***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

Reppikselle paljon voimia.

Huh, tätä kuumuutta. Ei oikein jaksais mitään. Tänään supistellu välillä jo kovastikin, mut sitten taas tilanne rauhottu. No katsotaan mitä yö tuo tullessaan.

Olin ihan varma et helle on lähettäny meistä jo useamman vauvan hakuun, mut eipä täällä ainakaan ole tietoa siitä....
 
Mulla vähän vaivaa ku Cappucinolla. Vauva painaa pissarakkoa ja saa aina pyöritellä pöntöllä lantiota, että pissa tulis edes jossaki asennossa :D

Tänään onki tullu ihan kivasti suppareita, pari vähän kivuliaampaakin. Ja mahaki on laskeutunu eilisestä :eek: Jos tää tästä pikkuhiljaa.

Kukahan meistä seuraavaksi saa vauvan syliin ;)
 
Sillis: siitä th päätteli ettei vielä hetkeen tapahdu mitään kun vauva on ylhäällä, ei ainuttakaan supistusta oo tullut, verenpaineet alhaalla, virtsa puhdas, häpyluu lähes kivuton edelleen, ei mitään valkovuotoja eikä lapsiveden tihkumisia ja muutenkin kaikki on lähes samalla tavalla kuin monta viikkoa jo on ollut. Onhan se silti mahdollista että kaikki tapahtuu sitten kerta laakista ja rytinällä, mutta yleisesti ottaen ei kannata hänen mielestään vielä illalla nukkumaan mennessä miettiä että joko ensi yönä tulee lähtö.

En sitten tiedä millä keinoin sitä sais edes jotain tapahtumaan, edes niitä ennakoivia suppareita... tää kuumuus vie kyllä ainakin järjen multa jos mitään ei tapahdu pariin viikkoon ja näät lämpötilat jatkuu!!! :kieh:

Tänään hain kaverilta niinkutsutun koliikkikeinun eli nyt olis kaikki kasassa vauvelia varten enää puuttuu se tärkein.

Sannuli ja Nykerö 38+2
 
:heart:Vauvoja:heart: Onnittelut kaikille pikkuisen saaneille!

Itelläkin on eräpäivä jo sovittu, eli perjantaina leikataan :) Hiukan kuitenkin huolettaa vauvan puolesta, oon käynyt rv 36 ja 37 lapsivesipunktiossa ja keuhkot ei ollut ainakaan sillon vielä kypysynyt ja nyt mietityttää että oliskohan ne nyt tän viimesen viikon aikana sit lopulta kypsynyt.. Noh, perjantainahan se selviää.. : /

En nyt osaa oikein muuta kirjotella, olen kuitenkin täällä taustalla hengessä mukana :)
Tsemppiä ihan älyttömästi kaikille näihin viimeisiin päiviin/viikkoihin :heart:

Pikkarainen&Sisu rv38
 
Taas oli pinoon saatu vauvoja! :heart: Ihanaa!
Kyllä raskausaikana ajattelin, etten yhtään vauvaa enää tee, niin kipeät oli loppuviikot. Mutta kuinkas ollakkaan tuo vauva on vaan niin ihana että kohtahan tässä joutuu kuumeilemaan uudelleen.(siis ehkä parin vuoden päästä....)

Kovasti jaksamista masujen ja niiden kamalien vaivojen kanssa, näillä helteillä ei varmasti mitään herkkua.

Kahden lapsen arjesta jokunen sana oli vaihdettu. Voinen nyt viikon jälkeen sanoa, että meilä on ollut todella tuskaista. Esikko (2v) on tosi mustis ja toisaalta tosi ihastunut vauvaan. Ikävä kyllä mielialat heittelee sekunnin murto-osissa ja vauvaa on yritetty jo lyödä, potkia, nipistää, läpsiä ja repiä.
Yritän ymmärtää, mutta no, rankkaa on ollut. Toivotaan että kiinnostus ja mustasukkaisuus hälvenee ajan kanssa.

Nyt nukkumaan.

Bree ja vauveli 9 vrk
 
Onnea kaikille vauvan saanneille
Mintulle jaksamista suruun
Reppis, hyvä kun saat apua.

Itse olen alkanut saada elämästä pikkasen kiinni, sen tapauksen jälkeen, kuolinsyytä ei vielä tietoa.

