Heinäkuun Onnenhiput 2011 *lokakuussa*

Heips!

Mä uskaltaudun nyt kans tänne mukaan vaikka olo on enemmän kuin pessimistinen. La aamuna tein testin ja raskaana näytti ja LA olis 4.7.2011. Mulla on ikää 27v ja miehellä 29v. Toinen olis tulossa, poika syntynyt 02/08.

Meidän tausta siis se että viime syksystä asti toivottu toista ja tammikuussa ja maaliskuussa plussa tullut mut viikon päästä alkanut vuotaa eli kemiallisia ollut. Siksi tällä kertaa olo melko pessimistinen, oireet on edellisiin verrattuna aivan olemattomat. Toivotaan et se tietää hyvää. Mulla nyt eka clomi ja terolut kuuri takana eli heti tärppäs niiden avulla. Nyt ei muuta kun peukut pystyyn et pysyy mukana ja saadaan vihdoin pojalle sisarus. :)

Me aiotaan myös mennä varhaisultraan, tuntuu vaan tosiaan et siihen on niiiiin pitkä aika. Esikoisestakin käytiin, tuntui et piti nähdä et siellä mahassa oikeesti joku on. Jos sitä sit hiukan rauhotottuis kun näkis et sydän lyö ja pieni on kiinnittynyt kunnolla. Jos siis ultrassa kaikki näyttää olevan hyvin.

Onnea kaikille plussanneille ja kovasti tarrasukkia pienille et pysyvät mukana loppuun asti.

Olivia
 
Huomenta!!

Soitin justiinsa neuvolaan ja menen iltapäivällä sitten sinne, niin tekevät varmistustestin. Saanpahan sitten varmaankin samalla ajan ekaan ultraan joka olis noin viikolla 8. Pitkä aika sinne on mutta toivon että tällä kertaa sieltä löytyis jotain pientä ja elävää :heart:
 
Täällä vihloo koko ajan oikeelle alamahaan kun liikkuu!! Yölläkin kylkeä kääntäessä heräsin joka kerta. Pelotti kyl aamulla mennä vessaan..Mites tuo pupuilu-homma? Voiko sitä ihan normaalisti jatkaa näin alussakin? Eilen innostuttiin ja ilmeisesti sen takia nyt joka kyljen kääntö vihloo jne..Apua,toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin! Joko teillä on pahoinvointia tai muita vahvoja oireita?
Mulla vain rinnat aristelee hieman.Pelottaa kyllä tää oireettomuuskin :(


-Tipetsu ja pieni rv 4+0-
 
Huomenta kaikki

Tipetsu

Mulla viikko sitten oli alaselkä ja alamahakipua. Loppuviikosta selällään kun makas oli alamahakipua, mutta nyt ei juurikaan ole ollut. Oireita ei juurikaan nyt ole ollut kovin paljon. Eilen oli hieman etovaa oloa mutta se meni aina nielaisemalla ohitse :) Rinnat hieman arat ei sen kummempaa. Itsekin mietityttää kovasti tämä oireettomuus mutta yritän ajatella maalaisjärjellä että eihän näillä viikoilla yleensä kovin kovat oireet ole vielä välttämättä. Ainoa mitä muista nuorimmaisen lapseni alkuodotusajasta oli että olimme häämatkalla minun ollessa 7 rvk:lla ja oli niin niin huono olo että koko loma meni ihan penkin alle. ja se alkoi siellä. joten kai tässä toivoa vielä on...

no mutta toivon kaikille tasapuolisesti onnea. Nyt pakko lähteä kauppaan jotta saisi ajatukset pois tästä miettimisestä mitä jos ....

niinikki81 4+0
 
Minä olen tuota samaa asiaa miettinyt kun tipetsu.. kun tuntuu, että kipuja on aina pupuilun jälkeen o_O En huomannut kysyä lääkäriltä asiasta, mutta olen yrittänyt lohduttautua asialla, että jos raskaus menee kesken, se tuskin on johtunut seksistä vaan jostain aivan muusta.. Ollaan kyllä otettu rauhallisesti siinäkin asiassa..

