***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Tiinu Joo, oikeastaan se kalvojen puhkaisu on ainut, jonka suostun ottamaan. Ja senkin vain, jos lääkäri toteaa paikkojen olevan niin kypsät, että suurella todennäköisyydellä muuta ei sitten tarvitakaan. Kyllähän mä jo ehdotin, että leiriytyisin sairaala-alueelle teltan kanssa loppuajaksi ;). Jotenkin en yhtään sille käynnistykselle lämpene, mutta ymmärrän kyllä syyn ja riskit, jotka on oikeasti olemassa. Pääsishän sillä näistä kivuista eroon nopeammin ja sais sen vauvan syliin, mutta silti... Ei vaan ole oikein mun ajatusten mukainen tuollainen homma. Noh... Pitää yrittää rauhassa odotella maanantaita ja lääkärin ajatuksia. Tietäähän ne mitä tekee, nykyään vaan minusta liiankin herkästi käynnistävät, ja itse vaadin kyllä todella hyvät perustelut, jos siihen pitäisi ryhtyä.

Tulipa sepustus :ashamed:...

Mua sattuu kauheasti tuonne nivustaipeisiin, sellainen todella viiltävä kipu tullut nyt päivän aikana. Mikähän sinne nyt sattuu?
 
Viimeksi muokattu:
Liisakaisalle Onnittelut tytöstä! Hienoa että kaikki meni hyvin vaikka vauveli oli solminut napanuoransa!

Ja poikaonnea sinne, Lehdetönpuu! :flower:

Anulle Kärsivällisyyttä, joidenkin kohdalla käynnistyminen antaa odottaa itseään, toivottavasti tänään rupeaa tapahtumaan ihan kunnolla!

Onkohan Nennan supparit vieneet hänet jo laitokselle?? :)

Hienoa Knox että se synnytyskeskustelu sujui ja toivottavasti sua auttoikin. Kätilö kuulosti kyllä tosiaan ottavan vakavasti tuon sun asian ja jatkoa seuraa, hyvä homma!


Selällään on mahdotonta nukkua, mullakin tulee heti huono olo. Eikös selällään nukkumista tulisi välttääkkin? Painaa suuret verisuonet tukkoon vauveli.
Vasen kylki on kuulemma ideaalinen odotusajan nukkumisasento, se rasittaa sisäelimiä vähiten.
Mä vaihtelen kyllä vasemmalta oikealle joka vessareissun jälkeen, ei kestä samaa asentoa kauan.

Eipä tänne muuta, yöllä vielä vessareissujen tekeminen oli liikkumiskipujen takia tuskaa mutta tän päivän olen onneksi selvinnyt aika kivuitta, kopkop vaan. Meinasin jo yöllä masentua että pyörätuoliko pitää loppuajaksi hankkia kun ei ees vessaan omin jaloin pääse :|

Mies vaihtoi aamuvuoroon ja tulee kohta töistä, sitten viikonlopun viettoon!

Leppoisia synnytyksiä ja sen odotusta! :)

jasmin ja aarre rv 37+5
 
Moikka!

Pikkasen ollut pyöritystä viimeinen viikko ja täytyy yrittää jossakin vaiheessa lukea mitä teille muille kuuluu!

Meille syntyi pieni prinsessa (2730 g ja 45 cm) sunnuntaina!
Kotiin pääsimme ti. Ke kävimme sairaalassa verikokeella ja painokontrollissa. Koska paino oli laskenut "niille rajoille" niin neiti meinasi joutua lastenosastolle. Mutta onneksi pullosta ruoka upposi ja pääsimme kotio takaisin! Eilen oli neuvolassa painokontrolli ja huimasti oli paino noussut. Nyt eka päivä ihan vaan kotona! Aika menee lypsäessä (lääkäri kielsi imetyksen hetkeksi), syöttäessä, isosiskoa huomioiden, kotitöissä (jotka kaikki jää puolitiehen) ja kummastellen kuinka onnekas olenkaan!! Ja muun ajan olen vaan ihan pihalla ja väsynyt =)

Täällä on varmasti lisää vauvoja syntynyt muillekin joten heille ISOT ONNITTELUT! Hyvää vauva-arkea kaikille jakautuneille!

