***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Onnea kaikille vauvan syliin saaneille! :flower:

Tiinu85, kuulostaisi musta siltä että se voi olla sitä kun vauva sillon pissaa kun tulee tuo tärinä. Joskus se tuntuu semmoiselle väristykselle, mulla oli sitä esikoisesta ja se on aivan siis normaalia:)
 
Täällä taas eilinen ilta, yö ja aamu kärsitty kivoista kivuista. Mun alamaha ja alaselkä on kun tulessa, kauheeta menkkamaista kipua koko ajan. Sen lisäksi nuo mahan olla olevat luut (en tiedä nimiä, niinku lantion edestä) on ihan törkeen kipeet, häävisti kävellä pystyy!!!! Kuinkahan kauan tämä nyt mahtaa kestää??? Muuten olo on mitä mainioin, mutta kivut hiukan ärsyttää, tulis nyt pois jos meinaa tai sitten ei mitään...:D

Pyykkikone laulaa ja kolme peltiä paistettu taas mustikkarahkapullia... Voi kun niitä sais vielä syödä...

Onnea kaikille vauvautuneille ja aivan ihania synnytyskertomuksia, ihana lukea!

Minttu-82 ja Ilmari 38+3 :heart:
 
tiinu meidänki vauva tärisee ja 'pyristelee', aika harvoin mutta näin teki esikoinenkin :)

perjantain supisteli koko päivän ja oli menkkamainen olo, oli just semmonen olo miten esikon synnytys käynnistyi, supistukset voimistui pikkuhiljaa, olin jo varma et nyt! mut pas*at :D
ne loppu ja nyt ei oo tullu mitään ihan harvoja pikkupikku suppareita lukuunottamatta.
 
Lyhyesti käyn ilmoittamassa että meille syntyi sitten vihdoin viimein vauva :)
Enni syntyi rv 40+1 eli 14.7 klo 23.59. Mitat 4130g ja 52.5cm. Py 36cm. Eli ihan kivan kokoinen vauva oli, ei kamalan iso. Kirjoittelen synnytysjuttua jossain välissä.
Reppis ja Enni 4pv
 
Saabas, siilis ja Reppasenkeli olivat vauvan hakeneet sitten eilis-illan viimisen palstailuni, ONNEA lämpimästi teille!! :heart:

Ja kiitokset synnytyskertomuksista niitä kirjottaneille!

minttu-82 Mä oon kärsinyt kans noista kuvailemistasi kivuista nyt viikon ajan vaihtelevasti! On huonoja päiviä kun tuntuu että yhtäkään askelta ei voi ottaa, saati istua tai nousta tai liikkua ylipäätään kun viiltelee, vihloo ja polttelee joka puolelle mahaa/selkää/alapäätä :( Sitten onneksi tällasia parempia päiviä että ei satu kuin ihan ohimenevästi ja pystyy jotain tekeekkin.


Tänään oon ollut kyllä ihan veto pois ja huonolla tuulella : /
Nuhjunen ja turvonnut olo, ärsyttää vaan kaikki :headwall:


Synnytystuulia odottajille ja vauva-arkea jo eläville kans voimia ja mukavia hetkiä!
 
Paljon paljon onnea pienokaisensa jo syliin saaneille! :heart::flower:

Ja kiitos pyristelykysymykseen vastanneille! Kummasti helpottaa oloa kun kuulee, että jollakin toisellakin on samanlaista ollut! Ja se kun tosiaan ei ole mitään ihan pientä tärinää vaan kunnon "puistatuskohtaus" masussa!

MM no sä sitten tempaisit oikeen olan takaa!
Täällä on päivä mennyt vähän toisin, nimittäin ihan hirveä väsymys ollut! Ekaks nukuin puol yhteentoista, joka on siis tosi harvinaista mulle, ja sit viel koko päivän olen lojunut sängyssä ja jo yhdeltä nukahdin uudelleen heräten puol neljältä! Ei taideta yöllä sitten nukkuakkaan!