Täällä on vatsakivut hellittäneet. Eilen vihlas kyllä todella ikävästi kun istuin autoon! Sellainen oikein tosi kova, pitkä kipuaalto. Tänä aamuna on ollut hieman huono olo, mutta ei ole tarvinnut oksentamaan vielä lähteä. Paleltelee kovasti ja väsyttää älyttömästi, vaikka heräsin pari tuntia sitten :O Mietinkin juuri, että voisin vetäytyä sängyn pohjalle katsomaan jotain leffaa, ja yrittää vaikkapa nukkua päikkärit jos siltä tuntuu :)

Jänskättää ja pelottaa kyllä ihan hirveästi se ensiviikon ultra! : / ..vaikkakin turha sitä on etukäteen vatvoa, mutta eipä ihminen mitään luonnollensa voi. :ashamed:

Hei taas kaikille, ja onnea odottamiseen!! :wave:

-Emilien ja pikkuinen n.4+5
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Olivia :flower:

Nyt on sitten neuvolassa käyty ja kyllähän siihen niidenkin testiin saatiin selvä plussa. Ultra ajan sain 24.11, jolloin viikkoja on 8+4. Näkee sitten onko siellä kaikki niin kuin pitää. Odottavan aika on pitkä :O.
 
Heippa!

Minulla ei ole muita oireita edelleenkään, kun tuota alavatsan toispuoleista juimimista silloin tällöin tulee noita muutaman sekunnin kipuaaltoja. Välillä tulee myös oikealle ja keskelle, mutta suurimmaksi osaksi tuonne vasemmalle. Niitä on nyt viikon tullut ja niistähän minä aloin epäilläkin raskautta. Välillä hieman myös alaselässä tuntemuksia, mutta tosi lievää. Rinnat aristavat samalla tavalla kun ennen menkkoja. Ei muita oireita tällä hetkellä.

Soitin tänään terveydenhoitajalle julkiseen ja sain marraskuun puoleen väliin vasta ekan tapaamisen. Ihmettelin, että olis kiva tietää mitä ei saa syödä ja mites mun nuhalääkitys...Netistä kuulemma löytyy tietoa heidän sivuilta. Kyselin myös siitä varhaisultrasta näiden mahakipujen takia, niin hän vaan sanoi, että sellaista ei tarjota. Että mene sitten lääkäriin, jos ne jatkuu (??) tai kovenee tai jos tulee vuotoa. Pöh!

Huomenna menen yksityiselle työterveyden kautta ja sitä kautta jos pääsis siihen varhaisultraan. Maksan sitten vaikka itse, jos ei muuten onnistu.

Mutta joo meitä alamahakipuilijoita (toispuoleisiakin) taitaa olla aika paljon, joten taitaa olla aika yleistä.

Tänään 4+3?
 
Heippa kaikille :)

Hetken mielijohteesta rekisteröidyin, enpä ole ikinä ennen näille palstoille kirjoittanut.. Tein vahvan plussatestin lauantaina, ja laskettu aika olisi näin ollen 1.7., mikäli kaikki menee hyvin.

Itselläni on hieman skeptinen olo, sillä sain alkuraskauden keskenmenon syyskuun lopulla.. Pari viikkoa ehdin tosin vain olla raskaana, mutta silti tuntui tosi kurjalta. Nyt en edes odottanut vielä plussaa, vaan lähinnä tein testin koska olin suunnitellut juovani pari lasia viiniä illalla.. En sitten juonut :) Eli 30 päivää keskenmenovuodon alkamisesta uusi plussa (välissä testi näytti negaakin)!

Meillä on ennestään 04 syntynyt poika, joka tärppäsi aikoinaan heti pillereiden lopettamisen jälkeen, samoin nyt on raskaustesti ollut heti positiivinen, lopetin pillerit heinä-elokuu vaihteessa.. Toivottavasti tämä raskaus nyt on totta jatkuu, testiviiva oli kyllä selvästi vahvempi kuin edellisellä kerralla, jolloin jäi haaleaksi. Liekö ollut siis tuulimuna kun kiertokin käynnistyi näin nopeasti.

