***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Onnea jakautuneille! :flower: :hug:
Täällä kovin yritetään tulla perässä että saisi sen nyytin syliin.

Su-ma välisenä yönä tuli niitä kunnon supistuksia sen puolisen tuntia.. nyt ei oo sen jälkeen sitten ollut mitään. Tai jotain mahan kovettumisia, joita ei tunne... vaan huomaa kun kädellä koittaa.
Vauva on mun mielestä rauhottunut, ei oo enää niin paljon pyörimistä ja tökkimistä. Että jospa sekin alkaa kerätä voimia koitokseen jo.

Tänään kävin mittauttamassa "ite" -pisteellä terveyskeskuksessa verenpaineen kun eilen ja tänään ollut pää vähän kipeä ja kun viime viikolla oli neuvolassa yläpaine vähän koholla.
Kolme kertaa mittasin ja aina tuli ihan hyviä tuloksia. (120-125 / 70-80)

Mä en tiedä alakerran tilannetta, että onko paikat vielä kiinni vai onko jotain tapahtunut. Kun ei täällä katsota sinne muuten kuin niillä lääkäri kerroilla, joka mullakin oli viimesin rv 36+jotain.
Esikoisesta tosiaan kun aukesin alle tunnissa sinne reiluun 7cm.. Niin ei uskalla kovin kauaan viivitellä kotona kovien supistuksien kanssa. Tuolloin vielä menin vasta tuon 7cm jälkeen "valittamaan" hoitajille että alkaa tuntua vähän kipua.

Tänään tuli ostettua vielä kirpparilta ihana pikkuinen punainen fleece takki vauvalle 1€:lla :) Jos nyt tuleekin viileämpiä ilmoja niin on sitten tuollainen takki jonka voi heittää vaikka automatkalle + peittoa jaloille. Odotan niin että pääsen pukemaan pikku nyyttiä :heart:

SaaBas & Tyyne 40+4
 
Tasaisen rauhallista tämä elämä. Aamulla sitten takas äitipolille ja siitä osastolle. Jatketaan käynnistystä. Toivottavasti tällä kertaa tuottais jopa tulosta.
Kieltämättä täälläkin jännittää vauvan koko. No sittenpä se synnytyksen jälkeen selviää.
Tsempitykset täältä kaikille ja laittelen viestiä kun olen kotiutunut. Ja tällä kertaa ihan aikuisten oikeesti sitä tarkoitan :D
Reppis ja Enni rv 39+6
 
Neuvolaterkkuja:
pissi puhdas
hemppaa ei katottu (mä en tykkää siitä)
vauva rt, mut ei kiinnittynyt, syke ok
SF 35 sama kun viikko sitten
paino -117g jes! Yhteensä tullut nyt n. 13kg mikä musta ihan ok!
Neuvolatäti sitten varas mulle torstaille ylimääräisen lääkäriajan, kun mulla tosiaan tonne alapäähän ilmestynyt sellanen ihme patti, jota aluksi luulin karvatupen tulehdukseksi, mutta nyt en enää ole varma! Ja ihan oman (ja nuoren terveydenhoitajan) mielenrauhan :D vuoksi pääsen sitä nyt lääkärille näyttämään! Epäilen sen siis olevan suonikohju! Hyi yök! :stick:

Mulla on kyllä niin hirveetä tää jalkojen turvotus! Niin kova särky tulee jalkoihin, että melkeen kolmen tunnin välein pitää olla ottamassa lepohetkiä, jotta jalkojen kipu rauhoittuis!
Silti ajattelin päästä vielä tänään pienelle kävelylle koiran kanssa jos vaan tuo sade loppuis! Vaikka sade on kyllä ollut aivan ihanaa vaihtelua näihin hellekeleihin!

Mua ei vauvan koko mietitytä, eikä oikeastaan synnytyskään jännitä! Jotenkin vaan semmonen odottava fiilis, niinkun että tulee sit kun on tullakseen! (Mutta samalla toivon ettei hirveesti yli lasketun ajan menis). Haluaisin mahd. luomuna yrittää synnytystä, mut jos ihan mahdottomalta alkaa tuntumaan niin kyllä olen valmis ottamaan vaikka sen epiduraalin.

