***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

Päiviä.

Tänään on sitten siivottu vauvojen "alue" yläkerrassa, vaatteita sais viel lisää laittaa valmiiksi mut ku ei mahdu tekemään tän mahan kanssa mitään :/

Pakkasin oman sairaalakassin ja varmistin mitä vauvoille olin pakannut. Vaikeet ilmat ku ei oikeen tajua mitä edes itselleen laittais päälle. Päädyin haaremihousuihin ja tunikaan kun kotiudun!

Ekan kerran pakkasin omat saippuat. Olen aina tyytynyt sairaalan ällösaippuoihin ni jos nyt sit hemmottelis itseään sairaalassa. Kotona voi olla pikkasen hoppu sitten hyvä jos suihkuun kerkee :S

Mies aikoo raahata mut tänäään taas saunaan. Se on vielä malttamattomampi kuin minä. Tänäänkin jutellu masulle et "isi odottaa teitä jo" :)

Limatulppaa on tänään tullut yhden kerran. Ei mikkään hurja saavutus 3 päivän supistusten jälkeen :/

Koira on mennyt kyllä sekaisin. Seuraa mua jatkuvasti jokapuolelle ja ulisee... !?!?? Aistiiko eläimet jotain?

Vaikka ei suurempia tuntemuksia tänään ole ollut niin jotenki alitajunnassa oli et täytyy noi kassit kattoo ja kameran akku ladata... :D

Alaselkä särkee ihan tajuttomasti... mies sitä hieroskellu tässä välillä. (tänään ilmaantunut vaiva)
 
Heipä hei taas!

Hjannah, ymmärrän huolesi. Jospa kaikki kuitenkin olisi hyvin, kun terkkari niin tuumasi. Jos alkaa liiaksi huolettamaan, niin sitten vaan rohkeasti yhteyttä neuvolaan ja uudelle tarkastukselle. Mulla on paineet ollut tuota luokkaa ja korkeammatkin koko raskauden ajan ja aina on vaan tuumattu, että rajojen puitteissa ovat. Kotimittauksissa ovat sentään olleet vähän maltillisemmat.

Mä olen nyt viimein saanut kaikki työt pakettiin (viime viikolla jäin jo lomalle, mutta pakko ollut ylitöinä tehdä asiat loppuun) ja nyt olisi tietenkin hirveä lista asioita kotona tehtävänä. Vain isommat hankinnat vauvaa varten on tehtynä, muuten kaikki vielä levällään. Lisäksi tuntuu, että pitäisi saada muutoinkin kotona siivottua ja pihaa laitettua kuntoon vielä kun pystyy. Monen muun tapaan iskenyt kuitenkin kauhea väsy. Mitään ei jaksaisi tehdä, torkahtelen ja nuokun pitkin päivää tai olen muuten vaan vetämätön. Ja sitten masentaa ja kiukuttaa ja stressaa, kun mitään ei saa aikaiseksi, vaikka työlistaa riittäisi.. Järjetöntä laittaa itselle hirveitä "tulospaineita" liittyen siihen, mitä kaikkea pitäisi olla tehtynä ennen vauvan syntymää, mutta ei vaan pysty hellittämäänkään.. HB oli viime neuvolakäynnillä 123, joten sekään ei vissiin tätä uupumusta selitä. Lohduttavaa kuitenkin lukea, että muillakin väsymystä ilmassa, ehkä se vaan kuuluu tähän loppuaikaan.

Uijui, ompa muuten jänskää, kun monella jo niin lupailevia merkkejä synnytyksen suhteen! :heart: Itselle vielä niin kaukainen ajatus koko synnytys, että toivottavasti ei ihan vielä lähde käyntiin, jotta ennätän vähän henkisesti valmistautua asiaan ja saada välttämättömät hankinnat tehtyä :D Vaikka ollaanhan tässä jo itsekin niillä viikoilla, että vauva saapi tulla, jos niin tykkää..

Lupus 33+6
 
MM Mimosa on tosi kaunis nimi! Mietin sitä esikoiselle, mutta miehellä on kaveripiirissään parin kaverin tytöillä sama nimi, joten ei haluttu sitten antaa sitä.
Toista nimeä en keksi nyt äkkiseltään..

