***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Istuin labrassa aamulla ( saattoi olla jopa vika kerta näissä merkeissä), katselin telkkarista pesistuloksia. Ihan käsittämätöntä jotta ne nyt jo pelaavat pesistä..tai jos tarkemmin aatttelee niin onhan tuota kesää jo joku päivä kulunut..tai siis nythän on jo HEINÄKUU!! 16 päivää laskettuun..la rv 38 poks..

Maanantaina neuvolatätsy totesi jotta on sulla ollut vaikea raskaus. Se jäi mieleen vaikken oikein tiiä kuinka reagoida. Viikolla 34 aloin voida hyvin, sitä ennen vain paremmin kuin aiemmin. Kuitenkaan ei mitään sen pahempaa, perusvaivat vaan tulleet isosti ja monta samaan aikaan. Mutta nyt jaksaa olla positiivinen ja todeta jotta selkäkivut kuuluvat raskauteen eikä oikein tunnu missään. Kyllä raskaus on niin erilaista aikaa kaikilla odottajilla!!

Maanantaina polille keskustelemaan käynnistyksestä. En jaksa kovin uskoa jotta käynnistävät vielä hetkeen tai sitten en halua. Luonnollisesti käyntiin lähtevä alatie synnytys on tietenkin haaveena mutta ainahan se ei ole mahollista.. Olotila on hyvin ristiriitainen! Monta kuukautta odottanut raskauden loppumista voidakseen taas olla äiti ja vaimo. Nyt voin olla sitä jo raskausaikana. Vauvaa odotan jo kovasti mutta toisinaan en millään malttaisi luopua mahastani!

Heräisi jo lapsi jotta pääsisin eroon tästä omanapaisesta tunteiden vellomisesta :D

Hyviä jaksamisia kaikille! Toiv synnyttämään kaipaavat pääsevät tosi toimiin pian, nautiskelijat nautiskelkaa mahastanne ja vauvaantuneille ihania vauvan tuoksisia päiviä!!

Tintti 37+
 
Huomenta jälleen!

Nyt olisi sitten viikkoja täynnä 37, eli viikon päästä kai minutkin hyväksytään jo loppuraskauden odottajiin :D.

Tänään pitäisi hakea laatikko mansikoita ja alkaa pakastamaan niitä. Mihin hintaan olette löytäneet/ostaneet, jos täällä muut moista harrastaa? Omasta maasta tulee toiset 5 kiloa pakkaseen näillä näkymin myös, lisäksi syöty jo varmaan sen verran :). Aika hyvä sato siis, kun ei tosiaan suuren suuri ole tuo meidän mansikkamaa...

Masu on nyt aamusta painava, miehellekin valitin, että tuntuu kuin olisi useampi kilo siihen yön aikana lisätty, ehkä se tästä, kun aloittaa päivän ja vähän liikuskelee pihalla. Näyttää kuumalta päivältä, joten se meinaa vetää olon apeaksi, kun tietää armotonta pahoinvointia. Mutta taisi lupailla sentään vähän pilvistyvää päiväksi. Kylmä rätti vaan otsalle muuten.

Meidän 3 v tyttö alkoi eilen tosiaan ihmetellä, että mistä se vauva mahtuu tulemaan ulos. Ollaan siis aika suoraan näistä asioista puhuttu, kun lapset ovat kyselleet. Tietysti vähän kaunistellen, mutta yhtään valehtelematta kuitenkin. Eilen sitten illasta taas halaili vatsaa ja ilmoitti vauvan olevan jo tosi iso. Huolestui sitten, ettei se enää pääse ollenkaan pois sieltä, tai voiko äiti mahdollisesti mennä rikki vatsan kohdalta. Kyllä taas juttelemalla rauhoittui, mutta lopuksi kuitenkin vielä sanoi vauvalle, ettei se enää kovin paljon voi kasvaa siellä, olisi parasta jo syntyä. :heart: Mainioita osaavat olla.

Knox ja Oliver 37+0
 
Oli se vain yö... Loppujenlopuksi neljän jälkeen saanu unen, mutta vessassa joutunu ramppaamaan 15min välein, olo ei oo kauheen levänny mutta eiköhän tässä jakseta :) Ikinä en oo ollu näin hermostunu, eikä ole kyllä mieskään ollu.