Mitäs muuta, eipä tänne ihmeempiä, odotellaan ja kuullostellaa!

Tiinu ja Jäppinen 38+0

Niin ja vielä... Tänään siivouspäivän yhteydessä petasin sänkyymme yhden vauvalle ostetuista muovifroteista jos vaikka lapsivedet sattuis tulemaan sänkyyn niin ois sitten pienempi tuo vahinko! Ostettiin just uus petari ja hintaa oli ihan riittävästi!
 
Viimeksi muokattu:
Oon peukut pystyssä Reppiksen puolesta!

Nyt kyllä supistaa aikalailla. Tuntee oikein että oikealla asialla ollaan. Saa nähä lopahtaako nää kohta kuiteskin. Rupeen oleen hermona kun täälläkin pompin koko ajan. :D

Tuttipullot, tutit ja rintapumppu on nyt keitetty. :)
 
ONNEA taiska ja rumpnisse! :heart: :flower:

Nennalle tsempit huomiselle, toivotaan että pääsisit suorilta jäämään käynnistykseen!

Reppasenkelilläkin tilanne päällä, toivotaan että huomenna viimeistään alkaa tapahtumaan! Voimia!

vauvan painoarvio oli viime viikolla, rv 36+1 ja oli silloin 2960g ja keskikäyrillä. katoin esikoisen neuvolakortista hänen painoarviotaan ja se oli samoilla viikoilla 2900g, eli aika samoissa ja jos samoissa kasvaa niin en odottele alle 3900g jötkälettä :whistle:
mutta luulis että kun esikoinen punkes niillä mitoilla käsi kaulansa ympärillä tilaa raivaten että tää tokakin sitten mahtuis hyvin tuleen!

Siivoillut ja järjestellyt olen alakerrassa varastoa ruotuun koko iltapäivän, nyt on niin kivan näköstä kun varaston kamat ei loju vierashuoneessa vaan se on siisti!

Nyt iltapesut ja puuhat muksun kans ja muutama tunti omaa aikaa ennen kuin itekkin pitää ryömiä nukkumaan =)

Tsemppiä mammat!

jasmin ja aarre rv 37+2
 
Oho_Ompa monella lähtö fiiliksiä!!.Saa nähdä moni pääsee tosi toimiin,jännää:D.
tsemppiä nyt niille jotka pääsee!:).

Mä en tänään varmaan edes jaksaisi.Tosi paska olo ollut koko päivän.Oksettaa,alavatsaan koskee,vihloo,vatsaa kiristää.Ja ihanasti joku hiton hermo kipeänä koko vasemmasta jalasta:headwall:

Huomenna pitäisi lasten kanssa raahautua neuvolaan.Siitäkin olen todella innoissaan, tällä jalalla lähteä kävellen(vaunuja työntäen) toi matka.No nyt taas ottaa päähän kaikki,enkä edes kävellen jaksaisi mutta pakko.Se olisi sitten viimeinen neuvola ikinä: /

Toivottavasti tosiaan reppiksen synnytys saadaan käyntiin ihan kunnolla!.Väsyttää jo varmana koko käynnisteleminen..

Mutta nyt taas tonne kylmään suihkuun etten kiukkua turhia tolle miehelle.Jos sitten hukuttais murheensa kääretorttuun:whistle: (tullut vähän lipsahdettua,mutta ruokaa en pahemmin päivisin syö niin sallittakoot:D)
 
muutama lätty mansikoilla vedetty nassuun, tuli kauhee himo et pakko saada :) ja oli kyl hyviä! nyt vaan ähky et hankala ihan hengittää.. :whistle:

kiva ultrakäynti takana, vauvan painoarvio 2800g, lääkäri sano heti et on todellisuudessa isompi, mut ei liian isona pitänyt kuitenkaan, taitaa olla taas pitkä tyttö :)

kohdunsuu sormelle auki. automatkan kotiin supisteli ihan hyvin mut sit ne hyyty.

monella lähtöä ennakoivia merkkejä, tsemppiä!! :wave:
 
Täällä ihan jännittää :)
Mulla siis nyt aamulla ultra klo 10.00 ja odotan,josko saisin jäädä vaikka käynnistykseen.
Loppupeleissä se varmaan on kuitenin kiinni siitä miten paikat olis valmiintunu,mutta toivossa on hyvä elää.
Eli,jos musta ei tänään enää mitään kuulu täälä,mä olen päässy tositoimiin :)
Pitäkäähän mammat peukutusta mulle!!

