***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Toukokuussa***

huomenta!

Ompa taas hetki menny omasta kirjottelusta, vaikka täällä joka päivä käyn lukemassa. Tuntuu ettei oo mitään muuta kun valitusta tää mun viiminen kolmannes, enkä viitti joka kerta täälä marmattaa..

Onnittelut kukkaiskeijulle ja pikku Eveliinalle!

Tsempit kaikille joilla meinaa kohdunkaulat kadota ja pehmentyä!

Mä kanssa kärvistelin vatsataudin läpi, huh heijaa olipa tauti!

Mun olotila on ollu viimeaikoina aivan kamala, tässä lyhyesti:
Jalkoja särkee ja turvottaa niin ettei meinaa unta saada
Vauva potkii tosi kipeästi
Väsyttää
Häpyluu kovilla ja kipeenä
Jalkojen hermot tuntuu jäävän välillä pinteeseen niin että ei pysty kunnolla kävellä
Tissit vuotaa

Noin!! Ah, jo helpotti.

Tää viimenen kolmannes on kyllä ollu jotenki erikoisen rankka verrattuna esikoisen odotukseen kun vielä viimisilläni kävin lintsillä pyörimässä sellasissa laitteissa joissa ei turvakaaret painanu mahaa ja kuukautta ennen syntymää heiluin Metallican tahdissa Sonisphere festareilla.. Nyt tuntuu siltä et ryömin vaan Naistenklinikan eteiseen makaamaan ja oottamaan et synnytys käynnistyy.

Vähän mielialaa onneks nostaa tää alkava kesä ja parvekekukkien istutus.

Musta tuntuu että tää vauva täälä masussa vaan istuskelee edelleen. Hikka tosin tuntuu aika alhaalla että eikös se taas vois merkata et olis pää edes jotenkuten alaspäin?? En oo enää yhtään selvillä et mitä tää täälä puuhaa mut välillä kun se potku tulee tai ennemminkin vihanen venytys kun tila loppuu niin tuntuu että kalvot repee ja vedet tulee just.

Hankinnat on hyvällä mallilla, hoitopöytä odottaa pientä kääröä vaipanvaihtoon ja vaavi-sängyn tilaan kun vauva syntyy kun siinä on niin nopee toimitusaika. Pieniä vaatteita on jo jonkin verran ja oma neuleprojekti on hihaa vaille valmis. Ihan siedettävä siitä haalarista tuli, vaikka eka tekele onkin..

Nyt toivon että en ois yhtään enää kipeenä ennen vauvan tuloa, mulla on jo tässä raskaudessa tarpeeks kestämistä.

Sori valituslitania, ei tällä hetkellä jaksa.

Possu ja pikkusiskosaukko, viikkoja varmaan se 33.
 
hk
Täällä taas koko porukka tuntuu kans töhisevän.... meille on toi allergia iskenyt ittensä näin kevään myötä.


anu84: sykkeistä olit kirjoittanut. Meillä on nuo kaksoset ja kun niitä odotin niin toisen sykkeet oli noin 150 luokkaa ja toisen alle 140. Silloin neuvolassa sanottiin mulle, että mahdollisesti olis molempia yksi tulossa, mutta sit lopulta molemmat oli poikia. Mä en siis ainakaan noihin luota.

Omassa olossa tapahtunut jollain lailla käänne nyt noita lonkkia särkemään ja yöllä kääntyminen on tuskaa noiden liitos kipujen takia, kaipa tää alkaa olla lähenevää synnytystä ennustavaa nyt jo. Lisäks noita suppareita tulee oikein mukavasti. Tää asukki on alkanut olla rauhallisempi yöllä... voiskohan merkitä, että vauvana alkas noita öitä nukkumaan samoin kuin esikko..... kaksoset kun heräs tunnin ja puolentoista tunnn välein yöllä:) toivoa sopii mut katotaan miten käy.

hk ja pikkuinen 30+0! Jopas alkaa lähestyä toi määräaika
 
Tässä perheessä sairastelut jatkuu.
Eilen alko esikolla se kova kurkkukipu ja yskä,ja nyt aamulla olikin 39 kuumetta ja oksennuskin lensi.
Mä niin kammoon oksutautia et tosissaan toivon et ei tule mulle tai noille pienille.
Onneks hän on kumminkin sen verrn iso että osaa mennä oikeeseen suuntaan oksentaan.
No aamulla ei kerinny ihan vessaan ja joutu siivoon sotkunsa vessasta ja yöllä oli käyny pesuhuoneen lattialla :D
Mutta tietää sen etten tohdi niitä itse siivota ja sinnikkäästi siivoo itse jälkensä.

