***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Eilen klo 20.00 syntyi maailman suloisin poika. Painoa 3330g ja pituutta 51cm. Synnytyskertomusta myöhemmin, muuta voi tässä vaiheessa sanoa kun huhhuh...

Vauvalla sokerit matalalla ja heiteilly niin nyt laitettiin sitten tippaan. Toivottavasti alkaa nyt nousemaan ja pysymään...

Onnea kaikille synnyttäneille!

Merlina ja poitsu 15,5h
 
Aamusta reippaana jo seiskan jälkeen ylös ja pyykkihommat käyntiin. Jäänyt noita viikattavia vaatteita kasa odottamaan ja sitten sain loppu viikosta viellä vauvalle kassillisen vaatteita jotka olin pessy, mutta piti ne nyt sitten silitellä ja laattikkoihin viikata. Mutta nyt on nekin tehty :) Kyllä alkaa tällä vauvalla olemaan jo aika läjä kampetta, ei tarvii heti olla kaupasta hakemassa :D Pyykkikone pyörittää jo kolmatta koneellista, mutta sitten oiskin taas hetkeen pyykkiurakka takana :)

Pakastaminen nyt sitten putsasin, saa sen päälle ja mansikat sinne. Jos viellä jaksais imuroida ja lattiat pestä, niin olis kiva :)

Mitään oloja eikä oireita ole, joten odotus jatkuu. Tänä aamuna kun mahan päältä tunnustelin, niin vauvan pää oli taas ihan selkeesti tossa vasemman lonkan päällä. Ei siis edes kunnolla pää alas päin, saatika kanavassa menossa. Ei ole tällä asukkaalla mitään aikomustakaan tulla pois :LOL:

Keli on mukavan puolipilvinen, ei mitenkään liian kuuma muttei onneksi kylmäkään. Jaksaa/ malttaa sisällä touhuta ja tehä rästiin jääneitä kotihommia.

Pearl
+ muut: Joo, niin mäkin arvelin ettei ne silloin tiistaina mitään tee. Ainoastaan mittailevat vauvan ja stekkaavat alakerran tilanteen. Tuntuu vaan niin tyhmälle ajella täältä asti sinne vain "käymään" sitten mennä taas muutaman päivän päästä takaisin |O Ois joko se käynnistys samalla, jos edes jotenkin paikat pehmenneet tai sitten mentäs suoraan silloin 42+0. enkä minäkään sen käynnistyksen suhteen mitään epäonnistumista koe, mutta jos tulis omillaan olis jotenkin ihanempaa. Jotenkin odotin niin kovasti sitä, kun saan kotona rauhassa olla niiden supistusten kanssa niin pitkään kun pystyn. Vaikka saunoa tai siivota tai mitä tahansa. Mutta haaveeksi nyt tais jäädä tällä kertaa :( Kun haaveissa/toiveissa oli että olisi pystynyt mahdollisimman luomuna tällä kertaa synnyttämään ja jotenkin se ois sitten kotona ollu mukava rauhassa olla ja kärvistellä. Tajuaako tästä kukaan mitään?? :LOL:

Ihana muuten lueskella noita synnytystarinoita, kiitos niistä :)

MM: Musta on kanssa ihanaa lakata kynsiä ja varsinkin näin kesä aikaan pitää varpaankynnet olla lakassa :) Tuli jotekin "siistimpi" olo itselle taas kun sai jalat kuntoon :LOL: Ei oo jalkapohjat karheet kun santapaperit kun niitä raspas ja rasvas :)

Muumi ja pikkumies 41+3 :heart:
 
