***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

Onpas todella monella nyt lähdön merkkejä :) Soto tais lähtee kun ei oo nyt kuulunut mitään.
Todella jänniä aikoja siis elämme ;)

Väsymys: Valitan myös minäkin. Muutama päivä ollut niin väsyttävä olo. Oisko tää sadekeli. Nyt illasta onneksi hieman aurinko pilkahti :)

Mitähän sitä piti kommentoida??? Jotenkin ajatus nyt täysin hukassa. Huomenna taas poksuu rv 38. Ja viimeinen kuukausi korkeintaan jäljellä. Vaikka juhannuksen aikaan joutais ihan hyvin lähtee synnärille :LOL:
Kaikki tarvikkeet on muuten nyt sitten kasassa kun turvakaukalon maanantaina toin kotiin. Pinnasängynreunasuojus viellä pesemättä ja paikalleen asentamatta, mutta muuten täällä ois vauvalle kaikki valmiina odottamassa. Sairaalakassin kanssa en sitten ookkaa edistynyt yhtään, vaikka hieman siihen tavaroita oon alkanut katselee :D

Josko sitä sitten nukkumaan kun väsyttää |O

Muumi ja pikkumies 37+6 :heart:
 
Mä mittää ole mihinkee soitellu :D
Odottelen ja toivon että tulis jottai iha selvii merkkei et nyt alkais jottai tapahtuu.
Kuulostelen kovin kovin tarkkaan :)

Onko muilla näin täs lopus ruokahalu loppunu?
Siis,mä ajatteln et olenksmää koiriintumas,mut narttukoirillahan loppuu syönti juur enne synnytystä,mä ny sentäs viel syön,mutten pysty enää läheskää syömää samaa määrää ku normaalisti. Heti tuntuu täydeltä.
Ja nyt toi närästys vie hermot,ku oikeesti saa men lähes 24/7 rennie poskessa :O

Joo,ajoittain tulee tunne ttä pöksyihin valahtaa jottain ja sitä sitte mennää kuulkaa kauhialla kiireellä vessaan tutkimaan mitä sieltä tuli.
Välillä ei tuu housuun asti mitää,jää puolitiehen siis,ja välillä tulee,mut en ole varma onk valkkarii vai....
Ihan alavatsaa kipristää,supparimaisesti jos vauva hiukanki liikahtaa.
Tänään ei oo tunutnu kalvoissa liikettä,sitä tunnetta mä odotan taas.
Se kun tuntuu oikeesti niin juuri siltä....kuin pitääkin jos haluu saada vauva syliin :)
Ensi yöyä odotellessa siis ;)

Rinnat ei oo enää yhtään arat. On vaan isot :D Onko muilla rintakipu hellittäny??
Ei ees tunnu sitä "maitomuhkuraa" enää.....

Lisäks alamahalla toi kipu mikä ajoittain tulee,tulee mun oman sykkeen tahdissa :O
Mitä hittoo... :D

Neiti vois kyllä ystävällisesti vähän alkaa taas tälle iltaan punkeen alemmas lisää :)

Kuka meistä saakaan seuraavan?? Oijoi,maltan tuskin odottaa.
Ja totta,täällä pitää ny käyd vähävälii kurkkiis toisten kuulumiset :)
 
Moi kaikki!
Nyt täytyy myöntää, että on jäänyt tämä lukeminen aika minimiin... :ashamed: Hengessä olen silti kovasti vielä mukana! Helteillä saitte kaikki minulta myötätunnot!

Meillä siis porskuttaa sairaalassa jo n.2400g pikkuneiti! Hän syö jo itse ja nyt vaan toivotaan, että hapetuskin tasaantuisi niin voitaisiin päästä jo esimerkiksi ensi viikolla kotiin! Ihan huikeaa kyllä. Tyttö tuntuu jo tosi isolta ja innoissani sille ostin 50cm puvun, mutta sehän olikin vielä tietenkin valtava...! Näin sitä silmä tottuu. Pesänrakennus on mullakin valtava ja nyt kun on alettu vihjailla kotiinlähdöstä niin mä oon laittanut täällä kotona ihan ranttaliks ja nyt vaan puuttuu pullosteriloija ja pullot tutteineen, tämä imetys kun on vielä vähän vaiheessa, mutta yritys hyvä :)

Jaksamiset teille kaikille vielä viimeisiin metreihin!
Kukkis ja Eveliina 1kk 2vk (rvk 35+4)
 
Voi vitsi kun täällä on jo usealla jännät paikat!!! Ihanaa odotella koska seuraava heinäkuinen syntyy...:heart:
Kukkis: Ihanaa, että teillä on asiat noin hyvin, käyn päivittäin lukemassa sun blogia, Eveliina on todella suloinen vauva! :heart: Aivan mahtavaa jos pääsee jo ensi viikolla kotiin.
Mä luulen, että tämä mun pikkuinen on laskeutunut alas... Maha on selvästi alempana ja vauvan pään tuntee ihan alhaalla kun kokeilee... Nyt on myös tullut ihan hirveät kivut nivusiin, nää on varmaan niitä kuuluisia liitoskipuja? Ennen ei ole tälläistä ollut... Mutta kaipa tää silti ihan normaalia on, eikä viittaa siihen, että syntyisi etuajassa... Mielelläni pitäisin pienen mahassa ainakin viikolle 38.
Neamma ja masukki rv 34!!! :D:heart:
 
Iltoja...

