hiukan alku hankaluuksia..

Pikkarainen&Sisu 5vrk
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Ai niin, unohdin tietenkin onnitella vauvan saaneita, ONNEA kaikille!

Mulle nää rikkonaiset yöt on ihan poikkeus, koska nukun yleensä tosi hyvin. Tai no, vessaan herään 2-3 kertaa, mutta yleensä nukahdan heti. Aamusta viiden-kuuden aikaan saatan hetken valvoa, mutta saan sitten nukuttua kyllä vielä. Helpolla olen siis päässyt, ja kun ei kipujakaan ole niin ymmärrän että olen etuoikeutetussa asemassa moneen muuhun nähden. :)
 
Onnea hurjasti Daffodil ja viivi ja wagner komeankokoisista pojista! :flower: :heart:
Ja vaikkei se olekkaan enää tuossa vaiheessa kovin tärkeä asia teille vauvaantuneille, niin voisitteko meidän, vielä odottavien, iloksi jatkossakin laittaa tuon syntymäviikon kuten viivi ja wagnerkin oli laittanut! On sitten kiva vähän tilastoida sitä millä viikoilla tällä palstalla on alkanut tapahtumaan!

Voi niisku tuota sinun mahaasi! Se on kyllä hieno kaksio, ainakin sisäpuolelta, kun vauvat sielä niin hyvin viihtyvät!

Juuri tuota samaa asiaa positiivisuudesta ja negatiivisuudesta tarkoitin minäkin kuin mitä Sillis yläpuolella kirjoitti! Ei siis ollut tarkoitus millään tavalla väheksyä toisten kipuja tai ahdistusta, enkä todelllakaan tarkoittanut ettei niitä saisi tänne kirjoitella. Minulle tämä koko raskaus on vain ollut niin suuri ja ihmeellinen asia, että minä oikeasti olen kaivannut vertaistukea myös niissä positiivisissa asioissa!

Turvotuksesta laskeeko muilla turvotus esim. yön aikana? Mulla nimittäin on nyt viikon ollut sellainen kestoturvotus, että oksat pois! Ei laske yön aikana, ei jumppapallolla hötkyillessä, ei kohoasennossa, ei juomalla vettä, ei ananaksella, ei liikunnalla, ei siis millään! Ei siinä muuten mitään ongelmaa olekkaan, mutta mun jalat on tosi kipeät ja muuttuvat ihan sinisiksi vällillä.... ja ne on rumat! Ei pelasta edes varpaankynsien geelauksetkaan tilannetta :LOL:

Varpajaisista uskon, että mies pitää sellaiset, mitään puhetta ei tosin ole ollut, mutta kaikilla kavereillakin on ollut niin enpä usko että omakaan mies jättää väliin varsinkaan näin kesäaikaan. Mutta isäpaketista tai miksi sitä nyt kutsutaan niin sellaista en ole väsännyt enkä kyllä ole ajatellutkaan väsätä!

Kummeista päätös ei ole valmis! Nyt on neljä ehdokasta, joista sitten valitsemme kaksi. Valintaan varmaan vaikkuttaa hieman heidän käytöksensäkin vauvan syntymän jälkeen, sillä kaikki ovat yhtä läheisiä meille, joten siitä ei ole kyse. Kyse on yksinkertaisesti siitä miten paljon heitä homma tavallaan kiinnostaisi. Ei kyllä mennä sanomaan, että nyt on sitten testissä kummiksi sopivuus vaan seurataan, että jos joku heistä luo erityisen läheisen suhteen lapsemme kanssa samantien tai jotain vastaavaa... Olikohan tässä sepustuksessa mitään järkeä....

Nälkä tauotonta!

Intiimiasioista olen aivan liian avoin sekä oikeassa elämässä että palstaillessa :D

Yöt nukahtaminen yhtä tuskaa, mutta jos siinä joskus onnistun niin ihan hyvin sujuu loppuyö. Heräilen, mutta saan uudelleen unta melko helposti!