Ruokahalu vähentynyt täälläkin. Tai lähinnä lämmintä ruokaa ei oikein tee mieli ja jos tekeekin, niin en jaksa syödä kovin kummoista annosta.
Suklaata sen sijaan tekee mieli ja salmiakkia. Toissapäivänä söin suklaa-salmiakkikarkkeja pari tuntia enne neuvolaa ja verenpaine oli noussut siitä mitä se on koko raskauden ollut :O Voikohan se nousta noin nopeasti salmiakin syömisen takia?
Oon uskaltanut välillä syödä lakua tai salmiakkia, koska verenpaine on ollut koko ajan matala.

Synnyttämään en taida päästä ennen laskettua aikaa..
Lääkärineuvola oli toissapäivänä ja kohdunsuun ja -kaulan tilanne oli ihan sama kuin 10 viikkoa sitten lääkärillä.
Eli kohdunsuu kiinni, kaulaa jäljellä 3 cm ja paikat kiinteän ja pehmeän välimaastossa.
Vauva raivotarjonnassa, mutta pää on vielä yläaukeaman yläpuolella ja kohdunsuu kuulemma tosi takana vielä.
Vauvan painoarvio nyt 2800g-3000g ja lasketun ajan syntymäpainoksi veikkasi noin 3700g, samaa kuin esikoinen painoi. Mutta, jos painoarvio heittää yhtä paljon kuin esikoisella aikoinaan, niin tämä vauva painaisi 4-4,5 kiloa syntyessään...

Vauvan tavarajärjestelyissa otin tänään huiman harppauksen eteenpäin, kun rupesin vihdoin raivaamaan tilaa hoitopöydälle sun muille tähän meidän extrahuoneeseen, joka on siis ollut ompelu-/tietokone-/"roina"-huone.
Nyt on hoitopöytä kasattu ja Ikeasta hain toissapäivänä nättejä laatikoita, joihin saan kaiken sälän piiloon.
Ja olikos se Saabas, joka oli laittanut vauvan vaatteet sellaiseen riippuvaan lokerikkoon?
Erittäin hyvä idea, jota päätin matkia, kun meilläkään ei hyllytilaa ole liikaa. Kiitos siis ideasta!

Pitäisi saada aikaiseksi varata joltain itsepalvelukirparilta paikka, jotta pääsisi eroon kaikesta turhasta, jolla me ei tehdä mitään.
Tavaraa vaan kertyy hirveät määrät jostain. Ja me ei todellakaan olla kovia shoppailemaan!
En ymmärrä tota yhtälöä :confused:
Mun haaveena on avara, valoisa ja tavara-vapaa koti; koti, jossa olisi vaan sängyt, ruokapöytä +tuolit, muutama kaappi tai lipasto pakollisille tavaroille jne..
Kaiken maailman kuppeja ja kippoja ja johtoja ja papereita sun muuta vaan pursuilee joka paikasta tällä hetkellä. Ja kirjoja on hirveät määrät! Ja lapsen pehmoleluja, joista me ei olla ainottakaan ostettu itse!!


Rumpnisse ja Hilma 36+0 Poks!
 
Hei!

MM: joo, täälä kans mies joutu mua hakkaamaan. Oli niin sikakipee kohta tossa alaselän ja lonkan välissä ja välillä kesken kauppareissun sanoin sille et nyt sattuu, voitko vähän hakata. Hahah, pari kertaa saatiin kyl vähän uteliaita katseita..

Hjannah: Mulla oli yhessä vaiheessa proteiinit vähän koholla ja verenpaine kans, mut ei sitten ollu kyse mistään vakavasta.

Mulla on sellanen olo et voisin olla raskaana viel parisen kuukautta, kaikki vaivat kadonnu ja olo on loistava. Ainoo miinus tällä hetkellä on se et lattialta ei meinaa mitenkään päästä ylös.

Ja tein radikaalin ratkasun tänään. Vetäsin alapäästä isoimmat rehotukset saksilla mäkeen, ihan käsikopelolla kun alko ärsyttää kun valkovuoto aina tarttu inhottavasti ja pissalla joutuu koko aika ravaa ni pyyhkiminen vähän helpottu. Voi olla et näyttää alapää ihan puimuriin jääneeltä mut on ainaki mukavampi olla.

Täällä on tuikkinut kohdunsuu pari päivää ja iltasin ennen nukkumaan menoa supistelee, mut ei vielä mitään sellasta et odottaisin lähtöä lähipäivinä.