Toivottavasti nää kevään sairastelut olis sit kans tässä....

Ainiin,tänään POKS POKS POKS ja 32+0
Vielä 55pv aikaa :)

Nenna ja
 
Täälläkin vissin odotellaan vauvaa syntyväksi kesäkuussa!.

Eilen oli pakko käydä päivystyksessä,edellisenä yönä tuli niin paljon supistuksia ja samalla vauva työnsi päätänsä alaspäin."Raivaa itelleen tilaa" niinkuin lääkäri sanoi.
Ultralla oli kohdunkaula 3cm eli lyhentynyt sen 1,5cm ja vauvan pää alhaalla,se tekee älyttömät kivut kun tosiaan tunkee sitä päätänsä ihan alas.
ja kun jo neljäs odotus niin kuullemma paikat antaa sen verran paljon periksi että pää pääsee tosi alas.
Eli supistukset on taas viikossa tehnyt taas tehtäviään tuolla.Lääkäri vaan sanoi että onneksi on jo hyvät viikot.Viikon päähän tulee kutsu äitipolille tarkistuttamaan tilanne jos on tullut taas viikkoon näin paljon muutoksia niin katotaan kutsuuko osasto.Sanoi että viikon sisään heti takasin jos tulee vielä noin kovia supistuksia,kun ne tosiaan tekee kokoajan jotain.


Ekalla käyrällä vauvan sydänäänissä oli liikaa laskua joten jouduin vielä 2 tunnin käyrälle joka oli hyvä.Ilmeisesti supistuksen aikana tullut noita laskuja.Joka laittaakin miettimään miten vauva tykkää kun noita supistuksia on niin paljon ja vielä monta viikkoa edessä.

Ja pienen paino-arvio 31+3 oli 1630g.Eli ihan viikoilla menee,mutta en kyllä ihan sokeena noihin luota.Ennenkin nähty kuinka pieleen voi mennä:).
Ehkä vähän tuli helpottunut olo että ei ainakaan yli mene niinkuin muut mennyt.näiden kipujen kanssa on todella hankala elää niin helpottaa se tieto:)
Sykkeet on kokoajan ollut 140-155 niinkuin kaikista tytöistä ollut:)

possurulla Voin tulla sun seuraksi sinne naikkarin aulaan makaamaan;)
Tylsää siellä on yksin maata:D
Jaksamisia sinnekkin!:)

Meillä olis tässä kuussa noiden pienten 2v ja 3v synttärit.Saa nähdä kuinka ne jaksaa.

Lauantaina olen kyllä rohkea ja lähen tonne hallikirppikselle!.Sieltä saan taas lapsille kesävaatteet ja jos vauvallekkin jotain kivaa löytäisi:D

Mutta vointeja,nyt lähettävä pihalle istumaan aurinkoon!

Mm itu 31+4
 
Hk joo ja paremmin se silloin se lääkäri sanoi sykkeiden äänestä että olis poika, kun on sellaiset saapasmaiset äänet.. Tytöllä olis kuulemma sellaiset kimakammat.. Mutta onneksi tuo neuvolantäti pudotti mut maantasalle ja sanoi että ei tosiaa niihin ole mitään luottamista!! :)
 
Heippa taas kaikki!
Iso kiitos teille tsemppauksesta, mieli on jo paljon parempi, koitan nyt olla etukäteen murehtimatta. Jos vauvalla tosiaan on joku kehityshäiriö, niin käsittelen asiaa sitten, nyt koitan nauttia tästä raskaudesta. =) Eilen aloin jo vauvanpeittoja, sitterin pehmusteita ym pesemään. Vaatteita pesen sitten kesäkuussa jos maltan olla aloittamatta sinne asti. onneksi on tämä toukokuu superkiireinen töitten osalta, niin menee aika nopeammin.
Nenna Kurjaa kun siellä sairastetaan! Kovasti jaksamista sinulle!!! :hug:
MM ja possurulla: harmi kun olette tuskaisia, ei ole kiva. Koittakaahan lepäillä ja ottaa rennosti, ei tässä onneksi enää niin pitkä aika ole. :hug:
Mulla ei kyllä ole mitään kipuja tai vaivoja, olo on mainio. Mulla tosin on tuo maha vielä ihan superpieni, sf 18, joten varmaan johtuu siitä. eilenkin lakkasin varpaankynnet, eikä ollut edes hankalaa. Toisaalta olen tosi kade teille kellä on iso maha, vauvamasu on vaan niin ihana. Itse kun näytän vaan vähän lihoneelta... Onko muita joilla on pieni maha?
Neamma ja muru POKS 29 :heart:
 