Vieraista meillä on lähipiirissä muutamakin henkilö, joiden en toivoisi tulevan kovin pian kyläilemään, mutta joiden tiedän kovasti odottavan vauvan syntymää! Syynä tähän on se, että he ovat aika huonokuntoisia ja usein heillä on jokin tulehdus päällä. Siinä ei sitten ole kovin kivä yrittää selittää, etten halua heidän koskevan vauvaan tulehdusriskin vuoksi, mutta miten sen näille vanhemmille ihmisille kauniisti ilmaisee, loukkaamatta heitä. Ja mies on sitä mieltä, että kenenkään ei tarvitse tulla tuomaan pöpöjä hänen pojalleen! Voi tuo miehen mielikin kyllä muuttua, kunhan iskee se ylpeys ja halu esitellä oma poika koko maailmalle!

No nyt neuvolaan ja siitä sitten ystävän kanssa shoppailemaan. Nyt täytyy jo oikeen järjestellä päiväksi tekemistä, ettei iske tylsyys ja sitä kautta tietenkin pahempi vauvan kaipuu ja lasketun ajan odototus!

Tiinu ja Jäppinen 37+1

Onnea vielä Pikkaraiselle pienokaisesta :flower:! Toivotaan että kaikki menee tästä eteenpäin ilman murheita! Niitä en soisi kenellekkään vauvalle saatikka äidille!

Niin ja korjaan sillis kirjoitti edellisellä sivulla! Tekstiä tulee niin paljon ettei ehdi omaansa kirjoittaa kun jo vaihtuu uusi sivu!
 
Viimeksi muokattu:
Heh.. Jepp siis mun kirjoituksen ideana oli alunperin huumorimielessä tuoda esiin se, että mua ei ainakaan tippaakaan haittaa, Jos joku ei täällä niin hyvillä fiiliksillä aina kirjoittele! :) Ja Odotus-pinohan tämä on ja sitä varten tänne alkujaankin kokoonnuttu yhteen.. en sitten ymmärrä, että miksi täällä ei voisi tuoda niitä toisenlaisiakin tunteita siihen odotukseen liittyen esiin? :D

Itse myös olen erittäin positiivisilla mielin ollut koko raskauden ja pahimpia kipuiluja on ollut sieltä rv 30 alkaen + että nyt tietysti lopussa pahimmat. Itsellä ei ole ollut tarvetta omista oloista sen kummemmin "valittaa", vaan lähinnä yritän keskittyä niihin positiivisiin juttuihin. Mutta halusin vaan tuoda esiin sen, että on myös meitä, joita ei haittaa toisten negatiivisuus/ kipujutut sun muut.. Mun puolesta kaikki voi kirjottaa mitä haluaa!
Ja voihan sitä aina olla lukematta, jos ärsyttää.. tai skipata ne valitukset, jos ne alkaa niin kauheasti ahdistamaan! :D Ei tää varmaan ole niin vakavaa.. ;)

Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

Omaan napaan ei erikoisia, suppareita on päivittäin useita, mutta niitä tosiaan on jo usemmman kuukauden ollut. Huomenna poksuukin sitten taasen uudet viikot :) Kattellaan, kattellaan..

~ Pearl ja pieni 40+5.. muoks. siis 40+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hui, miten paljon tekstiä taas :)

Mä tein nyt keskustelun tuonne syntyneiden puolelle:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1994676-heinakuun-onnenhiput-2011-a/#post24130789

Kopioin tän ketjun alusta syntyneet, toivottavasti kaikille ok...