Tsemiä viime metreille te joilla pienokainen vielä mahassa! Toiv edes pikkaisen pystytte nauttimaan tuosta vatsanmyllerryksestä!!
 
Onnea kaikille vauvan saanneille.

Itse olen viettänyt hiljaiseloa sen ikävän tapahtuman jälkeen. Kuolinsyykin selvis. Itselläni oli laskettuaika jo tiistaina 12.7 ja on jo ohitettu, eli vielä olen kasassa. Huomenna on masukin isän hautajaiset ja toivottavasti pääsen sinne, ei ole mitään oireita.
Keskiviikon neuvolakuulumiset:
Paino: +1000 g vko
Turvotus: +
RR: 105/72
Pissa: puhdas
Hemppaa: ei katsottu
Sf-mitta: 36 cm
Lapsivesi: normaali
Tarjonta: rt
Syke: 145
Liikkeet: ++
Painosta ei tietoa, mitä tulee painamaan kun syntyy. Pohkeet olleet öisin välillä niin kipeitä kun ei pysty jalkoja suoristamaan, nyt alkanut helpottamaan. Eka pääsee yhestä vaivasta eroon, niin toinen oire rupeaa tulemaan, ruvenut öisin yskimään.

martsu 40+3
 
Niinhän siinä kävi että kotiin tultiin. No siis siinä oli oikeesti käynyt mun omalla terkalla vissiin joku kämmi kun yleensä tää yliaikaiskontrollin pitäis olla 10 päivää lasketun ajan jälkeen. Eli ensi viikolle saatiin uus aika. Kyllä lääkäri siis tutki mut ultralla ja käyrillä olin mut eipä muuta. Päästiin sentään jo synnytys saliin asti :D kun siellä oli niin kova ruuhka että salilääkäri tutki mut, siellä polilla oli kait kolme äitiä aina samalle ajalle, että ihan pikku pikku ruuhkaa pukkaa, saas nähdä sitten ku on menossa synnyttään että kuinkapaljon siellä silloin on populaa, mahtaako sitä saada edes huonetta vai joutuuko jossain käytävillä makoileen.

Nykeröllä oli kaikki kunnossa, kokoarvio 3,9 kg, lapsivettä normaalisti, istukan virtaukset ok!

Eli nyt vaan taas odotetaan :headwall: keskiviikkoa jolloin silloinkaan ei kait välttämättä käynnistellä vielä jos kaikki on edelleen ok. Eli se 25 päivä on ihan varmaan se milloin aletaan käynnistään ku ei oo mitään tapahtunut :headwall:

Sannuli ja Nykerö 40+4
 
Jos nyt yrittäis sitä synnytyskertomusta...

Eli perjantaina 8.7 8.00 oli käynnistykseen aika ja siinä päästiin heti käyrille ja tehtiin sisätutkimus ja tiukasti 2 sormelle auki kohdunkaulaa ei ollenkaan. Käyriltä menin sitten osastolle jossa pääsin takisin käyrille ja 9.10 sain 1/4 osa cytoteciä. Suppareita alko tulla 5 minuutin välein, mutta ei tuntunut missään. Välillä käytiin kävelemässä sairaalaa ympäriinsä. 12.30 toinen cytotec ja taas käyrillä ja sairaalaa kierreltiin ympäriinsä. 18.00 jälkeen menin ammeeseen ja olin siellä n. tunnin. 20:45 sain kolmannen cytotec murusen. Supistuksia tuli koko ajan n. 5 min, mutta eivät tehnyt sitten yhtään mitään. Klo 00.22 edelleen 2 sormelle auki ja n. klo 1.00 meni vedet.