Mä melkeen toivoisin jo noita kipuja, suppareita tai ihan mitä vaan merkkejä siitä, että tämä täältä ulos tulisi, mutta kun ei niin ei! Ja joka vessareissulla oikeen odotan, että joko olis sitä kuuluisaa limatulppaa tullut, mutta EI!

Tiinu ja Jäppinen 38+5
 
Meille syntyi 12.7 klo. 20.19 POIKA, 3910 g ja 51 cm :heart:

Menin sinne yliaikaiskontrolliin rv 41+5, luulin että pääsen vielä kotiin. Kohdunsuu olikin 3cm auki ja vedet melkeen kokonaan hävinneet kohdusta (kuulemma normaalia lasketun ajan jälkeen mentäessä). Siitä tulikin sitten passitus suoraan saliin kalvojen puhkaisuun ja poika oli maailmassa 8 tunnin päästä! :) Lopussa joutui imukupilla auttamaan, kun sydänäänet heitteli niin rajusti.. Mutta olinkin varautunut, että ei välttämättä ihan helpolla tule. Kuitenkin loppu hyvin, kaikki hyvin! :)

Ja tosiaan, ne synnytyssupistukset kyllä on ihan eri juttu, kun harkkasupparit! Turhaan tuli itsekään etukäteen mietittyä, että tunnistaako niitä vai ei sitten, kun hetki koittaa. :D

Onnittelut myös muille vauvautuneille!

Pearl ja poitsu 5vrk :heart:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! Päivittelen tietoja kunhan tässä kerkeän vähän kauemmin istumaan :)

Meillä alkaaki sitten tänään nimen miettiminen, miehen siskon pojan ristiäiset oli tänään ja yllätys yllätys sieltähän tuli samanniminen mikä tälle meidän vauvalle oltiin jo päätetty -.- Vituttaa niin älyttömästi. Eipä tuolle voi mitään, mutta päätin jos seuraavan kans on samaan aikaan jonku tutun vauva syntymässä ja nimi päätetty niin se kerrotaan kaikille. Saapa sen nimen minkä haluaa! Vaikeaa alkaa kuvittelemaan tuota nyt toisella nimellä -.-

Merlina ja poju 8vrk
 
onnittelut munki puolesta vauvaantuneille!

ei oo kyl mitään herkkua tää erossa vauvasta oleminen..noh esikoinen pitää välistä ajatukset muualla,tai ainaki kovasti yrittää..
Poika siis edelleen antibiootti tipassa,tulehdus arvot laskeneet mut tukos edelleen silmäkulmassa havaittavissa..

huomenna olis mun syntymäpäivät ja oliskyl maailman paras lahja jos kuulis että poika pääsee kotia. iäksi saa päivittää 25 vuotta. :/

sispi ja poju 5vrk (toivottavasti pääsis pian kotiin)
 
Voi jee!.Paljon vauvoja taas tullut,onnea kaikille:heart:.ja jaksamisia tosiaan niille joiden vauvan vielä sairaalassa.TOi esikoinenkin oli 8pv teholla ja 2pv valvontaosastolla,oli todella pitkät päivät..

HUH!.Tosiaan nyt repäsin ihan kerralla sitten kunnolla:D.Kyllä on nyt hienot seinät!.
Eli tän päivän saldo;aamusta siivosin,2 isoa seinää pakkeloitu+hiottu+pesty+maalattu(mies maalasi korkeimmat kohdat,jakkaralle en mennyt),lattiat pesty,imuroitu ja pyykit laitettu,pesin saunan ja otin kunnon löylyt.Sitten jääkylmäässä suihkussa ikuisuus.
Nyt ajattelin syödä ja löhötä ja odottaa koska mun supistukset alkaa,mä nimittäin ajattelin lähteä synnyttämään tänään:D.Vahti olisikin vielä huomiseen.

Merlina teillä on kyllä käynyt huono tuuri!.Toivottavasti keksitte uuden hienon nimen:)

Me ei päästä miehen kanssa sopuun nimestä:headwall:.Onhan tässä vielä aikaa..
Kummit on pyydetty.