Positiivisuudesta, itse hain samaa mitä Sillis ja Tiinu (muun muassa) kirjoittivat. Omalla kohdallani oli olemassa riski ennenaikaiseen synnytykseen (en halua täällä mennä yksityiskohtiin), joten olin/olen todella kiitollinen siitä, että sain kantaa vauvan mahassani täysiaikaiseksi. Lähipiirissä on monta esimerkkiä siitä, mitä ongelmia voi tulla ennenaikaisesti syntyneelle myöhemmässäkin vaiheessa. Eikä tarvitse edes kovin paljon ennenaikaisesti syntyä.. Myös mun mielestä täällä on saanut ja saa vapaasti valittaa oloista, tuskastella ym., mutta nyt tulivat esiin myös toisella tavalla ajattelevat/asennoituvat, täytyyhän heidänkin (meidänkin) tänne mahtua :) Itselläni myös ollut välillä olo ettei viitsi positiivisia ja esim. loppuraskauden hehkutusta tänne kirjoittaa, kun niin moni kirjoittanut täysin päinvastaisista fiiliksistä.

Eikä tarkoitus ole nyt vähätellä kenenkään tunteita, mutta itse oikeasti ajattelen ikävoiden jo raskausaikaa, varsinkin ihan loppua. Kuten MommysMonsters kirjoitti, aika vauvan kanssa menee ihan vilistämällä, meillä ollaan kohta 2 viikon ikäisiä! Itse vilpittömästi tykkäsin olla raskaana ihan loppuun asti, synnytys oli pelkästään positiivinen kokemus, ja niitä aikoja ikävöin, vaikka vauvan kanssa aivan ihanaa onkin :) Hänen hurja kasvunsa myös hirvittää, kohta meillä ei ole enää vastasyntynyttä :)

Ja öiden osalta, minä siis ravasin vessassa koko raskausajan, loppuraskauden n. 1 h välein.. Että yöt olivat mitä olivat. Nyt tuntuu, että saa ihan nukkua, kun vauva vetelee 3-4 h pätkiä unta eikä mun tarvitse nousta pissalle! :D Olen virkeämpi kuin raskausaikana!

Kaikenlaisia tunteita ja mielipiteitä tänne mahtuu, mun mielestä on kiva ettei vaan hymistellä ja peesailla toisia kaikessa, vaan käydään oikeaa keskustelua ja voidaan olla myös eri mieltä :)

Mukavaa päivää kaikille ja onnea vauvautuneille!!! Eiköhän uutisia tule pian lisää =)

Mayinga & Hajuherne :heart: 11 vrk
 
MommysMonsters, ei muuta kuin kukka rintaan tunnusmerkiksi. :D

Viime yö supisteli harvakseltaan ja nyt aamulla onkin kamala nälkä. Vähän epäilen tässä lapsiveden tihkumista, mutta tiiä sitten.
Kaikki paikat kaulasta asti onkin oikeestaan kipeenä. Koko maha, nivuset, alapää ja jalat. Niin ja ranteet. Mistä hitosta sekin johtuu?! Vissiin nukun huonossa asennossa öisin. :/

Eilen illalla oli taas ihan epätoivoinen olo. Oon vihdoinkin jättänyt kaikki masennuslääkkeet pois ja vissiin kestää jonkin aikaa ennen kuin olo tasaantuu. Mutta minä olen voittaja ainakin tänään kun oon onnistunut!!! :) Nyt on taas ihan hyvä mieli. Uusi päivä edessä ja taas hetki lähempänä vauvan tuloa.

Tuittumuru ja Myrry 36+6
 
  • Tykkää
Reactions: Brianna ja anu84
Onpas tänne tullut paljon tekstiä! Kiva niin, mutta ei tahdo itse aina pysyä perässä ja ehtiä / muistaa kommentoida mielenkiintoisiin aiheisiin.

Ekana kuitenkin onnittelut kaikille tuoreille äidille! Ihana, etä monella on jo oma pieni nyytti sylissä!

