***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

Sarah: Onnea synnytykseen! :)

En ole pitkään aikaan kirjoitellut, on niin vaikeaa ja väsynyttä oloa jatkunut monta kuukautta..

Naimisiin menin vauvan isän kanssa parisen kuukautta sitten ja kovasti odotellaan pienokaista tulevaksi.
Alkukangertelun jälkeen mennyt ihan hyvin ja paremmin sujuu myös kommunikointi, mies opetellut hienosti suomea.
Aika yksinäistä on tällä hetkellä kun mies paljon poissa, ihan yksin pyöritän kotia ja kärsin pahasti yksinäisyydestä.
Ystäviä ei ole pahemmin yhtään, yksi jonka kanssa viikolla soitetaan, mutta sen kaikki aika menee nykyään uuden rakkauden ja kesärantojen valloitukseen.

Painoa tullut raskauden alusta 7kg ja vain 1kg ekasta neuvolakäynnistä tähän päivään, hemppa ollut 94 joka on kans väsymystä iskenyt. Verenpaineet aina melkein samassa 120/77, hyvä.
Silmien alle ilmestynyt pahat mustat pussit ja aneemiselta näytän lääkärin mukaan. Kehotti nukkumaan, mutta eipä se niin helppoa ole.
Unettomuus vaivaa öisin, ravaan tunnin välein vessassa ja vauva jo melkein kiinnittynyt, 2,5cm auki paikat, että tässä vaan odotellaan milloin tippuu. Eilen ja tänään supistuksia jotka ei mene moneen tuntiin ohi, jatkuu ja jatkuu, ei kivuliaita mutta häiritseviä.

6v. koirani lopetettiin 1kk sitten, postista hain uurnan torstaina ja taas vollotin silmät päästä.
Iho-ongelmat niin pahat ettei ollut järkeä enää uusia lääkkeitä kokeilla. Kamala kokemus. ;(

meemee ja pikkudomuz 37+4
 
Nytkö alkaa tapahtua?
Voimia Sarahille synnytykseen
ja Briannalle myös, jos lähtö tulee!


Meemee :hug: Olen pahoillani koirastasi. Kuulostat vähän masentuneelta. Onko näin? Minuakin vaivaa yksinäisyys välillä ja jos päivien mittaan en pääse purkamaan sitä mitenkään, tilalle tulee jopa jonkinlainen ahdistus, vaikka järjellä ajatellen kaikki on hyvin. Vähän sellaista vuoristorataa on kieltämättä ollut tämä koko odotus... Tänäänkin on ollut vähän vaisu ja väsynyt olo, mutta pian siitä kai noustaan taas :)

Jaksuja meille kaikille.
 
Sarahille tsemppiä synnytykseen! Samoin Briannalle jos vaikka pääsisit nyytin haku reissulle.

Täällä supisteli päivällä, sitten riensin äitin avuksi siivoilemaan hänen asuntoaan ja päälle vielä sauna :D Eikä mitään ;)

Joten nyt nukkumaan! Ja menkää te muut ny sit ko teil on enemmän viikkojakin :D

Niisku-rouva+ pirpanat 35+1 :D
 
Kiitokset tsemppityksistä.
Yhdessä koossa vielä kuitenkin. Pari tuntia supisti kipeästi, mutta sitten ne laantuivat. Eilinen sauna ja seksi tais tehdä tepposiaan. ;)
Koko yön supisti myös mutta lähinnä häiritsevästi.

Sarahille onnea matkaan myös täältä!

Anun yöpissailut ovat tuttuja mulle kans, pienen tipan saa tiristettyä ja siinä se. Hätä on kuitenkin niin "suuri" että siihen herää mut pytyllä toteaa koko heräämisen ihan turhaksi.

Niiskun pitää siivoukseen lisätä ne kaks muutakin ÄSSÄÄ ni varmasti vauvat lähtee tulee, sua niin paljon on kans supistanut.

Nyt pitää lähteä katsomaan tuplarattaita.

Bree 38+5
 
Kiitoksia kaikille huomioimisesta!