Meilläkin vauva tekee jotain ihme liikettä,enkä usko että se on pissaamista vaan tuntuu että saisi jonkun kohtauksen.tärisisi niinkuin epilepsia kohtauksessa:D.Hankala selittää.

No mutta nyt pakko mennä syömään:). (41+1)
 
Heippa!

Onnea taas vauvaantuneille! :flower::flower: Mulle iskee ihan vauvakateus :)

Mulla kanssa vauva breikkaa mahassa ja kuvailisin sitä just noin niinkun MM. Mainitsin siitä jollekin äippäkaverilleni, niin naamalla kävi salaman nopeasti sellanen vähän kauhistunut ilme. En jaksanut kuitenkaan huolestua erityisemmin. Sinänsä kiva kuulla kuitenkin, että muillakin on sätkyukkoja ja -akkoja tulossa.

Loppuajan raskausoireista merkittävin uutuus on sorminivelien kipeytyminen. Aamuisin ne on arimmillaan ja päivän aikana vetreytyvät. Nettiriippuvuutta ei estä kyllä yhtään... :) Tein jo diagnoosia jostain nivelreumasta kun kolmen lapsen äiti kertoi yhdessä raskaudessaan olleen samoja vaivoja. Lähtee kuulemma synnyttämällä, joten kokeilen eka sitä. Sanottakoon vielä, että turvotusta ei ole.

Kiitos teille, jotka olette ehtineet/jaksaneet/viitsineet synnytyskertomuksia rustailla. Luen niitä aina varpaat ja sormet kippurassa kun niin jännittää. Suurin osa teistä on jo kokeneita, joten ihan samoihin "nopeuksiin ja korkeuksiin" tuskin tällä iällä ja ensiyrittämällä pääsee. Tsemppiä kaikille joilla homma vielä tulossa! Jääkää nyt edes joku mun kanssa elokuulle tai edes tän kuun loppuun asti palstailemaan...

Huishuis! :wave: MR 38+4
 
MM ja Mma Ramotswe just epilepsiakohtauksena mäkin tän tärinän kuvaisin! Mutta oikeesti on helpottavaa kuulla, että muillakin sellaista esiintyy! Olis kovin outoa jos meidän kaikkien tärinävauvat oliskin epileptikoita, joten eiköhän se sitten ole jotain normaalimpaa tärinää, eikä mitään sen vakavampaa!

Niin ja Mma Ramotswe mullakin noi sorminivelet kipeytyvät, joskus öisin herään pumppaamaan sormia kiinni/auki kun tuntuu et ne on ihan jämähtänyt!

Toivotaan MM että sä pääset tänään synnyttämään, ton työmäärän jälkeen olisit ainakin ansainnut sen!

Merlinalla käynyt tosi ikävästi nimen kanssa! Saanko udella minkä olitte päättäneet eli minkä se serkkupoika sai nimekseen?

Sispi hyvää huomista syntymäpäivää ja tosiaan toivotaan lahjaksi sitä pikkuista kotio!

Mä varmaan valvon koko yön, kun meni toi päivä nukkuessa ja nyt menin viel syömään varmaan 500g irtokarkkeja! Kyllä on äklö olo!

Tiinu ja Jäppinen 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
Rakas prinssimme syntyi tänään sektiolla klo 16.01. Mulla alkoi tulehdusarvot nousta, poika oli 52cm ja 3850g. Vauva Joutui keskolaan koska tulehdusarvot oli myös koholla. Mutta muuten kaikki oikein hyvin! Ei tämä nyt ihan helpoimman kautta mennyt kun 5 päivää ensiksi käynnisteltiin ja koko ajan supistukset korkeintaan 10min välein! Mutta olen niin onnellinen! <3
 
känkkäränkkä
Kaikille vauvan saaneille kovasti onnea :flower:

Kovasti käyn juttuja lukemassa, itse en vaan tahdo saada työksi kirjoittaa, taloprojekti ja väsymys vaan vie voiton tällä erää. Lauantaista lähtien on supistellut niin pirun kipeästi, välillä ihan 10 min väleinkin, mutta ei vaan tunnu säännöllistyvän :headwall: ja sitten kun istahdan lopahtaavat aina siksi aikaa... tänäään aamulla vielä neuvola josta laitetaan sit vissiin lähete yliaikaiskontrollia varten, toivottavasti tulis itekseen ennen sitä!

kärvistelevä känkkäränkkä 40+6
 
Huomenta! Mä taidan palstailla täällä jo kohta yksinäni. Taitaa olla syntyneiden puolella jo enemmän porukkaa kuin odottelevien puolella!

Anu Onnea pojasta! Ei tosiaan ollut helppo tuo sinun ensisynnytys, mutta siitäkin selvisit :flower:!

Äsken kun kyyristyin nostamaan roskan lattialta, niin masuun tuli ihan älytön kipu, niinkun olis puukon työtänyt vatsaan. Inhottavaa kun tulee tollasia selvästi jostain johtuvia kiputiloja, silloin tulee heti sellainen olo, että sattuukohan vauvaakin!

Tuli mieleen, että miten teitä muita on ohjeistettu vauvan yleisille paikoille viemisestä? Meillä perhevalmennuksessa sanottiin aika yksiselitteisesti, ettei vauvaa kannata viedä mihinkään ostoskeskuksiin ensimmäiseen kolmeen kuukauteen... Miten moni on saanut tuon saman ohjeen ja kuinka moni on aikonut sitä noudattaa?? Ja tarkoitan nyt sellaista maraton shoppailua, en pikaista ruokakaupassa käyntiä.

Ja helteet ovat palaamassa! Kiva kun just mun vikoille viikoille tulee, eipä tarvitse olla tekemässä yhtään mitään, saattikka sitten nukkua! :stick:

Jaa eipä mulla kyllä oikeestaan mitään ihmeellisempää sanottavaa ole! Vointeja kaikille!

Tiinu ja Jäppinen 38+6
 
Tiinu: Minä olen täällä sun kans, älä pelkää! :D

Alapään luut edelleen ihan sikakipeet, aiiiiiii!!!!! Eilen mentiin nukkuun niin mies aloitti tyhjentään itteensä molemmista päistä 2h putkeen, toivottavasti ei ole mahatautia!!!! Se tästä nyt vielä puuttuis!!! Muuten olen koittanut tälle viikolle sopia jos jonkinlaista menoa, ettei ees kerkeis ajatella koko synnytystä...:LOL:

Minttu-82 ja Ilmari 38+4 :heart:
 
Onnea anu pojasta:flower:.Todella rankka synnytys sulla ollut.Mutta paras palkinto kun näkee pienen ihanuuden:heart:

Joo,tuskimpa meidän kaikkien vauvoilla epilepsiaa on:LOL:

Mä olen täällä ainakin lauantaihin:D.Silloin viim.käynnistävät.Ellei nyt kävisi tuuri ja sitä ennen saisi vauvan syliin..
Ainakin tyytyväinen olen noihin maalattuihin seiniin ja muihin sisustus juttuihin mitä saatiin laitettua:).
Nyt alkaa vaan tekeminen loppua kesken:D.

Ja alkaa olla hermo kireällä vähän kaikilla.

Mutta jos koittais saada syötyä vähän aamupalaa,ei ole vielä maistunut.

Epätoivoinen MM ja itsepäinen itu 41+2
 
Mä olen kanssa vielä täällä yhtenä kappaleena, sama laskettu päivä kun sulla Tiinu! :)

Lauantaina luulin (ja toivoin) jo koko päivän, että tänään tulee lähtö, aamulla ihan hitonmoinen migreeni, supisteli koko päivän ja illalla vatsa tyhjentyi täysin eli ihan kun oisin saanut peräruiskeen, koko suolen sisältö tuli ihan parissa minuutissa! (sori ällöjutut). No nukkumaan menin siinä klo 23, oli ihanan kevyt olo sen täystyhjennyksen jälkeen ja olin tosi toiveikas, että yön aikana supparit vahvistuu tai menee vedet. Mutta ei mitään! Eilen taas ihan normiolo, paitsi yks tosi paha vihlaisu ylämahaan (just sellanen kun Tiinu kuvailit), kun kumarruin ottamaan esikoiselta sandaaleja pois jalasta, ihan kun puukolla tosiaan ois isketty, kyllä pelästytti vähäksi aikaa.