Piti mennä jo nukkumaan, mut kauhean levotonta tuntuu olevan! Jalat vispaa ja mitään hyvää asentoa ei löydy.

Kukkiksellakin kohta pikkuinen kotona :) Varmasti ihana tunne kun kaikki on kuitenkin hyvin vaikean alun jälkeen :heart:
 
Heippahei kaikille! Viimeisestä kirjoituksesta on jo vierähtänyt aikaa, vaikka ahkerasti oon kyllä käynyt lukemassa kuulumisianne.

Tosi hurjaa ja ihanaa, miten lähellä h-hetkeä monet jo ovat! Täällä on tapahtunut niin paljon viime aikoina, etten muista,mihin kaikkeen piti kommentoida...

Kukkis Kiva kuulla kuulumisia! Ihanaa, että Eveliina on hyvin kasvanut; toivottavasti pääsette pian kotiin elämään rauhassa vauvaelämää!

Liinallekovasti voimia ratkaisun tekemiseen! Ei varmasti ole helppoa tässä vaiheessa pohtia noin isoja asioita :hug:

Toivottavasti Mei-mein miehellä ajatukset muuttuu vauvan synnyttyä ja hän huomaa, kuinka paljon tukea ja apua siinä tarvitaan! Ja myös sen, miten arvokasta aikaa tulokkaaseen tutustuminen on myös isälle!

Mintulla kurja uutinen miehen työkuvioihin liittyen! Voisiko enon päätä vielä yrittää kääntää ja saada häntä ymmärtämään, kuinka tärkeästä asiasta on kysymys?

Anna Muistan samankaltaisia tuntemuksia esikoisesta äitiyslomalle jäädessäni. Itse myös asiantuntijatehtävissä, jotka töissä ollessani tempasivat täysillä mukaansa. Aluksi tuntui tyhjältä jäädä pois ja jättää se maailma taakse. Onneksi täällä Turussa on paljon mahdollisuuksia verkostoitua; äiti-vauvaharrastuksia, perhekerhoja ja puistoja, joten seuraa varmasti löytyy sullekin uuden elämäntilanteen ympäriltä, jos sitä kaipaat! :)

Limatulppa ym. limainen vuoto Mulla on kyllä tullut tollasta "liisterimäistä" limaa jo monta vkoa aina silloin tällöin, lähinnä kun on enemmän supistellut, eikä synnytys liene vielä lähelläkään. Esikoisestakin limaneritys lisääntyi jo vkoja ennen synnytystä ja vasta pari pv ennen synnytystä tuli varsinainen limatulppa.

Suolen toiminnan kiihtyminen Jatketaan nyt näistä ällöistä aiheista :) Mulla myös tätä on tapahtunut jo vkoja ennen synnytystä, joten sitäkään ei aina voi pitää merkkinä _ihan lähellä_ olevasta synnytyksestä. Toivottavasti mun kommentit ei nyt masenna ketään, joillakinhan nuo merkit nimenomaan merkkaa synnytystä, yksilöllistä näköjään sekin siis!

Emilienillä oli muuten jo lupaavat oireet, jännää!

Tumppuvinkkejä Myös monet vauvan sukat käy tumpuista ja pysyvät usein paremmin kädessä! Itse ostin kirpparilta muutaman tumpullisen bodyn alkuviikoiksi, aika pianhan niitä kynsiäkin saa jo alkaa leikkaamaan, joten ei kovin kauaa tarvita :)

Brianna oli tehnyt aivan ihania retro-kestoja!

Omaa napaa Melkein kaikki hankinnat alkaa olla tehtynä, jee! Tänään haettiin huutiksesta ostamani Emman kantokoppa, joka sopii kaverilta ostettuihin Emman tuplarattaisiin. Myös nb-vaippoja, liivinsuojia ja siteitä tuli ostettua. Harkkasupistelua on aika paljon, kroppa väsyy jo aika pienestä, joten liikunnan harrastaminen on lähestulkoon täytynyt lopettaa :( Jotain mammajumppaa ja venyttelyä + rauhallista kävelyä koitan jkv tehdä, mutta vähän turhan vähiin on jäänyt sekin.
Painoa on tullut 13kg :ashamed: mutta eiköhän se siitä karise. Esikoisesta oli jälkitarkastukseen mennessä lähtenyt 10 kg, joten toivoa on, jos ei imetyksen energiavaje saa liikaa herkuttelemaan.¨

Beibe on RT mutta viistossa ja aika ylhäällä siis. Onko muiden vauvat jo laskeutuneet?? Mua vähän jännittää, koska esikoinen oli avotarjonnassa ja laskeutui vasta synnytyksessä, että käykö samalla tavalla tämänkin vauvan kanssa.