Odotusajan fiiliksistä ootte jutelleet. Omalta kohdalta voin tässä vaiheessa todeta, että pitää olla kiitollinen siitä, että alkuraskaus sujui kuitenkin kaikkineen tosi hyvin ja vaivattomasti ja tähän asti tämä loppuaikakin ihan kohtuullisen mukavasti verrattuna monien muiden koettelemuksiin. Siksi kai onkin nyt käynyt pikkuisen ärsyttämään se kun kaikki käskee ottamaan rauhassa, mitään ei saisi tehdä ja mitenkään ei saisi itseään rasittaa. Vieraita varten olin tässä yksi päivä laitellut vähän ruokaa ja leiponut, niin hirveä haloo siitä, kuinka olen ihan suotta rasittanut itseäni ja he on nyt väsyttäneet mut jne. :headwall: Vaikka itselle on (kuten joku muukin taisi todeta) tosi tärkeää keksiä jotain pientä puuhaa ja tekemistä päiville, jottei aika aivan pysähtyisi.

Mäkin siis mieluummin yritän parhaani mukaan keskittyä positiivisiin oloihin, hommailla mukavia juttuja ja jättää mahdollisuuksien mukaan omat kolotukset vähemmälle huomiolle. Onhan sitä tietenkin paljon nopeammin väsyvä ja rasittuva kuin aikaisemmin. Pihahommiin ei tahdo taipua kun sattuu ja välillä kävelylenkit on tipuaskelin etenemistä, kun vihloo kohdunsuulle tai supistaa. Tunnustettava on, että myös omaa kroppaa kaipailee kovasti jo takaisin ja olisi kiva mahtua muihinkin vaatteisiin kuin säkkeihin, mutta kyllä tässä vielä nämä viimeiset viikot sinnillä menee. Iloinen saapi olla siitä, että on kuitenkin vielä "toimintakykyinen" ja pystyy pikkujuttuja omalla tahdilla hommailemaan! Se on vielä sanottava, että kenenkään muun oloja en halua vähätellä. Toiset raskaudet ovat vaativampia kuin toiset ja jokaisella on myös oma elämäntilanteensa, joka jaksamiseen vaikuttaa. Näin esikoisen odottajana ei esimerkiksi tarvitse huolehtia vilkkaan taaperon tarpeista, vaan riittää että itsestään pitää huolen, mikä toki tukee jaksamista. Mä oon kans sitä mieltä, että negatiiviset fiilikset on oikeasti hyvä sanoittaa ja purkaa mielestään, vaikka sitten tänne palstalle kirjoittamalla, jottei ne kasaannu yhä paisuvaksi ahdistusmöykyksi sisälle. Positiivisia viestejä ja kuulumisia on tietenkin aina mukava lukea, mutta en muiden ahdistuksistakaan ahdistu, vaikka myötätuntoa ne toki herättää. Vertaistukea vartenhan täällä kaikki (kai?) ollaan! =)

Varpajaisten suhteen luulen, että mies jonkinlaiset haluaa pitää. Osa tärkeistä kavereista asuu kuitenkin satojen kilometrien päässä, joten epäilen, etteivät pääse ihan lyhyellä varoitusajalla tulemaan eikä välttämättä sinä aikana kun sairaalassa vauvan kanssa olemme. Niinpä voi olla että varpajaisia vietetään sitten myöhemmin. Mulle sopii sinänsä, jos mies haluaa juhlia isäksi tulemistaan, mutta en halua kotiuduttuani tulla häädetyksi vauvan kanssa muualle, joten saavat sitten etsiä illanvietolleen vaan jonkun muun paikan.

Lupus 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pearl84
Huomenet!

eilen olin äitipolilla kontrollis 41+1 oli viikot siis.olisivat käynnistäneet mun huonon olon/kipujen,hempan jne takia.mutta sanoinki sitte,et ootellaan viä vaikka perjantaihin;)elikkä perjantaina aamulla laitetaan semmonen outo katetripallo alapäähän:p olin jo2-3cm auki,et ainaki jotain nää jatkuvat supistukset on tehny.lääkäri ja harjoittelija olivat aivan ihania!!!!kerrankin.meillä oli härskit puheet ja tosi hauskaa.ne ronkli mua aika kovakourasesti,ja ny tuntuuki ihan erilaiselle nää kivut ku ennen.tiedä vaikka lähtiski viä ennen perjantaita itestään,niinku toivon.