Meitä tyksiläisiä tuntuu olevan enemmänkin ja vielä jopa samoissa elämäntilanteissa! Pitäisi meijän yrittää joskus nähä ihan livenä? Vaikka syksyllä wikken pallomeressä kun vauvat ovat hiukan isompia..

Voi kun toisilla on jännät hetket!! Tsemiä viime metreihin ja kaikkea hyvää synnytykseen!

Masentuneisuus ja yksinäisyys ovat syvältä! Oletteko puhuneet noista asioista neuvolassa? Itse olin talvella tosi apaattinen ja itkuinen. Puhuin neuvolatätille ja hän kyllä kuunteli mutta se oli siinä. Silloin pistin kättä ristiin ja toivoin jotta edes synnytykseen jälkeen otettaisiin tosissaan tällaiset asiat!!

Onko teillä tietoa rintakumeista ja maidonkerääjistä? Hintaeroja tuntuu olevan mutta onko joku ehottomasti se paras. Ekasta imetys ei luonannut mutta nyt olen päättänyt tehä ihan kaikkeni ja seisoa päälläni jottei vaan tarvitse harmitella jotten tehnyt kaikkea.

Nyt on mentävä tekemään raparperipiirakkaa koska mun tekee kovasti mieli sellaista =)

Aurinkoista päivää teille!!
 
Huomenta!

Hitsi jännää, kuka lähtee tositoimiin..

Mulla menee nyt hermo tähän pesimiseen. Oon herännyt klo. 5.50 ja päivän saldo tähän mennessä:

Keittiö pesty katosta lattiaan
Jääkaappi pesty
Pyykit laitettu ja silitetty
Tuolinpäälliset pesty
Eteisen vaatekaappi järkätty
Akvaario pesty

Siinä ohessa viihdytetty esikoista ja tehty normaalit aamutoimet. Mä sanoin miehelle että olis ihanaa kun tätä pesäntekohormoonia vois puristaa pillereiks ja sellasena laiskana päivänä nakata pari pilleriä sitten nassuun ja avot ku sais paljon aikaseks.

Possu pesän keskellä ja pikkusiskosaukko 38+2
 
Voi jee,tsemppiä sarah!.Kohta seuraava heinäkuuVauva syntynyt:heart:(paitsi että kumpikaan ei ole heinäkuussa syntynyt:D).Ja ens viikolla sitten lisää vauvoja:)

Mullakin noita kipeitä supistuksia ollut.Mutta kun aloin muistelemaan edellisiä synnytyksiä niin ainakin mulla kun ne oikeat,synnytys supistukset alkaa niin sen kyllä sitten huomaa!
Siis vaikka on nytkin kovia niin jotenkin ne oikat on aina ihan erilaisia ja silloin tosiaan ei jää miettimään että onko se sitä:D.Mulla siis näin.

Täällä juhlat juhlittu ja pääsinpähän nauttimaan mahtavasta ruoka tarjoilusta!.
Ekaa kertaa kunnolla otti päähän olla raskaana.Juoma tarjoilukin oli nimittäin aina hyvä;)
Ja iltabileissäkin olisi ollut vaikka mitä.Kyllähän noita juhlia tulee mutta kun tuo täti vaan kerran sen 60v täytää:D.Ja ei ollut tosiaan säästellyt järjestelyissä.

Niin ja tervetuloa tintti:)

Mulla alkaa olla ihan hirveä hinku saada vauva syliin.Olen koittanut ajatella että nyt pitää vielä koittaa nauttia,viimeinen odotus.:'(
Ja nyt olisi vielä helpompaa kun ei tarvisi vielä yöllä valvoskella ja kannella vauvaa.ym
Mutta haluisin niin kovasti saada oma kropan takasin,päästä kivuista eroon,päästä lenkille,painon putoamaan,halimaan ja pusimaan vauvaa,leikkimään lasten kanssa ilman että sattuu ja vaikka mitä.