Seiniksen kuulumiset olisi myös kiva kuulla? Hyvä, että pääsit rauhassa kotiin odottelemaan pienokaista :)


Tsemppiä kaikille viimeisten (!) viikkojen väsymyksiin, kremppoihin ja kipuihin! Ihan kohta meillä kaikilla on vauva sylissä :O <3

Pihlamaria & Hippula 34+5
 
Äää miksi mua jännittää ihan hirveästi se huominen (tai siis tänäänhän se on) ultra? Ei jännitä se, etteikö kaikki olis kunnossa, vaan se että millä mallilla paikat on ja joko pääsisin synnyttää. Ei oo missään vaiheessa ollu semmonen tunne, että mentäis heinäkuulle asti ja nyt se vaan on voimistunu. Ja vähän jännittää jos sieltä tuleekin tyttö eikä poika. Sitten tulee reissu 100km päähän tytön vaatteita hakemaan :D

Ja mietin nyt noita vauvan kotiutumisvaatteita. Tänne on luvattu nyt seuraavaks 10 päiväks +14- +19 ja melkein joka päivä vesisadetta, eli ei nyt ei taitais pelkällä bodyllä ja housuilla pärjätä. Eli laitanko nyt tuohon lisäksi neuletakin ja paksummat housut? Kaukaloon tulee kuitenkin vielä peitto (ja toki vauvalle lisäksi pipo, tumput ja sukat).

Kukkis Täälläkin seuraillaan blogia! :)

Tsemppiä mammat! :flower:

Merlina ja täysiaikainen muru 37+0 POKSPOKS!!!
 
Neuvolakuulumiset rv 36+0

Painon nousu: +300g/vko (yhteensä nyt 2.5kg)
RR: 128/66
Pissa: puhdas
Tarjonta: RT (ei laskeutunut eikä kiinnittynyt)
Sf: 38cm
Sokerit: Kaikki normaalit viime mittausten ajan

Terkkari oli kyllä sitä mieltä että ei tämä vauva mikään pieni ole. Käsituntumalla sanoi että on iso! Kuten muutkin mun lapset. No ens viikolla on sitten painoarvio. Saas nähä mikä on tuomio siellä ja miten sitten loppu menee. Annetaanko kasvaa vaan vai käynnistelläänkö. Neljäs muksu oli rv 36+6 painoarviossa 3800g ja käynnistelivät sitten jo rv 39 alussa. No siinä meni se 3vrk ja pikkumiehen paino oli sitten syntyessä 4490g. Hävisi siskolleen vaan 20g painossa vaikka oli tarkoitus "hyvissä ajoin käynnistää ettei tule 4.5kg". Heh heh. Että jännitystä tähän loppuun.
Tuli eilen yhdelle ystävälle juteltua että yksin taas menen synnärille kun mies joutuu loppupesuetta hoitamaan. Tuolla ystävällä on lomaa koko heinäkuu ja ovat kyllä paljon menossa, mutta itse sanoi että jos vaan on maisemissa niin hän voi tulla mukaan! Voi miten tuntui mukavalle. Toivottavasti toteutuu tuo!

Kukkikselle kanssa terkkuja! Ihana Eveliina :) Meillä perheen tyttöjen kesken (4v, 5v ja 6v) kera aina kateltu noita kuvia jota olet blogiin laittanut. Ihana että kaikki on mennyt kuitenkin hyvin tosi rajun alun jälkeen :)

Ihanaa ihanaa kun rupeaa vauvoja syntymään!
Meidän pienin täyttää 1v nyt lauantaina. Tulee niin muistot mieleen ja taas ison mahan kanssa :) Jospa ei ens kesänä ;)

Reppis ja Enni rv 36+1
 
lapsivettä vai valkovuotoa? Meille opetettiin valmennuksesta, että valkovuoto jää siteeseen/pikkuhousunsuojaan ja lapsivesi menee läpi. Katsotaan kun on sen aika minun kohdallani, onko ihan noin helposti tulkittavissa...

Mulla on jo kuukauden toiminut vatsa todella hyvin ja tällä viikolla on saanut käydä joka päivä MONTA kertaa vessassa. Toivottavasti tämä ei enteile mitään... Olen ollut iloinen tästä vatsan toiminnasta, ettei ole tarvinut ponnistella tai miettiä peräpukamia.