Nenna ja Iiduska 41+0
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Käynnistetäänkö nenna siellä jo noilla viikoilla?.Vai oliko sulla jotain muutakin syytä kun en muista?:D.
Mutta toivottavasti käynnistetään:)

Täällä taas huonosti nukuttu yö takana.Nyt ihan ahdistaa tämä kuumuus ihan päivälläkin.Vaikka tähän asti olen siitä nauttinut.
Mutta nyt siivoomaan ja ruoka uuniin,yhdeltä onkin sitten se ihan turha neuvola.

Mm ja itu 40+4
 
Huomenta!

Eilisessä neuvolassa ei tosiaan mitään erikoista. Hemppa edelleen vaan 105, ollut jo kuukauden verran, eikä tunnu nousevan millään. No olo kuitenkin kohtalainen, joten olkoon. Paino nousee ihan maltillisesti edelleen 200-300 g tullut nyt viikkoon parilla viime mittauksella, vaikka hieman turvotustakin on mukana. Hyvä näin. Terkka sanoi olevansa hyvin varma, ettei kahta viikkoa pidempään mene missään nimessä, no juu, ainahan ne noita höpisee, saas nähdä sitten ;).

Pieniä suppareita tullut aamulla, mutta ei kyllä mitään merkitseviä. En edes miehelle maininnut, ettei turhaan töissä mieti...

Nyt sitten koiraa lasten kanssa lenkittämään, vähän edes liikuntaa koko porukalle hammasta purren...

Toivottavasti nää ilmat nyt pysyis tällaisina!

Ja hei... Älkää nyt kaikki synnyttäkö ja jättäkö mua tänne yksin :whistle:.

Knox ja Oliver 37+6
 
Knox: Älä huoli, minä oon kans sun kaa täällä varmaan vielä elokuun lopussakin...:LOL:

Eilinen ilta oli ihana...Lapset on vielä mummulassa (tulevat tänään, hyvästi hiljaisuus), käytiin siipan kans vuokraan pari leffaa, tehtiin hyvää ruokaa ja illalla vielä myöhään ajelemassa... Niin ja joo myös sitä yhtä "taiteiltiin"... En ymmärrä, pojilta mulla ei ole tehny koko raskausaikoina mieli, mutta nyt tekee!!! :LOL: Noh loppuyö ei sitten ollutkaan yhtään ihana!!! Alaselkä ja maha oli niiiiiiin kipeitä, että valvoin klo 5 asti...Sitä ennen ramppasin vessassa sata kertaa, lämmittelin kaurapussia selälle, huusi koiralla kun pissasi TAAS yöllä sisälle...Vasta klo 5 jälkeen sanin unen. Nytkin alamaha ja -selkä tosi kipeitä! Noh tää on varmaan tätä loppuaika...

Ihanaa kun on viileetä, jos vaikka rupeis vähän järkkään kaappeja ennen kun rakkauspakkaukset kotiutuu mummulasta...

Minttu-82 ja Ilmari 37+6 :heart:
 
Saabas Hih, sulta alkaa vaan aika loppua ennen käynnistystä kohta =). Musta on muuten aina tuntunut synnytyksen käynnistymiseen asti siltä, ettei synny koskaan ja sitten koko synnytys yllättänyt täysin, ehkä sullakin menee näin. Kiva, että vielä kuitenkin seuraa löytyy :D.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Aika moni on tainnut päästä jo tositoimiin kun sen verran hiljaista täällä..voi kun mäkin pääsisin!