Neuvolakuulumisia 38+1:
Paino: +55 g/ vko
RR: 105/72
Pissa: puhdas
Hemppa: 114
Sf-mitta: 37 cm
Lapsivesi: N
Tarjonta: rt
Syke: 117-150
Liikkeet: ++
Ensi viikolla uusi aika, kun alunperin piti olla 2 viikon päähän, tässä tilanteessa hyvä tarkistaa että vauvalla kaikki hyvin. Sain myös psykologin numeron, voin soittaa tarvittaessa.
Tässä viime aikoina ruvennut siivoilemaan, omia vaatteita mennyt kierrätykseen. Sairaalakassia pikkaisen pakattu.

Martsu ja suski 38+1
 
Reppis: Tsemppiä. Tiedän miltä susta tuntuu...:hug:

Neuvolaterkut eiliselta 35+5
paino +377g/vko, yht 7,3kg
paineet 117/73
pissa leukkarit ++, vein aamulla labraan pissanäytteen...
hemppa 123
kohdunpohjan korkeus 34
vauvan sydänäänet 150

Samalla oli neuvolalääkäri, joka ultras myös. Paikat kiinni, mutta pehmeet, kohdunkaulaa jäljellä 3cm. Vauvan painoarvio oli hiukan hatara, kun reisimittaa ei oikein saanut mutta vähintään 2,7kg. Mun sokereitten takia uusi lääkäri vielä kahden viikon päähän ja sitten katotaan laitetaanko äitpolille, riippuu vauvan koosta ja mun sokereista. Tavallinen neuvola nyt viikon välein. Sokerit on heitellyt niin, että lääkäri kehotti jättämään hiilarit ja maitotuotteet minimiin...Elikkäs mitäs mää sitten enää syön...grrr....

Nyt nää helteet rupee jo ottamaan tämänkin mamman voimille...Varsinkin illat on tuskasia. Jos tähän asti paras ystäväni on ollut Rennie, nyt se on meidän iki-ihana ilmalämpöpumppu, joka viilentää talon hetkessä!!!

Huomenna on edessä yksi elämäni kauheimmista päivistä, mummun hautajaiset. Mun pitäs saada siellä puhekin pidettyä...Luvattu +30, ja pojille pitäs mustat puvut laittaa päälle...huhhuh...

Minttu-82 ja Ilmari 35+6 :heart:

Niin ja hei, ilman muutta uusi pino vauva-puolelle, senhän voi jo aloittaa???
 
Oho,olen unohtanut poksua :O

Eli POKSPOKS 39+0 POKSPOKS :D

Nivuskivut nyt rankimmillaan,kävely sillä hetkellä täysin mahdotonta!!
Tissit vuotaa maitoo,viimeks tänää rannalla tunsin..heh..
Närästys loppumassa :O :O :O ,tälle päivää ei vielä kertaakaan,kun normisti monta,monta kertaa päivässä.
Nyt eka närästystunne tälle päivää.

Iiduska nostelee edelleen peppua pystyyn niin että sattuu ja todella tunkee päätä alas..
Ensi viikon torstaina laskettu aika..hui ihanaa :heart:
En kyl haluis men niin pitkäll...

Nenna ja
 
Iltaa!

Alkoi tympimään tuo väkisin makuu..eikai sitä unta vielä pariin tuntiin tarvitse odottaa!

Kävin tänään äitiyspolilla. Kaikki hyvin vaikkakin sappihapot ovat nousseet. Arvot kuitenkin vielä matalia. Sisätutkimuksessa ei merkkejä synnytyksen käynnistymisestä. Seuraava käynti 11.7 jolloin keskustellaan käynnistyksestä. Lääkkeitä mulla on kaheksi viikoksi ja lisää ei kirjoiteta kun ei tiedetä käynnistyksestä. Kuumana päivänä olin pukeutunut valkoiseen mekkoon ja tutkimushan aiheutti pientä verensekaista vuotoa.. Noh, onneksi sairaalan lähellä on kauppa josta hain vuokkoset paketin :D eihän mulla käynyt mielessäkään varautua tällaiseen..