Kohta neuvolaan! Saas nähdä mitä sanotaan mun raskausmyrkytysoireista tai meidän ens viikon matkustusssuunnitelmista (500km autolla yhteen suuntaan)... :(

Onneks mun eka ä-lomapäivä on hyvin ohjelmoitu: neuvola-kosmetologi-neuvolan vauvanhoito-opastus-treffit kaverin kanssa. Ei ehdi tulla ikävä töihin tai ikävä Tallinnaan "työmatkalle" lähtenyttä miestä. Illalla aloitan vauvanvaateinventaarion, kaikki nyssykät ja laatikot on kannetttu vaatehuoneeseen odottamaan lajittelua! Ei malta odottaa!

Anna+Urmas 34+6
 
Viimeksi muokattu:
Kukkis Luinkin, että saatatte päästä piankin kotiutumaan, hieno juttu! Ihana kuva oli myös neidistä taas blogissa! :heart: Olen aina seuraillut teidän kuulumisia! :)

Yhdet valkoiset ohuet tumput ostin ihan Prismasta, Marlon -merkkiset. Ja h&M:tä löysin esikoiselle joskus aikanaan yhdet. Mutta muuten on just niitä ohuita sukkia tullut itsekin käytettyä.. tuntuu, että niistä oikeen pikkusista sukista ja tumpuista on aina toinen pari hukassa! :heart:

Pakkasin eilen sairaalakassin ja vauvan kotiutumisvaatteiksi laitoin: Bodyn, terälliset puolipotkarit ja ohuet tumput & kypärälakin. Sit siihen päälle ulos/ autoon ajattelin laittaa vielä semmosen söpön Lindexin "karvaisen" nalletakin & velourhousut ja mukana on myös ohutta villaa olevat sukat, tumput ja myssy, jos on kylmä. Voipahan sit jättää osan noista päällivaatteista pois, jos on hirveän kuuma.. ja eikös vastasyntyneillä pidäkin ensimmäiset viikot olla muutenkin reippaanlaisesti päällä, kun oma lämmönsäätely ei täysin toimi? :)

Neuvolassa eilen rv 37+6:
Painoa alusta 11 kg
Turvotus +
RR 126/76
Hb 132
Sf 34 cm
Masun ymp. 98 cm
Vauvan painoarvio nyt 3,5 kg
Tarjonta RT

Hurja sf-mitta oli nyt tasoittunut, kun vauva oli viime viikon neuvolan jälkeen laskeutunut! :) Supparit on siis saaneet jotain aikaiseksi!
Muuten vointi on ihan ok, väsyttää vaan melkosesti ja tuntuu, että ei oikeen jaksa mitään tehdä. Tai mieli tekis tehdä vaikka mitä, mutta väsähdän kauheen helposti.

Pearl ja pieni 38+0 POKS!
 
Terve vaan kaikille!

Kukkis: Ihana kuulla kuulumisia ja toivotaan, että pääsette pian kotiin nauttimaan arjesta :)

Onnea kaikille synttäreitään viettäneille :flower:

Minttu
: toivotaan, että enosi tajuaa kuinka ainutlaatuisista asioista on kyse ja joustaa hieman. Välillä kyllä tuntuu, ettei se vanha sanonta "suku on pahin", ole kovinkaan kaukana totuudesta.

Sitten taas omaanapaa :ashamed:

Eilen oli neuvola ja siellä kaikki ok. Terkka tunnusteli vauvan päätä ja totesi sen olevan niin alhaalla, että tunsi lähinnä vaan hartiat, ja siltä se kyllä tuntuukin. Kävely on kyllä sellasta vaappumista, että silminnäkijöitä selkeästi hymyilyttää. Ja jos yhtään joutuu ponnistamaan, niin tuntuu, että joku kurkkaa kohta jalkojen välistä. Meinasin sitten tuossa aamulla tukehtua leipään ja yskimisen seurauksena on alapäässä nyt melkoisen kurja tunne, mutta sain kuin sainkin kärrättyä esikoisen viimeiseksi päiväksi tarhaan.