Merlinalle onnittelut pojasta!:heart: Epäiltiinkös sulla, että ois vauveli ollut melkeen 4-kiloinen? Vai muistanko väärin? :) Toivottavasti mullakin ois pienempi... :whistle:

muumi82: Joo, mäkin olin miettinyt, että ois kotona voinut olla mahd. loppuun asti supistusten kanssa.. Jotenkin vaan oon jo tottunut siihen, että mulla menee kaikki asiat aina niinkun ei pitäis! :D
Mä en edes tiiä mitenkä mulla käynnistettäs, kun on se sektio takana.. oon kuullut jostain ihme katetrilla käynnistyksestä? Toisaalta luulis, että jos siinä 42+0 aletaan käynnistellä, ni ei kai sitä nyt montaa päivää vitkutella, eikös se istukan toimintakin hiivu näillä viikoilla. Saas nähdä miten käy.. Mulla tään vauvelin pää on ollut jo monta viikkoa tosi alhaalla ja sitä neuvolassa sanoivatkin, että hyvä jos laskettuun aikaan menee, heh! :D Nooh, mut eihän sitä tiiä, jos käynnistyskin nyt itekseen, onhan tässä vielä muutama päivä aikaa! :) Tuleeko sulla muuten mies mukaan tiistaina? Meillä ois tulossa.. se vaan lopettaa yövuoron sillon aamulla eikä kerkee sitten nukkumaan, kiva! Voikohan sitä isyyslomaa alottaa, vaikka vauva ei oo vielä syntynyt???

Pearl ja pieni 41+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvan saaneille, monta hurjaa synnytystarinaa!

KUUUUUUUMAAAAA!!!!!!!!!!!! Pari viime päivää on ollut tosi tuskaisia!!!! Ei se pihalla olo, siellä voisin maata baden badenissa vaikka kuinka, mutta sisällä!!!! Sisällä koko ajan heikottaa, ahistaa pyörryttää...huhhuh...käyn suihkussa monta kertaa päivässä!!! Niin ja vanha hyvä ystäväni Rennie on vaihtunut uuteen parhaaseen ystävään ilmalämpöpumppuun!!!

Eilen alkoi alaselkäkivut. En koskaan ota särkylääkkeitä ja eilen otin kaksi peräkkäin. Ja kivut jatkuu vaan, tämä on ihan uutta!!?

Lapset lähti eilen mummulaan ja tulevat vasta keskiviikkona. Ihan outoa...Mutta nyt pitää nauttia, tämmöstä tuskin tulee taas piiiiiiitkään aikaan, kun kohta yksi hoidettava enemmän!

Minttu-82 ja Ilmari 37+3 :heart:
 
Onnea Merlina!!!

Täällä on kotiuduttu tänään n.27 tunnin ikäisen vauvan kanssa :) synnytys oli kertakaikkisen hurja mutta mahtava kokemus... Kotimatkalla (joka on siis n.3km) tuli itku kun ajattelin menomatkaa... Vaikka en nähnyt mitään tajusin missä mennään, niin tänään ajaessamme siinä missä oli pakko jo ponnistaa, nousi kyllä voimakkaat tunteet... Mieskin oli nyt kyllä tosi liikuttunut mun "vahvuudesta", ihan kyyneleet silmissä... Sanoi, että olisin varmasti kestänyt enemmänkin, omasta mielestäni olin kyllä aivan äärirajoillani; kummasti siitä vain selviää :)

Tytötkin pääsivät tietysti eilen vauvaa katsomaan ja etenkin kuopus oli myyty!!kyselin vähän, että pelottiko heitä kun äiti niin huusi kotona, ei kuulemma, mutta kovaa kuulemma huusin. Ja automatkalla oli sanonut, että äiti tiuski isälle ("tule nyt sieltä painamaan [selkää]", "älä silitä vaan paina täysiä" ja varmaan jotain muutakin, jopa painokelvotonta). Kerroin, että äitiä vaan niin kovasti sattui, johon esikko vastasi "USKON" :) täytyy kyllä asiasta vielä keskustella, että uskaltaa sitten joskus itsekin äidiksi ryhtyä jos niin mielii :)

MimSe ja Ralli-Rauha 31h (käytettiin kotosalla masuvauvasta nimeä Ralli-Rauha, olikohan nimi enne? :D )
 
  • Tykkää
Reactions: t-i-n-t-t-i
Mimselle onnittelut Ralli-vauvasta! Olipa hurja synnytys!!