Jes, huomenna poksuu.

Possu ja pikkusiskosaukko 37+6
 
Niin ja niitä muita lääkärikuulumisia:

Meidän Nappula oli kuin olikin tosiaan kääntynyt raivotarjontaan=)
Kohdunsuu oli kiinteä ja kanavaa se kolme cm. Eli ihan sama kun viikolla 26.
Liikkeet:++
Lapsiveden määrä:Normaali
Sykkeisiin oli merkannut vaan ++.
Sf-mitta 35:whistle:
Ei puhunut vauvan koosta mitään, eikä kiinnittymisestä. Enkä kyl tajunnut kysyäkään.
Vähän jäi huono maku, kun lääkäri oli lähinnä kiinnostunut mun aiemmasta sairaushistoriasta
ja sen vaikutuksesta synnytykseen. Ja tämä asia on siis selvitetty monta kertaa, että ei vaikutusta mihinkään!! Vastaili mun kysymyksiin sillain vähä puolihuolimattomasti konetta selaillen.
No, mutta eipä mua jääny mikään vaivaamaan, mutta ärsyttää silti!

Yritän nyt rauhoittua ton myrkytysasian suhteen, kun kuitenkin ens keskiviikkona neuvola, jos ei ihmeempiä tule sitä ennen.Toki herkästi otan yhteyttä, jos jotain tulee. Toivottavasti ei!!

Hjannah&Nappula 35+2:heart:
 
NiiskuRouva: Kyllä ne koirat sen aistii. Meijän koira on tullut valeraskaaksi joka kerta kun olen ollut raskaana. Ekalta soitin silloin eläinlääkärille ja kysyin, että mikä tuota koiraa vaivaa kun oli ihan outo. Eläinlääkäri kysyi suoraan: Oletko raskaana? Ihmettelin että mitä hittoa se tuommosta kysyy. Hän vastasi että on kuulemma normaalia että eläin aistii sen jo ihan alussa ja toinen valeraskaus tulee juuri ennen synnytystä! Näin on mennyt meillä... Tällä kolmannella en kerennyt raskaustestiä tehdä, kun miekkonen jo sanoi : Olet varmasti raskaana, kato tuota koiraa...:LOL:
 
MM: Käviskö Mimosa Marleena???

Tänään lähtis viellä viimeisen kerran kahvakuulaan ennen vauvan tuloa. Tai kyllähän viellä ens viikolla ois mahkuja, mutta sitten vetäjä jää lomailemaan.
Mulla oli monta viikkoa maha ihan löysällä, mutta nyt on mennyt täysin tukkoon :( Ei laisinkaan kiva. Koko ajan tekee hirveesti mieli jotain herkkuja tai jotain ruokaa. Se kyllä näkyy puntarissa :( Väsyttää ja syön koko ajan :headwall: Ei oo mitään itsekuria. Oma puntari näyttää 12 kg tulleeksi painoa raskausaikana, mutta jos tää syöminen jatkuu tähän tahtiin niin neljän viikon päästä sitä on 20 kg :kieh:

Kukkis: Ihanaa kun mahdollisuus päästä piakkoin kotiin :)

Älkää nyt kaikki lähtekö viellä synnyttämään, että jäis tänne mun kanssa edes joku :LOL:

Muumi ja pikkumies 38+0 :heart:

p.s Kaveri soitti tänä aamuna ja oli nähnyt sellaista unta että meille syntyi tyttö vauva. Olin siinä unessa laittanut sille tekstiviestin, että noin nelikiloinen tyttö on syntynyt. Ei sitten vaan muistanut päivämäärää :LOL:
 
Nonii nyt on sitten synnytystapa-arviossa käyty. Ensin olin käyrillä jonku 45min ennen ku tutki paikat ja ultras. Paikat on vielä kiinni mutta pehmeät, kohdunkaula 1,5cm. Vauva vastas täysin viikkoja paitsi päästä, joka oli 1-2 viikkoa pienempi (niinpä mullakin on pää edelleen pieni :D). Ja yhä edelleen sieltä on poika tulossa, saatiin palleista oikein kuvakin. Painoarvio nyt 3050g, ihan keskikäyrillä menee.