Viime yö meni valvoessa ja miehen kuorsausta kuunnellessa ja meinas oikeesti pää hajota. Kyhjötin yksin olohuoneen sohvalla ja tietysti taas kaikenlaiset ajatukset tuli mieleen...hirveä huoli vauvan hyvinvoinnista jne. Ja sitten tyhmä menin vielä äsken lukemaan jonkun tutkielman yliaikaiseen raskauteen liittyvistä komplikaatioista, jossa suositeltiin että Suomessakin (kuten monissa muissa maissa) raskaudet pitäisi käynnistää jo 41+ viikoilla, jotta vältyttäisiin komplikaatioilta...ei hitto, pitikö tollastakin mennä sit lukemaan. Järki sanoo että kaipa tuokin on yksilöllistä ja luotan kyllä Suomen terveydenhuoltoon, mutta tottakai sitä sit samalla pelkää että jos menee yliaikaiseksi niin...

Nyt siis kasassa 41+2....onneks jo perjantaina se yliaikaiskontrolli ja toivon niin että tekevät sisätutkimuksen, jospa se käynnistäis jotain...mutta perjantaihinkin tuntuu olevan ikuisuus...

Knox, joo toi on jännä kuinka noi lääkärit ja terkat sanoo aina olevansa hyvin varmoja synnytysajankohdasta vaikka todellisuudessa eivät sitä todellakaan voi tietää. Uskon että olisin nää viimeiset viikot ollut paljon rauhallisemmin mielin, jollei lääkäri silloin 4,5 viikkoa sitten olisi sanonut, että viimeistään syntyy laskettuna päivänä mutta aika varmasti jo aikaisemmin, kun niin paljon on jo muutoksia tapahtunut down there...just joo...Eli parempi olisi jos eivät veikkailisi yhtään mitään kun eivät sitä voi todellakaan tietää.

Mulla olis huomenna neuvola-aika, mut taidan perua sen, kun se on ihan turha käynti, kun pe tosiaan jo sit se kontrolli.

Jaahas, jospa sitä vaikka pesis pyykkiä vaihteeks ja sit yrittäis piristää mieltä pikkulenkillä ja kupposella kahvia.

Anteeksi jos kuulostan kauheen negatiiviselta, mutta pakko purkaa johonkin. Yks kaveri sanoi, että ihan varmasti synnytys on lähellä kun tässä on joku sellanen taika, että äiti pitää saada melkein raivon partaallle niin sit synnytys menee mentaliteetilla "nyt saa tulla ulos vaikka korvasta"...ja mulla olis just nyt toi mentaliteetti! :) Eipä paljoa enää synnytys pelota vaan ennemminkin odotan sitä kipua!!!

Nyt on alaselkä vähän kipeä, mutta tuskin sekään mitään merkkaa...

Lady Mamma + masuasukki 41+2
 
Minttu Meillä onkin la samana päivänä, voidaan siis yhdessä ihmetellä sinne elokuulle asti ;).
Tätä tää tosiaan on mulla aina loppuaika, kolotuksesta ja jopmotuksesta seuraavaan, mutta toisaalta mulla on hyvin levollinen mieli, kun joka tapauksessa loppu häämöttää jo. Jotenkin kaikki kivut kestää paljon paremmin tässä loppuraskaudessa, kuin alussa.

Seksi Mies varmaan jo kohta hermostuu, kun olisin lähes päivittäin sillä tuulella :whistle:. Vaikeaahan se jo on, mutta jotenkin mieli tekee silti... Mikähän hormoni tällaista aiheuttaa raskaana ollessa? Voiko olla jokin puutostila elimistöllä :LOL:?
 
Mä oon asennoitunut jo valmiiksi siihen että tää menee yli ja paljon :D Esikoinen meni 10 päivää, joten eiköhän tämäkin mene sen verran. Hassua on myös että esikoisesta laskettupäivä oli perjantai, kuten tästä.. Nyt jos tämäkin menee sen 10 päivää yli niin syntyisi sitten maanantaina (18.pvä). katotaan osuuko yksiin.

Koskahan TAYSsista tulee se yliaikakontrolli lappunen..? Kai se nyt pian tulee kun kerta perjantaina tulee viikkoja 41 täyteen.