Se olisi *poks* ja rv 32!
Tässähän loppuu aika =)

Kontrollissa käyty äippäpolilla ja kaikki hyvin, eli toisin sanoen lupa liikkua, ihanaa! Tai no liikkua tämän oman voinnin puitteissa, mutta supistukset eivät olleet saanet mitään uutta aikaan, vaan kohdun kaula oli edelleen 2- 1½ cm. Tuntuu hyvältä kun tietää että aletaan päästä jo turvallisemmille viikoille ja kaikki on ihan hyvin.
Mun mahassa asuukin sitten selkeästi jonkin sortin jätti :whistle: 2,3 kg pikkumiestä yksiössään, tuntui huimalta kun tytöt ovat kuitenkin olleet kolmekiloisia syntyessään...

Jonkun muunkin vauva punkee itseään tuonne alas oikein urakalla, täällä samoin, ollut jo viikkoja ihan valmiudessa ja välillä tosissaan tuntuu että jonkun pää porautuu alhaalta ulos hetkenä minä hyvänsä. Kamala tunne!

Täällä alkaa selkeästi olla taas enemmän jonkin sortin pesänrakennus vimmaa, kaappien siivousta ja kämpän järjestelyä uuteen uskoon, onneksi mä olen sen verran suuruudenhullu suunnitelmissani etten saa niitä toteutettua yksin ja mies osaa kiltisti aina perustella miksei ne mun suunnitelmat nyt ole ihan toteutuskelpoisia...

Hyviä vointeja, tämä lähtee ulos aurinkoon!
 
Heido!!

Meillä netti pätkii ja eilen en päässyt ollenkaan koneella mihinkään :kieh:

Tänään oli sitten neuvola käynti.

Paino: 400g/viikko
Paineet: 118/77
hb: 124, oli laskeneet. Joten ei ihme kun mua väsyttää niin hirveesti.
Sf-mitta: 30 cm. menee hienosti keskikäyrillä :)
Sykkeet:152
Pää on kyllä alaspäin, mutta poikittain mahassa viihtyy. Ei siis kunnolla raivotarjonnassa. Jos kahden viikon päästä sama tilanne, niin sitten lähetettä jyväskylään : / Toivon että kääntyisi nyt sitten kunnolla alaspäin, mutta kyllä tää kaveri viellä pyörii niin kovasti täällä että huh huh.

Nennalle voimia sairastamiseen.

Nyt lasten kanssa perhohaavi ostoksille :)

Muumi ja pikkumies 32+6 :heart:
 
Täällä taas, luin viestejä läpi mutten muista, mitä piti kommentoida. Joillain supistelee ja paikat pehmenee hyvää kyytiä. Joillain on nuhaa yms. perheessä. Paljon tsemppiä!

Mulla ei ole mitään uutta mainittavaa. Mitä nyt painonnousu huolettaa. Painan tällä hetkellä saman verran kuin ekassa raskaudessa rv 39+, vaikka lähtöpainoni oli 6kg matalampi kuin edellisessä kerralla! Kauhea nälkä on koko ajan ja liikkuminenkin on jäänyt vähemmälle. Kävelykin on sellaista hidasta taapertamista - tuossa yks päivä myöhästyin bussista, vaikka lähdin mielestäni ajoissa liikkeelle. Vähänkö teki mieli puida kuskille nyrkkiä, kun se kaasutti pysäkin välillä ohi... Menin sitten kauppaan jalkaisin (yhteensä jotain 4km) ja joo, se tuntui ihan maratonilta. Itse asiassa jo pelkkä paikallaan istuminen ahdistaa ja hengitys on sellaista huohottamista. Kun illalla pääsee makuuasentoon, henkäilen vaan syviä huokauksia... Happeaaaaa... Ihan kuin keuhkot olisi jotenkin lytyssä. Miten ihminen voi olla näin raihnainen?