Nyt sitten olen aatellut jotta mulla on 12 päivää ainakin aikaa jotta sinä aikana täytyy pistää vauvan kamat kondikseen. Kaikista masentavinta tässä hommassa on tyhjentää iso lipaston laatikko vauvan kamoille. Nyt se on täynnä kaikkia epämääräisiä työpapereita ja kirjoja.. Eteinen pitäisi myös laatoittaa ennen vauvan syntymää. Miten nämä kaikki jäävät aina viime tippaan :whistle:

Mutta eka homma on kuitenkin käydä kampaajalla! Heti huomenna tilaan ajan! Nyt voin vielä to ja pe mennä vapaasti kun lapsi reissussa! Neiti on toista päivää reissussa eikä ole kerennyt jutella äidin kanssa puhelimessa :kieh: onneksi saan vauvan pian :LOL:

Hyvää yötä!!
 
aamuja, osastolla maataan. Neuvolassa oltiin sitä mieltä et tukos on jalassa ja nyt tyksiin.. No ei onneks ollu.... Täällä mä koomisesti makaan samalla osastolla kuin viimeks. En tiedä mitä keksivät tänään... Käynnistystä odotan mut luulen et kotiin laittavat. a vauvan paino 2,9 ja b 3,1 pelkän vartalonympäryksen mukaan. Lääkärikin oli sitä mieltä et vauvat voi,hyvin äiti vaan on huonossa jamassa :/ nyt yritän viel hiukan nukkua, huh ku kuuma!
 
Sannuli: Mulla on molemmat pojat syntyneet, ilman mitään ennakko-oireita. Yhtään ainutta ennakoivaa supistusta ei raskausaikoina ole ollut. Pari päivää ennen synnytystä vauvat eivät ole vielä olleet kiinnittyneet, kohdunsuu kiinni ym. Limatulpalla on alkanut ja siitä sitten supistukset. Eka syntyi n.30h limatulpan syntymisen jälkeen, toinen 15h... Että ei niitä aina niitä ennakko-oireita ole...:D

Poks 36+0 poks :heart:

Mittari näyttää nyt jo +26 ja hautajaiset kutsuvat klo 12, en tajua miten kestän tämän päivän!!!

Minttu-82 ja Ilmari 36+0 :heart:
 
Mintulle kovasti voimia päivään :hug:

Ja Breelle jaksamista esikoisen kanssa. Me käytiin siellä "toinen lapsi perheeseen" -valmennuksessa, ja siellä käytiin paljon noita asioita läpi.. Pienempien lasten kohdalla tuo mustasukkaisuus ja vauvan satuttamisyritykset taitavat olla enemmänkin sääntö kuin poikkeus aluksi. Meillä tuo esikoinen täyttää elokuussa 7, toistaiseksi mennyt tosi kivasti hänen kanssaan.

Vauvapuolen pinosta, mä voin kyllä vaikka aloittaa sellaisen jos vaan osaan? Sinne puolelle ei varmaan tehdä erikseen kuukausipinoja, vaan yhteen ketjuun kirjoitetaan?

Meidän vauva on saanut "nimekseen" Hajuherne.. Hän rupsuttelee ja kakkaa ihan koko ajan, ja varsinkin yökkärit on niin isoja että lahkeet roikkuu vaan tyhjinä vauvan perässä :) Mummo toi eilen kirppikseltä 50 cm vaatteita, joita meillä ei ollut ainoatakaan.. Nyt on edes jotain sopivaa. Tyttö siis syntyessään 49 cm pitkä.

Todella paljon empatiaa ja tsemppiä näillä helteillä mahan kanssa kärvisteleville! Huomenna alkaa heinäkuu!

Mayinga & Hajuherne 5 vrk
 
MINTULLE voimia tähän päivään ja surutyöhön!

Tsemiä vauva-arkeen!!

NIISKU: aika sanattomaksi vetää. Toiv alkavat käynnistämään!! Kyllä kiukuksi pistää. Kuuntelin eilen polilla luentoa kuinka on hyvä jotta vauva vielä kypsyy mahassa..mutta ultrassa näkyi jotta vauva on tarpeen vaatiessa valmis jo syntymään. Mun vauvan painoarvio 2,8 kg. Sulla 2 ja isompaa. Huh! Tsemiä ja toiv lääkärit ovat viisaita tänään ja lopettavat rääkkäämisesi!
 
Mintulle jaksamisia tähän päivään:hug:
Käyhän kattomassa karppaus.info :: reseptit
Siellä on kaikkia herkku reseptejä jos ideat loppuu kesken:).
Mä vähensin hiilarit pari viikkoa sitten ja olo on mahtava!:)

Mäkin olen kiinnostunut sitten vauvapuolelle kirjoittamaan!:)

kiva kuulla mayinga että teillä arki sujuu.Ihanaa vauvan tuoksuista arkea.Teillä vissiin vähän erilaista hajua:D

Mutta nut alkoi heikottamaan kun aamupalaa en ole vieläkään syönyt.Täytyy jatkaa myöhemmin!