Supistukset alkoivat sitten tuntua sen verran, että lähdin suihkuun kipuja helpottamaan. N. tunnin olin suihkussa, kunnes kivut alkoivat olla sellaisia, etten kestänyt niitä. Sainkin jonkinmoisen kipupiikin, joka vei supistuksista terävimmän kärjen pois ja sain sitten nukuttua supistusten välit. Klo 5.00 menikin toisen kerran vedet ja supistukset alkoi tulla tosi voimakkaina ja kätilön piti tehdä sisätutkimus, mutta hävisikin johonkin ja kohta pimputtelin kelloa, että missä viivytään ja sainkin tietää, että molemmat kätilöt olivat synnytyksessä eivätkä hetkeen pääsisi tulemaan. Kävelin siinä sitten huonetta ympäri, kiroilin ja ähisin, se kipu oli jotain aivan kauheaa. 5.40 soitin miehelle ja käskin tulla synnärille. Vähän ennen kuutta meni taas vedet ja tällä kertaa se olikin vihreää, mies tuli melkein saman tien huoneeseen ja käskin sen hieromaan selkää, että edes vähän auttaisi. N. 6.30 sain kohdunkaulanpuudutteen ja se auttoi 2 supistusta ja taas tuli kauheat kivut. 7 jälkeen keksin jälleen suihkun olemassa olon ja siellä vierähtikin 2 tuntia ja pääsin suoraan saliin.

9.30 sain epiduraalin ja olo helpottui. Sain nukutuksi ja aina kun supistukset alkoivat vähän tuntua, niin lisää epiduraalia vaan menemään. Loppujen lopuksi 6 kertaa laitettiin epiduraali, ei ollut siis jatkuva tippa vaan aina laitettiin lisää kun alko kipua tuntua.

18.45 Olin lopulta täysin auki ja ponnistamaan sain alkaa 18.50. Alku meni opetellessa ja suppareita tunnusteltaessa mahan päältä, koska epiduraali vielä vaikutti. Lopulta homma alkoi sujumaan ja tunti 10min ponnistelujen jälkeen syntyi poika napanuora kerran löysästi kaulan ympäri. Sain pojun mahan päälle ja lääkärit ja kätilö imi nenästä ja kurkusta vettä (vai mitä lie) pois. Vähän aikaa meni ensimmäiseen parkasuun, mutta olin niin sekaisin onnesta ja synnytyksestä, etten onneksi tajunnut edes hätääntyä.
Jälkeiset synty 9 minuutin jälkeen vauvan syntymästä. Istukka oli hiukan jo kalkkeutunut.

Painoa pojalla oli siis 3330g ja pituutta 51cm. Pisteet 7/9/10. Synnytyksen kesto 18h 7min

Merlina ja poju 6vrk
 
Poika syntyi keskiviikkona 13.7.2011 kello 10.10 hätäsektiolla. Paino 3410 g ja pituus 50 cm, raskausviikoilla 41+6. Laitan synnytyskertomusta huomenna :) Tänään kotiudutta kahden päivän ikäisen rakkaus pakkauksen kanssa :heart:

Muumi ja pikkumies :heart:
 
Huomenta!

Ja Onnea Muumi82 ja Tintti! :flower:

Eilen olin sitten yliaikaiskontrollissa. Huojentava tieto oli se, että vauvalla kaikki hyvin ja istukka toimii edelleen hyvin. Painoarvioksi antoi 3,9-4,1 kg. Eli ihan hyvän kokoinen masuasukki siellä on ;) Hieman ovat paikat kypsyneet ja auki sormelle, mutta kohdunsuu aika ylhäällä takana. Teki aika rajun sisätutkimuksen jotta saisi synnytyksen käynnistymään. Jollei käynnisty ennen maanantaita niin sitten käynnistetään ma aamuna. Mä NIIN toivon että käynnistyisi luomusti. Nyt hieman jomottelee alavatsaa ja selkää mutta ei muita oireita...