Turvotustakin tulee nyt sormiin herkästi. Yritän välttää suolaisen (tai yhtään minkään) syömistä iltaisin, että veri kiertäisi vasemmassa nimettömässä aamulla. Naama on turvoksissa 24/7 eikä olo ole mikään hehkein mahdollinen. Välillä suorastaan masentaa. On tosi vetämätön olo, mä en pysty, mä en kykene, mä en halua! Aika usein piiloudun makkariin ja tirautan pari kyyneltä. Hermonit... Nyyh. Mutta täähän on tuttua mua, ei mitään hätää.

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 31+2
Ei mulla vaan mitään maidonnousua vielä...
 
Sarah Tervetuloa! :wave:

Sukkasillaan Ootko juonu kunnolla vettä? Sillä mulla pysyy tuo turvotus/painonnousu kurissa. Koko ajan vesilasi vierellä niin tulee juotua.

Täälläkin vauva puskee itteänsä alaspäin. Kaikki ihastelee miten mulla on niin ylhäällä vielä maha, vaikka tosiasiassa tuo lapsi on tositosi alhaalla, vähän liianki alhaalla. Viikon päästäpä tuota näkee taas onko paikat missä kunnossa. Musta olis niin ihana siivota ja laittaa kämppää kuntoon, mutta heti kun vähän jotain tekee niin kauheat supistukset ja häpyluu niin kipeä että itku meinaa tulla :/

Merlina ja murunen 31+6
 
Mä kävin myös tänään neuvolassa.. Painoa tulee :) Nyt 10 kg rikki neuvolan vaa'assa. Silti vähemmän kuin ekassa raskaudessa.. Hemoglobiini oli nyt sitten vihdoin noussut, 113 -> 121, eli kannattaa käyttää 20 e viikossa rautaan :p Olossa en kyllä ole huomannut ihmeempää eroa. Verenpaine mulla on alhainen, joka mittauksella n. 100/65. Eipä ollut mitään ihmeitä, kaikki ok. Vauva jumppasi ihan hurjasti mahassa, terveydenhoitajaakin nauratti mahan heiluminen.. Sykkeet olivat sitten jumpan mukaiset, 160-163. Th halusi vielä varmistaa, että syke myös laskee ja käynnin lopuksi syke mitattiin uudestaan (myllääminen kyllä jatkui edelleen), silloin oli 155. Raivotarjonnassa on vauva, pää kuulemma jo tosi alhaalla muttei kiinnittynyt. Peppu ja jalat seilaakin sitten minne sattuu... Sf-mitta 29 cm, nousin alakäyrältä lähemmäs keskikäyrää :)

Mun mahassa on kyllä todellinen jumppapupu.. Valvotti viime yönäkin, pylly nousee ja tuntuu tulevan mahasta läpi. Sama tunne kuin jollain muullakin täällä, ihan kuin vauva kiukkuisena yrittäis venyttää itselleen lisää tilaa :) Miten teidän muiden vauvat liikkuu? Välillä tuntuu että tämä ei nuku ollenkaan :D

Täälläkin alkaa olla tukalampi olo.. Hengittäminen myös mulla välillä vaikeaa, saa ihan urakalla vetää happea! Vauvahan painaa näillä viikoilla palleaa, helpottaa kun hän laskeutuu lähtökuoppiin, lupasi terveydenhoitaja :) Turvonnut olo on myös, naama näyttää varsinkin valokuvissa turvonneelta - yäk. Eikä tämä turvotus varmastikaan vähene kunhan kesäkelit alkavat, nyt lähipäivinä saanut jo esimakua. Sitkeästi silti liikun, jatkan sisäpyöräilytunteja toukokuun loppuun asti ja salilla käyn jotain räpiköimässä. Kun muiden kirjoituksia lukee, saan olla todella iloinen kuitenkin, ettei mihinkään satu eikä vauva paina alapäässä vielä minnekään.

Kivoja uutisia MommysMonster ja Daffodil ovat saaneet :)

Mayinga 33+2
 
Sarah tervetuloa mukaan :wave:

NiQ sulla on kyllä oikeesti söpö pinei massu :heart:
Mulla on eräs vanhempi ystävä,joka sai viimeisensä 13v sitten. Mä muistan kun hää odotti tyttöä ihan ihan viimesillään,sen massu oli juurikin tuota sun kokoluokkaa,ellei vähän pienempikin.
Silti tyttö painoi yli 3kg syntyessään.
Tää naikkonen ku meni lasarettiin sitä tyttöö tekemään,oli ovella tavannu ystävänsä ja tää oli kysyny et mitä sä tällä osastolla teet,niin oli vastannu et tulin synnyttämään. Ei se ollu meinannu uskoo :D
Joillan menee massu vaan niin enemmän selkäpuolelle.