Tänään näyttäs olevan tulossa hellepäivä, ihan kiva että sen saa viettää sairaalan viileydessä :) Mutta lähden tästä pikkuhiljaa keittelee miehelle kahvit ja herättämään sen. Palaillaan toivottavasti seuraavan kerran vauvauutisten kanssa :)

Tsemppiä ja jaksuja kaikille! :heart:
 
Ihana tyttö Knoxilla:heart: Meidän 3,5-vuotias kummipoika oli myös hyvin kiinnostunut siitä, miksi mahassani on vauva ja miten se pääsee pois sieltä. Yritin jättää selitysvastuun muksun äidille, etten tule kertoneeksi liikaa:) Lopulta poika totesi, että hänen Tikru-pehmolelunsa on sitten tullut hänen mahastaan :D

Mansikoista: lähimmässä S-marketissa oli eilen 23,90 / 5 kg laatikko. Sieltä ajattelin nyt lähteä hakemaan. En ole tuon halvemmalla Oulun seudulla nähnyt, enkä uskalla jättää ensi viikkoon pakastamista. Ehdottomasti niitä pitää saada pakkaseen talveksi.

Merlina varmaan jo lähti, mutta onnea matkaan!

Liisakaisa 38+4
 
Minttu munkin maha napsuu. Esikoisen odotuksessakin napsui ja silloin kysyin asiasta neuvolassa, terkka ei ollut koskaan kuullutkaan moisesta.

Nyt oon huomannut, että maha napsuu, kun vauva liikkuu.
Oisko lapsivesi, joka siellä jotenkin loiskahtelee kalvoja vasten tms..:confused:

R&H 39+0
 
Heips!

Onnea taas vaavin saaneille!!! :heart:

Lämmin päivä taas näyttäs olevan tulossa! Ainakin aurinko porottaa täydeltä terältä. Uskaltaiskohan sitä tänään taas uimaan? Meillä on sellanen pohjavedellä täyttynyt louhos tossa vieressä, ainakin on puhdasta vettä :)

Mansikoista: me ostettiin 5kg laatikko sellaselta kotiviljelijältä hintaan 22e. Ei oo kuulemma käytetty mitään myrkkyjä :) Voi olla, että silti hankkii vielä toiset 5kg pakkaseen, kun kieltämättä aika moni mansikka meni omaan suuhun :ashamed: Joo, ei hyvä juttu kun on tää raskausdiabetes..

Eilen oli taas sellanen olo, et oksat pois. Meni taas ihan pillittämiseksi. Mä olin niin väsynyt, että ei oikeen jaksanut edes kävellä. Nukkua ei oikeen voinut, kun oli niin tukala ja huono-olo.. Onneksi tänään tuntuu paljon paremmalta!
Oleminen tosin on vaikeaa ja tukalaa, sillä vauva on nyt pönkenyt itsensä johonkin ihme asentoon tohon ylävatsalle. Välillä varmaan peräti on poikittain. Mun puolesta vois pikkuhiljaa hiippailla tonne alaspäin..

Kävin shoppailemassa pari h&m:n imetyspaitaa ja prinsessalle oli ihan pakko ostaa mekko :heart:
Mulla on yhdet triumphin äitiysliivit, joita nyt jo käytän. Ne oin sellasta venyvää matskua. Muita imetysliivejä en yhtään ole uskaltanut ostaa, kun en oikeen ymmärrä paljonko ne rinnat sitten kasvaa, kun maito nousee.

T-i-n-t-t-i: mistä päin suomee sä olet? kirjoitat hauskasti aina ton "jotta " :)

Mitäköhän mun piti kirjottaa? Ei yhtään muista..
Haluisin päästä vielä johonkin "kesäretkelle" ennen vaavin syntymää, mut saa kattoo miten noi olot menee. Vanharauma on ollu mielessä, siellä en oo ikinä käyny, eikä matkakaan ole niin hirmuinen. Oikeasti olisin halunnut mennä isokarin majakalle, mut siellä olis joutunu käveleen liikaa ja kiva jos synnytys alkaa jossain keskellä merta :x

Oikeestaan kesäretki tonne tyksin synnytysosastolle olis kiva :D Toisaalta sitä odottaa vauvaa kovasti ja toisaalta pelottaa hirveesti. Muutenkin noina huonoina päivinä velloo hirvee pelko omasta ja vauvan voinnista. Sillon sitä tosissaan toivoo, et syntys jo! Vauvalla itsellään, ei selkeestikkään ole mitään aikomusta tulla ulos.
Mua pelottaa, että se kasvaa aivan jätti isoksi ennen seuraavaa äitipoli käyntiä, joka on siis 18pv. Dieettiä on hirveen vaikee noudattaa kun on huono-olo ja väsynyt. Ruoanlaittokin jää ton miehen vastuulle yhä enemmän kun itse en oikeen kykene. Ja ikävä kyllä, mä en ole suhteesa Jamie Oliverin kanssa :LOL:...Parhaansa se yrittää, mutta uudetperunat ja makkarat ei oikeen tee hyvää tälle dieetille...