Mä oon nyt sit aamun lukenut tosta cytotecista jolla meinaavat käynnistää ja mua kauhistuttaa aikalailla ne kaikki sivuvaikutukset. Jossain luki että käynnistystä ei pidä hyväksyä vaan vauvan suuren koon takia, jos esim. istukka toimii hyvin. Olen aina luottanut lääkärin arvioon, kun kyse on tällaisesta asiasta josta ei itse paremmin tiedä, mutta pitäisikö minun siis nyt kieltäytyä tuosta käynnistyksestä??? Vaikeita asioita tällaisen tavallisen tallaajan päättää.. :/

No toivon nyt kovasti että käynnistyisi viikonlopun aikana luomusti, se olis kaikista paras vaihtoehto.

Lady Mamma ja masuasukki 41+5
 
Täällä melkein sama tilanne kuin Lady Mammalla, eli eilen oli yliaikaiskontrolli rv 41+1 ja vauvalla kaikki ok. Painoarvio varovainen 4 kg (+-500g)..ja lapsivettä vähänlaisesti. Maanantaina taas uusi kontrolli ja jos silloin samanlainen tilanne, niin sit käynnistellään ens torstaina rv 42+0. Sectio kun on alla, niin toivomus olisi kovasti, ettei tarvitse käynnistää.

Alatilanne sama myös, että pehmeä, mutta suu siellä jossain takana. Niin ja vauva edelleen ylhäällä. Eilen tuli aamupäivällä mukavia supistuksia, jotka otti jo hieman selkään, mutta ei sitten illalla enää mitään :( Vähän huonohko olo ollut eilisestä saakka..oksettava. Pissi oli kuitenkin ok, paineet vähän korkeammat kuin aiemmin. 138/89.

Oon menettänyt jo täysin toivon, että tää alkais itekseen tulee. Ihan typerää..miksei se vaan nyt alkais!!!!! :(

Onnea kuitenkin taas, jotka ovat saaneet vauvan :)

Milja ja vaavi 41+2
 
Niin ja sit vielä piti sanoa, että kun mulla on sectio avonaisen tarjonnan vuoksi takana. Niin lääkäri sanoi eilen, ettei se vauvan koko sit määrää vaikka olis isokin, että jouduttais välttämättä leikkaamaan, vaan nimenomaan se tarjonta. Mutta tietysti, eihän kaikilla mahdu ne isot tulemaan/laskeutumaan..
 
Mulla ne ilmeisesti käynnistäävät tipalla. Kun puhui, että tipan saa sit keskeytettyä, jos näyttää, että supistukset on liian rajuja kohdulle tai ettei ne ole oikeita vaan lääkesupistuksia, jotka eivät tee mitään. Mutta nuo tabletit on sellasia kuulema, mitä sitten ei voi perua, jos meneekin liian rajuks homma.
 
Huomenia kaikille! Tää on niin ihmeellistä...Viisi viikonloppua putkeen ollut IHAN täynnä ohjelmaa...Nyt kun ois eka viikonloppu, kun ei ole mitää ohjelmaa niin on ihan ihme olo. Kaikki neljä täällä yrittää keksiä tekemistä...heh...Yleensä kaikki kaatuu siihen, kun isi sanoo "Ei voi, kun äitillä on noin iso maha"...:LOL: Noh illalla ainakin mennä meksikolaiseen ravintolaan syömään, kun isäntä sai lahjakortin valmistujaislahjaks. Minä yritin ehottaa myös asuntomessuja, kun ne kerran täällä on, mutta en saanut kannatusta...heh...

Olo on ihan ok, tosin ERITÄIN ODOTTAVA!

Minttu-82 ja Ilmari 38+2 :heart:
 
Onnea Tintti ja Muumi nyyteistä! :flower:

Meidän palsta tuntuu hieman hiljentyneen viime aikoina ja siksi kävinkin tuolla elokuisissakin kurkkimassa, mutta siitähän ihan masentui kun tuntui, että sieläkin oli odottajilla enemmän tuntemuksia synnytyksen käynnistymisestä kun mulla! Eli levoton odotus alkanut nyt sitten täälläkin! :ashamed:

Mutta odotuksesta huolimatta mua edelleen jotenkin kauhistuttaa toi ajatus käynnistämisestä, varsinkin silloin jos lapsella ei ole masussa mitään hätää! Mulle on tullut itselle hirvee tarve jotenkin mahdollisimman luonnonmukaiseen synnytykseen (ja katotaan vaan niin mä kiljun siellä kurkkusuorana kaiken maailman kivunlievityksiä:D). Anoppini kertoi, että hänen käynnistetty synnytys oli kamala kokemus juuri tuon Miljan mainitseman rajuuden vuoksi. Anopilla supistukset tulivat heti niin rajuina, ettei hän kerinnyt lainkaan turtumaan niihin, niinkuin normaalisynnytyksessä, jolloin ne voimistuvat pikkuhiljaa. Ja toisaalta jos kohtu ei olisi vielä valmis synnyttämään voi liian aikainen käynnistäminen vain pitkittää synnytystä, jota en sitäkään toivoisi. Toi cytotec on munkin korvaan alkanut kuullostaa ihan supermiehen cryptoniitilta, kuten taitaan olla vähän lady mamankin ajatus!
Mutta nää on sit ihan mun henkilökohtaisia ajatuksia ja nimenomaan toiveita mun oman synnytyksen kohdalla!

Tänään onkin molemmilla sekä isukilla että mulla illalla juhlanhumuista menoa, jos vaikka se (eli mahd. huono hetki) toimis synnytyksen käynnistäjä! Mutta muuten pitäis saaha jotenkin tää päiväkin vielä kulumaan!

Joka tapauksessa, ihanaa päivää kaikille jo vauvan kanssa touhuaville ja sitä samaa meille vielä odottaville!

Tiinu ja Jäppinen 38+4 (noi mun viikot tuntuu ihan säälittäviltä, kun täällä on niin moni jo lasketunajankin ylittänyt)
 
Täytyy keksiä jotain mielenkiintoista keskustelun aihetta.Muakin häiritsee kun niin hiljaista täällä:D.

Ja tiinu mullakin on ollut noita "mahdollisimman huonoja" hetkiä mutta tässä silti ollaan.Ollaan seksiäkin harrastettu niin ettei kyllä ole hetkeen puutetta,siivottu,saunottu ja liikuttu:headwall:
Mutta sen näkin jo kakkosen aikaan että ei ne sieltä ulos väkisin tule.

Paitsi noilla lääkkeillä.Mulla onneksi käynnistettiin pelkillä kalvojen puhkaisulla,en minäkään olisi innoissaan noista lääke käynnistyksistä..
 
torstaina 14.7 klo 22.53 meidän Prisessa syntyi! Paino 3500g ja pituus 50 cm.
Käynnistettiin kalvojen puhkasulla ja jossain kohtaa vauhditettiin oksitosiinillä. Kaiken kaikkiaan toimitus kesti n.12 tuntia. Ponnistusvaihe oli vaikea, mutta jotenkin elossa selvittiin ;)
Vauva voi hyvin, itse vielä hieman voimaton. Kirjottelen lisää kun ollaan kotiuduttu!¨

mei-mei ja Isla 2 pv
 
Onnea tintti, muumi ja mei-mei! :flower:

Jaksamista muille! Eipä enää ehdi kovin usein kirjoittamaan, kun vauva-arkea ja muun perheen arkea pyörittää :) Kaikki kuitenkin kivasti täällä, ainoastaan pientä masuvaivaa on vauvalla nyt 3 viikon iän "kunniaksi" :| Kasvu on hurjaa, ei tunnu enää edes vastasyntyneeltä hän. Kovin tarkkaavainen on ja päätään nostelee :heart:

Mayinga & Hajuherne, tänään 3 vkoa
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille:flower::flower:
Täällä edelleen odotellaan ja odotellaan. Välillä tuntuu niin tylsältä tämä odottaminen jo, et voin vain kuvitella teidän rv 40 ylittäneiden fiiliksiä. No, eiköhän ne kaikki sieltä ulos tule, tavalla tai toisella:x

oikein ei uskaltais mihinkään kovin kauas lähteä ja kotona tuntuu et on askartelut jo tehty. No, katsotaan nyt kuinka pitkälle syksyyn täällä saa ihmetellä.
Kunhan en vaan jää ainoaksi tänne palstalle;)

Onks kaikki tehneet jo viimeisimmätki hankinnat vauvalle?
 