Mulle kelpais kyl pienempi massu,oon niin hiton kömpelö tällä mahalla (ympärysmitta nyt 113,5cm :O ) ettei mitään rajaa.
Yks ilta muka kovasti koitin varpaita lakkailla ja hitto vieköön,puoli varvast on värissä :D
Samaten,en ole "tavaraani" nähny sitten,en muista koska viimeks,liekö enää mukanakaan,mutta mikä harmittaa on ettei sheivaus onnistu. Hitto,mitähän ne siel synnärilki kelaa,nehä tarvii viikatteen avuks o_O

Turvotusta ei onneksi ole tullut tai ainakaan en ole huomannut.
Mutta pitempi kävely sattuu nivusiin ja tosiaan,koko alakerta on ajoittain ku tulessa kun oikein paljon kävelee.
Ja sitä nyt sit saa tehdä kun pikkutytölle ostin ekan fillarin ja se on sellanen pikkuruinen kolmipyörä missä on se työntöaisa,ja mitä muutakaa enää saa tehä kun tyttöö tuos pihatiellä työnnellä edestakas :D

Hengästyn tosi helposti ja syke nousee vaan pelkästään kun menee yläkertaan...

Vauvan liikkeistä sen verran että tällä neidillä alkaa oleen aika hyvä rytmi.
Aamulla neiti antaa ekat potkut samaan aikaan kun itse herään. Sitten on kumminkin rauhallista pari tuntia ja alkaa kunnon aamupäiväjumppa.
Taas muutama tunti rauhotusta ja taas mennään...sil o niinku kakskolme tuntii unta ja tunti kaks touhua aina.
Ja yöt kyllä nukkuu,mutta kun menen nukkuun,on aina vikan iltajumpan vuoro.

Ja kyllä,pylly heiluu kyljeltä toiselle,kyynärpäillä tehdään tilaa ja kun ei meinaa muka mahtua annetaan niin mojova potku et koko maha näyttäs tippuvan :D :D
Välillä erottaa ihan hyvin jalan venytyksen,polvi menee nahkaa myöten :)

Muistan nelosesta kun häntä odotin,niin loppuvaihees (vesi oli kyl jo loppu sillo,muutamaa päivää enne synnytystä) poika sai jotenki jalan laitettuu niin et ihan selvästi näki jalkapohjan,ja sormilla tunsin varpaita o_O

Mä kyl nautin kaikesta mylleryksestä ihan jo senki takii et vikaks tämä vitonen jää,mutta että on sitten taas jotain mitä muistella :)
Se on jotenki niin ihanaa <3

Mutta nyt meen taas johonki. Jaksuja mammat!!

nenna ja möykky 32+0
 
Iltaa! :wave:

Kontrolliultrassa käyty maanantaina rv 28+1, hyvin kasvaa vauva (painoarvio 1300g) ja kaikki oli muutenkin kunnossa. Olin etukäteen vähän paniikissa tosta vauvan koosta kun rv 26 oli sf-mitta 28cm :whistle: Mut onneksi ihan sopusuhtainen vauva siellä kelli! Pääsen vielä yhteen kontrolliin rv 36 tienoilla joka samalla toimii synnytystapa-arviona. Olen tosi tyytyväinen että pääsen, tuntuu paljon epävarmemmalta että uudelleensynnyttäjiltä vaan mahan päältä tunnustellaan minkä kokoinen vauva. Kyllähän se ultramittauskin heittää mutta silti rauhallisempi olo kun pääsee sinne!

Kurjaa kun monen olo on niin tuskainen ja raihnainen odotuksessaan! :hug:
Kyllä täälläkin kaikenlaista pientä kremppaa on, iskiaskipua toisessa kankussa, selkäkipuja niin ettei väliin voi kumartua juuri lainkaan, pohkeet kramppaavat öisin kun puoliunissaan venyttelee, jnejne.. Mutta enimmäkseen on kuitenkin vielä ihan mukavat fiilikset ja hyvät voimat. Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!