Onnea jo muillekin käärön saaneille, tuli kyllä ihan kamala vauvakuume siellä äitiysosastolla, kun näki kaikki ne ihanat vastasyntyneet! :heart:

Juu en kyllä itsekään ymmärrä, että mitä sille mun lapsivedelle on tapahtunut parissa päivässä! Ja mitä se kirkas neste oli, jota pönttöön valu ihan itekseen? Lääkärit arveli, että valkovuoto vois loppuraskaudessa muuttua niin nestemäiseksi, mutta montako desiä sitä valkovuotoakaan voi tulla parin tunnin sisällä? Ja kun samalla myös supisteli kipeesti. No olo on tänään ollut ihan ok, keskiviikkona tosiaan seuraava ultra, jos ei tuu lähtöä ennen sitä.

Tsemppiä meille kaikille helteen kanssa kärvistelijöille!

skorpioni ja masu-nasu 37+5
 
Onnea Merlina ja Mimse myös, jos en ole onnitellut! :flower: Ihanaa, lisää vauvoja :heart:

Meilläkin mies oli synnytyksen jälkeen todella vaikuttunut suorituksestani :D Mietti, että onkohan mulla kipukynnystä ollenkaan.. Sanoin, että ihan siinä rajoilla kyllä mentiin :) Mutta hyvä mieli tuli :heart:
 
Nyt ei nenna tiä mitä täällä oikeen tapahtuu...:confused:
Tuossa äsken koiriulle annoin iltaruokaa ja kävelin kohti kaappia missä niiden ruokasäkki on,niin tuli armoton jysäys tuonne alas.
Voisin siis sanoa niinku vauvan pää olis asennoitunut täsmälleen oikeaan paikkaan ulos tullakseen.
Ja nyt kun tässä kävelee,niin vähän väliä sama jysäys tunne tulee...
Olisko tää ny jotai alkua jostain???
Voi jee..
Ja juu,sattui ja pirusti sattuki...
 
Merlina: Onnea vauvasta! :flower:
Huomenna olis taas neuvola aamulla... Ei yhtään huvittais mennä kun se neukkatäti on tosi inhottava. Ihan jo ahdistaa... Ja kun musta tuntuu, että viimeksi mittasi sen sf mitankin päin honkia, kun sai ensin vain 25 ja sitten 27 ja itse sain silloin kotona 30... Nyt saan 31-32, saas nähdä mitä se akka saa mitaksi ja kuinka paljon taas saan haukkuja siitä kun maha on liian pieni. Niin, kun sen mielestä mun mahan pienuus johtuu siitä etten syö ja lepää, vaan tahallani koitan laihduttaa. :| Mikä ei tod. pidä paikkaansa, syön kun hevonen, ruokaa, herkkuja... Niin ja painoa tosiaan tullut tähän mennessä 19kg! Joten eiköhän ton painonkin pitäis kertoa että ruoka maistuu. Ja lepään paljon, usein nukun päiväunetkin ja pitkiä yöunia. Enkä edes lenkillä voi enää käydä ton selän takia. Mutta eihän se akka mua kuuntele, haukkuu vaan...:'( Sori purkautuminen, mutta ainut negatiivinen asia tässä raskaudessa on toi neuvolantäti! Edellisissä raskauksissa on ollut tosi ihana neukka, mut se jäi pois ja tilalle tuli tämä hirviö....
Neamma ja masukki 37+4:heart:
 
Nyt on vauva viety taas hoitajille :/ Tuntuu että on ollut siellä enemmän entä meidän kanssa... Sokerit heiluu eikä syö kunnolla. Tunnin päästä saa tietää joutuko laittamaan nenä-mahaletkun, lisäksi seurataan tulehdusarvoja ku ne oli nousussa... Huoli on kova, mutta onneks nuo "vaivat" on suht pieniä...