Kärsiikö kukaan muu heinäallergiasta? Minulla on ihan tajuton allergia kaikille heinille, mutta pari viimeistä kesää olen pärjännyt ihmeen hyvin ihan noilla ilman reseptiä saatavilla lääkkeillä ja silmätipoilla. Ja ehkä juuri tästä syystä olen tyystin unohtanut valmistautua koko heinäkauteen. No nyt kun se sitten pamahti päälle, niin minulla on ihan kamala olla, eikä mitään lääkkeitä mitä saisin ottaa! Ainakin apteekissa sanoivat, ettei noissa ilman reseptiä saatavissa ole mitään sellaista mitä saisi käyttää. Soittelin sitten terveysasemalle ja kyselin, että joskos saisin reseptillä sellasta mitä voin käyttää, niin kolmen viikon päästä sitten pääsisin lääkärille, joka vois sen kirjoittaa. Minä kun en ole täällä asuessani asian tiimoilta lääkärissä käynyt, niin he haluavat, että käyn lääkärillä, ennen kuin saan reseptin. Kolmen viikon päästä lohduttaakin ihan kauheasti kun makaa märkä pyyhe silmillä ja toivoo, ettei silmät turpois ihan kiinni. Ajattelin, että kun seuraava paha reagtio tulee, annan silmien turvota kiinni ja menen päivystyksen kautta vedoten siihen, että jos tämä tästä pahenee, niin voi alkaa ahdistaa henkeäkin. Toimiskohan? Ovat yrittäneet käännyttää pois päivystyksestä lähiaikoina jo niin monesti, että usko mennyt.
Tuntuu vaan siltä, että tässä loppuraskudessa on muutenkin sen verran paljon "kestämistä", että olis niin kiva jos ei tarvis tämän asian kanssa taistella.

Ja ihan asiata toiseen.... näin parisen viikkoa sitten sellaista unta, että meille syntyi vauva 16.6. Ei taida tuo uni ihan paikkaansa pitää, vaikka en pahakseni pistäisikään :) Vaikka kyllähän noita suppareita tuntuu tulevan ja veristä limaa paperiin on ilmestynytkin tänään.

Minulle on iskenyt ihan hirmuinen stressi siitä, että lapsonen syntyy juhannuksena ja silloin on tosi vaikea saada esikoiselle hoitajaa. Minä en ihan oikeasti halua, pysty, enkä kykene synnyttämään yksin!!! Ajatuskin siitä, ettei mies pääsisi mukaan, saa minut paniikkiin. Muuten en jännitä/pelkää synnytystä lainkaan, mutta tuo! Minun temperamentilla se ei olisi kätilöillekään mikään mieluisa kokemus jos paikalla ei ole ihmistä joka tietää mistä naruista vetää, jotta minut saa rauhoittumaan ja rentoutumaan. Nyt viikonloppuna olis niin loistava aika synnyttää...miehellä alkaa huomenna 7vkon loma!!!!! :p ja pojalle ja koiralle olisi paras mahdollinen hoitaja!
Pitänee alkaa pestä ikkunoita ja lenkkeillä ja saunoa piiiitkään ja kovasti, sillä se viimeksi lähti tulemaan :)
Sori, tästähän tuli ihan romaani.

Jaksuja kaikille!!!

Soleriini ja vaavi 37+5
 
Mulla oli heti aamusta se neuvolalääkäri 35+0

sf-mitta 34cm
RR 120/80
Tarjonta Rt, laskeutunut, (hieman liikkuu)
Syke 152

Kohdunkaula 3cm, ulkosuu 1cm auki, sisäsuu raottaa. Ei siis enää luonnonvesissä uimista. Mut ei kuulemma ole paljon avautunut, veikkas et ihan normaaliaikainen vauva syntyy. Kaikki reilassa siis:heart:

Cappuccino ja papunen 35+0
 
Neuvola rv 36+5

Pissa: puhdas
Verenpaine: 115/79
Paino: +900g/vk! (se toissapäivänen kotzone tais näkyä :D )
Sf-mitta: 31cm, vähän keskikäyrän alapuolella
Lapsiveden määrä: Normaali
Sykkeet: +, 135-140
Liikkeet: ++
Tarjonta: Rt, hyvin on asettanut päänsä tuonne alas jo.

Seuraava neuvola taas ens viikolla.

Tänään tuli ajankuluksi pakkailtua sairaalakassia, huomenna kun poksuu rv 37! Joten ihan max. 5 viikkoa niin nyytti on kainalossa :heart:
Ja jotenkin on sellainen olo että tämä ei menis sinne laskettuunaikaan saakka.. (tosin mun tuurilla ollaan taas reippaasti yli la:n :D)

Mutta tälläset tuli nyt valittua kotiintulovaatteiksi:

Pitkähihainen body, housut, sukat, tumput ja lakki. Kaikki kokoa 50cm, joten jos vauva onkin isompi kuin luullaan niin mies saa sitte tuoda 56 vaatteita.
Mutta tämä siis 1. vaihtoehtona, jos sattuukin olemaan poika niin on ainakin vaatteet mitkä sopii molemmille :)
(muoks. jostain täytyisi pienempi lakki hommata, koska tuohon kyllä pieni pää hukkuu! Vaikka ei olekkaan kuin 60cm..)


Lisäksi laitoin tälläsen hameen mukaan, myös kokoa 50cm...Jos onkin sattuukin olemaan silloin +30`C.
Tämän lisäksi tulisi varmaankin tumput, sukat ja lakki. Lisäksi laitoin kaukaloon pienen peiton että se sitten vielä vähän suojaksi.