Jos tänään ompelis peiton tohon turvaistuimeen. Sit onkin kaikki tehty, mitä oon suunnitellukkin :)

Aurinkoista päivää kaikille! :flower:

Mei-mei ja Pikkuprinsessa 37+2
 
Muutaman päivän kun on palstalta poissa niin vauvoja syntyy kuin sieniä sateella! Mukavaa että saatiin poikiakin pinoon, alkoi olla niin tyttövoittoista. =)

Onnea kaikille uusille äiteille:heart:

mahan napsumisesta mun maha kans napsui jollain 37 viikolla, muutamaan kertaan kuului ihan selvä napsahdus. En tiedä mistä se johtui.

Sillis ja Knox vielä palaan koira-asiaan. Ihan en tuota laumajärjestysteoriaa usko. Meillä on kuitenkin useampi vaativa koiruus perheessä elänyt, mm dobbereita 4kpl, uroksia ja narttuja ja nekin ovat ruodussa pysyneet.

Toki tämä paimen on ihan erilainen, se ei ole tietyllä tapaa rehellinen reaktioissan, vaan saattaa "esittää" esim. toiselle koiralle välinpitämätöntä ja yllättäen haisteluetäisyydeltä yritää napata. Ei tuomarit luonnetestissäkään oikein saaneet koiran reaktioista selvää vaan joutuivat tekemään lisätestejä, jotta näkivät että meneekö koira puolustaessaan agressiolle vai esittääkö se opittua käytösmallia. Ja kuulemma koira vain esittää. No nyt näyttää siltä että koira saisi kodin tutulta ja melko varmasti kokeillaan miten koira sinne sopeutuu. En vaan jaksaisi olla varpaillaan koko aikaa pohtien että mitä jos.
Mutta kiitos molemmille kommenteista!

Jaahas kutsu kävi =)
 
Mulla kanssa kuuluu mahasta napsumista etenkin kun vauva liikkuu. (Tai sitten napsuu jo päässä.)

Mei-mei, mä kanssa oon haaveillu kesäretkestä ja vaikka mitä suunnittelinkin tossa viikkoja sitten. Nyt sitten onkin tilanne toinen. Olo on vaikea ja en oikein uskalla lähteä mihinkään. Juhannuksena olin maalla ja silloinkin pelkäsin vaan että vauva syntyy. Nyt viikonloppuna ois kyllä auto käytössä että mitäköhän tässä ois tunnin ajomatkan säteellä. :p Riihimäkirockiin piti viime viikolla mennä. Ois ollu liput ja kyydit sun muut mutta eihän siitä sitten tullu mitään kun oli niin kova helle ja mua supisteli. Kai se on hyväksyttävä vaan tää tilanne ja pidettävä päivän kohokohtana kauppareissua... ;)

Onkohan kaikki synnyttämässä kun on hiljaista täällä. :)

Tuittumuru ja Myrry 37+0
 
mei-mei Mansikathan poistaa turvotusta, joten kai niitä nyt voi jonkin verran syödä :D. Ja sisältävät kuitenkin paljon vitamiineja, ei voi verrata karkkiin, eihän? Mä olen niin perso marjoille, tuntuu että nyt raskaana ollessa entistä enemmän, että tulee kyllä syötyä. Ihanaa, kun kohta kypsyy vadelmatkin pihassa :p.
 
Onnea kaikille vauvautuneille!:flower:

nyt vaan pikainen viesti eli 5.7 illalla meille syntyi ihana pieni tyttö..painoa oli 3630 ja pituutta 50cm..
en kerenny lukee kaikkia viestejä,niitä kun oli tullu sen verran mutta kunhan pääsen kotiin niin luen ne ajan kanssa ja kirjottelen sit samalla tuon meidän neidin synnytyskertomuksen..:heart:

mukavaa päivää kaikille =)
 
  • Tykkää
Reactions: Keiju123
Onnittelut Tähtikeijulle tytöstä! :heart:

Knox En mä nyt kyllä tiedä hyväksytäänkö sua vielä loppuajan odottajiin! ;) (ja lisätään nyt vielä uusien epäselvyyksien välttämiseksi, että tää oli sitten tosiaankin vitsi! :cool: )

~ Pearl ja pieni 41+0 POKS! (Vieläköhän sitä ensi viikolla pääsee poksumaan viikkoja? :) )
 
Viimeksi muokattu:
Mei-mei: Olen itä-suomesta lähtöisin ja murretta kerännyt koko elämäni =) kaikki tarttuu, en tiiä mikä on mistäkin lähtöisin.. Mutta nämä länsimurteet ovat kauheita mielestäni ja mun lapseni puhuu turkua =D

Juuri tilasin kesäteatteriliput itselle ja tyttärelle. Homman hoidettuani tajusin kutiavani mielettömästi joka tarkoittaa jotta pitäisi polille lähteä. Ehkä vaan lasken vauvan liikkeet ja soittelen sitten teatterin jälkeen jos kutina vielä jatkuu..
 