Takana kauhea synnytys, ja mulla on vuorokauden ikänen vauva jota oon kaks kertaa syöttäny ja kerran vaihtanu vaipat...

Merlina ja poju 25,5h
 
Merlinalle kovasti jaksamisia:hug:.Toivottavasti sokerit pian tasaantuu.

Neammalla Tosi veemäinen neuvola terkka!.Olisin varmaan jo sanonut jotain takasin..

Mimselle vielä onnea ja vauvantuoksuista arkea:flower:

Me saatiin nyt kysyttyä vauvalle kummit,tuttavapariskunta suostui:).Tuli todella hyvä mieli kun suostuivat ja kun huomasi että heillekkin tuli hyvä mieli kun pyydettiin:)

Tämä päivä mennyt taas ulkoillessa.

Pahemmin ei ole supistellut.Mutta huonoa olo ollut,alapäätä vihlonut,limatulppaa tullut iso klöntti ja vähän punaistaki oli mukana,sitten taas sattui alaselkään ja meni vatsa ihan kuralle kahteen otteeseen.
Miehellä loppuu loma joten sen olisi mentävä huomenna töihin:headwall:
Vähän pelottaa että miten kaikki tulee menemään kun synnytys alkaa..

Mutta nyt vaan pika päivitys.Jos koittaisi vähän syödä,aamulla söin rahkaa ja sen jälkeen en ole pystynyt mitään syödä.

Vointeja ja tsemppiä lähtijöille!! Mm ja itu 40+1
 
Merlinalle suuret onnittelut pojasta! Toivotavasti alkuhankaluudet väistyvät ja pääsette pian nauttimaan vauvaonnesta! :flower:

Meillä mies ehdotti tänään kummeja ja oli kyllä mulle mieluisat ehdotukset! Eli heitä luultavasti tullaan kysymään jahka saahan ekaks vaavi maailmaan!

Neamma Mun aiempi (jäi eläkkeelle) neuvolaterkka taas päivitteli mun SF mittaa ja sanoi että on aivan liian iso, mitä minä oikein syön ja liikutko ollenkaan... Tuli kyllä tosi paska fiilis sellasesta turhasta syyllistämisestä, sillä söin vielä tuolloin tosi terveellisesti ja liikuin paljon.
Toista on kyllä nyt kun musta tuntuu etten oo pariin viikkoon mitään muuta syönytkään kun herkkuja, varsinkin jäätelöä! Ja painoakin on tullut +700g/per viikko....
Muutenkin oon vaan nyhvännyt sisällä tuulettimen ääressä kun on ollut mukamas liikaa hellettä! Huomenna otan kyllä itseäni niskasta kiinni ja alan taas touhuamaan! Ei tällaisesta laiskottelusta tule mitään, aikakin vain kuluu hitaammin!

Jollain oli alapäässä suonikohjuja... Erottaako ne selvästi verisuoniksi vai minkä näköisiä ne oikein on? Voiko olla vähän saman näköisiä kuin peräpukama, mut esim. häpyhuulessa? Mua nyt alkoi hieman vaan toi mun sheivauksen jälkeinen "karvatupentulehdus" epäilyttämään, että mahtaakohan ollakkaan sellainen, kun siinä ei näy mitään valkoista märkäpäätä eikä kyllä karvaakaan. Ja patti ei ole yhtään kipeä, se vaan on siinä ja möllöttää. Ei ole muuttunut kahden viikon aikana yhtään...

Niin ja onko kukaan tilannut niitä emma janen rintsikoita? Ootteko olleet tyytyväisiä? Vai kehuinko niitä turhaan?