Mä kävin viime keskiviikkona äitipolilla kontrollissa, kun makoilin silloin reilu viikko sitten osastolla sen pari päivää lapsivedenmenoepäilyn takia. Nyt oli lapsivettä taas onneksi suht reilusti, lääkäri meinasi, että mulla on kalvoissa yläosassa pieni reikä, josta lapsivettä pääsi tihkumaan ja kyseessä oli siis ylälapsiveden meno, siihen ei liity kohonnutta tulehdusriskiä samalla lailla, kun jos reikä ois kalvojen alaosassa. Alakerrassa paikat oli pehmeät ja sormelle auki, lääkäri sanoi, että voi lähteä syntymään milloin vaan.

Juu, onhan tässä vielä viikko matkaa laskettuun aikaankin, mutta jotenkin olin jo silloin reilu viikko sitten niin valmistautunut, että vauva tulee nyt, päivät tuntuu vaan nyt niiiiin pitkiltä...

skorpioni ja masu-nasu 38+6
 
Synnytyksestä:

Pääsinkin sitten jo torstaina käynnistykseen. Kätilöt soittivat perään että nyt oiskin tilaa.
Klo 15.00: puhkaistiin kalvot
klo: 16.00: laitettiin oksitosiinitippa kun supistuksia ei tullut
klo: 17.00 alkoi säännölliset supistukset
klo: 18.15 5cm edelleen auki
klo: 18.30 10cm auki
klo: 18.43 poika maailmassa

Poika tuli sellaisella rytinällä ja napanuora pari kertaa kaulan ympärillä, että hengitys ei meinannu käynnistyä aluksi. Vauva vietiin välittömästi tarkkailuosastolle ja oli siellä hoidettavana seuraavaan päivään. Hartiat jäi jumiin ponnistusvaiheessa ja sen takia toinen käsi oli myös veltto.

Onneksi käynnistivät sillä poika ei ois kyllä mahtunu ulos jos ois vielä kauan vatsassa kasvanut. Täytyy kyllä sanoa että synnytys oli raju fyysisesti mutta vielä enempi myös henkisesti. Tuntui etten pystynyt tekemään mitään. Vauva vain tuli syöksymällä ulos ja vietiin heti pois. En oo koskaan tuntenut oloani niin yksinäiseksi kuin synnytyksen jälkeen. Isä oli vauvan kanssa valvontaosastolla ja kätilöllä kauhea kiire. Vapisin ja palelin siellä salissa yksin ja yritin olla onnellinen pojasta. Vähän aikaa menee että pääsen sinuiksi sen kanssa miten kaikki tapahtui. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. :heart:
 
Moi. Tänään oli se lääkäri liittyen kätilön kanssa käytyyn keskusteluun. Huomenna aamulla puhkaistaan kalvot, kun kohdunsuu 5 cm auki ja todella suuri riski syöksysynnytykselle... Olisivat ottaneet mut sisään jo tänään, mutta halusin mieluummin kotiin nukkumaan yöksi. Huomenna sitten heti aamusta mennään ja nopeaan synnytykseen varaudutaan myös sillä, että mulle annetaan epiduraali jo ennen kalvojen puhkaisua. Ei todennäköisesti ehtisi enää sen jälkeen mitään antaa. Enkä edellisen kokemuksen takia haluaisi ilman kivunlievitystä synnyttää... Tässä se sitten taisi tämä raskaus olla, kun nyt kestäisi vielä aamuun, ettei yöllä synny.

Knox ja Oliver 38+4
 

Yhteistyössä