Uuden ajan anto lasketulle päivälle, kun oon suht pienikokonen niin tarkistetaan vauvan paino. Ja sano että "etköhän sä halua jo sitten synnyttämäänki" eli siis käynnisteltäis sillon jos ei oo aikasemmin tullu :) Enää siis 3 viikkoa ootusta! Lääkärinä oli synnytysosaston ylilääkäri ja mua alko vähän hermostuttaa mitä kaikkea saan kuulla, mutta se oliki tosi lepposa. Oon niin monelta kuullu ettei kohtele nuoria kauhean mukavasti, mutta ehkä se onkin asennekysymys ;)

merlina ja muru 37+0
 
Heips.

Meillä on poikakoira, ja kun viimeks lähdin sairaalaan koira karkas just ennen ku olin edes miehelle ehtinyt sanomaan et mennääs näytille...

Tänään on ollut poikkeuksellisen tottelematon ja jääräpää ja ei mitään syitä käytökselle nyt löydy.

Mulla on tilanne se et supistelee ja vasen jalka on niin kipeä etten pysty istumaan. Issias varmaan ku särky alkaa perseestä asti...

No nyt on hiukan tai no aika paljon sillanen olo et me lähdetään yön aikana... jos ei synnyttämään ni ainakin jalan takia. Ei minusta normaalia et alkaa jalka särkemään niin kovin ettei levossakaan pysty olemaan... taas supistaa... 2 supistusta tämän kirjoituksen aikana... mitkä sattuu tonne alaselkään aika kivasti!

Toivottavasti nyt pääsis... tää ei enää ole kivaa jos onkin joku harjoitus...

Niisku-rouva+ pirpanat 34+5 :)
 
Jänniä aikoja täällä palstalla!

Omat tuntemukset on kyllä vielä sen verran rauhalliset, että ei tästä varmaan ihan heti lähtöä tule. Tosin tänään neuvolassa todettiin, että sf-mitta on pienentynyt ja vauva alkanut laskeutua ja kiinnittyä. Supistuksiakin tulee, mutta kivuttomia sellaisia. Enhän mä oikeestaan edes tiedä, mitä odottaa, kun oon ekaa kertaa asialla! Mutta varaudun henkisesti siihen, että kuukauden päästä vasta alkaa tapahtua.

Toisaalta helpottavaa on se, että hankinnat alkaa olla kasassa. Turvakaukalo ja telakka oli oikeestaan ainoat isommat hankinnat, muuten ollaan saatu paljon vaatetta, yhdistelmärattaat, matkarattaat, pinnasänky, rintapumppu käytettynä serkuilta. Jotain etua siitä, että serkut on vähän vanhempia ja lapsiluku vaikuttais olevan täynnä=) Enää jotain pientä puuttuu.

Pesänrakennusvimma ei silti hellitä. Vaikka muutettiin tähän asuntoon vasta viime syksynä, paljon on taas tavaraa lähtenyt kiertoon. Sisustuskin on tietty vielä vähän kesken. Mutta oon nauttinu kauheesti kodin laittamisesta ja puuhailusta. Oon tosi tarkka sen suhteen, miten tavarat on laitettu. Ehkä sit vauvan kanssa ei pysty näin tarkasti pitämään kotia järjestyksessä. Ehkä...

Tsemppiä kaikille odottajille! Onneks nyt on viileempää niin nukkumisestakin tulee jotain!

Sinadrius ja poitsu 37+4
 
Meinaakohan Niisku lähtee synnyttää?! Jännää!!
Tosi moni muukin antaa hyviä merkkejä. Kohta pitää alkaa veikkaa kuka jaukautuu seuraavaksi.

Kukkiksen blogia on tullut luettua kans, mukavaa jos ens viikolla pääsette kotiin. :)

Raskausmyrkytyksestä mulla oli kans esikosta välillä pissa plussalla, mutta ei se mitään tarkoittanut. Nytkin oli tulos epäselvä ja paineet nousussa, mut ei merkittävästi. Tuskin mitään vakavaa on. Ja jos epäilyttää niin soitat synnärille.


Liitoskivut
on olleet aivan järkyttäviä viime viikkoina, eilen ei pystynyt kunnolla kävelee kun niin sattu haarusiin. =/
Supistuksia on ihan kiitettävästi pitkin päiviä ja iltaa kohden ne siirtyy selvästi alas ja yleensä ovat niin kivuliaita et ainoastaan kontallaan on "hyvä" olla. Limatulppaa on tosissaan tullut jo pitkän aikaa ja tänään viimeks jotain riekaletta.

