***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Toukokuussa***

Moikka

Edelleen kasassa!

Ja nenna: vaihdetaanko, mun vatsanympärys oli eilen 124,5cm sf mittaa tässä raskaudessa ei oteta enää koska en käy neuvolassa. MUTTA tiedän miltä iso masu tuntuu ja varsinkin näillä "helteillä" loppukesää odotellessa :D

Vointi on tukala, en saa kunnolla hengitettyä, makoilusta tullut riesanärästys! Ei auta mikään. Samoin vatsa kiertää ikävästi, olisko joku vatsataudin kaltainen vieras, yök:headwall:

Jollain oli miehen kanssa vääntöä?!?!?!'
Mä en osaa mitenkään auttaa kun ei ole ollut ihan vastaavaa tilannetta, mutta eikö teillä ole ensinmäinen tulossa?

Mun miehellä on ainakin yksi jos ei toinenkin kaveri sillanen kun väkisin tahtoo aiheuttaa välillemme riitaa. Miehet luulee että elämä loppuu sihen kun mennään naimisiin tai perustetaan perhe! Päivää ennen häitä miehen bestman oli vakavasti sitä mieltä että mieheni tekee virheen naimalla minut ja halusi keskustella mieheni kanssa vaihtoehdoista. Hän on myös jälkeenpäin kertonut mielipiteensä minusta ja siitä kuinka tyhmä mieheni oli mennessä naimisiin minu kanssa koska on kauniimpia ja hoikempiakin naisia "saatavilla" Kyseinen mies vei myös mieheni viikoksi matkoille häidemme jälkeen... eli periaatteessa minä ja mieheni ei olla oltu häämatkalla koska sen paikan vei tämä mieheni ystävä.
Enää en jaksa tästä "ääliöstä" välittää, hänellä on omat traumat jostain ja ei ymmärrä suomalaisen perheen päälle yhtikäs mitään.

Joten kannattaa ensin selvittää onko miehesi panikoitunut kavereiden juttujen perusteella.
ja nyt kun jouduit sairaalaan miehellesi on voinut iskeä paniiikki että kohta se kaikki on totta mistä häntä on kaverit "varotellu"

Miehet on vaan niin tyhmiä ja uskovat kaiken mitä se "paras" kaveri sanoo kiusallaan.

No mutta, lepoa kaikille.

=)

Niisku-rouva + pirpanat 29+5 jee kohta eka etappi saavutettu :)
 
Sukkasillaan Kyllä siinä oli paljon turvotustakin, kun 15kg lähti heti 14 päivässä ja loput 20kg oli lähtenyt 10kk synnytyksestä. Kaikki kuitenkin lähti! Ja olin tosiaan normaalipainoinen ennen raskautta. Vauva painoi 3,7kg ja syntyi rv39+2 eli kaikki massa oli äitiä eikä vauvaa... Mulla ihan sama tuon kommentoinnin kanssa. Maha (ja minä) ollaan niin isoja, et kaikki luulee et synnytän ihan justiinsa, argh!
Mut mun tapauksessa kilot lähti, toivotaan sitä tälläkin kertaa ja sulle kans =)

Kiitos Annalle peukutuksista! Nyt on tosiaan tentti ohi ja tää jää äitiyslomalle =) Tuloksista en vielä tiedä, mutta eipä auta murehtia!

Huh, nyt on ihan tyhjä olo, mutta helpottunut! Ihanaa siirtyä täysipäiväiseen vauvan odotukseen:heart:

Cappuccino ja papunen 30+0
 
Heippahei!

Ihan ekaksi pakko purkautua omaa napaa, ja sitten yritän muistaa mitä piti kommentoida muille :) Hirveä maratoviesti taas tulossa, sori!

Jouduin tänään ylimääräiselle käynnille äitipolin takia, kun on ollut noita supisteluja, ja tänään sitten veristä vuotoa. Kaikki oli onneksi OK, eikä vuodolle löytynyt selkeää syytä. Nyt vaan odotellaan että loppuisi, jos ei niin ajellaan takaisin näytille parin päivän päästä.

Jotain positiivista seurasi pitkästä reissusta, kätilö ultrasi pitkään ja huolella ja kaikki vaikutti siis olevan hyvin. Sain sen stressaamani kokoarvionkin, ja vaikkei nämä nyt mitään 100% luotettavia tietenkään ole, niin helpotti kuulla ettei mikään valtavan iso ole vauva ainakaan vielä. Jalat alaspäin pötkötteli, ja liikkuu edelleen ihan kauheasti kaikin päin, joten toivotaan että vielä kääntyisi. Viikkoja on siis kasassa tänään 32+2 ja vauvan koko 2130g. Kuulosti tosi isolta minusta, mutta kuulemma vastasi viikkoja...