suurin syy siihen,etten jäänyt käynnistykseen,vaikka esim.viikko sit oisin heti ollu valmis on se että nyt oon saanu yöt melko hyvin nukuttua.kivut ja supparit ajoittunu lähinnä päiviin ja iltaan.mut viikko-pari sit oli niin kauheeta.ku se hemppa oli vain 80 ja täälä pyörtyilin ja valvoin kaikki yöt...mut ny tosiaan paree olo ja mieli:)

mun toinen raskaushan käynnistyi vasta 42+2 ja ihan spontaanisti.en halunnu silloin käynnistystä,koska oma ja vauvan olo loistava.kolmannes sit vaadin ja sain käynnistyksen 41+3 koska vauva tiedettiin isoksi ja mun selkävamma äityi todella pahaksi.olin pyörätuoliski välillä.(ja 2 pientä lasta kotona).

neljäs raskaus oli hyvin samanlainen kuin tämäkin nyt.vedet meni sit kuiteski 40+6.olisivat käynnistäneet seuraavana päivänä muuten taas sen mun selän takia.

olen siis murtanut selkärankani auto-onnettomuudessa,ja siitä aiheutunu tietysti kaikenlaista.

nämä raskaudet ja olot ny vain niin erilaisia.ja hassua miten nytkin tässä raskaudessa olo voi vaihdella vielä näin lopussakin!:)nyt tässä taas supistelee ja jännä seurata kovenevatko tälläkään kertaa.yö meni taas hyvin nukkuessa,joten hyvin jaksaa taas tämän päivän odottaa.

tsemppiä ja loistavaa päivää kaikille!!!!!

Taiska&Toukka 41+2
 
  • Tykkää
Reactions: anu84 ja Brianna
Niiskulla on kyllä mahassa kantamista.Jaksamisia,ajattele ei enää montaa päivää kun saat vauvat syliin:heart:

Onnea hurjasti Vauvautuneille:flower:

Täällä koko aamun ollut kova päänsärky vaikka 1mg panadolinkin otin.Huono olo ja väsyttää.Oksettaa.
Että tällainen aamu.

Ihana helle päivä tulossa,luvannut että hellerajat paukkuu.Jotain tekemistä pitäisi keksiä.korkeasaareenkaan ei enää jaksa lähteä kävelemään:)

Kiva mayinga kun jaksoit pinon tehdä vauva puolelle!.:) Kiva jatkaa kirjoittelua siellä:)

Tsemppiä tuittumuru,kai siinä hetki menee että olo tasaantuu kun lääkkeet lopettaa:).Ja tosiaan ehkä mä jonkun kukan rintaan laitan tain jtn:D.

Mua harmittaa että sieltä fb:n puolelta silloin erosin,ja kun sinne ei takasin pääse: /

Kirjoitteleeko siellä facen puolella moni?.Voisin sinne takasin haluta jos uuden sivun joku perustaa tai jnt:)

Mutta nyt vatsaan koskee,täytyy mennä hetkeksi lepäämään..

MM ja itu 39+4
 
Terveiset täältä kaaoksen keskeltä:D Sinänsä ollaan kyllä voiton puolella, että
lähes kaikki on tuotu vanhasta asunnosta uuteen. Ja kotiinkuljetus kantoi uusia huonekaluja sisään eilen. Parvekekalusteet tosin unohtui vielä sinne!
Oma osallistuminen on ollut kyllä vähäistä, kun alkaa tosi nopeasti kipuilla jostain.
Onneksi mies jaksaa tosi hyvin ja eilen oli muuttoapuakin ja loppuviikosta saadaan tavaranpurkuunkin apua jos halutaan:) Vielä tuntuu kyllä että olisi kylässä jossain.
Mutta eiköhän se siitä kun saadaan tavarat paikoilleen!