Paino ei kyllä ole nyt noussut kun vähensin hiilarit.Sain itseäni niskasta kiinni:D.Ja kyllä taas muistan tän hyvän olo,ihan järjetöntä että sitä on tunkenut itseensä monta kuukautta kaikkea moskaa:ashamed:

Niin ja kiitos nimi vinkeistä!.Mies ei yhtään lämmennyt nimelle mutta kyllä sen vielä läpi saan:D
Jotenkin kolahti ihan täysillä ja tuli sellainen olo että miksi olen edes miettinyt muita nimiä.Toinen nimi on vielä vähän hakusessa:)Ja se sopii hyvin muidenkin lasten nimiin:)

Ens viikolla sitten en ainakaan saa synnyttää:D Silloin mies ei tosiaan kerkeä töistä pois.Ja sitten on juhannus,joilloin vahteja vielä vähempi kuin normisti.
Joten ajattelin että synnytän 4.7!:D Silloin miehellä alkaa loma:D.

No joo kunhan ei älyttömästi yli menisi.

Supistaa niinkuin aiemmin totesin.Ja välillä tulee limaa.Ja välillä tulee pikkareihin vähän märkää.Valkovuotoa(?).En huomaa kun tulee,huomaan vaan kun yhtäkkiä on tosiaan housuissa märkä läntti.ELi varmaan valkkaria.
Huomenna olis neuvola päivä,saa nähdä millainen sijainen tällä kertaa:)

meemeelle kovasti voimia,jotenkin tosiaan maassa kuullostat olevan.Toivottavasti helpottaa:hug:. Mutta onnea naimisiin menosta:)
Saanko kysyä missä miehesi on kun paljon poissa?

Onko muilla paljon miehet töissä?

Meillä noi miehen työpäivät kestää matkoineen 6.30-17.30/18.00.
Ja sittenkuin vauva on syntynyt niin joka toinen viikonloppu taas etätytön luokse:)
Nyt ei ole uskaltanut lähteä(matkaa 500km).Välillä reissataan mukana miten jaksetaan.Mutta harvemmin varmaan kun esikoisella koulu alkaa ja noi reissut väsyttää kuitenkin aika paljon.

Karvoja En ole sokkona ajellut ja peilillä en pysty.En pääse sellaiseen asentoon että pystyisin.Ja mies ei uskalla:D

Mutta eipä taas muuta tällä kertaa,moneen juttuun piti viissiin taas vastailla mutta en muista mihin:)

Vointeja ja tsemppiä! Mm ja itu 37+1!
 
Huomenta!

Juu vessassa ravataan täälläkin 1-2 h välein, siksipä nukuinkin taas viime yönä melkein kellon ympäri. Ja pieni liru tulee joka reissulla :)

Sarahille oikein kovasti tsemppiä tulevaan, olen hengessä mukana!

Tintille tervetuloa =) Kurjalta kuulostaa raskausaikasi, mutta ihanan valoisalta ja positiiviselta vaikutat siitä huolimatta :) Loppusuoralla ollaan!

meemee, kiva kun kirjoitit kuulumisia. Asutko siis uudella paikkakunnalla?

Annalle toivotan raskausmyrkytysoireiden kurissapysymistä ja paljon lepoa :)

Niisku-Rouva, teillä ei siis ole ketään "varmaa" lastenhoitajaa synnytyksen ajaksi, esim. isovanhempia? Kurja tilanne :(

Kivuttomia supistuksia tulee täälläkin paljon aina kun on liikkeessä. En jotenkin edes enää noteeraa niitä.. Odotan niitä kivuliaita :D Välillä jo ottaa vähän napakammin, mutta ovat kaukana "oikeista" supistuksista.

Meillä poika (täyttää elokuussa 7 v.) lähti juuri äsken mun vanhempien ja veljen kanssa mökille viikoksi. Tuntui ihan kamalan haikealta päästää häntä menemään... Mutta odottaa mökille pääsyä kuin kuuta nousevaa, rakastaa olla siellä. Itse en todellakaan voi lähteä nyt 400 km päähän, joten me miehen kanssa hengaillaan seuraava viikko :) Miehellä alkoi loma toissapäivänä. Tulevan viikon aikana olisi siis tosi sopiva ajankohta vauvan syntyä, mut katotaan tapahtuuko mitään :D Esikoinen siis syntyi 39+5 ja nyt sama päivä olisi ensi lauantai... Vaan harvoinpa ne kai samana päivänä syntyy. Jos vauva syntyy lasketun ajan jälkeen, mun vanhemmat odottelevat kotona siihen asti eli ovat lapsenvahtipäivystyksessä, palaavat vasta sen jälkeen mökille.