Oireita ei hirveästi ole.. Tosin treenaan lähes päivittäin, ja urheillessa sykkeet pompsahtaa todella helposti ylemmäs kuin normaalisti, hengästyn helpommin. Ei kuitenkaan tunnu mitenkään pahalta. Alavatsa jomottelee menkkamaisesti ja rinnat hieman arat. Vessassa saa ravata.. Siinäpä ne :) Niin ja ikää mulla 31 v.

Mulla oli muuten muistaakseni koviakin alavatsakipuja ensimmäisessä raskaudessa, ovat kai aika yleisiä.

Onnea kaikille plussanneille, toivottavasti pysymme kaikki heinäjunan kyydissä :wave:
 
Heips taas ja tervetuloa uudet,ihanaa!!

En sitten meinannut uskoa ensimmäistä plussaa todeksi niin tänään tein uuden ja kyllähän se plussaa näyttää edelleen,vieläkin kirkkaampana viivana!! (en tiedä uskonko tätä vieläkään ) :) kait sinne neuolaan vois huomen soittaa ja sit odotellaan varhaisultraa. :)Viikolla 7 ajattelin minä ja mennä,et sit pitäs jo kuulua sydänäänet. hui kauhistus kun pelottaa yskiminenkin kun se tuntuu masussa niin...

Oireilu:flunssa (kuumeeton), hirmu väsymys,rinnat arat ja muhkeat =), hieman huippaillu kun jäänyt ruokailematta (4h).

Pupuilusta,eipä oo tullu täälläkään paljoo semmosii harrasteltuu plussailun jälkeen,kait tuo mieskin on niin shokissa et ei uskalla ehdottaakkaan (huom!erittäin toivottu lapsi kylläkin) :)
 
piti tulla kurkkimukselle, meillä on täällä heinäkuun 2010 vauveli :heart: Kyllä se aika kuluu nopiaan... mutta onnea kaikille :heart::flower: Ja ennen kaikkea Tipetsu !! WOW! Ihania uutisia :D Jos muistat niin joskus ollaan sananen jos toinen vaihdettu...
 
A-H
Moi kaikille! :)

YK4:stä näköjään tärppäs. Sunnuntaina testasin haamun, eilen haalea plussan ja tänään ihan selkeä plussa, eli 3.7.2011 ois LA :) Meillä on ennestään 05/09 syntynyt tyttö, eli kakkosta odotellaan. Itse olen 23v.

Takana yks kemiallinen raskaus(kai) kun alkoi vuotaa n. viikko plussan jälkeen ja sitten pidettiin vähän taukoa yrityksessä... Nyt en edes uskaltanut toivoa raskautta, mutta sieltä se plussa tuli :) Nyt jännittää kamalasti, että pysyykö tuo matkassa, kun ollut sellasta menkkamaista "polttelua" alaselässä ja muutenkin ihan sellanen olo, että menkat alkaa millon vaan. Päätä särkee ja väsyttää ja mies huomautti joskus viikko sitten, että tissit näyttää isommilta :D Tänä aamuna meinas puurot nousta ylös päin, mutta olo meni onneksi ohi. Ekassa raskaudessa oli ihan älytöntä se pahoinvointi! paino tippu 6kg, saikulla olin 3viikkoa, mutta tippaan en onneksi joutunut.

Täällä muillakin näytti tuota mahakipua olevan, joten se varmaan on siis normaalia :D Meidän neidillä on neuvola ens perjantaina, niin siellä sitten samalla voisin kysellä itelle neuvola-aikaa :) Ei sitä vaan meinaa uskoa, että se plussa tuli ja vielä vaikeampi olla ilonen, kun koko ajan pelottaa, että kaikki ei mene hyvin :/

Kaikille oikein hyvää alkanutta raskautta! Kirjottelen tänne aina kun jaksan/kerkeän/muistan :p

A-H 4+2
 
retuli Juu,muistan hyvin sut!! Nyt siis toine raskaus elokuisen kemiallisen jälkeen. Toivottavasti pieni/pienet pysyy matkassa loppuun asti!:heart:

Mä en kyllä meinaa uskoa tätä,aion hakee testin tänään.Pakko jotenki varmistaa toisen merkkisellä testillä. :confused:

Mites teillä kahvin juonnin laita? Itse olen kahvin suurkuluttaja tai ainakin aamu pitää alottaa kahdella kupilla ja päivän mittaan juon jotain 4 kuppia yleensä. Eilen kattelin jo vaihtoehtoisia juomia kahville,teestä en tykkää. Mutta kaikissa esim. nescafen juomissa on tietty kahvia/kofeiinia..
Ootteko jo muuten muuttaneet elämätapoja? Mä olen edelleen sama patalaiska.. Siis töissä tulee juostua se 2km ainakin päivässä,eikä paljon iltavuoron jälkeen jaksa lähtee kävelee. No koirulin kanssa toki lenkkeillään,mutta sunnuntaina käveltiin sen kanssa noin 15min. pikalenkki,niin kertakaikkiaan tuntui että hengästyn ihan normaalissa kävelyssä! Tuntui etten jaksa millään kotiin ja lenkkiä tuli varmaan n. 200m..:ashamed:

Tipetsu ja pieni 4+1
 
Viimeksi muokattu:
Pari tuntia sit plussasin..ihan erilailla suhtautuu tähän toiseen ku pojan ( 09/09) aikana oli sellanen olo että kyllähän tämä tähän maailmaan syntyy. Nyt kun tietää hommat ja miten asiat etenee niin paljon epävarmempi olo. Mielliala vaihtelee siitä, että pyörin poika sylissä ja kuiskutan että susta tuleekin isoveikka, siihen että olen ihan varma että nyt juuri tämä vatsavihlaisu tarkottaa varmaa keskenmenoa..

Epätodellista, mutta niin ihanaa. Onhan tätä jo vähän odoteltu.
btw. oon 24v.



ainiin, mustahan tulee taas (toivottavasti) kerrostalon kokonen ähisevä megahinkki.:O
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille plussanneille!! =) :flower: :hug:

Mulla ei oikein noi elämäntavat ole kyllä muuttuneet :O Tää tuntuu ihan liian epätodelliselta vielä.. Siis toki olen välttänyt ruoka-aineita mitä ei saisi raskauden aikana käyttää/syödä, ja lääkärin käskystä ollut rasittamasta itseäni, mutta siihen se sitten aikalailla loppuu :whistle: Tarttis kyllä alkaa syömään terveellisemmin (Vaikken ikinä kamalan epäterveellisestikään ole syönyt) ja ottaa huomioon, että tulee syötyä monipuolisesti.. Tämä vaan tuntuu niin epätodelliselta! Ehkä tuo ensi keskiviikon ultra saa avaamaan silmiä paremmin =)

Täällä päin ainoat tämän hetken raskausoireet on nuo hetkittäin tuntuvat alavatsakivut (joista olen ennemminkin monesti maininnut :D) ja rinnat. Ne on todella kipeät, turvonneet, ja aivan kovat :O

Tulisi joulukuu nyt nopeasti, että saataisiin riskiviikot ohi!!!
-Emilien ja pikkuinen 4+6-
 
Onnea uusille plussanneille!!! :flower:

Teillä on suurimmalla osalla jo ennestään lapsi/lapsia. Itse olen täysin aloittelija.

Olen viime aikoina katsonut kaihoten raskaana olevia naisia, kuinka onnellisia he ovatkaan!! Nyt kun itse olen raskaana, niin olen ihan kauhuissani, että miten sitä muka ikinä onnistuu saamaan ulos vauvan elävänä ja terveenä. Niin paljon on kaikkia riskejä. Miten julkkikset uskaltaa hehkuttaa onneaan lehdissä?? En ymmärrä!