Tiinu ja Jäppinen 37+5
 
Mitähä täs tekis... lähteäkkö synnärille vai ei.. Muahan nyt tosiaan on supistellu jo pitkän aikaa, nyt sitten supisteli 23:20-01:30, niin vajaan kymmenen minuutin välein, soitin synnärille, no sieltä että tulla jos tuntuu siltä, supistukset on nyt rauhoittunu, mutta tuo vauva melskaa ihan tajuttomasti mahassa, kipeitä viiltoja oikein tuntuu kun tukkii itteään alaspäin.. Mitä mä teeen???? Lähdenkö vai en?? Kuitenki ne supistukset nyt on poissa!! Kaksviikkoo sittenhän mulla oli jo kohdunkaula lyhentynyt ja olin sormelle auki.. Voi olkaa nyt joku hereillä!!!
 
Voi huh huh mikä yö takana.. 4 asti tuli valvottua! Ja nyt alkoi supistukset näköjään uudestaan! Onneksi on tänään neuvola klo 11, jos sieltä tulis vähän edes viisaammaksi!! Jumaliste että tosiaan vihlo kun vauva tunki itteään alemmas, ja se ei voinu olla muuta kun sitä!!
 
anu toivottavasti saat neuvolasta apua tuohon lähtemispulmaan. Mä olen itse ajatellut että lähden vasta sitten kun en todellakaan pysty enää olemaan ja ennen tätä aion kokeilla panadolia ja lämmintä suihkua (jos ei mene vedet, vaan synnytys käynnistyy supistuksilla). Sielä sairaalassa ei todellakaan ole kiva odotella sitä h-hetkeä vaan mielummin olen kotona. Mutta meilläkin on etuna tuo, että matka sairaalaan kestää kellonajasta riippuen 6-12min. Ja koska olen ensisynnyttäjä luotan myös siihen, ettei tämä mitenkään syöksymällä täältä ulos tule vaan, että sen eteen saa kyllä tehdä tosissaan töitä. Ja sehän on aina hyvä merkki jos vauva melskaa, ei ole pikkuisella ainakaan mitään hätää.

Tänään aion olla reipas, jahka vaan saisin persukseni ensin ylös tästä penkistä!

Tiinu ja Jäppinen 37+6
 
Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa!

Anu Kyllä se vauvan liikkuminen ainakin täällä aiheuttaa välillä alapäähän aivan uskomatonta kipua. Ei se ole kuitenkaan vaaraksi ollut, eikä vaatinut toimenpiteitä. Jos kipu ei ole täysin selittämätöntä jatkuvaa ja todella kovaa, ei varmaan ollut syytä lähteä sairaalaan. Vauvan liikkuminen on kuitenkin hyvä merkki. Uskon, että synnytyksen käynnistyttyä kunnolla, ei sinun tarvitse enää epäröidä sairaalaan menoa. Siinä vaiheessa ei tulisi mieleenkään jäädä kotiin. Ekaa odottaessa sanottiin ohjeeksi, että jos epäilyttää tarvitseeko lähteä, ei ole vielä syytä mennäkään.

Tiinu Mä pätin olla reipas vasta huomenna, kun ilmat viilenee huomattavasti. Aina löytyy hyvä syy siirtää huomiseen :). Kävin juuri puntarilla, eikä painoa ole 1 1/2 viikkoon tullut yhtään, joten kai sitä voi vähän laiskotellakin...

Pelkopoli Mä nyt menen käymään torstaina juttelemassa läpi ton edellisen synnytyksen ihan terkan kehoituksesta. Oli sitä mieltä, että voi tosiaan tätä synnytystä haitata, jos on käsittelemättä koko asia. Aika myöhään tuon ajatuksen keksi, mutta kyllähän tässä nyt vielä ehtii... Enpä tiedä, mitä odottaa tuolta käynniltä.