Sarah Tervetuloa mukaan! :flower:

Seinisipelle Taas uusia voimia sairaalavuoteessa makoiluun, huomenna voit taas jännäillä suomen peliä =)

Ja mukava kun Niisku-rouva oli päässyt kotiin lepäilemään!

Mommysmonsters Kivankuosisia vauvanvaatteita! Mä olen kans ostanut tollasen Metsolan vauvan hatun, keltaisen apilakuosin sekä potkarit vihreällä apilakuosilla, aivan ihania! :heart: Tosin liikkeestä, en tiennyt että joku kauppaa noin nättejä itse tehtyjäkin!

Vauva liikkuu iten sattuu, illasta ja yöstä kun oma liikkuminen on rauhoittunut niin tuntuu innostuvan itse jumppaamaan oikein olan takaa! Pitkin päivää liikkeitä tulee, aina kun itse saa hengähtää ja istahtaa alas niin vauva potkii tervehdyksen :)

Nyt yöunille, levollista yötä mammat!

jasmin ja aarre 28+3
 
Huomenta!

Täällä ois tänään kevään viimeinen tentti josta alkaa sit mammaloma! (ellei joku mene kesäuusintaan :kieh: Voi kyllä olla, etten sit enää jaksa mennä ja saa koko kurssi(t) jäädä)... Pitää vielä hetkeksi laittaa nenä kiinni kirjaan, tentti on iltapäivällä! Jotenkin eksyn palstailemaan ihan väärään aikaan :whistle:

Mulla painoa on tullut nyt 15kg joka vähän vähemmän kun edellisessä raskaudessa tähän aikaan, mutta silti ahdistaa. Mulla kiihtyi viimeksi lopussa tahti niin, et saldo oli 35kg. Nyt pelkään samaa, olo kun oli sillon todella tukala!!! Nytkin olis siis odotettavissa tuo 25kg ainakin, puuh. Terveydenhoitaja lähettii mut ravitsemusterapeutillekkin ja olin siellä eilen. Nyt koitan hallita herkuttelua tän loppuajan. En kyllä tiedä miten käy!

Olin muuten viime viikonloppuna tyttöjen kanssa ulkona! Oli korkkarit, kiharat, uudet huulipunat ja kaikkea :) Oli kivaa laittautua pitkästä aikaa ja näin baarissa muutamaa tuttuakin. Oli eka ja luultavasti tän raskauden viimeinen kerta baarissa vaikka mukavaa olikin. En vaan viitsi ihan viimeisilläni mennä. Nytkin maha keräs jonkun verran katseita. Join alkoholitonta siideriä ja alkoholittomia drinksuja ja oli tosi lämmin päivä niin oli kyllä kesäinen fiilis =)

Tänään poksuu 30+0 jeijei! Kovasti supistelee, varsinkin kävellessä tai lenkin jälkeen. Mulla oli hiiva ja sen lisäksi bakteeritulehduskin mutta nyt on viikon lääkekuuri loppunut. Supistelut on ehkä hieman vähentynyt siitä kun tulehdus huomattiin. En tiedä miten on kohdunsuun laita, se kun katsottiin lääkärissä ennen noita. Lääkäri ei kuitenkaan pyytänyt enää uudestaan näytille, eli toivottavasti nyt helpottais vielä vähäksi aikaa.

Mulle sopis et 7 viikon kuluttua saa vauva tulla, ihan milloin vain!

Cappuccino ja papunen 30+0 :heart:
 
Rumpnisse, käytän Maltoferia, eli sitä nestemäistä rautaa. Se ilmeisesti imeytyy monilla paremmin. Otan sen kanssa C-vitamiinitabletin tai sitten sekoitan raudan C-vitamiinipitoiseen mehuun. Aloitin 40 tipalla/päivä, mutta hb ei noussut, nyt olen ottanut 80 tippaa/päivä ja siitä tuo hinta... Pikku puteli kestää isommalla annostuksella n. viikon. Terveydenhoitaja tosin sanoi, että pari-kolme viikkoa voisin ottaa vielä tuon 80 tippaa ja sitten jo tiputella hieman alaspäin annostusta.

Tänään Ikeaan, katsotaan mitä sieltä tarttuu mukaan...

Aurinkoista päivää kaikille! Ja Sarahille tervetuloa mukaan :)
 
Viimeksi muokattu:
A-H
Huomenta!