Neuvolassa eilen hoitsu meinas et vauva vois syntyä milloin vain, mä edelleen uskon et mennään vähintään laskettuun aikaan asti.

Koirista ja niiden aistimisesta. Meillä narttu on ollut ihan sekopää viimeiset kaks kuukautta, et siihen en ainakaan luota. Edellisen raskauden aikana meillä oli toinenkin narttu niin se oli kyllä hyvin kiinnostunut mun mahasta, halus sitä haistella, tökkiä ja nuoleskia. Ja loppuraskaudesta se kulki lenkillä vaan mun vierellä vaikka ennen raskautta viipotti miten tykkäs. Et kaipa ne toise koirat astii.

annalle piti vielä kommentoida, et työstä luopumisen tuska on tännekkin hyvin tuttua...Mut se helpottaa kyllä viimeistään kun vauva syntyy. ;)

Mut kaipa tästä on mentävä nukkumaan.

Tsemppiä kaikille meille!
 
Vauu täällähän on jännät paikat monella!! :whistle: =)

Omaanapaa senverran, että tässä koittanu rauhakseltaan kuntoa kohotella.. Parina yönä niin inhottavasti supistellu,mutta sairaalalle en enää lähe ennen ku on PAKKO! Toissayönä lähdettiin käymään, kun niin supisteli ja alaselkä ihan tulessa, niin eiköhän taas pistetty supistuksenestopiikkiä?!? MIKÄ järki tässä on halooooo :( Mä vaan sanoin, että luuulin tulevani synnyttään, enkä hakemaa mitää estopikkejä enää tässävaiheessa. Nyt kärvistelen kotosalla ja välissä supistaa taas,mut nyt oottelen nii kauan kyllä kotona, ettei mitää estolääkkeitä enää pysty laittaan :) Mulle sanottiin,et 34 viikon jälkeen ei estellä, ni mitä tää sitte on, jos ei estelyä? Nojoo, onhan se hyvä pidellä vaavia mahd. kauan masussa, mut alkaa välissä kyllästyttään tää ainaine hissuttelu. Het ku jotain tekee enempi, ni sit ihan kipeenä ja supistelee kovastikki. Et kyllä sitä ite olis jo valmis tästä masusta luopumaan kohtapuoliin.... Noh,eipä se auta valittaa ;) Kyllä hyvää jaksaa odottaa......:ashamed:

Hankinnoista, kaikki on melkeen kasassa jo.. Mies oli sairaalassaolo aikanani ostanut jo kaikenlaista.. Ja nyt olen muutaman kerran jaksanut itsekin käydä kaupungilla kattelemassa.. Ja jotakin vaatetta tarttui mukaankin. Tuttipullot puuttuu, niitä vois muutaman varuiks hommata..Jos imetys takkuilee? Toivoisin kyllä,että saisin imetettyä..Ja yritänparhaani :p

Seksistä senverta, et uskaltaisko sitä vielä koittaa?? Lääkäri ja neuvolan terkka oli sitämieltä,että 37viikon jälkeen vasta.. Mut eihän siihen enää kauan ole. Jos vaik sais supistuksiin enempi tehoa? Nojoo, en mä vielä näin epätoivonen ole. Mut ahistaa tää ainainen "tehoton" supisteluki :D Ja saunoakaan ei sais, mut eilempä kävin. Vähän aikaa istuskelin vaan....

Vauva myllää ja möryää vimmatusti! Kylkiluut hellänä. Alapäässä semmonen mukava paine kokoajan. Ja taukoja ei vauva paljon pitele. Kylläpä on pikkusella varmaan tukalaa,kun meikäläine koittaa nätisti "survoa" nahan läpi väkisin puskevaa jalkaa takasin masuun.. Noh,päivällä ihan ok, mut yöllä pistää välillä vihaksi,kun ei kerrassaan saa nukutuksi ;)

Eipä täs muuta ku tsemppiä ja jännitystä ;) Kukahan meistä saa seuraavaksi pikkunyytin kainaloon...

Seinis ja beib 36+2 :heart:
 
On tää niin turhauttavaa...

Klo 5.00-5.50 asti 2 min välein supisteli niin kovin et olin haljeta...