Knox ja Oliver 37+4
 
Sehän tässä on kun kun ei tiedä mitä tuleman pitää kun ensimmäistä odottaa.. Ja täältä matkaa sen melki 100km. Mä olin varma et se tulee sieltä justiin läpi kun ne supistukset loppu, ja kai sekin jokin "merkki" on, mulla kipeyty rinnat eilen aamulla, het sitte niin että suihkulla ei kärsi päästää. Kun niitä supistuksia tuli sen reilun 2 tunnin ajan välillä 3 min väleinkin, mutta maksimissaan 10min, niin jokasen välissä sai hypätä pissalla. Mä olin oikeasti jo paniikissa että mitä tapahtuu ja se että kun en halua sinne "turhaakaan" täältä asti lähtiä käymään ja taas kotia ja taas sinne yms. Ja sitten mietitytti se et kun pari viikkoo sitte olin kuitenkin jo sormelle auki ja kanava lyhentyny ja sen jälkeen on tullut paljon supistuksia ja kun ne ei ole mitään mahan kovettumista vaan että ottaa tosiaankin reisiin ja alamahaan hyvin kipeästi. Ja kun mä luulen että mulla on aika hyvä kipukynnys tuon välilevyn pullistuman takia, mistä olen ollut kipeä joka päivä pian 3 vuoden ajan, että en jaksa edes enään pienistä asioista valittaa!! Mutta toivotaan että neuvolantäti nyt katsoo tilanteen että mikä tuolla alapäässä nyt on!! Ja tosiaan se tässä hämää, kun tämä kaikki on kuin hyppy tyhjyyteen, kun ei tiedä mitä tulevan pitää!!
 
Merlinalle ja pojalle tsemppiä alkuhankaluuksiin!

Anu84, toivottavasti saat jotain infoa neuvolasta. Mulla esikoisen synnytys alkoi lapsiveden menolla enkä oikein itekkään tiedä näistä supistuksista. Välillä on supistellu tuntikausia tiheästikkin muttei synnytys oo lähteny käyntiin. Luulisin että supistusten voimistuminen on hyvä merkki. Toisaalta nää on aina niin mystisiä juttuja ettei sitä koskaan tiedä. Tsemppiä!

Käytiin eilen miehen kanssa Seurasaaressa piknikillä. Pääsin uittamaan varpaita. Tunsin taas itseni ihmiseksi kun sai tehdä jotain mitä muutkin tekee kesäisin. Matka pois sieltä olikin sitten aika jäätävä. Hyvä että pystyin kävelemään. Paine alhaalla on kova. Monet täällä tuntuu touhuavan kaikkea päivisin mutta mä en yksinkertaisesti pysty. Tekee niin kipeetä. Ruuat saan laitettua ja pyykit pestyä. Siinäpä se sitten onkin. Mutta ehtii kai sitä myöhemminkin. ;)

Tänään synnärille tutustumaan. :)

Tuittumuru ja Myrry 37+4 :O
 
Tiinu: Mulla on suonikohju alapäässä. En ole uskaltanut katsoa sitä (heh), mutta lääkärin mukaan on aika iso ja joitakin pieniä myös sisäpuolella. Toinen puoli alapäästä on ihan hirveen turvonnut, vähään niinku oikealla puollella ois sormen paksuinen turvotus ja painaa kivasti alapäähän. Mutta niin mulla oli kakkoseltakin ja lähti heti synnytyksen jälkeen, toivottavasti nyt myös.

Ihanat yöunet takana (tietty monta vessareissua, mutta kuitenkin). Ilmakin näyttää nyt viilenevän, mittari näytää "enää" +20 tähän aikaan aamusta. Nyt lähden kampaajalle, ei varmaan sitten hetkeen pääsekkään ja koitan nauttia näistä päivistä kun lapset on mummulassa...Ihan oudon hiljaista...

Minttu-82 ja Ilmari 37+4 :heart:
 

Yhteistyössä