Onnittelut niisku-neidille, maisapaisalle ja tähtikeijulle!:flower: Ihanaa kun nyt näitä haikaranyyttejä alkaa tulemaan oikeen ropisemalla!

Ajatukset koko ajan vauvassa ja lähestyvässä synnytyksessä sekä vauva-arjessa! Illalla ei millään tule uni kun kokoajan vaan noita edellä mainitsemia asioita kelailen päässäni!

Joku toinenkin oli ostanut muistaakseni Hartanin vaunut, mahtoiko olla pehmeällä vai kovalla kopalla? Miten on muiden vaunut kova vai pehmeä koppa? Ja perusteluja miksi näin. Itsestä nyt vaan tuntuu kun katselen vaunujen pehmeää kantokoppaa että eihän sinne mahdu mitään vauvan lisäksi esim. talvella makuupussia vai tuntuuko se vain pieneltä? Vai ajaako se pehmeä kantokassi itsessään sen makuupussin aseman? Niin että vauva ei ole vielä edes syntynyt ja nyt jo elän talvea hänen kanssaan! :D

Merlinalle vielä tsempit matkaan vaikka onkin jo vissiin lähtenyt!

Tiinu ja Jäppinen 37+2
 
Onnea tähtikeiju tytöstä!!:flower: Ja tsempit Merlinalle! :)

Äh,en jaksaisi puhua enää yhtään koko odotuksesta.Pihalla taas päivittelivät että olen vieläkin tässä (en tiedä missä mun pitäisi olla?!;) )
Ja että mahtaa olla tuskainen olo kun on näin kuumakin ym. Laskettuaika on vasta lauantaina joten mikä ihme se nyt on etten vielä ole synnyttänyt,pyh:D

Mies ja esikoinen kävi tänään rannalla.Vähän otti päähän ettei itse päässyt mukaan.Mutta kun ei enää saa uida enkä olisi pystynyt juosta pienten perässä siellä: /

En tiedä onko monella tarkoitus vaan jakaa odotus (ja vauva?) ajan juttuja mutta mua voisi kiinnostaa järkätä joskus joku tapaaminen tai jtn,sitten vauvojen kanssa:)
Olisiko muilla kiinnostusta joskus vaikka nähdä joskus?.joku vauva meeting?:D
Mä en kyllä pääse kuin julkisilla liikkumaan joten se vähän rajoittaa.Ja tosiaan pk.seudulla:)

Mullakin on kohokohtana kauppareissut:D.Ihan odotan huomista kun pääsee kauppaan:D

Käynnistyskestä vielä.Että kai niissäkin on eroja miten käynnistää?.Mulla ollaan ainoastaan puhaistu kalvot ja niin synnytys käynnistyi:).

Noi on kyllä niin hellyyttäviä noi lasten kysymykset:heart:

Lapsille ei olla kerrottu sukupuolta,esikoinen sitten taas kysyi yksi päivä että "kumpikohan siellä äitin mahassa on?" Sanoin sitten että en tiedä,sitten sen näkee kun syntyy.Esikoinen sitten ihmetteli että "miksi sä sitten olet ostanut vaan tyttöjen vaateita,oonmä nähnyt":D Joo,pöljä äiti kun en ajattele että ehkä toi 7v jo hoksaa jonkun verran:D.Mutta silti olen pysynyt kannassani ja sanon että en tiedä;)

Ja lupaan(itselleni) että huomenna ostan niitä rintakumeja ja tissirasvaa.Ja siteitä!!:)

Mutta nyt täytyy mennä.Vointeja ja tsemppiä!!:)

MM ja itu 39+5!!
 