Yksi elämäni tärkeimmistä ihmisistä menee naimisiin näillä hetkillä. Ja täällä mä istun koneella ja ihmettelen. Aamulla tuli itku, kun kummitätini eli kyseisen morsiamen äiti soitti matkalta häihin. Mutta matkaa tosiaan häihin olisi yli kaksi tuntia, joten ei voinut lähteä. Kovasti toivon että itse pääsisin täällä tositoimiin!!:D Ja tietenkin on tää maailman paras syy olla poissa:heart: Tuntuu tyhmältä valittaa tällaisesta asiasta, kun jollain(valitettavasti en muista nimeä:ashamed:) on tänään hautajaiset:hug:

Ei mitään ihmeellisiä oloja. Samoja vanhoja vaivoja.. Eli täällä keikun varmaan vielä hyvän tovin, vauva tulee kun on valmis..

Niin ja hirmuisesti taas onnea vauvan saaneille!!:flower: Teitä on niin monta, että pelkään että joku unohtuu jos alan luetella erikseen..

Mukavaa viikonloppua!:)

Hjannah&Nappula 39+4:heart:
 
Mei-Mei: oikein paljon onnea!!!:flower:
Ei ole täälläkään mitään merkkejä, että synnyttämään pitäisi mennä seuraavan 4 viikon sisällä. Eilen koko päivä särkänniemessä tyttöjen perässä juosten, sitten vielä yömyöhään siivoilin kotia, join vadelmanlehtiteetä, miehen kanssa heiluteltiin peittoja ja tuloksena vain tosi kipeät jalat ja selkä! :LOL:
Neamma ja masumurunen 38+3:heart:
 
Meille syntyi tyttövauva to 14.7. klo 11.47. Silloin siis menossa rv 39+4. Tytön mitat 3535 g ja 49,5 cm.

Synnytys oli erilainen kuin toivoin, mutta vauva voi hyvin ja se on pääasia. Menoa jouduttiin kaikin keinoin vauhdittamaan vauvan sydänäänten vuoksi, mutta alakautta siis syntyi kuitenkin. Kirjoitan kotona sitten vähän enemmän, kun jaksan. Nyt kännykällä surffaan.

Onnea kaikki muutkin vauvan saaneet ja tsemppiä jokaiselle, joka vielä omaansa odottaa!

Liisakaisa ja Ninni 2 vrk
 
Heippati hei!
Peikkotukkatyttö Iiduska tuli maailmaan 15.7 klo 12:16 :heart:
Pituutta neidillä oli syntymähetkellä 49cm ja painoa 3800g
Synnytys meni hyvin,mutta pää oli hiukan vinossa joten ponnistus piti tehdä kyljellään.
Minä lähdin tänään kotiin mutta iiduska jäi sairaalaan.
Tänään huomattiin että neiti on yli kärttyisä eikä mulla rintamaitokaan meinaa nousta.
Tulehdusarvot oli 25 joten pääsi antibioottitippaan. Nyt alko myös sokerit heitteleen.
Jonkinlaisen infektion on siis saanut synnytyksessä.
Verikokeista selvii mikä infektio on kyseessä muutaman päivän päästä.

Oli vaikee paikka jättää neiti sinne,mutta kotona on kaksi muutakin lasta.
Enkä mä saa tänään iidaa edes syliin koska hän on niin kosketuherkkä nyt että sekin sattuu toista :(
Illalla menen sinne iltasyötölle (hain pumpun kaupasta) koska rinnalle ei iidaa tänään nosteta.
Huomisesta sitten pyritään saada taas imetettyäkin ja meenkin kolmen tunnin välein sitten sinne murua syöttään.

Hirvee ikävä on mutta kotonakin on kiva olla näiden isompien kanssa.
 

Yhteistyössä