Niisku pistää nyt mellakan pystyyn että käynnistävät :D

Pikkaraisella jännä päivä,en pysyisi housuissani jos tietäsin että huomenna saa vauvan syliin:heart:.Toivottavasti kaikki menee hyvin:)

Mm ja itu 38+5
 
Huomenia!

Neuvolassa käyty mutka. Kaikki muuten ok, mutta pulssi aikalailla koholla (108 ja 120). Hemoglobiini kuitenkin hyvä, joten se ei selitä ja verenpaine kutakuinkin sallitun rajoissa. Ajoittain ollut melkoisia tykytyksiä levossakin. No, kai se pumppu loppuun asti kestää :D Onko kellään muulla ollut vastaavaa pulmaa?

Täällä oli useampi, jolla oli surua ja huolta. Tsemppiä ja voimia teille!

Lupus 35+6
 
Possurulla: oikein paljon onnea pikkuisesta tytöstä :heart:

Reppis: paljon voimia :hug:

Minttu: Paljon, paljon voimia raskaaseen päivään :hug:

Pariin päivään en oo päässyt kirjoittamaan, kun aina iltaisin ollut netti jumissa :mad: ei oo päässyt mihinkään koko koneella. Tiistaina päivän aikana ei koneelle kerinnyt, kun siivoilin urakalla muuraussotkuja. Eilen sain sitten aamun aikana kahlattua edellisen päivän juttuja läpi ja siinä sivussa sitten siivoilin. Ja kun illasta tänne meinasin kirjoitella taas netti jumissa. Nyt sitten jotain saatava kommentoitua, kun tää netti toimii aamusta.

Tänään tuli sitten viikot täyteen eli 40+0 POKS :) Ja kitu viikot alkaa....
Mitään oloja ei ole, joten odotellaan rauhassa.

Lapset lähti eilen mummolaan yökylään ja tulevat tänään tai sitten huomen aamulla. Mies on iltavuorossa ja sitten eilen sain ihan omassa rauhassa olla illan :) Tänään pitäis takka valmistua eli illaksi sitten onkin tiedossa suursiivous. Mutta nyt on lähdettävä leikkaamaan nurmikko ennen kuin ulkona alkaa olla polttavan kuuma.

Muumi ja pikkumies 40+0 :heart:
 
Barbapörrö on myös päässyt jakautumaan eilen, sen verran tiedän että poika sieltä on tullut :) Onnittelut täältä! :flower:

Synnytystapa-arviointia ei oo mulle ikinä tehty, sen verran on vaan sanottu esikoisen aikana kuin tästäkin että lantio on tilava että kyllä mahtuu tulemaan sieltä..

TAYS:sissa ainakin esikoisen aikana toimi ilmastointi osastolla ollessa.. Onneksi, vaikka ei silloin mikään kuuma pihallakaan ollut.

Vauvan koko-arvioksi on nyt annettu 3,3-3,7kg. Että ihan hyvän kokoista odotellaan.

Neuvola kuulumisia 38+5

Pissa: puhdas
Verenpaine: 121/83
Paino: +200g/vk (joka on yllättävän vähän kun oli juhannus :D)
Sf-mitta: 33 (ihan hitusen verran keskikäyrän alapuolella.)
Liikkeet: +
Sykkeet: ++
Tarjonta: Rt

Seuraavan kerran taas neuvolaan ensviikolla...

SaaBas & Tyyne 38+6
 
Kyl vetää nyt hiljaseks, lääkäri kävi haukkumas mut laiskaksi!!! Liikun liian vähän, istun värässä asennossa, seison väärin... Täytyy olla koko päivä liikentees eli pientä liikettä et nesteet lähtee kiertämään, eli lähden nyt kotiin liikkumaan ja jos alkaa särkemään ni särkylääkettä nassuun... Jos ne maanantaina ehdottaa käynnistystä ni varmana kysyn "et nyt vai, ei kai nyt viel? Olek te ihan varmoi nyt et mun kropasta ei löydy enää kiduttamisen aihetta"
Anteeks oma napa.... Puhelimen kans niin vaikeeta :/
 
NiQ
Kaikki sympatiat niisku-rouvalle :hug: kuulostaa näin maalaiskorvaan aika epäammattimaiselta touhulta!

ON: osastolla maataa taas kolmatta päivää raskausmyrkytyksen takia, käynnistetään kuulemma heti kun on alapää(kin) sen verran pehmeä että voi alkaa käynnisteleen, MUTTA kukaan ystävällinen sielu ei oo sanallakaan maininnut makaanko täällä vielä kaks päivää vai kaks viikkoa tyhjänpanttina ennen käynnistystä.... huooooooh!