Tuun sit tänne valittamaan v*tutustani... Eli kun tänään piti olla se lääkäri noiden supistusten takia, niin eipä sit olekaan kun lääkäri sairastunut ja ajat peruttu... Ens viikolla käskivät soitella ja kysellä uutta aikaa. Tätä aikaa odottelin 2 viikkoa! Noh, eipä sillä kohdunkaulan tilaanteella sit ole v*tunkaan väliä, jos taas aika menee kahden viikon päähän, kun eihän sit enää esteltäs jos syntymään lähtis, eikä mtn lepoakaan varmaan määrättäs.

Painoa tullut 7kg lähtöpainoon verrattuna, saa nähdä sit paljoonko vielä tulee. Aivan sama, harrastan liikuntaa niin paljon, että kyllä ne pois lähtee.

Vauva liikkuu todella vähän verrattuna esikoiseen. Kyllä sit kuitenkin tulee se 10 liikettä aika nopeasti kun rauhottuu laskemaan, ehkä tuo istukka tuossa edessä sit vaikuttaa niin paljon.

Kuumuus ottaa päähän jo nyt, mitenhän sit kesällä jos on vielä kuumempi :( En kyllä oo yhtään kesäihminen, odotan jo kovasti syksyä!! Kamala väsymys myös vaivaa, kun ei saa nukuttua ikinä. Esikoisella oli parin päivän nuha, heräili yöt. No sit on alkanu suonenvetoja tulemaan, vaikka magnesiumiakin syön, täytyy varmaan lisätä määrää. Myös lonkkakivut ovat aivan älyttömät ja mukavana lisänä viikonloppuna horjahdin kiukaaseen saunassa kun allkoi pyörryttää, niin olkapää paloi ja voin nukkua enää vasemmalla kyljellä, NICE!

Että tämmönen valitusvirsi! :D Kaikille mammooille älyttömästi tsemppiä! :)

A-H & Pikku-A 32+2
 
Yks ilta muka kovasti koitin varpaita lakkailla ja hitto vieköön,puoli varvast on värissä :D
Samaten,en ole "tavaraani" nähny sitten,en muista koska viimeks,liekö enää mukanakaan,mutta mikä harmittaa on ettei sheivaus onnistu. Hitto,mitähän ne siel synnärilki kelaa,nehä tarvii viikatteen avuks o_O
:LOL: Päivän tähän asti makeimmat naurut, kiitos nenna!

Merlina vettä oon yrittänyt juoda aina kun mahdollista. Se onneksi auttaa vähän. Hirveän paljon en silti voi juoda, sillä yhtäkkiä voi iskeä valtava pissahätä, mikä ei oo kiva juttu esimerkiksi jossain julkisella paikalla :whistle:

Cappuccino 35 kilon painonnousu kuulostaa hurjalta, missä ajassa kilot putosi synnytyksen jälkeen? Oliko suurin osa turvotusta? Minkä kokoinen vauva oli? Mä todella toivon, että tää lisämassa on vaan turvotusta, sillä oikeesti, enhän mä nyt niiiiiin paljon oo voinut herkutella?? Ihmiset katsoo mua jo nyt, että ton on pakko olla viimeisillään ja sitten kun mä korjaan, että vielä pitäis kaksi kuukautta odottaa, niin ilmeet on näkemisen arvoisia :ashamed:

Vauvan liikkeet on päivä päivältä isompia. Potkut ei onneksi tunnu vielä pahoina, sillä vauva on poikittain ja pienet jalat ja kädet vispaa vaan tuolla sivuilla. Joka päivä vauvalla on sellainen kiivaampi jumppatuokio, jolloin se myllää kaikki kolot ja kokeilee kai erilaisia asentoja. Ne hetket alkaa jo olla vähän inhottavia, kun tuntuu, että koko maha nyrjähtää paikaltaan.

Koska maha on tällä hetkellä tosi edessä ja jatkaa vaan kasvamista, selkä on koetuksella. Nikamat on alkaneet naksumaan. Joskus naksuu mahan sisälläkin -> sikiökalvot?

Meidänkin pitäis pian suunnata Ikeaan, tarvii tehdä järjestelyjä esikoisen huoneessa. Tarvitaan ainakin uusi vaatelipasto ja ehkä jokin taso leluille yms. kun hoitopöytä siirtyy vauvalle.