SaaBas & Tyyne 40+5
 
Mä varmaan lähen käymää synnärillä näytillä.. Tuos reilu tunti sitte kävin vessas ja pyyhin ja nousin pöntöltä niin jotain kirkasta vaan valu reisiä pitkin.. No, pyyhin ja laitoin pikkarit jalkaan ja menin sängylle, 10 min päästä siitä nousin niin pikkuhousut ihan märät. Soitin synnärille et mitäs tämä nyt on, niin sano että laittaa side ja katsoa jos se kastuu niin sitte tulla käymään ja kylläpä se tässä tuntuu koko ajan kastuvan enemmän ja enemmän. Valkovuotoa en usko sen olevan koska koko raskausaikana en oo laittanu edes merkille että tulisi sitä! Aamusta asti ollut yhtenäinen menkkatyylinen polte reisillä ja alamahalla.. Että kai siellä jotakin alkaa nyt tapahtua!
 
Kotiin tultiin vielä.
Kohdunsuu auki tiukasti kolmelle sormelle,kaulaa hiukan vajaa sentti jäljellä ja vauvan pää tuntu siellä hienosti. Nyt ultran mukaan vauva painaa 3,5kg ja odotettavissa siis n 3800g neiti (???) jos menee tästä viikonki eteenpäin. Koitettiin viel sukupuolta tarkistaa kun niin suurelta vaikuttaa mutta ei onnistunu!! :D
Seuraava aika on sitte ensi viikon maanantaina eli viikoilla 41+5 joilloin sit aletaan sitä käynnistystä miettiin...tosin,epäilivät siellä ettei taida sinne asti päästä mutta niinhän ne sano viimeksikin....
Sisätutkimuksen jälkeen tulikin muutama napakka supistus ihan käyrille asti, jossa makoilinkin reilu tunnin, samoin yksi rehti siinä odotustilassa ollessani omaa vuoroani odotellessani...

Eli siis nyt vain odotellaan...
Vähän kyllä alko jänskättään että kumpiko siellä nyt sit mahtaa ollakkaan,Iida vai Mico,mutta eipä tuo haittaa kumpi sieltä tulee,kunhan tulee!! :D
 
SaaBas: mulle tuli kutsu Taysiin ya-kontrolliin perjantaille, jolloin olen 41+4 eli varmaan sitten ensi viikon alkuun saat sinäkin kutsun ellei vauveli putkahda maailmaan ennen sitä. Jänskää, ollaankohan samaan aikaan synnärillä =)... Mä NIIN toivon ettei menis siihen että joudutaan käynnistään. Soitin neuvolaan äsken ja th oli sitä mieltä, että kyllä varmaan jo perjantaina miettivät käynnistämistä tai sit viimeistään maanantaina jolloin kasassa se tasan 42. No paljon riippuu tietty vauvan koosta, istukan toiminnasta jne.

Siivosin äsken saunaa ja aloin ihan ykskaks vaan vollaan...alkaa oleen mieli näköjään vähän herkillä...

SaaBas: sanoit että esikoisesi synnytys meni 10 päivää yli...minkä kokoinen oli syntyessään? Tyttö vai poika? Meillä esikoisen synnytys meni vaan 3 päivää yli ja oli silti 4kg, joten hieman jänskättää tuo koko.

Lady Mamma ja masuasukki 41+2
 
Moikka :wave:

Paljon onnea kaikille oman nyyttinsä haikaralta vieneille!:flower:

Nyt on eka väli kun kerkesin lukemaan monen sivun jutut ja nyt sitten kirjottelemaan omatkin kuulumiset!

Elikkä, tiistaina 5.7. 23.30 alkoi supistella heti todella kipeästi ja olin ihan varma et nyt tää on sitä!!! Herätin mieheni ja soitettiin 00.20 lastenvahdille että tule ja tule oikein ripeästi! Mies ouki minua en itse supistuksilta kyennyt. Ja niissä kun oli potkua ja tauko ei ollu edes 5min. En alkanut kellottamaan koska paine alapäässä kasvoi ja kasvoi...