Vauva on täälläkin vähän vaisumpi... Saan kyllä tarvittavan liikemäärän kasaan, mutta enemmän on hiljaa ja liikkeet jotenkin rauhallisempia.

Tänään pääsen katsomaan James Bluntia KaisaFestiin, olen aivan innoissani! Kävin katsomassa Jamesia pari vuotta sitten, ja oli livenä aivan loistava! Oliskohan tämä nyt sitten se viimeinen riento ennen vauvan syntymää :) Onneksi Kättäri on lähellä :D

Mukavaa päivää kaikille!

Mayinga 38+6
 
Ai niin, piti kysyä teiltä, jotka mahanympärystä mittaatte: kasvaako teillä mahanympärys edelleen? Nimittäin mulla ei ole ainakaa pariin-kolmeen viikkoon kasvanut :( Kerran viikossa olen mitannut.. Kun tässä ei nyt muutakaan tekemistä ole, pitää kehitellä tällaisia huolenaiheita :)
 
Mahanympäryksestä: Itseasiassa on nyt kahdella viime neuvolakerralla ollut 105cm ja niitä edeltävänä 108cm, eli ei kasva vaan pienentyny.

Täällä on todella vilkas vauva taas vaihteeks. Välillä tuntuu, ettei millään rauhotu vaan koko ajan heiluu mahassa. Myös supistusten aikana? :eek:

Mies tällä hetkellä työttömänä :/ Eli kotona on koko ajan. Ollaan nyt maaliskuun lopusta asti oltu 24/7 yhessä ja aika kivuttomasti on menny. Ei mitään isompaa tappelua eikä kyllä pahemmin mitään pientäkään sanaharkkaakaan. Ollaan oikeestaan aika ällörakastuneita :heart: Syksyksi on vähän lupailtu, että paikkoja aukeais.. Oikeestaan ihan kivakin, että on vauvan synnyttyä kotona.

MammysMonsters Täällä kans hinku saada vauva syliin. Haluan jo niin alkaa opettelemaan sitä vaipparalli-arkea. Haluan päästä sylittelemään ja tuoksuttelemaan ja tutustumaan meidän vauvaan. Ihan hassulta tuntuu, että ollaan miehen kanssa saatu aikaan uusi ihmisen alku :) Ja se pitäisi sitten osata kasvattaa kunnolliseksi.

Yöllä tuli kolme kipeää supistusta! JEE!

Merlina ja murunen 37+3
 
Huomenta!

Varmaa lastenhoitajaa. Hmm... me soitetaan sillanen rinki läpi et ketä o ajokunnos ja ehtiväinen tulemaan. :ashamed: iltasin suurinosa meidän sukulaisista/tuttavista ottaa muutaman ja osalla on kolmivuorotyöt, muutamaa ei edes haluta koska mun täytyy olla 100% luottavainen siihen et pystyn keskittymään synnytykseen. Ja lapsia kun ajattelee niin sen täytyy olla joku jonka myös lapset hyväksyy ettei voi ottaa tuosta esim naapurin rouvaa.

Sit on viel se että mies lähtee töihin 8.15 ja tulee kotiin viimeistään 18.15-18.30 riippuu kuinka pitkäksi venyy :/

Ja sitten pelkäään et tol miehel pullistuu joku suoni päästä kun ressaa työasioita ja tätä synnytystä niin paljon :(

Ja mä en edes uskalla soittaa sille töihin ku se aina hokee et oletko nyt ihan varma et kuuluu mennä. Mä en enää edes tiedä. Mä olen niin kipeä jatkuvasti joka puolelta et ne supistukset esikoiseta ja tokasta oli lasten leikkiä...