Possurullalle jaksamista tuskan kanssa, ei voi kuin arvailla miltä tuntuu, kun itselläkin siintää se heinäkuun alku jo mielessä, vaikka vointi pääosin mainio. Ja tule ihmeessä tänne vaikka vaan valittamaan, jos olo sillä helpottuu edes vähän :D

Sairasteleville kovasti tsemppiä, inhottavaa että pitää kärsiä vielä kaikesta ylimääräisestä, jos olo ei muutenkaan ole ihan nappi. Toisaalta, kuten joku sanoinkin, hyvä olla kipeänä nyt eikä sitten heinäkuussa :)

Neamma, ihanaa että pystyt ajattelemaan positiivisesti koska juuri noinhan se menee! Koko voi vielä tässä vaiheessa heittää paljonkin ilman että mitään häikkää on missään :)

Sukkasillaan, sinnekin tsemppiä noihin oloihin. Paljonko sulla on sitten painoa tullut alusta asti? Mullakin on noita kiloja kertynyt aivan sairaasti. Paino oli aika matala ennen raskautta, mutta nyt on kertynyt jo 15kg! Olen aikaisemmin ollut niin kova liikkumaan, että kotona oleskelu näköjään vaikuttaa aika reilusti :S (Kaikella sillä syömälläni jäätelö, karkki yms. herkkumäärällähän ei ole asian kanssa mitään tekemistä...)

Mayinga kyseli vauvan liikkumisesta... Täällä on myös kohtalotoveri, hirveä jumppaaja tuntuu mahassa olevan. Tulee potkuja, venyttelyä, nyrkkeilyä ja kääntyilyä ihan jatkuvasti. Tällä hetkellä makailee tuolla jalat alaspäin, mutta voisin vaikka vannoa että on useimmiten ollut kyllä pää alhaalla... Myös täällä loppuu happi välillä, mutta vain ihan hetkittäin, ja siitä selviää vähän venyttelemällä ja vetämällä pari kertaa syvään henkeä.

Turvotustaei vielä toistaiseksi ole ollenkaan. Muuten viime neuvolassa:
paineet 115/68
Sf-mitta 31 (viimeksi oli 24, joka oli 1cm pienempi kuin kuukautta aiemmin. Nyt mukamas vajaassa kahdessa viikossa kasvanut 7cm...)
vauvan syke 140+
hb 110
Mulla on nyt kaksi kertaa peräkkäin ollut neuvolassa joku sijaisen sijainen, en muista valittelinko tänne sitä jo aikaisemmin... Oli kyllä niin hyödytön reissu taas kerran, ettei voi kun toivoa että "oma" (jota en ole kyllä kertaakaan vielä nähnyt) terkkari jo tulisi ensi kerralla paikalle...

Nyt on pakko stopata, ja kommentoida loput jutut myöhemmin :)

Aurinkoista iltapäivää & jännää peli-iltaa niille keitä lätkä kiinnostaa!

Sillis + toukka 32+2
 
Painoa mulle tullu n. 13kg yhteensä. Toivottavasti se siinä hujakoilla nyt pysyiski. Aika paljon tuostaki on vielä turvotusta, mutta ei onneksi enää niin pahasti ku jokunen viikko sitten.

Liikkeistä: Ajoittuu aamulle ku herään, sitten on muutaman tunnin tauko ja taas bileet pystyssä, sitten taas illasta alkaa semmoset jytinät että oksat pois. Ja yöllä kun herään 3-5 aikaan niin sillonki alottaa kunnon potkimisen. Ja nyt on tuntunu semmosta "raapimista" ihan tuolla alhaalla, josko se sormilla siellä rapsuttelee? Joku tästä tais puhuakkin vähän aikaa sitten.

Kävin tänään kasvohoidossa ja alussa tuntu aika pahalle ja aattelin ensin ettei koko hoito onnistu, mutta sitten löyty hyvä asento ja sai kyllä kunnolla rentoutua! Värjäytin myös ripset ja kulmat niin on taas vähän aikaa ihmisen näkönen ilman meikkiä :D Eilen kävin leikkauttamassa hiukset. Mitähän hemmottelua sitten seuraavaks keksis...