Sairaalassa oltiin klo 1.00 ja päästiin saliin. Sama tilanne kohdunsuulla kuin ennenkin eli 4cm auki. 2 tuntia siinä oltiin ja käveltiin ja kätilö sanoi ettei nämä ole niitä supistuksia. Kuulemma 3 raskaus on hankalin koska kohtu harjoittee ja ne harjoitussupistukset sattuvat ja synnytyssupistukset ovat siitä vain hieman kivuliaampia. :O

klo 3.00 Kätilö sanoi että mun täytyisi mennä osastolle tai kotiin, osastolle en halunnut ja kotiin en uskaltanut lähteä. Sain jäädä odottamaan aamuvuoroa ja lääkärin päätöstä käynnistyksestä.

Klo 4.45 meni vedet ehkä en tiedä, mutta supistuksiin heräsin ja klo 4.50 pyysin jo ilokaasua. 5.20 sain kohdunkaulanpuudutteen ja edelleen 4cm auki :O

A-vauva syntyi 6.26 napanuora kerran kaulan ympäri ja ponnistusvaihe 6min
B-vauva syntyi 6.49 kalvopussissa peppuedellä :D kalvot siis puhkaistiin pöydällä ja vedet meni vasta siinä...

molemmat 9 pisteen vauvoja.

Jälkeisvaiheet sit olikin se tuska!!! pillereitä takapuoleen ja suonesta vauhtia... huhhuh! No istukka tuli ihan hyvin mut sit kohtu ei alkanut enää supistelee vaan keräs verta ja kun sitä alettiin tyhjentämään ni se oli yhtä huutoa puolin sun toisin. Mä huusin et lopettakaa te tapatte mut ja kätilöt 2kpl paineli mun kohtua ja sanoi et tää on nyt saatava tyhjäks. Ja 20min välein kävivät mua runnomas. Sit vetelin ilokaasua nassuun ja hiukan helpotti. Tässä kaiken välissä ekat imetykset.

Osatolle päästiin 1 hengenhuoneeseen missä oli ilmastointi ja tv :D
Ne päättivät et kaipaan hemmottelua :)

A vauvan paino laski sen 10% ja keltasuus lähti tänään laskuun. Kotiin päästiin sunnuntaina ja nyt ollaan käyty joka aamu tyksissä labroilla ja jännitetty koska alkaa biliarvot laskemaan. 286 oli korkein arvo ja 300 joutuu valokaappiin. mut nyt on kaikki hyvin!

itse menetin verta 1300ml ja HB laski 80 joten aika kuitti oltiin pari ekaa päivää..

Synnytyksen kestoksi merkattiin 2h 40min eikä yhtään tikkiä! JEs!

mitäs vielä... hurjaa tää on 4 lapsen kans mut kai se tästä alkaa suttaantumaan :)



Semmosta.
 
Lady Mamma Mä luulen että se aika vois tulla jo tällä viikolla, kun perjantaina on tosiaan tulee se rv41 täyteen.. Saa nähdä.

Esikoinen, poika siis syntyi 41+3, painoi silloin 3730g ja 53cm oli pituutta. Että ei mikään kovin iso jötkäle.
Tämä kakkonen on sitten saanut painoarvioksi 3300-3700g.

Huomenna olis viimeinen neuvola käynti, en kyllä ota ens viikolle uutta.. Meen sitten mielummin jo tayssiin :D

Niisku-Rouva kiitos synnytyskertomuksesta :) Noita on niin mukava lukea aina.
Ja mikä ihana kuva pikkusista :heart:

SaaBas & Tyyne 40+5
 
SaaBas, voi olla hyvinkin että saat ajan jo tälle viikolle...tosin mulle tuli kutsu jo maanantaina ja aika siis perjantaina, mut eihän noista koskaan tiedä. Neuvolassa sanoivat että tekevät noita kontrolleja lähellä 42 raskausviikkoa, mutta alkaahan se sullakin oleen suht lähellä. Ja toivotaan tietty että molemmat saataisiin pikkuiset syliimme ennen sitä =)

Siivosin sit saunan ja kylppärin, sen jälkeen taas vähän supistellut mut eipä mitään kauheen kivuliaita suppareita...illalla lähden kyllä lenkille.

Lady Mamma ja masuasukki 41+2
 

Yhteistyössä