NiQ ajattelinkin et jotain vanhankansan hömppää varmasti.. :) mä oon kuullu semmosen et nenä levenee.. :D

nenna tosi sievä masu!

tän päivänen lääkärikäynti oli yhtä tyhjänkans, harmitti niin et hyvä et ei itku tullu ku piti jo pois lähteä. ei mitn ultrauksia/painoarvioita vaik piti olla, ei edes alkanu kattoon kohdunsuuntilannetta 'turhaan' ettei vain ärsytä ja aiheuta supistuksia.. hohhoi.

vauvan sykkeet oli kuitenkin hyvät 160, oma paino vähän edellis kerrasta laskenut, paineet pissat ja hempat hyvät :D

meillä on ehkä viel painoarvio äitipolilla, lääkäri aiko laittaa lähetteen kun vauva tuntuu vähän isolta, ei tosin hänen mielestään liian isolta, hyvä niin!

kivat kaskustelut knoxilla tytön kans :)

sairaalakassia pakkailin eilen illalla.
 
Onnea tähtikeiju pienestä tytöstä! :heart: ( Ja tietty muillekkin onnea jos on jäänyt onnittelut välistä)

Neuvola kuulumisia 39+6


Pissa: puhdas
Verenpaine: 141/82 (Sano että jos tulee pääkipeeksi tai joitain näköhäiriötä niin soittaa svo:lle tai sitten neuvolaan..siis kun tuo yläpaine noussut viikossa +20)
Turvotus: -
sf-mitta: 32,5 (sai mittaillessa 32-33, että olis pysyny aikalailla samana.)
Sykkeet: 145-150, +
Liikkeet: ++
Tarjonta: rt

Pää on kuulemma hyvin tuolla alhaalla jo, että lähtökuopissa.. mutta eihän se sieltä kuitenkaan tuu kuin pakolla.

Sairaalakassi on täällä pakattu... Että odottaa vain sitä l-ä-h-t-ö-ä!
Nyt oon pariviikkoa kantanut aina mukana tuota neuvolakorttia ja mahdollisesti myös kameraa, että jos tuleekin jossain kaupassa lähtö niin on nuo tärkeimmät heti mukana.

Oletteko muut ostaneet vauvakirjaa?
-Mä kävin viime viikolla ostamassa Mauri Kunnaksen kirjan, oli mun mielestä kiva ja ei niin "tavallinen", mutta kuitenkin ajaton (eli ei siis sellanen joka on hetken pinnalla ja unohtuu sitten.. Kuten Hello Kitty on meillä ehdoton EI :D )
Pakkasin tuon kirjankin sairaalakassiin niin saa siellä sitten täytellä sitä heti ja on edes hetken jotain tekemistä..

Kantokoppa on täällä pehmeä, ei tuonne kyllä varmaan mahdu talvivaatteita+makuupussia.. Mutta musta jotenkin tuntuu että talvivaatteet riittäisivät sitten ja ehkä joku fleece päälle (?).. Onhan tuo aika lämpöisen oloinen ja kun kerta käy myöhemmin sitten lämpöpussina rattaissa kun ottaa ne kovikkeet pois.
Esikoisella oli kova koppa, sinne kyllä mahtui helposti talvikuteet+makuupussi.. Mutta jäi sitten ehkä nopeammin pois käytöstä. Kun tuosta pehmeästä tulee luultavasti käytettyä ihan sitten lämpöpussinakin.

SaaBas & Tyyne 39+6
 
Vauvakirja: meillä on muumiaiheinen, Muumilaakson vauvakirja. Oli itse asiassa eka vauvahankinta :D Me ei nimittäin haluttu ostaa mitään ennen nt-ultraa, joka oli joulun välipäivinä. Pikkusiskoni kuitenkin tiesi raskaudesta jo ennen joulua ja oli niin malttamaton ostamaan jotain vauvalle, että päädyttiin sitten tuohon, että saa ostaa vauvakirjan:) Onkin muuten hyvä vinkki pakata se sairaalakassiin, koska tuohon voi kirjata esim. syntymäpäivän uutisia maailmalta jne.

Sairaalakassiin on valmis lista, mitä pakata, mutta ei siellä ole vasta kuin vauvan kotiutumisvaatteet, imetysliivit ja pari hygieniatarviketta (sellaisia, mitä mulla oli 2). Kameran yms. pakkaan vasta lähtiessä. Ja pitäisiköhän tämä miniläppärikin pakata?

Siitä tulikin mieleen, että jos toivotte saavanne perhehuoneen sairaalassa, niin oletteko pakanneet sairaalakassiin myös miehen kamppeita? Ei kai miehelle tarvi kuin vaihtovaatteet ja hygieniatarvikkeet?
 
tuittumuru (Mulla kanssa kuuluu mahasta napsumista etenkin kun vauva liikkuu. (Tai sitten napsuu jo päässä.) ) Märepesin!!!!!!!!! :D

O-ouuuu!!! Mulla on olevinaan ylähuuli turvonnu ja kun kattoo niin nenäkin leventyny!!!!!!!!!!
 

Yhteistyössä