Onnea taas kaikille vauvan saaneille!!:flower:

Kummeja ei olla vielä päätetty, tosi hankala päättää... Nimikin pojalle edelleen ihan hakusessa. Ei olla oikein löydetty yhteistä linjaa ;) Vieraita aiotaan ottaa vastaan oman jasamisen mukaan.

Intiimiasioissa
olen "tosielämässä" avoin tietyille lähipiirin ihmisille, mutta muutoin en hirveästi jakele tietoa asiasta. Tosin en taida ihan sieltä häveliäisimmästä päästä olla:D

Niiskulle
erityisesti nyt jaksamisia, onneksi määräpäivä on nyt tiedossa, niin helpottaa ehkä odotusta.
Ja eiköhän me kaikenlaiset ihmiset tänne kuitenkin sovita , oli se mieli mikä tahansa:)

Hjannah&Nappula 38+1:heart:
 
TUITTUMURU&MM: joo kyllä se vaan pakko on nollata välillä:)enpä ny oikee usein ja mua ei yleensä sillee menota,mutta hyvän seuran kans on ihana pitää illanistujaisia just jossain mettän keskellä:whistle: nyt rupiaa kans heliseen jo melkolailla,ku varsinki toi kuopus tekee mut mielisairaaksi!!!!!;)että ihan pian mun paras paikka oliski mettän keskellä pussikaljan kans;);)

mutta ny pakko raivata tää kämppä ja imuroida....kuopus tosiaan niin heikolla huumorilla ollu eilisestä asti,että tarvin korvatulpat just.ei nukkunu päikkäreitä eilen hoidossa(ku olin siä polilla) ja sit yönki se nukku aika huonosti nii tää on ny tätä...huoh....
 
Pakko vielä tähdentää, etten minä ainakaan ole pahastunut, ärsyyntynyt tai mitään muutakaan kenenkään valituksista. Lähinnä on tuntunut, että ne positiiviset odottajat ovat täällä herättäneet ärsytystä. Kyllä tänne mahtuu valitusta, mutta ei minun tai muidenkaan rauhassa odottaminen ole keneltäkään pois. Ei siis tosiaan ärsytä, jos joku nyt on näin ymmärtänyt.

Jokainen siis tavallaan, eikä tarvitse mitään tapaa mielestäni puolustella.
 
Eilisiä neuvolakuulumisia senverran, että kaikki oli mallillaan ja hyvä niin. Painon nousu toivon mukaan on nyt hidastunut, tähän mennessä on tullu 11,5kg. Vauveli on vielä aika ylhäällä. Sf-mitta 35, eli keskikäyrän yläpuolella mennään. Samoin oli esikoisestakin.

Mitä olen lukenut täällä näitä kommentteja, niin ei täällä ainakaan mitään riitaa kukaan ole haastanut tai sellaista, jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, niin hyvässä ja kuin pahassakin.

Itselläni odotus on mennyt kaikkiaan hyvin, tällä hetkellä ei vaivaa liitoskivutkaan :) Kyllähän tuo masu haittaa ja hidastaa montaa asiaa, mutta koitan asennoitua niin että kohta se on siitä pois. Ja meidän lapsiluku on täynnä kun tämä kakkonen saadaan onnellisesti syliin.

Vauvaa varten kaikki on valmiina. Oma sairaalakassi on vielä pakkaamatta, mutta äkkiä sen varmaan sitten pakkaa vaikka siinä vaiheessa kun lähtöä tehdään, kun kuitenkin mun vanhemmat on tulossa esikoisen kanssa sitten tänne ja siinäkin menee sellanen 45min että tulevat. Ellei sitten käy niin että tuleekin "lentävä" lähtö. Eiköhän se siitä =)

Onnea kaikille vauvan syliin jo saaneille :flower:

Lohikäärme Justus ja Justiina 37+4
 
Onnea pojista Daffodil, viivi ja vagner ja Pikkarainen! :heart:

Harjoitussupistukset alkaa mulla lisääntyä, tänään niitä oli jo aamullakin. Kohdunsuu tuntuu myös tosi aralta, mutta se ei onneksi haittaa liikkumista.