Nyt rauhottus. Seuraavaks lapsoset tarhaan ni kattellaan jos alkais jossain vaiheessa uudestaan...

nyt supistusten väli on n. 20-30 min...
 
Huomenta!
Heti piti tulla kattoon onko niisku päässy tositoimiin :)
Mä nukuin yön taas suht levottomasti.
Vessassa sai ravata ainaki kolme kertaa,vauva hikkaili runsaasti ja aamuyöllä heräsin keskellä mahaa olevaan pistoon.
Mutta ei mikään muu mua valvottanu.

Tj olis viel 18,pieni luku mutta pitkä odotus silti jos niin kauan pitää viel odottaa.

Eilinen oli iha kiva päivä,kaveri kävi muutaman tunnin kahvitauolla illalla ja mä käytin sen sit tuol prismas ja sen jälkee taas juotii kahvii :)
Siinä istuskellessa juili vähä epämielyttävästi tuonne alas mutta siihen se sitte jäikin...

Mä alan oleen jo malttamaton :heart:

Nenna ja
 
Lähteeköhän Niisku-Rouva seuraavaksi =) Toivotaan, olo on varmaan tosi tukala!

Nauroin niin paljon Tuittumurun miehen kommentille :D Siis että eihän se vauva maustehyllyssä asu :D Ja mä olen tehnyt tuota ihan samaa, puunannut joka paikkaa. Kaapit on kaikki suursiivottu, ja myös meillä tavaraa kertynyt ihan älyttömästi! Eikä olla kaman hamstraajia mekään... Ja myös minä ajattelin kopioida tuon riippulokerikon, tänään käy tie Ikeaan :) Kiitos siis Saabakselle, jos se olit sinä joka kuvan laittoi!

PossuRulla oli saksinut sokkona alapään rehotusta.. Mä sitten sheivasin sokkona :whistle: Oli ihan pakko! Jos bikinit päällä meinasi ihmisten ilmoille mennä.. Oli kyllä vaikeaa ja jälki tuskin oli kovin kaunista :D

Täällä on kohtu herännyt sen verran eloon, että parin päivän aikana on supistellut silloin tällöin, eikä enää ihan kivuttomia.. Tähän asti tosiaan kun ei yli kuukauteen ole ollut edes niitä harjoitussupistuksia. Mitään säännöllisiä ei kuitenkaan ole enkä odota lähtöä ihan lähiaikoina.

Mukavaa, aurinkoista päivää kaikille!

Mayinga 38+4
 
seinis Kiva kuulla sustakin!:).Kyllä minä ainakin hyppäisin punkkaan:saint: ;)
En kyllä tajua miksi sulle laitetaan jotain supistuksen estoa??!.Viikkoja kuitenkin jo 36!.Mutta hyvä tietää,jos tässä jotain tapahtuu niin menen sairaalaan vasta kun pää on jo puoliks ulkona niin eivätvoi jarrutella:D

Mutta tuskimpa tässä mitään tapahtuu,jotenkin pelottaa että tässä ollaan vielä heinäkuun puolivälissä:headwall:

Eilen supistukset loppui mutta oli tosi kurja olo koko päivän.Oksetti ja heikotti,menkkamainen olo kokoajan ja alavatsaan särkee.
Tänään taas menkkamainen olo.Tätä tää on varmaan seuraavat 4vkoa:D

Niiskulle tsemppiä ja toivotaan että supistukset kovenee!

Mm itu 36+6!

Niin ja alapäähän vihloo myös!.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

hahahaah, oot Mayinga rohkeempi ku mä, en uskaltanu sheivata ku aattelin et saan siinä samalla aikaseks jonkun keisarinleikkauksen..

Mut toi Hellun martan vinkki oli hyvä, pitää muutenkin vähän taas piristellä parisuhdetta et sais hommaa eteenpäin.. Jos tää vauva tulis samaan aikaan ku esikko, niin tj olis 5. Mut tuskimpa.

PoKsIs!!! 38! hui.
 
Munkin oli pakko siistiä. Ei oo aikoihin päässyt nuo karvat näin kasvamaan, tuntu et ne jää jo pikkuhousunreunan väliin hiertämään :kieh: Eli mä kans sheivasin eilen melkein kaiken pois, mut oli pakko käyttää peiliä apuna :D Olin yrittänyt "varata aikaa" mieheltä tuohon toimenpiteeseen mut kun meillä ei oo saunaa niin ollaan tosi harvoin yhtäaikaa suihkussa niin se oli sit jäänyt =) No nyt kelpaa, vaikka aikamoinen operaatio olikin!