Merlina ja muru 32+0 POKSPOKS!!! (musta tuntuu, että vähän väliä saa olla poksumassa :D)
 
Hei kaikille!

Lääkärineuvolassa käyty tänään. Aika pikainen ja mitäänsanomaton käynti oli, mutta tulipahan varmistettua, että kaikki on hyvin. Pissa ja verenpaineet ok. SF-mitta oli 26 cm, joten keskikäyrillä mennään edelleen. Kohdunsuu oli vähän pehmentynyt, mutta kiinni kuitenkin ja kaulaakin vielä jäljellä, joten ei ole supistukset tehneet pahojaan vielä tässä vaiheessa. Hyvillä mielin voi siis ensi viikolla lähteä kuljeskelemaan Prahan kaduille =)

Seuraavan neuvola-ajan sain muuten edelleen kuukauden päähän ja sitten kuulemma alkaa jo kesälomat kolkutella ovella ja oma neuvola menee kiinni juhannukselta. Kuulostikin, että viimeiselle 1,5 kuukaudelle varataan vain yksi neuvola-aika. Päivystykseen tietenkin sitten sopii mennä, jos on jotain häikkää. Ja mä kun luulin, että loppuajasta neuvolassa käydään viikottain! Mites teillä muilla?

Tsemppiä kaikille sairastelijoille ja vaivoista kärsiville!

Lupus 28+6
 
Tervetuloa mukaan Sarah
Onnea Kukkikselle tytöstä

Maanantain neuvolakuulumisia:
Neuvola 30+6
Paino: 74,3 kg. (edellisen kerran oli 74,1 kg)
RR: 114/79,
Pissa: puhdas,
Hemppa: 122,
Sf-mitta:29 cm
Syke: +-140,
Liikkeet: ++
Tarjonta: pt.
Sain lähetteen verikokeisiin, nuorin oli keltaisuuden takia valohoidossa.
Itselläni on öisin ongelma kun veri ei kierrä kunnolla jalassa, jalkaa suoristaessa. Näin yhden tutun, niin oli mieltä, että mulla on tosi pieni maha. Omat vaatteet menee päälle, ei tarvitse vielä äitiysvaatteita käyttää.
Hankinnosta: Esikoisen aikan tuli ostettua vaunut, matkasängyn rahaa meni jonkin verran.

Nyt on vaunut hankittu ja maksoi vaan alle 300 euroa.
Itsekin vähän panikoin uusia tuttavuuksia, liian ihmisarka. Tänään olin vuodeosastolla harjoittelemassa ja piti aamupalaa viedä huoneisiin niin käsi tärisi ja kahvit läikkyi pitkin tarjotinta.
Miten hyvin ultrassa sukupuoli pitää paikkaansa?
Miehen kanssa hirveetä vääntöä, sen juomisen suhteen....
Martsu ja rv 31+2
 
Lupus:Mulla on 15.6, lääkärineuvola, 29.6, neuvola, (la 12.7)13,7 neuvola, 20.7 vika neuvola. Meillä 3sti synnyttäjät käy vähän harvemmin neuvolassa.

Merlina? laita sunnuntaina 35 v mun kohdalle

martsu76
 
Viimeksi muokattu:
Olipas täällä taas luettavaa! Kaikille hankalan olon ja kipujen kanssa kärvisteleville voimia. Ihanaa, että Niisku-rouva on päässyt välillä kotiin!

Keiju123: oliko sulla joku kaava/ohje tuohon äitiyspakkauksen päällyksen ompeluun vai teitkö ihan oman järkeilyn mukaan? Mulla olisi myös aikomus tehdä sellainen. Katselin niitä huutonetistä, mutta ei löytynyt mieluista. Haluaisin tehdä sen jostakin värikkäästä kankaasta, tai ainakin että sisäpuolella olisi jotain väriä... Saattaa myös olla, että ostan tummanpunaista kangasta, koska se sointuisi meidän makkariin :) Mutta olen ihan kädetön näissä ompelujutuissa, eli tarvitsen joko selkeän ohjeen tai jonkun ompelutaitoisen kaverin neuvomaan mulle, paljonko ensinnäkin sitä kangasta pitää ostaa...

Reppasenkeli: onko tuo Enni teillä työnimi vai harkinnassa oikeaksi nimeksi? Se kuuluu mun suosikkeihin, mutta mies ei ole ainakaan vielä vakuuttunut siitä:) Ah ja voi, tämä nimiasia kyllä koituu ongelmaksi vielä...