Kävin mä eilen saunassa mut silleen pika pika pesulla kun oli niin väsy ja turvoksissa jalat ja kotiin täytys ajaa viel.

Noh tiistaina mulla on taas neuvola ni juttelen siel. Kyl tää nyt alkaa olemaan ahistavaa ko ei tiedä mitä oikein tekis!

Sitten tähän aamuun... join vettä kun oli kauhea jano. Ja toisen lasilllisen jälkeen kaik pihalle! :O
Päätä särkee... täytyy varmaan noi paineet mitata.

Seksin harrastamisesta piti sillasta kysellä et onko teillä muilla homman jälkeen sillanen olo kuin tarttis 2 min välein käydä pissalla. Muuten kaikki sujuu ihan hyvin ja ei satu mut jälkeenpäin mulla menee 3 tuntia sihen et saan virtsarakon ja putken selväks ja nukahdettua... siis pienestä liikkeestäkin tuntuu siltä kuin olisi 3 litraa tuloillaan ja ihan heti... ja todellisuus on se ettei tule kuin 2 tippaa... mut hätä tuntuu kovalta.


Jatketaan...

Väsynyt Niisku + pirpanat 35+1 :)
 
Niinhän se meni. Eilen aloin miettimään kun muutaman päivän ollut vuotoa. Nestemäistä ja ensin epäilin vetistä valkovuotoa ja jopa virtsan karkailua. Eilen sitten tuli vessakäynnillä runsaamminkin (en uskonut lapsivedeksi) ja illan mittaan tihkumalla. Aamulla googletin ja aloinkin huolestua että todennäköisesti onkin lapsivettä. No meinasin sitten mennä takaisin vielä pötköttämään kun huomasin petarissa märän kohdan. Oli sitten yön aikana vuotanut runsaamminkin. Tk:ssa kävin ja kätilö testas että lapsivettä on. *Suunta siis Rovaniemelle. Nyt LKS:ssa odotellaan että josko käynnistyy itsekseen. Antibiootti laitettiin suoneen. Huomenna viimeistään aletaan käynnistellä jos ei itsekseen käynnisty. =) Jännittää hirveästi.

Tuli melko sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti siitä jotain ymmärtää.

Hellunmartta ja Eemeli 36+6
 
Hellun martallekkin tsemppiä synnytykseen!

Seksistä On joo hommailujen jälkeen semmonen olo, että pitää koko ajan istua pöntöllä, mutta silti ei mitään tuu. Jalat ristissä kävelin varmaan sen tunnin-pari viime kerran jälkeen. En voinu ees uunista ottaa mustikkapiirakkaa pois, kun tuntu siltä että joku tipahtaa ihan just tuolta alhaalta. Hommien aikana ei tämmöstä tuntemusta onneks ollu.
 
Hellun-martalle onnea synnytykseen!

Nythän niitä heinäkuisia alkaa syntymään, parin päivän sisään saadaan varmasti kaks. Ja Niisku tekee kohta toiset kaks! Ihanaa <3

seksi tuntuu pitkästä aikaa hyvältä ja omat halutkin on alkaneet palailla. Seksin jälkeen paikat on kyllä turvoksissa ja tuntuu et olis meloni jalkojen välissä, mut pahinta on se seuraavan päivän harkkasupistelu ja paineen tunne. Pissan kanssa ei oo ongelmia, ainakaan seksistä johtuvia.

Noi supistukset on kyllä hankalia, kerran synnyttäneenä tietää et miltä ne oikeet tuntuu, mut mulla viimeks käynnistettiin ja ne alkoi tosi rajuina. Nyt kun eilen tuli samanoloisia alkoi ihan tosissaan mietityttää et kuinka pitkään kotona uskaltaa olla. Viimeks aukesin parissa tunnissa 5cm ja kaikki sanoo, et toinen synnytys on aina nopeampi, meiltä ajaakin sairaalaan 45min. Missään nimessä en halua luomuna synnyttää, vaan tahdon puudutteen. Ja pelko siitä et on sairaalassa liian myöhään ni on jonkinlainen....
 