Sitä minun piti kysyä, että mitä te syötte!? Tai mitä te ette syö? Olen siis ekaa kertaa raskaana ja ihan pihalla. Luin yhdenkin artikkelin, jossa painotettiin monipuolista ruokavaliota. Pitää syödä paljon kasviksia, hedelmiä ja marjoja. Samassa artikkeleissa sanottiin, että sen jomman kumman vaarallisen bakteerin voi saada esim. kasviksista, hedelmistä ja marjoista!!!! Yritin lounaalla löytää kaupungilta jotain ruokapaikkaa, mutta tuntui, että en uskalla syödä yhtään mitään. Lopulta keksin, että otan keittoa, koska se on kuumennettu ja bakteerit tapettu ja lopulta kun löysin keittolounaan, niin se oli lohikeittoa. Kaikkea kalaa ei saa syödä, joten en sitten uskaltanut ottaa sitäkään, en muista oliko lohi kiellettyjen listalla. Lopulta uskaltauduin syömään ruisleivän, mutta siitäkin nappasin salaatinlehden pois. Vaikka eihän se mitään auta, kun on ollut kosketuksissa leivän kanssa.

Siis miten löytää ruokavalion suhteen tasapaino täydellisen välinpitämättömyyden ja tällaisen hulluuteen menevän hätävarjelun liitoittelun välillä!? Enhän mä näin voi jatkaa tai alan kohta laihtua ja se on vielä pahempaa varmaan sikiölle.
 
Onnea uusista plussista!!! Ja hyviä vointeja kaikille!

Itse odottelen vieläkin jotain oireita, varmaan sitä huonoa oloa kun en muista aikaisemmista raskauksista milloin etova olo on alkanut. Nuoremman raskausajan päiväkirjan löysin muttei siinä paljon oloja ollut tullut kirjoiteltua, viidennellä viikolla ei ollut vielä huonoa oloa, joten jos se ehtii vielä tulla :D. Pysyis vaan poissa. Pitkä matka jouluun jos kovin huonot olot tulee ja täytyy yrittää tavallista esittää, kun ei vielä halua suvulle kertoa. Tuntuu että tämä pieni aika tämä ihana salaisuus on vain meidän kahden.

Syömisestä :), Iitushka, kirjoitit ihanasti tuosta mielen myllerryksestä. Tietenkin meissä on tarkempia ja vähemmän tarkempia tuon syömisen suhteen. Itse olen jatkanut syömisissä samaa rataa kuin tähänkin asti, yrittäen jättää turhat herkut pois etten taas paisu kuin pullataikina (18kg ja 22kg) :D. Lohta olen syönyt lohikeitossa vaikkei sitä kai kalana suositella syötävän, ainakaan graavattuna (?), Aurajuusto on lempparia ja sitä syön edelleen jos se on uunissa kuumennettu, jolloin kai listeriariski pitäis palaa pois. Maksamakkaraa en syö, arvelisin että raskausaikana voin vähän syödä jos ihan hirveästi mieli tekee, samoin esim. sienikastiketta joskus.

Nyt kello käy ja lähden mamma-ystävien kanssa akkaporukalla syömään. Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Tosta ruoka-asiasta piti tulla kommentoimaan. Ihan normaalia ruokaa voi ja pitääkin syödä. Täysin kiellettyjä on tosi vähän, maksa, homejuusto , pastoroimattomat maitotuotteet ja ulkolaiset kypsentämättömät kasvikset ja marjat. Kaloista lähinnä joku silakka ja isot petokalat kuten hauki on kielletty. Kohtuudella lähes kaikkea kalaa saa ja pitääkin syödä. Graavikalat ja mäti on kielletty, kun ovat vakuumiin pakattuja. Eli siis itushka olisit voinut syödä lohikeittoa tai salaattia.

Täällä ei ihmeempää. Välillä mahaa juilii ja närästää. Palelua on edelleen. Tein vielä eilen viikkonäyttöisen digitestin ja siihen tuli "raskaana 2-3". Eli siis rv 4-5, ja nyt on 4+2, joten ihan oikeinhan tuo näytti ja hormoonitasot ilmeisesti sitä mitä pitääkin. Mielialat heittelee ja itku on herkemmässä kun normaalisti. Eli normaaleja hormoonimyrskyjä ilmassa. :)

Barbapörrö ja sintti 4+2

Niin ja onnittelut uusille plussaajille!!!! Toivotaan, että kaikki kasvamme oikein isoiksi ja möhömahaisiksi! :D
 
Voi kun päästäisiin jo sinne möhömahavaiheeseen ja saataisiin nyyttejä no nuuhkittavaksi. Vaikka on tämäkin ihanaa aikaa, miettiä, suunnitella ja haaveilla.