Mutta laukusta löytyy siis tällä hetkellä:
- Kotiintulovaatteet äitille (löysä t-paita + kevyet olohousut) ja vauvalle
- Imetysliivit
- Liivinsuojia
- Shamppoo ja hoitoaine (Onneksi olen säästänyt lehdistä tulleita näytepakkauksia, ovat todella käteviä matkoilla..)

Lähdön koittaessa täytyy vaan heittää kamera, neuvolakortti ja puhelin. Hammasharja+tahna myös jos siinä kiireessä tulee mieleen.. :D

Lukemista tai muuta saa kyllä sitten sairaalastakin jos haluaa.. joten tuskin mitään sellasia tulee pakattuakaan, esikoisen aikana ei ainakana olisi malttanut lukea mitään lehdeä/kirjaa..

SaaBas + Tyyne 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Soleriini Kyllä minä vain oon ottanu heinixiä, sairaanhoitajan luvalla tosin (jolle oli kyllä lääkäri luvannu raskausaikana ottaa...).

Vitsi mua ei varmaa ikinä hermostuttanu näin paljon ku nyt... Onneks se synnytystapa-arvio on jo tunnin päästä!
 
Neuvolassa käyty. Vauva kiinnittynyt ja SF-mitta pienentynyt, joten siellä ollaan jo hyvin lähtökuopissa. Ovat siis supistukset saaneet jotain aikaiseksi. Verenpaine oli koholla, terkka oli sitä mieltä, että voi enteillä synnytystä. Jee! Sitä tässä toivotaan. Myös tänään ja eilen ollut selvästi vauvalla rauhallisempi päivä liikkeiden suhteen.

Mullakin vatsa on toiminut jo pitkään todella hyvin, vähän liiankin hyvin. Eli ei se mulla ainkaan mitään ole enteillyt, vaikka välillä ollut ihan todella vikkelä toiminta.

Kukkikselle tsemppiä viimeisiin sairaalapäiviin. Peukut pystyssä, että pääsette ensi viikolla kotiin. Kovasti oli neiti kasvanut, kun viimeistä ja ekaa kuvaa blogissa vertaa. =)

Mulla on vauvalle kotiutumisvaatteina pitkähihainen body ja puolipotkarit tai housut, riippuen kelistä ja vauvan koosta. Toiset on 50cm ja toiset 56 cm. Lisäksi sukat, tumput ja lakki. Sit on mummelin neuloma puuvillainen haalari, jos sattuu olemaan viileä keli. Turvakaukaloon heitän vielä puuvillapeiton ja harson valmiiksi.

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen. Jännää, kun jo monella niin hyvät viikot ja oireet. Toivottavasti pian alkaa tulla vauvoja, sitä ainakin omalla kohdallani toivon todella.

Barbapörrö ja Urkki 37+5
 
Aika monella on tunne että synnyttää Juhannuksena, heinäkuiset tekee siis rynnäkön sairaaloihin silloin :D Mulla ei ole mitään tunnetta, mutta mielelläni synnyttäisin juhannuksen tienoilla.

Neuvolassa käyty, kaikki hyvin. Painoa tullut +960 g viikossa :whistle: Lohduttavaa huomata että niin on monella muullakin täällä. Turvotusta kai. Plus eilen söin hirveästi kaikkea, kävin illalla ravintolassa äitini kanssa. Sf-mitta oli mullakin tipahtanut, jopa 31 cm -> 29,5 cm eli käyrän alapuolelle.. Ehkäpä vauva siis laskeutunut vaikkei kiinnittynyt olekaan. Pää alaspäin majailee koko ajan.

Anna, muakin jännitti töistä irtautuminen. Olen esimiehenä omassa toimipisteessäni, ja työ on ollut todella aikaa- sekä ajatuksiavievää viimeiset pari vuotta. Vastuuta on paljon ja työstressi tulee yöuniinkin.. Yllättäen kuitenkin poisjäänti oli todella kivutonta :) Olen täysin rinnoin nauttinut tästä kahden kuukauden lomasta, mikä mulla on ollut. Käyn kyllä pyörähtämässä töissä kun se on myös mun treenipaikka (joku voi tästä tunnistaa, mutta olkoon...) ja näen kaikkia ihania ihmisiä siellä, mutta mitään hinkua työnteon pariin ei ole. Olen tosi yllättynyt tästä koska viihdyn työssäni ja luulin, että tämä olisi vaikeampaa.

Kukkis, myös mä olen käynyt lukemassa säännöllisesti sun blogia :) Eveliinalle kovasti tsemppiä kasvuprojektiin!

Tosiaan, mitä kuuluu Seinisipelle?

Tumppuja löysin H&M:lta, pieniä ja ohuita :) Nyt on kaikki vaatteet. En vaan osaa valita kotiintulovaatteita! :D

Heinäallergiasta ei valitettavasti ole mulla kokemusta, mutta kuulostaa inhottavalta soleriinin tilanne.. Mitä jos tosiaan koittaisit päivystyksen kautta?