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille,

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 39+2
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Kyllähän täällä saa ihan vapaasti kertoa niin positiivisistä kuin negatiivisistäki tunteista. Kaikki on sallittua, eikä kenenkään pitäis "suuttua" vaikka toinen tunteekin ihan erillälailla mitä itse.

Innostuin eilen huutelemaan huuto.netistä vähän vaatteita vauvalle... Vaikka mulla olis 62 kokosia vaikka muille jakaa, niin suurinosa on semmosia mistä en oikeen tykkää. Niin mukava saaha omannäkösiä vaatteitaki :) Musta olis ihanaa jos täällä olis kunnon kirppis. Kyllähän sitä sillon olis hyvä kirppistellä, mutta täällä on tuo yks ainut jossa on pääasiassa 80-luvun mummovaatteita. Jos hyväkuntosia vauvanvaatteita haluaa niin pitäis joka päivä ehtiä käymään, kun niitä oikeasti on niin vähän täällä :/

Tänään sitten pitäis saada kämppä kondikseen ja illalla vois kattoa jonku leffan ja yrittää rentoutua. Huomenna sitten The day ja toivottavasti sais vauvan syliin <3

Merlina ja muru 39+6
 
Nyt ne synty! Klo 6.26 syntyi tyttö 3340g ja 50cm pipo 35,5 9 pisteen rinsessa. Vauva B syntyi 6.49 perse edellä. En tiedä mikä meni pieleen kun asento oli väärä. 3250g ja 50cm pipo 36! Pisteet 9! Ollaan osatolla nyt vasta koska kohtu ei lähtenyt supistelemaan tarpeeksi. Tipalla ja ilokaasulla jouduttiin se tekemään. Avautumiseen käytin ilokaasua ja kohdunkaulan puudutteen sain klo 5 yöllä ja sen vaikutushan kestää tunnin. Supistuksilla lähti käyntiin klo 12 yöllä ja lopahtivat klo 3 jolloin aloimme nukkumaan, klo 4 alkoi uudelleen supistukset ja A vauvan kalvot repes. Yht äkkiä sitä oltiinki sit ponnistamas. Hurja kokemus.
 
Vihdoinkin Niisku :flower:

Onnea oikein hyvänkokoisista vauvoista!!!!
Tätä uutista mä olen jo odottanutkin!!

Kääk niin ihanaa!!

:heart: :heart: :heart:

Ehkä mäkin sitte omalla ajalla,kun Iida katsoo olevansa valmis tähän maailmaan :heart:

Nenna ja Iiduska 40+0
 
ONNEA NIISKU!!
Huippua, että sait pienokaiset kainaloon, kovasti onnea siis!

Täälläkin on tänään selvästi jotain tapahtunut. Eilen alkoi alaselän menkkajomotus ja koko aamun on tänään supistellut. Pari kertaa on ollut vissiin tunnin tauko, mutta sitten taas alkaa. Kipeitäkin puristuksia on joukossa, mutta jotenkuten kykenee puhumaan ja liikahtelemaan kuitenkin... Ja juuri kun pääsin kehumaan häveliäisyyttäni (;)), niin äsken vessassa käydessä ilmeisesti myös limatulppaa irtosi. Olen iloinen, koska uskon että näistä suppareista on nyt ainakin jotain hyötyä, selvästi tapahtuu jotakin synnytykseen etäisesti liittyvää :D

Nyt lähden juoksuttamaan koiria ja käymään kahvilla, jos vaikka unohtuis hetkeksi tämä jännitys. Koko kämppä onkin siivottu puhtaaksi, voi sitten hyvillä mielin lähteä jos tilanne tulee. :D
 

Yhteistyössä