NiQ & Pena (3,1kg) 38+0
 
Terve taas, aika kuuma päivä tulossa jälleen :S

Tuittumuru, toivottavasti äidilläsi ei ole mitään vakavaa, ja selviäisi nopeasti mistä kyse!

hk, hyvä kun oli vauva ymmärtänyt kääntyä itsekseen! Jaksamista kipujen kanssa, toivottavasti menevät ohi tavalla tai toisella.

Sannuli, siksi vaan kyselin kun juuri eilen puhuin itse th:n kanssa noista synnytystä edeltävistä oireista, erityisesti just vauvan laskeutumisesta yms. ja mulle sanottiin, ettei voi päätellä noista oireista tai niiden puutteista yhtään mitään. Mulla on ainoona oireena ollut supistelut, ja silti terkka sanoi, ettei usko näkevänsä mua enää ensi viikolla... Luin sitten sun viestin noi sanat tuoreena muistissa, niin ihmettelin että on osannut sanoa, ettei mitään tapahtuisi pitkään aikaan.
Mutta tottahai toi toki on, ettei kannata sormet ristissä synnytystä odottaa, jos siitä ei vielä mitään merkkejä näy :)

Täällä olo mitä mainioin, ja oon jo ihan hitusen alkanut toivoa, että olis edes jotain tuntemuksia :D
En edes muista kuinka kauan on ollu tällänen ihan samanlainen fiilis, varmaan ainakin muutosta asti, eli kolmisen kuukautta. Ei siis mitään valittamista, hyvä jos jatkuu tällä lailla.
Jos nyt jotain normaaliolosta poikkeavaa yrittää etsiä, niin supistelee kyllä heti jos teen jotain oikeesti raskaampaa, mutta tulee vain yksi-muutama joko ihan juuri ja juuri tuntuva tai sitten sellanen napakka-kipeä. Muuten kaikki ihan ennallaan, mutta eihän tosin vielä ole edes laskettu aika :). Hyvin rauhallisin mielin siis edelleen odottelen, mulla on sellanen tunne että tulee menemään aika reilustikin yli.

Lähipiiri luo vaan painetta koko ajan, kun nään esim. äitiäni (lähes) joka päivä, ja aina ensimmäinen kysymys on "Joko?", välissä muistaa sanoa muutamaan kertaan "kyllä se ihan kohta sieltä tulee!!" ja lopuksi vielä "Nähdään huomenna, ehkä, ilmottakaa sitten jos jotain tapahtuu". Ja kaverit kyselee, tuntuuko vielä miltään, tuntuuko erilaiselta, tuntuuko että se vois kohta tulla jne. Hyväähän kaikki vaan tarkottaa, mutta jos tätä vielä se kolmisen viikkoa jatkuu, niin saatan hautautua tänne kotiin miehen ja koirien kanssa, enkä suostu näkemään ketään :D

Nyt täytyy ruveta suorittamaan päivän askareita, jotta pääsee ajoissa päikkäreille ;)

Hirveästi jaksamista kaikille keillä on nyt vaikeaa, joko fyysisesti tai henkisesti.

Sillis 39+2
 
Sillis niinpä, eihän sitä varmaks ketään voi sano milloin synnytys alkaa. Niin ja kaippa se th ajatteli sitäkin kun vielä pari viikkoa sitten lääkäri teki synnytystapa ja koko arvion ni kohdun suulla ei ollut tapahtunut mitään, vaan kaikki paikat oli kiinni vielä, eikä senkään jälkeen ole ollut mitään tuntemuksia.

minttu Voimia raskaan päivän kestämiseen. :hug:
Milläs viikoilla nämä sun pojat on syntynyt?

Kyllä mä elätän edelleen toiveita että tää nykerö on yhtä hätäinen päätöksissään ku mäkin :D eli sitten kun päätös on tehty ni sit myös TAPAHTUU ja nopeesti! :D Ja täysin puskista tuli tää raskautuminenkin (ei siis pitänyt olla mahdollista luomusti) ni jospa se raskaus päättyyki yhtä yllättäen. Kun nyt sen verran varoittelis että ehtii mieskin mukaan synnytykseen ja keritään sairalaan mihin on melkein tunnin ajomatka.

Sannuli ja Nykerö 38+3
 

Yhteistyössä