Väsymys on myös täällä alkanut olla todella musertavaa. Yöt ovat hyvin rikkonaisia, varmaan vaikuttaa osaltaan...

Nennalle piti vielä kommentoida, että ruokahalu on mulla vähentynyt ja rintojen arkuus/kipeys hävinnyt jo jokin aika sitten.. Isot ovat edelleen :D

Edellisestä sairaala-ajasta muistan sen, miten ihanaa oli käydä suihkussa Body Shopin piparminttusuihkugeelin kanssa, ystäväni toi pullon mulle sairaalaan :) Se tuoksu oli jotenkin ihan luksusta siellä sairaalaympäristössä.. Niinpä kävin eilen ostamassa Body Shopista matkakoossa suihkugeelin, vartalovoiteen, shampoon sekä hoitoaineen. Tuoksuina ihanat mustikka ja sitruuna.

Nyt vois oikeasti alkaa pakkaamaan sitä sairaalakassia...

Mayinga 38+3
 
Tulin vaan katsomaan josko täällä olis joku lähtenyt nyytinhakureissuun. Todella hyvät viikot jo monilla ja lupaavia "oireita". :D
Mun esikoinen täyttää tänään 6 vuotta! :heart: Nopeasti mennyt vuodet... Kovasti täällä kakkua sun muuta leivotaan.... Kohta tulee ensimmäiset vieraat ja sunnuntaina kaverisynttärit. Kiirettä siis tiedossa.;)
Neamma ja masukki 34+1:heart:
 
Mitköhän sitä piti kommentoida...

Annalle
ainakin sen verran, että töistä kotiin jääminen tuntui oudolta. Ekan viikon vaan ihmettelin enkä oikein osannut nauttia. Nyt oon jo kovin tyytyväinen tähän lomailuun. :)

Supistuksia on ruvennut tulemaan päivittäin. Oon tässä liikkunut aikalailla ja nyt kaikki liikkeet tekee kipeää. Tuskin tässä laitokselle ollaan vielä lähdössä, täytyy vaan ottaa rauhallisemmin. Mies huolestui sen verran että rupes heti korjaamaan pinnasängyn pohjaa joka sillä on tossa ollu projektina. Taitaa jänskätä kovasti. :)

Mulla on ihan kauhea pesänrakennus menossa. Tässä ei ole enää mitään tolkkua. Toissapäivänä piti mausteet ja makaronit järjestellä uudestaan hyllyihin. Ukko katteli huvittuneena ja varmaan mietti että eihän se vauva maustehyllyssä asu. Mulla on pakonomainen tarve saada täällä kaikki kaapit järjestykseen ja asunto tiptop. Turhaudun kun järjestely on vaikeaa ja tuntuu ettei mikään edisty. Itkuhan siinä tulee. Mies on luvannu auttaa, mutta ei sillä mitään oma-alotteisuutta ole. :headwall: Tiedän etten rauhoitu ennen kuin kaikki on niin kuin olen suunnitellut. Oikeestaan tää on aika kauheeta.

Kauhea halipula vaivaa koko ajan. Voisin vaan koko ajan olla miehen sylissä. Ja tarve saada vauva omaan syliin kasvaa päivä päivältä.

Tuittumuru ja Myrry 34+0
 
Heippa!

Minuu nyt taas huolestuttaa. Olin tänään neuvola lääkärillä ja verenpaine oli 112/76 kun viimeksi oli 98/58. Lääkäri ei kommentoinut paineisiin mitään. Pissa oli heikosti yhdellä plussalla. Terkkari sanoi, että ei syytä huoleen, että seuraillaan, mutta käski ottaa yhteyttä synnärille jos tulee päänsärkyä, ylävatsakipua jne. Mutta mähän jo kehitin tästä hirveän stressin, että nyt tulee myrkytys! Onko muilla ollu pissassa proteiinia. Eihän noi paineet nyt sinänsä oo korkeet. Lähtöpaine oli jotain 115/65. Huolehdinkohan nyt ihan turhia...
Vauvalla oli kaikki kuitenkin hyvin:heart:

Hjannah&Nappula rv 35+2:heart:
 
Siitepölyallergiaan mulla on käytössä (lääkärin luvalla) Beclonasal-nenäsuihke, Lecrolyn-silmätipat ja Loratadin-tabletit tarvittaessa. Lääkäri oli sitä mieltä, että on hyvä, jos pärjää ilman antihistamiinia, mutta tosiaan tarvittaessa niitä saa ottaa. Mulla on siksi tuo loratadiini, kun kaikki setiritsiini-valmisteet (Zyrtec, Heinix jne.) tuntuvat väsyttävän. Kestineä tai Duactia (jotka olisivat tehokkaampia) ei saa käyttää. Eli Soleriini, sinuna ostaisin kyllä jonkun ilman reseptiä saatavan lääkkeen, mitä olet ennenkin käyttänyt, mutta toki hyvä olisi silti mennä sinne lääkärille sitten kun saat ajan.