Neuvola mulla on ollut tähän asti kuukauden välein, mutta seuraavasta kerrasta alkaen käynnit ovat kahden viikon välein (sovittuna on ensi maanantaina käynti rv 31+1 ja seuraava käynti 33+1). Ihan lopussa kai on viikon välein, ja jossain vaiheessa vielä lääkärikäyntikin, olikohan se rv 36?

Jaksamista kaikille!

Liisakaisa 30+4
 
Ihan pakko oli tulla kommentoimaa tohon mies asiaan.

Mun mielestä ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää vaikka mies olisikin "säikähtänyt" jotain kavereiden kommentteja.Eipä sekään kovin hyvältä kuullosta?
Ja ihan tosi ei ne miehetkään niin tyhmiä ole.Eiköhän aikuiset osaa olla haukkumatta toisia tyhmiksi vaan jos ei ymmärrä jotain/jonkun käytöstä:)
Ja olisin niisku kyllä vähän ihmeissäni jos mun mies olisi lähtenyt häiden jälkeen viikoksi kaverinsa kanssa matkalle.

Mä ajattelen vaan niin vahvasti että jokainen vastaa omasta käytöksestään.Eiköhän se jäänyt sinne lapsuuteen se "nokun se sanoi niin" ;)

Mutta jokaisella tietty omat suhteensa ja tapansa:)

anullakin söpö masu.Sustakaan ei varmaan takaapäin näy että on maha edessä?.

Meillä neuvola terkka aika paljon kysyy omaa mielipidettä että kuinka usein haluan mennä sinne.
Ens viikolla on oma ja pienten neuvola samalla.ja siellä äitiyspolilla käynti:)

Painoa mulle tullut nyt 15kiloa:whistle:

Mulla kasvaa maha taas tohon eteenpäin kokoajan,takaa ei niin huomaa että maha olisi:).Ja tyttö meillekkin taas tulee:)

Sf-mitasta piti sanoa että meillä saa terkkari ja lääkäri aina tosi erilaisia mittoja.Että riippuu se paljon mittaajastakin.

Merlina,kasvohoito kyllä piristää aina ihan hirveesti.:)

Mä rusketun todella helposti,nyt kahdessa päivässä saanut kivan rusketuksen:).Ei tarvii paljoa ehostaa kun rusketus ja kulmat ym kunnossa:)

Tosta alapään näkemisestä,ei ole näkynyt täälläkään tooodella pitkään aikaan.
jalatkin lähtee saunassa puhtaaksi kun muuten ei yletä pesemään ja ilman kenkiä kun pihalla aina on:D.
Jalka karvat mulla kasvaa nyt todella hitaasti!.Mutta olisi joo kiva yltää paremmin tonne;)

En olekkaan ikinä mittaillut mahan kokoa,täytyy ettiä mittanauha ja kattoa:)

Mutta Vointeja kaikille:) Mm itu 31+5
 
Viimeksi muokattu:
Raskaus on ihanaa kun sen oikein oivaltaa ;)!
Tämä siitä että tämä mamma sponssas koko perheen parturiin tänään. Kaikki oli niin ihanaa siihen asti kunnes sain laskun että paljon pulitan hintaa siitä että tuli kolmet leikkaus+värjäys sitten lisäks kolme pelkkää leikkausta. No oli se rahan arvoistakin. Nyt on kaikilla uusi kesäkampaus ja ovat kaikki tyytyväisiä.
Ihanat vaaleanpunaiset vaunut odottavat meitä kaupassa olis tarkotus ens viikolla käydä ostamassa. Kaukaloakaan ei vielä ole,mutta onhan tässä vielä aikaa!!
 
Minä aattelin laittaa äitiyspakkaukseen vaan valkosen lakanan ja se sitten jollain satiininauhalla kiinni :)

Neuvolat ollu nyt 2 viikon välein viimise 3 kertaa, sitä ennen oli muutaman kerran väli 3 viikkoa. Ja jossain vaiheessahan tuo väli on sitten sen viikon :) Kaks kertaa oon käyny lääkärillä ja vielä on yks kerta kesäkuussa rv 37 kun on synnytystapaarvio-ultra.