Onko kukaan muuten kokeillut vyöhyketerapiaa / akupainantaa tms. synnytyksen käynnistämiseen? Mä googlettelin eilen mut ajattelin kysyä onko jollain omakohtaisia kokemuksia..?

Nyt on sellanen olo, et vois skippaa 3-4 viikkoa eteenpäin. Omalla kohdalla tuskin tapahtuu mitään vielä vähään aikaan...

Cappuccino ja papunen 35+1
 
Haha!

Kotona edelleen. Olin nukahtanut sohvalle sillävälin kun mies oli viemässä lapsia päiväkotiin :)

Nyt heräsin ja ei mitään tai no vasemmasta kädestä on lähtenyt tunto, pistelee ja tuntuu puutuneelta mut en edes nukkunut vasemmalla kyljellä.

Täytyy varmaan soitella synnäril et saa mielenrauhan, miksi noin kovia ja säännöllisiä supistuksia voi tulla ja sit ei mitään jää vain tajuton hermosärkytyyppinen särky jäseniin...

Sillon aamulla puoli 6 olin niin tuskissani et olin lähdös mut sit mä vaan kestin ja kestin ja kestin... ja puf ne laimeni... typerää touhua.

Ihmettelen myös seinipselle iskettyä estopiikkiä. Sullahan on viikkoja jo komiasti kasassa. Jaksamista :)
 
Alkaa kyllä monella olemaan jännät paikat! Mutta onnea sille seuraavalle koitokseen joka sinne pääsee! Mä veikkaan että oon aika viimesissä mukana :D

Rumpnisse, juu minä se olin joka on laittanut vauvan vaatteet niihin lokerikko hyllyihin mitkä laitetaan tangoista roikkumaan. :)
Ensin piti ostaa joku hyllykkö tuonne vaatehuoneeseen, mutta huomattavasti helpompaa ja halvempaa oli ostaa sitte kaks sellasta "roikkuvaa hyllyä". Hempompi joskus muuttaakkin ne :D

Mutta sitten kuva päivitys väliin:


Mä oon kans sheivaillu ihan sokkona kokoajan.. Ite saa paremmin vaikka ei näekkään mitään kuin mies :D Ei se uskalla samallalailla vedellä sillä höylällä.

Hankinnoista puuttuu enää rasva, vauvan pesu aine ja esikoiselle uus peitto niin saadaan tuo pienempi sitten pinnasänkyyn, niin ja paketti tuttipulloihin niitä tutteja. Sitten alkaa olemaan toivottavasti kaikki!

Hassua muuten että ei noita ohkaisia tumppuja ole ympäri vuoden kaupoissa, kun syntyyhän niitä lapsia talvellakin ja esim. kotosalla saattaa olla sisällä liian paksut ne paksut tumput, että vauvan kädet paahtuu niissä.
Koska nyt vasta oli tullut tänne H&M:lle niitä ohkasia, joista joku mainitsikin edempänä.. se 2paria 3€.
noissa näyttäis olevan tarpeeksi pienet noi ranteiden kohdat että pysyy päälläkin! Esikoiselle ostin silloin halpa-hallista(?) ohkaiset tumput, niin niitä oli pakko pienentää sitten sieltä ranteiden kohdalta kun eivät pysyneet ollenkaan päällä.

SaaBas + Tyyne POKS 37+0!
 
Kontrolliultrassa käyty! Ja lääkäri sanoi, että ei ole enää huolissaan vauvan kasvusta! =) Edelleen vähän pienempi viikkoihin nähden, mutta kasvaa "omalla käyrällään". Oli enää vain viikon pienempi ja reisiluu 2 viikkoa, mutta on kuulemma normaalia. Ei enää käyntejä tästä syystä. Kai sitä pitäis itsekin koittaa uskoa, että peloista huolimatta kaikki on hyvin. :heart: Paino oli nyt 2kg tasan ja syntymäpainoksi arveli 3-3,5 kg. Ette usko kun on helpottunut olo, vaikka pienihän tuo vieläkin on, mutta kasvaa kuitenkin.
Neamma ja masukki 34+2:heart:
 

Yhteistyössä