NiQ ihanan pieni kumpu :heart:

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 31+3
 
Nennalle kiitos aamunauruista! Sama vika mun alapäässä, varsinkin kun nyt raskauden myötä on karvankasvu villiintynyt (karvavyöhyke levinnyt ja kasvu nopeutunut)! :D

Mahan koosta. Melkein toivoisin pientä mahaa, koska kaikki ihmettelee sitä, että mun ä-loma alkaa VASTA 5 viikon päästä ja laskettuun on 10 viikkoa. Eli kai täytyy tulkita niin, että mun mahalla vois jo mennä synnyttämään???

Cappuccinolle peukut pystyssä, toivottavasti menee tentti läpi!

Eilen ekaa kertaa vauvan asennosta/liikkeistä oli harmia. Pään pitäisi olla alaspäin, mutta jotain työntyi vasempaan kylkeen tosi kovaa (pylly? jalat?)... Päätin tästä syystä skipata eilisen jumpan ja nukkumaanmenokin oli tuskaista (koska nukun mieluiten vasemmalla kyljellä).

Huomenna poksuu!

Anna+Urmas 29+6
 
Ihana sadepäivä meillä täällä tänään :) Jotenkin ulkona ollut niin pölyistä, että virkistävä sade tekee hyvää. Vaikka kylmyys harmittaakin, mutta saapahan luonto kasvuvoimaa taivaalta.

Kävin lukemassa Kukkiksen blogia ja pikku Eveliina oli sitten päässyt lähemmäs kotiin, onnea siitä :)

Meillä kun tää netti takkuilee, niin ei pääse kuin pikaiseen lukemaan juttuja :|

Sarah tervetuloa mukaan odotukseen :)

Vauvan liikkeet: Vaikka mulla on istukka edessä, liikkeet kyllä onneksi tuntuu ihan kivasti. Kova on kaveri mahassa mönkimään ja minusta isommat lapset on olleet "rauhallisempia" asukkeja. Tämä viellä pyörii kovasti ja vaihtaa asentoa, vaikka sais jo asettua tuonne alas lähtökuoppiinsa. Pitkin päivää liikkuu ja jos yöllä herään, niin valpastuu vauvakin mahassa.

33 viikkoa tuli sitten tänään täyteen, vauvan vaatteet lojuu edelleen pesemättömänä hoitopöydällä. Eli en ole kahden eka lomaviikkoni aikana edistynyt juurikaan tässä asiassa :LOL: Tosin kun olen asennoitunut, että kaveri syntyy vasta reilusti lasketunajan jälkeen, niin eihän minulle ole edes viellä kiire. 9 viikkoa olis enää maksimissaan jäljellä :)

Nenna: kyllähän se ison mahan kanssa alkaa olla tuo itsensä "huoltaminen" jo lähes mahdottomuus :LOL:

Muumi ja pikkumies 33+0 :heart:
 
Joo täällä ollaan jo "äippälomalla", koulut käyty ja nyt odotellaan valmistujaisia. Oikea äippälomaa alkaa 28.5, ei tuohonkaan pitkä aika ole.

Voinnit olleet hyvät, kun oon kotona pitäs vaan keksiä tekemistä. Ompelukone ahkerassa käytössä, tein äitiyspakkausen laatikkoon suojakankaan... Kaveri temmeltää sen minkä kerkeää mahassa, usien potkii kylkiluihn :)

Hankinnoista Olisko mennyt jotain 500e, sillä saatiin lähes kaikki käyettynä. Ja vaatteet ilmaiseksi. Vaunut, sänky, amme, isompi turvaistuin, erilaisia leikkimattoja yms. ja vaatetta maksoi 300e. Loput 200e opn mennyt kaukoloon, kestovaippoihin ja vaatteeisiin, pakko niitäkin ostaa vähän ite uusina :)
 
Neuvolaterveisiä täältä:
Eli rv 31+0
Painon nousu: Kokonaisuudessaan 1kg 500g.
RR: 129/78
HB: 124 (oli tippunut 136:sta)
Pissassa oli prot plussalla joten vietävä plv huomenna labraan.
SF: 33 ja sen kyllä tuntee...
Vauva köllöttelee rt :)

Aamusokerit heittelee edelleen joten niitä mittailtava kotona. 2 vkon päästä seuraava neuvola ja äitipolin käynti sitten rv 34.

Reppis ja Enni
 

Yhteistyössä