Eilen huomasin miehen vauva-kirjasta, että hälle on mietitty kans sitä nimeä mikä meidän pojasta on näillä näkymin tulossa :) Kiva, että joku "juttu" on nyt tuossakin nimessä. Tykkään, että nimessä on joku juttu, eikä vaan täysin tuulesta temmattu :D vaikka sitäpä se aluks oli.
 
Mommymonsters Joo kyllä aika hyvin on kaikki tuos edes, mutta leveästi kyllä, kun mun kaveri odottaa poikaa niin sillä on niin eri mallinen sellanen suippo maha oikeen! Mutta kyllä mulla on lonkat levinny ja kyllä se nyt se maha puskee myös sivuilta!! :) Mielestäni tyttömaha, mutta aika näyttää!! ;)
 
Iltoja!

Miehet... no mä tulin tänään töistä kotiin ja ihmettelin että miks toi 4d dvd on tossa olkkarin pöydällä, että onko meillä käynyt joku vieras jolle mies on sitä sitten ylpeenä näytelly. No ei ollut, mutta mies oli sitä yksinään katsellut ja yrittänyt löytää vauvasta molempien piirteitä. Niin että kyllä meillä taitaa olla miehellä vähän jännitystä ilmassa. Ja sama homma oli vaunujen kanssa kun ne nyt tulivat postissa. Kauhea tappelu että kumpi saa koota ja testata ekana! On se vaan niin ihana mies :heart:!

Täällä on taas parempi vointi, hyvin jaksaa kaikkea tehdä, eikä mikään paikka pahemmin kremppaa. Olotila siis vallan mainio!

Vauvan liikkeet... Luulen, että meillä on aktiivinen kaveri! Mähän en noita liikkeitä aina kunnolla tunne, kun vauva viihtyy sellaisessa asennossa vatsassa. Ainoastaan vasemmalla kyljellä maatessa tuntuu pientä kenkimistä... Mutta ne liikkeet tuntuu lähes aina kun kyljelleni vähänkin kellahdan mihin aikaan päivästä tahansa ja lähes välittömästi! Tänään vauva viihtyi ihan pieneen hetken oikealla puolella vatsaa jolloin tuntui armotonta kenkimistä, mutta kohta taas sujautti pyllyn keskelle vatsaa pallean alle ja siinä se on sitten pysynyt jälleen melko hyvin, mitä nyt välillä on vähän pyllyä heilutellut! Sekava selitys mutta toivottavasti saitte juonesta kiinni =).

Ihania nimiehdotuksia täällä ollut! Itselle ei vielä oikeen mikään nimi vaan ole vielä kolahtanut!

Neuvola meillä kahden-kolmen viikon välein tästä eteenpäin...

Masun mallista, mulla on just sellanen kaikki edessä ja ihan suippomasu, ei leviä yhtään sivuille! Ja poika tulossa (vaikken ihan masun malliin sukupuolen suhteen uskokkaan).

Jaksamisia ja vointeja kaikille tasapuolisesti!

Tiinu ja Jäppinen 29+2
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia taas.

Neuvolat meillä on nyt kahen viikon välein, ei kyllä yhtään inspaa treffit neuvolan vaa´an kanssa niin usein.

Mies asioista: tuo mies on yleensä tosi ihana, osallistuu ja tekee mut nyt oon huomannu jotain lievää stressiä sillä. Puhuu kaverien kans menemisestä ja sitä et tän jälkeen riittää kyl tää vauva-arki ja on muutenkin sellanen hiljasempi kun puhun vauvasta. Esikoisesta se aina rasvas mun mahan, joka päivä ja puheli masulle ja koko ajan kokeili missä vauva on.. Nyt ei mitään. Ehkä sitäkin vaan jännittää miten alkaa arki sujua kun esikoinen on villi 1v 10 kk ja sitten tulee ihan pieni rääpäle taas..

Mulla taas on käynyt niin et mitä lähemmäs synnytys tulee, sitä enemmän kiinnyn tähän mun sisällä mylläävään palleroiseen ja sitä varmempi oon et kaikki kyl menee omalla painollaan..

Tää tukala olo taitaa johtua siitä et vauva on nyt tosi ylhäällä ja ruttaa kaikki sisuskalut kurkkuun ja sit kun vielä vihasesti venyttää itteensä vaik siis tilaa ei vaan ole niin tuntuu et kohta joku jalka tulee kurkusta.. Mut kyl tää helpottaa kunhan vaan maha laskeutuu, ei mee montaa viikkoa.