Pesänrakennus on käynnissä täälläkin :) Koko kämppä on myllerryksessä, kun ollaan ostettu uusia kaappeja jne, että saadaan tavaraa pois pienten käsien ulottuvilta. Paljon ollaan laitettu tavaraa myös kierrätykseen ja ihan roskiin. Vauvan tavaroille alkaa siis nyt olla tilaa. Pinnasänky pitää vielä koota ja hoitonurkkauksen vaate- ja tavaranyssykät järjestää jne.

Jännät paikat on kyllä monella! Tuolta kesäkuisista olen käynyt lukemassa synnytysjuttuja, mutta hurjaa, että niitä alkaa varmasti kohta ilmaantua tähänkin pinoon:)

Kukkiksen blogia käyn kurkkimassa minäkin :) Ihanasti kirjoitat ja jokainen kuva saa melkein itkemään, niin suloinen tyttö siellä kasvaa ja voimistuu:) Tsemppiä kotiinpääsyyn!

Liisakaisa 35+4
 
Pihlamaria ja Soleriini: Enpäs usko,että enoni muuttaa mieltään. Mieheni oli yrittänyt ehdottaa, että aloittaisi edes viikkoa aikaisemmin lomansa, mutta sekään ei käynyt. Onneksi mieheni on saanut rauhoteltua minua ja on sanonut että ihan sama mikä tilanne töissä hän kyllä lähtee synnytykseen. Mutta tietty se kotiintulo on sitten murhe erikseen. Noh nyt on vaan uskottava, että kaikki järjestyy.

Pihlamaria: Ei mulla ole kummatkaan lapset laskeutuneet kun vasta synnytystä edeltävänä päivänä. Joten ei se aina laskeudu paljoa aikaisemmin.

Täällä olo on oikein hyvä, mitä nyt isommat lapset tappelee KOKO AJAN! :LOL:

Minttu-82 ja Ilmari 34+0 :heart:
 
Mä olen löytänyt mun supistukset jälleen!!:D
Jee!.Tänään taas supistellut tosi kovasti,illalla lähden vielä lenkille!

Pari päivää ollut vatsankiristelyjä,oon ajatellut että vauva vaan kasvaa mutta taitaakin olla supisteluja kun samalla noi kovat kivut on löytynyt taas!.Ja sama mikä kolmosesta viimeisillään on
alaselkä/pakara kipu!
Mies saa melkein nyrkillä "lyödä" tohon ihan pakaroihin,tuntuu helpottavan:D.Onko muilla tälläistä?.Muistan viime odotuksesta kun katottiin lätkää ja mies nyrkillä painoi mun alaselkää ja huusin vaan että "kovempaa" :D

Vitsit,kyllä käy aika pitkäksi kun vielä kolme viikkoa laskettuun ja nyt jo kuullostelee näin tarkkaan:D

tuittumuru Kuullostaa niin tutulta!!.Toi mies kattoo mua välillä että oonko ihan seonnut kun kiukkuan sille jos pyyhkeet on väärässä järjestyksessä tai tavarat jääkaapissa väärin:D.mausteet olen minäkin järjestänyt ja yksi ilta ihan ahdisti kun riisit ja makaroonit oli huonosti:D.

olen muutenkin tosi tarkka mutta nyt alkaa mennä yli.Pyykitkin laitan huuhtelu ohjelmalla uusiksi pyörimään että saan niihin huuhteluaineen jos mies unohtanut:LOL:
ihan suututtaa laittaa pyykkiä kuivumaan jos niissä ei ole sitä tuoksua:D

minttu Mua jännittää kanssa että joudunko jäämään heti lasten kanssa yksin.jos vauva syntyy ennen heinäkuuta niin sitten joudun: /.synnytykseen mies koittaa päästä mukaan.Ja lapsille vahti täytyy järjestää muutamaksi päiväksi.kovin moni ei vaan innokas ole:D.Lapset siis 2v1kk ja 3v1kk ja 7v3kk.

No eiköhän ne järjesty ja onneksi on kesä!.

Parin päivän sisälle mulle ilmaantunut ilmavaivoja:ashamed:

Mutta ny ei tajua kommentoida sen enempiä,supistaa ja sattuu niin ettei tee hyvää istua..

Mm itu 36+5
 
Huutelin tuolla mitäs nytinkin puolella.Kun meille tosiaan piti tulla Elli.Mutta nyt ihastuin täysin nimeen Mimosa!.Ihan nyt puskista tuli tämä nimen vaihdos!.Mutta tosiaan toista/toisia nimiä en keksi millään:D.jollain ihania ideoita?:)
 

Yhteistyössä