Uppouduin googlettelemaan noista kielletyistä ruoka-aineista ja löytyyhän sitä, monenmoista listaa, tässä yksi:

Raskaus: ruokavalio | Alkoholi ja kielletyt ruoka-aineet

Mulla meni jo pipariksi herkuttelun vähentäminen, maha on niin pullollaan pitsaa ja jätskiä, ystävien seurassa on mukava herkutella. Mutta tupakoimatta olen jo viidettä päivää! Ja olen sanonut aina että olen vähentänyt kahteen päivässä, aamusavut ja iltasavut vain ja kohta lopetan kokonaan. Ei ole kukaan arvellut vauvaa olevan tulossa kun luulevat että poltan.
 
A-H
Moi taas! :)

Ruokavaliosta Itse meinasin kahvinjuonnin vähentää ihan minimiin, eli yhteen kupilliseen aamulla. Kofeiini kun lisää aika reippaasti keskenmenoriskiä :/ Meillä ei maksaruokia syödä muutenkaan, niin niitä ei tarvitse erikseen vältellä :p Kalan syöntiä varmaan pitäisi lisätä siihen 2x viikossa tai sit hakea ihan niitä kalaöljykapseleita apteekista. Eli monimpuolista, normaalia kotiruokaa meinasin syödä :D

Oireet edelleen samat, alaselkään sattuu, päätä särkee välillä, maha tuntuu siltä, että menkat ois alkamassa ja palelee. Tänä aamuna ei meinannut kahvi upota ja tuli tosi huono olo :(

Kai se olis apteekista haettava sellanen clearbluen viikkonäytöllinen testi, niin voisi jonkinlaista mielenrauhaa saada... Pelottaa vaan, että ei tuolla masussa ketään olekaan ja joutuu taas pettymään :/ Nyt on kyllä aika paljon oireita, jotka ei voi olla kuviteltuja, niin se hieman helpottaa, mutta varmaan helpottaisi enemmän lukea näytöltä "raskaana" ja sitten ne viikot, että ois tosiaan hormoonitasot kohallaan.

Taas piti vaikka mitä kirjotella, mutta pääs unohtumaan osa... Tuntuu, että ois päästä lahonnu jo tässä ihan raskauden alussa :D

A-H 4+3
 
Huomenta!!

Ruokavaliosta olette keskustelleet. tossa Pompon listassa oli ihan hyvin listattu nuo vältettävät ruoka-aineet, mutta kalahomma mua kyllä hieman ihmetyttää. Onko todella että lohta sais syödä vaan kerran kuussa?? Tuskin minun syönti määrät niin suuria, että aioin kyllä kypsennettynä syödä sitä ihan hyvällä omalla tunnolla, graavattu ja kylmäsavustettu jää kyllä syömättä. Aurajuustoa menee ainakin kuumennettuna. Kahvia oon jo yrittänyt vähäntää ja siirtynyt teehen. Sit pitäis yrittää syödä terveellisemmin, kasviksia ja muuta lisää =) Herkuttelua pitäis vähentää, jos vaan pystyis :p

Oireista: Mun kaikki vähäisetkin oireet on nyt kadonnut jonnekkin :( Toivattavasti ei nyt sitten ole merkki keskenmenosta. Mitään kipuja ei ole ja toivon todella ettei tulekkaan. Toivottavasti nyt jotain raskausoireita tulee, muuten tulee pitkä odotus ultraan.

Muumi ja pikkuinen 4+5
 
Olivialle pahoittelut! Ja tsemppiä uuteen yritykseen sitten kun sen aika koittaa! :hug:

Täälläkin pelko on vähän väliä mielessä. Heti kun enemmän nipistelee tai vihlasee tuolta mahasta pitää käydä tarkastamassa, ettei vaan ole tullut vuotoa. Hulluahan se on, mutta minkäs teet. Toisaalta epäilyttää, mitä on tullut tehtyä. Kuinka me selvitään kahden kanssa? Onko tämä toinen sit yhtä rakas ja ihana kun esikoinen? Kaikenlaista sitä pienessä päässään miettii hormoonihuuruissaan.
 

Yhteistyössä