Tästä olosta huolimatta lähen melkeen joka päivä ulos ja on kaikkea reissua tässä suunniteltu. Huomenna korkeasaareen ja parin viikon päästä siskon synttäreitä kylpylään perheen kesken juhlimaan. Mä en kyllä taida mennä enää kyllä kylpemään sitten, jos vaikka kohdunsuu onkin jo auki, en haluu mitään tulehduksia. Tai mulla on siis mielikuva et ei sit enää suositella uimista, miten teillä muilla, missä vaiheessa ootte käyneet vielä uimassa?

Anulle masuveikkaus: Tyttö, tosi paljon samaa kun mun masussa.

Ajattelin hommata Britaxin B-dualit lapsille, mut en jaksa pitää mitään kiirettä, ekoina viikkoina ei tuu niin pitkälle lähdettyä et poika ei jaksas kävellä ja vauva voi olla pojan rattaissa kun vaan taittelee kopan paikalleen.. Jos siis vaunuja en oo saanu aikaseks siihen mennessä, tässä vielä linkki: B-DUAL

Ja mitä alapäähän tulee, niin taitaa se sielä viellä jossain olla, viimistään synnytyksessä löytyy sitten..ellei tää lapsi aijo tulla kurkusta mitä on nyt pari päivää meinannu.

Eipä muuta kun päiväjatkoja ja nennalle vielä tsempit suppareihin, toivottavasti laantuu..

Pikkasen pirteempi possu ja pikkusiskosaukko 33+0 PÖKSIS.

Piti vielä lisätä et mahanympärys navan kohdalta on 111 cm.
 
Viimeksi muokattu:
Taustalta ajattelin tuohon Possurullan uimispohtimiseen tulla kertomaan että SAA UIDA vaikka olis vään aukikin kun vauva on kyllä suojassa siellä kalvoissansa. Mä toista lasta odottaessa kävin viikottain hallilla esikoisen kanssa ja tuli kysyttyä sitä lääkäriltä. Kävinkin sit uimassa muutaman päivän päähän vauvan syntymästä. Takuulla oli jo vähän aukikin paikat silloin viimeisillään. Tietty neuvolasta kannattaa varmistaa jos arveluttaa, mut noin yleisesti voin kyllä luvata et uida saa (ja kannattaakin, ei parempaa liikuntamuotoa mahan kanssa olekaan).
 
Liisakaisa Tein ihan omasta päästä. Kokeile googlettaa netistä, jos joku olisi laittanut jonkunlaisen ohjeen. En nimittäin osaa selittää selkeästi miten omani tein, vaikka ihan yksikertainen onkin. Sisäkangas tasainen ja ulkokangas rypytyksellä :D

anuu Meille sanoi kätilö ettei olisi hyvä uida loppuraskaudessa, ainakaan ensisynnyttäjän, jos vedet menee kun olet vedessä, niin ei huomaa sitä. Pieni todennäköisyys toki. Varmaan jollekin rv 35 asti voi.
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikille.

Närästys nyt lähtee järki! kolmatta vuorokautta närästää taukoamatta. Nukkumisesta ei tule mitään, eikä mistään muustakaan, aivan uskomaton tuska... Lääkäri määräsi jo reseptilääkettä muutama viikko sitten, kun tosi pahana on tuo vaiva, ettei tulisi tulehdusta sen myötä, ja auttoikin tosi hyvin noin neljä viikkoa. Nyt näemmä ei enää apua ole lainkaan. Tämä on kyllä kaikista vaivoista kamalin. Itkua vääntäen menee minuutit eteenpäin.

Lonkat särkee niin, ettei meinaa liikkumaan päästä, mutta siihen osasi varautua, eikä tosiaan mitään tähän närästykseen verrattuna. Menköön vaikka koko liikuntakyky loppuajaksi, kunhan ei närästäisi!

Mies ja alkoholi, meillä oli joskus aivan kauheaa tuon viinan kanssa läträämisen vuoksi, mutta nykyään mies ei juuri koskaan juo. Viimeksi viime kesäkuussa mitään. Mä olen aika tarkka itse tuosta, että meillä ei juoda mitään lasten ollessa kotona, eikä muutenkaan tarvitse sitä alkoholia laittaa muun elämän edelle. Yksi kauhea riita silloin n. vuosi sitten ja totesin, että nyt mulle riitti, yhtään en enää katsele tuollaista, kun ei meinaa oma pää kestää. Joko vähentää huomattavasti, tai sitten saa ihan itsekseen kännätä ja elää sen kanssa. Päätti sitten lopettaa lähes kokonaan juomisen, oli kuulemma itsekin jo omasta juomisestaan alkanut olla vähän huolissaan... Joitain vaan se viina vie, eikä sellainen ole mielestäni lapsiperhe-elämää. Enkä siis moralisoi ketään, jolla se järkevästi sujuu, mutta kaikilla ei järki pysy silloin matkassa ja se on väärin muita kohtaan. Paasaus tuli, mutta tuli aikanaan tuosta kärsittyä, enkä vieläkään osaa aiheeseen näköjään tunteetta suhtautua.