Hellun martalle paljon jaksuja koetukseen :) Jee kohta tulee vauvoja oikeen urakalla. :D

Mites teillä jotka myös supistelette ni vauvojen liikkuminen?

Mulla ne riehuu joka supistuksen välissä niin kovin et oikein pelottaa repeytyykö koko napa kun potkivat rajusti siihen kohtaan ja se sattuu!
 
Niin ja supistuksista.

Esikoisesta vauhditettiin ja oli epiduraali puudutus. Toisesta alkoi klo 5 menkkamainen särky... klo 11.30 halusin kotiin nukkumaan koska väsytti... ja klo 11.45 tuli peräkkäin kaksi niin kovaa supistusta että halusin lähteä sairaalaan, ajomatka 10 min. Sairaalaan ajettaessa vaimeni supistukset mutta kun Tyksin lähistöllä kaikki parkkipaikat on maksullisia ni etittiin 45 min parkkipaikkaa. Sairaalaan kirjauduttiin klo 13.00 ja klo 15.14 poika syntyi.

Eli oli nopeeta toimintaa. Ponnistusvaiheeksi merkattiin 4min.
 
Hui, täällähän tapahtuu! Onnea matkaan kaikille, jotka olette jo synnytystouhuihin tosissaan ryhtymässä!

Mä oon täällä vaan siivoillut ja leiponut pari päivää ja vieraita tässä odottelen kylään. Turvotus on vähän lisääntynyt (nyt ei voi helteitäkään syyttää) ja supistelee aika ajoin, muttei kipeästi. Käveleminen on hitaanlaista vaappumista, liitoskivut vaivaa, mutta muutoin kai vointi aika hyvä tällä hetkellä. Ensi viikolla viimeinen neuvolalääkäri, kiva kuulla, mitä se tuumaa ja minkälaista arviota antaa syntymäpainosta tai -ajankohdasta. (Jos antaa; viimeksi oli niin nuori ja ilmeisesti kokematon lääkäri, ettei se osannut edes tarjonnasta sanoa mitään. Nythän tuo olisi aika tärkeä tietää sekin).

Lupus 34+2
 
syntyyköhän jo tänään jollekin teistä vauva? aika hyviä oireita monella!

Tää lepäily on ihan p:stä, nyt kun on just alkanut ä-loma ja kaikki vauvavalmistelut on ihan vaiheessa. Onneks hankinnat on tehty, mutta haluaisin lajitella ja pyykätä vaatteita. Ja järjestellä kaappeja ja muutenkin siivota kotona. Mutta en paljoa uskalla. Nytkin on paineet 140/95 vaikka en ole vielä mitään tehnyt tänään. :( Ei sais stressata. Eikä harmitella sitä, että ei taideta uskaltaa/voida lähteä mökkeilemään ens viikoks (jo eilen piti lähteä) 500km päähän. Vaikka oishan sielläkin sairaala ihan lähellä (30min), eikä mökillä mun tarvis tehdä yhtään mitään, mutta... Niin olin odottanu tätä ä-loman alkua ja aikaa vauvavalmisteluille. Harmittaa kun olo on muuten niin hyvä, ei paljoa kipuja, ei suppareita eli muuten olisin 99% toimintakykyinen!!

Anteeksi vuodatus

Anna+Urmas 35+2
 
Vettä sataa, ketuttaa, alamaha kipiänä...vali vali vali...Ukkeli taas värkkää jotain välikatolle lattiaa...Ottaa niin päähän kun ei ole mitään tekemistä!!! Tuntuu, että olen jo kaikki kaapit siivonnu ym. Leipoakaan ei viitti, kun ei ite saa syyä mitään... Joskus vaan on näitä päiviä kun kaikki ottaa päähän!!!!

Kauhian moni on jo lähtemässä/lähtenny synnyttään...Onnea kaikille matkaan!!! Odotan niin keskiviikkoa kun lähetään juhannuksen viettoon Seinäjoelle, vähän jotain vaihtelua! Katotaan niin mun säkällä joudutaan siellä vielä synnyttään...tuskin nyt vielä kumminkaan...

Minttu-82 ja Ilmari 34+3 :heart:
 

Yhteistyössä