Alapää ei ole näkynyt aikoihin, karvoja olen siistinyt käsikopelolla ja vielä ainakin välttänyt haavat... Miestä naurattaa, kun kun usein seksin jälkeen kyselen oliko se vielä ihan normaalin näköinen. Ihmettelee, että mitä kuvittelen siellä tapahtuvan, ei se ennenkään ole muotoa muuttanut :LOL:.

Neuvola on täällä viikkoon 30 asti neljän viikon välein, siitä eteenpäin kahden viikon ja viikosta 36 viikon välein riippumatta raskauksien määrästä. Sulku on täälläkin juhannuksesta kolme viikkoa eteenpäin, mutta silloin käydään lähikylän neuvolassa kuulemma...

Loppuuko tämä raskaus koskaan? Itsepä lapsen vielä halusin, mutta tämä on kyllä kamalaa taas... Huoh...

Knox ja Oliver 29+1
 
No niin, mä voin jatkossa näyttää keskisormea niille jotka päivittelee mun mahan kokoa: ympärysmitta "vaan" 102 cm.. Mutta on kyllä iso ja pallo, johtunee siitä että oon itse pieni ja hoikka.. Kroppa muuten aika entisen näköinen, takaapäin ei edes huomaa että olen raskaana. Tää on kyllä tosiaan ihan pallon muotoinen, hassu :D Eilen kaupan kassa kehui miten kauniisti olen raskaana, tuli tosi hyvä mieli kun olo alkaa olla aika turpea.

Miehistä piti kommentoida, että mä oon kyllä myös sillä linjalla ettei miehet ole mitenkään tyhmiä ja että sen varjolla vois sallia niille typerää, ajattelematonta ja itsekästä käytöstä. Tai että se olis ok jos kaverit on vaikka pelotelleet.. Kyllä vaadin aikuismaista käytöstä mieheltäni ja vastuun ottamista, kun kerran yhdessä tähän hommaan ollaan lähdetty. Tunteet ja ajatukset on eri asia, ne on sallittu, esim. pakokauhu, ahdistuminen kotiin jumittumisesta, vauva-arjen kestämisestä tms., mutta eivät ne oikeuta käyttäytymään miten sattuu ja jättämään äitiä yksin odotuksen kanssa ja pelkoineen. Itse olen kyllä aika tiukka näissä asioissa, tosin onneksi ei tarvitse olla, kun oma mies on ollut molemmissa raskauksissa tosi kivasti mukana ja ottanut raskauteni huomioon. Esikoisen vauva-aikana oli paljon kotona, hoiti vauvaa sairaalasta asti tasavertaisena ja antoi mun esim. nukkua säännöllisesti öitä eli syötti pullosta (kun oma väsymys alkoi olla tosi kova).

Jokainenhan määrittelee itselleen sen, mikä on parisuhteessa ok ja mikä ei. Kunhan se itsestä tuntuu hyvältä ja "reilulta", se riittää. Itse en suostuisi missään nimessä siihen, että mies lähtisi bestmanin kanssa reissuun häämatkan sijaan, olis häät jääneet siinä tapauksessa pitämättä.. Enkä tarkoita tätä millään pahalla, jos Niisku-Rouvalle se oli ok, niin sittenhän se on ok. En myöskään suostuisi siihen, että mies ryyppää joka viikonloppu, olin sitten itse raskaana tai en. Olenkin "ottanut" mieheksi kotona viihtyvän, tosi perhekeskeisen tapauksen, joka toki satunnaisesti käy kavereiden kanssa viihteellä, mökillä tms. mutta ei luuhaa baareissa.

Uimisesta tosiaan kyllä saa kahdenlaista infoa, mistä sitä taas tietää mihin uskoa?

Mahan muodosta, mä en usko tuohon että vauvan sukupuolella olisi mitään tekemistä mahan muodon kanssa :) Itselläni esikoinen poika ja nyt ilmeisesti tyttö, ja ihan tismalleen samanlaiset mahat on. Luulisin, että äidin pituus ja kropan malli enemmänkin määrittelee sitä? Toki useammissa raskauksissa maha esim. pullahtaa aikaisemmin esiin, mutta ympärillä on niin monta tapausta, jossa selvästä tyttömahasta onkin tullut poika tai toisin päin, että en henkilökohtaisesti usko noihin, hauskahan veikkauksia silti on tehdä :)

Nimistä, tytölle meillä taitaa olla nimi valmiina, ellei mieli muutu kun vauva syntyy. Jos yllärinä tulisikin poika, mulla olisi kyllä nimi hänellekin :heart: Esikoisen nimi päätettiin vasta sairaalassa, mies harrasti pientä aivopesua, puheli koko ajan: "kato nyt, eikö hän näytä muka ihan xxx:lta?" Kunnes lopulta alkoi myös mun mielestä näyttää =) Mieluinen nimi oli toki mullekin.


Neuvoloista, täällä on näillä viikoilla kahden viikon välein ja rv 36 jälkeen viikon välein. Rv 36 on loppuraskauden lääkärineuvola.
Mulla on tänään Haikaranpesässä synnytyssuunnittelukeskustelu, ihan mukava mennä.. Synnytys lähestyy :)

Mayinga 33+4
 
Terve kaikille!

Täällä raskaus sujunut fyysisesti oikein hyvin, enkä ole oikeastaan kauheasti mistään stressannutkaan, vaikka esim sf- mittaa ei neuvolassa ole seurattu enkä mitään kokoarviota ole saanut (paitsi ultrassa sen hetkiset koot). On vain hyvä ja luottavainen olo, olen voinut hyvin ja kaikki on ollut niinkuin pitääkin silloin kun jotain on mitattu/testattu. HB:kin pysynyt yli 130.

Miehistä oli täällä keskustelua... No, valitettavasti joudun itsekin liittymään tähän joukkoon, jonka miehet ovat käyttäytyneet typerästi raskausaikana. Vaikka raskautta meilläkin suunniteltu yhdessä pitkään, niin mies on ottanut etäisyyttä minuun nyt raskausaikana :-( Sen on itsekin myöntänyt, ja että on "epäröinyt" jotain asioita ja ollut etäällä. Jotain paniikkia kai, tai mitä sitten lienee.

Olen tosi yllättynyt tällaisesta, koska itse olemme pitkään asiaa harkinneet ja toivoneet, eikä tässä nyt enää tässä vaiheessa mielestäni pitäisi mitään alkaa epäröimään! Tosiaan epäröinti on ilmennyt myös käytöksessä. En nyt viitsi ihan kaikkia yksityiskohtia kertoa, mutta on tosiaan ollut niin etäällä, ettei se ole ihan ok vaikken edes olisi raskaana. Mies vetäytyy mun kuvioista, ei vastaa puheluihini, ei esim. ole vastannut, lähteekö synnytysvalmennukseen mukaan olen kysynyt jo noin kuukausi sitten ekan kerran (siis olen kaksi kertaa kysynyt, en painostanut mielestäni)... Kyllä harmittaa. Mun on vaan vaikea ymmärtää aikuiselta ihmiseltä tällaista, mutta pakkohan tässä on yrittää olla sovinnollinen, vaikka välillä on hetkiä, jolloin sitä vaan haluaisi laittaa ero vireille. Lapsesta olen toki äärettömän onnellinen ja valmis vaikka ottamaan yksin täyden vastuun, jos tarvii. Luulin että raskausaika olisi elämäni onnellisinta aikaa... Saa nähdä vaikuttaako tällainen sitten suhteeseen miten paljon myöhemminkin, vai pystynkö olemaan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.. :-(
 
Piti vielä aiemmin kertoa että sain eilen ensimmäisen "Etkö sä ole vieläkään synnyttänyt? kysymyksen!Olin vähän hämilläni että,En kun laskettukkin vasta heinäkuussa!
Saa taas muistaa mitä se on kun näyttää naamansa pihalla loppuaikana:D.

Mut onneksi tää vauva taitaa syntyä ennen enempiä kyselyjä:)
Tai sitten mun tuurilla supistukset ja muutokset kohdunkaulalla loppuu kun seinään:kieh:
 

Yhteistyössä